Helemaal mee eens. Ik snap ook niet waarom Wilders ooit lid is geworden van de VVDquote:Op dinsdag 21 maart 2006 21:38 schreef cultheld het volgende:
Ik stem denk ik op de VVD. Ik zou nog eerder PvdA dan Wilders stemmen. Wilders is gewoon een populist, die niks waar gaat maken.
Ik ben idd ook erg benieuwd naar zijn begroting want ik vraag mij af of alles financieel is onderbouwd.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 21:50 schreef KansloosForEver het volgende:
populair gelul...ik neem aan dat wilders een grote spaarrekening heeft, anders vraag ik me af hoe hij deze plannen wilt bekostigen
Mensen veranderen.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 21:53 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Ik snap ook niet waarom Wilders ooit lid is geworden van de VVD![]()
Voor een grondwetswijziging moet het volgende gebeuren:quote:Op dinsdag 21 maart 2006 21:56 schreef KansloosForEver het volgende:
owja, en over de aanpassing van de grondwet; daar moeten toch twee kabinetten over beslissen? Dus dat betekent dat het pas over 8 jaar goedgekeurd kan wordne. Gevolg: het is gelul waarvan die vooraf weet dat ie het neit waar kan maken
Hoe denk je punt 5 mogelijk te maken zonder eerst punt 2 in te voeren? Bij mijn weten garandeerd Artikel 1 ook het recht op religie, en in een ander artikel in de Grondwet geeft het recht tot samenscholingen voor religieuze doeleinden.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 09:32 schreef feessie het volgende:
2. Joods-christelijke en humanistische traditie als dominante cultuur in Grondwet. Art. 1 vervalt.
5. Moratorium op stichting van islamitische scholen en moskeeën, preekverbod buitenlandse imams.
Ik denk dat de punten 5 t/m 10 wel haalbaar en reeel zijn. Maar dat de punten 1 t/m 4 nagenoeg niet mogelijk zijn.
Maar een religieuze satanische rockband uit het buitenland, mag dat dan wel?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 22:53 schreef maartena het volgende:
[..]
Hoe denk je punt 5 mogelijk te maken zonder eerst punt 2 in te voeren? Bij mijn weten garandeerd Artikel 1 ook het recht op religie, en in een ander artikel in de Grondwet geeft het recht tot samenscholingen voor religieuze doeleinden.
Waarom zouden we nog wel kerken mogen bouwen, of Katholieke basischolen mogen openen en zouden Moslims geen moskees mogen bouwen of scholen openen?
Met het tweede deel van punt 5 ben ik het eens: Ik denk dat als je in Nederland wilt preken, dat je ook een Nederlander moet zijn, of op zijn minst iemand met een geldige Nederlandse verblijfsvergunning. En dus niet iemand uit Iran die 4 weken op toernee gaat door de Nederlandse moskeeen en overal haat gaat zaaien.
Ja het afschaffen van belastingen, gratis leveren van zorg, onderwijs en openbaar vervoer, een oplossingspercentage van 100% voor alle misdaad en iedereeen gegarandeerd miinimaal een uitkering van 2000 euro in de maand ziet er ook leuk uit.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:09 schreef Evil_Jur het volgende:
Ziet er leuk uit, nu de onderbouwing nog.
interssant is ook de kleine tegenstrijdigheden, zoals in punt 9 van de eerste 'tien punten' en de huidige punt 7,quote:"STELLINGEN GEERT WILDERS EN GERT-JAN OPLAAT VOOR PARTIJRAAD VVD-LIMBURG 11-09-2004
1.) De koers van de VVD moet zijn: RECHT(S) op je doel af. Het bewegen naar het midden van het [politieke spectrum] is de electorale doodsteek voor de VVD
2.) Turkije mag nooit lid worden van de EU
3.) De maximumsnelheid op de Nederlandse snelwegen moet omhoog
4.) Het geld dat Nederland aan Ontwikkelingshulp besteedt moet worden gehalveerd
5.) Terrorismebestrijding gaat boven de bescherming van privacy. Radicale moskeeën moeten worden verboden en radicale imams het land uitgezet
6.) Invoeren ?three strikes you?re out?: na drie misdrijven levenslang
7.) De sanctie op niet tijdig integreren is emigratie en evt. denaturalisatie
8.) Het is de overheid alleen toegestaan een nieuwe regel in te voeren indien er tegelijkertijd twee worden afgeschaft
9.) Veranderingen in het kiesstelsel zijn onzinnig, het gaat om politici met lef en daadkracht
10.) Bij de keuze tussen Paars III of oppositie kiest de VVD voor de oppositie"
quote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:36 schreef RM-rf het volgende:
8.) Het is de overheid alleen toegestaan een nieuwe regel in te voeren indien er tegelijkertijd twee worden afgeschaft
Volgens mij heeft Oplaat hier nog een enigzins nuancerende rol gespeeld als je kijkt naar z'n vernieuwde tienpunten-plan.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:36 schreef RM-rf het volgende:
overigens, ter volledigheid, dit is natuurlijk niet het eerste 'tienpunten-plan' van deheer Wilders...
sterker nog, het bestaan van de eigen partij voor Wilders begon met een eerder 'tienpuntenplan'
[..]
interssant is ook de kleine tegenstrijdigheden, zoals in punt 9 van de eerste 'tien punten' en de huidige punt 7,
bepaalde zaken die eerst erg hoog stonden, maar nu zijn weggevallen (maximum snelheid), of punten die vanuit het niets erbij komen (verlaging beastingen en meer bestedingen aan de zorg, politie en onderwijs)...
Ik heb de indruk dat Wilders kennelijk een eigen regeltje aanhoudt dat hij met ieder nieuw puntenplan het vorige laat vallen, tevens lijkt hij zijn simplificatie van de politieke thema's er vooral op te richten op het meeliften op recente 'ergernissen' van de burgers in de hoop daarmee te 'scoren'.
Ja, maar dan wel in de zuivere filosofisch - economische vorm, dat tot doel heeft welzijn en democratie via andere uitgangspunten en waarden te verhogen. Alles transparanter, opener, efficienter, democratischer en rechtvaardiger maken -- een nobel streven.quote:Op woensdag 22 maart 2006 02:07 schreef Floripas het volgende:
Je stelt dus een soort clièntisme voor?
omdat hij moslims dingen wil verbieden die de rest gewoon wel mag blijven doen (gebedshuizen bouwen) ... dat kan nu niet want dat is artikel 1, daarom moet dat afgebroken worden volgens Geert W.quote:
The devil is in the details en die worden dan ook tot het bittere eind vermeden.quote:Op woensdag 22 maart 2006 09:24 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Typisch dat altijd mensen die inhoudelijk niks te melden hebben met dit soort 10 punten lijstjes komen en dan claimen helder en duidelijk te zijn... Doet me denken aan Pimmetje die een regeerakkoord van 1 a4-tje wou.
Gezellig, hè, drie topics vol tegenargumenten en haalbaarheidsanalyses en dan komt er zoiets achteraan, ongehinderd door discussie of feiten.quote:Op woensdag 22 maart 2006 09:50 schreef M3THoD_MAN het volgende:
Wilders for Premier! Mijn stem heeft ie!
Hallo!quote:Op woensdag 22 maart 2006 09:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Misshien wordt hij vlak voor de verkiezingen ook wel kapot geschoten, en dan in tegenstelling tot Pimmetje 2 zetels halen. Dat zou een grap zijn![]()
Ik vind dat zowiezo vrij typerend voor Wilders stemmers.quote:Op woensdag 22 maart 2006 09:53 schreef Floripas het volgende:
[..]
Gezellig, hè, drie topics vol tegenargumenten en haalbaarheidsanalyses en dan komt er zoiets achteraan, ongehinderd door discussie of feiten.
beter dan de PvdA, er is echt niks waar ze zich niet mee willen bemoeien. Een 10 miljoen punten plan zou nog niet voldoende zijnquote:Op woensdag 22 maart 2006 09:24 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Typisch dat altijd mensen die inhoudelijk niks te melden hebben met dit soort 10 punten lijstjes komen en dan claimen helder en duidelijk te zijn... Doet me denken aan Pimmetje die een regeerakkoord van 1 a4-tje wou.
Liever geen boek dan een te dik boek?quote:Op woensdag 22 maart 2006 11:00 schreef McCarthy het volgende:
[..]
beter dan de PvdA, er is echt niks waar ze zich niet mee willen bemoeien. Een 10 miljoen punten plan zou nog niet voldoende zijn
Ik denk niet dat Wildersstemmers niet eens weten wat een haalbaarheidsanalyse is, dus spaar je de moeite...quote:Op woensdag 22 maart 2006 09:53 schreef Floripas het volgende:
[..]
Gezellig, hè, drie topics vol tegenargumenten en haalbaarheidsanalyses en dan komt er zoiets achteraan, ongehinderd door discussie of feiten.
doet me eerder denken aan chakra's dan aan politieke punten...quote:Op woensdag 22 maart 2006 19:18 schreef Invictus_ het volgende:
Volgens mij zit er een anatomische logica in het aantal punten.
Absoluut, maar dat is als Nationaal Populist niet te ondervangen. Punt elf was waarschijnlijk "Van Lego kun je Alles Maken!"quote:Op woensdag 22 maart 2006 19:19 schreef Jerruh het volgende:
[..]
doet me eerder denken aan chakra's dan aan politieke punten...
"Maar je mag er geen Moskee mee bouwen"quote:Op woensdag 22 maart 2006 19:23 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Absoluut, maar dat is als Nationaal Populist niet te ondervangen. Punt elf was waarschijnlijk "Van Lego kun je Alles Maken!"
Tou-fucking-ché!quote:Op woensdag 22 maart 2006 19:34 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
"Maar je mag er geen Moskee mee bouwen"![]()
ja idd zo zat datquote:Op dinsdag 21 maart 2006 22:24 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Voor een grondwetswijziging moet het volgende gebeuren:
Eerste kabinetsperiode
>50% van de 2e kamer moet voor stemmen (minimaal 76 v/d 150)
>50% van de 1e kamer moet voor stemmen (minimaal 38 v/d 75)
Het volgende kabinetsperiode:
2/3 van de 2e kamer moet voor stemmen (minimaal 100 v/d 150)
2/3 van de 1e kamer moet voor stemmen (minimaal 50 v/d 75)
Een grondwetswijziging is dus heel lastig, en voor zo'n voorstel als die van Wilders zelfs praktisch onmogelijk.
Goh niet eens te soft voor je?quote:Op donderdag 23 maart 2006 09:54 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:
Ik ken me er in grote lijnen wel in vinden eigenlijk.
Tja, om een vijand te bevechten moet je hem vaak met eigen wapens bevechten.quote:Op donderdag 23 maart 2006 10:20 schreef RM-rf het volgende:
Als je op zoek gaat naar een land dat ongeveer de regels van Wilders opvolgt... kom je waarschijnlijk uit op Saoedie Arabie, hooguit met het verschil dat het daar de 'moslim-ciultuur' is die als leit-kultur in de grondwet staat...
verder heeft saoedie arabie veel overeenkomsten, hele harde lijfstraffen, direkte overheidsinvloed op de Imams en scholen, het vervolgen van andere religies dan de 'vastgestelde juiste'..
verder geen belastingen en zeer goedkope en toegankelijke zorg .....
Het komt zelfs zo zeer overeen dat je bijna het idee zou krijgen dat Wilders zijn ideeen over een staatsbestel letterlijk één-op-één van het bestel in Saoedie-Arabie zou hebben gekopieerd
Dus jij vind dat om de slechtheid van de Islam te bestrijden, we ons moeten aanpassen en de dingen precies zo gaan doen als ze in Saoedie Arabie doen ...?quote:Op donderdag 23 maart 2006 10:22 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:
[..]
Tja, om een vijand te bevechten moet je hem vaak met eigen wapens bevechten.
Even liefjes vragen of ze op willen houden met bombarderen helpt meestal niet zo erg hoor![]()
Mja, een stel grote leiders tijdens WOII zeiden eens dat een bepaald land met eigen munt terugbetaald moest worden om het te verslaan.quote:Op donderdag 23 maart 2006 11:29 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Benjamin Franklin zei daarover eens, dat een Volk dat zijn vrijheid opgeeft in de hoop op veiligheid zal hiermee beiden verliezen ....
Vind jij de huidige situatie vergelijkbaar met WO2 ?quote:Op donderdag 23 maart 2006 12:00 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:
Mja, een stel grote leiders tijdens WOII zeiden eens dat een bepaald land met eigen munt terugbetaald moest worden om het te verslaan.
www.groepwilders.nl toch?quote:Op donderdag 23 maart 2006 17:40 schreef sp3c het volgende:
maar hij heeft nog geen website ofzo?
op een tien puntenplan ga iig zowieso niet stemmen, hij zal toch echt met tekst en uitleg moeten komen ( en van de grondwet af moeten blijven maar dat ff terzijde)
Noem 1 grote partij die de laatste tijd niet populistisch bezig is.quote:Op donderdag 23 maart 2006 15:49 schreef Urquhart het volgende:
Het komt nogal populistisch over. Ik heb het gevoel dat hij meewaait met alle winden zonder dat daar een visie achter zit.
PVDAquote:Op donderdag 23 maart 2006 17:43 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Noem 1 grote partij die de laatste tijd niet populistisch bezig is.
Ik ben het daar ook mee eens. Maar dat was ook een van de redenen waarom ik op D'66 stem, die pleitten al decennia voor een gekozen burgermeester en een staatsvorm waar het koninklijk huis nog minder invloed heeft.quote:Op woensdag 22 maart 2006 02:03 schreef Perico het volgende:
Ik vind de weerstand hier die menige poster heeft tegen de gekozen burgemeester en termen als dat dat zelfs "ondemocratisch" is erg onbegrijpelijk...
De huidige situatie is niet vergelijkbaar met WO2 natuurlijk. Veel mensen denken aan Hitler, en denken dan meteen aan de oorlog, de holocaust, en de verschrikkelijke dingen die ie gedaan heeft.quote:Op donderdag 23 maart 2006 12:39 schreef RM-rf het volgende:
Vind jij de huidige situatie vergelijkbaar met WO2 ?
Dus.... Jij gaat gehuld in Nederlandse vlag en een Oranje opblaas kroon van de Staatsloterij met een bom om je middel een moskee binnenstappen en onder het zingen van het Wilhelmus jezelf maar eens opblazen?quote:Op donderdag 23 maart 2006 10:22 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:
Tja, om een vijand te bevechten moet je hem vaak met eigen wapens bevechten.
Even liefjes vragen of ze op willen houden met bombarderen helpt meestal niet zo erg hoor![]()
Het was echter de VVD en de voorlopers van het CDA die die mooie familieherenigings wetgeving ontwierp en aannam onder de regering de Jong. En toen mochten al die gastarbeiders blijven, EN hun hele families naar Nederland halen.quote:Op woensdag 22 maart 2006 11:00 schreef McCarthy het volgende:
beter dan de PvdA, er is echt niks waar ze zich niet mee willen bemoeien. Een 10 miljoen punten plan zou nog niet voldoende zijn
Het probleem bij Wilders is dat zijn punten voor 80% overeen komen met de VVD, een paar andere met D'66, en dan kom je automatisch weer terug bij zijn een-punts-programma: De moslims.quote:Op donderdag 23 maart 2006 18:18 schreef Gebleekte het volgende:
Een aantal punten zijn toch wel sterk van 'm . Jammer dat een paar andere standpunten het niveau weer naar beneden halen, anders had hij toch meer stemmen gehaald.
0w das best logisch trouwensquote:
www.partijvandevrijheid.nl werkt ook gewoonquote:Op donderdag 23 maart 2006 18:58 schreef sp3c het volgende:
[..]
0w das best logisch trouwens
ik probeerde 'partij van de vrijheid' te googelen
thanx anyways
Ik moest gelijk denken aan deze analyse toen ik Gadhafi: situatie Midden-Oosten achterlijk las.quote:Op donderdag 23 maart 2006 10:20 schreef RM-rf het volgende:
Als je op zoek gaat naar een land dat ongeveer de regels van Wilders opvolgt... kom je waarschijnlijk uit op Saoedie Arabie, hooguit met het verschil dat het daar de 'moslim-ciultuur' is die als leit-kultur in de grondwet staat...
verder heeft saoedie arabie veel overeenkomsten, hele harde lijfstraffen, direkte overheidsinvloed op de Imams en scholen, het vervolgen van andere religies dan de 'vastgestelde juiste'..
verder geen belastingen en zeer goedkope en toegankelijke zorg .....
Het komt zelfs zo zeer overeen dat je bijna het idee zou krijgen dat Wilders zijn ideeen over een staatsbestel letterlijk één-op-één van het bestel in Saoedie-Arabie zou hebben gekopieerd
Die clash of civilizations is er al, je wil hem alleen niet zien.quote:Op donderdag 23 maart 2006 17:48 schreef venomsnake het volgende:
wilders in engeland
http://news.bbc.co.uk/1/hi/programmes/hardtalk/4833890.stm
Gesprek met Geert: http://www.bbc.co.uk/news(...)alk/wilders22mar.ram
met zijn 'clash of civilisations'dat wil die graag.
Presentator tegen Geert Wilders, 'you are a racist'![]()
quote:Op zaterdag 1 april 2006 04:21 schreef StefanP het volgende:
Drie keer raden wie er gevaarlijker is: figuren als Wilders of figuren als die presentator. Ik weet het wel.
Dse presentator wil geen beslissingsmacht in nederland hebben en de basis van de Grondwet afschaffen. Wilders wel. Me dunkt dat die laatste dus iets gevaarlijker is.quote:Op zaterdag 1 april 2006 04:21 schreef StefanP het volgende:
Drie keer raden wie er gevaarlijker is: figuren als Wilders of figuren als die presentator. Ik weet het wel.
Kritisch zijn tegen dit soort rechtse types wordt ervaren als de linksche media.quote:Op zondag 2 april 2006 17:21 schreef popolon het volgende:
Heb 't filmpje dus helemaal gezien en ik vind de interviewer juist erg goed, lekker direkt en kritisch.
Das waar, maar hij had van mij nog wel wat langer door mogen vragen.quote:Op zondag 2 april 2006 17:21 schreef popolon het volgende:
Heb 't filmpje dus helemaal gezien en ik vind de interviewer juist erg goed, lekker direkt en kritisch.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |