Dan wordt Nederland een soort Reiderland.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 22:01 schreef Cairon het volgende:
Wat zijn de gevolgen als we volgend jaar een linkse regering krijgen op landelijk niveau?
Daar heb je meteen de kern van het probleem te pakken. Mensen nemen overheidsgeld voor lief ipv er dankbaarheid voor te tonen. Dat zorgt er voor dat ze hebberig worden in slechte tijden en links stemmen. Het is logisch, maar puur egoïsme.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 22:11 schreef Cairon het volgende:
Niemand levert graag in
Op de lange termijn is het structureel meer uitgeven dan binnenkrijgen een groot probleem. Kijk waar Amerika nu zit. Op het moment dat China al haar ingekocht dollars op de markt gooit daalt de dollar enorm in waarde en klapt de economie in elkaar van de VS. Dat dat niet in best interest van China is klopt maar het brengt de VS wel in een vreemde positie.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 22:21 schreef Shivo het volgende:
Dat lijkt me veel te generaliserend; bovendien kun je er zeker over twisten in welke mate bezuinigd moest worden en op welke punten. Nederland groeit momenteel en de afgelopen periode trager dan de omringende landen en heeft als zo'n beetje het enige land aan de grens voor begrotingstekorten gehouden.
Jij hebt hele sterke glazen zeker.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 22:01 schreef Cairon het volgende:
Langzaam aan zien we de positieve gevolgen van onze huidige regering,
1 vraag:quote:Op dinsdag 7 maart 2006 22:29 schreef Mutsaers__78 het volgende:
1 Link:
http://www.linkselente.nl/tegenbegroting-miljoenennota
Louter speculatiequote:Op dinsdag 7 maart 2006 22:32 schreef komrad het volgende:
PvdA, GL en SP samen betekenen een failliet NL
PvdA met D66 en VVD kan wel iets worden
PvdA met CDA, laten we dat niet doen
Goochelen met cijfers....quote:Op dinsdag 7 maart 2006 22:31 schreef UnleashMitch het volgende:
1 vraag:
Waar komt dat geld vandaan ?
Er van uitgaande dat we nu rond de 2% tekort hebben op een begroting van in de 100miljard praat je dus voor de GL begroting over bijna 6 miljard aan extra inkomsten.
-edit-
Ow wacht ik zie t al. GL heeft geen sluitende begroting, ze hebben simpelweg een iets minder tekort dan het huidige kabinet. Dat is nog eens goochelen met cijfers![]()
Tja als je achter het kopje "staatsschuld" een cijfer van -0.1% neer zet, is het dan zo gek dat ik denk 'ow dus de staatsschuld gaat achteruit' ? Gelukkig klikte ik door en kwam ik achter de werkelijke betekenis ervan. Op dat moment noem ik het goochelen met cijfers.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 22:36 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Goochelen met cijfers....
Zeg dat maar tegen het CPB dan.
Wat is die werkelijke betekenis dan?quote:Op dinsdag 7 maart 2006 22:38 schreef UnleashMitch het volgende:
Tja als je achter het kopje "staatsschuld" een cijfer van -0.1% neer zet, is het dan zo gek dat ik denk 'ow dus de staatsschuld gaat achteruit' ? Gelukkig klikte ik door en kwam ik achter de werkelijke betekenis ervan. Op dat moment noem ik het goochelen met cijfers.
Echt waar, hoe kom je erbij?quote:Op dinsdag 7 maart 2006 22:32 schreef komrad het volgende:
PvdA, GL en SP samen betekenen een failliet NL
Blijkbaar denk jij ook dat ze de staatsschuld met 0.1% terug gaan dringen ?quote:Op dinsdag 7 maart 2006 22:40 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Wat is die werkelijke betekenis dan?
Sinds wanneer is een begrotingstekort terugdringen gelijk aan het terugdringen van de staatsschuld?quote:Op dinsdag 7 maart 2006 22:41 schreef UnleashMitch het volgende:
Blijkbaar denk jij ook dat ze de staatsschuld met 0.1% terug gaan dringen ?
Wat ze werkelijk bedoelen is dat hun begrotingstekort 0.1% minder is dan het huidige begrotingstekort. Geen sluitende begroting dus.
Een begrotingstekort is nimmer gelijk aan het terugdringen v/d staatsschuld aangezien een tekort aangeeft dat je bij moet lenen.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 22:46 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Sinds wanneer is een begrotingstekort terugbrengen gelijk aan het terugdringen van de staatsschuld?
Dat beweren ze nergens.
Bingo, eventueel. Zij beweren nergens dat dat daarop gebaseerd is.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 22:48 schreef UnleashMitch het volgende:
Een begrotingstekort is nimmer gelijk aan het terugdringen v/d staatsschuld aangezien een tekort aangeeft dat je bij moet lenen.
Een begrotingsoverschot zou eventueel gebruikt kunnen worden om de staatschuld af te lossen. Een begrotingstekort resulteert in een stijgende staatsschuld.
Nee, vandaar ook mijn reacties, ik nam ze beiden 'apart' in me op. De echte reden tot het terugdringen van de staatsschuld en het verminderen van het begrotingstekort zullen vast wel verder in het rapport staan, maar die ken ik niet. Ik heb het (nog) niet gelezen.quote:Mijn vraag aan jou nog: interpreteerde jij de cijfers in 1e instantie ook zo dat GL de staatschuld terug zou dringen ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |