abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37191170
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 18:48 schreef LordVoldemort het volgende:

[..]

Kunnen ze daar dan geen duidelijke afpsraken over maken? Ik zou het namelijk ook niet zo fris vinden.
Hij ruimt het ook wel op enzo. Hij woonde er trouwens nog niet zo lang en volgens mij is hij inmiddels ook alweer verhuisd.
pi_37207864
Voor werk ben ik onlangs verhuisd van een zelfstandige wooneenheid naar een kamer met studenten (ben onlangs afgestudeerd).

Oh god, wat mis die studio van mij.....
pi_37208150
quote:
Op zondag 23 april 2006 12:26 schreef Bijsmaak het volgende:
Voor werk ben ik onlangs verhuisd van een zelfstandige wooneenheid naar een kamer met studenten (ben onlangs afgestudeerd).

Oh god, wat mis die studio van mij.....
Het lijkt me inderdaad verschrikkelijk om weer een stap terug te doen. Ik zit nu ook lekker alleen in een eenkamerappartement, zou er niet aan moeten denken ook maar IETS weer met iemand te moeten delen
pi_37208667
tvp
pi_37208898
quote:
Op zondag 23 april 2006 12:36 schreef Lexie het volgende:

[..]

Het lijkt me inderdaad verschrikkelijk om weer een stap terug te doen. Ik zit nu ook lekker alleen in een eenkamerappartement, zou er niet aan moeten denken ook maar IETS weer met iemand te moeten delen
Huisgenoten zijn wel aardig, maar hebben enorme ranzige kookmethodes en maaltijden. En een vervelende kat die altijd net naast de kattenbak schijt.

Ik ben nu zoek naar iets anders, maar in Amsterdam is het moeilijk. Misschien moet naar randgemeentes kijken.
pi_37208994
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 11:08 schreef Skv het volgende:

[..]

Ik heb het prima thuis, hoor.
Maar gisteren bij studentenhuis gegeten, die mensen zochten nog 2 of 3 nieuwe bewoners.
Echt mooi ruim (vrijstaand) huis, relaxte mensen, geen ontzettende rotzooi, tuin dr bij etc
Ik moet toch een keer op kamers gaan, iets beters dan dit vind je niet zo 1, 2, 3..
Maar eerst maar met mn ouders een keer dr langs, kijken of zij het zien zitten (qua sponsoring belangrijk)

Verhalen komen later nog wel.
met je ouders langs een toekomstig studentenhuis gaan is niet echt het toppunt van tofheid, ik zou toch ff in mijn eentje gaan
  zondag 23 april 2006 @ 15:49:23 #82
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_37215317
hehe als wij een selectie zouden houden en je kwam met je ouders aanzetten kan je het dus wel vergeten

tenzij je een heeeeeeel lekker wijf bent maar dat ben je niet
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_37216996
Ik heb een tijdje in een huis gewoond met 19 andere mensen. Vier wc's op de verdieping, twee ijskasten, 1 oven, 1 magnetron en 3 gaspitten

Gelukkig was ik bijna de enige op de verdieping die gebruik maakte van de keuken, dus doorgaans kon ik koken wanneer ik wilde.

Tenzij... de huisVietnamees thuis was. Die bakte niet gewoon een eitje of braadde een stukje vlees. Nee, die ging in het weekend voor z'n Aziatische vriendjes zitten koken én kookte dan maar gelijk voor de rest van de week ook. Op zich geen probleem (behalve dan dat alle kookpitten bezet waren), maar meneer kon niet gewoon Westers koken. Naast de gebruikelijke groenten en mie ging er ook een berg kip doorheen.

Kipfilet zegt u? Een hele kip, met poten en al (nog net zonder kop), in grootverpakking bij de Spar gehaald. Hoppa, 1 poot eraf. Hoppa, 2e poot eraf. Hoppa, in de pan mieteren. En dan tijdens het eten de weekvoorraad natuurlijk vrolijk door laten sudderen zodat ik mijn stukje vlees tussen het slachtafval moest bakken

--
In het huis waren de kamertjes niet al te groot. 10 m2 inclusief douche en wastafel. Eén loge was nog mogelijk, twee zou met wat passen en meten nog net lukken, maar als je drie logees zou hebben moesten er minimaal twee half op elkaar liggen.

Ik sta zondagochtend in de keuken om een eitje te bakken (gelukkig Vietnameesloos) en de deur van de gast die het dichtst bij de keuken woonde, ging open. Daar kwam meneer eruit. Hij ging naar de wc, kwam terug, kamer binnen, deur op slot. De deur was nog niet op slot, of de logee kwam naar buiten. Ging ook naar de wc, ging de kamer weer binnen en deur op slot. Het duurde misschien drie seconden, toen ging de deur weer van het slot en logee nummer 2, een meisje dit keer, kwam naar buiten. Dit hele riedeltje herhaalde zich totdat er VIJF personen die kamer achter elkaar uit en in waren geweest. Ik vraag me af waar de bewoner die gasten heeft gelaten. Onder z'n bed, in de douche, in de vensterbank

--
Andere huisgenoot, een Hongaar om het leuk te maken, had toen ik in het huis kwam wonen een paar sportschoenen met een paar grijze sokken buiten zijn deur (dus op de gang) staan. Misschien een Hongaars gebruik ofzo, je weet het maar nooit. Maar op een gegeven moment viel me op dat die schoenen daar wel érg vaak stonden. Of die gast nou thuis was of niet, die schoenen stonden, mét die sokken, op de gang.

Toen ik negen maanden later uit dat huis vetrok, stonden die schoenen en sokken nóg op de gang
  zondag 23 april 2006 @ 17:08:19 #84
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_37217961
Nu heb ik hele lieve huisgenootjes (lees: ik heb nooit last van ze, we hebben t gezellig ), maar ooit had ik een huisgenoot, dat was echt een geval apart. Meisje van 17, net van 'kamertraining' af, kwam een half jaar in onderhuur omdat mijn huisgenoot naar Canada ging. Omdat ze die training had gehad, dachten wij dat t wel goed zat... Niet dus...

Een greep uit de gebeurtenissen:

- brandblusser (zo'n poederding) leegspuiten ind egang en in de kamer van een andere huisgenoot (spul blijkt btje giftig te zijn, althans, wat in die oude blusser zat wel)
- hond (pup) in huis nemen op een kamer van 15m2 (huisdieren waren verboden)
- in een maand een telefoonrekening van f1000,- creeeren op de huistelefoon (naar mobiel bellen was toen nog heel duur)
- de hele dag door zware shag roken, zodat de gordijnen en vloerbedekking naderhand weggegooid konden worden...

Echt om helemaal gestoord van te worden... Later bleek dat ze op dr 15e door dr ouders uit huis was geschopt, en dat ze op dr 17e in het gezinsvervangend tehuis ook niet meer te handhaven was...

Voor mij dus geen mensen van de kamertraining meer in huis (zowieso niemand die jonger is dan 20 meer)....
pi_41022855
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 12:55 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Ach dat is nog best te doen Ik heb tot groot ongenoegen van mij huisgenoten m'n wekker eens vergeten voor een vakantie van drie weken. Ze werden dus drie weken lang elke morgen keurig om half 7 gewekt, m'n deur zat opslot.
Ik had je deur ingetrapt.
pi_41023438
Ben ik even blij dat ik niet in zo'n studentenwoning woon en dat ook nooit van plan ben (geweest). Snap sowieso niet waarom dat mensen trekt, ranzige bendes vol idioten.
pi_41024361
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 10:57 schreef devv05 het volgende:
Ben ik even blij dat ik niet in zo'n studentenwoning woon en dat ook nooit van plan ben (geweest). Snap sowieso niet waarom dat mensen trekt, ranzige bendes vol idioten.
ole en weer lekker generaliseren waar je niet goed van wordt

De meeste studentenhuizen zijn ok, en het draagt ook bij aan je persoonlijke vorming denk ik.
Gelukkig heb ik nooit zo'n problemen gehad met mijn huisgenoten...
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
pi_41024521
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 10:34 schreef Woutey het volgende:

[..]

Ik had je deur ingetrapt.
Uitstekende schop

Ik woon praktisch op mezelf nu en heb dus niets te klagen
pi_41024595
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 11:32 schreef DaDude1987 het volgende:

[..]

ole en weer lekker generaliseren waar je niet goed van wordt

De meeste studentenhuizen zijn ok, en het draagt ook bij aan je persoonlijke vorming denk ik.
Gelukkig heb ik nooit zo'n problemen gehad met mijn huisgenoten...
Dat beeld wordt toch door 'jullie' zelf geschept. Of is 99% van de studentenhuizen wel netjes, zonder rotzooi en idioten? Kan het me niet voorstellen.

Ach dat hele studentenlevengedoe is gewoon niks voor mij, ik doe het wel lekker op mn eigen manier
pi_41026214
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 11:40 schreef devv05 het volgende:

[..]

Dat beeld wordt toch door 'jullie' zelf geschept. Of is 99% van de studentenhuizen wel netjes, zonder rotzooi en idioten? Kan het me niet voorstellen.

Ach dat hele studentenlevengedoe is gewoon niks voor mij, ik doe het wel lekker op mn eigen manier
het beeld heerst wel dat studentenhuizen smerig zijn, maar vaak valt het ook wel mee. kijk het is allemaal niet schoon, maar zolang het sanitair 'schoon' (niet onder schimmel zit) is vind het best. en in de keuken moet je kunnen koken zonder eerst de pastasaus resten van de gaspitten te hoeven halen. verder wen je er zo aan

maar het studentenleven is gewoon gezellig. en je wordt er ook gevormd. je moet natuurlijk wel alles zelf doen
Xbox live: Nathan Six
Hattrick: The Yanks
pi_41029367
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 12:33 schreef Yankee_One het volgende:

[..]

het beeld heerst wel dat studentenhuizen smerig zijn, maar vaak valt het ook wel mee. kijk het is allemaal niet schoon, maar zolang het sanitair 'schoon' (niet onder schimmel zit) is vind het best. en in de keuken moet je kunnen koken zonder eerst de pastasaus resten van de gaspitten te hoeven halen. verder wen je er zo aan

maar het studentenleven is gewoon gezellig. en je wordt er ook gevormd. je moet natuurlijk wel alles zelf doen
Dat het vies kan zijn ben ik met iedereen eens. Maar het ligt natuurlijk aan jezelf tot hoever je het laat komen, en naar mijn mening leer je daar alleen maar van.

Afgelopen donderdag bijvoorbeeld hebben wij een borrel gehouden. De volgende dag was heel het huis een grote smeerboel. Dit weekend hebben wij hier niets aan gedaan. Gister wilde ik met sokken naar beneden lopen maar mn sokken gingen uit omdat ze zo extreem aan de grond plakten.

Dus ga je maar schoonmaken en zie je hoe je het niet wilt hebben. (Heb het zelf niet schoongemaakt maar daar gaat het in dit geval niet om )
pi_41031968
ik heb 14 huisgenoten dus vrees dat ik over een tijdje ook wat te posten heb hier in iedergeval zijn er 2 huisnegers die volgens mij altijd thuis zijn en ook echt nooit iets te doen hebben (maar wel netjes zijn lijkt het)
Too much is never enough!
pi_41032116
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 14:01 schreef Woutey het volgende:

[..]

Dat het vies kan zijn ben ik met iedereen eens. Maar het ligt natuurlijk aan jezelf tot hoever je het laat komen, en naar mijn mening leer je daar alleen maar van.

Afgelopen donderdag bijvoorbeeld hebben wij een borrel gehouden. De volgende dag was heel het huis een grote smeerboel. Dit weekend hebben wij hier niets aan gedaan. Gister wilde ik met sokken naar beneden lopen maar mn sokken gingen uit omdat ze zo extreem aan de grond plakten.

Dus ga je maar schoonmaken en zie je hoe je het niet wilt hebben. (Heb het zelf niet schoongemaakt maar daar gaat het in dit geval niet om )
Wil toch even melden dat ik vandaag ruim 75 bierglazen, alle afwas en alle puin uit de woonkamer heb verwerkt.
Andere huisgenoot heeft opnieuw geweilt. Klaar is Kees.
Op de bodems van de bierglazen hebben zich naar Azijn-ruikende, witte ronde bacterie-kolonies zich gevestigd. Ziet er bijna hetzelfde uit als een kweekje uit een laboratorium

[ Bericht 11% gewijzigd door Skv op 21-08-2006 15:49:21 ]
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 10:51:28 #94
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_41055172
Huisgenoten; wat ben ik blij dat ik dáár vanaf ben.

Nu helemaal overigens. Ik kreeg namelijk laatst nog geld voor de internetaansluiting van een huisgenote die ik vanwege dr herhaaldelijke achterlijke gedrag nu standaard omschrijf als 'het domme kind'; Ik had dr al eens om t geld gevraagd en mijn rekeningnummer gegeven toen ik daar nog woonde. Ik weg; ik wachten op mn geld. Met een andere ex huisgenoot ga ik nog wel goed om en die vertelde me dat 'dat domme kind' had gezegd dat ik mijn geld niet zou krijgen zolang ik haar nog niet in mn nieuwe huis had uitgenodigd.... Nu wás ik eerst van plan om haar en die andere huisgenoot uit te nodigen; maar ik heb alleen die andere husigenoot maar uitgenodigd en 'het domme kind' niet; ik laat me gvdrde niet chanteren! Zelfde domme kind liep ooit overigens maandenlang tegen mij te zeuren dat ze nog geld kreeg van een andere huisgenoot; en dat die daar maar niet mee opschoot en dat ze het zo vervelend vond om erom te vragen...

Uiteindelijk besloot ik na meer dan een half jaar maar een mailtje te sturen waarin ik op vriendelijke toon mn geld eiste; uitgelegd dat het me wat tegenviel dat ze zelf niet even contact opnam terwijl ze dondersgoed wist dat ze mij nog geld schuldig was; en in die mail gezet wat ik had gehoord van die andere huisgenoot ('Hij krijgt het geld niet als...) En uiteindelijk mijn geld gekregen; wel vond ze t jammer 'dat IK blijkbaar vond dat het zo moest'... Mijn God zeg; en als dat nu het enige tenenkrommend achterlijke wat 'het domme kind' deed waar ik en de rest van het huis ons aan ergerden; maar dat was lang niet het geval bij mevrouw 'ik ben .... en de hele wereld moet rekening houden met mij maar ik met niemand' (zeiken over alles wat wij deden, maar als je een keer commentaar op haar had was de wereld te klein..)..
Triest; als ik dr nu nog zie heb ik enkel een meewarige glimlach voor dr over...
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 11:30:03 #95
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_41056150
Ik heb in verschillende steden op kamers gezeten:

Eerste huis in Arnhem heb ik bijna een huisgenoot KO geslagen. Ik woonde net twee dagen in dat huis, had nog niet iedereen ontmoet en ik woonde voor het eerst op mezelf. Ik was dus een beetje jumpy, om het zo maar te zeggen. Ik hoorde wat gekraak op de trap en vervolgens gemorrel aan mijn deur. Ik dacht: "mijn huisgenoten slapen al, dus welke idioot zit er aan mijn deur?" Destijds was Arnhem een grote stad voor mij. Nerveus als ik al was, dacht ik meteen aan inbrekers, greep mijn Boken (Houten oefenzwaard voor o.a. Aikido)die altijd naast mijn bed staat, beukte de deur open en gaf een zwieperd met mijn 'zwaard'. Bleek het dus tóch een huisgenoot te zijn die even wilde kijken of ik al in mijn kamer getrokken was om een handje te schudden. Die gast schrok zich helemaal de tering en had een flinke blauwe plek op zijn arm (hij weerde mooi af, dat dan weer wel).

In Groningen woonde ik in huis met 8 anderen, in kamers gescheiden door zo'n lullig gipsmuurtje. Mijn buurvrouw, corpslid, nam regelmatig haar vriendje mee. Onze bedden stonden naastelkaar (met dat gipsmuurtje ertussen) en ik kon dus elke keer meegenieten (en elke keer verdomme midden in de nacht, op willekeurige doordeweekse dagen). Na een aantal keer vragen of ze zich niet eens bij vriendlief thuis kon laten nemen, ben ik naar binnen gesjouwd toen ze lagen te krikken en heb ik gevraagd of ze op konden schieten. Ik wilde nl. graag slapen. Nog nooit zulke verbaasde/rooie koppen gezien. De buurvrouw heeft me daarna nooit weer aangesproken en is vrij snel verhuisd.

Nu in Den Haag heb ik maar één huisgenote en dat is werkelijk een schat van een meid. Binnenkort naar Amsterdam. Ben heel benieuwd..
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_41056449
lol, hoe veel studies heb je wel niet gedaan?
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 11:49:06 #97
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_41056659
quote:
lol, hoe veel studies heb je wel niet gedaan?
Tot dusver één. Gewoon netjes in vier jaar afgemaakt. Begin nu aan de volgende.

pi_41056805
Arnhem -> Groningen -> Den Haag -> Amsterdam
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 11:56:59 #99
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_41056906
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 11:53 schreef Yankee_One het volgende:
Arnhem -> Groningen -> Den Haag -> Amsterdam
Hollandtrotter!
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 11:57:51 #100
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_41056940
Ach ja, zo zie je nog eens wat van het land hè Na een jaartje A'dam ga ik mijn heil maar eens in het buitenland zoeken

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')