abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36263074
En hier gaan we weer leuk verder praten over rare huisgenoten die bij je in huis wonen

Vorig topic: Huisgenoten - de verhalen
  woensdag 22 maart 2006 @ 14:03:51 #2
105263 Litso
Interlectueel.
pi_36263118
Mijn huisgenote is eigenlijk heel normaal
Ze praat wat veel soms, maar verder geen spannende verhalen.
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
pi_36263339
Ik ben gelukkig van huisgenoten verlost . Oh, de frustraties over ranzige troep .
  woensdag 22 maart 2006 @ 14:29:23 #4
57050 Radiohost
Typische radionerd
pi_36264025
Oh huisgenoten...wat verlang ik naar een leven zónder huisgenoten. Wat verlang ik naar een leven waarin ik zelf verantwoordelijk ben voor mijn eigen plee, dat ik zeker weet dat de haren in het doucheputje van mij zijn. Dat ik niet midden in de nacht wakker wordt van een neukerdje welke bezopen van de trap lazert onderweg naar het toilet, als ik niet daarvoor al wakker ben geworden terwijl ze hard genomen werd. Oh wat verlang ik naar een leven waarin ik geen koelkasten hoef te delen, niet hoef te wachten met koken totdat anderen klaar zijn om vervolgens eerst het hele aanrecht te moeten ontruimen voordat ik zelf aan de gang kan. Oh wat verlang ik naar een leven waarin ik niet meer in één huis hoef te wonen met domme dozen en andere gare gasten. Ik heb mijn portie studentenleven wel gehad en ben heftig toe aan mijn poststudentenwoning. Want oh wat verlang ik naar een leven zonder huisgenoten. Als alleen Woningnet nu nog maar eens zou meewerken...
"Meneer had mayonaise besteld?"
  woensdag 22 maart 2006 @ 14:31:13 #5
105263 Litso
Interlectueel.
pi_36264081
TVP's verwijderd.
Een keer een topic terug willen vinden vind ik niet erg, maar van de 6 replies 3 tvp's vind ik wat teveel van het goede. Zet hier maar een leuk verhaal neer als je hem in je AT wil.
  woensdag 22 maart 2006 @ 14:40:48 #6
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_36264423
Ik heb 5 jaar in Selwerd III gewoond met 15 mensen op 1 gang.
4 douches (waarvan er eigenlijk maar 2 gebruikt werden) en 4 WCs (waarvan er eigenlijk maar 2 gebruikt werden), 1 keuken en 1 telefoon (mobiele telefoon was nog geen gemeengoed) .

Sommige bewoners vonde het nodig om experimenten met biologische oorlogsvoering in de keuken uit te voeren. Laat maar eens een pan 2 weken staan met macaroni resten erin.

Op een gegeven moment bedacht de SSH Groningen dat het wel handig zou zijn om van eenstudenteflat een jongeren flat te maken.
Gevolgen:
  • Het aantal (fietsen) diefstallen steeg enorm.
  • Politie viel binnen, met kogelvrij vesten aan
  • Ganggenoot kreeg bijna een fiets achterwiel op zijn hoofd die van de 8ste verdieping werd gegooid.
  • Ik deed aangifte van fietsendiefstal uit de flat en de agent noemde mjn flat "het centrum van drugs en wapenhandel in Groningen".

Een keer woonde er een Antilliaanse jongen van een jaar of 17. Geen student, geen idee wat hij deed. Had wel een auto en zijn moeder woonde ook in Groningen. Had elke dag weer een ander schatje (lucky b*stard) en gebruikte zijn kamer voornamelijk als peeskamer.

We hadden een electronische (pre-pay) telefoontikker met pin code waardoor je niet kunt bellen als je rood stond. Op een gegeven moment stond hij, tot mijn schrik, fl 100 rood. De rekening van de telefoon ging namelijk naar mij, ik beheerde het geld en betaalde de acceptgiro van KPN.
    Hij heeft pas betaald tot hij ging verhuizen , maar dat was wel een half jaar later.
    Tot die tijd moest ik het voorschieten.

Een andere gangbewoner was het liefst aan het blowen. Nog liever met zijn deur open.
    Ik kon hem tot in mijn kamer, met mijn deur dicht ruiken.
    De geur was altijd aanwezig.
    Op een dag kwam ik thuis en vond dat het verdacht fris rook op de gang.
    Bleek dat hij weer vertrokken was.
  • Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
    -Catbert: Evil director of HR
      woensdag 22 maart 2006 @ 15:18:29 #7
    74976 JDude
    groetjes, veldmuis
    pi_36265759
    quote:
    Op woensdag 22 maart 2006 14:40 schreef DiRadical het volgende:
    Ik heb 5 jaar in Selwerd III gewoond met 15 mensen op 1 gang.
    4 douches (waarvan er eigenlijk maar 2 gebruikt werden) en 4 WCs (waarvan er eigenlijk maar 2 gebruikt werden), 1 keuken en 1 telefoon (mobiele telefoon was nog geen gemeengoed) .
    Ik ben best vaak op Selwerd II geweest... een paar vrienden hebben daar gewoond.
    Dat verhaal van die douches en WC's klinkt bekend, in de sanitairunit voorin (bij de ingang) stond alleen maar oud papier, winkelwagens en andere troep.

Toch wel mooie dagen meegemaakt daar
    pi_36265862
    quote:
    Op woensdag 22 maart 2006 14:29 schreef Radiohost het volgende:
    Oh huisgenoten...wat verlang ik naar een leven zónder huisgenoten. Wat verlang ik naar een leven waarin ik zelf verantwoordelijk ben voor mijn eigen plee, dat ik zeker weet dat de haren in het doucheputje van mij zijn. Dat ik niet midden in de nacht wakker wordt van een neukerdje welke bezopen van de trap lazert onderweg naar het toilet, als ik niet daarvoor al wakker ben geworden terwijl ze hard genomen werd. Oh wat verlang ik naar een leven waarin ik geen koelkasten hoef te delen, niet hoef te wachten met koken totdat anderen klaar zijn om vervolgens eerst het hele aanrecht te moeten ontruimen voordat ik zelf aan de gang kan. Oh wat verlang ik naar een leven waarin ik niet meer in één huis hoef te wonen met domme dozen en andere gare gasten. Ik heb mijn portie studentenleven wel gehad en ben heftig toe aan mijn poststudentenwoning. Want oh wat verlang ik naar een leven zonder huisgenoten. Als alleen Woningnet nu nog maar eens zou meewerken...
    meid
    pi_36267762
    ik heb een huis genoot gehad die met oud en nieuw stom dronken thuis kwam en niet wist wie me andere huisgenoot was.
    hij was ergens geweest bij vrienden dat niet in de buurt was....wist ook niet meer hoe hij naar huis is gekomen...maar in iedergeval wel met de auto

verder is hij daarna ineens vertrokken zonder zijn grote schuld af te betalen aan ons en zijn sleutels in te leveren...ook erg leuk.
    blij dat hij weg is.

verder eigenlijk niet zulke rare dingen nog mee gemaakt in een jaar tijd.
    ja de normale ergenissen over de afwas en schoonmaken enz
      woensdag 22 maart 2006 @ 17:46:15 #10
    57050 Radiohost
    Typische radionerd
    pi_36270918
    quote:
    Op woensdag 22 maart 2006 15:21 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

meid
    Sja, ik spreek je over een jaar of acht nog wel es...
    "Meneer had mayonaise besteld?"
    pi_36271504
    Heb wel aardige huisgenoten . Al was er 1 een keer zo slim om bij haar vriend te gaan slapen maar wel haar wekker aan te laten staan en haar deur op slot. Die wekker heeft dus zeker een uur lang keihard staan piepen (en ik slaap in de kamer ernaast) .
    Als het niet wil branden moet je beter stoken.
    pi_36277823
    quote:
    Op woensdag 22 maart 2006 14:40 schreef DiRadical het volgende:
    Een andere gangbewoner was het liefst aan het blowen. Nog liever met zijn deur open.
    Ik kon hem tot in mijn kamer, met mijn deur dicht ruiken.
    De geur was altijd aanwezig.
    Op een dag kwam ik thuis en vond dat het verdacht fris rook op de gang.
    Bleek dat hij weer vertrokken was.
    Dat is idd ook irritant, geuren van andere mensen. In het vorige huis waar ik woonde gebruikte een jongen echt GIGANTISCH ranzige olie en frituurvet. Niet te harden die lucht! Bleef ook gewoon uren hangen. En alhoewel verboden, werd er ook wel veel gerookt, dat kroop gewoon onder de deur.
    pi_36278109
    quote:
    Op woensdag 22 maart 2006 18:04 schreef du_ke het volgende:
    Heb wel aardige huisgenoten . Al was er 1 een keer zo slim om bij haar vriend te gaan slapen maar wel haar wekker aan te laten staan en haar deur op slot. Die wekker heeft dus zeker een uur lang keihard staan piepen (en ik slaap in de kamer ernaast) .
    hehe, dat had ik in het begin ook wel es. Ik gebruik alleen de radio als wekker, dus dat hoor je niet zo. Tegenwoordig heb ik maar een soort checklijstje gemaakt met handelingen die ik moet doen als ik bijv. het weekend weg ben. Heb ook wel es getwijfeld of ik mn oven wel uit had gedaan toen ik eens bij mn ouders was. Beide huisgenoten waren ook niet thuis om het te checken en mn huisbaas had zgn. mn sleutel niet (had geen zin om even te kijken ofzo). Ben toen maar zelf naar mn kamer gegaan om te checken (gelukkig 'maar' 30KM rijden) om tot de conclusie te komen dat mn oven gewoon uit was Sindsdien dus een checklist doorlopen voordat ik wegga Ik liet mn gaskachel bijv. ook regelmatig aanstaan. Ik lijk wel dement soms

Tevens TVP (daar was deze nutteloze reply eigenlijk voor bedoeld )
    pi_36278124
    Blowers hoeven bij mij niet aan te kloppen
    Graag op anoniem
      woensdag 22 maart 2006 @ 21:57:33 #15
    102582 Asics
    Asics HIGH !!!
    pi_36279461
    quote:
    Op woensdag 22 maart 2006 21:20 schreef Mainport het volgende:
    Blowers hoeven bij mij niet aan te kloppen
    die mogen er zo al in
    Asics neemt de tijd.
    Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
    pi_36286134
    quote:
    Op woensdag 22 maart 2006 14:29 schreef Radiohost het volgende:
    Dit is zoooooooooooooooooo herkenbaar
      vrijdag 24 maart 2006 @ 00:07:28 #17
    120304 descendent1
    Ja hoor, heb je hem ook weer..
    pi_36315635
    quote:
    Knap dat je daar doorheen slaapt...
    Zelfde meegemaakt; deur subtiel opengebroken; (lopertje ) wekker uitgezet en slapen maar en de volgende dag erg hard uitschelden...

Ff kijken: Belevenissen met Ex huisgenoten... Hmm..

Dat gekreun is ondertussen bekend; domme a-sociale vieze huisgenoten vast ook wel.

Tja; verder had ik nog twee stuks die elkaar -als ze weer eens veel geblowd hadden- met stokken sloegen; en dat er op een gegeven moment ééntje een glas kapot sloeg in zijn hand en de volgende ochtend naar het ziekenhuis vervoerd moest worden...

Offe; huisgenoten die pizza's van andere huisgenoten opvraten (rond een uur of 4 's nachts en door die andere huisgenoot de volgende ochtend bijna letterlijk naar de supermarkt getrapt werden om een nieuwe pizza te gaan halen..

Of huisgenoten die (wel 3 uur lang ) kei en kei hard (volgens henzelf dan) hadden gewerkt en ab-so-luut niet gestoord wilden worden daarna.. Dus ik die kamerdeur opentrekken zo van: hey; ik kom je senseo pads opzuipen!
    Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
    Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
    pi_36316619
    Ik woon in een huis met 5 anderen, en ik deel de keuken/woon-/badkamer met twee gasten. Laatst zat ik met die twee tv te kijken, toen er plots een beetje een rooklucht hing. Werd steeds erger en na een tijdje zagen we rook achter de oven vandaan komen. Het is nogal een oud oventje, maar hij stond niet aan ofzo. De rook bleef er maar achter vandaan komen, dus gas afgesloten, brandblusser erbij. Ging t rookalarm af. Wij naar beneden om die gasten eronder te vertellen wat er was. Doet een van die kerels open. Enorme rookwalmen slaan naar buiten. Die dude had broodjes in de oven gedaan en was in slaap gedonderd, hij werd pas weer wakker van het rookalarm. Broodjes natuurlijk totaal verkoold. En door een gare verbouwing kwam de rook uit zijn oven door een kier achter onze oven.
    pi_36316681
    Mijn huisgenoten vallen op zich wel mee, natuurlijk wel es dat de afwas er te lang staat of dat ze de badkamer niet op de afgesproken dag schoonmaken of het geld voor internet te laat betalen, maar verder niet echt problemen
    pi_36316802
    Een huisgenoot is totaal gestoord: mijnheer gooit altijd met deuren als hij weer ergens boos over is, loopt midden in gesprekken weg, heeft een voorliefde voor allerlei classistische muziekstukken en gaat op de mest rare momenten met huisraad gooien.
      vrijdag 24 maart 2006 @ 01:24:15 #21
    85962 ioko
    I Appear Missing
    pi_36317076
    quote:
    Tip (uit ervaring) als je geen andere mogelijkheden hebt, stop eruit trekken en terug doen
    Coincidence
    Makes sense
    Only with you
      vrijdag 24 maart 2006 @ 13:06:03 #22
    120304 descendent1
    pi_36325711
    quote:
    Op vrijdag 24 maart 2006 00:56 schreef Sylvana het volgende:
    Mijn huisgenoten vallen op zich wel mee, natuurlijk wel es dat de afwas er te lang staat of dat ze de badkamer niet op de afgesproken dag schoonmaken of het geld voor internet te laat betalen, maar verder niet echt problemen
    geld voor internet! Daar moet ik bepaalde ex huisgenotes nog even over spreken; dank je dat je me eraan herrinnert!
    Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
    Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
      vrijdag 24 maart 2006 @ 13:57:23 #23
    15929 DiRadical
    Everything's ruined
    pi_36327334
    quote:
    Op woensdag 22 maart 2006 15:18 schreef JDude het volgende:

[..]

Ik ben best vaak op Selwerd II geweest... een paar vrienden hebben daar gewoond.
    Dat verhaal van die douches en WC's klinkt bekend, in de sanitairunit voorin (bij de ingang) stond alleen maar oud papier, winkelwagens en andere troep.

Toch wel mooie dagen meegemaakt daar
    Ik ook wel. De flatfeesten waren altijd erg gezellig.
    En inderdaad, alleen de WC\douche aan het eind van de gang werd gebruikt.
    Mijn neef woonde in Selwerd II, daar sprongen nog wel eens mensen uit het raam.
    Bij ons gelukkig wat minder.
    Maar ik ben al weer 8 jaar weg.
    Toen ik vertrok werkte ik al en moest er soms om 6 uur uit om op tijd in Amsterdam, waar ik tijdelijk werkte, te zijn.
    Dan is het lastig als er om middernacht een of andere idioot zijn stereo op 10 zet.
    Ook al zit je 5 verdiepingen lager. Je dreunt toch bijna je bed uit.
    Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
    -Catbert: Evil director of HR
    pi_36329538
    Ochja, internetrekeningen. Dat gaat hier nog wel goed (iedereen schrijft gewoon automatisch af). Ik heb wel een paar keer gehad dat ik een periode vroeg naar best moest (stage) en dat mn huisgenoot soms om 1 uur ofzo thuiskwam en nog es ff lekker ging internetten met zn muziek hard aan. Aangezien de hub voor internet vlak naast mn bed ligt heb ik regelmatig gewoon zn internet eruit getrokken Vrijwel direct daarna hoorde ik dan de deur van zn kamer en dat ie ook maar naar bed ging Rust!
    pi_36334272
    quote:
    Op vrijdag 24 maart 2006 01:24 schreef ioko het volgende:

[..]

Tip (uit ervaring) als je geen andere mogelijkheden hebt, stop eruit trekken en terug doen
    Haha ben in een andere kamer gaan liggen en op een bepaald moment maar opgestaan. De Corpsballen schuinachter die 's nachts hun clubliederen gaan zingen waren minstens zo vervelend .
    Als het niet wil branden moet je beter stoken.
    pi_36339618
    quote:
    Op vrijdag 24 maart 2006 15:02 schreef Palomar het volgende:
    Ochja, internetrekeningen. Dat gaat hier nog wel goed (iedereen schrijft gewoon automatisch af).
    Ik ben de beheerder van de gezamenlijke rekening waar de energie en waterkosten enzo van afgehaald worden, en dat maakt iedereen wel gewoon netjes elke maand over, maar het geld voor internet wordt van mijn eigen rekening afgehaald, en dat moeten ze dus weer apart doen, en daar zijn ze wat minder snel mee, dus das niet echt fijn af en toe. Zoals deze maand, heb ik van alledrie het 3 weken te laat gehad, das wel minder dus, moet er de hele tijd achteraan enzo, erg vermoeiend
    pi_36339769
    Een leuk verhaal.
    niet de vervaarlijke schaduw
    met zijn dikke pens vol pistolen
    beiden ingevet als een locomotief onder nul
    pi_36341191
    quote:
    Op vrijdag 24 maart 2006 20:55 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ik ben de beheerder van de gezamenlijke rekening waar de energie en waterkosten enzo van afgehaald worden, en dat maakt iedereen wel gewoon netjes elke maand over, maar het geld voor internet wordt van mijn eigen rekening afgehaald, en dat moeten ze dus weer apart doen, en daar zijn ze wat minder snel mee, dus das niet echt fijn af en toe. Zoals deze maand, heb ik van alledrie het 3 weken te laat gehad, das wel minder dus, moet er de hele tijd achteraan enzo, erg vermoeiend
    Gewoon hun mac adres blokkeren in de router tot ze betalen, sim-pel
    pi_36341741
    quote:
    Op vrijdag 24 maart 2006 21:46 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

stekkertjes van hun kabels eruit trekken gaat sneller denk ik

maar is idd wel een goed idee ja
    pi_36342151
    quote:
    Op vrijdag 24 maart 2006 22:05 schreef Sylvana het volgende:

[..]

stekkertjes van hun kabels eruit trekken gaat sneller denk ik

maar is idd wel een goed idee ja
    Dan moet ie op je kamer staan, anders drukken ze er zelf wel weer in als jij niet oplet...
    pi_36352452
    Ik heb nu een huisgenoot en die heeft sinds kort een vriendin.. Goed het kan gebeuren dat je tevreden bent met een niet-zo-heel-erg-aantrekkelijk-meisje (vatsig dik, asociaal grote bek, etc), maar laat haar aub niet in veel-te-weinig-kleding door de keuken lopen als ik eten aan het koken ben.. Ik kreeg er gewoon de kriebels van .
    pi_36352624
    quote:
    Op vrijdag 24 maart 2006 22:19 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Dan moet ie op je kamer staan, anders drukken ze er zelf wel weer in als jij niet oplet...
    router staat idd op mijn kamer ja
      maandag 27 maart 2006 @ 05:19:46 #33
    56176 Catch22-
    Ben je Blind?!
    pi_36395654
    Ik heb leuke huisgenotes (bijna alleen maar leuke dan)

en de minder leuke dingen horen er gewoon bij, maak ook genoeg grappige dingen mee. Eens, als je oud en wijsch ben lach je er om op de verjaardag van de vriendin van je zwager

Bedenk me na het posten ineens dat ik niets te klagen heb.. Dat de wc mede door mijn toedoen niet altijd even fris is boeit me eigenlijk niet zoveel
    Heel veel groetjes, Catch22
    En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
    Met GHB nooit meer nee
    Storneren een optie?
      donderdag 30 maart 2006 @ 16:34:22 #34
    65103 Denocorp
    Fasten your seatbelts
    pi_36496411
    quote:
    Op vrijdag 24 maart 2006 21:46 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Juist! Die tactiek heb ik ook vaak moeten toepassen. Helaas komt dat de onderlinge vriendschappelijke sfeer in huis niet ten goede. Maar ja, zij zijn de schuldigen...
    Bankiertje
    pi_36510213
    Ik zou echt voor geen goud in een studentenhuis willen wonen met gedeelde plee. Zal je altijd zien dat net als ik supernodig moet schijten ('s morgens vroeg ofzo) dat er dan iemand anders opzit. Idem bij douchen, idem bij koken.
    Daarom lijkt me een appartementje met alles voor jezelf wel relaxed, maarja dat is wel weer zo ongezellig/alleen etc...
    pi_36510261
    ... en een beetje duurder...
    pi_36510325
    quote:
    Op donderdag 30 maart 2006 23:25 schreef Palomar het volgende:
    wel je eigen plee met eigen stank.
    pi_36510448
    quote:
    Op donderdag 30 maart 2006 23:27 schreef Repeat het volgende:

[..]

wel je eigen plee met eigen stank.
    dat heb je als je thuis woont toch ook niet? Ik ben er juist heel erg op vooruit gegaan sinds ik op kamers woon, nou hoef ik de badkamer maar met 1 iemand te delen, thuis met 5 anderen. En met 1 iemand delen is prima te doen hoor
      vrijdag 31 maart 2006 @ 08:30:03 #39
    102582 Asics
    Asics HIGH !!!
    pi_36515169
    quote:
    Op donderdag 30 maart 2006 23:23 schreef Repeat het volgende:
    Ik zou echt voor geen goud in een studentenhuis willen wonen met gedeelde plee. Zal je altijd zien dat net als ik supernodig moet schijten ('s morgens vroeg ofzo) dat er dan iemand anders opzit. Idem bij douchen, idem bij koken.
    Daarom lijkt me een appartementje met alles voor jezelf wel relaxed, maarja dat is wel weer zo ongezellig/alleen etc...
    een beetje student komt toch pas om 15:00 u zijn bed uit?

Asics neemt de tijd.
    Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
    pi_36517034
    Tvp.
    Ik ga binnenkort waarschijnlijk ook op kamers..
    Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
    Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
      vrijdag 31 maart 2006 @ 10:35:14 #41
    34721 BrauN
    U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
    pi_36517191
    quote:
    Op vrijdag 31 maart 2006 10:26 schreef Skv het volgende:
    Tvp.
    Ik ga binnenkort waarschijnlijk ook op kamers..
    Je woont al in Enschede, maar je wil er toch op kamers?

Jij was er zeker ook net zo eentje als ik die dacht van... och, ik blijf lekker thuis wonen, ik studeer toch vlakbij. Ik heb dat een jaar gedaan en toen trok ik het dus niet meer om bij m'n ouders te wonen. Hopla, op kamers gegaan. Als ik wil ben ik nu binnen 10 minuten bij m'n ouders, maar ja.
    pi_36517932
    quote:
    Op vrijdag 31 maart 2006 10:35 schreef BrauN het volgende:

[..]

Je woont al in Enschede, maar je wil er toch op kamers?

Jij was er zeker ook net zo eentje als ik die dacht van... och, ik blijf lekker thuis wonen, ik studeer toch vlakbij. Ik heb dat een jaar gedaan en toen trok ik het dus niet meer om bij m'n ouders te wonen. Hopla, op kamers gegaan. Als ik wil ben ik nu binnen 10 minuten bij m'n ouders, maar ja.
    Ik heb het prima thuis, hoor.
    Maar gisteren bij studentenhuis gegeten, die mensen zochten nog 2 of 3 nieuwe bewoners.
    Echt mooi ruim (vrijstaand) huis, relaxte mensen, geen ontzettende rotzooi, tuin dr bij etc
    Ik moet toch een keer op kamers gaan, iets beters dan dit vind je niet zo 1, 2, 3..
    Maar eerst maar met mn ouders een keer dr langs, kijken of zij het zien zitten (qua sponsoring belangrijk)

Verhalen komen later nog wel.
    pi_36519218
    Nog zo'n nadeel van een studentenhuis: gezamelijk eten
    Dan moet ik zeker dat voedsel van inferieure kwaliteit wat mn huisgenoten hebben bereid tot mij nemen
      vrijdag 31 maart 2006 @ 11:56:51 #44
    74976 JDude
    groetjes, veldmuis
    pi_36519435
    quote:
    Op donderdag 30 maart 2006 23:25 schreef Palomar het volgende:
    245/maand vind ik nog best meevallen .
    Komt dan nog wel Essent en Internet bij.
    pi_36519636
    quote:
    Op vrijdag 31 maart 2006 11:51 schreef Repeat het volgende:
    Nog zo'n nadeel van een studentenhuis: gezamelijk eten
    Dan moet ik zeker dat voedsel van inferieure kwaliteit wat mn huisgenoten hebben bereid tot mij nemen
    ja, dat lijkt mij ook niks (net zoals allerlei andere gezamenlijke activiteiten met schema's en roosters enzo ). Bij ons kookt iedereen gewoon voor zich, dus geen enkel probleem. Natuurlijk eten we wel eens samen, maar alleen als dat zo uitkomt.
    pi_36520046
    quote:
    Op vrijdag 31 maart 2006 11:08 schreef Skv het volgende:

[..]

Maar gisteren bij studentenhuis gegeten, die mensen zochten nog 2 of 3 nieuwe bewoners.
    Echt mooi ruim (vrijstaand) huis, relaxte mensen, geen ontzettende rotzooi, tuin dr bij etc
    Ik moet toch een keer op kamers gaan, iets beters dan dit vind je niet zo 1, 2, 3..
    Maar eerst maar met mn ouders een keer dr langs, kijken of zij het zien zitten (qua sponsoring belangrijk)

Jij zit toch ook bij een (corps?) vereniging? Bij ons wordt je er best wel op aangekeken als je nog thuis woont..
      vrijdag 31 maart 2006 @ 12:18:30 #47
    105263 Litso
    Interlectueel.
    pi_36520060
    quote:
    Op vrijdag 31 maart 2006 12:18 schreef Beroepsgokker het volgende:

[..]

Jij zit toch ook bij een (corps?) vereniging? Bij ons wordt je er best wel op aangekeken als je nog thuis woont..
    Waarom?
    pi_36520154
    quote:
    Op vrijdag 31 maart 2006 12:18 schreef Litso het volgende:

[..]

Waarom?
    Nou de bedoeling is om elke woensdag avond bij iemand te eten, en gebruikelijk wordt daar ook nog weleens bij gedronken.. best wel veel ook meestal. Hoop herrie schoppen e.d. is vrij normaal en ja als je dan bij iemand zit wiens ouders beneden zitten.. .
    Daarnaast zouden mijn ouders me afmaken als ik 4x per week (ook geregeld tijdens tentamenweken) om 6u 's morgens binnen kom strompelen.. Hoeven ze niet te weten zegmaar . Maar dat is de laatste tijd wel minder trouwens, omdat mn studie beetje kut gaat.
    pi_36520426
    quote:
    Op vrijdag 31 maart 2006 11:56 schreef JDude het volgende:

[..]

245/maand vind ik nog best meevallen .
    Komt dan nog wel Essent en Internet bij.
    En dan dit je dus zo op 400, 450
      vrijdag 31 maart 2006 @ 12:39:32 #50
    74976 JDude
    groetjes, veldmuis
    pi_36520626
    quote:
    Op vrijdag 31 maart 2006 12:32 schreef kikoooooo het volgende:

En dan dit je dus zo op 400, 450
    Jij wilt 200/maand betalen voor een ADSL-aansluiting (die ik nog deel met één huisgenoot ook) en je electriciteitsrekening? Vind ik knap.
    pi_36520770
    quote:
    Op vrijdag 31 maart 2006 12:39 schreef JDude het volgende:

[..]

Jij wilt 200/maand betalen voor een ADSL-aansluiting en je electriciteitsrekening? Vind ik knap.
    Zul je nog eens achterkomen.. best mogelijk hoor. Ik zelf gok dat je zo'n 100 euro erbij moet rekenen en dan je boodschappen en uitgaan en andere kosten nog.
      vrijdag 31 maart 2006 @ 12:47:21 #52
    74976 JDude
    groetjes, veldmuis
    pi_36520836
    quote:
    Op vrijdag 31 maart 2006 12:44 schreef MM-Luna het volgende:
    Zul je nog eens achterkomen.. best mogelijk hoor. Ik zelf gok dat je zo'n 100 euro erbij moet rekenen en dan je boodschappen en uitgaan en andere kosten nog.
    Ik woon hier nu al 2 jaar, na eerst nog 3 jaar elders te hebben gezeten, dus daar ben ik al wel achter denk ik.

Boodschappen en uitgaan doe je ook als je met meerdere mensen in één huis woont. En ik reageerde op de post van iemand dat een appartementje voor jezelf per definitie erg duur zou zijn.
    ADSL kost me 12,50 per maand en de stroomrekening 16.
    pi_36521081
    quote:
    Ach dat is nog best te doen Ik heb tot groot ongenoegen van mij huisgenoten m'n wekker eens vergeten voor een vakantie van drie weken. Ze werden dus drie weken lang elke morgen keurig om half 7 gewekt, m'n deur zat opslot.
    pi_36521253
    quote:
    Op vrijdag 31 maart 2006 12:21 schreef Beroepsgokker het volgende:

[..]

Nou de bedoeling is om elke woensdag avond bij iemand te eten, en gebruikelijk wordt daar ook nog weleens bij gedronken.. best wel veel ook meestal. Hoop herrie schoppen e.d. is vrij normaal en ja als je dan bij iemand zit wiens ouders beneden zitten.. .
    Daarnaast zouden mijn ouders me afmaken als ik 4x per week (ook geregeld tijdens tentamenweken) om 6u 's morgens binnen kom strompelen.. Hoeven ze niet te weten zegmaar . Maar dat is de laatste tijd wel minder trouwens, omdat mn studie beetje kut gaat.
    klinkt ook triest. Verplicht bij iemand moeten eten.
    pi_36532164
    quote:
    Op vrijdag 31 maart 2006 12:55 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Ach dat is nog best te doen Ik heb tot groot ongenoegen van mij huisgenoten m'n wekker eens vergeten voor een vakantie van drie weken. Ze werden dus drie weken lang elke morgen keurig om half 7 gewekt, m'n deur zat opslot.
    briljant!
    Wii-nummer: 3964-8145-1574-4580
    Pm me als je me hebt toegevoegd!
    pi_36534017
    quote:
    Op vrijdag 31 maart 2006 12:47 schreef JDude het volgende:

[..]

Ik woon hier nu al 2 jaar, na eerst nog 3 jaar elders te hebben gezeten, dus daar ben ik al wel achter denk ik.

Boodschappen en uitgaan doe je ook als je met meerdere mensen in één huis woont. En ik reageerde op de post van iemand dat een appartementje voor jezelf per definitie erg duur zou zijn.
    ADSL kost me 12,50 per maand en de stroomrekening 16.
    Omdat jij het zo ervaart wil nog niet zeggen dat iedereen het zo ervaart. Essent vraagt aan mij alleen al 156 euro aan kosten, voorschot.. nu krijg ik eind van het jaar wel veeeeeel weer terug maar dan nog.. kost me tot die tijd wel 156 euro extra. Dus.. ja 200 euro bovenop de huur, het KAN wel en komt ook vaak voor. Schijnbaar heb jij mooi geluk met die bedragen en ja ik woon ook in een appartementje.
    pi_36536315
    Het kan zijn dat dit verhaal al in het vorige topic staat maar hij blijft leuk
    Een Duitse Erasmusstudente (de verplichte buitenlander op Hoogeveldt, Nijmegen) kwam een keer om 6 uur 's ochtends moeilijk lopend de gang op strompelen. Ik was om de een of andere reden wakker en vroeg haar wat er was... Madam had elke week een ander vriendje en 'bumste' er flink op los.. zo ook nu met een frans vriendje op vosseveld. Om eens een keer iets anders te proberen dan een bed hadden ze bedacht dat het ook wel leuk zou zijn als zij op de wasbak zou gaan zitten. Het idee was best leuk, de uitvoering ging in eerste instantie ook nog wel goed, tot de wasbak van de muur viel en zij dus met haar blote reet in de scherven viel
    resultaat: ruzie met het vriendje om de rekening voor de wasbak en 20!! hechtingen in haar kont.
    Het ambulancepersoneel had een leuke avond
    Tegenover mijn andere huisgenoten heeft ze nog even volgehouden dat ze in prikkeldraad gevallen was maar na veel vragen waar in Nijmegen je dan prikkeldraad vindt, heeft ze het toch moeten vertellen

De generatie Erasmus na haar kenden dit verhaal allemaal
    Ga je mee buiten spelen?
    Soms verdwaal ik in een draak
    101 doelen omdat het kan
    en iets met een loodgieter..
      vrijdag 31 maart 2006 @ 22:09:40 #58
    136816 Otto215
    I am Lite!
    pi_36536733
    tvp
    jammer
    pi_36537902
    quote:
    Op vrijdag 31 maart 2006 21:54 schreef nectarientje het volgende:
    Een Duitse Erasmusstudente (de verplichte buitenlander op Hoogeveldt, Nijmegen) kwam een keer om 6 uur 's ochtends moeilijk lopend de gang op strompelen. Ik was om de een of andere reden wakker en vroeg haar wat er was... Madam had elke week een ander vriendje en 'bumste' er flink op los.. zo ook nu met een frans vriendje op vosseveld. Om eens een keer iets anders te proberen dan een bed hadden ze bedacht dat het ook wel leuk zou zijn als zij op de wasbak zou gaan zitten. Het idee was best leuk, de uitvoering ging in eerste instantie ook nog wel goed, tot de wasbak van de muur viel en zij dus met haar blote reet in de scherven viel
    resultaat: ruzie met het vriendje om de rekening voor de wasbak en 20!! hechtingen in haar kont.
    Tegenover mijn andere huisgenoten heeft ze nog even volgehouden dat ze in prikkeldraad gevallen was maar na veel vragen waar in Nijmegen je dan prikkeldraad vindt, heeft ze het toch moeten vertellen

Waarschijnlijk waren er maar 1 of 2 hechtingen, slimme ambulabce medewerkers, die hebben haar gewoon even genaaid zoals het hoort, op de operatietafel .

[ Bericht 2% gewijzigd door Sport_Life op 31-03-2006 22:59:38 ]
    pi_36538033
    quote:
    Op vrijdag 31 maart 2006 22:54 schreef Sport_Life het volgende:

Waarschijnlijk waren er maar 1 of 2 hechtingen, slimme ambulabce medewerkers, die hebben haar gewoon even genaaid zoals het hoort, op bed .
    gheghe, die hechtingen waren er echt 20.. ik heb ze zelf kunnen tellen bij het vervangen van het verband
    En ik denk dat die ambulancemedewerkers zo slap lagen van het lachen dat ze niet eens gedacht hebben aan een bed
    Ga je mee buiten spelen?
    101 doelen omdat het kan
    pi_36538069
    bed = operatietafel . Lijkt me wel pijnlijk trouwens, verband wisselen .

Overigens hebben die ambu medewerkers vast wel wat ergers meegemaakt . Je wil volgens mij niet weten wat vrouwen allemaal in hun doos stoppen .
    pi_36538154
    ow ongetwijfeld.. maar een naakte duitse tussen scherven van een wasbak is toch ook wel weer een leuk verhaal voor erbij
    en nee, ik wil niet weten wat vrouwen allemaal in hun doos stoppen
    Ga je mee buiten spelen?
    101 doelen omdat het kan
    pi_36538184
    quote:
    Op vrijdag 31 maart 2006 21:54 schreef nectarientje het volgende:

Ze had d'r eigen clitoris wel af kunnen snijden
    pi_36538196
    quote:
    Op vrijdag 31 maart 2006 23:00 schreef Sport_Life het volgende:
    bed = operatietafel . Lijkt me wel pijnlijk trouwens, verband wisselen .

Overigens hebben die ambu medewerkers vast wel wat ergers meegemaakt . Je wil volgens mij niet weten wat vrouwen allemaal in hun doos stoppen .
    Zo veel & zo groot mogelijk
      zaterdag 1 april 2006 @ 00:37:32 #65
    74976 JDude
    groetjes, veldmuis
    pi_36540558
    quote:
    Op vrijdag 31 maart 2006 20:37 schreef MM-Luna het volgende:

Omdat jij het zo ervaart wil nog niet zeggen dat iedereen het zo ervaart. Essent vraagt aan mij alleen al 156 euro aan kosten, voorschot..
    156
    Heeft er iemand voor je daar gewoond met een weedplantage ofzo?
      zaterdag 1 april 2006 @ 00:57:42 #66
    42263 Staaf
    Forum Pimp
    pi_36541037
    Is da duitse wijf toch nog 2x genaaid in een nacht.
    En wie heeft er een weedkwekerij in z'n studentenflat? Dat lijkt me ook wel wreed
    Kan je de stroomkosten delen met je huisgenoten
    Sue Me
    pi_36541060
    quote:
    Op zaterdag 1 april 2006 00:57 schreef Staaf het volgende:
    Is da duitse wijf toch nog 2x genaaid in een nacht.
    21x dan
    pi_36544557
    quote:
    Op zaterdag 1 april 2006 00:37 schreef JDude het volgende:

[..]

156
    Heeft er iemand voor je daar gewoond met een weedplantage ofzo?
    Nee, de vorige bewoonster had 20 euro.. maar die woonde daar niet eens meer. Dit is een berekening die Essent heeft gemaakt, voor het gemak hebben ze mijn gebruik van het vorig jaar met de helft laten verhogen als verwachting. Geen idee waar ze dat vandaan halen, ze hebben vast centen nodig.. maar eind van het jaar krijg ik dan veeeeeel terug. Tsja.. anders kon niet volgens hun.
      zaterdag 1 april 2006 @ 15:59:17 #69
    74976 JDude
    groetjes, veldmuis
    pi_36552538
    quote:
    Op zaterdag 1 april 2006 09:37 schreef MM-Luna het volgende:

Nee, de vorige bewoonster had 20 euro.. maar die woonde daar niet eens meer. Dit is een berekening die Essent heeft gemaakt, voor het gemak hebben ze mijn gebruik van het vorig jaar met de helft laten verhogen als verwachting. Geen idee waar ze dat vandaan halen, ze hebben vast centen nodig.. maar eind van het jaar krijg ik dan veeeeeel terug. Tsja.. anders kon niet volgens hun.
    Hmm, lijkt me erg rottig. Ik zou echt geen 156 in de maand kunnen missen. Aan de andere kant is het wel een leuke spaarrekening zo .
    pi_36682852
    Mijn huisgenoot heeft laatst bedacht dat het wel handig zou zijn om het binnenplaatsje te gaan gebruiken als vuilnisbelt en nu liggen er al 7 matrassen (van die ouwe schimmelige fabrieksdingen) diverse koffiefilters een grote hoeveelheid papier en nog wat etensresten
    pi_36687043
    quote:
    Op woensdag 5 april 2006 18:35 schreef Ratt het volgende:
    Mijn huisgenoot heeft laatst bedacht dat het wel handig zou zijn om het binnenplaatsje te gaan gebruiken als vuilnisbelt en nu liggen er al 7 matrassen (van die ouwe schimmelige fabrieksdingen) diverse koffiefilters een grote hoeveelheid papier en nog wat etensresten
    bah en gatver tvp
    pi_36766540
    Hoe de fuck kom je aan 7 matrassen?!
    In the quiet words of the virgin Mary..... come again?!
    pi_37178344
    7 matrassen? we hebben er hier nu rond de 20 liggen kregen we van 1 of andere theatervereniging via via, maar de grote vraag is: hoe kom ik er van af M'n huisgenoot heeft zijn vuilnis nu opgeruimd (was een slordige 5 kuub geworden ) en alle zooi ligt nu in het schuurtje

En vandaag leek het hem wel leuk om zijn vuurkorf eens te testen, ik kom thuis: hele huis stinkt naar rook, bijna de brandweer willen bellen

Wat alleen wat minder was, was dat toen ik de laatste resten van dat kampvuur in de groenbak wou gooien (vuurkorf was ijskoud, dus dan ga ik er van uit dat dat spul goed uit is) die laatste resten toch nog ergens diep van binnen aan het smeulen waren.

Gevolg: mijn groenbak is nu nog maar 40cm hoog

Oja, en afgelopen week heeft 1 of andere klootviool mijn spiegel en mijn bed ondergesmeerd met gel en 1 of ander witte kwak-achtige wax-troep en niemand weet van iets
    pi_37190958
    Ik ken iemand (geen huisgenoot van mijzelf gelukkig) die de nare gewoonte heeft krekels en ander ongedierte in de magnetron of frituurpan te stoppen (om op te eten).
    Af en toe wil zo'n beest wel eens exploderen, met als gevolg dat de rest van de huisgenoten een tijdlang geen magnetronvoedsel meer lusten.
    pi_37190985
    quote:
    Op zaterdag 22 april 2006 18:47 schreef Symer het volgende:
    Ik ken iemand (geen huisgenoot van mijzelf gelukkig) die de nare gewoonte heeft krekels en ander ongedierte in de magnetron of frituurpan te stoppen (om op te eten).
    Af en toe wil zo'n beest wel eens exploderen, met als gevolg dat de rest van de huisgenoten een tijdlang geen magnetronvoedsel meer lusten.
    Kunnen ze daar dan geen duidelijke afpsraken over maken? Ik zou het namelijk ook niet zo fris vinden.
    Fear of a name only increases fear of the thing itself
    pi_37191170
    quote:
    Op zaterdag 22 april 2006 18:48 schreef LordVoldemort het volgende:

[..]

Kunnen ze daar dan geen duidelijke afpsraken over maken? Ik zou het namelijk ook niet zo fris vinden.
    Hij ruimt het ook wel op enzo. Hij woonde er trouwens nog niet zo lang en volgens mij is hij inmiddels ook alweer verhuisd.
    pi_37207864
    Voor werk ben ik onlangs verhuisd van een zelfstandige wooneenheid naar een kamer met studenten (ben onlangs afgestudeerd).

Oh god, wat mis die studio van mij.....
    pi_37208150
    quote:
    Op zondag 23 april 2006 12:26 schreef Bijsmaak het volgende:
    Voor werk ben ik onlangs verhuisd van een zelfstandige wooneenheid naar een kamer met studenten (ben onlangs afgestudeerd).

Oh god, wat mis die studio van mij.....
    Het lijkt me inderdaad verschrikkelijk om weer een stap terug te doen. Ik zit nu ook lekker alleen in een eenkamerappartement, zou er niet aan moeten denken ook maar IETS weer met iemand te moeten delen
    pi_37208667
    tvp
    pi_37208898
    quote:
    Op zondag 23 april 2006 12:36 schreef Lexie het volgende:

[..]

Het lijkt me inderdaad verschrikkelijk om weer een stap terug te doen. Ik zit nu ook lekker alleen in een eenkamerappartement, zou er niet aan moeten denken ook maar IETS weer met iemand te moeten delen
    Huisgenoten zijn wel aardig, maar hebben enorme ranzige kookmethodes en maaltijden. En een vervelende kat die altijd net naast de kattenbak schijt.

Ik ben nu zoek naar iets anders, maar in Amsterdam is het moeilijk. Misschien moet naar randgemeentes kijken.
    pi_37208994
    quote:
    Op vrijdag 31 maart 2006 11:08 schreef Skv het volgende:

[..]

met je ouders langs een toekomstig studentenhuis gaan is niet echt het toppunt van tofheid, ik zou toch ff in mijn eentje gaan
      zondag 23 april 2006 @ 15:49:23 #82
    56176 Catch22-
    Ben je Blind?!
    pi_37215317
    hehe als wij een selectie zouden houden en je kwam met je ouders aanzetten kan je het dus wel vergeten

tenzij je een heeeeeeel lekker wijf bent maar dat ben je niet
    Heel veel groetjes, Catch22
    En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
    Met GHB nooit meer nee
    Storneren een optie?
    pi_37216996
    Ik heb een tijdje in een huis gewoond met 19 andere mensen. Vier wc's op de verdieping, twee ijskasten, 1 oven, 1 magnetron en 3 gaspitten

Gelukkig was ik bijna de enige op de verdieping die gebruik maakte van de keuken, dus doorgaans kon ik koken wanneer ik wilde.

Tenzij... de huisVietnamees thuis was. Die bakte niet gewoon een eitje of braadde een stukje vlees. Nee, die ging in het weekend voor z'n Aziatische vriendjes zitten koken én kookte dan maar gelijk voor de rest van de week ook. Op zich geen probleem (behalve dan dat alle kookpitten bezet waren), maar meneer kon niet gewoon Westers koken. Naast de gebruikelijke groenten en mie ging er ook een berg kip doorheen.

Kipfilet zegt u? Een hele kip, met poten en al (nog net zonder kop), in grootverpakking bij de Spar gehaald. Hoppa, 1 poot eraf. Hoppa, 2e poot eraf. Hoppa, in de pan mieteren. En dan tijdens het eten de weekvoorraad natuurlijk vrolijk door laten sudderen zodat ik mijn stukje vlees tussen het slachtafval moest bakken

--
    In het huis waren de kamertjes niet al te groot. 10 m2 inclusief douche en wastafel. Eén loge was nog mogelijk, twee zou met wat passen en meten nog net lukken, maar als je drie logees zou hebben moesten er minimaal twee half op elkaar liggen.

Ik sta zondagochtend in de keuken om een eitje te bakken (gelukkig Vietnameesloos) en de deur van de gast die het dichtst bij de keuken woonde, ging open. Daar kwam meneer eruit. Hij ging naar de wc, kwam terug, kamer binnen, deur op slot. De deur was nog niet op slot, of de logee kwam naar buiten. Ging ook naar de wc, ging de kamer weer binnen en deur op slot. Het duurde misschien drie seconden, toen ging de deur weer van het slot en logee nummer 2, een meisje dit keer, kwam naar buiten. Dit hele riedeltje herhaalde zich totdat er VIJF personen die kamer achter elkaar uit en in waren geweest. Ik vraag me af waar de bewoner die gasten heeft gelaten. Onder z'n bed, in de douche, in de vensterbank

--
    Andere huisgenoot, een Hongaar om het leuk te maken, had toen ik in het huis kwam wonen een paar sportschoenen met een paar grijze sokken buiten zijn deur (dus op de gang) staan. Misschien een Hongaars gebruik ofzo, je weet het maar nooit. Maar op een gegeven moment viel me op dat die schoenen daar wel érg vaak stonden. Of die gast nou thuis was of niet, die schoenen stonden, mét die sokken, op de gang.

Toen ik negen maanden later uit dat huis vetrok, stonden die schoenen en sokken nóg op de gang
      zondag 23 april 2006 @ 17:08:19 #84
    129664 mousemicky
    zeg maar MM...
    pi_37217961
    Nu heb ik hele lieve huisgenootjes (lees: ik heb nooit last van ze, we hebben t gezellig ), maar ooit had ik een huisgenoot, dat was echt een geval apart. Meisje van 17, net van 'kamertraining' af, kwam een half jaar in onderhuur omdat mijn huisgenoot naar Canada ging. Omdat ze die training had gehad, dachten wij dat t wel goed zat... Niet dus...

Een greep uit de gebeurtenissen:

- brandblusser (zo'n poederding) leegspuiten ind egang en in de kamer van een andere huisgenoot (spul blijkt btje giftig te zijn, althans, wat in die oude blusser zat wel)
    - hond (pup) in huis nemen op een kamer van 15m2 (huisdieren waren verboden)
    - in een maand een telefoonrekening van f1000,- creeeren op de huistelefoon (naar mobiel bellen was toen nog heel duur)
    - de hele dag door zware shag roken, zodat de gordijnen en vloerbedekking naderhand weggegooid konden worden...

Echt om helemaal gestoord van te worden... Later bleek dat ze op dr 15e door dr ouders uit huis was geschopt, en dat ze op dr 17e in het gezinsvervangend tehuis ook niet meer te handhaven was...

Voor mij dus geen mensen van de kamertraining meer in huis (zowieso niemand die jonger is dan 20 meer)....
    pi_41022855
    quote:
    Op vrijdag 31 maart 2006 12:55 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Ik had je deur ingetrapt.
    pi_41023438
    Ben ik even blij dat ik niet in zo'n studentenwoning woon en dat ook nooit van plan ben (geweest). Snap sowieso niet waarom dat mensen trekt, ranzige bendes vol idioten.
    pi_41024361
    quote:
    Op maandag 21 augustus 2006 10:57 schreef devv05 het volgende:
    Ben ik even blij dat ik niet in zo'n studentenwoning woon en dat ook nooit van plan ben (geweest). Snap sowieso niet waarom dat mensen trekt, ranzige bendes vol idioten.
    ole en weer lekker generaliseren waar je niet goed van wordt

De meeste studentenhuizen zijn ok, en het draagt ook bij aan je persoonlijke vorming denk ik.
    Gelukkig heb ik nooit zo'n problemen gehad met mijn huisgenoten...
    Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
    Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
    _o_
    pi_41024521
    quote:
    Op maandag 21 augustus 2006 10:34 schreef Woutey het volgende:

[..]

Ik had je deur ingetrapt.
    Uitstekende schop

Ik woon praktisch op mezelf nu en heb dus niets te klagen
    pi_41024595
    quote:
    Op maandag 21 augustus 2006 11:32 schreef DaDude1987 het volgende:

[..]

ole en weer lekker generaliseren waar je niet goed van wordt

De meeste studentenhuizen zijn ok, en het draagt ook bij aan je persoonlijke vorming denk ik.
    Gelukkig heb ik nooit zo'n problemen gehad met mijn huisgenoten...
    Dat beeld wordt toch door 'jullie' zelf geschept. Of is 99% van de studentenhuizen wel netjes, zonder rotzooi en idioten? Kan het me niet voorstellen.

Ach dat hele studentenlevengedoe is gewoon niks voor mij, ik doe het wel lekker op mn eigen manier
    pi_41026214
    quote:
    Op maandag 21 augustus 2006 11:40 schreef devv05 het volgende:

[..]

Dat beeld wordt toch door 'jullie' zelf geschept. Of is 99% van de studentenhuizen wel netjes, zonder rotzooi en idioten? Kan het me niet voorstellen.

Ach dat hele studentenlevengedoe is gewoon niks voor mij, ik doe het wel lekker op mn eigen manier
    het beeld heerst wel dat studentenhuizen smerig zijn, maar vaak valt het ook wel mee. kijk het is allemaal niet schoon, maar zolang het sanitair 'schoon' (niet onder schimmel zit) is vind het best. en in de keuken moet je kunnen koken zonder eerst de pastasaus resten van de gaspitten te hoeven halen. verder wen je er zo aan

maar het studentenleven is gewoon gezellig. en je wordt er ook gevormd. je moet natuurlijk wel alles zelf doen
    Xbox live: Nathan Six
    Hattrick: The Yanks
    pi_41029367
    quote:
    Op maandag 21 augustus 2006 12:33 schreef Yankee_One het volgende:

[..]

het beeld heerst wel dat studentenhuizen smerig zijn, maar vaak valt het ook wel mee. kijk het is allemaal niet schoon, maar zolang het sanitair 'schoon' (niet onder schimmel zit) is vind het best. en in de keuken moet je kunnen koken zonder eerst de pastasaus resten van de gaspitten te hoeven halen. verder wen je er zo aan

maar het studentenleven is gewoon gezellig. en je wordt er ook gevormd. je moet natuurlijk wel alles zelf doen
    Dat het vies kan zijn ben ik met iedereen eens. Maar het ligt natuurlijk aan jezelf tot hoever je het laat komen, en naar mijn mening leer je daar alleen maar van.

Afgelopen donderdag bijvoorbeeld hebben wij een borrel gehouden. De volgende dag was heel het huis een grote smeerboel. Dit weekend hebben wij hier niets aan gedaan. Gister wilde ik met sokken naar beneden lopen maar mn sokken gingen uit omdat ze zo extreem aan de grond plakten.

Dus ga je maar schoonmaken en zie je hoe je het niet wilt hebben. (Heb het zelf niet schoongemaakt maar daar gaat het in dit geval niet om )
    pi_41031968
    ik heb 14 huisgenoten dus vrees dat ik over een tijdje ook wat te posten heb hier in iedergeval zijn er 2 huisnegers die volgens mij altijd thuis zijn en ook echt nooit iets te doen hebben (maar wel netjes zijn lijkt het)
    Too much is never enough!
    pi_41032116
    quote:
    Op maandag 21 augustus 2006 14:01 schreef Woutey het volgende:

[..]

Dat het vies kan zijn ben ik met iedereen eens. Maar het ligt natuurlijk aan jezelf tot hoever je het laat komen, en naar mijn mening leer je daar alleen maar van.

Afgelopen donderdag bijvoorbeeld hebben wij een borrel gehouden. De volgende dag was heel het huis een grote smeerboel. Dit weekend hebben wij hier niets aan gedaan. Gister wilde ik met sokken naar beneden lopen maar mn sokken gingen uit omdat ze zo extreem aan de grond plakten.

Dus ga je maar schoonmaken en zie je hoe je het niet wilt hebben. (Heb het zelf niet schoongemaakt maar daar gaat het in dit geval niet om )
    Wil toch even melden dat ik vandaag ruim 75 bierglazen, alle afwas en alle puin uit de woonkamer heb verwerkt.
    Andere huisgenoot heeft opnieuw geweilt. Klaar is Kees.
    Op de bodems van de bierglazen hebben zich naar Azijn-ruikende, witte ronde bacterie-kolonies zich gevestigd. Ziet er bijna hetzelfde uit als een kweekje uit een laboratorium

[ Bericht 11% gewijzigd door Skv op 21-08-2006 15:49:21 ]
      dinsdag 22 augustus 2006 @ 10:51:28 #94
    120304 descendent1
    pi_41055172
    Huisgenoten; wat ben ik blij dat ik dáár vanaf ben.

Nu helemaal overigens. Ik kreeg namelijk laatst nog geld voor de internetaansluiting van een huisgenote die ik vanwege dr herhaaldelijke achterlijke gedrag nu standaard omschrijf als 'het domme kind'; Ik had dr al eens om t geld gevraagd en mijn rekeningnummer gegeven toen ik daar nog woonde. Ik weg; ik wachten op mn geld. Met een andere ex huisgenoot ga ik nog wel goed om en die vertelde me dat 'dat domme kind' had gezegd dat ik mijn geld niet zou krijgen zolang ik haar nog niet in mn nieuwe huis had uitgenodigd.... Nu wás ik eerst van plan om haar en die andere huisgenoot uit te nodigen; maar ik heb alleen die andere husigenoot maar uitgenodigd en 'het domme kind' niet; ik laat me gvdrde niet chanteren! Zelfde domme kind liep ooit overigens maandenlang tegen mij te zeuren dat ze nog geld kreeg van een andere huisgenoot; en dat die daar maar niet mee opschoot en dat ze het zo vervelend vond om erom te vragen...

Uiteindelijk besloot ik na meer dan een half jaar maar een mailtje te sturen waarin ik op vriendelijke toon mn geld eiste; uitgelegd dat het me wat tegenviel dat ze zelf niet even contact opnam terwijl ze dondersgoed wist dat ze mij nog geld schuldig was; en in die mail gezet wat ik had gehoord van die andere huisgenoot ('Hij krijgt het geld niet als...) En uiteindelijk mijn geld gekregen; wel vond ze t jammer 'dat IK blijkbaar vond dat het zo moest'... Mijn God zeg; en als dat nu het enige tenenkrommend achterlijke wat 'het domme kind' deed waar ik en de rest van het huis ons aan ergerden; maar dat was lang niet het geval bij mevrouw 'ik ben .... en de hele wereld moet rekening houden met mij maar ik met niemand' (zeiken over alles wat wij deden, maar als je een keer commentaar op haar had was de wereld te klein..)..
    Triest; als ik dr nu nog zie heb ik enkel een meewarige glimlach voor dr over...
      dinsdag 22 augustus 2006 @ 11:30:03 #95
    110057 AgLarrr
    Merck toch hoe sterck!
    pi_41056150
    Ik heb in verschillende steden op kamers gezeten:

Eerste huis in Arnhem heb ik bijna een huisgenoot KO geslagen. Ik woonde net twee dagen in dat huis, had nog niet iedereen ontmoet en ik woonde voor het eerst op mezelf. Ik was dus een beetje jumpy, om het zo maar te zeggen. Ik hoorde wat gekraak op de trap en vervolgens gemorrel aan mijn deur. Ik dacht: "mijn huisgenoten slapen al, dus welke idioot zit er aan mijn deur?" Destijds was Arnhem een grote stad voor mij. Nerveus als ik al was, dacht ik meteen aan inbrekers, greep mijn Boken (Houten oefenzwaard voor o.a. Aikido)die altijd naast mijn bed staat, beukte de deur open en gaf een zwieperd met mijn 'zwaard'. Bleek het dus tóch een huisgenoot te zijn die even wilde kijken of ik al in mijn kamer getrokken was om een handje te schudden. Die gast schrok zich helemaal de tering en had een flinke blauwe plek op zijn arm (hij weerde mooi af, dat dan weer wel).

In Groningen woonde ik in huis met 8 anderen, in kamers gescheiden door zo'n lullig gipsmuurtje. Mijn buurvrouw, corpslid, nam regelmatig haar vriendje mee. Onze bedden stonden naastelkaar (met dat gipsmuurtje ertussen) en ik kon dus elke keer meegenieten (en elke keer verdomme midden in de nacht, op willekeurige doordeweekse dagen). Na een aantal keer vragen of ze zich niet eens bij vriendlief thuis kon laten nemen, ben ik naar binnen gesjouwd toen ze lagen te krikken en heb ik gevraagd of ze op konden schieten. Ik wilde nl. graag slapen. Nog nooit zulke verbaasde/rooie koppen gezien. De buurvrouw heeft me daarna nooit weer aangesproken en is vrij snel verhuisd.

Nu in Den Haag heb ik maar één huisgenote en dat is werkelijk een schat van een meid. Binnenkort naar Amsterdam. Ben heel benieuwd..
    "Ill fares the land, to hastening ills a prey;
    Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
    pi_41056449
    lol, hoe veel studies heb je wel niet gedaan?
      dinsdag 22 augustus 2006 @ 11:49:06 #97
    110057 AgLarrr
    Merck toch hoe sterck!
    pi_41056659
    quote:
    lol, hoe veel studies heb je wel niet gedaan?
    Tot dusver één. Gewoon netjes in vier jaar afgemaakt. Begin nu aan de volgende.

pi_41056805
    Arnhem -> Groningen -> Den Haag -> Amsterdam
      dinsdag 22 augustus 2006 @ 11:56:59 #99
    120304 descendent1
    pi_41056906
    quote:
    Op dinsdag 22 augustus 2006 11:53 schreef Yankee_One het volgende:
    Arnhem -> Groningen -> Den Haag -> Amsterdam
    Hollandtrotter!
      dinsdag 22 augustus 2006 @ 11:57:51 #100
    110057 AgLarrr
    Merck toch hoe sterck!
    pi_41056940
    Ach ja, zo zie je nog eens wat van het land hè Na een jaartje A'dam ga ik mijn heil maar eens in het buitenland zoeken

dinsdag 22 augustus 2006 @ 21:33:34 #101
    153940 Corelli
    1653 - 1713
    pi_41074582
    een gast die dreigde zelfmoord te plegen. Knettergek was hij maar net niet gek genoeg om gedwongen opgenomen te worden oh wat hebben we gelachen met die gast maar niet heus blij dat hij nu weg is
    pi_41087744
    Hmm, ik heb eigenlijk geen verhalen van mijn huis, behalve dat we eerder bewoners in het appartement boven mij hadden die elke donderdag weer het presteerden de trap te mollen.
    En dat die een keer plisie voor de deur hadden in verband met het gooien van schnitzels tegen de ramen van de buren. Ben blij dat het nu gewoon rustig in het huis is.
    En tevens heb ik een huisgenoot waarmee ik douche en plee deel (en goed op kan schieten) die altijd mooie verhalen heeft.

Verder is het gewoon een net huis (eigenlijk niet een studentenhuis) waar ik een mooi hokje heb met eigen keuken... Ben altijd weer blij als ik thuis kom na een nachtje stappen in Groningen oid
    My ¤0,02
    pi_41089076
    quote:
    Op woensdag 22 maart 2006 21:20 schreef Palomar het volgende:

[..]

hehe, dat had ik in het begin ook wel es. Ik gebruik alleen de radio als wekker, dus dat hoor je niet zo. Tegenwoordig heb ik maar een soort checklijstje gemaakt met handelingen die ik moet doen als ik bijv. het weekend weg ben. Heb ook wel es getwijfeld of ik mn oven wel uit had gedaan toen ik eens bij mn ouders was. Beide huisgenoten waren ook niet thuis om het te checken en mn huisbaas had zgn. mn sleutel niet (had geen zin om even te kijken ofzo). Ben toen maar zelf naar mn kamer gegaan om te checken (gelukkig 'maar' 30KM rijden) om tot de conclusie te komen dat mn oven gewoon uit was Sindsdien dus een checklist doorlopen voordat ik wegga Ik liet mn gaskachel bijv. ook regelmatig aanstaan. Ik lijk wel dement soms

Tevens TVP (daar was deze nutteloze reply eigenlijk voor bedoeld )
    Even de aardlek om en die wekker hoor je ook niet meer, geen normale student die zijn wekkerradio inclusief backup batterij heeft
    pi_41107912
    quote:
    Op woensdag 23 augustus 2006 11:50 schreef FreedonNadd het volgende:

[..]

Even de aardlek om en die wekker hoor je ook niet meer, geen normale student die zijn wekkerradio inclusief backup batterij heeft
    Goeie tip! Bij ons knallen de stoppen er nog wel eens uit! Vandaag nog, door een fucking broodroosterunit.....
    My ¤0,02
    pi_41134306
    Zo, ik ben bijna uit mijn huidige studentenhuisje. Afgelopen weekend hadden we een feesje, en mijn huisgenoot vond het leuk om in zijn uitnodigingsmailtje als onderwerp "Sloopfeest" neer te knallen.

Gevolg:1 of andere randdebiel sloopt mijn kapstokhaakjes van de muur (inclusief een stuk muur) sloopt mijn spiegel, gaat met een spuitbus de muren versieren en sloopt ook nog een boom voor m'n huis gedeeltelijk
    pi_41134600
    quote:
    Op donderdag 24 augustus 2006 17:04 schreef Ratt het volgende:
    Zo, ik ben bijna uit mijn huidige studentenhuisje. Afgelopen weekend hadden we een feesje, en mijn huisgenoot vond het leuk om in zijn uitnodigingsmailtje als onderwerp "Sloopfeest" neer te knallen.

Gevolg:1 of andere randdebiel sloopt mijn kapstokhaakjes van de muur (inclusief een stuk muur) sloopt mijn spiegel, gaat met een spuitbus de muren versieren en sloopt ook nog een boom voor m'n huis gedeeltelijk
    Geen politie gebeld?
    pi_41150810
    doe normaal
    mrogen is hier de SHE-race

hier wordt alles gesloopt wat er is
    pi_41161012
    Ik heb 2 huisgenoten in Groningen gehad, 2 vrouwen welteverstaan. Nou ja, het waren potten. Helemaal niets mis mee uiteraard, maar dit waren echte potten. De mannetjes onder de vrouwtjes figuren. Heel aardige mensen, maar god, je kunt het overdrijven zeg. Een beetje vrouwelijkheid mag er toch wel vanaf stralen?

Ik was dan ook verbaasd toen ik zag dat er Axe deospray en Nivea for men shampoo in de badkamer welke toch echt niet van mij waren

En ook nog een gast die moeite had met mijn pannen aanzien voor de zijne, gebruiken en vervolgens 2 weken laat staan (ik was op vakantie geweest) en een stuk vlees in de pan liet liggen waar hij een flinke laag water in had gedaan. Dat stuk vlees was 3 keer zo groot geworden denk ik en het had een echt grijsgrauwe kleur

Ik hoef dan niet van de vloer af te kunnen eten maar als je zo de ratten in de keuken lokt kun je te ver gaan Ik heb toen mijn pannen afgewassen en de zijne in een vuilniszak gedaan en in de kast gelegd. De sukkel
    pi_41516815
    is het heel erg raar om de politie te bellen om advies in te winnen omdat je zoveel ruzie hebt met je huisgenoten en je bedreigd voelt? Zit hier nou met me deur op slot, maar ben echt bang dat ze die zo intrappen ben al wel op zoek naar een andere kamer, maar tot die tijd zit ik dus wel hier...
      dinsdag 5 september 2006 @ 15:24:32 #110
    34721 BrauN
    U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
    pi_41516911
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 15:21 schreef Sylvana het volgende:
    is het heel erg raar om de politie te bellen om advies in te winnen omdat je zoveel ruzie hebt met je huisgenoten en je bedreigd voelt? Zit hier nou met me deur op slot, maar ben echt bang dat ze die zo intrappen ben al wel op zoek naar een andere kamer, maar tot die tijd zit ik dus wel hier...
    WTF heb je ze misdaan?

Hoeveel zijn het er?
    pi_41516929
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 15:24 schreef BrauN het volgende:

[..]

WTF heb je ze misdaan?

Hoeveel zijn het er?
    Wheheh, kerel, je bent er weer.
    pi_41517020
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 15:24 schreef BrauN het volgende:

[..]

WTF heb je ze misdaan?

Hoeveel zijn het er?
    Ik heb over een net gedweilde vloer gelopen omdat ik zo'n honger had dat ik echt ff wat eten moest pakken uit de keuken

En daardoor ging die ander dus weer zo flippen

Altijd lopen ze te zeiken over zulke kleine dingen die dan echt helemaal uit de hand lopen

Het gaat om 2 huisgenoten, is nog wel iemand anders, maar die is er nooit, maar die andere 2 die kunnen het wel erg goed met elkaar vinden en zijn dus echt om een of andere reden tegen mij

Echt, ik ga in me volgende kamer echt niet alleen meer met meiden wonen, wat een gezeik zeg
    pi_41517061
    Jeez, gelukkig waren de huisgenoten die ik heb gehad vrienden.
      dinsdag 5 september 2006 @ 15:30:16 #114
    34721 BrauN
    U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
    pi_41517090
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 15:28 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ik heb over een net gedweilde vloer gelopen omdat ik zo'n honger had dat ik echt ff wat eten moest pakken uit de keuken

En daardoor ging die ander dus weer zo flippen

Altijd lopen ze te zeiken over zulke kleine dingen die dan echt helemaal uit de hand lopen

Het gaat om 2 huisgenoten, is nog wel iemand anders, maar die is er nooit, maar die andere 2 die kunnen het wel erg goed met elkaar vinden en zijn dus echt om een of andere reden tegen mij

Echt, ik ga in me volgende kamer echt niet alleen meer met meiden wonen, wat een gezeik zeg
    Maar je gaat toch ook niet met je smerige poten over een pas gedweilde vloer banjeren?

Ik zou 'm ook volledig spacen als ik net had staan boenen!
    pi_41517132
    ik liep op sokken en die had ik net aangetrokken, dus die waren nog gewoon schoon

en ik viel echt zowat flauw van de honger, en ik vind iemands gezondheid toch wel ff wat belangrijker dan een vloer
    pi_41517281
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 15:31 schreef Sylvana het volgende:
    ik liep op sokken en die had ik net aangetrokken, dus die waren nog gewoon schoon

en ik viel echt zowat flauw van de honger, en ik vind iemands gezondheid toch wel ff wat belangrijker dan een vloer
    Dilemma,

In mijn optiek had je misschien beter kunnen wachten, ondanks dat je bijna flauw viel van de honger. Maar dat ze zo tekeer gaan is ook BS natuurlijk.
    Misschien had je punten kunnen scoren door even de dweil over de voetstappen te halen?!

Just a thought though
    Op vrijdag 5 oktober 2007 14:40 schreef BobRooney het volgende:
    Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
    pi_41517337
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 15:36 schreef fuckbuddy het volgende:

[..]

Dilemma,

In mijn optiek had je misschien beter kunnen wachten, ondanks dat je bijna flauw viel van de honger. Maar dat ze zo tekeer gaan is ook BS natuurlijk.
    Misschien had je punten kunnen scoren door even de dweil over de voetstappen te halen?!

Just a thought though
    nee, had toch niet meer geholpen als ik weer zou dweilen, had ik ook al aan gedacht, maar het leed was toch al geschied

maar goed, daar gaat het verder ook niet om, het is nou gebeurd en wat moet ik er nou mee? voel me echt niet veilig in me eigen huis gewoon

En normaal praten met hun gaat ook niet meer werken, al vaker geprobeerd
    pi_41517400
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 15:38 schreef Sylvana het volgende:

[..]

nee, had toch niet meer geholpen als ik weer zou dweilen, had ik ook al aan gedacht, maar het leed was toch al geschied
    Ow dat soort gasten :" Nee nou hoeft het al niet meer" types bedoel je?
    Maak het goed (hoewel je je moet afvragen of je dat wel verplicht bent om te doen) en kook vanavond lekker. Water bij de wijn doen.... beetje in die strekking.

How about that?
    Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
    pi_41517463
    Ok ik lees nu de extra's! Dus je zegt dat er 0 opties meer te proberen zijn?
    Tis van de zotte dat je met de deur op slot in je eigen (33% geloof ik) huis gaat zitten.

Vergeet het eten, smijt er rattengif in en maak er een leuk penthouse van!
    pi_41517466
    ja, dat soort types bedoel ik

en dat koken dat gaat ook echt niet werken

het is niet alleen dit, de sfeer hier in huis is al maanden verziekt, maar sinds van de week is het echt helemaal uit de hand gelopen en wil ik dus echt weg hier, maarja, de volgende dag al een andere kamer dat gaat niet natuurlijk
    pi_41517574
    En als je dan in je eentje er voor staat is het zeker een kontverhaal.
    Zij willen nu natuurlijk dat jij een andere kamer gaat zoeken. Right...

ff voor de record, in welke volgorde zijn jullie in dat huis kamers gaan betrekken?
    pi_41517660
    Ja, en ik ben dus zelf ook al op zoek naar andere kamer, omdat het gewoon echt niet langer gaat, heb donderdag kijkavond, maarja, kamers zijn nu vanaf 1 oktober natuurlijk, maand opzegtermijn enzo, dus zit hier toch wel tot 1 oktober, zou niet weten waar ik anders heen kan

ik zit hier het langst, sinds mei2005, 1 is vorig jaar september gekomen en de ander dit jaar februari ( en nog iemand dit jaar februari, maar die is er dus nooit) en die 2 die in september en februari zijn gekomen zijn dus echt 2 handen op 1 buik
    pi_41517947
    Last in first out.....lijkt me. Maar das makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk.
    Flikker die twee breezahs eruit Sylvana, laat je niet de kaas van het brood eten.
    En dus probeer duidelijk te maken dat je het niet ok vindt hoe het nu in huis gaat(maar dat zullen ze al weten)
    Als je op je kamer blijft zitten, dan hebben ze je.

En misschien is het goed om een met dame 1 een besprek te hebben zonder mevr 2 erbij natuurlijk. Met z'n 2en ben je altijd manser dan alleen.

(tis makkelijk lullen vanuit deze positie maar tis de Dr. Phil in me die opeens de overhand krijgt )

pi_41518225
    Ik heb ook wel es geprobeerd om apart met ze te praten, maar dat heeft ook geen zin

En last in first out gaat hier ook niet lukken, en ook al is er 1 weg, dan heb ik altijd nog die ander nog en ze alletwee wegkrijgen gaat nooit lukken

ik hou de eer gewoon aan mezelf, ga gewoon lekker verhuizen en ene nieuwe kamer inrichten en ga gewoon met een stel jongens of gemengd samen wonen, maar niet meer alleen met meisjes, dat gaat gewoon echt niet goed

Maar goed, tot die tijd hier dus zien vol te houden, kan moeilijk tot 1 oktober op me kamer blijven idd, maar echt veilig voel ik me niet dus

Misschien dak een poosje naar een vriend ofzo kan, ook al wonen die hier niet echt in de buurt, dus niet echt heel praktisch met naar school ezno
    pi_41518389
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 16:03 schreef Sylvana het volgende:
    Ik heb ook wel es geprobeerd om apart met ze te praten, maar dat heeft ook geen zin

En last in first out gaat hier ook niet lukken, en ook al is er 1 weg, dan heb ik altijd nog die ander nog en ze alletwee wegkrijgen gaat nooit lukken

ik hou de eer gewoon aan mezelf, ga gewoon lekker verhuizen en ene nieuwe kamer inrichten en ga gewoon met een stel jongens of gemengd samen wonen, maar niet meer alleen met meisjes, dat gaat gewoon echt niet goed

Maar goed, tot die tijd hier dus zien vol te houden, kan moeilijk tot 1 oktober op me kamer blijven idd, maar echt veilig voel ik me niet dus

Misschien dak een poosje naar een vriend ofzo kan, ook al wonen die hier niet echt in de buurt, dus niet echt heel praktisch met naar school ezno
    Ik kan je er niet echt in RL bij helpen, en dat lijkt me ook beter...
    Probeer je niet op te laten naaien tjik

Gemengd is altijd beter, jongens/mannen zijn wat dat betreft niet van die gasten die over het algemeen te lang blijven doorjanken over dat soort zaken.
    pi_41519807
    nou, ze zijn thuis, gelijk werd er naar boven geschreeuwd of ik ff wilde komen ( gelukkig dus niet deur ingetrapt) en ik heb gewoon vrij snel verteld dat ik toch ging verhuizen, en dat ik ze tot die tijd gewoon zoveel mogelijk ga ontwijken en negeren en dan maar hopen dat ik snel een andere kamer heb

En fuckbuddy, je hebt idd gelijk, bij ruzies halen ze er echt dingen bij van zolang geleden dat ik echt geen idee heb waar ze het over hebben

Nouja, we zullen zien hoe het gaat tot ik hier weg ben
    pi_41519943
    Succes,

Tis natuurlijk wel een kont verhaal he!
    Die makrelen krijgen nog hetgeen ze willen ook.
    pi_41520234
    Tja, nouja, dan heben ze wel hun zin, maar maakt mij niet uit, ik voel me hier gewoon niet meer fijn en wil toch wel gewoon in een gezellig studentenhuis wonen natuurlijk. En dat gaat hier niet meer lukken

En dan kan ik wel weer een kamer opnieuw verfen en inrichten, das wel weer erg leuk om te doen natuurlijk en met jongens als huisgenoten moet het ook wel beter gaan lijkt me
    pi_42691716
    Woon zelf ook in studentenhuis. Zou het liefst alleen willen wonen, maar ja niet genoeg geld. Zoals zovelen vind ik het absoluut gezellig als er regelmatig mensen langskomen, maar als ze een avondje geweest zijn mogen ze weer lekker weg zodat het weer rustig is.

Maar waar heb ik dan last van? 't is teveel om alle gebruikelijke cliche's op te noemen, maar de grootste ergenis is wel dat hier -alles- achter slot en grendel moet. Doe je het niet, dan heb je kans dat het 'zoek' raakt.
    pi_42692717
    Vandaag krijg ik de sleutel van mn nieuwe kamer

En heb 2 mannelijke huisgenoten, 1 van 24 die iets met ruimte studeert en 1 van 29 die nog niets doet ( nog geen werk heeft gevonden na studie)

Ik heb ze verder nog niet gezien ofzo, dus hoop dat ze beetje relaxed zijn
    pi_42695071
    quote:
    Op zondag 23 april 2006 16:39 schreef ChrisJX het volgende:

Tenzij... de huisVietnamees thuis was. Die bakte niet gewoon een eitje of braadde een stukje vlees. Nee, die ging in het weekend voor z'n Aziatische vriendjes zitten koken én kookte dan maar gelijk voor de rest van de week ook. Op zich geen probleem (behalve dan dat alle kookpitten bezet waren), maar meneer kon niet gewoon Westers koken. Naast de gebruikelijke groenten en mie ging er ook een berg kip doorheen.
    Vraag volgende keer anders of hij voor jou ook wat kookt joh!
    Ennuh niks mis mee toch dat hij Vietnamees kookt (hij IS Vietnamees) Of MOET iedereen Westers koken.
    Weer eens iets anders toch
    Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
    Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
    pi_42695138
    quote:
    Op zondag 15 oktober 2006 13:03 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:

[..]

Ennuh niks mis mee toch dat hij Vietnamees kookt (hij IS Vietnamees) Of MOET iedereen Westers koken.
    Ik ben zelf Westers, maar kook echt altijd Oosters eigenlijk, eet nooit gewoon aardappelen/groenten/vlees, altijd wokgerechten

Ik zie het probleem ook niet echt
    pi_42695321
    quote:
    Op zondag 15 oktober 2006 13:03 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:

Als je nu eens niet selectief quote, maar ook de alinea eronder meeneemt, lees je vanzelf de kern van het probleem
      zondag 15 oktober 2006 @ 13:36:33 #134
    150152 Queen_Bee
    See ya in another life, brotha
    pi_42695891
    ik woonde in mn eerste studentenhuis samen met een half chinees die ook moslim werd om haar vriend, en een duitse. Die duitse zag eruit als een lief meisje, maar dat valt je nog vies tegen. En die chinees was gewoon een kreng.
    Om de kleinste dingen constant zeiken, zo irritant. Vanaf dat ik daar zat had ik dus nog steeds mn kamernet acc en ondertussen doorzoeken. 2 weken geleden ofzo ( betaalde daar huur vanaf juli, woonde er echt eind augustus) en ehm, laatste week oktober woonde ik in mn nieuwe kamer

Heb hier 4 huisgenoten, is allemaal wel okay. H et is ook niet vreselijk ranzig ofzo, maar niet iedereen wast gelijk af. Maar das niet zo een punt.
    Alleen een meisje die mijn pannen enzo gebruikt, en dan kan ik of paar dagen later mn pan niet vinden? Of het staat nog vies op het aanrecht. Daaar heb ik dus wel problemen mee. Je mag best mijn spullen gebruiken, maar dan was je het gelijk af zodat ik het niet hoef te doen.
    I'm super sonic man
    Do you wanna buy a rocket
      zondag 15 oktober 2006 @ 13:37:24 #135
    150152 Queen_Bee
    pi_42695913
    quote:
    Op zondag 15 oktober 2006 13:13 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Als je nu eens niet selectief quote, maar ook de alinea eronder meeneemt, lees je vanzelf de kern van het probleem
    Als ik tussen slachtafval moest koken had ik die kerel aan zn haren zn kamer uitgetrokken en hem laten opruimen Ik vind dat echt te goor
    I'm super sonic man
    pi_42696120
    quote:
    Heb zelf ook per ongeluk een keer de wekker (onbewust) aan laten staan en vervolgens voor 10 dagen op vakantie gegaan naar Griekenland. Huisbaas moest vanuit Roermond naar Eindhoven komen om de kamerdeur open te maken en de wekker uit te zetten.
    Acht diegene die er last van had, maakte zelf vaak ook veel kabaal als ze 's nachts weer eens door de telefoon ruzie had met haar vriend.
      zondag 15 oktober 2006 @ 13:51:55 #137
    150152 Queen_Bee
    pi_42696228
    quote:
    Op zondag 15 oktober 2006 13:46 schreef vloedgolf3007 het volgende:

[..]

Heb zelf ook per ongeluk een keer de wekker (onbewust) aan laten staan en vervolgens voor 10 dagen op vakantie gegaan naar Griekenland. Huisbaas moest vanuit Roermond naar Eindhoven komen om de kamerdeur open te maken en de wekker uit te zetten.
    Acht diegene die er last van had, maakte zelf vaak ook veel kabaal als ze 's nachts weer eens door de telefoon ruzie had met haar vriend.
    Dan had ik het expres gedaan
    I'm super sonic man
      zondag 15 oktober 2006 @ 17:58:11 #138
    85962 ioko
    I Appear Missing
    pi_42701324
    quote:
    Op zondag 15 oktober 2006 13:46 schreef vloedgolf3007 het volgende:

[..]

Gewoon ff de stroom van de groep afhalen (werkt alleen als het een electrische wekker is ) gaat sneller.
    Coincidence
    Makes sense
    Only with you
    pi_42703531
    Als het goed is mag de verhuurder geen sleutel van het huis hebben
    Is wettelijk zo geregeld. Beetje vaag dat dan de huurbaas kan binnenkomen?
    pi_42703597
    quote:
    Op zondag 15 oktober 2006 19:34 schreef WarPuppy het volgende:
    Als het goed is mag de verhuurder geen sleutel van het huis hebben
    Is wettelijk zo geregeld. Beetje vaag dat dan de huurbaas kan binnenkomen?
    Elke verhuurder van een studentenflat heeft een sleutel van de kamers hoor.
    pi_42703885
    quote:
    Op zondag 15 oktober 2006 13:13 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Ja,ik snap wel dat dat HET probleem was,maar het leek (is?) of het een probleem is dat hij niet-westers kookt....
    Vond ik gewoon best apart...
    pi_42703917
    quote:
    Op zondag 15 oktober 2006 13:05 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ik ben zelf Westers, maar kook echt altijd Oosters eigenlijk, eet nooit gewoon aardappelen/groenten/vlees, altijd wokgerechten

Ik zie het probleem ook niet echt
    Same here
    Gekookte aardappels
    pi_42704248
    AgLarrr, je doet 1 studie, die in 4 jaar afgemaakt is.

Maar je hebt wel in verschillende steden gewoond?
    pi_42704282
    wokken relaxt en weinig afwas
    Don't trust anyone else!
    Trust me!
    pi_42705004
    quote:
    Op zondag 15 oktober 2006 19:50 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:
    Ja,ik snap wel dat dat HET probleem was,maar het leek (is?) of het een probleem is dat hij niet-westers kookt....
    Vond ik gewoon best apart...
    Zucht.
      zondag 15 oktober 2006 @ 21:42:20 #146
    150152 Queen_Bee
    pi_42706942
    Ga anders even door zeiken of je rijst of aardappels moet eten
    I'm super sonic man
    pi_42707220
    WOS zegt het al dat hij het begrepen heeft, maar jullie trappen nog na. Zielig hoor.
    pi_42722106
    quote:
    Op zondag 15 oktober 2006 21:52 schreef fatalerror404 het volgende:
    WOS zegt het al dat hij het begrepen heeft, maar jullie trappen nog na. Zielig hoor.
    Ach ja...
    Ben trouwens een zij
    pi_42726702
    quote:
    Op zondag 15 oktober 2006 20:09 schreef fatalerror404 het volgende:

Voor stage misschien?
    pi_42828286
    Even een vraag: koken jullie altijd voor jezelf of om de beurt voor het hele huis?
    You can either agree with me or be wrong
    pi_42836016
    quote:
    Op vrijdag 20 oktober 2006 09:39 schreef Carolina123 het volgende:
    Even een vraag: koken jullie altijd voor jezelf of om de beurt voor het hele huis?
    gewoon voor mezelf, hebben niet echt zelfde eetvoorkeuren in huis nl, ik hou bijvoorbeeld vooral van oosters eten en mn huisgenoot van hollandse pot
    pi_42836907
    bij ons wordt wel verwacht dat je zo af en toe kookt voor de aanwezigen
    pi_42839400
    Ieder voor z'n eigen bij ons.

Als de één om half vijf eet en om vijf uur weggaat en de ander pas om half zeven eet omdat die pas om zes uur thuiskomt is het gewoon niet zo praktisch.
      vrijdag 20 oktober 2006 @ 19:20:35 #154
    110057 AgLarrr
    Merck toch hoe sterck!
    pi_42843550
    quote:

quote:
    Voor stage misschien?

Iemand in Amsterdam nog behoefte aan een huisgenoot? Ben Den Haag ook wel weer zat nu...

vrijdag 20 oktober 2006 @ 21:31:39 #155
    150152 Queen_Bee
    pi_42847834
    quote:
    Op vrijdag 20 oktober 2006 09:39 schreef Carolina123 het volgende:
    Ze hebben hier van woensdag samen eten dag gemakt
    I'm super sonic man
    pi_42847922
    jaren terug, op kamers met allemaal girls, waaronder wel eens een die maandverband gebruikte.. Anyway we hadden een mieters kleine plee, dat de deur niet eens echt dicht kon als je erop zat, en een kleine cv ernaast, (ook dat nog)
    Gloeiend heet gestookt natuurlijk want het was all in.
    Vergeet nooit de morgen dat ik in die plee kwam en iemand de maandverband in pleepapier nog op de cv had laten liggen....ulkkkkkkkkk
    ranziggggg bijna gebraden dus
    //Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
    pi_42860812
    quote:
    Op vrijdag 20 oktober 2006 16:38 schreef Symer het volgende:
    Ieder voor z'n eigen bij ons.

Als de één om half vijf eet en om vijf uur weggaat en de ander pas om half zeven eet omdat die pas om zes uur thuiskomt is het gewoon niet zo praktisch.
    Precies hetzelfde als bij ons. Soms spreken we wel iets af om samen te eten, maar dan is het echt wel 2 weken van tevoren.
    pi_42867736
    quote:
    Op vrijdag 20 oktober 2006 21:34 schreef zhe-devilll het volgende:
    jaren terug, op kamers met allemaal girls, waaronder wel eens een die maandverband gebruikte.. Anyway we hadden een mieters kleine plee, dat de deur niet eens echt dicht kon als je erop zat, en een kleine cv ernaast, (ook dat nog)
    Gloeiend heet gestookt natuurlijk want het was all in.
    Vergeet nooit de morgen dat ik in die plee kwam en iemand de maandverband in pleepapier nog op de cv had laten liggen....ulkkkkkkkkk
    ranziggggg bijna gebraden dus
    pi_42889334
    Laatst een voorval...
    Ik had een vriendin te logeren die ook hier in huis heeft gewoond. We stonden 's ochtends op en zijn gaan ontbijten. Ik moest gaan werken dus vroeg weer weg. Op gegeven moment waren we onze ontbijtspullen op aan 't ruimen en liepen op de gang langs de w.c. Een ranzige lucht opeens! En niet zo'n beetje ook! Ik kon de lucht aanvankelijk niet thuisbrengen; het was iets tussen stront en kots in en ontzettend penetrant... Die vriendin van me zegt; 'Dat is stront!'. Dat nam ik maar voor kennisgeving aan, het was in ieder geval een lucht alsof een beerput ergens opengetrokken was...
    We hebben met z'n tweeën echt een paar keer keihard 'gatverdamme, wat is dat?' geroepen.

Ik moest weg en die vriendin van me zou nog even op mijn kamer blijven. Ik dus vertrokken en nog geen 10 minuten later belt die vriendin van me. Toen ze weer over de gang was gelopen, was ze een onbekende jongen tegengekomen, die zich in de badkamer probeerde te verbergen. Hij was duidelijk de weg kwijt....had een grote witte Hema-onderbroek aan......met een ontzettend grote strontvlek erin.....Zij heeft hem toen even vriendelijk goedemorgen gewenst.

Achteraf bleek dat het een logee was van een huisgenoot en hebben we er 'smakelijk' om gelachen. Ze hadden blijkbaar veel te veel gezopen en dat was meneer logee niet zo goed bekomen.
    Jemig zeg, zo'n lucht hoop ik nooit meer te ruiken!
    I don't like your jerk-off name. I don't like your jerk-off face. I don't like your jerk-off behavior, and I don't like you, jerk-off. Do I make myself clear?
      zondag 22 oktober 2006 @ 21:55:36 #160
    159909 -Peach
    Prunus persica
    pi_42900826
    Ik had een huisgenote die erg asociaal was (niet aan de regels/poetsschema e.d. houden) maar aangezien ze er niet altijd was, was dit nog wel te doen. Echter, ze had een (turkse ) vriend...en die was er wel altijd en eigenlijk vormde hij het grootste probleem. Hij at mijn magnetronbroodjes op, douchte erg lang, liet deuren/ramen open die dicht moeten zijn ivm vloerverwarming (dus gas/water/lichtrekening schoot omhoog, huisbazin is nog komen vragen hoe dat kwam en ze dat misschien wel de huur moest gaan verhogen). Er mogen best mensen komen logeren, daar doet ze niet moeilijk over, maar niet inwonen wat hij dus wel deed. Mijn broodjes heb ik trouwens wel teruggekregen, maar als je op dat moment net zin in zon broodje hebt en ze zijn weg is dat toch best vervelend

Verder waren er nog wat rare dingen...hij kwam vaak met een auto, alleen had hij heel vaak een andere auto(merk/kleur/gloednieuw/barrel etc)....niet 2 verschillende maar wel 6 ofzo, met een nederlands of belgisch kenteken (ik studeer in Maastricht maar zit op kamers in een klein Belgisch grensdorpje waar het altijd erg rustig is) en op een bepaald moment stond er dus zon auto, een oude rammelbak met de deuren van het slot, ramen open, benzinetank open, zonder papieren, helemaal niks. Iemand had de politie gebeld (omdat ze bang waren dat iemand een sigaret oid in de benzinetank zou gooien vertelde mn huisbaas later) maar die heeft ook niks gedaan. 3 dagen later reed hij ermee weg. Best vreemd.

En van die dingen dat om half 4 snachts een of andere gast met patserbak voor de deur stond te toeteren, roepen, fluiten zodat ik wakker werd omdat hij die jongen op kwam halen. En dat maakt nogal veel herrie in zon rustig dorpje...maar niemand werd wakker behalve ik, heb nog keihard op hun deur staan bonken maar geen leven, die jongen hem opbellen maar telefoon stond uit (ook die van haar) dus dat was nogal bagger...Als je iemand vraagt om je om half 4 snachts op te halen zorg dan ook dat je wakker bent!!! Beetje kansloos en huisbazin heeft nogal wat klachten van buren gehad

Gelukkig had mn huisbazin het gehad met haar (ze was ook altijd te laat met de huur) en kwam ze verhaal halen en ook meteen de huur innen. Zegt zij dat ze het niet bij heeft, tovert die vriend zo ff 260 euro uit zn broekzak 'hier, alsjeblieft'. Later die avond heeft ze nog knallende ruzie gemaakt met de huisbaas en moest ze er binnen een maand uit
    Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!
    pi_42900984
    arme perzikje,wat een triest wijf!
    en dank u meneer Dood,
    dat u af en toe wat neemt.
    Ik weet nu wat verdriet is,
    en onze tijd is maar geleend.
      zondag 22 oktober 2006 @ 22:04:04 #162
    159909 -Peach
    Prunus persica
    pi_42901128
    quote:
    Op zondag 22 oktober 2006 22:00 schreef freak1 het volgende:
    Dank je voor het medeleven
    pi_42901192
    quote:
    Op zondag 22 oktober 2006 22:04 schreef -Peach het volgende:

[..]

Dank je voor het medeleven
    zo ben ik he

een fruitvriendje voor elke fruitige fruiterd
    en dank u meneer Dood,
    pi_42901220
    quote:
    Op zondag 22 oktober 2006 22:00 schreef freak1 het volgende:
    er stond net nog peer
    pi_42901261
    quote:
    Op zondag 22 oktober 2006 22:06 schreef lienelien het volgende:

[..]

er stond net nog peer
    ooohhh!! (het is waar, bier heeft mijn vertaalvermogen aangetast, niet doorvertellen!)
    en dank u meneer Dood,
      zondag 22 oktober 2006 @ 22:12:43 #166
    159909 -Peach
    Prunus persica
    pi_42901447
    quote:
    Op zondag 22 oktober 2006 22:07 schreef freak1 het volgende:

[..]

ooohhh!! (het is waar, bier heeft mijn vertaalvermogen aangetast, niet doorvertellen!)
    Whehe. Dus toch!
    pi_42901490
    quote:
    Op zondag 22 oktober 2006 22:12 schreef -Peach het volgende:

[..]

Whehe. Dus toch!
    en dank u meneer Dood,
      PR/Manusje van alles donderdag 7 december 2006 @ 15:04:23 #168
    148800 crew  Surveillance-Fiets
    Toezicht is gezond!
    pi_44224292
    Heb 3 maand voor een stage in een "hotel" lees 60 kamers met jaren 70 inrichting... in Emmen gezeten ( ) met een paar klasgenoten.. Natuurlijk zat die ene klasgenoot waar niemand vrienden mee was er ook bij en die had nogal de gewoonte om zich niet aan regels te houden....

Najah dan verwissel je even het slot van zijn kamer zodat hij er niet in kon Daarna ging hij zich wel beter gedragen
    Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
    Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
    pi_44224702
    quote:
    Op zondag 22 oktober 2006 16:22 schreef Serendips het volgende:
    Laatst een voorval...
    Ik had een vriendin te logeren die ook hier in huis heeft gewoond. We stonden 's ochtends op en zijn gaan ontbijten. Ik moest gaan werken dus vroeg weer weg. Op gegeven moment waren we onze ontbijtspullen op aan 't ruimen en liepen op de gang langs de w.c. Een ranzige lucht opeens! En niet zo'n beetje ook! Ik kon de lucht aanvankelijk niet thuisbrengen; het was iets tussen stront en kots in en ontzettend penetrant... Die vriendin van me zegt; 'Dat is stront!'. Dat nam ik maar voor kennisgeving aan, het was in ieder geval een lucht alsof een beerput ergens opengetrokken was...
    We hebben met z'n tweeën echt een paar keer keihard 'gatverdamme, wat is dat?' geroepen.

Ik moest weg en die vriendin van me zou nog even op mijn kamer blijven. Ik dus vertrokken en nog geen 10 minuten later belt die vriendin van me. Toen ze weer over de gang was gelopen, was ze een onbekende jongen tegengekomen, die zich in de badkamer probeerde te verbergen. Hij was duidelijk de weg kwijt....had een grote witte Hema-onderbroek aan......met een ontzettend grote strontvlek erin.....Zij heeft hem toen even vriendelijk goedemorgen gewenst.

Achteraf bleek dat het een logee was van een huisgenoot en hebben we er 'smakelijk' om gelachen. Ze hadden blijkbaar veel te veel gezopen en dat was meneer logee niet zo goed bekomen.
    Jemig zeg, zo'n lucht hoop ik nooit meer te ruiken!
      donderdag 7 december 2006 @ 15:21:24 #170
    163063 QCC
    I shot the sheriff
    pi_44224925
    Raar dat dit tpic niet bij de search naar boven kwam, maarja gekopieerd uit: Huisgenotenverhalentopic

Ik heb niet erg veel te klagen over mijn huisgenoot, hij is redelijk netjes en maakt weinig lawaai. Wel heeft hij altijd de gewoonte na het uitgaan om half 5 's ochtends eieren te bakken met z'n vrienden, en soms valt daar niet doorheen te slapen.

Ook is mijn kamer naast de badkamer en altijd als z'n vriendin op bezoek komt staan ze samen minstens een half uur weet ik wat te doen onder de douche terwijl ik ernaast probeer te werken.

En een keer moest ik redelijk vroeg op om naar college te gaan en mijn huisgenoot verwachtte waarschijnlijk niet dat ik wakker was dus toen ik naar het toilet wilde had hij de deur niet afgesloten en zat daar te schijten ofzo, ik heb me toen maar omgedraaid en ben nog even in bed blijven liggen.
    pi_44225114
    Een tijdje terug was ik met 2 huisgenootjes aan het koken. Een derde huisgenootje liep haar kamer in en uit omdat ze aan het schoonmaken was. Iedere keer dat die deur openging kwam er echt een gigantische zure walm uit d’r kamer. Het leek een beetje op kots. Echt te smerig gewoon.

In mijn vorige huis had ik een verschrikkelijke huisgenote. Naast dat het altijd een tering zooi was waarop kakkerlakken en muizen afkwamen had ze ook altijd irritante drugs dealende vriendjes. Ik zat ‘s nacht eens keer voor school te werken, kwam ze thuis met d'r vriendje en ging ze een potje staan naaien precies voor mijn kamer deur. Lekker als je je wilt concentreren op een werkstuk dat de volgende dag moet af zijn. “oh oh oh schat”
    “ohh ohhhh” Gelukkig duurde d’r naaipartijen nooit langer dan 2 minuten
    Wel mooi om de volgende dag te kunnen vragen, goh heet je nieuwe vriendje ohh ohh schat?
      donderdag 7 december 2006 @ 15:51:55 #172
    163063 QCC
    I shot the sheriff
    pi_44225538
    Binnenkort verhuis ik, vanavond kijkavond.. Ga dan misschien van 1 huisgenoot naar 16, kijken of de gezelligheid opweegt tegen de vreemde types en vermindere privacy.
    pi_44226367
    ik heb een huisgenoot die 24/7 stoned is Is 29, werkt niet, doet geen opleiding, zit alleen maar te blowen en computerspelletjes te spelen
      donderdag 7 december 2006 @ 16:44:34 #174
    85962 ioko
    I Appear Missing
    pi_44227292
    quote:
    Op donderdag 7 december 2006 16:20 schreef Sylvana het volgende:
    ik heb een huisgenoot die 24/7 stoned is Is 29, werkt niet, doet geen opleiding, zit alleen maar te blowen en computerspelletjes te spelen
    Volgens mij hebben meer mensen zo'n huisgenoot, die van mij is 26 . (al moet ik zeggen dat hij nu alweer een week een baantje heeft, het geld was op)
    Coincidence
    Makes sense
    Only with you
    pi_44227321
    quote:
    Kijk, dat is pas leven
    pi_44227471
    quote:
    Op donderdag 7 december 2006 16:44 schreef ioko het volgende:

[..]

Volgens mij hebben meer mensen zo'n huisgenoot, die van mij is 26 . (al moet ik zeggen dat hij nu alweer een week een baantje heeft, het geld was op)
    Die van mij heeft een uitkering
    pi_44227731
    quote:
    Op donderdag 7 december 2006 16:48 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Die van mij heeft een uitkering
    Mijn ex huisgenote was ook niet veel soeps. Iedere week een andere baan, nooit geld. Hele dagen bellen met vriendinnen of nieuwe schoenen kopen, want 90 paar is gewoon te weinig. Hoe dat soort lui het redden in deze maatschappij vraag ik me altijd af
    pi_44228259
    quote:
    afschieten
    pi_44228566
    quote:
    Op donderdag 7 december 2006 17:10 schreef Yankee_One het volgende:

[..]

afschieten
    neej, hijs wel relaxed ( moet ook wel als je zoveel blowt )
    pi_44559408
    Was ook wel ranzig, ging je boven douchen liep je langs een kamerdeur, waren ze een potje aan het neucken! Dusssss dan bleef je wel eens ff luisteren!
    Ooh ja oh jaaaaaaaaaaaaah!! Toe dan! TOE DANNNNNNN JAAAAAAAAAAAAAAAAH! oooooooooooooo ja ik kommmmmmmm, ik kommmmmmmmmmmmmmm!!!!!!!!!!En dan de volgende dag zich met een stalen gezicht weer vertonen he..
    En het waren altijd van die nette meiden je snapt het niet gewoon.
    //Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
    pi_44559438
    TVP
    God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
      woensdag 20 december 2006 @ 03:02:05 #182
    110654 Foeske
    lives life, loves life
    pi_44588690
    lang verhaal... mag het morgen ofzo? Wanneer ik nuchter ben of in ieder geval naar bed ben geweest...
    *´¨)
    ¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
    (¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
    pi_44588714
    ja hoor dat mag wel
      woensdag 20 december 2006 @ 03:30:01 #184
    55709 Stereotomy
    Mens sana in corpore sano
    pi_44588775
    Wil iemand een antilliaans huisgenootje overnemen?

Mwah

Nog 14 dagen, dan gaat hij weg
    Confidence through competence
    pi_45295112
    Mijn huisgenotes zijn wel cool . Alleen wel echt mokkels in die zin dat ze een mannetje hebben opgebeld om "internet aan te laten leggen" voor 40 euri. Nou doe ik niet moeilijk over 10 euro, maar het is toch wel een beetje jammer dat zo'n sukkel ff 40 euro opstrijkt om wat computers met een router te verbinden .
    God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
      PR/Manusje van alles vrijdag 12 januari 2007 @ 20:23:55 #186
    148800 crew  Surveillance-Fiets
    Toezicht is gezond!
    pi_45295317
    quote:
    Op vrijdag 12 januari 2007 20:18 schreef cultheld het volgende:
    Mijn huisgenotes zijn wel cool . Alleen wel echt mokkels in die zin dat ze een mannetje hebben opgebeld om "internet aan te laten leggen" voor 40 euri. Nou doe ik niet moeilijk over 10 euro, maar het is toch wel een beetje jammer dat zo'n sukkel ff 40 euro opstrijkt om wat computers met een router te verbinden .
    Ja maar hoe zit het met de sex ? Laten ze daar ook een "mannetje" voor komen
    Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
    Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
    pi_45295597
    quote:
    Oh ja, dat deden mijn buren ook altijd! Verder waren ze gelukkig wel normaal. Mijn buurjongen had altijd wel heel veel vrienden over de vloer, maar deed de muziek altijd netjes zacht als het later op de avond was.
    pi_45296320
    quote:
    Op vrijdag 12 januari 2007 20:23 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Ja maar hoe zit het met de sex ? Laten ze daar ook een "mannetje" voor komen
    Dat moeten we nog ff overleggen.
    pi_45327206
    quote:
    Op woensdag 20 december 2006 03:02 schreef Foeske het volgende:
    lang verhaal... mag het morgen ofzo? Wanneer ik nuchter ben of in ieder geval naar bed ben geweest...
    Nou, waar blijft het ?
    pi_45779532
    Was laatst bij mn vriendin wat op bed aan het frozen, beide naakt, klopt haar huisgenoot ineens op de deur... "Ben je daar"? pfff daar ging ons moment...

Ik ga volgende week verhuizen naar een huis met 3 meiden, ben benieuwd hoe dat gaat worden! . Iemand daar ervaring mee? (dus als gast tussen x aantal vrouwen?). Zover ik weet doen ze wel leuke dingen als samen eten enz .
      maandag 29 januari 2007 @ 01:49:25 #191
    55709 Stereotomy
    pi_45779582
    Ik woon samen met twee vrouwen, maar onze koelkast is veel geiler dan die twee bij elkaar.
    pi_45779670
    quote:
    Op maandag 29 januari 2007 01:49 schreef Stereotomy het volgende:
    Ik woon samen met twee vrouwen, maar onze koelkast is veel geiler dan die twee bij elkaar.
    we hebben wel een grote koelkast geloof ik, maar zo groot gelukkig niet.. . Verder 2 balkons, ook wel relax. Maargoed.. binnenkort vast wel een update als ik er eenmaal woon..
    pi_45779914
    quote:
    Op maandag 29 januari 2007 01:45 schreef Sport_Life het volgende:
    Was laatst bij mn vriendin wat op bed aan het frozen, beide naakt, klopt haar huisgenoot ineens op de deur... "Ben je daar"? pfff daar ging ons moment...

Ik ga volgende week verhuizen naar een huis met 3 meiden, ben benieuwd hoe dat gaat worden! . Iemand daar ervaring mee? (dus als gast tussen x aantal vrouwen?). Zover ik weet doen ze wel leuke dingen als samen eten enz .
    Ja, ik. Niks mis mee, al hangt dat natuurlijk van 't soort personen af waar je mee te maken hebt. Met twee huisgenotes heb ik oppervlakkig goed contact en met een derde kan ik het bijzonder goed vinden. Geklaagd wordt er nooit .
    pi_45780061
    quote:
    Op maandag 29 januari 2007 01:45 schreef Sport_Life het volgende:

Drie vrouwen. Kamers.
    Klinkt als de hygiëne van het meest steriele scalpel ooit.
    pi_45780288
    quote:
    Op maandag 29 januari 2007 02:30 schreef Skv het volgende:

[..]

Drie vrouwen. Kamers.
    Inderdaad, en als je dan ook maar iets doet dat enig besmettingsgevaar op zou kunnen leveren, dan is de boot aan

Neh, samenwonen met vrouwen ben ik niet zo'n fan van. Alhoewel ik nu ook met 3 vrouwen en 1 man samenwoon en we nooit zoveel problemen hebben over de schoonheid van het huis.

Maar binnenkort hier lekker toch weg, goedkoper + gezelliger wonen met een vriend en misschien een 3e verenigingsgenoot. Dat wordt dus wel leuk, maar met onbekenden samenwonen wil ik toch wel gaan minimaliseren voortaan
    pi_45784221
    Vandaag komt er meisje kijken voor kamer die er vrij komt, woonde met 2 jongens, 1 jongen is weg nu, en ik heb veel liever een jongen er voor terug, kan echt niet met meiden opschieten, dus ze mag heel erg haar best gaan doen vandaag om me te overtuigen dat zij er mag wonen

Vorige huis met 3 andere meiden gewoond en dat was echt hel
    pi_45785224
    quote:
    Op maandag 29 januari 2007 11:22 schreef Sylvana het volgende:
    Vandaag komt er meisje kijken voor kamer die er vrij komt, woonde met 2 jongens, 1 jongen is weg nu, en ik heb veel liever een jongen er voor terug, kan echt niet met meiden opschieten, dus ze mag heel erg haar best gaan doen vandaag om me te overtuigen dat zij er mag wonen

Vorige huis met 3 andere meiden gewoond en dat was echt hel
    Misschien moet je eens kijken of het misschien aan jezelf ligt dat je niet overweg kan met meiden..?
    Op vrijdag 12 januari 2007 03:39 schreef Xennia het volgende:
    Mayo is de dochter die ik nooit had!
    pi_45785470
    quote:
    Op maandag 29 januari 2007 11:56 schreef ma_jojo het volgende:

[..]

Misschien moet je eens kijken of het misschien aan jezelf ligt dat je niet overweg kan met meiden..?
    Nouja, k heb altijd alleen maar vrienden gehad, vanaf jongsafaan, ik heb in mn leven 1 echte vriendin gehad, vanaf mn 4e t/m mn 18e en die verbrak toen zomaar uit het niets de vriendschap. Ik ben gewoon niet echt een meisje-meisje, kan gewoon stuk beter met jongens opschieten, hou van dingen die jongens vooral leuk vinden en niet van wat de meeste meisjes leuk vinden, en samenwonen met meiden was dus ook geen succes. Daarom heb ik in de tijd dat ik deze kamer koos bewust ervoor gekozen, omdat ik hier met alleen maar jongens woonde. Maarja, heb een huisbaas die normaal bepaald wie er in komt, gewoon wie het eerst komt, wie het eerst maalt, maar nou gelukkig nog wel een beetje inspraak

Wil niet zeggen dat dat meisje van vanmiddag helemaal geen kans heeft, maar een jongen maakt meer kans bij mij gewoon Maar goed, zullen zien wat voor type het is. Als het net zo'nn meisje is als ik vind ik het niet erg, maar moeten gewoon wel wat overeenkomsten hebben, anders weet ik nu al dat het weer misgaat.
    pi_45786301
    quote:

[..]

Drie vrouwen. Kamers.
    werd al meteen gezegd ja.. :p.
      maandag 29 januari 2007 @ 12:49:11 #200
    34721 BrauN
    U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
    pi_45786655
    Sylvana, je bent zelf gewoon een moeilijke bitch, dat lijkt me duidelijk.

Stel, dat meisje is je type niet en komt in jullie huis wonen. Waarom zie jij het dan als vanzelfsprekend 'dat het mis gaat'? Misschien moet je je iets toleranter opstellen... goeiendag zeg. Oppervlakkig contact is prima dan hoor, maar jij lijkt er van uit te gaan dat het slaande ruzie wordt. Doe gewoon normaal. Gek wijf.
    pi_45786717
    quote:

[..]

Drie vrouwen. Kamers.
    Een ander uiterste heb ik dan mogen aanschouwen. Wat een vieze bende was dat, gat-ver-damme. Het was een wonder boven wonder dat het pand nog niet door de ratten geannexeerd was.
    pi_45787483
    quote:
    Op maandag 29 januari 2007 12:49 schreef BrauN het volgende:

Stel, dat meisje is je type niet en komt in jullie huis wonen. Waarom zie jij het dan als vanzelfsprekend 'dat het mis gaat'? Misschien moet je je iets toleranter opstellen... goeiendag zeg. Oppervlakkig contact is prima dan hoor, maar jij lijkt er van uit te gaan dat het slaande ruzie wordt. Doe gewoon normaal. Gek wijf.
    Idd.. Zijn zat mensen waar ik niet mee door 1 deur kan, maar die negeer ik of blijf gewoon aardig tegen, lijkt me niet meer dan normaal .
    pi_45787518
    quote:
    Op maandag 29 januari 2007 12:51 schreef Marruk het volgende:

[..]

Een ander uiterste heb ik dan mogen aanschouwen. Wat een vieze bende was dat, gat-ver-damme. Het was een wonder boven wonder dat het pand nog niet door de ratten geannexeerd was.
    Mijn eerste huis in Groningen was ook zo smerig.. Er hing gewoon een permanente kotslucht in de keuken... (was dan ook wel een corpshuis).
    pi_45788695
    quote:

Eens is.
    Op vrijdag 12 januari 2007 03:39 schreef Xennia het volgende:
    Mayo is de dochter die ik nooit had!
    pi_45792442
    quote:

Helemaal mee eens . Overigens vraag ik me af of de meeste meiden een type Sylvana wel als huisgenote zouden willen .
      maandag 29 januari 2007 @ 16:04:27 #206
    34721 BrauN
    U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
    pi_45792743
    quote:
    Op maandag 29 januari 2007 15:56 schreef cultheld het volgende:

[..]

Helemaal mee eens . Overigens vraag ik me af of de meeste meiden een type Sylvana wel als huisgenote zouden willen .
    Tuurlijk niet. 't Lijkt me echt zo'n pot-maar-nog-niet-uit-de-kast met issues type...

Ze mag zichzelf in de handjes wrijven dat ze onderdak heeft gevonden...

Zoiets zou er bij ons echt niet inkomen hoor.
    pi_45792895
    quote:
    Op maandag 29 januari 2007 16:04 schreef BrauN het volgende:

[..]

Tuurlijk niet. 't Lijkt me echt zo'n pot-maar-nog-niet-uit-de-kast met issues type...

Ze mag zichzelf in de handjes wrijven dat ze onderdak heeft gevonden...

Zoiets zou er bij ons echt niet inkomen hoor.
    Exact. Zal wel in een kraakpand zijn of zo .
    pi_48656587
    In het laatste studentenhuis waar ik woonde zat een jongen die niet wist waar hij bepaalde zaken moest laten. Zo vond mijn vriendin 's ochtends een keer een volle condoom van hem in de toiletpot drijven. Een paar dagen later zag ik hem z'n bord niet opgegeten spaghetti door het afvoerputje van de gootsteen douwen, dat daarop verstopt raakte. Het was een rare jongen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 24-04-2007 08:15:39 ]
      dinsdag 24 april 2007 @ 12:59:11 #209
    55709 Stereotomy
    pi_48664317
    Er woont een enorme lambal bij onze buren, die als hun afvalbak vol is, de zak niet vervangt maar het afval bij ons in de bak gooit - alsof wij het wel leuk vinden om die vaker te vervangen

Gisteren heb ik zijn troep eruit gevist, in een plastic zak gegooid, en voor zijn kamerdeur neergepleurd. Ik hoop dat het bericht is overgekomen
    pi_48674410
    In het gesloten topic (daarom deze kick ) kwam ook nog de 'snachts centrifugerende wasmachine naar voren.
    Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
    Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
      dinsdag 24 april 2007 @ 17:40:07 #211
    7242 WarPuppy
    Paddestoel
    pi_48675142
    Heb ook een huisgenoot, die echt beter opzichzelf kan wonen, want hij doet niks, maar dan ook niks voor anderen. Nog nooit schoongemaakt etc, en hij woont hier al 2,5 jaar.. alleen duurd nog wel 5 jaar voordat ie klaar is met studeren.

Mensen nog tips omdat soort mensen te verwijderen? want we hebben al van alles geprobeerd.
    pi_48675433
    Zo'n huisgenoot heb ik nu ook, doet niks, laat afwas met allemaal etensresten er nog aan tijden op het aanrecht staan, als hij eten heeft afgegoten, laat hij allemaal rijst/noedels enzo gewoon in de gootsteen liggen. hij gebruikt spullen van mij zonder ze dan af te wassen, heeft nog nooit de keuken/badkamer/wc schoongemaakt, haalt geen wc papier/vuilniszakken/afwasmiddel als hij aan de beurt is, helpt nooit mee met de vuilnis/oud papier/glas buiten zetten, draait keiharde muziek, stampt 's ochtends vroeg als hij naar zijn werk gaat keihard door het huis heen, slaat deuren zo hard dicht dat ik me verbaas dat ze nog heel zijn, en hem erop aanspreken helpt ook niet

[ Bericht 4% gewijzigd door _Hestia_ op 24-04-2007 18:08:31 ]
    pi_48676743
    quote:
    Op dinsdag 24 april 2007 17:40 schreef WarPuppy het volgende:
    Heb ook een huisgenoot, die echt beter opzichzelf kan wonen, want hij doet niks, maar dan ook niks voor anderen. Nog nooit schoongemaakt etc, en hij woont hier al 2,5 jaar.. alleen duurd nog wel 5 jaar voordat ie klaar is met studeren.

Mensen nog tips omdat soort mensen te verwijderen? want we hebben al van alles geprobeerd.
    Geweld.
    pi_48682755
    quote:
    Op dinsdag 24 april 2007 17:49 schreef Sylvana het volgende:
    Zo'n huisgenoot heb ik nu ook, doet niks, laat afwas met allemaal etensresten er nog aan tijden op het aanrecht staan, als hij eten heeft afgegoten, laat hij allemaal rijst/noedels enzo gewoon in de gootsteen liggen. hij gebruikt spullen van mij zonder ze dan af te wassen, heeft nog nooit de keuken/badkamer/wc schoongemaakt, haalt geen wc papier/vuilniszakken/afwasmiddel als hij aan de beurt is, helpt nooit mee met de vuilnis/oud papier/glas buiten zetten, draait keiharde muziek, stampt 's ochtends vroeg als hij naar zijn werk gaat keihard door het huis heen, slaat deuren zo hard dicht dat ik me verbaas dat ze nog heel zijn, en hem erop aanspreken helpt ook niet
    je bent toch niet die tang van naast me he?
    ik denk dat wat je hier beschrijft vrijwel standaard is in ieder studentenhuis. het enige wat je nog vergeet zijn de bergen afwas op het aanrecht en het mysterieus verdwijnen van eten uit je vriezer
    Easy peazy, lemon squeezy!
    pi_48683252
    quote:
    Op dinsdag 24 april 2007 21:19 schreef BoereKool het volgende:

[..]

ik denk dat wat je hier beschrijft vrijwel standaard is in ieder studentenhuis. het enige wat je nog vergeet zijn de bergen afwas op het aanrecht en het mysterieus verdwijnen van eten uit je vriezer
    quote:
    Zo'n huisgenoot heb ik nu ook, doet niks, laat afwas met allemaal etensresten er nog aan tijden op het aanrecht staan
    en ik woon nu 2 jaar op kamers, heb al heel veel huisgenoten langs zien komen, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt hoor
    pi_48684105
    quote:
    Op dinsdag 24 april 2007 21:19 schreef BoereKool het volgende:

[..]

haha ik werd ook al bang

Maar mijn huisgenoten vallen wel mee.. Alleen sinds een paar maanden een nieuw huisgenootje die er praktisch nooit is. Geen overlast van, alleen dat ze een of andere brakke koelkast heeft die zoveel lawaai maakt dat je er 's nachts wakker van wordt (en ik zeik niet snel over lawaai ). Na een paar keer vond ik het toch wel erg irritant worden (vooral omdat ze er nooit was om even op aan te spreken) en heb maar dmv. een briefje op haar deur gecommuniceerd of ze er iets aan kan doen. Paar dagen later was het geluid ook opeens afgelopen, dus prima zo...

Maar lawaaimakende apparaten kunnen dus nog irritanter zijn dan de huisgenoten zelf Vooral als ze nooit thuis zijn...
    pi_48684854
    Dat vraag ik me dus ook altijd af. Waarom hebben die mensen een kamer als ze er toch nooit zijn
    pi_48693769
    quote:
    Op dinsdag 24 april 2007 22:06 schreef Nuna het volgende:
    Dat vraag ik me dus ook altijd af. Waarom hebben die mensen een kamer als ze er toch nooit zijn
    Mweh, het kan twee redenen hebben:

A) De vriend / vriendin van de persoon in kwestie heeft een mooiere kamer op een betere locatie en een zeer comfortabel tweepersoonsbed in tegenstelling tot het brakke eenpersoonsbedje van de huisgenoot die nooit thuis is.

B) De huisgenoot die nooit thuis is, is een of andere kneus die net op kamers zit maar eigenlijk nog geen afscheid kan nemen van z'n moedertje, omdat die wel kan koken.

Ik had echt een hekel aan de B personen. Heb je een kamer, zit je er nooit. Geef hem dan aan iemand anders ofzo die er wel gebruik van maakt.
    pi_48694636
    Vandaag lag ik om een uur of 5 in mijn nest, om nog geen 2 uur later ruw uit mijn slaap te worden gehaald omdat de vriend van een huisgenote wilde douchen en er achter kwam dat de waakvlam van de geiser uit was gegaan. Die staatsmongool haalde z'n vriendin er bij en zo waren ze wel een half uur op een knop aan het drukken (met bijbehorend lawaai) tot ze het eindelijk voor elkaar hebben. Toen ging ik er uit om vervolgens de opmerking "Werd je wakker door ons?" te moeten incasseren zonder in woede te ontsteken. Nu kom ik niet meer in slaap en is mijn hele dag verneukt: Gelukkig hoef ik vandaag niet naar school .
    pi_48695577
    quote:
    Op woensdag 25 april 2007 09:05 schreef cultheld het volgende:
    Vandaag lag ik om een uur of 5 in mijn nest, om nog geen 2 uur later ruw uit mijn slaap te worden gehaald omdat de vriend van een huisgenote wilde douchen en er achter kwam dat de waakvlam van de geiser uit was gegaan. Die staatsmongool haalde z'n vriendin er bij en zo waren ze wel een half uur op een knop aan het drukken (met bijbehorend lawaai) tot ze het eindelijk voor elkaar hebben. Toen ging ik er uit om vervolgens de opmerking "Werd je wakker door ons?" te moeten incasseren zonder in woede te ontsteken. Nu kom ik niet meer in slaap en is mijn hele dag verneukt: Gelukkig hoef ik vandaag niet naar school .
    Je had die onwetenden ook gewoon even kunnen gaan helpen en daarna weer terug je nest in.
    pi_48700724
    aah heerlijk...ik had wel hele gezellige huisgenoten maar ik ben blij dat ik nu samenwoon met mijn vriendin...heerlijk die rust:D
    pi_48701312
    quote:
    Op woensdag 25 april 2007 12:24 schreef Motionblur het volgende:
    aah heerlijk...ik had wel hele gezellige huisgenoten maar ik ben blij dat ik nu samenwoon met mijn vriendin...heerlijk die rust:D
    Inderdaad, ik woon sinds december ook samen en ik moet zeggen dat het me stukken beter bevalt dan studentenhuizen, al heb ik daar ook wel een hoop lol gehad.
    pi_48734701
    Heeft er niemand positive verhalen over zijn/haar huisgenoten? Allemaal negatief hier!
    pi_48734779
    quote:
    Op donderdag 26 april 2007 12:25 schreef Goover het volgende:
    Heeft er niemand positive verhalen over zijn/haar huisgenoten? Allemaal negatief hier!
    Het is dan ook een beetje een 'zeik-hier-je-(oude)-huisgenoten-af'-topic!

Kan ook vrij weinig positiefs bedenken over mijn oude huisgenoten. Nu een vierkamer-appartement voor mezelf. Lovely!
      donderdag 26 april 2007 @ 12:29:49 #225
    34721 BrauN
    U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
    pi_48734837
    quote:
    Op donderdag 26 april 2007 12:25 schreef Goover het volgende:
    Gast, wat is de lol van verhalen vertellen over leuke huisgenoten?

"Ik heb een huisgenootje he, en die wast kei goed af altijd he, en hij/zij is ook super lief, enzo."

Hmmmm, neen.
    pi_48735858
    quote:
    Op donderdag 26 april 2007 12:29 schreef BrauN het volgende:

[..]

Gast, wat is de lol van verhalen vertellen over leuke huisgenoten?

"Ik heb een huisgenootje he, en die wast kei goed af altijd he, en hij/zij is ook super lief, enzo."

Hmmmm, neen.
    Haha, inderdaad wat kun je erover vertellen? Ik heb ook erg lieve huisgenootjes die allemaal wel eens schoonmaken en de boel een beetje bijhouden.

[ Bericht 2% gewijzigd door Nuna op 26-04-2007 15:16:07 ]
    pi_48737896
    quote:
    Op donderdag 26 april 2007 12:58 schreef Nuna het volgende:

[..]

Haha, inderdaad wat kun je erov:)er vertellen? Ik heb ook erg lieve huisgenootjes die allemaal wel eens schoonhouden en de boel een beetje bijhouden
    Ik zocht naar 'naaktehuisgenotesopdegang'-verhalen
    pi_48740528
    quote:
    Op donderdag 26 april 2007 14:01 schreef Goover het volgende:

[..]

Ah, zo Nee, dat heb ik niet.

Wat een kromme zin van mij btw, nu ik die quote zie
    pi_48774791
    quote:

[..]

Ik heb ze wel een beetje, maar totdat ik verhuisd ben houd ik ze voor me..
    pi_48778061
    quote:

[..]

In een van mijn huizen hadden we een nogal rare badkamer, met een halletje in het midden, links een deur naar de wc en rechts een deur naar de douche. Een vrouwelijke huisgenote van mij stond destijds altijd heel vroeg op omdat ze ergens ver weg stage liep. Aangezien er op dat tijdstip (half zes) nooit iemand wakker was droogde zij zich altijd af in het halletje (dat in tegenstelling tot de douche en de wc niet af te sluiten was met een slot) omdat er daar veel meer ruimte was dan in de douche zelf. Op een zekere ochtend werd ik rond half zes wakker en ik moest ontzettend nodig plassen. Normaal deed ik dit altijd in de wasbak op m'n kamer omdat ik 's nachts geen zin had om naar de wc te lopen. Deze nacht logeerde mijn broertje echter bij mij dus ik besloot toch maar even naar de wc te lopen. Ik doe de deur van de badkamer open en daar staat poedelnaakt mijn leuke vrouwelijke huisgenootje. Ik heb nog even een paar tellen goed gekeken voordat ik 'sorry' zei en de deur dicht deed.
    pi_48778730
    quote:
    Op vrijdag 27 april 2007 14:35 schreef Nielsch het volgende:
    Normaal deed ik dit altijd in de wasbak op m'n kamer omdat ik 's nachts geen zin had om naar de wc te lopen.
    pi_48779003
    quote:

[..]
    Normaal deed ik dit altijd in de wasbak op m'n kamer omdat ik 's nachts geen zin had om naar de wc te lopen.
      vrijdag 27 april 2007 @ 17:25:00 #233
    120113 Tomasso
    Lopen te kijken
    pi_48783957
    Mja, wij hebben nu ook iemand hier een half jaar wonen. In het begin leek hij wel oke enzo, maar ik en m'n broer (huisbaas) beginnen ons steeds meer aan hem te ergeren. Hij is het niet gewend dat hij ook met andere mensen rekening moet houden ofzo. Andere mensen zijn m'n broer, andere huisgenoot en ik, tesamen met de onderburen.

We hebben echt al duizend keer netjes gevraagd of hij z'n schoenen uit wilt doen als hij thuis is, omdat we in een huis leven van 60 jaar oud en onze onderburen hem altijd horen lopen (hij loopt dan ook als een debiel stampend door het huis). Haren uit het doucheputje, ook al 100 keer gevraagd, hij doet het nog steeds niet. Afwassen als hij in z'n eentje eet, wel nee, dat komt de volgende wel erbij... Tuurlijk... Schoonmaken? Voor de helft, dan is het wel genoeg. Je kan ook altijd zien wanneer hij z'n tanden heeft gepoetst, heel de blauwe wasbak is weer wit...

Daarnaast is hij ook echt smerig. Gebruikte een keer het scheermes van m'n broer, "huh, wat is daar mis mee dan " ... En m'n broer begint hem nu ook zat te worden. Woensdagnacht heeft hij of zijn broer lopen kotsen in de wc, dag erna, toen hij naar huis was, kon ik alle stukjes nog zien liggen in de badkamer en aan het raam van de douche...

Ook zo irritant trouwens, die mongool is bang voor de deurbel. Laat hij mij van zolder komen lopen, maakt niet uit wanneer, als de bel gaat. En dan daarna na 5 minuten aan komen lopen: "Wie was dat?"... Ja debiel, als je die bel hoort gaan, mag jij ook wel open doen hoor... Geestelijk zwakbegaafde is het. En ik heb het dan nog geen eens over z'n kookkunsten gehad, maargoed...
    "A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
    pi_48784087
    Ik heb wel relaxte huisgenotes, altijd wel gezellig behalve op de maandag als ze met zn allen soaps gaan zitten kijken tijdens het eten. En het is af en toe net een kippenhok, maar verder wel oke!
    quote:
    Op vrijdag 27 april 2007 17:25 schreef Tomasso het volgende:
    Mja, wij hebben nu ook iemand hier een half jaar wonen. In het begin leek hij wel oke enzo, maar ik en m'n broer (huisbaas) beginnen ons steeds meer aan hem te ergeren. Hij is het niet gewend dat hij ook met andere mensen rekening moet houden ofzo. Andere mensen zijn m'n broer, andere huisgenoot en ik, tesamen met de onderburen.

We hebben echt al duizend keer netjes gevraagd of hij z'n schoenen uit wilt doen als hij thuis is, omdat we in een huis leven van 60 jaar oud en onze onderburen hem altijd horen lopen (hij loopt dan ook als een debiel stampend door het huis). Haren uit het doucheputje, ook al 100 keer gevraagd, hij doet het nog steeds niet. Afwassen als hij in z'n eentje eet, wel nee, dat komt de volgende wel erbij... Tuurlijk... Schoonmaken? Voor de helft, dan is het wel genoeg. Je kan ook altijd zien wanneer hij z'n tanden heeft gepoetst, heel de blauwe wasbak is weer wit...

Daarnaast is hij ook echt smerig. Gebruikte een keer het scheermes van m'n broer, "huh, wat is daar mis mee dan " ... En m'n broer begint hem nu ook zat te worden. Woensdagnacht heeft hij of zijn broer lopen kotsen in de wc, dag erna, toen hij naar huis was, kon ik alle stukjes nog zien liggen in de badkamer en aan het raam van de douche...

Ook zo irritant trouwens, die mongool is bang voor de deurbel. Laat hij mij van zolder komen lopen, maakt niet uit wanneer, als de bel gaat. En dan daarna na 5 minuten aan komen lopen: "Wie was dat?"... Ja debiel, als je die bel hoort gaan, mag jij ook wel open doen hoor... Geestelijk zwakbegaafde is het. En ik heb het dan nog geen eens over z'n kookkunsten gehad, maargoed...
    Wat lijkt het me verschrikkelijk om bij jou en je broer in huis te wonen zeg.. . Afwas 1 of 2 dagen laten staan lijkt me de normaalste zaakvan de wereld in een studentenhuis. En kotsen in de wc... ach ken genoeg mensen die de wastafel volpissen (zal geen namen noemen ).
      zaterdag 28 april 2007 @ 00:28:26 #235
    67670 Skv
    Cynist.
    pi_48796455
    quote:
    Op vrijdag 27 april 2007 17:29 schreef Sport_Life het volgende:

Ik heb wel relaxte huisgenotes, altijd wel gezellig behalve op de maandag als ze met zn allen soaps gaan zitten kijken tijdens het eten. En het is af en toe net een kippenhok, maar verder wel oke!
    [..]

Wat lijkt het me verschrikkelijk om bij jou en je broer in huis te wonen zeg.. . Afwas 1 of 2 dagen laten staan lijkt me de normaalste zaakvan de wereld in een studentenhuis. En kotsen in de wc... ach ken genoeg mensen die de wastafel volpissen (zal geen namen noemen ).
    Just my two cents. Helemaal mee eens, wat een gewhine.
    Schoenen uit als je binnen loopt Haren uit het doucheputje halen Direct afwassen als je een bord hebt gebruikt
    Zodra ik een poging doe dit soort dingen bij mij thuis door te voeren, hangen ze me op. Of ik mezelf.
    pi_48804837
    He Tomasso als je broer de huisbaas is, kunnen jullie hem toch eruit zetten?
    pi_48806535
    quote:
    Op zaterdag 28 april 2007 13:33 schreef Nielsch het volgende:
    He Tomasso als je broer de huisbaas is, kunnen jullie hem toch eruit zetten?
    Door 'even' contractbreuk te plegen?
    pi_48806599
    quote:
    Op zaterdag 28 april 2007 15:02 schreef Zonnestraaltje het volgende:

[..]

Ja joh, zoiets. Je vindt altijd wel een manier.
      zaterdag 28 april 2007 @ 16:44:13 #239
    94492 freddygonzales
    Tieten en kittelaars!
    pi_48808339
    Blij dat ik nooit in zo'n studentenhuis ben gaan wonen....
    Aan het einde van m'n geld houd ik altijd een stuk maand over.
      zondag 29 april 2007 @ 15:33:02 #240
    34721 BrauN
    U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
    pi_48835896
    In ons huis is het allemaal erg relaxt en prima, maar er zit een kluizenaar tussen. Nu zul je denken dat je daar juist geen last van hebt, maar die nerd vertikt het om ook maar iets in het belang van het huis te doen.

Hij houdt zich totaal niet aan 't schoonmaakrooster, dat negeert ie gewoon. Verder stapelt ie al z'n gore afwas op z'n kamer op, om het eens in de maand af te wassen. Het gevolg is dat de huisraad aan het eind van de maand geslonken is tot een paar bordjes en met geluk hier en daar een mesje.

Verder slaapt ie overdag en gaat ie om 15:00u pas douchen. 's Nachts speelt ie een of andere online game, want dan hoor je 'm in het Engels schreeuwen door zijn headsletje.

Als ie in de badkamer of wc is geweest ruik je dat... die gast laat geursporen achter. Ook remsporen trouwens. En dan gewoon niet schoonmaken he!

Ik heb al 'n keer een briefje op z'n deur geplakt met zoiets als: "REMSPOREN ZIJN GRAPPIG MAAR MAAK ZE TOCH MAAR SCHOON, JE BENT VERDOMME TOCH GEEN BEEST, OF WEL?". Het heeft wel geholpen.

Oh ja, heel soms zie ik 'm als ie bier uit de huiskoelkast gaat 'jatten', dan kijkt ie altijd wat ongemakkelijk omdat ie weet dat ie busted is.

Laatst heeft ie op z'n deur zo'n kettinkje laten monteren wat je in 'n schakel duwt als je de deur opendoet, dat zorgt dat ie alleen maar op 'n kiertje kan. Hij wil niet dat iemand z'n kamer van binnen kan zien. !!111!

't Zal best een schat van een menneke zijn, maar echt waar, zo'n sociaal incapabele debiel heb ik nog nooit van m'n leven gezien zeg.
    pi_48836563
    quote:
    Op zondag 29 april 2007 15:33 schreef BrauN het volgende:
    Oh ja, heel soms zie ik 'm als ie bier uit de huiskoelkast gaat 'jatten', dan kijkt ie altijd wat ongemakkelijk omdat ie weet dat ie busted is.
    Wtf, jij houdt bij wie er bier haalt
    Ja, schrok je toch even he!
      zondag 29 april 2007 @ 15:50:43 #242
    34721 BrauN
    U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
    pi_48837044
    quote:
    Op zondag 29 april 2007 15:45 schreef Boe-man het volgende:

[..]

Wtf, jij houdt bij wie er bier haalt
    Neen. Die koelkast zit vol met bier wat we met z'n allen hebben gekocht, maar die knuppel doet daar natuurlijk niet aan mee. Maar ondertussen wel bier uit die koelkast grissen...

En ik zit daar niet met een zaklamp in m'n hand op wacht hoor, ik kom 'm dan gewoon toevallig tegen als ik in de keuken moet zijn ofzo.
    pi_48837373
    quote:
    Op zondag 29 april 2007 15:33 schreef BrauN het volgende:
    In ons huis is het allemaal erg relaxt en prima, maar er zit een kluizenaar tussen. Nu zul je denken dat je daar juist geen last van hebt, maar die nerd vertikt het om ook maar iets in het belang van het huis te doen.

Hij houdt zich totaal niet aan 't schoonmaakrooster, dat negeert ie gewoon. Verder stapelt ie al z'n gore afwas op z'n kamer op, om het eens in de maand af te wassen. Het gevolg is dat de huisraad aan het eind van de maand geslonken is tot een paar bordjes en met geluk hier en daar een mesje.

Verder slaapt ie overdag en gaat ie om 15:00u pas douchen. 's Nachts speelt ie een of andere online game, want dan hoor je 'm in het Engels schreeuwen door zijn headsletje.

Als ie in de badkamer of wc is geweest ruik je dat... die gast laat geursporen achter. Ook remsporen trouwens. En dan gewoon niet schoonmaken he!

Ik heb al 'n keer een briefje op z'n deur geplakt met zoiets als: "REMSPOREN ZIJN GRAPPIG MAAR MAAK ZE TOCH MAAR SCHOON, JE BENT VERDOMME TOCH GEEN BEEST, OF WEL?". Het heeft wel geholpen.

Laatst heeft ie op z'n deur zo'n kettinkje laten monteren wat je in 'n schakel duwt als je de deur opendoet, dat zorgt dat ie alleen maar op 'n kiertje kan. Hij wil niet dat iemand z'n kamer van binnen kan zien. !!111!

't Zal best een schat van een menneke zijn, maar echt waar, zo'n sociaal incapabele debiel heb ik nog nooit van m'n leven gezien zeg.

Doe hem de groeten van me.
    pi_48837654
    quote:
    Op zondag 29 april 2007 15:50 schreef BrauN het volgende:

[..]

Neen. Die koelkast zit vol met bier wat we met z'n allen hebben gekocht, maar die knuppel doet daar natuurlijk niet aan mee. Maar ondertussen wel bier uit die koelkast grissen...

En ik zit daar niet met een zaklamp in m'n hand op wacht hoor, ik kom 'm dan gewoon toevallig tegen als ik in de keuken moet zijn ofzo.
    Aah, dan is het goed

Maar hier zou dat niet gewardeerd worden als je wel zuipt en niet streept
    Ja, schrok je toch even he!
      dinsdag 1 mei 2007 @ 15:24:44 #245
    120113 Tomasso
    Lopen te kijken
    pi_48891043
    quote:
    Op vrijdag 27 april 2007 17:29 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

quote:
    Op zaterdag 28 april 2007 00:28 schreef Skv het volgende:

[..]

Just my two cents. Helemaal mee eens, wat een gewhine.
    Schoenen uit als je binnen loopt Haren uit het doucheputje halen Direct afwassen als je een bord hebt gebruikt
    Zodra ik een poging doe dit soort dingen bij mij thuis door te voeren, hangen ze me op. Of ik mezelf.
    Het is niet alleen dit, de gast weet gewoon niet dat hij met meerdere mensen moet samenwonen en dat je met elkaar rekening moet houden. Schoenen uit vanwege de onderburen ja, we hebben al meerdere klachten over hem gehad omdat hij loopt als een koe. Daarnaast was het eerst ook zo dat ik of m'n broer met boodschappen doen bier en shit kochten, vervolg was dat hij het merendeel verbruikte en zelf niet bij vulde. Ja, hoe is het... Dus de knul mag nu lekker zelf z'n boodschappen doen.

Kotsen in de wc geen enkel probleem, zolang je het maar normaal achterlaat. Ik hoef 's morgen niet met m'n poten in de pasta van iemand te staan als ik ga pissen hoor, misschien dat jij het fijn vindt... Schoonmaken is hem sowieso al vreemd... Je hoeft niet gelijk af te wassen als je iets gebruikt, heb ik nooit gezegd, maar als jij een teringzooi hier van de keuken maakt en alle vieze vaat laat staan, vind ik dat je dat zelf wel even mag wegwerken ja

En met m'n broer samenwonen? Geen enkel probleem, vroeger altijd wel ruzies, nu nooit meer sinds ik er woon.
      dinsdag 1 mei 2007 @ 19:00:18 #246
    96356 cultheld
    demagoog
    pi_48897967
    Waarom flikker je hem er niet uit dan?
    pi_48916851
    quote:
    Op dinsdag 1 mei 2007 19:00 schreef cultheld het volgende:
    quote:
    Op zaterdag 28 april 2007 15:02 schreef Zonnestraaltje het volgende:

[..]

pi_48925504
    Gister kwam een van m'n huisgenootjes binnelopen toen ik aan het strippokeren was met mijn ex-vriendinnetje
    Ik flikkerde van de bank af van het lachen om hoe zij keek
    pi_48925762
    Wat hadden jullie nog aan dan?
    pi_48925777
    Ondergoed gelukkig nog
    pi_48927063
    quote:
    Op woensdag 2 mei 2007 09:17 schreef Goover het volgende:

[..]

[..]

Het is echt niet moeilijk om zo'n figuur er uit te schoppen hoor. Tenzij je niks in het contract op hebt laten nemen, maar dan ben je ook gewoon een stomme ezel.
      vrijdag 4 mei 2007 @ 17:26:26 #252
    120113 Tomasso
    Lopen te kijken
    pi_49010783
    quote:
    Op dinsdag 1 mei 2007 19:00 schreef cultheld het volgende:
    Hij heeft binnenkort een gesprek met de baas, m'n broer . Er is een optie in het contract dat hij het contract kan beeindigen, met een termijn van 2 maanden. Dus dat zal betekenen dat als we hem kwijt willen, hij na 2 maanden weg kan zijn. Niks contractbreuk dus, hij heeft er zelf voor getekend.
      vrijdag 4 mei 2007 @ 18:04:56 #253
    96356 cultheld
    demagoog
    pi_49012035
    quote:
    Op vrijdag 4 mei 2007 17:26 schreef Tomasso het volgende:

[..]

Hij heeft binnenkort een gesprek met de baas, m'n broer . Er is een optie in het contract dat hij het contract kan beeindigen, met een termijn van 2 maanden. Dus dat zal betekenen dat als we hem kwijt willen, hij na 2 maanden weg kan zijn. Niks contractbreuk dus, hij heeft er zelf voor getekend.
    Daar ben je dus snel van verlost .
    pi_49017198
    quote:

[..]

quote:
    Ik doe de deur van de badkamer open en daar staat poedelnaakt mijn leuke vrouwelijke huisgenootje. Ik heb nog even een paar tellen goed gekeken voordat ik 'sorry' zei en de deur dicht deed.
    pi_52248258
    kick
    Straks eens lezen dit allemaal
    'Expand my brain, learning juice!'
    <a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
    pi_52250069
    Nog mensen met sappige verhalen? Aangezien al mijn huisgenoten op vakantie zijn
      vrijdag 10 augustus 2007 @ 12:01:52 #257
    110654 Foeske
    lives life, loves life
    pi_52253241
    quote:
    Op vrijdag 10 augustus 2007 09:58 schreef WarPuppy het volgende:
    Nog mensen met sappige verhalen? Aangezien al mijn huisgenoten op vakantie zijn
    Ja. In december heb ik gepost dat ik de volgende dag mijn verhaal zou vertellen, maar dat ben ik een beetje vergeten. Toen was het allemaal net gebeurd, maar 't kan nu nog wel natuurlijk. Ik probeer het zo kort mogelijk te houden.

Drie jaar in hetzelfde huis (=3 meiden, 3 gasten) gewoond. Superleuk geweest altijd. Twee waren net geen stelletje toen ik er kwam wonen, daarna weer wel voor best lange tijd, toen weer niet, al was het verschil tussen aan en uit niet zo groot. Laatste jaar ofzo hadden ze wel heel veel ruzie (waarover zelfs de buurvrouw een keer klaagde), maar een avond later was het weer koek en ei. Anyway: hij was een ongevoelige eikel die het allemaal wel best vond, en zij was tegen beter in veel te gek op hem. Nou ja, op het einde werden de ruzies wat erger en was het alleen nog maar janken (wel allebei volgens mij) en uiteindelijk bleek dat hij bij het nieuwe huisgenootje in bed was gekropen. Toen was de bom helemaal gebarsten natuurlijk. Die nieuwe moesten we eigenlijk al niet echt, maar ze wist heel goed hoe het zat tussen die andere twee en toch liet ze hem maar al te graag binnen.

Het leuke was wel dat het toen 4 tegen 2 was en dat wij vieren heel toevallig net gingen uit eten toen het kijkavond was. We lieten het ze lekker zelf oplossen, want wij waren toch allevier al van plan snel het huis uit te gaan en dat is ook gebeurd dus. Het meisje van het ex-stelletje is een goede vriendin en haar zie ik dus nog vaak. Jammer genoeg is ze er toch nog niet helemaal overheen (wel over hem, maar niet over de situatie) en ze trekt het nog steeds ziet als ze die andere 2 ziet lopen.

Wel jammer hoe het uiteindelijk allemaal is gelopen. We hadden zo'n gezellig huis en op het laatst was er niets meer van over...

[ Bericht 4% gewijzigd door Foeske op 10-08-2007 12:10:48 ]
    *´¨)
      vrijdag 10 augustus 2007 @ 13:01:05 #258
    55709 Stereotomy
    pi_52255027
    Tja, survival of the fittest he.
      vrijdag 10 augustus 2007 @ 14:15:55 #259
    110057 AgLarrr
    Merck toch hoe sterck!
    pi_52257317
    quote:
    Op vrijdag 10 augustus 2007 12:01 schreef Foeske het volgende:

[..]
    Tja, daarom roept men toch altijd "geen sex met huisgenoten" .. Dan krijg je als het fout gaat inderdaad van dit soort shit..

maandag 13 augustus 2007 @ 14:28:55 #260
    179752 TheChemeng
    ['æbsin&#;] Ikea boy
    pi_52329733
    Okay dan zal TheChemeng ook maar zijn duit in het zakje doen. Ik heb een tijdje in een groot studentenhuis (12 huisgenoten) gewoond en al de verhalen over remsporen, zweetlucht, douche putjes, etc. komen mij bekend voor, however de volgende verhalen zijn mij wel het meest bij gebleven.

Ik woonde al een jaartje of twee in het studentenhuis toen Henk onze huisgenoot werd. Hij was de zoon van onze schoonmaakster (¤ 25,- om het huis redelijk schoon te krijgen is best te doen) en had de kamer dus op die manier gekregen. TheChemeng's hield in zijn studententijd best van een pilsje en een jointje op zijn tijd en nadat ik er een aantal van beide op had (Grolsch kanonnetjes tikken best aan op een milde zomeravond/ nacht) kwam ik terug gewaggeld van de kroeg. Om van de fietsstalling naar mijn kamer te komen moest ik langs de keuken en daar trof ik dus Henk aan met een 20cm bowiemes in zijn hand en een machette in de wasbak. Hier zat hij dus te mopelen in zijn camouflagebroek en met een zwarte longsleef aan. Nou ben ik niet echt angstig aangelegd maar dit was wel een van de eerste keren dat ik even flink paranoide werd, zeker gezien dit onze eerste ontmoeting was.

Henk was een interessante huisgenoot en het duurde ook niet lang voordat we het vermoeden kregen dat hij een drugsprobleem had (tenminste het gebrek aan nieuwe drugs was waarschijnlijk het probleem). Nou had hij een nacht wat teveel van het een of het ander gebruikt en was hij in zijn boxershort uit zijn raam op de eerste verdieping gesprongen (omdat er mijnen in zijn kamer lagen). Om weer het huis in te komen had hij dus maar een raampje in onze voordeur ingetikt om voor zijn kamerdeur (die van binnen opslot zat) in slaap te vallen.

Maar ook nadat Henk vertrokken was (hij heeft er maar een paar maanden gewoond), viel er nog wel wat te beleven. Zo hadden we Marc die heel goed in het hokje IT nerd past (mager, bril, vier computers en compleet dronken na twee pilsjes). Nadat ik met een paar vrienden in de kroeg gehangen had besloot ik naar huis te gaan waar ik samen met een huisgenoot (K.) de deur open aantrof (met een gebroken raampje). Toen we naar boven waggelden (vermoedend dat het een huisgenoot geweest was), kwamen we bij de keuken tot de conclusie dat dit niet het geval was. Hier stond namelijk een behoorlijke zwerver (van noord afrikaanse afkomst) te graaien in de koelkast met een krat bier in zijn linkerhand en een pak rundergehakt in zijn rechter..??? (dat is mij nog steeds een raadsel). Net toen K. en ik het tafereel eigen gemaakt hadden (beide met een openhangende mond) hoorden we een tandenknarsend gegil om de hoek komen en daar kwam zowaar Marc. met een honkbalknuppel in zijn rechterhand en een bus deodorant in zijn linkerhand tevoorschijn. Zonder ook maar op of om te kijken naar K. of mij stormt hij voorbij om de zwerver zonder bier (maar met gehakt) het huis uit te werken en hem ondertussen totaal onder te spuiten met Axe Afrika. Na deze actie liep hij doodrustig terug naar zijn kamer om de deur achter hem dicht te doen zonder ook maar een woord te wisselen met K. of mij die nog steeds met open mond langs de kant stonden.

Ik kan zo nog wel even doorgaan, zelfs hier in Australië heb ik met totale gekken op kamers gewoond, maar dit waren toch wel de verhalen die mij het eerst te binnen schoten.
    The Dutch are bastards and the French ten times worse.
    Quod nihil sit tam infirmum aut instabile quam fama potentiae non sua vi nixa
      maandag 13 augustus 2007 @ 15:28:47 #261
    55709 Stereotomy
    pi_52331502
    quote:
    Axe Afrika
    pi_52331749
    quote:
    en daar kwam zowaar Marc. met een honkbalknuppel in zijn rechterhand en een bus deodorant in zijn linkerhand tevoorschijn.
    Geniaal!
    pi_52337805
    quote:
    Op maandag 13 augustus 2007 15:28 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Inderdaad!!
    pi_52409923
    Whahaha, een zwerver met een pak rundergehakt, ondergespoten met Axe Africa...
    I don't like your jerk-off name. I don't like your jerk-off face. I don't like your jerk-off behavior, and I don't like you, jerk-off. Do I make myself clear?
    pi_52409999
    Ze hebben hier ook een keer ingebroken. Twee kapotte videorecorders meegenomen en een paar broodjes die over de datum waren en in de koelkast lagen.
    Van de verzekering zijn er toen twee gloednieuwe videorecorders teruggekomen. !
    Alleen maar op vooruit gegaan.
      donderdag 16 augustus 2007 @ 21:42:27 #266
    183595 Lente_ninja
    They never saw it coming
    pi_52434760
    quote:
    Op maandag 13 augustus 2007 14:28 schreef TheChemeng het volgende:
    -verhaal-
    Wat een held
      donderdag 16 augustus 2007 @ 22:29:04 #267
    144851 Kuron
    Zinloos geweldig
    pi_52435998
    Mijn twee huisgenoten zijn wel relaxt...de een spreek ik amper, zeker nu hij de laatste tijd 90% bij zijn nieuwe vlam doorbrengt, de ander is de spraakmaker van het huis... toppunt tot nu toe was een 37 jarige overbuurvrouw het bed in krijgen...we zijn allemaal niet superschoon maar we zorgen er wel voor dat het leefbaar blijft...we zijn al tijden van plan af en toe wekelijks samen te koken, maar het komt er maar niet van...
    "That's when you know you've found someone special: when you can just shut the fuck up for a moment and comfortably share silence..."
    pi_52437709
    quote:
    Op donderdag 16 augustus 2007 00:07 schreef Serendips het volgende:
    Whahaha, een zwerver met een pak rundergehakt, ondergespoten met Axe Africa...
    Geniaal
    pi_52439166
    quote:
    Op donderdag 16 augustus 2007 00:10 schreef Skv het volgende:
    Ze hebben hier ook een keer ingebroken. Twee kapotte videorecorders meegenomen en een paar broodjes die over de datum waren en in de koelkast lagen.
    bij jou zouden ze vaker moeten inbreken, volgens mij
    pi_52543191
    Ik heb op mn kamer een eigen koelkast, en in de keuken staat nog een gezamenlijke koelkast, maar die gebruik ik weinig. Nu wilde ik er net toch wat in leggen, en toen ik de deur open deed, stonk het echt ontzettend. Ik op onderzoek uit, bleek mn huisgenoot er een open pak melk in hebben staan, die een houdbaarheidsdatum had tot 28-06-2007

Maar ff heel snel wegegooid dus
    pi_52543253
    hehe klassiek
    pi_52545859
    quote:
    Op maandag 20 augustus 2007 22:34 schreef Sylvana het volgende:
    Ik heb op mn kamer een eigen koelkast, en in de keuken staat nog een gezamenlijke koelkast, maar die gebruik ik weinig. Nu wilde ik er net toch wat in leggen, en toen ik de deur open deed, stonk het echt ontzettend. Ik op onderzoek uit, bleek mn huisgenoot er een open pak melk in hebben staan, die een houdbaarheidsdatum had tot 28-06-2007

Vind ik nog meevallen.

Ik zat een keer net na kerst bij een vriend. Daar hadden een melkpak met januari dezelfde jaar als houdsbaarheidsdatum nog liggen!
    pi_52545902
    quote:
    Op maandag 20 augustus 2007 23:50 schreef Bijsmaak het volgende:

[..]

Vind ik nog meevallen.

Ik zat een keer net na kerst bij een vriend. Daar hadden een melkpak met januari dezelfde jaar als houdsbaarheidsdatum nog liggen!
    was die nog niet uit zichzelf weggelopen dan?
    pi_52546400
    quote:
    Op maandag 20 augustus 2007 23:51 schreef Sylvana het volgende:

[..]

was die nog niet uit zichzelf weggelopen dan?
    Het zag wel erg beschimmeld uit.

Voor de fans:
    http://www.youtube.com/watch?v=JI2XENX_kzE
    pi_52546715
    Mijn huisgenoot/maat van me heeft paniekaanvallen in zn slaap, soms gilt ie de hele boel bij elkaar hier. Laatst was ik niet thuis (gelukkig) en toen is hij in een paniekaanval door mijn kamer naar mn balkon gestormd en heeft later mn tv, stoel, andere stoel en tafel lopen te verplaatsen

Toen ik thuis kwam had ik wel zoiets van: wtf ?

Hij wist er de volgende dag niets meer van, tot zijn vriendin het em vertelde
    pi_52548652
    MIdden in mn vakantie een smsje krijgen van mn huisgenoot met ongeveer de volgende inhoud:
    "de huisbaas belde dat de buren klagen dat het stinkt in ons huis, weet jij ergens van?"

Alle 4 de bewoners waren op dat moment op vakantie, pas een week later is er iemand wezen kijken, en toen was de lucht al verdwenen..
    pi_52628514
    Van januari tot en met juni 2004 heb ik een semester aan de University of London gestudeerd. Ik verbleef daar op de campus van hun Queen Mary College. De dag dat ik aankwam was er niemand te bekennen in onze 'dorm' (voor 6 personen). De huisgenoten die op dat moment al gearriveerd waren voor het spring semester waren met z'n allen uit eten en zouden daarna uitgaan. 's Nachts lig ik in m'n bed en hoor midden in de nacht m'n nieuwe huisgenoten thuiskomen. Ik hoor wat gerommel aan m'n deur (die op slot zat), maar besloot gewoon door te slapen. De volgende ochtend wanneer ik m'n deur opendoe ligt daar Graham, de meeste bijzondere huisgenoot die ik ooit gehad heb. De afgelopen nacht was hij zo bezopen thuisgekomen dat hij zich vergist had in de kamerdeur (hij had een kamer naast die van mij). Z'n sleutel zat in mijn slot, maar wilde natuurlijk niet draaien. Z'n hand zat nog vast aan de sleutel en verder lag Graham te slapen op de grond.

Graham was een bijzondere jongen. Afzichtelijk lelijk (erg mager, klein, compleet groen/gele tanden en een Harry Potter kapsel). Hij droeg altijd de blauwe blazer van z'n cricketvereniging in Sussex en had een gruwelijke hekel aan Amerikanen. Nu we twee Amerikaanse exchange students in huis hadden kon Graham z'n lol niet op. Wanneer hij maar kon maakte hij - tot ergernis van de Amerikanen - sarcastische en lullige opmerkingen over de VS. Voorbeeldje: we liepen een keer over straat en Becca (Amerikaanse huisgenoot) mist pinnen. Ze pinde gelijk 100 pond, dus ik vroeg waarom ze zoveel opnam, waarop Becca zei dat het haar 7 pond kostte om met haar Amerikaanse creditcard te pinnen, waarop Graham antwoordde: "they should make it 30 pound so your people wouldn't come over here anymore".

's Ochtends als Graham opstond at hij niks. Hij ging naar college om vervolgens na dat eerste college naar de campusbar te gaan om z'n eerste Guinness van de dag te drinken. Daarna naar het tweede college om daarna nog meer Guinness te drinken in de campusbar. Als happy hour daar voorbij was nam hij een metro naar centraal Londen om in z'n favoriete bar in Soho (The Toucan) nog meer Guinness te drinken. 's Avonds laat kwam hij thuis, at een groot stuk kaas uit de koelkast en ging slapen. Zo zagen zijn doordeweekse dagen er een beetje uit.

's Nachts na het uitgaan vonden een vriendin en ik Graham al slapend op de keukenstoelen. We vroegen hem of hij de sleutel van z'n kamer (tegenover de keuken) kwijt was, maar blijkbaar vond hij het op die stoelen gewoon lekkerder slapen, want z'n sleutels had hij gewoon in z'n zak.

Graham was geen vervelende huisgenoot, integendeel. Ik heb nog nooit een huisgenoot gehad waar ik zo om heb moeten lachen. Een keer had hij serieus besloten een pornofilm bedrijfje op te zetten en vroeg of ik mee wilde werken. Hij vroeg of ik mee wilde helpen (omdat ik een camera had) met filmen en met het uitdelen van flyers op campus. De professionele flyers had hij al laten drukken bij een drukker. Studentes die mee wilden spelen in de pornofilm konden hem bellen. Zelfs het script van de eerste film had hij al klaar.

In Grahams wereld was Engeland (waar hij bijzonder trots op was) nog de grote machtige natie van weleer, en de Amerikanen vond hij maar barbaren. Op een avond (toen hij dronken was) besloot hij dat hij wel bij de Royal Navy wilde om het land te vertegenwoordigen. Ergens had hij die dag een oude marinepet gevonden, waarmee hij een paar dagen lang rondliep.

Helaas ben ik hem uit het oog verloren.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 23-08-2007 18:48:09 ]
      donderdag 23 augustus 2007 @ 21:14:14 #278
    36815 Silenus
    Frikandel of kroket?
    pi_52632288
    M'n vorige huis (in Zuilen, Utrecht) was ook een raar huis zeg. Ik woonde er met drie vrienden, en twee anderen. Voor die anderen behoorlijk kut, want wij waren meestal luidruchtig na het stappen etc.

Één meisje noemden we plopplopplop, omdat we haar door het hele huis konden horen kakken. En dan hoorde je altijd van die kleine konijnenkeuteltjes in de plee vallen, plopplopplop!! Bah.
    Verder zat er een Rotterdammer die elke nacht om 3 u een glas whiskey in de keuken ging drinken, echt altijd! Kwam ie in z'n Arsenal-shirt naar beneden, wat ie ALTIJD aanhad, zei 'ie: Zo, effuh lekkerrrr een glas whiskey drinken! En daarna ging ie weer naar boven..

Verder hadden we echt een debiel als huisgenoot, die kwam een keer ladderzat thuis van het stappen. Moest ie snachts pissen, (de wc zit bij de voordeur) liep 'ie in plaats van weer terug naar z'n kamer per ongeluk naar buiten en gooide ie de deur in het slot. Stond ie daar in z'n boxer buiten met -2 graden. Bellen hielp niet, iedereen sliep nog. Is ie op z'n blote poten in z'n onderbroek het hele huizenblok om moeten rennen, om over een achterpoort heen te klimmen (waar ie z'n hand aan open had gehaald omdat ie er weer afflikkerde) en vervolgens via de achterdeur die gelukkig open was weer naar binnen te komen.

Overigens, dat was ik zelf...

En dat verhaal van die koelkast valt me ook nog wel mee. Wij hadden ooit een stinkende koelkast die we niet meer open durfden te maken omdat 'ie te erg stonk. Maargoed, dat ging van kwaad tot erger...Totdat we 'm een keer MOESTEN schoonmaken..Kregen die deur haast niet open, en toen het lukte ging iedereen zowat over z'n nek. Helemaal dichtgegroeid met groene schmutzigheid. Zaten er eerst met stokjes nog wat uit te pulken maar het had geen nut, dus die volle koelkast maar snachts ergens neergeflikkerd.

In dit huis waar ik nu woon is het overigens wel redelijk te doen. Hoewel een kerstboom na verloop van tijd ook begint te stinken, in juni hebben we 'm toch maar opgeruimd. Het was eigenlijk gewoon een grote tak geworden met hier en daar een gele naald eraan..
    Gourmetten of steengrillen?
      vrijdag 24 augustus 2007 @ 09:35:49 #279
    110654 Foeske
    lives life, loves life
    pi_52642343
    quote:
    Op donderdag 23 augustus 2007 21:14 schreef Silenus het volgende:
    In dit huis waar ik nu woon is het overigens wel redelijk te doen. Hoewel een kerstboom na verloop van tijd ook begint te stinken, in juni hebben we 'm toch maar opgeruimd. Het was eigenlijk gewoon een grote tak geworden met hier en daar een gele naald eraan..
    Ach, dat is nog niks...

Ow ja, we hadden trouwens ook nog zo'n typische huisgenoot. Bob, alias Casper.

Bob werd hij genoemd omdat hij geen bier dronk. "nee, ik drink alleen whisky", zei hij op een gegeven moment. Maar hij had vast niet verwacht dat één van m'n andere huisgenoten standaard whisky in huis heeft. De hele avond over een half glaasje gedaan

Het leuke was dat hij op een dag een lange plastic koker omgetoverd had tot bierdopjesmeter. Helemaal vol met streepjes en waarden als 'leeg', 'redelijk vol' en 'vol' of zoiets Wij moesten natuurlijk lachen, want hoe krijg je die vol als je geen bier lust. Maar wederom had die andere huisgenoot een oplossing. We hebben een klein deel van zijn verzameling bierdopjes erin gegooid en toen was 'ie meteen vol. Toen voor z'n deur gezet, hij keek wel raar op

Casper was trouwens zijn tweede bijnaam omdat hij de neiging had om bij iemand anders de kamer binnen te lopen, of de keuken waar iemand aan het koken was, en dan niks te zeggen. Gewoon gaan staan en kijken en niks zeggen. (Casper, het spook...)
    Vage gast...
    *´¨)
      zondag 26 augustus 2007 @ 21:07:54 #280
    74976 JDude
    groetjes, veldmuis
    pi_52708242
    quote:
    Op donderdag 16 augustus 2007 00:10 schreef Skv het volgende:
    Bij mij is ook de videorecorder meegenomen. DVD-speler, stereo en TV waren allen van een ander merk, maar toch vond dhr. Inbreker het nodig om alle afstandsbedieningen voor de zekerheid maar mee te nemen .
    pi_52710687
    quote:
    Op maandag 20 augustus 2007 22:34 schreef Sylvana het volgende:

ik ben hier net ook maar ff met een vuilniszak de koelkast ingegaan, hij is nu opeens heel leeg echt bizar hoe gauw dingen over de datum kunnen gaan
    pi_52718616
    Mn ranzige huisgenoot die nooit opruimt, schoonmaakt en bedorven voedsel in de koelkast laat liggen gaat verhuizen

Blij als we van hem af zijn
    pi_52723501
    quote:
    Op maandag 27 augustus 2007 06:44 schreef Sylvana het volgende:
    Mn ranzige huisgenoot die nooit opruimt, schoonmaakt en bedorven voedsel in de koelkast laat liggen gaat verhuizen

per wanneer komt die kamert dan vrij?
    pi_52723689
    quote:
    Op maandag 27 augustus 2007 12:34 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

per wanneer komt die kamert dan vrij?
    1 oktober. Hij heeft al wel een gedeelte verhuisd, maar nog lang niet alles en hij heeft het ook nog niet tegen de huisbaas gezegd, dus 1 september gaat niet meer lukken
    pi_52723713
    quote:
    Op maandag 27 augustus 2007 12:42 schreef Sylvana het volgende:

[..]

1 oktober. Hij heeft al wel een gedeelte verhuisd, maar nog lang niet alles en hij heeft het ook nog niet tegen de huisbaas gezegd, dus 1 september gaat niet meer lukken
    das wel jammer, ik moet juist iets hebben per 1 september en het wordt vrij krap

voordat ik op het quote knopje duwde, stond dat 2e stuk er nog niet bij

maar goed, dus.
    pi_52723960
    quote:
    Op maandag 27 augustus 2007 06:44 schreef Sylvana het volgende:

Maar, jij studeert toch SPW zodat jij dat voor hem kan doen
    pi_52724187
    quote:
    Op maandag 27 augustus 2007 12:55 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Maar, jij studeert toch SPW zodat jij dat voor hem kan doen
    uhm, spw is heel wat anders dan schoomaakster hoor
    pi_52724544
    quote:
    Op maandag 27 augustus 2007 13:04 schreef Sylvana het volgende:

[..]

uhm, spw is heel wat anders dan schoomaakster hoor
    Je meent het

Sylvana heeft humor

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2007 13:18:41 ]
    pi_53075010
    SPW? School voor poetsters en werkvrouwen?
    pi_53075399
    quote:
    Op maandag 10 september 2007 16:13 schreef Geqxon het volgende:
    SPW? School voor poetsters en werkvrouwen?
    Oeeh. Pakt alvast popcorn & cola
      woensdag 12 september 2007 @ 23:21:51 #291
    56208 Euc-
    Verweg(gistan)
    pi_53134829
    Wat een herkenbare verhalen hier zeg! Geweldig!

Heb voor 2 stages op kamers gezeten in Maastricht en Zwolle, wat een bizarre tijd heb ik daar gehad zeg!

Zal beginnen in Maastricht, hier had ik een mega klein kamertje van een 8 tot 10 m2, voordeel was wel dat ik een eigen douche had, mijn andere 7 huisgenoten moesten die op de badkamer delen. Maar omdat er iets mis was met dat ding (warm water stopte er gewoon mee) was afgesproken dat ze ook wel bij mij op de kamer mochten douchen als ik er niet was. Nu had ik een hoogslaper om plaats te besparen (wel een 2 persoons ), en kon je als je in bed lag en je kop over de rand stak zo de douche in kijken. Op een gegeven moment was ik op stap geweest, ladderzat en een scharrel meegenomen naar mn kamertje, allemaal heel gezellig en toen brak de volgende morgen middag aan, we waren allebei half wakker en lagen wat in bed te babbelen toen we de deur heel zachtjes open hoorde gaan, wat gefluister hoorde (issie er? nee geloof het niet, hihihihihi, kom hihihihihi), kwam er een huisgenoot die dacht dat ik er niet was douchen met zijn toenmalige vriendin. Wij muisstil geprobeerd te blijven totdat we keihard in lachen uitbarstte toen ze net de douche in wilden stappen, hij heeft de hele dag met een knalrode kop rondgelopen, die vriendin niet meer gezien

In hetzelfde studentenhuis namen ze het ook nooit zo strikt met de hygiene, afwassen kenden ze niet (was erg blij dat ik er niet veel was, en hoefde er gelukkig nooit te eten) en op meerdere momenten stond het aanrecht op het punt om uit zichzelf weg te lopen. Toen ze uiteindelijk maar hadden besloten om er wat aan te doen ging het 1 dag goed, en toen kwamen de stapels weer Verder stond er ook al heeeeel lang (sinds ik er kwam wonen) een vuilniszak ergens in een hoekje weggedrukt, op een gegeven moment was het vuilnisdag en had ik een gekke bui, dus dacht laat ik die zak eens opruimen. Ik had hem vast en wilde hem half optillen toen ik de maden erin zag krioelen. Zover ik weet staat hij er tot op de dag van vandaag nog

Over naar Zwolle! Toen ik daar kwam wonen waren er 4 meiden en ik was de 2e jongen. Nu werkte ik makkelijk 16 uur op een dag, ik begon 's morgens om 9 uur en was blij als ik rond 2 uur half 3 in bed lag. De enige keren dat ik mijn huisgenoten dus zag was af en toe 's morgens als ze toevallig op waren. Toen ik er een maandje of 2 woonde en 's morgens net gedouched had kwam ik op weg naar mn kamer een (behoorlijk knappe) huisgenote tegen in t-shirtje en string, die mij vroeg "wanneer ik eens van plan was de keuken te gaan poetsen, want de afwas begon nu toch wel een teringbende te worden..". Nu werkte ik dus alleen maar, en kwam alleen daar om te slapen en te douchen (de badkamer maakte ik overigens wel regelmatig schoon; 1 keer per 2 weken), en haar dat toch maar te kennen gegeven. Laten we het er maar op houden dat we geen stelletje werden

Zelfde huisgenote vond trouwens ook dat ik steeds te hard de trap op kwam lopen wanneer ik 's nachts thuis kwam. Nu weet ik zelf hoe gruwelijk irritant het is om 's nachts wakker te worden en probeer er dus ook rekening mee te houden door mijn schoenen zodra ik binnen kom uit te doen en zo zacht mogelijk de trap op te lopen. Na even doorvragen bleek ik het dus helemaal niet te zijn, omdat ze altijd rond 11 uur (:') ) wakker werd, dan was ik nog zeker een uur tot 2 uur aan het werk

Naja, niets echt spectaculairs dus.
    O_o o_O O_O °_O °_° O_°
      donderdag 13 september 2007 @ 15:07:06 #292
    32402 s0k
    ..............................
    pi_53147115
    quote:
    Op woensdag 12 september 2007 23:21 schreef Euc- het volgende:
    Wat een herkenbare verhalen hier zeg! Geweldig!

Naja, niets echt spectaculairs dus.
    Idd, zeg dan niks.
    ..................................................................................................................................................
    pi_53148970
    quote:
    Op donderdag 13 september 2007 15:07 schreef s0k het volgende:

[..]

Idd, zeg dan niks.
    Hij draagt tenminste iets bij, zeur.
      donderdag 13 september 2007 @ 17:29:27 #294
    55709 Stereotomy
    pi_53150430
    quote:
    Op donderdag 13 september 2007 16:26 schreef Nuna het volgende:

[..]

Hij draagt tenminste iets bij, zeur.
    Hij bedoelde het sarcastisch, muts
    pi_53150686
    quote:
    Op donderdag 13 september 2007 17:29 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Right
      donderdag 13 september 2007 @ 18:00:33 #296
    32402 s0k
    ..............................
    pi_53150886
    quote:
    Op donderdag 13 september 2007 17:29 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

..................................................................................................................................................
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')