Sjak , sorry als ik je even niet helemaal gevolgd heb in dit kippehokquote:Op vrijdag 17 maart 2006 12:37 schreef sjak het volgende:
Ik heb geen zin om te werken, dan krijg je dat soort dingen...
Nee joh, ik zit gewoon op mijn werkquote:Op vrijdag 17 maart 2006 13:12 schreef nanalune het volgende:
[..]
Sjak , sorry als ik je even niet helemaal gevolgd heb in dit kippehok, maar ik wist dat je thuis was gebleven..
Zit je nu ziek thuis, of permanent tot aan je verlof?
Jaaaaaah een broertje of een zusjequote:Op vrijdag 17 maart 2006 13:18 schreef Sugar het volgende:
Ik voel mijn baby steeds wat vaker. Het is lief. Echt heel lief. En het is zo'n leuk kindje. We hebben het hier namelijk wel over het broertje of zusje van Maria, van María!![]()
![]()
Snoopy, heb je al zin in maandag? Leuk man, een echo weer!
Ophouden hoor! Ik heb er echt maar 1 gezien. Waarom dan die twijfel? hahaquote:Op vrijdag 17 maart 2006 13:40 schreef Sugar het volgende:
Snoop! Misschien tóch 2! Ja, ik denk het ook eigenlijk!
![]()
![]()
![]()
![]()
Flink porrenquote:Op vrijdag 17 maart 2006 13:48 schreef MeNicole het volgende:
Ik kan heel goed voelen dat beeb aan de rechterkant ligt. Blijft ie daar nou liggen of gaat ie ook nog naar links? De jeuk die ik krijg als ie beweegt word nu wel vervelend aan die kant![]()
Houdt ons vooral op de hoogte.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 15:52 schreef ik80 het volgende:
ik ga ook maandag naar de verloskundige, errug spannend allemaalm, das de eerte keer!
Leuk, hoeveel weken ben je dan?quote:Op vrijdag 17 maart 2006 15:52 schreef ik80 het volgende:
ik ga ook maandag naar de verloskundige, errug spannend allemaalm, das de eerte keer!
Jeutje!quote:Op vrijdag 17 maart 2006 18:23 schreef Mammietje het volgende:
Vooral omdat ik die bloeding niet aan heb voelen komen en ik op de wc ineens een bloedstolsel verloor, groter dan een uitgespreide hand, gevogd door zéker een liter bloed.
Persoonlijk heb ik een gevoel van bekijk het maar met dat ziekenhuis ik ga wel shoppen op zoek naar een andere gyn die me straks bij 36 weken mag overnemen.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 19:39 schreef Mammietje het volgende:
Mooi zo Xanthe, dat de echo er goed uitzag en waarschijnlijk geen afwijkingen heeft. Hele geruststelling natuurlijk. En je beebje is dus nu al een dwarsligger?
Erggggg vreemde gang van zaken om iemand op deze manier over te dragen, zou ik ook niet blij mee zijn als ik jou was. Misschien eens een belletje wagen aan het hoe en waarom?
De 28e (dinsdag over een week) heb ik er al een afspraak , dus eigenlijk helemaal niet over 2 weken maar 1,5 week.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 19:41 schreef sjak het volgende:
Xanthe, wat fijn dat de echo goed was. Succes met de tocht naar een andere gyn of een goed gesprek met je VK (wanneer ga je?)
Dan kan je gewoon de afdeling verloskunde bellen, daar is altijd wel iemand aanwezig.quote:Op zondag 19 maart 2006 10:11 schreef Moonah het volgende:
Nah, ik heb weer iets gevonden om 's nachts over te piekeren.![]()
Dus lijkt het me een beter idee mijn vragen maar even hier aan jullie te stellen.
Ik mocht dus kiezen of ik bij de vk of de gyn op controle wilde. Gekozen voor de gyn.
Maar, wat als je bv. 's avonds/ 's nachts een keer vragen hebt/ in paniek bent? Of bloed verliest of iets anders engs? Ik weet dat mijn zus een keer om 23 uur de noodlijn van de vk heeft gebeld en binnen een half uur was er iemand bij haar. Is dat bij een gyn gebonden aan ziekenhuistijden? Hebben ze daar ook zo'n noodnummer? Of moet je dan naar de EHBO bellen?
Je belt de afdeling verloskunde op hetzelfde moment als je anders de verloskundige zou bellen. Dan zeggen we wel of ja al langs kan komen of dat je nog eventjes kan wachten.quote:Ik ben (uiteraard!) boekjes aan het lezen. Daarin staat dat je als de weeën beginnen regelmatig contact hebt met de vk. Als het zus en zo lang om de 5 minuten is komt ze naar je toe. Hoe gaat dat bij een bevalling in het ziekenhuis?
De controle in de kraamtijd gebeurt meestal gewoon door de verloskundige. Aan haar kan je ook al je vragen stellen of aan je kraamhulp natuurlijk. En dan is er ook nog de zorglijn waar je 24 uur per dag vragen aan kan stellen.quote:En over de nacontrole tijdens de kraamtijd. Ik neem aan dat mijn gyn niet thuis aan mijn kraambed komt. Wie doet dat dan? En als je vragen hebt in die tijd, met wie neem je dan contact op?
haha, je bent de enige niet hoor, denk je wel? In mijn laatste weken was ik regelmatig in het ziekenhuis (voor CTG e.d.) en ik heb geloof ik iedere keer wel gevraagd waar we de auto zouden moeten parkeren als het zover was, of ik wel het goeie telnummer had en wanneerik dan zou moeten bellenquote:Nu ik het allemaal zo typ, denk ik: "Mens! waar maak je je druk om 's nachts!"
Ik hoef pas over twee weken naar de gyn, en ik heb er geen zin in om nog meer nachten aan gepieker over dergelijk gedoe te verspillen. Dus als iemand deze stresskip even eea kan vertellen, graag!
Het zal ongetwijfeld van ziekenhuis tot ziekenhuis verschillen.quote:Op zondag 19 maart 2006 10:11 schreef Moonah het volgende:
Nah, ik heb weer iets gevonden om 's nachts over te piekeren.![]()
Dus lijkt het me een beter idee mijn vragen maar even hier aan jullie te stellen.
Ik mocht dus kiezen of ik bij de vk of de gyn op controle wilde. Gekozen voor de gyn.
Maar, wat als je bv. 's avonds/ 's nachts een keer vragen hebt/ in paniek bent? Of bloed verliest of iets anders engs? Ik weet dat mijn zus een keer om 23 uur de noodlijn van de vk heeft gebeld en binnen een half uur was er iemand bij haar. Is dat bij een gyn gebonden aan ziekenhuistijden? Hebben ze daar ook zo'n noodnummer? Of moet je dan naar de EHBO bellen?
Oh ja... die is zijn er natuurlijk ook nog.quote:Op zondag 19 maart 2006 13:25 schreef Sugar het volgende:
Ze bedoelen de verloskundigen die werkzaam zijn in het ziekenhuis, denk ik. Maar ik weet het niet zeker.
Dat wordt voor zover ik weet vanzelf geregeld. Een van de verloskundiges in de regio krijgt een melding van de bevalling en de ontslagdatum en zij (of hij natuurlijk) zal dan de verdere controles in het kraambed verzorgen.quote:Op zondag 19 maart 2006 13:24 schreef Brighteyes het volgende:
Maar hoe wordt je dan overgedragen aan welke verloskundige?
Moonah zit vanaf het begin bij de gyn dus wie belt dan die verlos na de bevalling voor de controles?
Ik kreeg bij het ontslag een telefoonnummer mee en moest de verloskundige bellen als ik thuis was. Tevens een begeleidend briefje voor zowel de kraamverzorgster als de verloskundige waarin alles over de bevalling/keizersnede stond en de dagen erna hoe de voeding ging enzo.quote:Op zondag 19 maart 2006 13:24 schreef Brighteyes het volgende:
Maar hoe wordt je dan overgedragen aan welke verloskundige?
Moonah zit vanaf het begin bij de gyn dus wie belt dan die verlos na de bevalling voor de controles?
Ik ben blij dat je dat zegt. Heb echt het gevoel dat alles aan mij ligt vandaag. Ik ga een lekker ongezond en vet patatje voor mezelf halen, misschien helpt datquote:Op zondag 19 maart 2006 16:49 schreef Xanthe het volgende:
Mjammetje ik vind dat ook niets hoor. Alsof je buik ineens publiekelijk bezit is. Wilde ik dus ook niet hebben en sommige mensen vonden dat erg raar, maar dat doet er niet toe het is jou buik en jou kindje.
Maar eerst even vragen zou wel zo netjes zijn toch?quote:Op zondag 19 maart 2006 17:15 schreef Belana het volgende:
ik heb er geen moeite mee als mensen mijn buik willen voelen. Geeft me een trots gevoel
het ligt er misschien wel een beetje aan wie en hoe enzo ja, das wel waar. Maar bv een vriendin die als ze weg gaat glunderend nog even naar me toe komt en zegt: mag ik nog ff voelen? dat vind ik helemaal ok. En ik ben helemaal geen knuffelig persoon eigenlijk, maar dat is dan zo lief en melevend enzo bedoeld, dat vind ik fijn ja!quote:Op zondag 19 maart 2006 17:25 schreef snoopy het volgende:
[..]
Maar eerst even vragen zou wel zo netjes zijn toch?
Maar het is geen gewone genegenheid. Als ik iemand genegen ben, dan sla ik een arm om zijn/ haar schouders, ik knuffel, ik leg mijn hand op zijn/ haar arm/ hand/ been, ik geef een kus op de wang (bij mensen dichtbij ook op de mond). Maar ik raak nóóit iemands billen, borsten of buik aan. Dát is voor mij het verschil. Die delen van mijn lijf zijn privé, ook al zit er nu eenquote:Op zondag 19 maart 2006 17:37 schreef nanalune het volgende:
wij nuchtere hollanders zijn al zo stijfjes.. en genegenheid hoort nu eenmaal bij de mens.. zo zou je het ook kunnen zien..![]()
Komt misschien wel doordat we in de buurt van een stad dorp wonen waar je af toe wel even wilt winkelen.quote:Op zondag 19 maart 2006 17:54 schreef Belana het volgende:
ik heb nog nooit meegemaakt dat vreemden aan mijn buik willen zitten eigenlijk, dat zou ik ook wel raar vinden idd
lekker triest danquote:Op zondag 19 maart 2006 17:52 schreef Xanthe het volgende:
en zoiets doen ze dus niet als hun vrouw erbij is of ik mijn hub bij me heb en als ze het doen gaat het onder het mom van "zwangere vrouwen zijn zoo sexy![]()
Dat herken ik , ze mochten Isis alleen vast houden als ik diegene echt heel graag mocht en er 100% vertrouwen in had. Dat waren dus in het begin maar erg weinig mensen haha.quote:Op zondag 19 maart 2006 18:06 schreef petitlapin2 het volgende:
van mijn baby echter moesten ze de eerste weken afblijven, pas nu kan ik het een beetje hebben dat anderen mijn baby vastnemen. ik verlies ze dan wel geen seconde uit het oog
![]()
Ach ja, ik denk dat het wat mij betreft verschilt van persoon. Ik zie dan ook wel verschil tussen perongeluk spontaan 'meevoelen' ( zoals een vriendin zou doen), of intimiderend nieuwsgierig.quote:Op zondag 19 maart 2006 18:02 schreef Moonah het volgende:
[..]
Maar het is geen gewone genegenheid. Als ik iemand genegen ben, dan sla ik een arm om zijn/ haar schouders, ik knuffel, ik leg mijn hand op zijn/ haar arm/ hand/ been, ik geef een kus op de wang (bij mensen dichtbij ook op de mond). Maar ik raak nóóit iemands billen, borsten of buik aan. Dát is voor mij het verschil. Die delen van mijn lijf zijn privé, ook al zit er nu eenkindje
in.
Zoooo! Goed dat ik eruit ben voor mezelf, anders had ik vannacht weer iets anders om mijn hoofd over te breken.![]()
![]()
O, ok. Maar heb dus echt geen zin in thee of iets anders, behalve water!quote:Op maandag 20 maart 2006 10:13 schreef snoopy het volgende:
Volgens mij werkt appelsap laxerend. Beetje oppassen dus.
Arme jij, zoveel onzekerheid. bel maar gewoon hoor, zij liggen niet wakker en jij wel.. zij zijn er toch voor om je gerust te stellen? Blijf maar gewoon op je gevoel vertrouwen !quote:Op maandag 20 maart 2006 11:21 schreef Mammietje het volgende:
Bah... vind dit allemaal maar niks... en Randy is ook nog ziekig.. maakt het er ook niet makkelijker op.
Ik ga straks gewoon bellen en ik zie wel of ze me gerust weten te stellen of dat ik (even?) langs moet komen...
quote:Op maandag 20 maart 2006 19:11 schreef Bass-Miss het volgende:
Vandaag naar de dokter geweest. Ze kon spijtig genoeg alleen maar 'placenta'geluiden laten horen...En af en toe een klop, wat een beweging zou moeten zijn.
Ik geloof nog steeds niet dat er echt eentje inzit.
Blijkbaar.quote:Op maandag 20 maart 2006 19:13 schreef Mammietje het volgende:
[..]Bass-Miss... heb jij een lawaaiïge placenta?!
Hee! Hoe is het met je?quote:Op maandag 20 maart 2006 19:19 schreef Meimeltje het volgende:
Tazz sterkte met je vrouw, hopelijk is alles snel weer ok!
Geduld? Wasda?quote:Op maandag 20 maart 2006 19:47 schreef Sugar het volgende:
Bass-Miss, volgende keer ga je helemaal smelten bij het horen van het hartje.Maar aaargh, geduld, he? Daar ontbreekt het mij aan bij alles nu. Ik hoop maar dat jij het wel hebt.
![]()
Tot nu toe alles nog ok hoor!!quote:
Sterkte mevrouw en meneer Tazz!quote:Op maandag 20 maart 2006 21:39 schreef Tazz het volgende:
Allemaal bedankt voor de reakties, kom net weer uit het ziekenhuis (mag tot 21.30 uut blijven). De schrik al weer een beetje te boven (allebei trowuens). mevr. Tazz weet eigenlijk ook wel dt dit het beste is. We gaan het positief bekijken en hopen dat ze nog voor het weekend weer thuis is.
die van mij ook nietquote:Op maandag 20 maart 2006 19:32 schreef nanalune het volgende:
En ik vind dat het zomer moet worden.. mijn winterjas past niet goed meer...
![]()
Dat is vervelend dat je niet goed kan slapen, misschien helpt zo'n kussen idd.. ik wist nooit wat ze met zo'n kussen bedoelden.. een aantal clienten op mijn werk hebben er ook zo'n 'één om in een goede houding te blijven slapen, maar ik denk dat het best fijn is.Ik slaap nu met een aantal 'hoofdkussens in mijn bed, maar na een half uur trap ik ze er shagerijnig weer uit..quote:Op dinsdag 21 maart 2006 10:47 schreef CrazyMoon het volgende:
[..]
Ik heb volgens mij de griep, voel me al een paar dagen niet zo lekker. Vannacht niet geslapen, ik weet gewoon niet meer hoe ik moet liggen. Op mijn linkerzij wil niet en op mijn rechterzij wil niet, want dan begint de baby gelijk te schoppen, en hard! Gisternacht heeft de baby een paar keer keihard in mijn ribben geschopt, pffff... pijnlijk!! Vannacht was ie ook ontzettend druk, ik kon niet in slaap komen, ik kon niet doorslapen, heb dus lekker veel wakker gelegen.
Ik denk dat ik toch maar zo'n voedingskussen aan ga schaffen, dat moet erg fijn zijn om bij je in bed te hebben.
Mijn winterjas (erg getailleerd) pas ik al niet meer sinds Oud en Nieuw...quote:Op dinsdag 21 maart 2006 10:47 schreef CrazyMoon het volgende:
[..]
die van mij ook nietmet een dikke trui kan ik mijn jas niet meer dichtkrijgen, en met een dun shirtje nog net
(..)
Ik denk dat ik toch maar zo'n voedingskussen aan ga schaffen, dat moet erg fijn zijn om bij je in bed te hebben.
hihi de hele week dus ook, en juist 's avonds.. komt net verkeerd uit dus..quote:Op dinsdag 21 maart 2006 11:31 schreef snoopy het volgende:
De 9-maandenbeurs is donderdag en vrijdagavond ook open.
in het kraamzorgfoldertje staat dat een bedzeiltje verplicht is, máár ónder het gedeelte moet liggen waar het hoofdje komt, dus dat de baby er niet op kan stikken.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 12:28 schreef Martineke het volgende:
[..]
[bemoeimodus aan]
zeiltje mag niet in het babybedje ivm verstikkingsgevaar.
[bemoeimodus uit]
waar gebruikte je het voor dan? Ik had het dus wel gekocht, maar de kraamverzorgster zei dat het niet mocht en onnodig was ook eigenlijk en eigenlijk was ik dat wel met d'r eens.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 13:16 schreef E.T. het volgende:
zeiltje is hier wel gebruikt. Wel idd niet ter hoogte van het hoofdje en ook bij het voeteneind niet helemaal, zodat als de kruik lekt dit niet op het zeiltje kan lekken.
dan zullen wij es ff kijken of we het kunnen zien menicolequote:Op dinsdag 21 maart 2006 13:34 schreef MeNicole het volgende:
Wij vanmorgen de grote checkup gehad in het ziekenhuis!! Alles was helemaal perfect en zo mooi om te zien. Stak zelfs ff zijn duim omhoog. En nu weten we ook wat het word![]()
![]()
Maar dat zeg ik lekke nog nietZal is kijken of ik de echo's online kan krijgen
![]()
dus het stak niet háár duim omhoog?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 13:34 schreef MeNicole het volgende:
Wij vanmorgen de grote checkup gehad in het ziekenhuis!! Alles was helemaal perfect en zo mooi om te zien. Stak zelfs ff zijn duim omhoog. En nu weten we ook wat het word![]()
![]()
![]()
Was volgens mij voor als ze eens zouden doorlekken zodat niet het matras meteen vies zou worden. Hier had de kraamverzorgster ze dus wel op de bedjes gedaan.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:15 schreef Belana het volgende:
[..]
waar gebruikte je het voor dan? Ik had het dus wel gekocht, maar de kraamverzorgster zei dat het niet mocht en onnodig was ook eigenlijk en eigenlijk was ik dat wel met d'r eens.
magoe, dat schijnt altijd erg verschillend te zijn dat soort dingen...
Tuurlijk, is ook zo, Belana. Maar zij hebben de kennis van zaken en ik verwacht van hen dat ze doorvragen over mogelijk gevaarlijke klachten. Wist jij dat extreme jeuk op een leverfunctie-afwijking kan duiden en dat je daar je kindje aan kunt verliezen? Ik niet.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 12:38 schreef Belana het volgende:
heej, het blijven gewoon mensen hoor mammietje en ik zou er wel van uit gaan dat ze evengoed het beste met je voor hebbensucces!
Ow, nou jij dat zegt denk ik, ja, das waar ook...quote:Op dinsdag 21 maart 2006 18:43 schreef Mammietje het volgende:
Ik dacht dat het bij de 2e altijd langer duurde om in te dalen...
Staat ook helemaal nergensquote:Op dinsdag 21 maart 2006 13:34 schreef MeNicole het volgende:
Wij vanmorgen de grote checkup gehad in het ziekenhuis!! Alles was helemaal perfect en zo mooi om te zien. Stak zelfs ff de duim omhoog. En nu weten we ook wat het word![]()
![]()
![]()
Ja, inderdaad komt het wel weer goed, tenminste tot nog toe. Mevr. Tazz vanmiddag weer uit het ziekenhuis opgehaald. Haar bloeddruk was gelukkig weer een eind gezakt, wel iets verhoging van eiwit in de urine, bloed is verder OK. Als eiwit hoger zou zijn, icm de bloeddruk, was er kans op zwangerschapsvergiftiging.quote:Op maandag 20 maart 2006 21:46 schreef Fully het volgende:
Sterkte mevrouw en meneer Tazz!
Komt vast goed allemaal![]()
ik heb vanmiddag de kaartjes terug gebracht. Zelfs ik had er best wel veel zin in, maar gezien de omstandigheden is het misschien maar beter thuis te blijven...quote:Op dinsdag 21 maart 2006 11:30 schreef nanalune het volgende:
ik moet werken als de 9 maandenbeurs er is... de hele week, én het weekend..Maja kan ik ook niet teveel uitgeven.. alles heeft z'n voordelen.. toch...
...?
Het is natuurlijk veel beter dat het kind nog in de buik blijft, we zijn nu al wel op de 31 weken, maar toch. Hou langer in de buik, hou beter...quote:Op dinsdag 21 maart 2006 20:03 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, die beurs lijkt me nu niet zo'n goed plan. Wel jammer, maar goed... als dat betekent dat jullie kindje nog even wat langer kan blijven zitten maakt het dat al weer iets makkelijker, toch?
Fijn dat mevr. Tazz mee naar huiz mocht!
Dat gevoel had ik ook heel erg. Maar denk inderdaad dat dat heel normaal isquote:Op dinsdag 21 maart 2006 20:21 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Ik ben weleens bang dat ons kind een moeilijk kindje wordt. Als in auti, adhd of misschien wel met het syndroom van down. Dit heeft natuurlijk bijna iedereen, maar toch wilde ik het even kwijt....![]()
Ja, precies, je gaat maar door. Dat zie ze zelf nu ook in, maar ze is enorm geschrokken, ligt nu al lekker in bed, ik moest haar wachtwoord van de PC veranderen, ze wil (lees: moet) dit nu echt gaan doen.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 20:29 schreef Karin het volgende:
Ik vond zitten achter mijn pc ook rusten bijvoorbeeldJe voelt je niet ziek dus je gaat lekker door.
Doe maar even extra lief zijn dan Tazzquote:Op dinsdag 21 maart 2006 20:40 schreef Tazz het volgende:
[..]
Ja, precies, je gaat maar door. Dat zie ze zelf nu ook in, maar ze is enorm geschrokken, ligt nu al lekker in bed, ik moest haar wachtwoord van de PC veranderen, ze wil (lees: moet) dit nu echt gaan doen.
Ik heb dat ook heel erg, hoort er een beetje bij.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 20:21 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Ik ben weleens bang dat ons kind een moeilijk kindje wordt. Als in auti, adhd of misschien wel met het syndroom van down. Dit heeft natuurlijk bijna iedereen, maar toch wilde ik het even kwijt....![]()
* Tazz is altijd lief voor mevrouw Tazz, ene dag liever dan de andere..quote:Op dinsdag 21 maart 2006 20:42 schreef just me het volgende:
[..]
Doe maar even extra lief zijn dan Tazz
Dat had ik dus heel erg. Ik dacht telkens als er een kindje geboren werd hierzo: Allemaal gezond dus dan is er vast met die van mij iets mis want het moet een keer mis gaan. Is misschien heel stom maar ja gevoel doe je nix aan.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 20:48 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Ik heb dat ook heel erg, hoort er een beetje bij.
Voor mijn gevoel moeten ergens de uitzonderingen vandaan komen zeg maar, dan zie ik mijn omgeving kindjes geboren worden en hier op Fok! ook, dan denk ik dan zal er bij wel iets bijzonders gebeuren.
Nog even over die waardes. Je gaf aan dat 8 het max was en ik kwam net dit tegen:quote:Op woensdag 22 maart 2006 10:30 schreef PM-girl het volgende:
Heel lief Githa, duidelijke uitleg! Ik ga nu verder even nergens van uit, het is misschien 'maar' 3,8 mm, of juist 'al' 3,8, maar we kijken na vanmiddag verder, ook in ons evt. besluit, i denk dat we wel voor onderzoek gaan, we weten graag waar we aan toe zijn, ook in andere keuzes zoals werk etc.
Dus zo gezien zit je iig veel dichter bij de goede waarde dan bij de hoogste waarde.quote:Een kind met een nekplooi van 3 mm of meer heeft een grotere kans op bijvoorbeeld het Down syndroom (chromosoomafwijking) of een aangeboren hartafwijking. Eigenlijk geldt: hoe dikker de nekplooi, des te groter de kans op een afwijking.
Idd, dat is ook een lichtje, maar ja, dat wil niks zeggen. Het liefst zou ik zelfs meteen vanmiddag verder onderzoek willen (en een uitslag, maar ja, dat gaat niet). En als het geen down is, kan die plooi wel op iets anders duiden.quote:Op woensdag 22 maart 2006 10:38 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Nog even over die waardes. Je gaf aan dat 8 het max was en ik kwam net dit tegen:
[..]
Dus zo gezien zit je iig veel dichter bij de goede waarde dan bij de hoogste waarde.
Maar goed, ook dat hoeft niks te zeggen, maar dan weet je een beetje waartussen het ligt zeg maar.
PM-girl, ik ben net door iemand gewezen op je vraag/verhaal, daarom even snel een reactie van mijn kant.quote:Op woensdag 22 maart 2006 09:31 schreef PM-girl het volgende:
Wat een schrik zeg, ondanks mijn voorgevoel, waar we het hier gisteren nog over hadden. De kans voor mij is nu op 1 op 10. Meteen schieten er zoveel vragen omhoog. De nekplooi was namelijk erg dik, is de kans dan nog steeds 90 procent dat een evt. punctie goed zou zijn, wat zijn evt. oorzaken, hoe nu verder, wat na de bevalling etc etc
Ik weet even niet wat ik nu moet doen.
Dankje voor je reactie, heel lief!quote:Op woensdag 22 maart 2006 10:59 schreef Icaä het volgende:
[..]
PM-girl, ik ben net door iemand gewezen op je vraag/verhaal, daarom even snel een reactie van mijn kant.
Bij ons was de kans op Down 1 op 10, na bloedtest en nekplooimeting. Ik ging er van uit dat het fout was. Ten dele om mezelf er alvast op voor te bereiden, ten dele uit (gelukkig slechte) intuïtie.
We hebben een meteen een vlokkentest laten doen.
Het was goed.
Er bleken bij nader onderzoek (17 en 21 week) ook geen hartproblemen te zijn.
Het resultaat zit nu naast mij smakelijk een banaan naar binnen te werken.
Ik wil je met mijn verhaal één ding meegeven: je hebt nog steeds 90 procent kans dat het wél goed is. Ook al wil of kun je dat zelf moeilijk geloven of hopen. Wees realistisch, maar (of liever én) hou hoop.
Heel veel sterkte, ik weet nog goed wat voor hel het was.
quote:Op woensdag 22 maart 2006 11:08 schreef Icaä het volgende:
O ja, ik heb de verdikte nekplooi inderdaad zelf gezien. Nog voor de meting zei ik "wat ziet dat er raar uit, zit dat er altijd?" Het zag uit als een soort vin naast zijn nek.
O ja 2, hij is altijd een speknek gebleven, tenminste, dat vonden wij
[afbeelding]
quote:Op woensdag 22 maart 2006 09:18 schreef Sugar het volgende:
...kijken naar mijn baby die steeds om zijn as draaide, hikte en de armpjes en beentjes bewoog, was heeeeeeeeeeeeeeeel leuk!
Goed idee eigenlijk, alleen is het niet in het Catharina maar in het Diagnostisch centrum. Horende bij het AZ maastricht.quote:Op woensdag 22 maart 2006 14:27 schreef Githa het volgende:
Kun je die afdeling niet bellen ....Catharina ZH? en vragen wat de procedure is.
Ik zou ook meer rust hebben als ik weet wat er gaat gebeuren dus helemaal niet raar als je daar voor zou bellen.
Hier hetzelfde probleem. Er is nix te krijgen wat je mag gebruiken. Alleen neusspray inderdaad. En anders kom je op van die pilletjes van de drogist (maar die helpen helemaal nix). Een ding die ik je wel aan kan raden is om elke dag een lepel verse honing (van de natuurwinkel) te nemen. Dat wil ook nog wel eens helpen.quote:Op woensdag 22 maart 2006 16:11 schreef linda856763 het volgende:
PM-girl, wat eng allemaal. Ik wil er maar niet teveel over nadenken, (stille angst ook bij mij, maar ik laat niet testen..)
Hier frustratie! Het hooikoorstseizoen breekt weer aan, dus ik moet medicijnen. De apotheek zegt wat anders dan hun eigen website, verwijzen me daarna door naar de dokter (vervanger) die weer wat anders zegt, en nu gaan ze eindelijk maar eens overleggen....
ze willen me alleen maar een neusspray geven, die voor mij echt niet afdoende is, terwijl er dus genoeg medicijnen zijn tegen hooikoorts die je gewoon zou moeten kunnen gebruiken.
Ik snap het niet, volgens mij zijn er toch duizenden zwangere vrouwen met hooikoorts, maar ze doen alsof ze het wiel moeten uitvinden...
Hebben jullie tips?
Mag honing niet nee? Oh haha dan kan je het beter niet doen. Moet eerlijk bekennen dat het bij mij nog goed gaat nu. Is toch een positieve kant van de late lentequote:Op woensdag 22 maart 2006 16:17 schreef linda856763 het volgende:
honing? dat mag toch juist niet? Of was dat alleen voor kleine kinderen?
Spoed, nou, zeg maar 10 dagen wachten dus. Tien hele lange dagen.quote:Op woensdag 22 maart 2006 18:31 schreef Lemijn het volgende:
Ik kan je iig vast vertellen dat als je een punctie gaat doen, je daarbij als het goed is wel met spoed de uitslag van krijgt, juist omdat je je nu ook al zorgen moet maken. Maar dat zullen ze je maandag ook wel vertellen allemaal. Sterkte met wachten!
Dat vind ik echt belachelijk. Het lijkt me ook enorm frustrerend, je kan niks doen, en maar wachten, grr...quote:Op woensdag 22 maart 2006 18:57 schreef Icaä het volgende:
[..]
Spoed, nou, zeg maar 10 dagen wachten dus. Tien hele lange dagen.
Vorig jaar: Elisabethziekenhuis Tilburg, chromosomenonderzoek in Nijmegen.
Wat wél weer met spoed gebeurde bij mij was de vlokkentest zelf. Ongeveer een kwartier na de nekplooimeting (bloedtestuitslag was toen al binnen).
Nou, binnen 24 uur belde ze me al smekend op, om het wachtwoord weer door te geven...quote:Op woensdag 22 maart 2006 19:37 schreef sjak het volgende:
Tjonge, ook bij Tazz al zo schrikken. Het lijkt me zo moeilijk om rust te nemen. Wat goed van haar dat ze je het wachtwoord heeft laten veranderenDat zou bij mij ook nodig zijn om haar van de computer af te houden.
Tja, je kunt het wel belachelijk vindenquote:Op woensdag 22 maart 2006 19:06 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Dat vind ik echt belachelijk. Het lijkt me ook enorm frustrerend, je kan niks doen, en maar wachten, grr...
Maar goed, dat bewijst maar weer dat zo'n 'ervaringsverhaal' van mij ook niet alles zegt. Bij deze nuanceer ik mezelf: in het Vu krijg je een spoedbepaling. Ik hoop voor jou dat je dat ook krijgt.
Bronquote:De uit het vruchtwater afkomstige cellen worden gekweekt, zodat zij zich vermeerderen. De kweekperiode die nodig is, wisselt per persoon. Meestal is de uitslag na ongeveer drie weken beschikbaar.
Joh, wat een gezicht. Ik snap ook wel dat het niet sneller gaat dan het gaat. Ik bedoelde met dat 'spoed' dat ze in dit soort gevallen wel wat doen waardoor de uitslag iets eerder komt (wat vlugger gaan kijken, of er misschien toch al genoeg cellen gegroeid zijn? zoiets. zal het eens navragen). En bij een vlokkentest komt de uitslag sowieso iets sneller dan bij een vruchtwaterpunctie, daarom doen ze meestal in deze gevallen een vlokkentest.quote:Op woensdag 22 maart 2006 21:24 schreef Moonah het volgende:
Tja, je kunt het wel belachelijk vinden, maar de wachttijd is gewoon inherent aan het soort onderzoek. Die cellen vermenigvuldigen zich nu eenmaal niet voldoende in anderhalf uur tijd.
Bron
Ja idd, ik geloof dat ik gisteren niet secuur genoeg had gelezen. Ik had nog wel even gezocht op vlokkentest, maar daar niet zo snel iets over gevonden.quote:Op donderdag 23 maart 2006 16:38 schreef Icaä het volgende:
De quote van Moonah gaat overigens over de vruchtwaterpunctie, en ik had een vlokkentest.
Oh? Bijzonder...quote:Ik heb ook wel eens gehoord van een vlokkentest in België, waar de uitslag wel na anderhalve dag bekend was.
Nou weet je, ik vond je term 'belachelijk' zo veroordelend klinken. Alle ouders die een vlokkentest of vruchtwaterpunctie doen zitten natuurlijk in spanning. Iedereen wil zo snel mogelijk de uitslag. Maar blijkbaar kán het niet sneller. En of dat door kweektijd, drukte of whatever komt, is mij niet geheel duidelijk. Maar het lijkt me dat men aanstaande ouders niet onnodig lang in spanning laten zitten.quote:Op woensdag 22 maart 2006 22:32 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Joh, wat een gezicht. Ik snap ook wel dat het niet sneller gaat dan het gaat.
Gezocht en gevonden: 72 uur:quote:
quote:De snelle test
Het resultaat van de snelle test kan reeds na 72 uur beschikbaar zijn. Deze test geeft informatie over het al dan niet aanwezig zijn van bepaalde specifieke aandoeningen, zoals het downsyndroom (trisomie 21) en enkele andere chromosomale aandoeningen.
Ik was inderdaad te enthousiast met mn belachelijk. Die neem ik terug, maar volgens mij doen ze dus in het VUmc die snelle bepaling waar Icaa het in de post onder jou over heeft. Ik heb het al gevraagd aan de gyn die ik ken, even wachten op antwoord nog. PM-girl heeft er misschien niks aan, maar nu wil ik het weten ookquote:Op donderdag 23 maart 2006 17:49 schreef Moonah het volgende:
Nou weet je, ik vond je term 'belachelijk' zo veroordelend klinken. Alle ouders die een vlokkentest of vruchtwaterpunctie doen zitten natuurlijk in spanning. Iedereen wil zo snel mogelijk de uitslag. Maar blijkbaar kán het niet sneller. En of dat door kweektijd, drukte of whatever komt, is mij niet geheel duidelijk. Maar het lijkt me dat men aanstaande ouders niet onnodig lang in spanning laten zitten.
Of is dat heel naïef gedacht![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |