Nog steeds: Vinyl is the only way.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 19:18 schreef Geqxon het volgende:
http://tweakers.net/nieuws/41795#reacties
Dames en heren, ik presenteer u de toekomst
Voeg me me anders even toe op MSN...quote:Op dinsdag 28 maart 2006 20:38 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Gloeiende....![]()
Internetproblemen.
Vandaag is mijn ISP overgegaan naar @Home en ik krijg mijn beide Macs niet op het internet. Noodgedwongen zit ik nu dus via Ethernetkabelachter de PC, die vrij eenvoudig op internet kwam.
Volgens het boekje moet ik mijn computernaam (gekregen via @home) intoetsen in ID DHCP-client en dat moet het zijn. Evt.opnieuw opstarten en klaar is Kees. Niets is echter minder waar.
Heeft iemand anders problemen (gehad) met @Home en OSX? Of eventeel een paar tips die ik kan proberen...?
In de regel 'hostname' genaamdquote:Op dinsdag 28 maart 2006 20:40 schreef Tijn het volgende:
Moet je die computernaam niet in je router invoeren ipv op de computers zelf?
Meeste AP's kunnen DHCP (en soms PPPoE) wel routen.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 21:05 schreef Tijn het volgende:
Een Airport base station is toch alleen een access point? Of kan 'ie ook routen?
Dan de grote vraag.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 21:10 schreef Walter_Sobchak het volgende:
yup...dat geeft ie ook aan in Airport-hulpprogramma. DHCP kan worden gebruikt voor het verdelen van 1 IP-adres.
Zo'n 169-adres is een self-assigned IP. Dat is een IP dat je computer zelf maar verzint omdat er geen DHCP-server gevonden kan worden.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 21:23 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ik kan dus wel op Internet met mijn PC; daar heb ik ook de computernaam opgegeven en dynamisch IP/DNS opgegeven en dat werkt direct.
Vreemd genoeg krijg ik bij mijn Apple het IP-adres 169.254.111.192 maar bij mijn PC 213.51.xxx.xxx. Het eerste lijkt me geen 'extern' IP maar het tweede wel.
Waar slaat het opquote:Op dinsdag 28 maart 2006 21:29 schreef Geqxon het volgende:
http://127.0.0.1/reftar/reftar.php
Puur als test mensen
Ik ben bezig met http referers, en ik wou even kijken wat het deed als ik vanaf een fok-topic komquote:
Precies...maar die DHCP server wordt wel gevonde op de PC. Dat is nu wat me bezighoudt...quote:Op dinsdag 28 maart 2006 21:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zo'n 169-adres is een self-assigned IP. Dat is een IP dat je computer zelf maar verzint omdat er geen DHCP-server gevonden kan worden.
Of omdat de dhcp server weigert een adres uit te delenquote:Op dinsdag 28 maart 2006 21:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zo'n 169-adres is een self-assigned IP. Dat is een IP dat je computer zelf maar verzint omdat er geen DHCP-server gevonden kan worden.
quote:Op dinsdag 28 maart 2006 21:43 schreef ChOas het volgende:
[..]
En haal die meneer z'n ip adres eens uit je quote
Je bent niet meer blauw!quote:
Het IP adres wat je PC krijgt is je publieke IP adres van je ISP.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 21:40 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Precies...maar die DHCP server wordt wel gevonde op de PC. Dat is nu wat me bezighoudt...
Yup...daar lijkt het wel op. Vreemd genoeg gaat het via Ethernet wel goed naar de PC maar niet naar de iMac/PB. Wat ik vermoed dat het geval is, is dat de unieke adres van mijn netwerkkaart in de PC is doorgegeven. Ik heb weinig kennis van netwerken maar dat is het enige wat ik me kan bedenken.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 21:59 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Het IP adres wat je PC krijgt is je publieke IP adres van je ISP.
DAT IP adres zou je airport moeten krijgen, welke vervolgens gaat routeren naar PC en Mac.
Daar gaat dus iets mis.
Dat laatste kan heel goed dat je ISP je MAC adres opgeslagen heeft.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 22:06 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Yup...daar lijkt het wel op. Vreemd genoeg gaat het via Ethernet wel goed naar de PC maar niet naar de iMac/PB. Wat ik vermoed dat het geval is, is dat de unieke adres van mijn netwerkkaart in de PC is doorgegeven. Ik heb weinig kennis van netwerken maar dat is het enige wat ik me kan bedenken.
Dat vermoeden ging ook niet op, maar de oplossing heb ik al gevonden. In Systeemvoorkeuren->Delen de Computernaam veranderen. Herstarten en ik zit op internet.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 22:38 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat laatste kan heel goed dat je ISP je MAC adres opgeslagen heeft.
Een router heeft daar weer een functie voor: Kloon Mac.
Mac staat in dit geval niet voor macintosh
Dat is wel slim. De Dell 3007WFP heeft hetzelfde paneel als de "oude" CD, maar dan een nieuwere versie (alsin: betere specificaties). Nu de Apple Cinema Display ook dat vernieuwde paneel heeft, zijn ze in principe gelijkquote:Op dinsdag 28 maart 2006 22:41 schreef ChOas het volgende:
30" Cinema display is stiekum geupgrade: http://arstechnica.com/journals/apple.ars/2006/3/28/3369
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |