abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 21:33:34 #101
153940 Corelli
1653 - 1713
pi_41074582
een gast die dreigde zelfmoord te plegen. Knettergek was hij maar net niet gek genoeg om gedwongen opgenomen te worden oh wat hebben we gelachen met die gast maar niet heus blij dat hij nu weg is
pi_41087744
Hmm, ik heb eigenlijk geen verhalen van mijn huis, behalve dat we eerder bewoners in het appartement boven mij hadden die elke donderdag weer het presteerden de trap te mollen.
En dat die een keer plisie voor de deur hadden in verband met het gooien van schnitzels tegen de ramen van de buren. Ben blij dat het nu gewoon rustig in het huis is.
En tevens heb ik een huisgenoot waarmee ik douche en plee deel (en goed op kan schieten) die altijd mooie verhalen heeft.

Verder is het gewoon een net huis (eigenlijk niet een studentenhuis) waar ik een mooi hokje heb met eigen keuken... Ben altijd weer blij als ik thuis kom na een nachtje stappen in Groningen oid
My ¤0,02
pi_41089076
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 21:20 schreef Palomar het volgende:

[..]

hehe, dat had ik in het begin ook wel es. Ik gebruik alleen de radio als wekker, dus dat hoor je niet zo. Tegenwoordig heb ik maar een soort checklijstje gemaakt met handelingen die ik moet doen als ik bijv. het weekend weg ben. Heb ook wel es getwijfeld of ik mn oven wel uit had gedaan toen ik eens bij mn ouders was. Beide huisgenoten waren ook niet thuis om het te checken en mn huisbaas had zgn. mn sleutel niet (had geen zin om even te kijken ofzo). Ben toen maar zelf naar mn kamer gegaan om te checken (gelukkig 'maar' 30KM rijden) om tot de conclusie te komen dat mn oven gewoon uit was Sindsdien dus een checklist doorlopen voordat ik wegga Ik liet mn gaskachel bijv. ook regelmatig aanstaan. Ik lijk wel dement soms

Tevens TVP (daar was deze nutteloze reply eigenlijk voor bedoeld )
Even de aardlek om en die wekker hoor je ook niet meer, geen normale student die zijn wekkerradio inclusief backup batterij heeft
pi_41107912
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 11:50 schreef FreedonNadd het volgende:

[..]

Even de aardlek om en die wekker hoor je ook niet meer, geen normale student die zijn wekkerradio inclusief backup batterij heeft
Goeie tip! Bij ons knallen de stoppen er nog wel eens uit! Vandaag nog, door een fucking broodroosterunit.....
My ¤0,02
pi_41134306
Zo, ik ben bijna uit mijn huidige studentenhuisje. Afgelopen weekend hadden we een feesje, en mijn huisgenoot vond het leuk om in zijn uitnodigingsmailtje als onderwerp "Sloopfeest" neer te knallen.

Gevolg:1 of andere randdebiel sloopt mijn kapstokhaakjes van de muur (inclusief een stuk muur) sloopt mijn spiegel, gaat met een spuitbus de muren versieren en sloopt ook nog een boom voor m'n huis gedeeltelijk
pi_41134600
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 17:04 schreef Ratt het volgende:
Zo, ik ben bijna uit mijn huidige studentenhuisje. Afgelopen weekend hadden we een feesje, en mijn huisgenoot vond het leuk om in zijn uitnodigingsmailtje als onderwerp "Sloopfeest" neer te knallen.

Gevolg:1 of andere randdebiel sloopt mijn kapstokhaakjes van de muur (inclusief een stuk muur) sloopt mijn spiegel, gaat met een spuitbus de muren versieren en sloopt ook nog een boom voor m'n huis gedeeltelijk
Geen politie gebeld?
pi_41150810
doe normaal
mrogen is hier de SHE-race

hier wordt alles gesloopt wat er is
pi_41161012
Ik heb 2 huisgenoten in Groningen gehad, 2 vrouwen welteverstaan. Nou ja, het waren potten. Helemaal niets mis mee uiteraard, maar dit waren echte potten. De mannetjes onder de vrouwtjes figuren. Heel aardige mensen, maar god, je kunt het overdrijven zeg. Een beetje vrouwelijkheid mag er toch wel vanaf stralen?

Ik was dan ook verbaasd toen ik zag dat er Axe deospray en Nivea for men shampoo in de badkamer welke toch echt niet van mij waren

En ook nog een gast die moeite had met mijn pannen aanzien voor de zijne, gebruiken en vervolgens 2 weken laat staan (ik was op vakantie geweest) en een stuk vlees in de pan liet liggen waar hij een flinke laag water in had gedaan. Dat stuk vlees was 3 keer zo groot geworden denk ik en het had een echt grijsgrauwe kleur

Ik hoef dan niet van de vloer af te kunnen eten maar als je zo de ratten in de keuken lokt kun je te ver gaan Ik heb toen mijn pannen afgewassen en de zijne in een vuilniszak gedaan en in de kast gelegd. De sukkel
pi_41516815
is het heel erg raar om de politie te bellen om advies in te winnen omdat je zoveel ruzie hebt met je huisgenoten en je bedreigd voelt? Zit hier nou met me deur op slot, maar ben echt bang dat ze die zo intrappen ben al wel op zoek naar een andere kamer, maar tot die tijd zit ik dus wel hier...
  dinsdag 5 september 2006 @ 15:24:32 #110
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_41516911
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 15:21 schreef Sylvana het volgende:
is het heel erg raar om de politie te bellen om advies in te winnen omdat je zoveel ruzie hebt met je huisgenoten en je bedreigd voelt? Zit hier nou met me deur op slot, maar ben echt bang dat ze die zo intrappen ben al wel op zoek naar een andere kamer, maar tot die tijd zit ik dus wel hier...
WTF heb je ze misdaan?

Hoeveel zijn het er?
pi_41516929
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 15:24 schreef BrauN het volgende:

[..]

WTF heb je ze misdaan?

Hoeveel zijn het er?
Wheheh, kerel, je bent er weer.
pi_41517020
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 15:24 schreef BrauN het volgende:

[..]

WTF heb je ze misdaan?

Hoeveel zijn het er?
Ik heb over een net gedweilde vloer gelopen omdat ik zo'n honger had dat ik echt ff wat eten moest pakken uit de keuken

En daardoor ging die ander dus weer zo flippen

Altijd lopen ze te zeiken over zulke kleine dingen die dan echt helemaal uit de hand lopen

Het gaat om 2 huisgenoten, is nog wel iemand anders, maar die is er nooit, maar die andere 2 die kunnen het wel erg goed met elkaar vinden en zijn dus echt om een of andere reden tegen mij

Echt, ik ga in me volgende kamer echt niet alleen meer met meiden wonen, wat een gezeik zeg
pi_41517061
Jeez, gelukkig waren de huisgenoten die ik heb gehad vrienden.
  dinsdag 5 september 2006 @ 15:30:16 #114
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_41517090
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 15:28 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ik heb over een net gedweilde vloer gelopen omdat ik zo'n honger had dat ik echt ff wat eten moest pakken uit de keuken

En daardoor ging die ander dus weer zo flippen

Altijd lopen ze te zeiken over zulke kleine dingen die dan echt helemaal uit de hand lopen

Het gaat om 2 huisgenoten, is nog wel iemand anders, maar die is er nooit, maar die andere 2 die kunnen het wel erg goed met elkaar vinden en zijn dus echt om een of andere reden tegen mij

Echt, ik ga in me volgende kamer echt niet alleen meer met meiden wonen, wat een gezeik zeg
Maar je gaat toch ook niet met je smerige poten over een pas gedweilde vloer banjeren?

Ik zou 'm ook volledig spacen als ik net had staan boenen!
pi_41517132
ik liep op sokken en die had ik net aangetrokken, dus die waren nog gewoon schoon

en ik viel echt zowat flauw van de honger, en ik vind iemands gezondheid toch wel ff wat belangrijker dan een vloer
pi_41517281
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 15:31 schreef Sylvana het volgende:
ik liep op sokken en die had ik net aangetrokken, dus die waren nog gewoon schoon

en ik viel echt zowat flauw van de honger, en ik vind iemands gezondheid toch wel ff wat belangrijker dan een vloer
Dilemma,

In mijn optiek had je misschien beter kunnen wachten, ondanks dat je bijna flauw viel van de honger. Maar dat ze zo tekeer gaan is ook BS natuurlijk.
Misschien had je punten kunnen scoren door even de dweil over de voetstappen te halen?!

Just a thought though
Op vrijdag 5 oktober 2007 14:40 schreef BobRooney het volgende:
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
pi_41517337
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 15:36 schreef fuckbuddy het volgende:

[..]

Dilemma,

In mijn optiek had je misschien beter kunnen wachten, ondanks dat je bijna flauw viel van de honger. Maar dat ze zo tekeer gaan is ook BS natuurlijk.
Misschien had je punten kunnen scoren door even de dweil over de voetstappen te halen?!

Just a thought though
nee, had toch niet meer geholpen als ik weer zou dweilen, had ik ook al aan gedacht, maar het leed was toch al geschied

maar goed, daar gaat het verder ook niet om, het is nou gebeurd en wat moet ik er nou mee? voel me echt niet veilig in me eigen huis gewoon

En normaal praten met hun gaat ook niet meer werken, al vaker geprobeerd
pi_41517400
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 15:38 schreef Sylvana het volgende:

[..]

nee, had toch niet meer geholpen als ik weer zou dweilen, had ik ook al aan gedacht, maar het leed was toch al geschied
Ow dat soort gasten :" Nee nou hoeft het al niet meer" types bedoel je?
Maak het goed (hoewel je je moet afvragen of je dat wel verplicht bent om te doen) en kook vanavond lekker. Water bij de wijn doen.... beetje in die strekking.

How about that?
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
pi_41517463
Ok ik lees nu de extra's! Dus je zegt dat er 0 opties meer te proberen zijn?
Tis van de zotte dat je met de deur op slot in je eigen (33% geloof ik) huis gaat zitten.

Vergeet het eten, smijt er rattengif in en maak er een leuk penthouse van!
pi_41517466
ja, dat soort types bedoel ik

en dat koken dat gaat ook echt niet werken

het is niet alleen dit, de sfeer hier in huis is al maanden verziekt, maar sinds van de week is het echt helemaal uit de hand gelopen en wil ik dus echt weg hier, maarja, de volgende dag al een andere kamer dat gaat niet natuurlijk
pi_41517574
En als je dan in je eentje er voor staat is het zeker een kontverhaal.
Zij willen nu natuurlijk dat jij een andere kamer gaat zoeken. Right...

ff voor de record, in welke volgorde zijn jullie in dat huis kamers gaan betrekken?
pi_41517660
Ja, en ik ben dus zelf ook al op zoek naar andere kamer, omdat het gewoon echt niet langer gaat, heb donderdag kijkavond, maarja, kamers zijn nu vanaf 1 oktober natuurlijk, maand opzegtermijn enzo, dus zit hier toch wel tot 1 oktober, zou niet weten waar ik anders heen kan

ik zit hier het langst, sinds mei2005, 1 is vorig jaar september gekomen en de ander dit jaar februari ( en nog iemand dit jaar februari, maar die is er dus nooit) en die 2 die in september en februari zijn gekomen zijn dus echt 2 handen op 1 buik
pi_41517947
Last in first out.....lijkt me. Maar das makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk.
Flikker die twee breezahs eruit Sylvana, laat je niet de kaas van het brood eten.
En dus probeer duidelijk te maken dat je het niet ok vindt hoe het nu in huis gaat(maar dat zullen ze al weten)
Als je op je kamer blijft zitten, dan hebben ze je.

En misschien is het goed om een met dame 1 een besprek te hebben zonder mevr 2 erbij natuurlijk. Met z'n 2en ben je altijd manser dan alleen.

(tis makkelijk lullen vanuit deze positie maar tis de Dr. Phil in me die opeens de overhand krijgt )

pi_41518225
Ik heb ook wel es geprobeerd om apart met ze te praten, maar dat heeft ook geen zin

En last in first out gaat hier ook niet lukken, en ook al is er 1 weg, dan heb ik altijd nog die ander nog en ze alletwee wegkrijgen gaat nooit lukken

ik hou de eer gewoon aan mezelf, ga gewoon lekker verhuizen en ene nieuwe kamer inrichten en ga gewoon met een stel jongens of gemengd samen wonen, maar niet meer alleen met meisjes, dat gaat gewoon echt niet goed

Maar goed, tot die tijd hier dus zien vol te houden, kan moeilijk tot 1 oktober op me kamer blijven idd, maar echt veilig voel ik me niet dus

Misschien dak een poosje naar een vriend ofzo kan, ook al wonen die hier niet echt in de buurt, dus niet echt heel praktisch met naar school ezno
pi_41518389
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 16:03 schreef Sylvana het volgende:
Ik heb ook wel es geprobeerd om apart met ze te praten, maar dat heeft ook geen zin

En last in first out gaat hier ook niet lukken, en ook al is er 1 weg, dan heb ik altijd nog die ander nog en ze alletwee wegkrijgen gaat nooit lukken

ik hou de eer gewoon aan mezelf, ga gewoon lekker verhuizen en ene nieuwe kamer inrichten en ga gewoon met een stel jongens of gemengd samen wonen, maar niet meer alleen met meisjes, dat gaat gewoon echt niet goed

Maar goed, tot die tijd hier dus zien vol te houden, kan moeilijk tot 1 oktober op me kamer blijven idd, maar echt veilig voel ik me niet dus

Misschien dak een poosje naar een vriend ofzo kan, ook al wonen die hier niet echt in de buurt, dus niet echt heel praktisch met naar school ezno
Ik kan je er niet echt in RL bij helpen, en dat lijkt me ook beter...
Probeer je niet op te laten naaien tjik

Gemengd is altijd beter, jongens/mannen zijn wat dat betreft niet van die gasten die over het algemeen te lang blijven doorjanken over dat soort zaken.
pi_41519807
nou, ze zijn thuis, gelijk werd er naar boven geschreeuwd of ik ff wilde komen ( gelukkig dus niet deur ingetrapt) en ik heb gewoon vrij snel verteld dat ik toch ging verhuizen, en dat ik ze tot die tijd gewoon zoveel mogelijk ga ontwijken en negeren en dan maar hopen dat ik snel een andere kamer heb

En fuckbuddy, je hebt idd gelijk, bij ruzies halen ze er echt dingen bij van zolang geleden dat ik echt geen idee heb waar ze het over hebben

Nouja, we zullen zien hoe het gaat tot ik hier weg ben
pi_41519943
Succes,

Tis natuurlijk wel een kont verhaal he!
Die makrelen krijgen nog hetgeen ze willen ook.
pi_41520234
Tja, nouja, dan heben ze wel hun zin, maar maakt mij niet uit, ik voel me hier gewoon niet meer fijn en wil toch wel gewoon in een gezellig studentenhuis wonen natuurlijk. En dat gaat hier niet meer lukken

En dan kan ik wel weer een kamer opnieuw verfen en inrichten, das wel weer erg leuk om te doen natuurlijk en met jongens als huisgenoten moet het ook wel beter gaan lijkt me
pi_42691716
Woon zelf ook in studentenhuis. Zou het liefst alleen willen wonen, maar ja niet genoeg geld. Zoals zovelen vind ik het absoluut gezellig als er regelmatig mensen langskomen, maar als ze een avondje geweest zijn mogen ze weer lekker weg zodat het weer rustig is.

Maar waar heb ik dan last van? 't is teveel om alle gebruikelijke cliche's op te noemen, maar de grootste ergenis is wel dat hier -alles- achter slot en grendel moet. Doe je het niet, dan heb je kans dat het 'zoek' raakt.
pi_42692717
Vandaag krijg ik de sleutel van mn nieuwe kamer

En heb 2 mannelijke huisgenoten, 1 van 24 die iets met ruimte studeert en 1 van 29 die nog niets doet ( nog geen werk heeft gevonden na studie)

Ik heb ze verder nog niet gezien ofzo, dus hoop dat ze beetje relaxed zijn
pi_42695071
quote:
Op zondag 23 april 2006 16:39 schreef ChrisJX het volgende:

Tenzij... de huisVietnamees thuis was. Die bakte niet gewoon een eitje of braadde een stukje vlees. Nee, die ging in het weekend voor z'n Aziatische vriendjes zitten koken én kookte dan maar gelijk voor de rest van de week ook. Op zich geen probleem (behalve dan dat alle kookpitten bezet waren), maar meneer kon niet gewoon Westers koken. Naast de gebruikelijke groenten en mie ging er ook een berg kip doorheen.
Vraag volgende keer anders of hij voor jou ook wat kookt joh!
Ennuh niks mis mee toch dat hij Vietnamees kookt (hij IS Vietnamees) Of MOET iedereen Westers koken.
Weer eens iets anders toch
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
pi_42695138
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 13:03 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:

[..]

Ennuh niks mis mee toch dat hij Vietnamees kookt (hij IS Vietnamees) Of MOET iedereen Westers koken.
Ik ben zelf Westers, maar kook echt altijd Oosters eigenlijk, eet nooit gewoon aardappelen/groenten/vlees, altijd wokgerechten

Ik zie het probleem ook niet echt
pi_42695321
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 13:03 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:

Als je nu eens niet selectief quote, maar ook de alinea eronder meeneemt, lees je vanzelf de kern van het probleem
  zondag 15 oktober 2006 @ 13:36:33 #134
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_42695891
ik woonde in mn eerste studentenhuis samen met een half chinees die ook moslim werd om haar vriend, en een duitse. Die duitse zag eruit als een lief meisje, maar dat valt je nog vies tegen. En die chinees was gewoon een kreng.
Om de kleinste dingen constant zeiken, zo irritant. Vanaf dat ik daar zat had ik dus nog steeds mn kamernet acc en ondertussen doorzoeken. 2 weken geleden ofzo ( betaalde daar huur vanaf juli, woonde er echt eind augustus) en ehm, laatste week oktober woonde ik in mn nieuwe kamer

Heb hier 4 huisgenoten, is allemaal wel okay. H et is ook niet vreselijk ranzig ofzo, maar niet iedereen wast gelijk af. Maar das niet zo een punt.
Alleen een meisje die mijn pannen enzo gebruikt, en dan kan ik of paar dagen later mn pan niet vinden? Of het staat nog vies op het aanrecht. Daaar heb ik dus wel problemen mee. Je mag best mijn spullen gebruiken, maar dan was je het gelijk af zodat ik het niet hoef te doen.
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
  zondag 15 oktober 2006 @ 13:37:24 #135
150152 Queen_Bee
pi_42695913
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 13:13 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Als je nu eens niet selectief quote, maar ook de alinea eronder meeneemt, lees je vanzelf de kern van het probleem
Als ik tussen slachtafval moest koken had ik die kerel aan zn haren zn kamer uitgetrokken en hem laten opruimen Ik vind dat echt te goor
I'm super sonic man
pi_42696120
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 18:04 schreef du_ke het volgende:
Heb wel aardige huisgenoten . Al was er 1 een keer zo slim om bij haar vriend te gaan slapen maar wel haar wekker aan te laten staan en haar deur op slot. Die wekker heeft dus zeker een uur lang keihard staan piepen (en ik slaap in de kamer ernaast) .
Heb zelf ook per ongeluk een keer de wekker (onbewust) aan laten staan en vervolgens voor 10 dagen op vakantie gegaan naar Griekenland. Huisbaas moest vanuit Roermond naar Eindhoven komen om de kamerdeur open te maken en de wekker uit te zetten.
Acht diegene die er last van had, maakte zelf vaak ook veel kabaal als ze 's nachts weer eens door de telefoon ruzie had met haar vriend.
  zondag 15 oktober 2006 @ 13:51:55 #137
150152 Queen_Bee
pi_42696228
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 13:46 schreef vloedgolf3007 het volgende:

[..]

Heb zelf ook per ongeluk een keer de wekker (onbewust) aan laten staan en vervolgens voor 10 dagen op vakantie gegaan naar Griekenland. Huisbaas moest vanuit Roermond naar Eindhoven komen om de kamerdeur open te maken en de wekker uit te zetten.
Acht diegene die er last van had, maakte zelf vaak ook veel kabaal als ze 's nachts weer eens door de telefoon ruzie had met haar vriend.
Dan had ik het expres gedaan
I'm super sonic man
  zondag 15 oktober 2006 @ 17:58:11 #138
85962 ioko
I Appear Missing
pi_42701324
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 13:46 schreef vloedgolf3007 het volgende:

[..]

Gewoon ff de stroom van de groep afhalen (werkt alleen als het een electrische wekker is ) gaat sneller.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_42703531
Als het goed is mag de verhuurder geen sleutel van het huis hebben
Is wettelijk zo geregeld. Beetje vaag dat dan de huurbaas kan binnenkomen?
In the quiet words of the virgin Mary..... come again?!
pi_42703597
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 19:34 schreef WarPuppy het volgende:
Als het goed is mag de verhuurder geen sleutel van het huis hebben
Is wettelijk zo geregeld. Beetje vaag dat dan de huurbaas kan binnenkomen?
Elke verhuurder van een studentenflat heeft een sleutel van de kamers hoor.
pi_42703885
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 13:13 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Ja,ik snap wel dat dat HET probleem was,maar het leek (is?) of het een probleem is dat hij niet-westers kookt....
Vond ik gewoon best apart...
pi_42703917
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 13:05 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ik ben zelf Westers, maar kook echt altijd Oosters eigenlijk, eet nooit gewoon aardappelen/groenten/vlees, altijd wokgerechten

Ik zie het probleem ook niet echt
Same here
Gekookte aardappels
pi_42704248
AgLarrr, je doet 1 studie, die in 4 jaar afgemaakt is.

Maar je hebt wel in verschillende steden gewoond?
pi_42704282
wokken relaxt en weinig afwas
Don't trust anyone else!
Trust me!
pi_42705004
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 19:50 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:
Ja,ik snap wel dat dat HET probleem was,maar het leek (is?) of het een probleem is dat hij niet-westers kookt....
Vond ik gewoon best apart...
Zucht.
  zondag 15 oktober 2006 @ 21:42:20 #146
150152 Queen_Bee
pi_42706942
Ga anders even door zeiken of je rijst of aardappels moet eten
I'm super sonic man
pi_42707220
WOS zegt het al dat hij het begrepen heeft, maar jullie trappen nog na. Zielig hoor.
pi_42722106
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 21:52 schreef fatalerror404 het volgende:
WOS zegt het al dat hij het begrepen heeft, maar jullie trappen nog na. Zielig hoor.
Ach ja...
Ben trouwens een zij
pi_42726702
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 20:09 schreef fatalerror404 het volgende:
AgLarrr, je doet 1 studie, die in 4 jaar afgemaakt is.

Maar je hebt wel in verschillende steden gewoond?
Voor stage misschien?
pi_42828286
Even een vraag: koken jullie altijd voor jezelf of om de beurt voor het hele huis?
You can either agree with me or be wrong
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')