Deel 1 Linkse landelijke regering... de gevolgen?quote:Op dinsdag 7 maart 2006 22:01 schreef Cairon het volgende:
Wat zijn de gevolgen als we volgend jaar een linkse regering krijgen op landelijk niveau?
Regeringen zijn producten van hun omgeving, je stemt op een bepaalde manier omdat je in een zekere situatie zit, en omdat je op een toekomst hoop die te overzien is en die je als voordelig beschouwt voor jezelf en voor de rest van het land.
Onze huidige midden-rechtse regering is ideaal geweest voor deze periode. Een kabinet dat durft te bezuinigen en impopulaire beslissingen durft te maken omdat de tijden daarom roepen.
Hadden we de afgelopen vier jaar een midden links of links kabinet gehad, dan hadden we waarschijnlijk een vrij groot probleem op economisch vlak, en dus ook op sociaal vlak. Daarbij zou de nationale schuld alleen maar zijn gegroeid en zouden bepaalde lange-termijn plannen niet genomen zijn waardoor het probleem waarschijnlijk in de toekomst zich sterker zou manifesteren.
Langzaam aan zien we de positieve gevolgen van onze huidige regering, deze zullen doorzetten naar alle waarschijnlijkheid na de volgende verkiezingen, ongeacht de uitkomst.
Maar wat zijn de gevolgen als we bij de volgende landelijke verkiezingen een linkse regering krijgen?
Zal een linkse regering weer de fout maken op het gebied van de integratie en veiligheid? Zal een fragiel herstel van de economie in de tweede helft van de regeringsperiode, of misschien al sneller, weer in een neerwaartse spiraal terecht komen omdat de overheid de economie niet kan stimuleren en investeerders en kapitaal afschrikt met nieuwe wetten en belastingen?
Of zal het resultaat positief uitvallen, en kan de regering meeliften op de nieuwe basis die de huidige regering gemaakt heeft?
komkom SCH, er is wel degelijk een verschil tussen economische gelukszoeker en een asielzoeker net zoveel als tussen appels en peren.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 08:37 schreef SCH het volgende:
[..]
In een discussie over asielzoekers met de zaaddodende term gelukszoeker aankomen en daar dan een serieuze reactie op verwachten, dat is in mijn ogen verzieken van de discussie![]()
Altijd komt dit spookbeeld weer terug, maar het is ongefundeerd. De afgelopen jaren hadden de linkse partijen telkens een tegenbegroting waarbij het begrotingstekort gelijk was aan dat van het kabinet. Om maar niet te spreken over de grootste begrotingstekorten die tijdens centrum-rechtse kabinetten te zien waren!quote:Op vrijdag 24 maart 2006 10:15 schreef pmb_rug het volgende:
het probleem is met linkse kabinetten is dat de problemen zich langzaam opstapelen en niet heel snel. Als het heel snel zou zijn dan zou het heel duidelijk zijn. Maar het afbetalen van staatsschuld is niet iets wat je op de korte termijn merkt
Wilders is ook al links?quote:Nederlands is zo links georganizeerd dat de linkse partijen eigenlijk 'conservatief' zijn en de rechtse meer 'progressief'. zo blijkt.
Het is veel te makkelijk om maar naar de lange termijn te wijzen wanneer het op de korte termijn niet goed gaat. Als je iedere dag zegt dat het morgen beter gaat verlies je op den duur ook je geloofwaardigheid.quote:Ik hoop maar dat stemmers duidelijk de noden van dit land inzien, op lange termijn, en dat ze inzien dat dit kabinet een heel goed begin heeft gemaakt met de lastige hervormingen die nodig zijn.
een beter, socialer en minder arrogant beleid, minder 'bang maak' politiek, een premier de niet op harry potter lijkt, een dikke smile op mijn face, en een hoop verhuizende rechtse mensjes 'althans dat zeggen ze'quote:Wat zijn de gevolgen als we volgend jaar een linkse regering krijgen op landelijk niveau?
quote:Op vrijdag 24 maart 2006 15:59 schreef venomsnake het volgende:
[..]
een beter, socialer en minder arrogant beleid, minder 'bang maak' politiek, een premier de niet op harry potter lijkt, een dikke smile op mijn face, en een hoop verhuizende rechtse mensjes 'althans dat zeggen ze'![]()
Laat de gelddrukpersen maar alvast warmdraaien.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 15:59 schreef venomsnake het volgende:
[..]
een beter, socialer en minder arrogant beleid, minder 'bang maak' politiek, een premier de niet op harry potter lijkt, een dikke smile op mijn face, en een hoop verhuizende rechtse mensjes 'althans dat zeggen ze'![]()
arrogantie: mvr Verdonk bijvoorbeeld. Die alleen naar cijfertjes kijkt ipv naar individuele gevallenquote:Op vrijdag 24 maart 2006 16:26 schreef Sickie het volgende:
[..]
![]()
Om er toch even op in te haken. Wat is er zo arrogant aan het huidige beleid? Hoe maakt men mensen bang? En waarin zal het beleid specifiek beter zijn?
verdonk doet niets anders dan het belijd uitvoeren, gelijke monniken, gelijke kappen. Niks mis mee.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 16:35 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
arragantie: mvr Verdonk bijvoorbeeld. Die alleen naar cijfertjes kijkt ipv naar individuele gevallen
Bang: je hebt de hele terrorisme bangmakerij gemist?
Beter: Socialer.
- Individuele gevallen onderling anders behandelen leidt tot willekeur en is per definitie asociaal.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 16:35 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
arrogantie: mvr Verdonk bijvoorbeeld. Die alleen naar cijfertjes kijkt ipv naar individuele gevallen
Bang: je hebt de hele terrorisme bangmakerij gemist?
Beter: Socialer.
prcs, en naar mijn idee is er niets mis met een persoonlijk aanpak waarbij er naar de individu gekeken wordtquote:Op vrijdag 24 maart 2006 16:41 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
verdonk doet niets anders dan het belijd uitvoeren, gelijke monniken, gelijke kappen. Niks mis mee.
Het gaat er niet om dat we in onze broek schijten, maar je kunt niet ontkennen dat we bang gemaakt worden met poosters en spotjes. Het veroorzaakt wel een bepaalde sfeer.quote:Oeh wat is het volk bang gemaakt voor terrorisme, schijt haast in mn broek................
het huurbeleid wat op de schop gaat bijvoorbeeld, waardoor huren fiks zullen gaan stijgen. Laat nou net mensen met een wat minder inkomen vaak huren. Dus wie gaat daar weer de pineut van worden.quote:Wat is er nu niet voldoende sociaal om het nóg socialer te maken?
een tegenbegroting heeft een visie van 1 jaar... iig niet langer de verkiezingen. de lange termijn is inclusief 2,3, 4 verkiezingen...quote:Op vrijdag 24 maart 2006 10:47 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Altijd komt dit spookbeeld weer terug, maar het is ongefundeerd. De afgelopen jaren hadden de linkse partijen telkens een tegenbegroting waarbij het begrotingstekort gelijk was aan dat van het kabinet. Om maar niet te spreken over de grootste begrotingstekorten die tijdens centrum-rechtse kabinetten te zien waren!
[..]
het gaat hier over de stricte betekenis van de term. links wil niks veranderen, rechts wil hervormen (progressief). Wilders wil alleen conservatieve normen en waarden behouden. dat is iets heel anders. ik nam aan dat dit wel duidelijk was. blijkbaar niet.quote:Wilders is ook al links?
[..]
in 3 jaar kun je niet een systeem dat al 30 jaar bestaat hervormen. die zaken hebben tijd nodig om vruchten af te werpen.quote:Het is veel te makkelijk om maar naar de lange termijn te wijzen wanneer het op de korte termijn niet goed gaat. Als je iedere dag zegt dat het morgen beter gaat verlies je op den duur ook je geloofwaardigheid.
Meerderheid van de bevolking is het niet eens met het beleid, Ipv dat aan te passen denken ze dat de bevolking het niet begrijpt en proberen ze het wanbeleid voor de 1000ste keer uit te leggen. = arrogant.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 16:26 schreef Sickie het volgende:
[..]
. Wat is er zo arrogant aan het huidige beleid?
door veel onderwerpen TE negatief te belichten, zo kunnen we elk moment opgeblazen worden door AL DIE gevaarlijke terroristen in ons land, is het zwaar onveilig allemaal, hoe slecht het wel niet met ons land gaat etc etc. komt bijna niets positiefs uit.quote:
Socialer, eerlijker. de huidige politici/partijen in de regering wekken soms de indruk dat ze er voor zichzelf zitten ipv voor het volk.!quote:Op vrijdag 24 maart 2006 16:26 schreef Sickie het volgende:
[..]
En waarin zal het beleid specifiek beter zijn?
- De regering laat zich niet leiden door peilingen en dat is een goede zaak. Ze hebben 4 jaar mandaat gekregen en daarmee gaan ze aan het werk. Verder is er beleidstechnisch weinig gebeurd wat men voor de stembusgang niet aan had kunnen zien komen. Misschien moet "de kiezer" zich de volgende keer wat meer in verkiezingsprograms verdiepen. Dan valt het geklaag achteraf misschien ook wat meer mee.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 16:54 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Meerderheid van de bevolking is het niet eens met het beleid, Ipv dat aan te passen denken ze dat de bevolking het niet begrijpt en proberen ze het wanbeleid voor de 1000ste keer uit te leggen. = arrogant.
[..]
door veel onderwerpen TE negatief te belichten, zo kunnen we elk moment opgeblazen worden door AL DIE gevaarlijke terroristen in ons land, is het zwaar onveilig allemaal, hoe slecht het wel niet met ons land gaat etc etc. komt bijna niets positiefs uit.
[..]
Socialer, eerlijker. de huidige politici/partijen in de regering wekken soms de indruk dat ze er voor zichzelf zitten ipv voor het volk.!
Hihi,quote:Op vrijdag 24 maart 2006 17:00 schreef Yildiz het volgende:
De gevolgen in het kort.
Niemand wordt 'verplicht' te werken, dus iedereen stopt met werken.
Iedereen gaat aan de uitkering.
Nederland wordt arm, heeft geen geld meer.
De wegen worden niet meer onderhouden, omdat men niet wil werken.
De stroom valt uit.
De handelsgrenzen worden dichtgegooid, omdat men te lui is om de schepen uit te laden.
Het land raakt in verval.
Zoiets.
Edit, ik zal even een smiley plaatsen:![]()
hey, das een goed voorbeeld van de angsthazerij in Nederland.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 17:02 schreef Sickie het volgende:
[..]
Hihi,.
Moet jij geen ballonnen gaan strooien op centraal station ofzow?
Naar mijn weten stond er helemaal niemand op zijn kop. Integendeel. Of heb jij mensen in paniek rond zien rennen?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 17:06 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
hey, das een goed voorbeeld van de angsthazerij in Nederland.
Een of andere josti (nofi) legt ergens een zak balonnen neer en half nederland staat op z'n kop. Tuurlijk is er iets aan de hand, maar het wordt opgeblazen en gebruikt om ons stil te houden.
Guttegut, ik was toch betere argumenten van je gewend hoor.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 17:14 schreef Sickie het volgende:
[..]
Naar mijn weten stond er helemaal niemand op zijn kop. Integendeel. Of heb jij mensen in paniek rond zien rennen?
Pardon?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 17:16 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Guttegut, ik was toch betere argumenten van je gewend hoor.
nogmaals, ze doen net of wij niet snappen wat voor beleid men voert. dan hoor je ze zeggen 'ik denk dat de kiezer niet snapt waar we heen willen met dit beleid en dat we het nog duidelijker uit moeten leggen'quote:Op vrijdag 24 maart 2006 17:00 schreef Sickie het volgende:
[..]
- De regering laat zich niet leiden door peilingen en dat is een goede zaak. Ze hebben 4 jaar mandaat gekregen en daarmee gaan ze aan het werk. Verder is er beleidstechnisch weinig gebeurd wat men voor de stembusgang niet aan had kunnen zien komen. Misschien moet "de kiezer" zich de volgende keer wat meer in verkiezingsprograms verdiepen. Dan valt het geklaag achteraf misschien ook wat meer mee.
Ik vind de belichting wel te negatief en daarbij doel ik niet alleen op het terrorisme vraagstuk, ook over de economie bv, dan verschillen wij van mening. en ja, ik heb die angst gemerkt, mensen gingen minder uitgeven omdat ze in den haag brulden dat het verschikkelijk slecht ging met ons land bv.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 17:00 schreef Sickie het volgende:
[..]
- Zo negatief is de belichting niet. Realistisch is het wel. Na de aanslagen in Madrid en London is het namelijk aannemelijk dat er in Nederland wat gaat gebeuren. Wij stonden immers op hetzelfde lijstje. Dat de regering vervolgens de kop niet in het zand steekt en er realistisch mee omgaat heeft niks met angst aanjagen te maken. Verder heb ik van al die angst helemaal niks gemerkt in het dagelijks leven. Jij wel?
- Arrogantie is een nogal subjectieve kwalificatie in dit geval. Het is zeker niet de mijne. Los daarvan kan ik mij prima voorstellen dat het zeer frustrerend is dat complex beleid wordt bekritiseerd middels demonstraties waarbij de meest simplistische zaken worden gescandeerd waaruit ik opmaak dat dat volk er in ieder geval geen hol van snapt.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 17:21 schreef venomsnake het volgende:
[..]
nogmaals, ze doen net of wij niet snappen wat voor beleid men voert. dan hoor je ze zeggen 'ik denk dat de kiezer niet snapt waar we heen willen met dit beleid en dat we het nog duidelijker uit moeten leggen'
ik weet niet hoe het met jouw staat, maar dit komt op mij enorm arrogant over. heeft niets met peilingen te maken.
[..]
Ik vind de belichting wel te negatief en daarbij doel ik niet alleen op het terrorisme vraagstuk, ook over de economie bv, dan verschillen wij van mening. en ja, ik heb die angst gemerkt, mensen gingen minder uitgeven omdat ze in den haag brulden dat het verschikkelijk slecht ging met ons land.
Er is een verschil tussen in paniek rondrennen en de angst die nu gezaaid wordt door de overheidscampagnes.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 17:14 schreef Sickie het volgende:
[..]
Naar mijn weten stond er helemaal niemand op zijn kop. Integendeel. Of heb jij mensen in paniek rond zien rennen?
Welke campagnes doel je specifiek op?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 18:18 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen in paniek rondrennen en de angst die nu gezaaid wordt door de overheidscampagnes.
Je kent wel steeds met de overtreffende trap komen en vragen of dat zo is, en in dat geval zal ik inderdaad nee moeten zeggen. Maar er wordt wel degelijk angst gezaaid om bepaalde wetsvoorstellen erdoorheen te drukken.
De angst is niet dat we in paniek rond gaan rennen, maar wel dat we maar jah knikken tegen voorstellen waar eigenlijk niemand echt blij van wordt
Door de campagnes die de overheid momenteel houd wordt de sfeer er niet beter op.
oa die in de Rotterdamse metro, maar ook gewoon het signaal dat de regering afgeeft.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 18:19 schreef Sickie het volgende:
[..]
Welke campagnes doel je specifiek op?
Ik woon niet in Rotterdam dus hier kan ik niks mee? Welke signale geeft de regering af en hoe kan ik die ontvangen? Of heb ik daar dezelfde onderbuik als jij voor nodig?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 18:22 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
oa die in de Rotterdamse metro, maar ook gewoon het signaal dat de regering afgeeft.
Nou kijk even na het plaatje wat ik hierboven ertussen geedit heb. Dat is een mooi voorbeeld van het gevolg van het paniek zaaien van de politiek.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 18:28 schreef Sickie het volgende:
[..]
Ik woon niet in Rotterdam dus hier kan ik niks mee? Welke signale geeft de regering af en hoe kan ik die ontvangen? Of heb ik daar dezelfde onderbuik als jij voor nodig?
Over een wet doordrukken of niet heeft de bevolking bitter weinig in te brengen.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 18:18 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen in paniek rondrennen en de angst die nu gezaaid wordt door de overheidscampagnes.
Je kent wel steeds met de overtreffende trap komen en vragen of dat zo is, en in dat geval zal ik inderdaad nee moeten zeggen. Maar er wordt wel degelijk angst gezaaid om bepaalde wetsvoorstellen erdoorheen te drukken.
Voorlichting vind jij een slechte zaak?quote:De angst is niet dat we in paniek rond gaan rennen, maar wel dat we maar jah knikken tegen voorstellen waar eigenlijk niemand echt blij van wordt
Nee, we moeten maar alles ontkennen. Er zijn geen extremisten op de wereld.quote:Door de campagnes die de overheid momenteel houd wordt de sfeer er niet beter op.
Schandalig, men wist van te voren dat ze de onschuld zelve waren..quote:
dat zeg ik niet, maar angst zaaien wel.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 18:36 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Over een wet doordrukken of niet heeft de bevolking bitter weinig in te brengen.
[..]
Voorlichting vind jij een slechte zaak?
[..]
Ook dat zeg ik niet.quote:Nee, we moeten maar alles ontkennen. Er zijn geen extremisten op de wereld.
een bomaanslag door iemand met een rugzak kun je simpelweg niet voorkomen. Of je moet overal metaal detectoren planten.quote:Wat nu als er onverhoopt een keer toch een bomaanslag zou gebeuren wat voorkomen had kunnen worden door voorlichting.
Zeg je dan, die klote regering heeft ons niet gewaarschuwd?
[..]
tjah, als dat jouw kijk op de wereld is, is het inderdaad terecht.quote:Schandalig, men wist van te voren dat ze de onschuld zelve waren..![]()
Ik niet.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 18:44 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
dat zeg ik niet, maar angst zaaien wel.
Ik ben van mening dat dat gebeurt.
[..]
Je impliceert het welquote:Ook dat zeg ik niet.
[..]
Ik beweer ook niet dat je het altijd kunt voorkomen. .Al kun je maar 1 bomaanslag voorkomen heeft het al een onschatbare waarde opgebracht.quote:een bomaanslag door iemand met een rugzak kun je simpelweg niet voorkomen. Of je moet overal metaal detectoren planten.
[..]
Vreemd he? 99% van de bomaanslagen worden door moslims gepleegd.quote:tjah, als dat jouw kijk op de wereld is, is het inderdaad terecht.
Ik zeg niet dat het oppakken meteen verkeerd is, (wat het wel is naar mijn mening). Wat ik er duidelijk me wil maken is dat de mensen te makkelijk naar een paar moslims in jurken wijzen.
Nee, elk beschaafd mens pleegt geen bomaanslagen. Die twijfelachtige eer is hoofdzakelijk voorbehouden aan geloofsidioten.quote:Ik geef het aan als voorbeeld van mensen die bang gemaakt zijn door de overheid.
Je kunt niet zomaar iedereen met een Jurk en baard op gaan pakken en na gaan wijzen
Je kunt wel met leuke tegenstrijdig argumenten komen met een toffe smilie en er verder niet over nadenken omdat jij het toch niet bent.
als het niet gegrond is wel.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 19:08 schreef Dr.Nikita het volgende:
Dan kan je ook de voorlichting over kanker, hart en vaatziekten, roken e.d. ook onder de noemer angstzaaien plaatsen.
doe even een bron lieverd, of doe zelf even wat onderzoek. Want dat is echt reinste kolder.quote:Vreemd he? 99% van de bomaanslagen worden door moslims gepleegd.
[..]
En geloofsidioten herken je aan?.........quote:Nee, elk beschaafd mens pleegt geen bomaanslagen. Die twijfelachtige eer is hoofdzakelijk voorbehouden aan geloofsidioten.
Even uit de losse pols jou wakker schudden.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 19:17 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
als het niet gegrond is wel.
Maar misschien is het inderdaad ook voorlichting, maar ook voorlichting kan angst zaaien tot gevolg hebben. Dat moet altijd in het achterhoofd gehouden worden, ook bij voorlichting over kanker.
Echter bij kankervoorlichting richt je je tot de mensen persoonlijk, bij voorlichting over terrorisme pak je het veel breder. En als je niet oppast bevestig je veel vooroordelen die mensen al hebben, zij zullen zich gesteunt voelen vanuit de regering betreffende hun vooroordelen.
Bij het voorbeeld dat ik net aankaartte ook.
[..]
doe even een bron lieverd, of doe zelf even wat onderzoek. Want dat is echt reinste kolder.
[..]
Sja, mensen met een bomberjack en lonsdalekleding hebben toch ook een gevestigde naam. Kun je daaraan bij voorbaat zien dat het geen extremen zijn? Ook niet. Dus.quote:En geloofsidioten herken je aan?.........
iedereen met een baard en jurk is een geloofsidioot?
alle bomaanslagen worden door mannen met jurken en baarden gepleegt
als je een jurk of baard draag ben je bij voorbaad al verdacht?
En dat maakt 99%?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 20:49 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Even uit de losse pols jou wakker schudden.Rusland Irak Spanje UK VS Duitsland Turkeye Frankrijk Israël
............ moet ik nog een paar landen noemen waar door moslimextremisten bomaanslagen zijn gepleegd?
[..]
dus, moet je die ook prevetief oppakken?quote:Sja, mensen met een bomberjack en lonsdalekleding hebben toch ook een gevestigde naam. Kun je daaraan bij voorbaat zien dat het geen extremen zijn? Ook niet. Dus.
Oké, nu jouw beurt als je zo hasstarrig de feiten ontkent. Noem eens een rits bomaanslagen op waar moslims NIET bij betrokken zijn.quote:
Man, kom eens uit je zielige slachtofferrol. Er wordt niemand preventief opgepakt in NL.quote:dus, moet je die ook prevetief oppakken?
Ik ben nu al 4 jaar weg uit NL. Het is dat ik zakelijk regelmatig daar moet zijn maar het wordt steeds deprimerender. Het enige wat mij nog tegenhoudt om mijn activiteiten in NL te staken is dat ik mij verantwoordelijk voel voor 13 gezinnen.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 06:46 schreef PLAE@ het volgende:
Nog een jaar of 10 en ik sta om deze tijd allang op de Kolchozen m'n portie aardappelen bij elkaar te verdienen![]()
En een paar andere landen omzeep helpt enzo..quote:Op zaterdag 25 maart 2006 06:57 schreef Vampier het volgende:
op naart de US PLAE@ een land wat tenminste voor zichzelf opkomt.
Ik denk dat eerder Amerika zichzelf omzeep helpt, schulden enzo, de onhoudbare schijn-democratie en consumeer maatschappij en de waarschijnlijke opkomst van China, ja.. de VS gaat het nog heel lang vol houden.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 09:50 schreef Dr.Nikita het volgende:
Nederland helpt zichzelf wel om zeep, heb je de VS niet voor nodig.
quote:Op zaterdag 25 maart 2006 09:53 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Ik denk dat eerder Amerika Nederland zichzelf omzeep helpt, schulden enzo, de onhoudbare schijn-democratie en consumeer maatschappij en de waarschijnlijke opkomst van China, ja.. de VS gaat het nog heel lang vol houden.
jij beweert dat 99% van de aanslagen door moslims gepleegt wordt, dus het lijkt me aan jou om dat te bewijzen.Je noemt zelf al een paar andere voorbeelden. Dus je punt van 99% is gewoon niet waar.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 06:45 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Oké, nu jouw beurt als je zo hasstarrig de feiten ontkent. Noem eens een rits bomaanslagen op waar moslims NIET bij betrokken zijn.
Ik zal je wel even wat op weg helpen. ETA, McVeigh, Ierland, die kun je alvast overslaan.
[..]
Er wordt inderdaad niemand preventief opgepakt, maar zoals ik je al eerder probeerde duidelijk te maken. is het deels wel een gevolg van het signaal dat de overheid en media afgeeft.quote:Man, kom eens uit je zielige slachtofferrol. Er wordt niemand preventief opgepakt in NL.
Want? het doet je goed naar anderen te kunnen wijzen?quote:Moslims moeten vooral doorgaan in de wereld met zich impopulair te maken des te beter.
onzin, napraterquote:Op zaterdag 25 maart 2006 09:53 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Ik denk dat eerder Amerika zichzelf omzeep helpt, schulden enzo, de onhoudbare schijn-democratie en consumeer maatschappij en de waarschijnlijke opkomst van China, ja.. de VS gaat het nog heel lang vol houden.
Je komt nog steeds niet met feiten terwijl ik jou wél enige feiten voor je neus hield. Je wilt toch niet zeggen dat in Irak bomaanslagen geen dagelijkse kost zijn, dat in Israël regelmatig geen kamikazeacties op markten en bruiloften voordoen, je ontkent ook de metroaanslagen in London en Madrid evenzo is ook de Twin Towers geen werk geweest is van moslimextremisten.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 11:01 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
jij beweert dat 99% van de aanslagen door moslims gepleegt wordt, dus het lijkt me aan jou om dat te bewijzen.Je noemt zelf al een paar andere voorbeelden. Dus je punt van 99% is gewoon niet waar.
[..]
En terecht, moslimsextremisten hebben nu eenmaal sinds deccenia lang vakkundig die reputatie opgebouwd.quote:Er wordt inderdaad niemand preventief opgepakt, maar zoals ik je al eerder probeerde duidelijk te maken. is het deels wel een gevolg van het signaal dat de overheid en media afgeeft.
[..]
Ze graven hun eigen graf.quote:Want? het doet je goed naar anderen te kunnen wijzen?
Dus de VS heeft geen schulden, is niet een consumeer-maatschappij en geen schijn-democratie?quote:
En hoezo doen ze dat dan?quote:Op zaterdag 25 maart 2006 11:19 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Je komt nog steeds niet met feiten terwijl ik jou wél enige feiten voor je neus hield. Je wilt toch niet zeggen dat in Irak bomaanslagen geen dagelijkse kost zijn, dat in Israël regelmatig geen kamikazeacties op markten en bruiloften voordoen, je ontkent ook de metroaanslagen in London en Madrid evenzo is ook de Twin Towers geen werk geweest is van moslimextremisten.
[..]
Dankzij de consumeermaatschappij ligt niet de hele wereld op hongerapegapen en daardoor kan er vrij veel humanitaire hulp worden geboden.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 11:21 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Dus de VS heeft geen schulden, is niet een consumeer-maatschappij en geen schijn-democratie?
Sta eens stil bij de motivatie van terroristen, want het is makkelijk de gevolgen te noemen maar denk eens na over de oorzaken.quote:
En je denkt dat als de VS de rest van de wereld niet zo met hun kapitalistische systeem zou exploiteren dat er humanitaire hulp nodig zou zijn?, ik denk nauwelijks.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 11:24 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Dankzij de consumeermaatschappij ligt niet de hele wereld op hongerapegapen en daardoor kan er vrij veel humanitaire hulp worden geboden.
De oorzaken legitimeren op geen enkele wijze bomaanslagen.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 11:31 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Sta eens stil bij de motivatie van terroristen, want het is makkelijk de gevolgen te noemen maar denk eens na over de oorzaken.
Dat zeg ik zeker ook niet, maar als de oorzaak er niet is zijn er ook geen gevolgen, dus vraag ik het je nog een keer, wat is de oorzaak van terrorisme?quote:Op zaterdag 25 maart 2006 11:35 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
De oorzaken legitimeren op geen enkele wijze bomaanslagen.
Zonder kapitalisme is de algehele mensheid ten dode opgeschreven. Je kunt wel streven naar een idiologie van iedereen gelijk en evenveel maar dat is een utopie die nimmer zelfs bij benadering verwezenlijkt kan worden.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 11:32 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
En je denkt dat als de VS de rest van de wereld niet zo met hun kapitalistische systeem zou exploiteren dat er humanitaire hulp nodig zou zijn?, ik denk nauwelijks.
Jij denkt gelijk aan communisme, iedereen is volgens de wet gelijk, maar nee.. niet iedereen is economisch evenveel waard en dat is ook goed anders is er geen motivatie maar om te zeggen dat daarom Kapitalisme de enige staatsvorm die werkt is onzin, Kapitalisme is alleen zo groot geworden door het egoïsme wat de mensheid zo onwijs slecht maakt, als het niet voor egoïsme en geweldadige nature was van de mensheid zou Anarchisme de perfecte staatsvorm zijn.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 11:39 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Zonder kapitalisme is de algehele mensheid ten dode opgeschreven. Je kunt wel streven naar een idiologie van iedereen gelijk en evenveel maar dat is een utopie die nimmer zelfs bij benadering verwezenlijkt kan worden.
Vertel jij het dan maar.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 11:37 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Dat zeg ik zeker ook niet, maar als de oorzaak er niet is zijn er ook geen gevolgen, dus vraag ik het je nog een keer, wat is de oorzaak van terrorisme?
Ik wil het eens horen van iemand die zo hard schreeuwt over de gevolgen eens over de oorzaak horen want volgens mij heb je daar nooit over nagedacht.quote:
Dus is het utopie.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 11:42 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Jij denkt gelijk aan communisme, iedereen is volgens de wet gelijk, maar nee.. niet iedereen is economisch evenveel waard en dat is ook goed anders is er geen motivatie maar om te zeggen dat daarom Kapitalisme de enige staatsvorm die werkt is onzin, Kapitalisme is alleen zo groot geworden door het egoïsme wat de mensheid zo onwijs slecht maakt, als het niet voor egoïsme en geweldadige nature was van de mensheid zou Anarchisme de perfecte staatsvorm zijn.
Utopie is perfectie, Kapitalisme bestaat vanwege de imperfectie van de mens dus Kapitalism != Utopie.quote:
Kapitalisme schijnt toch enigszins te werken terwijl andere vormen stuk voor stuk op de lange duur gedoemd zijn om te mislukken.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 11:46 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Utopie is perfectie, Kapitalisme bestaat vanwege de imperfectie van de mens dus Kapitalism != Utopie.
Kapitalisme gaat ook nog mislukken maar het is zeker geen Utopie.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 11:50 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Kapitalisme schijnt toch enigszins te werken terwijl andere vormen stuk voor stuk op de lange duur gedoemd zijn om te mislukken.
mijn god, wat ben jij een negatief persoon zeg.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 09:50 schreef Dr.Nikita het volgende:
Nederland helpt zichzelf wel om zeep, heb je de VS niet voor nodig.
Amerika bezet een land, gek he dat er dan bomaanslagen komen, had je ook niet kunnen voorzien.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 11:19 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Je komt nog steeds niet met feiten terwijl ik jou wél enige feiten voor je neus hield. Je wilt toch niet zeggen dat in Irak bomaanslagen geen dagelijkse kost zijn, dat in Israël regelmatig geen kamikazeacties op markten en bruiloften voordoen.
ik ontken niets, maar de aanslagen die de moslimterroristen plegen is niet 99% van de aanslagen zoals jij dat beweert. Tuurlijk is er wat gaande in de wereld en moet daar wat aan gedaan worden. Maar om nu naar alle moslims te wijzen en te beweren dat 99% van de aanslagen door moslims gepleegt wordt is gewoon niet waar.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 11:19 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Je komt nog steeds niet met feiten terwijl ik jou wél enige feiten voor je neus hield. Je wilt toch niet zeggen dat in Irak bomaanslagen geen dagelijkse kost zijn, dat in Israël regelmatig geen kamikazeacties op markten en bruiloften voordoen, je ontkent ook de metroaanslagen in London en Madrid evenzo is ook de Twin Towers geen werk geweest is van moslimextremisten.
[..]
Zijn alle moslims daarvoor verantwoordelijk dan?quote:En terecht, moslimsextremisten hebben nu eenmaal sinds deccenia lang vakkundig die reputatie opgebouwd.
[..]
Ze graven hun eigen graf.
Mwoah, gezien de globale ontwikkelingen zou ik het ook vreemd hebben gevonden als dat heerschap zich even met zijn 2en af wilde zonderen in een toillet. Daar hoef ik het regeringsbeleid niet eens aan te koppelen.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 18:18 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
De angst is niet dat we in paniek rond gaan rennen, maar wel dat we maar jah knikken tegen voorstellen waar eigenlijk niemand echt blij van wordt
Door de campagnes die de overheid momenteel houd wordt de sfeer er niet beter op.
ohw, je wil nu een voorbeeld hebben:
[afbeelding]
Het gaat hier om onschuldige mensen.
De VS heeft schulden net als wij en tig andere westerse landen. Het is ook een consumptiemaatschappij net als wij en tig andere westerse landen. Het is geen schijndemocratie net zoals wij en tig andere westerse landen.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 11:21 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Dus de VS heeft geen schulden, is niet een consumeer-maatschappij en geen schijn-democratie?
De VS exploiteert de wereld? Pardon?quote:Op zaterdag 25 maart 2006 11:32 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
En je denkt dat als de VS de rest van de wereld niet zo met hun kapitalistische systeem zou exploiteren dat er humanitaire hulp nodig zou zijn?, ik denk nauwelijks.
Wanneer gaat het mislukken dan?quote:Op zaterdag 25 maart 2006 11:56 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Kapitalisme gaat ook nog mislukken maar het is zeker geen Utopie.
En dat is nu het domme aan socialisme/communisme: men ontwerpt een systeem voor de mensheid zonder rekening te houden met de eigenschappen van... de mensheid.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 11:42 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Jij denkt gelijk aan communisme, iedereen is volgens de wet gelijk, maar nee.. niet iedereen is economisch evenveel waard en dat is ook goed anders is er geen motivatie maar om te zeggen dat daarom Kapitalisme de enige staatsvorm die werkt is onzin, Kapitalisme is alleen zo groot geworden door het egoïsme wat de mensheid zo onwijs slecht maakt, als het niet voor egoïsme en geweldadige nature was van de mensheid zou Anarchisme de perfecte staatsvorm zijn.
ja,ja, neequote:Op zaterdag 25 maart 2006 11:21 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
De mensheid is voor vier vijfde gelovig.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 14:17 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:
[..]
En dat is nu het domme aan socialisme/communisme: men ontwerpt een systeem voor de mensheid zonder rekening te houden met de eigenschappen van... de mensheid.
Triest eigenlijk he?quote:Op zaterdag 25 maart 2006 14:21 schreef Floripas het volgende:
[..]
De mensheid is voor vier vijfde gelovig.
Dat is geen wetmatigheid: zie de VS.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 14:24 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:
[..]
Triest eigenlijk he?
Gelukkig gaat ontwikkeling gepaard met het afnemen van religieuze dogmas en beleving.
De uitzondering die de regel bevestigd?quote:Op zaterdag 25 maart 2006 14:25 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat is geen wetmatigheid: zie de VS.
"Ontwikkeling" is natuurlijk een term die is overgeschoten uit de Marxistische jaren zestig en zeventig. Wat bedoel je? Rijkdom? -> Saoudi-Arabie, Singapore.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 14:25 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:
[..]
De uitzondering die de regel bevestigd?
Welvaart.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 14:28 schreef Floripas het volgende:
[..]
"Ontwikkeling" is natuurlijk een term die is overgeschoten uit de Marxistische jaren zestig en zeventig. Wat bedoel je? Rijkdom? -> Saoudi-Arabie, Singapore.
Technologie? -> Japan, Israel.
In de meeste ontwikkelde landen daalt de religie-beleving.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 14:32 schreef Floripas het volgende:
Nou, dan dus Japan, Singapore, hongKong, Japan, Israel, Bahrein, Spanje, Italie, enzovoorts, enzovoorts.
Ja, daar zit wel wat in. Ik had ooit een topic geopend met de vraag of religie een luxe-product is.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 14:33 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:
[..]
In de meeste ontwikkelde landen daalt de religie-beleving.
Religie gedijd uiteraard het beste in armere, minder ontwikkelde gebieden.
Atheisme bedoel je, neem ik aan.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 14:34 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ja, daar zit wel wat in. Ik had ooit een topic geopend met de vraag of religie een luxe-product is.
Heu, ja, dank, ik was twee dingen tegelijk aan het doen.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 14:35 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:
[..]
Atheisme bedoel je, neem ik aan.
Dat kan dus niet in een steeds verder globaliserende wereld. Waarom denk je dat het oost-blok een muur om hun grenzen had gebouwd?quote:Op zaterdag 25 maart 2006 15:10 schreef LokoOno het volgende:
Het wachten is dan ook op links (SP) ...dat de positie van de NEDERLANDSE arbeider wellicht veilig kan stellen, ook al gaat dit nu ten koste van onze concurentiepositie.
Zegt meneertje remigratie.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 15:13 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:
[..]
Dat kan dus niet in een steeds verder globaliserende wereld. Waarom denk je dat het oost-blok een muur om hun grenzen had gebouwd?
Wat jij hier zegt is: Kapitalisme is perfect.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 11:46 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Utopie is perfectie, Kapitalisme bestaat vanwege de imperfectie van de mens dus Kapitalism != Utopie.
Ik trap graag de kansloze losers waar we geen ene fuck aan hebben eruit ja. Waarom moeten wij de zorg op ons nemen voor de onderkant vd samenleving van een ander land?quote:
Die muur was ("nodig") omdat het Westen had besloten dat het arbeidersparadijs dan beter hier gesticht kon worden, uit propagandistische overwegingen. Dat is nu echter nergens meer voor nodig, dus gaan we weer snel terug naar een zuiverder vorm van kapitalisme. Een muur is hierbij niet nodig, omdat er toch geen alternatief (meer) is.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 15:13 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:
[..]
Dat kan dus niet in een steeds verder globaliserende wereld. Waarom denk je dat het oost-blok een muur om hun grenzen had gebouwd?
Oh, niet omdat het oostblok een totalitaire, repressieve, armoedige dictatuur was die je familiebedrijf wat je met hard werken had opgebouwd afnam?quote:Op zaterdag 25 maart 2006 15:37 schreef LokoOno het volgende:
[..]
Die muur was ("nodig") omdat het Westen had besloten dat het arbeidersparadijs dan beter hier gesticht kon worden, uit propagandistische overwegingen.
En die 83% die wel werkt?quote:Op zaterdag 25 maart 2006 15:17 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:
[..]
Ik trap graag de kansloze losers waar we geen ene fuck aan hebben eruit ja. Waarom moeten wij de zorg op ons nemen voor de onderkant vd samenleving van een ander land?
Verder: zonder de linkse verzorgingsstaat waren al die losers hier nooit gekomen en wat er al zat was vanzelf al opgerot na 3 jaar geen werk meer te hebben gehad.
Welke maatschappijen vind ik dan zo "fantastisch"?quote:Verder zegt het heel wat ja: alle maatschappijen die jij zo fantastisch vindt hadden enorm veel vluchtelingen en alle maatschappijen die jij zo verschrikkelijk slecht vindt hadden enorm veel immigratie.
quote:Op zaterdag 25 maart 2006 15:41 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:
[..]
Oh, niet omdat het oostblok een totalitaire, repressieve, armoedige dictatuur was die je familiebedrijf wat je met hard werken had opgebouwd afnam?
In vergelijking met het Westen, was het er duidelijk een hel ja ....nu denken velen overigens met weemoed terug aan deze "gezellige" tijd.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 15:41 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:
[..]
Oh, niet omdat het oostblok een totalitaire, repressieve, armoedige dictatuur was die je familiebedrijf wat je met hard werken had opgebouwd afnam?
Heb je ook enig idee waarom?quote:Op zaterdag 25 maart 2006 16:58 schreef LokoOno het volgende:
[..]
In vergelijking met het Westen, was het er duidelijk een hel ja ....nu denken velen overigens met weemoed terug aan deze "gezellige" tijd.
Bullquote:Ik bedoelde er echter maar mee te zeggen dat het kapitalisme even een socialistisch/democratisch masker heeft opgezet, om zo de (relevantie van de) gevreesde heilstaat te ondermijnen.
Nadat het via Hitler niet gelukt was om het rode gevaar uit te schakelen, is men met stroop gaan werken, wat dan weer een enorme staatsschuld tot gevolg had. Maar het heeft nooit echt MOGEN werken natuurlijk, want het was maar een schijnvertoning ...een kapitalistische modelstaat zeg maar, die nu totaal overbodig geworden is en daarom weer snel afgeschaft wordt.
Ik vermoed omdat de leefomstandigheden er alleen maar slechter zijn geworden, nu het 'ieder voor zich' is en de "voormalige" elite zich het voormalige staatsbezit heeft toegeeigend.quote:
Je leeft in een zogvuldig, door het kapitalisme en het nazisme, gecultiveerde fantasiewereld, of je kijkt niet goed naar de feiten. Communisten waren namelijk wel "Hitlers" voornaamste doelwit en zijn grootste frustratie was dat Engeland het rode gevaar niet inzag en er dus wellicht een tweefrontenoorlog gevoerd moest gaan worden. Dit weerhield hem echter niet van zijn hoofddoel, zo belangrijk vondt "hij" het. Dus om Alles meteen maar af te doen als bull, wanneer ik de hele zaak nu eens vanuit een ander perspectief bekijk, dat vind ik een vrij kortzichtige reactie.quote:[..]
Bull
Israel die zenuwgas bezit (weten we nog? Bijlmer? ) Het gooien van Agent Orange in Vietnam, het gooien van fosforbommen in Irak, en het in het begin nog ontekkennen ook, het sproeien van gif over coke-planten, om ze zo even simplistisch te noemen, in verschillende Zuid-Amerikaanse landen, heb je nog meer nodig? Of ben ik nu ineens de anti-Amerikaan?quote:Op zaterdag 25 maart 2006 11:31 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Sta eens stil bij de motivatie van terroristen, want het is makkelijk de gevolgen te noemen maar denk eens na over de oorzaken.
Zolang je vijand's vijand maar niet automatisch je vriend wordt is je anti-amerikanisme nog wel te pruimen.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 22:04 schreef Yildiz het volgende:
Of ben ik nu ineens de anti-Amerikaan?
Ik wilde het eigenlijk van een rechtse user horen. Maar bedankt voor de contributie.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 22:04 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Israel die zenuwgas bezit (weten we nog? Bijlmer? ) Het gooien van Agent Orange in Vietnam, het gooien van fosforbommen in Irak, en het in het begin nog ontekkennen ook, het sproeien van gif over coke-planten, om ze zo even simplistisch te noemen, in verschillende Zuid-Amerikaanse landen, heb je nog meer nodig? Of ben ik nu ineens de anti-Amerikaan?
Of het nou 1 of 5% is. Het is gewoon een feit dat terrorisme bijna altijd door moslimextremisten wordt bedreven. Je kan het ook bagataliseren en net doen of het er niet is want de waarheid doet pijn.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 23:00 schreef kallikles het volgende:
[quote]Op zaterdag 25 maart 2006 06:45 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Oké, nu jouw beurt als je zo hasstarrig de feiten ontkent. Noem eens een rits bomaanslagen op waar moslims NIET bij betrokken zijn.
Ik zal je wel even wat op weg helpen. ETA, McVeigh, Ierland, die kun je alvast overslaan.
[..]
Dat is al meer dan 1%. Je spreekt jezelf zo sterk tegen dat je zelfs geen discussiepartners meer nodig hebt.![]()
quote:Op zaterdag 25 maart 2006 22:44 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Ik wilde het eigenlijk van een rechtse user horen. Maar bedankt voor de contributie.
@title, het ishypocrisy, met een Y dus inplaats van hipocracy, het is geen verkapte nijlpaard-staatsvorm (want nog een extra p zou moeten hebben)
Eminem - White Americaquote:Outro:
So to the parents of America
I am the damager aimed at little Erica
To attack her character
The ring leader of the circus of worthless pawns
Sent to lead the march right up to the steps of Congress
And piss on the lawns of the White House
To burn the casket and replace it with a parental advisory sticker
To spit liquor in the faces of this democracy of hipocracy
Fuck you Ms. Cheney
Fuck you Tipper Gore
Fuck you with the freeness of speech this divided states of embarrasment Will allow me to have
Fuck You!
Hahaha! I'm just playin' America, you know I love you
Op jouw reactie: als we de oorlog in Irak nu even als illegaal zien, zou het dan nog 5% zijn?quote:Op zondag 26 maart 2006 07:58 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Of het nou 1 of 5% is. Het is gewoon een feit dat terrorisme bijna altijd door moslimextremisten wordt bedreven. Je kan het ook bagataliseren en net doen of het er niet is want de waarheid doet pijn.
Wat jij dus zegt is laat de SP de concurrentiepositie van Nederland maar naar de knopen helpen?quote:Op zaterdag 25 maart 2006 15:10 schreef LokoOno het volgende:
Het wachten is dan ook op links (SP) ...dat de positie van de NEDERLANDSE arbeider wellicht veilig kan stellen, ook al gaat dit nu ten koste van onze concurentiepositie. Want dit voorkomt wellicht veel problemen in de toekomst, zoals we nu de problemen ondervinden van de migratiegolf uit de jaren 70.
De Irak oorlog is nog steeds legaal, maar je stapt behendig over Israël heen met de kamikazeacties.quote:Op zondag 26 maart 2006 11:01 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Op jouw reactie: als we de oorlog in Irak nu even als illegaal zien, zou het dan nog 5% zijn?
Vorig jaar nog gehoord van vele doden in London door islamieten. Jouw punt? Overigens bestaat geen schone oorlog.quote:Pas nog gehoord van die slachting van 2 willekeurige families in Irak, door westerse soldaten? Ik vind dat geen hendige sjieke slip.
Vrienden kunnen vijanden worden en andersom ook, niks bijzonders.quote:
Exessen gebeuren eenmaal in elke oorlog. Geen van beide partijen blijft er verschoond van.Maar laat ik dan ook maar niet beginnen over de onthoofdingenquote:En laat ik maar niet gaan beginnen over gevangenissen als Guantanamo Bay, Abu Ghraib, Far Filastin, Bagram en anderen. Of wou je 3-4 jaar opsluiting zonder aanklacht, zonder advocaat en zonder proces soms goedkeuren onder het mom van 'oog om oog, tand om tand'?
quote:Wat is waarheid als je het maar van 1 kant bekijkt. In een vorm van 'we are good, you are bad, no matter what'.]
Ik dacht dat het over landelijke regering ging, om het even on-topic te houden.
quote:Laat ik nu eens iets anders schokkends vertellen. Er komen per jaar 20 mensen in Nederland om het leven wegens slechte verlichting of slechte wegmarkering bij zebrapaden. Dat is dus exclusief foutjes van de bestuurder of degene die oversteekt. Alleen maar beleidsfoutjes. Geen onderhoud, slechte verlichting, slecht wegonderhoud, dat soort dingen.
Gaat daar wat aan gebeuren? 20 doden zijn er namelijk best veel.
(Dat bedoel ik met mijn ondertitel ook, bijvoorbeeld)
quote:Ik dacht dat het over landelijke regering ging, om het even on-topic te houden.
Zelfs rappers maken spelfouten.quote:
Je kunt ook gaan overdrijven en huilen en naar moslims wijzen.quote:Op zondag 26 maart 2006 07:58 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Of het nou 1 of 5% is. Het is gewoon een feit dat terrorisme bijna altijd door moslimextremisten wordt bedreven. Je kan het ook bagataliseren en net doen of het er niet is want de waarheid doet pijn.
Bullshit. 9 vd 10 aanslagen zijn gericht op burgers puur om de boel te ontwrichten. Slechts weinig aanslagen worden direct jegens het Amerikaanse leger gericht.quote:Op zondag 26 maart 2006 17:56 schreef kareltje_de_grote het volgende:
De zelfmoordaanslagen in IRAK zijn voor de mensen daar die tegen de Amerikanen zijn de enige mogelijkheid om actie te ondernemen. Het is toch hun goed recht (of het nou goed of fout is doet er niet toe) om zich tegen de Amerikanen te verdedigen. In onze ogen is wat de Amerikanen doen goed, maar je weet niet welke informatie ze daar krijgen. Misschien horen ze daar wel het tegenovergestelde van wat wij horen (wat zeker niet ondenkbaar is) dan is het niet meer dan logisch dat ze zichzelf gaan verdedigen.
Wederom huichelarij: als die Palestijnen zo oprecht verzet zouden willen plegen dan zouden ze militaire doelen aan moeten vallen, wat makkelijk mogelijk is en ook regelmatig gebeurt. Daar heb ik geen moeite mee. Echter, de lafbekken plegen ook willens en wetens aanslagen op niet-militaire doelen zoals discotheken vol met pubers of stadsbussen met burgers.quote:Hetzelfde geld voor Israel, Israel heeft tanks en helicopters. De palestijnen hebben niets, ze zien geen andere uitweg dan zelfmoordaanslagen te plegen. Zij hebben niet de mogelijkheid om een Tank te kopen en daarmee Israelische wijken plat te rijden. Ook hier geld, voordat je me hierop gaat wijzen dat ik geen uitspraak doe wie er goed of slecht is, het gaat erom dat een zelfmoordaanslag in de Londense Metro heel iets anders is als een zelfmoordaanslag in Irak of Israel. In die landen is oorlog en de moslims aldaar hebben niet de mogelijkheden om zichzelf te verdedigen mbv zware wapens.
9 vd 10?quote:Op zondag 26 maart 2006 18:08 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:
[..]
Bullshit. 9 vd 10 aanslagen zijn gericht op burgers puur om de boel te ontwrichten. Slechts weinig aanslagen worden direct jegens het Amerikaanse leger gericht.
[..]
En de Israeliers bombaderen daar hele dorpen plat, dus zijn het niet allebei lafbekken?quote:Wederom huichelarij: als die Palestijnen zo oprecht verzet zouden willen plegen dan zouden ze militaire doelen aan moeten vallen, wat makkelijk mogelijk is en ook regelmatig gebeurt. Daar heb ik geen moeite mee. Echter, de lafbekken plegen ook willens en wetens aanslagen op niet-militaire doelen zoals discotheken vol met pubers of stadsbussen met burgers.
het verzet niet nee, maar duik even in de geschiedenisboeken en je zal zien dat er hele duitse steden zijn platgegooid.quote:Het NLe verzet blies ook geen stadsbussen of discotheken op in Aken.
Tegenwoordig, ja, maar over de afgelopen dertig jaar is dat zeker niet het geval.quote:Op zondag 26 maart 2006 07:58 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Maar is het doel van deze aanslagen burgerslachtoffers?quote:Op zondag 26 maart 2006 18:46 schreef Floripas het volgende:
Kareltje, Raymond heeft gelijk: het grootste aantal slachtoffers vind je onder de Irakezen zelf. Daarom is die mislukte oorlog ook zo sneu.
Dat heeft een grote impact, net als een torenhoge werkeloosheid onder de Nederlanders en het overmatig wegvloeien van nederlands geld naar Polen of andere verre buitenlanden.quote:Op zondag 26 maart 2006 13:06 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Wat jij dus zegt is laat de SP de concurrentiepositie van Nederland maar naar de knopen helpen?
Besef je wel wat daar de impact van is?
Die werkeloosheid komt er hoe dan ook.quote:Als de concurrentiepositie van Nederland er aan gaat dan gaat de Nederlandse economie net zo hard mee er aan met alle gevolgen van dien en is binnen de 4 jaar dat de SP aan macht is heel Nederland werkeloos en is Nederland gereduceerd tot een 3e wereld land.
Nogmaals een rechts kabinet kan het land volgens mij ook niet aan!quote:Dit risico bestaat trouwens ben een links kabinet in welke vorm dan ook alleen met de SP is dat risico het grootste.
Nog steeds illegaal, maar dat maakt niemand geen reet meer uit, want Saddam had het niet goed voor met de bevolking, en dat rechtvaardigt het tenslotte, zodat we weer kunnen slapen.quote:Op zondag 26 maart 2006 13:49 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
De Irak oorlog is nog steeds legaal, maar je stapt behendig over Israël heen met de kamikazeacties.
Er bestaat ook geen eerlijke politiek, maar dan is het alsnog wel een streven.quote:[..]
Vorig jaar nog gehoord van vele doden in London door islamieten. Jouw punt? Overigens bestaat geen schone oorlog.
[..]
Als dat de waarheid is waarin jij wilt geloven, dan doe je dat maar, ik begin er niet eens aan.quote:Vrienden kunnen vijanden worden en andersom ook, niks bijzonders.
[..]
Of snijden in de penis, want dat doen wij westerlingen ook. Of mensen 4 jaar vastzetten omdat ze een Casio horloge dragen. Pas nog die marinier1 gezien, die zei dat ie 30 burgerslachtoffers had gemaakt? Hij had het alleen niet gefilmd voor je, dus dat maakt het wellicht minder erg. Hij had er wel een boek over geschreven, maar wellicht kan je dit nu verdraaien naar een verhaal dat ie dit voor zijn eigen gewin doet.quote:Exessen gebeuren eenmaal in elke oorlog. Geen van beide partijen blijft er verschoond van.Maar laat ik dan ook maar niet beginnen over de onthoofdingen
[..]
Had je nog commentaar op mijn landelijke deel, of is dat niet boeiend? Want daar ging het om dacht ik.quote:[..]
[..]
Pff, je bent gedisillusioneerd.quote:Op donderdag 30 maart 2006 13:52 schreef bird666 het volgende:
Linkse regering brrrr moet er niet aan denken.
Nu het net weer goed gaat met de economie etc, kunnen zij het in 4 jaar weer naar de knoppen helpen. Dat het nu weer veel beter gaat in nederland hebben we oa aan deze regering te danken. Ik snap niet dat mensen dat niet zien.
20u30, ned1quote:Help! Een links kabinet…
Een links kabinet. Voor het eerst in de geschiedenis lijkt een puur links kabinet geen onwaarschijnlijke uitkomst van de Tweede-Kamerverkiezingen van volgend jaar. Wat gebeurt er met Nederland als er een rode coalitie komt? Netwerk neemt een kijkje in de toekomst.
quote:Peiling:PvdA verliest door AOW-plan
` De discussie binnen de PvdA over de
toekomst van de AOW heeft de partij
afgelopen week kiezers gekost.Uit de
peiling van Maurice de Hond in opdracht
van de NOS blijkt dat de partij vier
zetels terugvalt,van 51 naar 47.
De VVD klom in de peiling,van 32 naar
36 zetels.Door deze stijging van de VVD
halen de drie regeringspartijen nu 67
zetels.De drie linkse partijen staan op
70 zetels,flink minder dan enkele weken
geleden.
De Hond heeft de peiling gedaan nadat
oud-minister Van Dam kritiek uitte op
de plannen van partijleider Bos met de
AOW.Bos wil de AOW fiscaliseren.
Ik geloof dat Europees onderzoek heeft aangetoond dat het goed voor de economie is geweest dat de voormalige Oost Europese landen er bij gekomen zijn.quote:Op zondag 26 maart 2006 19:01 schreef LokoOno het volgende:
Dat heeft een grote impact, net als een torenhoge werkeloosheid onder de Nederlanders en het overmatig wegvloeien van nederlands geld naar Polen of andere verre buitenlanden.
Eerst moeten we langer doorwerken wegens het afschaffen van de VUT, en daarna wordt ons het werk zelf afgepakt. Eerst moeten er meer allochtonen aan werk geholpen worden, en vervolgens worden vrijwel alle banen voor kansarmen, in rap tempo door Polen ingenomen.
Kan een klein lachje niet onderdrukkenquote:Op zondag 7 mei 2006 12:24 schreef Arcee het volgende:
Och, de laatste peiling ziet er al weer heel anders uit:
[..]linkse meerderheid.
Voordat je spreekwoorden gaat gebruiken, leer dan eerst te spellen.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 16:41 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
verdonk doet niets anders dan het belijd uitvoeren, gelijke monniken, gelijke kappen. Niks mis mee.
Oeh wat is het volk bang gemaakt voor terrorisme, schijt haast in mn broek................
Wat is er nu niet voldoende sociaal om het nóg socialer te maken?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |