abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36136636
Jeetje Mammietje, dat was ff flink schrikken idd. Dikke

Xanthe, fijn dat alles goed is!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 18 maart 2006 @ 10:05:18 #42
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_36136775
Mammietje dat is wel erg schrikken zo. dikke knuf en en ik hoop dat je die laatste paar weken goed doorkomt!

Xanthe fijn dat alles goed was alleen jammer dat je zo afgescheept word naar de vk

ik heb tegenwoordig als ik opsta, en dan vooral na een nacht slapen, dat ik ff moet inkomen qua lopen net of dat bekken vastgeroest zit. herkenbaar voor iemand? ik heb dit niet eerder gehad geloof ik
  zaterdag 18 maart 2006 @ 10:16:15 #43
24188 Belana
kloon van belana
pi_36136892
martineke, dat heb ik al als ik opsta van een stoel
stormy waters...
sailin'
pi_36139648
Na een nachtje rustig geslapen te hebben en weer een beetje minder boosheid te voelen om de manier waarop het ziekenhuis nu met me omgegaan is heb ik besloten dit ook eens rustig voor te leggen aan de vk. De meid die ik aan de telefoon had klonk erg leuk en vlot , dus zal daar ook vast wel op mijn plek zijn en wie weet hebben zij wel goede ervaringen met andere gyneacologen , in dat geval ga ik dus echt overstappen als dat mogelijk is. Zo niet blijf ik wel vast zitten aan mijn huidige gyn , maar ga ik er wel een brief achteraan sturen.

Vriendin van me vond het in elk geval wel erg vreemd dat ik naar de vk gestuurd werd en heeft er met haar gyn over gehad en ook die gyn vond het maar raar. Zeker ook gezien het feit dat de 1e zwangerschap zo laat nog is fout gegaan en daarvan niet bekend is wat de oorzaak was. Volgens die gyn heb ik dus nog steeds een medische indicatie ondanks dat ik nu 1 gezonde dochter heb. Maar het heeft gewoon geen zin om me nu erg druk te blijven maken , geeft alleen maar negatieve energie en dat is zonde van mijn tijd.

Martineke dat vastgeroeste gevoel had ik bij mijn vorige zwangerschap , na een aantal passen was het pas in orde en daarvoor leek ik wel een oud wijf En ik had het zowel als ik op stond uit bed als wat Belana zegt bij het opstaan vanuit een stoel.

Mamietje heftig zeg! Hopenlijk blijft het nu wel goed gaan. En je schoonmoeder... lekker in dr sop gaar laten koken.
  zaterdag 18 maart 2006 @ 17:01:33 #45
108648 cattie
lieve moeder
pi_36145342
Xanthe, ik hoop voor je dat je terecht kunt bij een fijne vk / goede gyn, want begeleiding waar je je goed bij voelt is volgens mij erg belangrijk!

Dat "vastgeroeste" gevoel heb ik regelmatig als ik langere tijd het gelegen/gezeten en dan opsta.

Ik heb vandaag niet zo'n lekker dagje. De afgelopen week ging het wel redelijk, wel veel harde buiken maar ook wel momenten van echte ontspanning van mijn buik. Vandaag is mijn buik weer de hele dag erg gespannen en pijnlijk, met ook nog regelmatig krampen... balen. En ik kan het vandaag al helemaal niet gebruiken, want mijn man en ik zijn mijn verjaardagsfeestje van morgen aan het voorbereiden. Hij doet nu dus veel meer dan eigenlijk de bedoeling was. Nou ja, moet maar. Hopen dat het morgen weer beter gaat.
pi_36148222
Bedankt weer voor de lieve reacties. Had ik maar meer zwangeren in mijn omgeving die zich wel in kunnen leven in mijn situatie!
Vandaag dus voor het eerst thuis. Fanatiek begonnen met Randy uit bed halen en verschonen en daarna meelopen naar de supermarkt. Wat is het moeilijk om jezelf in acht te nemen. Had ik het maar wel gedaan, want ben bekaf de rest van de dag, zelfs na 3 uur middagslaapje. Pijn in mijn onderbuik én in mijn darmen want poepen lukt al dagen nauwelijks. Durf ook niet meer te persen, wordt het ook niet makkelijker van. Heb er wel wat voor gekregen dat het zachter wordt, maar het komt gewoon niet. Verder vind ik alles wat ik voel doodeng. Heb al een paar keer vandaag gedacht dat ik liever in het ziekenhuis was gebleven, terwijl ik daar ontzettende heimwee had.
Das wel een voordeel van weer thuis zijn; ik geniet er zó van om mijn kind weer in zijn eigen omgeving te zien!
  zaterdag 18 maart 2006 @ 19:41:45 #47
593 sjak
Juffie Bloem
pi_36149183
Xanthe, wat fijn dat de echo goed was. Succes met de tocht naar een andere gyn of een goed gesprek met je VK (wanneer ga je?)

Oh, oh mammietje. Je klinkt net als al die andere moeders hier die rustig aan moeten doen Wat zijn wij een eigenwijs ras zeg. Ik kan je trouwens zo'n drankje als danoontje of yakult aanraden. Bij mij helpt dat enorm bij de stoelgang. Als ik dat niet neem lukt het ook erg slecht.

En ook hier het vastroesten bekend hoor. Ik heb soms dat ik niet meer omhoog kom . Maar meestal gaat het wel goed als er eenmaal beweging in zit maar dan het afremmen weer he...
Lekker douchen!
pi_36149427
Mammietje, ik kon ook niet poepen toen ik zwanger was. Ik heb toen, op advies van de VK, hele lijnzaad gehaald, 1 eetlepel per dag door de vla, en na een aantal dagen ging het een stuk beter.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 18 maart 2006 @ 20:07:13 #49
24188 Belana
kloon van belana
pi_36149783
hier ook een yakult drinker voor de stoelgang Maar de tip van vicky is zeker een goeie en is sowieso erg gezond
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 18 maart 2006 @ 20:36:07 #50
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_36150597
en anders bestaat er ook nog pruimensap, werkt ook erg goed
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 19 maart 2006 @ 10:11:32 #51
11682 Moonah
Jolie femme
pi_36162042
Nah, ik heb weer iets gevonden om 's nachts over te piekeren.
Dus lijkt het me een beter idee mijn vragen maar even hier aan jullie te stellen.
Ik mocht dus kiezen of ik bij de vk of de gyn op controle wilde. Gekozen voor de gyn.

Maar, wat als je bv. 's avonds/ 's nachts een keer vragen hebt/ in paniek bent? Of bloed verliest of iets anders engs? Ik weet dat mijn zus een keer om 23 uur de noodlijn van de vk heeft gebeld en binnen een half uur was er iemand bij haar. Is dat bij een gyn gebonden aan ziekenhuistijden? Hebben ze daar ook zo'n noodnummer? Of moet je dan naar de EHBO bellen?

Ik ben (uiteraard!) boekjes aan het lezen. Daarin staat dat je als de weeën beginnen regelmatig contact hebt met de vk. Als het zus en zo lang om de 5 minuten is komt ze naar je toe. Hoe gaat dat bij een bevalling in het ziekenhuis?

En over de nacontrole tijdens de kraamtijd. Ik neem aan dat mijn gyn niet thuis aan mijn kraambed komt. Wie doet dat dan? En als je vragen hebt in die tijd, met wie neem je dan contact op?

Nu ik het allemaal zo typ, denk ik: "Mens! waar maak je je druk om 's nachts!"
Ik hoef pas over twee weken naar de gyn, en ik heb er geen zin in om nog meer nachten aan gepieker over dergelijk gedoe te verspillen. Dus als iemand deze stresskip even eea kan vertellen, graag!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_36162445
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 19:41 schreef sjak het volgende:
Xanthe, wat fijn dat de echo goed was. Succes met de tocht naar een andere gyn of een goed gesprek met je VK (wanneer ga je?)
De 28e (dinsdag over een week) heb ik er al een afspraak , dus eigenlijk helemaal niet over 2 weken maar 1,5 week.
pi_36162596
Moonah ik kon als ik twijfels had altijd met de kraamafdeling van het ziekenhuis contact opnemen. Als ze het niet vertrouwden lieten ze me komen voor een CTG of gingen in overleg met de gyn.
Je bent dus zeker niet verbonden aan de ziekenhuistijden.

Wanneer je naar het ziekenhuis moet als je daar gaat bevallen weet ik niet omdat ik ben ingeleid (ongetwijfeld wel info over gehad maar ik weet het niet meer).

De nacontrole in de kraamtijd gebeurde bij mij door een verloskundige , die heeft ook de krammen van de keizersnede verwijderd (mocht ik ook voor terug naar het ziekenhuis , maar dit was wel zo makkelijk) en hielp bij de borstvoeding. Zij is de eerste dagen na thuis komst elke dag langs geweest omdat bij ons de borstvoeding niet zo wilde vlotten.

Mijn vragen stelde ik ook aan de verloskundige of aan de kraamverzorgster.
pi_36162703
quote:
Op zondag 19 maart 2006 10:11 schreef Moonah het volgende:
Dus lijkt het me een beter idee mijn vragen maar even hier aan jullie te stellen.
Ik mocht dus kiezen of ik bij de vk of de gyn op controle wilde. Gekozen voor de gyn.

Maar, wat als je bv. 's avonds/ 's nachts een keer vragen hebt/ in paniek bent? Of bloed verliest of iets anders engs? Ik weet dat mijn zus een keer om 23 uur de noodlijn van de vk heeft gebeld en binnen een half uur was er iemand bij haar. Is dat bij een gyn gebonden aan ziekenhuistijden? Hebben ze daar ook zo'n noodnummer? Of moet je dan naar de EHBO bellen?
Dan kan je gewoon de afdeling verloskunde bellen, daar is altijd wel iemand aanwezig.
quote:
Ik ben (uiteraard!) boekjes aan het lezen. Daarin staat dat je als de weeën beginnen regelmatig contact hebt met de vk. Als het zus en zo lang om de 5 minuten is komt ze naar je toe. Hoe gaat dat bij een bevalling in het ziekenhuis?
Je belt de afdeling verloskunde op hetzelfde moment als je anders de verloskundige zou bellen. Dan zeggen we wel of ja al langs kan komen of dat je nog eventjes kan wachten.
quote:
En over de nacontrole tijdens de kraamtijd. Ik neem aan dat mijn gyn niet thuis aan mijn kraambed komt. Wie doet dat dan? En als je vragen hebt in die tijd, met wie neem je dan contact op?
De controle in de kraamtijd gebeurt meestal gewoon door de verloskundige. Aan haar kan je ook al je vragen stellen of aan je kraamhulp natuurlijk. En dan is er ook nog de zorglijn waar je 24 uur per dag vragen aan kan stellen.
quote:
Nu ik het allemaal zo typ, denk ik: "Mens! waar maak je je druk om 's nachts!"
Ik hoef pas over twee weken naar de gyn, en ik heb er geen zin in om nog meer nachten aan gepieker over dergelijk gedoe te verspillen. Dus als iemand deze stresskip even eea kan vertellen, graag!
haha, je bent de enige niet hoor, denk je wel? In mijn laatste weken was ik regelmatig in het ziekenhuis (voor CTG e.d.) en ik heb geloof ik iedere keer wel gevraagd waar we de auto zouden moeten parkeren als het zover was, of ik wel het goeie telnummer had en wanneerik dan zou moeten bellen

En iedere keer hebben ze het me weer geduldig uitgelegd....
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  zondag 19 maart 2006 @ 11:21:33 #55
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_36163058
indd de afdeling verloskunde bellen, is altijd wel iemand.
nacontrole doet de verloskundige, die heb ik na ks van Maxim geloof ik 3 x gezien bij mij thuis, en moest 1 x bij hun komen voor nacontrole (na 6 weken geloof ik)
  zondag 19 maart 2006 @ 13:24:42 #56
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36165935
Maar hoe wordt je dan overgedragen aan welke verloskundige?
Moonah zit vanaf het begin bij de gyn dus wie belt dan die verlos na de bevalling voor de controles?
  zondag 19 maart 2006 @ 13:25:58 #57
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_36165972
Ze bedoelen de verloskundigen die werkzaam zijn in het ziekenhuis, denk ik. Maar ik weet het niet zeker.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zondag 19 maart 2006 @ 13:36:28 #58
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_36166243
quote:
Op zondag 19 maart 2006 10:11 schreef Moonah het volgende:

Het zal ongetwijfeld van ziekenhuis tot ziekenhuis verschillen.
Bij osn is het zo dat we twee telefoonnummers hebben.
Een voor tijden 'kantooruren', de afdeling Verloskunde.
Ze werken met een pools van wat gyn's en wat VK's.
Ers is altijd iemand die je te woord kan staan, aangezien ze allemaal bij de relevante dossiers kunnen in de computer.
De dossiers zelf (hard copies) worden bewaard op afdeling kraamzorg, al direcrt vanaf het begin.
Bij nacht en weekend is het tweede nummer dat we kunnen bekllken dus inderdaad ook van de afdeling Kraamzorg.

Overigens zou ik morgenochtend meteen even je gyn bellen om deze vraag voor te leggen.
Is beter voor je gemoedsrust, je nachtrust en je bloeddruk.
Nog even een dagje volhouden dus

Edit:
Mocht er vandaag wat zijn.. Wat niet te hopen is natuurlijk, maar... stel...gewoon naar de EHBO gaan.
Kan jou het schelen als je verkeerd zit ?
Dan verwijzen ze je maar door.
Niets mee te maken als ze het vervelend vinden daar, het gaat om jou en je kind!

[ Bericht 4% gewijzigd door PPL op 19-03-2006 13:39:28 (edit 'just in case') ]
Burnt to the core but not broken
  zondag 19 maart 2006 @ 13:41:10 #59
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36166360
quote:
Op zondag 19 maart 2006 13:25 schreef Sugar het volgende:
Ze bedoelen de verloskundigen die werkzaam zijn in het ziekenhuis, denk ik. Maar ik weet het niet zeker.
Oh ja... die is zijn er natuurlijk ook nog.
pi_36166430
quote:
Op zondag 19 maart 2006 13:24 schreef Brighteyes het volgende:
Moonah zit vanaf het begin bij de gyn dus wie belt dan die verlos na de bevalling voor de controles?
Dat wordt voor zover ik weet vanzelf geregeld. Een van de verloskundiges in de regio krijgt een melding van de bevalling en de ontslagdatum en zij (of hij natuurlijk) zal dan de verdere controles in het kraambed verzorgen.
pi_36166448
-dubbel-
pi_36169149
quote:
Op zondag 19 maart 2006 13:24 schreef Brighteyes het volgende:
Ik kreeg bij het ontslag een telefoonnummer mee en moest de verloskundige bellen als ik thuis was. Tevens een begeleidend briefje voor zowel de kraamverzorgster als de verloskundige waarin alles over de bevalling/keizersnede stond en de dagen erna hoe de voeding ging enzo.
Bij thuis komst dus gebeld en smiddags kwam ze geloof ik al langs (of de volgende morgen).
  zondag 19 maart 2006 @ 15:44:30 #63
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_36169638
Ik ben zelf aan het twijfelen of in het zkh of thuis bevallen. Ik neem aan als ik kies voor het eerste dat ik dan toch bij mijn eigen vk onder controle blijf? Nadeel is dan wel dat je de vk/gyn die de bevalling doet, je niet kent?

Straks mijn eerste kotsbui gehad
Raar, nu ik 12,5 week ben, hoop niet dat dit het begin is van iets blijvends, Mijn buik is de laatste week wel ontzettend gegroeid.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_36171290
Wat vinden jullie er eigenlijk van als mensen ineens aan je buik gaan voelen of hij al groeit??
Als het nou familie is dan kan ik het wel verdragen maar iemand waar ik al een hekel aan heb begint ineens aan me te voelen, hoe ranzig. Ik ben er gewoon misselijk van en kan de gedachte aan hem niet eens meer verdragen maar dat zal wel aan de hormonen liggen ofzo. En het ergste is mijn vriend zegt ook nog dat hij het leuk bedoelde.... Ik hoop dat ik me morgen beter voel wat ik heb het helemaal gehad vandaag..
Ik heb geloof ik mijn geloof in het geloof verloren.
pi_36171410
Mjammetje ik vind dat ook niets hoor. Alsof je buik ineens publiekelijk bezit is. Wilde ik dus ook niet hebben en sommige mensen vonden dat erg raar, maar dat doet er niet toe het is jou buik en jou kindje.
pi_36171569
quote:
Op zondag 19 maart 2006 16:49 schreef Xanthe het volgende:
Mjammetje ik vind dat ook niets hoor. Alsof je buik ineens publiekelijk bezit is. Wilde ik dus ook niet hebben en sommige mensen vonden dat erg raar, maar dat doet er niet toe het is jou buik en jou kindje.
Ik ben blij dat je dat zegt. Heb echt het gevoel dat alles aan mij ligt vandaag. Ik ga een lekker ongezond en vet patatje voor mezelf halen, misschien helpt dat
Ik heb geloof ik mijn geloof in het geloof verloren.
  zondag 19 maart 2006 @ 17:05:32 #67
11682 Moonah
Jolie femme
pi_36171798
Dank jullie wel allemaal voor de antwoorden op mijn vragen.
Draagt absoluut bij aan een betere nachtrust voor mij.

Oh, en dat aanraken van mijn buik....
Mijn moeder en mijn tante deden het ongevraagd toen ik afscheid van ze nam. Ongetwijfeld hartelijk bedoeld, maar ik was daar toch niet blij mee.
  zondag 19 maart 2006 @ 17:15:24 #68
24188 Belana
kloon van belana
pi_36172082
ik heb er geen moeite mee als mensen mijn buik willen voelen. Geeft me een trots gevoel
stormy waters...
sailin'
  zondag 19 maart 2006 @ 17:23:43 #69
11682 Moonah
Jolie femme
pi_36172342
Hm, ik ben zelfs kritisch t.a.v. wie ik de echo laat zien.
Ik vind het zó privé, zó van ons samen...
Ik ga toch ook niet mijn tante over haar buik zitten aaien. Nee, moet er (vooralsnog) niets van hebben. Terwijl ik best lichamelijk/ knuffelig/ aanrakerig ben ingesteld.
Food for thought... voor mij dan he, ik snap die contradictie in mezelf even niet zo goed...
pi_36172395
quote:
Op zondag 19 maart 2006 17:15 schreef Belana het volgende:
ik heb er geen moeite mee als mensen mijn buik willen voelen. Geeft me een trots gevoel
Maar eerst even vragen zou wel zo netjes zijn toch?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zondag 19 maart 2006 @ 17:37:15 #71
74310 nanalune
Melancholische optimist..
pi_36172738
Alleen familie raakt me aan , aan mijn buik, het is zelfs al een ritueeltje geworden bij mijn schoonbroertjes om de beebie dag te zeggen.. naja .. ik laat ze maar ..

Soms is het al gebeurd voor je er erg in hebt...het heeft ook wel iets van openheid... wij nuchtere hollanders zijn al zo stijfjes.. en genegenheid hoort nu eenmaal bij de mens.. zo zou je het ook kunnen zien..
  zondag 19 maart 2006 @ 17:47:05 #72
24188 Belana
kloon van belana
pi_36173000
quote:
Op zondag 19 maart 2006 17:25 schreef snoopy het volgende:

[..]

Maar eerst even vragen zou wel zo netjes zijn toch?
het ligt er misschien wel een beetje aan wie en hoe enzo ja, das wel waar. Maar bv een vriendin die als ze weg gaat glunderend nog even naar me toe komt en zegt: mag ik nog ff voelen? dat vind ik helemaal ok. En ik ben helemaal geen knuffelig persoon eigenlijk, maar dat is dan zo lief en melevend enzo bedoeld, dat vind ik fijn ja!
stormy waters...
sailin'
pi_36173176
Ik vraag het altijd als het vriendinnen zijn. Doe het nooit ongevraagd en dat wil ik ook niet bij mezelf hebben. Al zou ik het van mijn goede vriendinnen best kunnen hebben en van mijn ouders ook.
Maar mijn schoonfamilie is zowiezo al vrij afstandelijk en dan hoeven ze daar ook niet ineens aan te gaan zitten.
Toen ik op het laatst van Isis liep had ik zelfs dat wild vreemde (vaak mannen ) dan dachten dat ze er zomaar aan konden gaan zitten. en zoiets doen ze dus niet als hun vrouw erbij is of ik mijn hub bij me heb en als ze het doen gaat het onder het mom van "zwangere vrouwen zijn zoo sexy
  zondag 19 maart 2006 @ 17:54:15 #74
24188 Belana
kloon van belana
pi_36173232
ik heb nog nooit meegemaakt dat vreemden aan mijn buik willen zitten eigenlijk, dat zou ik ook wel raar vinden idd
stormy waters...
sailin'
  zondag 19 maart 2006 @ 18:02:34 #75
11682 Moonah
Jolie femme
pi_36173471
quote:
Op zondag 19 maart 2006 17:37 schreef nanalune het volgende:
wij nuchtere hollanders zijn al zo stijfjes.. en genegenheid hoort nu eenmaal bij de mens.. zo zou je het ook kunnen zien..
Maar het is geen gewone genegenheid. Als ik iemand genegen ben, dan sla ik een arm om zijn/ haar schouders, ik knuffel, ik leg mijn hand op zijn/ haar arm/ hand/ been, ik geef een kus op de wang (bij mensen dichtbij ook op de mond). Maar ik raak nóóit iemands billen, borsten of buik aan. Dát is voor mij het verschil. Die delen van mijn lijf zijn privé, ook al zit er nu een kindje in.
Zoooo! Goed dat ik eruit ben voor mezelf, anders had ik vannacht weer iets anders om mijn hoofd over te breken.
pi_36173546
quote:
Op zondag 19 maart 2006 17:54 schreef Belana het volgende:
ik heb nog nooit meegemaakt dat vreemden aan mijn buik willen zitten eigenlijk, dat zou ik ook wel raar vinden idd
Komt misschien wel doordat we in de buurt van een stad dorp wonen waar je af toe wel even wilt winkelen.
Ging op den duur liever naar Groningen toe om te winkelen omdat het me daar dus niet gebeurde.
pi_36173596
ik ben echt geen knuffelig mens, maar toen ik zwanger was mocht iedereen aan mijn buik komen, ik trok de handen van mijn familie en vrienden er zelfs naar toe.

van mijn baby echter moesten ze de eerste weken afblijven , pas nu kan ik het een beetje hebben dat anderen mijn baby vastnemen. ik verlies ze dan wel geen seconde uit het oog
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
  zondag 19 maart 2006 @ 18:07:48 #78
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_36173618
quote:
Op zondag 19 maart 2006 17:52 schreef Xanthe het volgende:
en zoiets doen ze dus niet als hun vrouw erbij is of ik mijn hub bij me heb en als ze het doen gaat het onder het mom van "zwangere vrouwen zijn zoo sexy
lekker triest dan
pi_36173909
quote:
Op zondag 19 maart 2006 18:06 schreef petitlapin2 het volgende:
van mijn baby echter moesten ze de eerste weken afblijven , pas nu kan ik het een beetje hebben dat anderen mijn baby vastnemen. ik verlies ze dan wel geen seconde uit het oog
Dat herken ik , ze mochten Isis alleen vast houden als ik diegene echt heel graag mocht en er 100% vertrouwen in had. Dat waren dus in het begin maar erg weinig mensen haha.
  zondag 19 maart 2006 @ 18:23:43 #80
82456 teig
oh my gow
pi_36174038
er zijn van die zwangerschapsshirts waar op de buik de tekst staat: do not touch...

en dan een verbodsbord erop zeg maar.

[ Bericht 26% gewijzigd door teig op 19-03-2006 18:35:35 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')