abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fossiel zondag 15 mei 2005 @ 21:15:39 #1
1455 Keroppi
kool kikker
pi_27036115
Na het topic over het hospiteren dacht ik dat het wel leuk zou zijn om een topic te hebben over huisgenoten. Ik denk dat iedereen die in een studentenhuis heeft gewoond of woont wel een paar verhalen over grappige/gestoorde/vreemde/... huisgenoten heeft om met ons te delen.

Ik trap af!

Ik heb ruim 2 jaar in een tijdelijke woning van de SSH Utrecht gewoond. Dat zijn woningen die op de lijst staan om gesloopt te worden, maar tot die tijd aan studenten worden verhuurd. Goedkoop, maar je mag niet hospiteren, je reageert op een kamer en de persoon met de langste wachttijd 'wint'. Wat er dus op neerkomt dat je met mensen in huis woont die je zelf nooit zou uitkiezen, en dat levert soms bizarre verhalen op.

Huisgenoot 1

Deze huisgenoot was het type 'kraker', maar dan wel zoeentje die links is geworden om zijn ouders in wassenaar te stangen. Want naast zijn hockeyverleden had hij ook nog een behoorlijke 'r'. Zijn kamer had hij ook niet ingericht, maar slechts voorzien van een schurftig matras en een paardendeken. En de stank uit die kamer... Maar goed, voordeel van deze (ietwat wazig uitziende jongen) was wel dat hij zo weinig gebruik maakte van badkamer dat ik 'm bijna alleen tot mijn beschikking had.
Beetje jammer was wel dat hij vaak stoned was en dan het liefst heeel hard wazig muziek draaide. Persoonlijk ga ik er dan niet zo gauw gezellig bijzitten in de huiskamer

Maar dit was nog niks vergeleken met huisgenoot 2

Huisgenoot 2 leek in eerste instantie de ideale huisgenoot. Toen hij er kwam wonen ging hij als een ware schoonmaaktornado door het huis. In het toillet hingen 2 (!) toilletblokjes, de keuken blonk en het hele huis rook naar Ajax Bloemenfestijn.
Maar ergens ging het mis. Ik wist dat hij aan de anti-depressiva zat, maar dat hoeft niet te betekenen dat iemand niet normaal kan functioneren. Maar hij was eenzaam (volgens eigen zeggen, had geen baan geen studie geen vrienden) en deed een zelfmoordpoging. En drie keer raden wie het 'afscheidstafereel' 's ochtends vond. Ik. Daarna ontwikkelde zich een coke-verslaving, deurwaarders die mij op mijn mobiele nummer belde om hem te bereiken. Besteklades die geen lepels (voor het stoken van zijn coke) en fruitmesjes (voor het maken van lijntjes) meer bevatten. En er 'verdwenen' ook een aantal spullen. Onder andere de laptop van mijn andere huisgenootje en een studieboek van mij (waarde: 130 euro).

Maar nu ben ik weg, nu eens kijken wat er voor tiepjes in mijn nieuwe huis wonen
Chick on a mission
pi_27036226
Teknomist draait regelmatig Wham en foute italo. Ook mis ik geregeld bier uit m'n koelkast.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_27036552
Hier moet nog een briljant topic over te vinden zijn op Fok met de meest schitterende verhalen, kan me herinneren dat ik daar ooit nog dubbel om gelegen heb.
Weet niet of dat nog te vinden is, is al van een aardige tijd geleden.
  zondag 15 mei 2005 @ 21:42:01 #4
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_27037051
quote:
Op zondag 15 mei 2005 21:19 schreef LostFormat het volgende:
Teknomist draait regelmatig Wham en foute italo. Ook mis ik geregeld bier uit m'n koelkast.
Woon jij bij Teknomist dan
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_27037159
quote:
Op zondag 15 mei 2005 21:42 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Woon jij bij Teknomist dan
Jij hebt vast en zeker de VWO afgemaakt.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
  zondag 15 mei 2005 @ 21:51:28 #6
24917 Herda
Ohh Well
pi_27037353
Ohh ja heb nog wel een leuke althans op dat moment niet... vorige jaar 1 van de laatste dagen dat ik nog in een studentenhuis zat.
Huisgenoot gaat dronken in bad.. en valt in slaap.. water stroomt over zo de gang in en komt (uiteraard) naar beneden. Ik hoorde het vanuit mijn kamer naar beneden komen.. dus ik rennen naar boven, de zatlap wakker maken. Ren weer naar beneden waar ik het water zo de router in zag lopen Router en alle draden van de muur gesloopt zat ik daar om 03.00 uur de router uit elkaar te slopen en te drogen....
Mega zucht.. maar de router deed het nog.. huisgenoot heeft het alleen 2 dagen niet meer gedaan...
'Well that's marvellous, isn't it? Here I am, spent weeks trying to get a single scrap of information about our mysterious demon collectors and no one bothers to tell me that Buffy's dating one of them (Giles: A New Man)
  zondag 15 mei 2005 @ 21:53:37 #7
80068 gfree
Rettekkettet, naar Beter Bed!
pi_27037421
Mijn huisgenoot draait soms Laura Pausini.
Saubere Schuhe gefallen jedem!
pi_27037552
Drie huisgenoten gehad voor een jaar, en nog steeds wel bevriend.

Huisgenoot 1 'was' een Afrikaan. Deed niks anders dan de hele dag pitten, om een uur of 10 's avons ging-ie Max Payne ofzo spelen. Ik zag hem de hele dag niet, ik hoorde hem alleen af en toe schijten.

Huisgenoot 2 'was' de leider. Het moest in het huis gaan zoals hij het wilde. Wij gingen daar natuurlijk niet mee acooord, en deze gast had regelmatig 'flip-sessies', zoals we dat noemden. Politie kwam geregeld kijken of alles goed ging. Hij kon wel goed koken.

Huisgenoot 3 'was' een beetje de oppervlakkige. Zat de hele tijd achter de computer en kwam geregeld naar beneden om in de woonkamer een zwaar shagje roken. Ook was hij vaak dronken, zelfs een keer zo erg dat hij een aanval kreeg, en we met hem naar het ziekenhuis moesten. Gewoon om even aan te geven.

Dan waren er altijd tijdelijke huisgenoten. Het was leuk, maar langer dan een jaar heb ik het niet volgehouden.
pi_27042049
Gaaf ! . Huisgenoten ! .

Vorig jaar woonde ik in huis met een zwaarbehaarde jongen, H. En daar deelde ik ook de douche mee. Toen ik er net woonde, had ie op een gegeven moment onder de douce zijn zware baard erafgeschoren, maar was te beroerd geweest om de paar kilo zwarte haren uit het doucheputje te vissen. Ik was hem nog niet tegengekomen na zijn scheerpartij, dus toen ik de douche in kwam en die haren in dat putje zag kon ik alleen maar bidden en hopen dat het niet zijn schaamhaar was. Want zo zag het er dus wel uit. .

Verder heeft H. een keer in een woedeaanval een gat in de muur van de woonkamer gebeukt, en heeft vervolgens tot zijn vertrek uit het huis ontkend dat hij dat gedaan heeft. Er waren ook weken dat hij dagenlang rondliep in zijn ochtendjas en op klompen, en alleen maar uit bed kwam op oploskoffie te maken. Die klompen waren overigens niet omdat ie boer was ofzo, maar dat vond ie lekker zitten. En ik verdenk hem ervan dat hij hoogstpersoonlijk mijn kamerlinde om zeep heeft geholpen door er zijn restjes oploskoffie in te gooien. .

Ook ben ik nog een keer naakt op hem gebotst. Ik had de kamer direct naast de douche, en hoefde maar 1 stap op de gang te zetten om in de douche te stappen. Dus ik wil op een gegeven moment de douche in, ik had niks aan, maar dacht, "ach, die ene stap..". Ik aan de deur luisteren of er iemand aankomt, ik hoor niks en stap de gang op. Om vervolgens frontaal op H. te botsen die met een nogal verbaasd hoofd op kousevoeten net de trap af kwam. .

Ik heb H. vorig jaar een record aantal keren een gewelddadige dood toegewenst om deze en nog 1000 andere redenen. Om vervolgens dit jaar, na H's verhuizing, hem weer tegen te komen op een feestje. Ik was redelijk aangeschoten, en we hadden een prima gesprek. Sterker nog, we hadden het eerste gesprek met elkaar dat langer duurde dan 2 minuten. H. dacht "Ha ! Misbruik de gekste !" en heeft vervolgens geprobeerd om mij te zoenen en wou met me mee naar huis. . Toen ie me dat vertelde heb ik vervolgens minstens twee uur lang op hysterische wijze de slappe lach gehad.
It's my party and I'll cry if I want to.
pi_27042202
En dan mijn huidige huisgenoten:

• Ik ben een keer de woonkamer binnengelopen en ben daar op mijn huisgenoot C. gebotst terwijl die afgezogen werd door zijn bebrilde Russische vriendinnetje. .

• Mijn huisgenote A. heeft smetvrees en een opruimobsessie. Op een gegeven moment was haar kaasschaaf zoek, en toen hing ze een briefje op met de tekst erop: "Wie heeft mijn kaasschaaf gezien ? Ik wil m graag terug want er zit emotionele waarde aan !" ( . ) Ik heb geen idee waar dat kloteding is, maar ik ben wel ontzettend nieuwsgierig naar het verhaal erachter. (Enige erfstuk van vroegtijdig aan kanker overleden oma ? Haar navelstreng is ermee doorgezaagd ? Ze heeft 10 potentieële verkrachters ermee afgeweerd ?)
  • It's my party and I'll cry if I want to.
      maandag 16 mei 2005 @ 00:50:38 #11
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_27042980
    Gaaf een huisgenotentopic! Volgens mij gaat dit een geweldige reeks worden.

Ik kan hier ook het nodige in posten en zal dat van de week ook doen.

Mijn huidige huisgenoten zijn overigens wel OK (zij het dat ik vandaag het rare verzoek van mijn huisgenote A. kreeg om morgen aanwezig te zijn bij haar date omdat het anders "niet goed voor haar zou zijn"), maar in een eerder huis heb ik de nodige bizarre figuren als huisgenoot gehad.
    Giallo e nero è il tuo colore,
    giallo e nero Roda nel cuore.
    pi_27046088
    Mogen zussen ook?? .
    pi_27047242
    tvp
      maandag 16 mei 2005 @ 10:14:03 #14
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_27047402
    quote:
    Op maandag 16 mei 2005 00:26 schreef AudreyHepburn het volgende:
    En dan mijn huidige huisgenoten:

• Ik ben een keer de woonkamer binnengelopen en ben daar op mijn huisgenoot C. gebotst terwijl die afgezogen werd door zijn bebrilde Russische vriendinnetje. .

• Mijn huisgenote A. heeft smetvrees en een opruimobsessie. Op een gegeven moment was haar kaasschaaf zoek, en toen hing ze een briefje op met de tekst erop: "Wie heeft mijn kaasschaaf gezien ? Ik wil m graag terug want er zit emotionele waarde aan !" ( . ) Ik heb geen idee waar dat kloteding is, maar ik ben wel ontzettend nieuwsgierig naar het verhaal erachter. (Enige erfstuk van vroegtijdig aan kanker overleden oma ? Haar navelstreng is ermee doorgezaagd ? Ze heeft 10 potentieële verkrachters ermee afgeweerd ?)
  • Whehehe
    Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
    pi_27047578
    quote:
    Op maandag 16 mei 2005 00:21 schreef AudreyHepburn het volgende:
    [...]
    Ook ben ik nog een keer naakt op hem gebotst. Ik had de kamer direct naast de douche, en hoefde maar 1 stap op de gang te zetten om in de douche te stappen. Dus ik wil op een gegeven moment de douche in, ik had niks aan, maar dacht, "ach, die ene stap..". Ik aan de deur luisteren of er iemand aankomt, ik hoor niks en stap de gang op. Om vervolgens frontaal op H. te botsen die met een nogal verbaasd hoofd op kousevoeten net de trap af kwam. .
    [...]
    Nou, je heb toch geen lepra, of wel dan!

Okey, my story. Ik heb maar n half jaar op kamers gezeten maar toch.
    Verhaal 1. Schoonmaken, de aanrecht stond altijd vol met borden, en minimaal40 bekers, zodat er 2 bekers overbleven, waar de andere 2 huisgenoten hun oploskoffie in deden. Ze aten niet in huis, maar namen altijd "take-out".

Toen dacht ik van okey, ik ben niet zo opruimerig, maar ik zou graag toch wel zelf willen koken, zoveel geld had ik niet om elke dag uit eten te gaan, 3x....

2: Na een week of wat, wordt ik sochtends wakker, op tijd om naar me werk te gaan, ontbijtje smikkelen hoor ik een huisgenoot flink bezig zijn te rammen in haar vriendin tegen de muur

3: toch maar niet nee

Ohja, 2 honden, Tish en Beer. Tish van isssh. Zoals je zegt that is disgusting-ish
    die ish.

K zal later wel met wat meer verhalen komen

Maar het verblijf daar, dat half jaar, was zeeeeer okey

was trouwens voor een "afstudeerstage van het MBO" in het buitenland, telt dat?

[ Bericht 7% gewijzigd door mechatronics op 16-05-2005 10:46:34 ]
    -
      maandag 16 mei 2005 @ 10:32:41 #16
    19840 Libris
    Live from Singapore
    pi_27047658
    3,5 jaar in een huis gewoond met 50 anderen, een oude boerderij. De meest vreemde mensen tegengekomen. Toen ik er net woonde kende ik niemand en werd 's nachts om 3 uur wakker van geschreeuw tussen 2 huisgenoten. De een, B, wilde bier en de ander, M, deed zijn deur niet open. Dat ging een paar minuten zo door totdat M het zat was en zijn spuitbus deo onder de deur doorspoot met een aansteker erbij. Dat was het moment dat ik net mijn deur opendeed om te kijken wat er gebeurde... Die deur was snel weer dicht. Later zijn het twee redelijk goede vrienden geworden.

Even nadenken over anderen, het is weer een tijd geleden
    pi_27047696
    quote:
    Op maandag 16 mei 2005 10:32 schreef Libris het volgende:
    3,5 jaar in een huis gewoond met 50 anderen, een oude boerderij. De meest vreemde mensen tegengekomen. Toen ik er net woonde kende ik niemand en werd 's nachts om 3 uur wakker van geschreeuw tussen 2 huisgenoten. De een, B, wilde bier en de ander, M, deed zijn deur niet open. Dat ging een paar minuten zo door totdat M het zat was en zijn spuitbus deo onder de deur doorspoot met een aansteker erbij. Dat was het moment dat ik net mijn deur opendeed om te kijken wat er gebeurde... Die deur was snel weer dicht. Later zijn het twee redelijk goede vrienden geworden.

Even nadenken over anderen, het is weer een tijd geleden
    Hehehe.
    pi_27048600
    quote:
    Op maandag 16 mei 2005 10:26 schreef mechatronics het volgende:

[..]

Nou (...)
    !
    pi_27048900
    Ik had een ADHD-er als huisgenoot, die geen werk had en boos was dat zijn uitkering zo laag was!!

Soms nodigde hij vrienden uit en maakte herrie...ok, dat is wel normaal.
    maar een keer lag ik naakt in mijn bed en kwam zo'n sukkelvriend mijn kamer in om zich even voor te stellen.
    Ik schreeuwen...OPTYFEN!!!! En ik deed voortaan altijd maar mijn kamerdeur op slot.

Toen ik weg was ging ik een keer de post ophalen en ging ik ff bij hem eten, overal kaarsjes en een liefdesverklaring. We aten sperzieboontjes uit blik en een gehaktbal.

Nu 3 jaar later woont die gast er nog steeds haha
    pi_27049098
    quote:
    Op maandag 16 mei 2005 11:41 schreef Troeta het volgende:
    We aten sperzieboontjes uit blik en een gehaktbal.
    ahhhh toch wel lief
      maandag 16 mei 2005 @ 12:01:12 #21
    12302 Principessa
    zoekt haar kikker
    pi_27049393
    quote:
    Op maandag 16 mei 2005 11:41 schreef Troeta het volgende:

Toen ik weg was ging ik een keer de post ophalen en ging ik ff bij hem eten, overal kaarsjes en een liefdesverklaring. We aten sperzieboontjes uit blik en een gehaktbal.
    wat schattig.

OT: ik woon nu nog met mijn huisgenoten dus de smeuïge verhalen komen later...
    En ze leefden nog lang en gelukkig
    pi_27049811
    Ik zou mijn huisgenoten te veel naaien als ik alle verhalen hier post, misschien later
      maandag 16 mei 2005 @ 12:18:34 #23
    3936 ThE_ED
    engu twiekur
    pi_27049871
    quote:
    Op zondag 15 mei 2005 21:19 schreef LostFormat het volgende:
    Lijkt me geen leuke flat om te wonen.
    [KNE]-Mod
    pi_27049962
    quote:
    Op zondag 15 mei 2005 21:29 schreef StrayDog het volgende:
    Hier moet nog een briljant topic over te vinden zijn op Fok met de meest schitterende verhalen, kan me herinneren dat ik daar ooit nog dubbel om gelegen heb.
    Weet niet of dat nog te vinden is, is al van een aardige tijd geleden.
    Er was een machtig topic hoe je huisgenoten moest verjagen
    Even het topic dat ik kon vinden (brakke search )
    Leuke studententips
      maandag 16 mei 2005 @ 12:34:53 #25
    56791 Dikkiedik_2003
    De liftende hollander
    pi_27050300
    Ik had tot op heden nog nooit samengewoont met een huisgenoot(25jr), maar in frankrijk waar ik 4,5 maand in een skigebied gewerkt heb deelde ik een 25m2 flat met een franse langharige gast. In het begin was alles best oke, hij maakte best veel schoon en we kookten ieder voor ons zelf enzo. Alleen was het alsof ik met een meid samen woonde, overal lange haren in de badkamer en verstopte wasbak enzo. Later in het seizoen ontpopte hij zich als een ware junky, alcoholist en workaholic. Sochtends was het eerste wattie deed een joint rollen en die wegpaffen, om vervolgens naar de badkamer te gaan. Hij werkte overdag in een skishop en toen in een restaurant tot 3 uur snachts, nog ff de kroeg in en dronken om 5/6u naar bed om sochtend om half negen weer in de skishop te beginnen. Dat hield ie gewoon 4 dagen vol om op zn vrije dagen de hele dag in bed te ruften. Hij werd een beetje psycho en was haast niet aanspreekbaar. Nam ook de meest vreemde gasten uit de kroeg mee naar huis wat niet koel is als je zelf ligt te maffen. Je had de keuken moeten zien, een meter opgestapelde afwas van een maand, dat ik maar es ging afwassen, dr kwam zo'n lucht vanaf dat ik stond te kokhalzen.
    Op zn vrije dagen wassie trouwens best aanspreekbaar en hadden we soms goede gesprekken, maar verder echt een freak. Wat heb ik die gast veel keer willen vermoorden! Hij werd ook een paar keer wakker in zn eigen kots en lekker door blijven slapen heh, gatverdamme. Vroeg aan mij ook of ik hem wakker wil maken wanneer we beiden zelfde tijd moesten werken, heb hem hem lekker laten liggen, mzzl! Toen ik aan het eind vh seizoen het appartement verliet heeftie wel het appartement helpen schoonmaken enzo maar toch heb ik hem gezegd dattie lekker de klere kan krijgen.
    Liftverhalen http://liftendehollander.web-log.nl
    Enjoy Life. Always Look For Adventure.
    The Sun. The Water. The Wind. The Snow. The Adrealine Thats the Ultimate.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')