Ik ben best vaak op Selwerd II geweest... een paar vrienden hebben daar gewoond.quote:Op woensdag 22 maart 2006 14:40 schreef DiRadical het volgende:
Ik heb 5 jaar in Selwerd III gewoond met 15 mensen op 1 gang.
4 douches (waarvan er eigenlijk maar 2 gebruikt werden) en 4 WCs (waarvan er eigenlijk maar 2 gebruikt werden), 1 keuken en 1 telefoon (mobiele telefoon was nog geen gemeengoed) .
meidquote:Op woensdag 22 maart 2006 14:29 schreef Radiohost het volgende:
Oh huisgenoten...wat verlang ik naar een leven zónder huisgenoten. Wat verlang ik naar een leven waarin ik zelf verantwoordelijk ben voor mijn eigen plee, dat ik zeker weet dat de haren in het doucheputje van mij zijn. Dat ik niet midden in de nacht wakker wordt van een neukerdje welke bezopen van de trap lazert onderweg naar het toilet, als ik niet daarvoor al wakker ben geworden terwijl ze hard genomen werd. Oh wat verlang ik naar een leven waarin ik geen koelkasten hoef te delen, niet hoef te wachten met koken totdat anderen klaar zijn om vervolgens eerst het hele aanrecht te moeten ontruimen voordat ik zelf aan de gang kan. Oh wat verlang ik naar een leven waarin ik niet meer in één huis hoef te wonen met domme dozen en andere gare gasten. Ik heb mijn portie studentenleven wel gehad en ben heftig toe aan mijn poststudentenwoning. Want oh wat verlang ik naar een leven zonder huisgenoten. Als alleen Woningnet nu nog maar eens zou meewerken...
Dat is idd ook irritant, geuren van andere mensen. In het vorige huis waar ik woonde gebruikte een jongen echt GIGANTISCH ranzige olie en frituurvet. Niet te harden die lucht! Bleef ook gewoon uren hangen. En alhoewel verboden, werd er ook wel veel gerookt, dat kroop gewoon onder de deur.quote:Op woensdag 22 maart 2006 14:40 schreef DiRadical het volgende:
Een andere gangbewoner was het liefst aan het blowen. Nog liever met zijn deur open.
Ik kon hem tot in mijn kamer, met mijn deur dicht ruiken.
De geur was altijd aanwezig.
Op een dag kwam ik thuis en vond dat het verdacht fris rook op de gang.
Bleek dat hij weer vertrokken was.
hehe, dat had ik in het begin ook wel es. Ik gebruik alleen de radio als wekker, dus dat hoor je niet zo. Tegenwoordig heb ik maar een soort checklijstje gemaakt met handelingen die ik moet doen als ik bijv. het weekend weg ben. Heb ook wel es getwijfeld of ik mn oven wel uit had gedaan toen ik eens bij mn ouders was. Beide huisgenoten waren ook niet thuis om het te checken en mn huisbaas had zgn. mn sleutel niet (had geen zin om even te kijken ofzo). Ben toen maar zelf naar mn kamer gegaan om te checken (gelukkig 'maar' 30KM rijden) om tot de conclusie te komen dat mn oven gewoon uit wasquote:Op woensdag 22 maart 2006 18:04 schreef du_ke het volgende:
Heb wel aardige huisgenoten. Al was er 1 een keer zo slim om bij haar vriend te gaan slapen maar wel haar wekker aan te laten staan en haar deur op slot. Die wekker heeft dus zeker een uur lang keihard staan piepen (en ik slaap in de kamer ernaast)
.
die mogen er zo al inquote:Op woensdag 22 maart 2006 21:20 schreef Mainport het volgende:
Blowers hoeven bij mij niet aan te kloppen
Dit is zoooooooooooooooooo herkenbaarquote:Op woensdag 22 maart 2006 14:29 schreef Radiohost het volgende:
Oh huisgenoten...wat verlang ik naar een leven zónder huisgenoten. Wat verlang ik naar een leven waarin ik zelf verantwoordelijk ben voor mijn eigen plee, dat ik zeker weet dat de haren in het doucheputje van mij zijn. Dat ik niet midden in de nacht wakker wordt van een neukerdje welke bezopen van de trap lazert onderweg naar het toilet, als ik niet daarvoor al wakker ben geworden terwijl ze hard genomen werd. Oh wat verlang ik naar een leven waarin ik geen koelkasten hoef te delen, niet hoef te wachten met koken totdat anderen klaar zijn om vervolgens eerst het hele aanrecht te moeten ontruimen voordat ik zelf aan de gang kan. Oh wat verlang ik naar een leven waarin ik niet meer in één huis hoef te wonen met domme dozen en andere gare gasten. Ik heb mijn portie studentenleven wel gehad en ben heftig toe aan mijn poststudentenwoning. Want oh wat verlang ik naar een leven zonder huisgenoten. Als alleen Woningnet nu nog maar eens zou meewerken...
Knap dat je daar doorheen slaapt...quote:Op woensdag 22 maart 2006 18:04 schreef du_ke het volgende:
Heb wel aardige huisgenoten. Al was er 1 een keer zo slim om bij haar vriend te gaan slapen maar wel haar wekker aan te laten staan en haar deur op slot. Die wekker heeft dus zeker een uur lang keihard staan piepen (en ik slaap in de kamer ernaast)
.
Tip (uit ervaring) als je geen andere mogelijkheden hebt, stop eruit trekken en terug doenquote:Op woensdag 22 maart 2006 18:04 schreef du_ke het volgende:
.
geld voor internet! Daar moet ik bepaalde ex huisgenotes nog even over spreken; dank je dat je me eraan herrinnert!quote:Op vrijdag 24 maart 2006 00:56 schreef Sylvana het volgende:
Mijn huisgenoten vallen op zich wel mee, natuurlijk wel es dat de afwas er te lang staat of dat ze de badkamer niet op de afgesproken dag schoonmaken of het geld voor internet te laat betalen, maar verder niet echt problemen
Ik ook wel. De flatfeesten waren altijd erg gezellig.quote:Op woensdag 22 maart 2006 15:18 schreef JDude het volgende:
[..]
Ik ben best vaak op Selwerd II geweest... een paar vrienden hebben daar gewoond.
Dat verhaal van die douches en WC's klinkt bekend, in de sanitairunit voorin (bij de ingang) stond alleen maar oud papier, winkelwagens en andere troep.
Toch wel mooie dagen meegemaakt daar![]()
Haha ben in een andere kamer gaan liggen en op een bepaald moment maar opgestaan. De Corpsballen schuinachter die 's nachts hun clubliederen gaan zingen waren minstens zo vervelendquote:Op vrijdag 24 maart 2006 01:24 schreef ioko het volgende:
[..]
Tip (uit ervaring) als je geen andere mogelijkheden hebt, stop eruit trekken en terug doen
Ik ben de beheerder van de gezamenlijke rekening waar de energie en waterkosten enzo van afgehaald worden, en dat maakt iedereen wel gewoon netjes elke maand over, maar het geld voor internet wordt van mijn eigen rekening afgehaald, en dat moeten ze dus weer apart doen, en daar zijn ze wat minder snel mee, dus das niet echt fijn af en toe. Zoals deze maand, heb ik van alledrie het 3 weken te laat gehad, das wel minder dus, moet er de hele tijd achteraan enzo, erg vermoeiendquote:Op vrijdag 24 maart 2006 15:02 schreef Palomar het volgende:
Ochja, internetrekeningen. Dat gaat hier nog wel goed (iedereen schrijft gewoon automatisch af).
Gewoon hun mac adres blokkeren in de router tot ze betalen, sim-pelquote:Op vrijdag 24 maart 2006 20:55 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ik ben de beheerder van de gezamenlijke rekening waar de energie en waterkosten enzo van afgehaald worden, en dat maakt iedereen wel gewoon netjes elke maand over, maar het geld voor internet wordt van mijn eigen rekening afgehaald, en dat moeten ze dus weer apart doen, en daar zijn ze wat minder snel mee, dus das niet echt fijn af en toe. Zoals deze maand, heb ik van alledrie het 3 weken te laat gehad, das wel minder dus, moet er de hele tijd achteraan enzo, erg vermoeiend
stekkertjes van hun kabels eruit trekken gaat sneller denk ikquote:Op vrijdag 24 maart 2006 21:46 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Gewoon hun mac adres blokkeren in de router tot ze betalen, sim-pel
Dan moet ie op je kamer staan, anders drukken ze er zelf wel weer in als jij niet oplet...quote:Op vrijdag 24 maart 2006 22:05 schreef Sylvana het volgende:
[..]
stekkertjes van hun kabels eruit trekken gaat sneller denk ik
maar is idd wel een goed idee ja
router staat idd op mijn kamer jaquote:Op vrijdag 24 maart 2006 22:19 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Dan moet ie op je kamer staan, anders drukken ze er zelf wel weer in als jij niet oplet...
Juist! Die tactiek heb ik ook vaak moeten toepassen. Helaas komt dat de onderlinge vriendschappelijke sfeer in huis niet ten goede. Maar ja, zij zijn de schuldigen...quote:Op vrijdag 24 maart 2006 21:46 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Gewoon hun mac adres blokkeren in de router tot ze betalen, sim-pel
wel je eigen plee met eigen stank.quote:Op donderdag 30 maart 2006 23:25 schreef Palomar het volgende:
... en een beetje duurder...
dat heb je als je thuis woont toch ook niet? Ik ben er juist heel erg op vooruit gegaan sinds ik op kamers woon, nou hoef ik de badkamer maar met 1 iemand te delen, thuis met 5 anderen. En met 1 iemand delen is prima te doen hoorquote:
een beetje student komt toch pas om 15:00 u zijn bed uit?quote:Op donderdag 30 maart 2006 23:23 schreef Repeat het volgende:
Ik zou echt voor geen goud in een studentenhuis willen wonen met gedeelde plee. Zal je altijd zien dat net als ik supernodig moet schijten ('s morgens vroeg ofzo) dat er dan iemand anders opzit. Idem bij douchen, idem bij koken.
Daarom lijkt me een appartementje met alles voor jezelf wel relaxed, maarja dat is wel weer zo ongezellig/alleen etc...
Je woont al in Enschede, maar je wil er toch op kamers?quote:Op vrijdag 31 maart 2006 10:26 schreef Skv het volgende:
Tvp.
Ik ga binnenkort waarschijnlijk ook op kamers..
Ik heb het prima thuis, hoor.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 10:35 schreef BrauN het volgende:
[..]
Je woont al in Enschede, maar je wil er toch op kamers?
Jij was er zeker ook net zo eentje als ik die dacht van... och, ik blijf lekker thuis wonen, ik studeer toch vlakbij. Ik heb dat een jaar gedaan en toen trok ik het dus niet meer om bij m'n ouders te wonen. Hopla, op kamers gegaan. Als ik wil ben ik nu binnen 10 minuten bij m'n ouders, maar ja.
245/maand vind ik nog best meevallenquote:Op donderdag 30 maart 2006 23:25 schreef Palomar het volgende:
... en een beetje duurder...
ja, dat lijkt mij ook niks (net zoals allerlei andere gezamenlijke activiteiten met schema's en roosters enzoquote:Op vrijdag 31 maart 2006 11:51 schreef Repeat het volgende:
Nog zo'n nadeel van een studentenhuis: gezamelijk eten
Dan moet ik zeker dat voedsel van inferieure kwaliteit wat mn huisgenoten hebben bereid tot mij nemen
Jij zit toch ook bij een (corps?) vereniging? Bij ons wordt je er best wel op aangekeken als je nog thuis woont..quote:Op vrijdag 31 maart 2006 11:08 schreef Skv het volgende:
[..]
Ik heb het prima thuis, hoor.
Maar gisteren bij studentenhuis gegeten, die mensen zochten nog 2 of 3 nieuwe bewoners.
Echt mooi ruim (vrijstaand) huis, relaxte mensen, geen ontzettende rotzooi, tuin dr bij etc
Ik moet toch een keer op kamers gaan, iets beters dan dit vind je niet zo 1, 2, 3..
Maar eerst maar met mn ouders een keer dr langs, kijken of zij het zien zitten (qua sponsoring belangrijk)
Verhalen komen later nog wel.
Waarom?quote:Op vrijdag 31 maart 2006 12:18 schreef Beroepsgokker het volgende:
[..]
Jij zit toch ook bij een (corps?) vereniging? Bij ons wordt je er best wel op aangekeken als je nog thuis woont..
Nou de bedoeling is om elke woensdag avond bij iemand te eten, en gebruikelijk wordt daar ook nog weleens bij gedronken.. best wel veel ook meestal. Hoop herrie schoppen e.d. is vrij normaal en ja als je dan bij iemand zit wiens ouders beneden zitten..quote:
En dan dit je dus zo op 400, 450quote:Op vrijdag 31 maart 2006 11:56 schreef JDude het volgende:
[..]
245/maand vind ik nog best meevallen.
Komt dan nog wel Essent en Internet bij.
Jij wilt 200/maand betalen voor een ADSL-aansluiting (die ik nog deel met één huisgenoot ook) en je electriciteitsrekening? Vind ik knap.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |