abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 17 maart 2006 @ 16:51:21 #26
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_36121589
Oei Mammietje, da's allemaal niet zo mooi om te horen.
Ik hoop echt heel erg dat je voorgevoel onterecht is.
Heel veel sterkte gewenst.
Burnt to the core but not broken
  vrijdag 17 maart 2006 @ 16:56:06 #27
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36121732
Kan me voorstellen dat jullie je rot geschrokken zijn.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 16:59:49 #28
593 sjak
Juffie Bloem
pi_36121832
Gadver mammietje. Kan je niet zorgen dat je bij een andere verloskundige komt? Eventueel een andere praktijk? Doe maar rustig aan hoor! Was het verder met de baby wel goed? Was ie goed gegroeid enz.

Belana, ik heb je antwoord gelezen hoor. Ik begrijp het nu wel iets beter maar vind het maar raar dat dat zo verschilt per verloskundige.
Lekker douchen!
  vrijdag 17 maart 2006 @ 17:07:49 #29
24188 Belana
kloon van belana
pi_36122072
mammietje..... wat erg! Ow wat moet jij geschrokken zijn en ik kan me je angst zo goed voorstellen (wie van ons niet!) Je gevoel kopte dus toch! Ik zou iig een heel serieus gesprek voeren met de vk en ook over dat je je niet serieus genomen voelde. Doe rustig aan meid!
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 17 maart 2006 @ 17:28:32 #30
56471 pinquit
oh my lama!
pi_36122584
halleluja mammietje
gelukkig is er nog niks gebeurd in ieder geval.. maar het wordt wel elke keer schrikken zodra je iets voelt natuurlijk
bleeh nou ik zal iig voor je duimen dat de laatste weekjes nog even goed gaan!!!!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_36124083
Bedankt voor de lieve reacties allemaal! Doet me goed.
Dat gesprek met de VK is idd een goed idee. Was ik voor dit gebeuren al van plan, maar heb het er bij laten zitten toen, wilde niet zeuren. Ga dat nu toch maar eens aan, heb dinsdag een afspraak.
Gelukkig lijkt met Ukkie alles heel goed te gaan, liet zich dagelijks goed (bijna pijnlijk! )voelen en ik had prachtige CTG's iedere dag opnieuw.
Maar zoals Pinquit zegt: ik schrik bij alles wat ik onverwacht voel.. Vooral omdat ik die bloeding niet aan heb voelen komen en ik op de wc ineens een bloedstolsel verloor, groter dan een uitgespreide hand, gevogd door zéker een liter bloed. Dat moet er (gezien het stolsel) al langer gezeten hebben. Mijn schoonmoeder noemde me in groot gezelschap (bruiloft) dezelfde middag dat het gebeurde nog een aanstelster toen ik zei dat ik wat moe was! K*twijf... heb daarna nog niets persoonlijk van haar weer gehoord; ze belt alleen mijn man hoe het gaat. Heb de afgelopen week wel mijn vrienden leren kennen. Vind het dan ook heerlijk dat hier iedereen zo meeleeft. Dank jullie wel.
pi_36125437
Eindelijk even tijd om een berichtje te schrijven.
Allereerst zag de echo er goed uit en volgens de kansberekening is de kans zeer klein dat ons kindje een chromosomen afwijking heeft. De echo duurde wel erg lang wat we natuurlijk niet erg vonden omdat de rug er recht voor lag. Uitwenig , inwendig en weer uitwendig.

Wel ben ik teleurgesteld in het feit dat mij de vorige keer beloofd is dat ik in overleg mocht met de gyn waar ik onder behandeling zou blijven en dat diezelfde vrouw nu een briefje had geschreven voor degene die de NT-screening deed dat ik na de deze echo direct door moest naar de verloskundige. Geen overleg dus. Dit is me behoorlijk rauw op mijn dak gevallen en ik voel me daar ook behoorlijk teleurgesteld over.

Ik heb dus contact opgenomen met de verloskundige in deze regio en mag over 2 weken al heen voor de intake.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 19:38:30 #33
11682 Moonah
Jolie femme
pi_36125939
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 18:23 schreef Mammietje het volgende:
Vooral omdat ik die bloeding niet aan heb voelen komen en ik op de wc ineens een bloedstolsel verloor, groter dan een uitgespreide hand, gevogd door zéker een liter bloed.
Jeutje!
Wat eng...
Veel sterkte Mammietje!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_36125962
Mooi zo Xanthe, dat de echo er goed uitzag en waarschijnlijk geen afwijkingen heeft. Hele geruststelling natuurlijk. En je beebje is dus nu al een dwarsligger?
Erggggg vreemde gang van zaken om iemand op deze manier over te dragen, zou ik ook niet blij mee zijn als ik jou was. Misschien eens een belletje wagen aan het hoe en waarom?
pi_36126282
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 19:39 schreef Mammietje het volgende:
Mooi zo Xanthe, dat de echo er goed uitzag en waarschijnlijk geen afwijkingen heeft. Hele geruststelling natuurlijk. En je beebje is dus nu al een dwarsligger?
Erggggg vreemde gang van zaken om iemand op deze manier over te dragen, zou ik ook niet blij mee zijn als ik jou was. Misschien eens een belletje wagen aan het hoe en waarom?
Persoonlijk heb ik een gevoel van bekijk het maar met dat ziekenhuis ik ga wel shoppen op zoek naar een andere gyn die me straks bij 36 weken mag overnemen.
Er zijn nog 4 ziekenhuizen in de regio dus ben niet alleen van hun afhankelijk.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 20:04:41 #36
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_36126723
jeetje Mammietje wat een schrik zeg!
Ik zou echt helemaal in paniek raken volgens mij. Rustig aan dus de komende paar weken!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 20:47:09 #37
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_36127921
Mammietje das idd schrikken.

Maar ik ben maandag 8 weken en 2 dagen als ik mag, errug vroeg dus, maar wel eluk kijk er erg naar uit!
  vrijdag 17 maart 2006 @ 21:32:41 #38
74310 nanalune
Melancholische optimist..
pi_36129139
Mammietje das echt wel schrikken! wat naar voor je! Het lijkt me inderdaad verschrikkelijk om zo in onzekerheid te zitten.. ik hoop echt dat je wat zekerheid kan krijgen omtrent je verloskundige, ik hoop dat het gesprek brengt wat je ervan hoopt!

Sjak, sorry.. ik heb het dus helemaal niet goed meegekregen... Naja, ben blij om te horen dat je nog gewoon kan werken ....
  vrijdag 17 maart 2006 @ 21:43:09 #39
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_36129423
Pffff Mammietje, wat een ellende zeg! Ik kan me helemaal voorstellen dat je zou willen dat je zo snel mogelijk voorbij de 36 weken bent. (dat is toch de grens geloof ik voor het halen van een baby?)
Rot ook dat je op deze manier erachter komt hoe mensen in je omgeving op zoiets reageren. Ik maakte op uit je reactie dat het nl. teleurstellend was.
Rustig aan meid, focus je op het positieve. Je baby is gezond. Laat je niet teveel afleiden door alle negativiteit in je omgeving.

Xanthe, ben blij voor je.
Als je niet lacht, ben je dood.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 23:42:37 #40
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_36132771
Mammietje, wat een verhaal... en wat schrikken... hopelijk gaat het de rest van de zwangerschap goed. Dikke knuffel

Xanthe.... fijn dat alles goed is , geeft je zeker wel een goed gevoel? ook een knuffel van mij
Make love, not war ☮
pi_36136636
Jeetje Mammietje, dat was ff flink schrikken idd. Dikke

Xanthe, fijn dat alles goed is!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 18 maart 2006 @ 10:05:18 #42
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_36136775
Mammietje dat is wel erg schrikken zo. dikke knuf en en ik hoop dat je die laatste paar weken goed doorkomt!

Xanthe fijn dat alles goed was alleen jammer dat je zo afgescheept word naar de vk

ik heb tegenwoordig als ik opsta, en dan vooral na een nacht slapen, dat ik ff moet inkomen qua lopen net of dat bekken vastgeroest zit. herkenbaar voor iemand? ik heb dit niet eerder gehad geloof ik
  zaterdag 18 maart 2006 @ 10:16:15 #43
24188 Belana
kloon van belana
pi_36136892
martineke, dat heb ik al als ik opsta van een stoel
stormy waters...
sailin'
pi_36139648
Na een nachtje rustig geslapen te hebben en weer een beetje minder boosheid te voelen om de manier waarop het ziekenhuis nu met me omgegaan is heb ik besloten dit ook eens rustig voor te leggen aan de vk. De meid die ik aan de telefoon had klonk erg leuk en vlot , dus zal daar ook vast wel op mijn plek zijn en wie weet hebben zij wel goede ervaringen met andere gyneacologen , in dat geval ga ik dus echt overstappen als dat mogelijk is. Zo niet blijf ik wel vast zitten aan mijn huidige gyn , maar ga ik er wel een brief achteraan sturen.

Vriendin van me vond het in elk geval wel erg vreemd dat ik naar de vk gestuurd werd en heeft er met haar gyn over gehad en ook die gyn vond het maar raar. Zeker ook gezien het feit dat de 1e zwangerschap zo laat nog is fout gegaan en daarvan niet bekend is wat de oorzaak was. Volgens die gyn heb ik dus nog steeds een medische indicatie ondanks dat ik nu 1 gezonde dochter heb. Maar het heeft gewoon geen zin om me nu erg druk te blijven maken , geeft alleen maar negatieve energie en dat is zonde van mijn tijd.

Martineke dat vastgeroeste gevoel had ik bij mijn vorige zwangerschap , na een aantal passen was het pas in orde en daarvoor leek ik wel een oud wijf En ik had het zowel als ik op stond uit bed als wat Belana zegt bij het opstaan vanuit een stoel.

Mamietje heftig zeg! Hopenlijk blijft het nu wel goed gaan. En je schoonmoeder... lekker in dr sop gaar laten koken.
  zaterdag 18 maart 2006 @ 17:01:33 #45
108648 cattie
lieve moeder
pi_36145342
Xanthe, ik hoop voor je dat je terecht kunt bij een fijne vk / goede gyn, want begeleiding waar je je goed bij voelt is volgens mij erg belangrijk!

Dat "vastgeroeste" gevoel heb ik regelmatig als ik langere tijd het gelegen/gezeten en dan opsta.

Ik heb vandaag niet zo'n lekker dagje. De afgelopen week ging het wel redelijk, wel veel harde buiken maar ook wel momenten van echte ontspanning van mijn buik. Vandaag is mijn buik weer de hele dag erg gespannen en pijnlijk, met ook nog regelmatig krampen... balen. En ik kan het vandaag al helemaal niet gebruiken, want mijn man en ik zijn mijn verjaardagsfeestje van morgen aan het voorbereiden. Hij doet nu dus veel meer dan eigenlijk de bedoeling was. Nou ja, moet maar. Hopen dat het morgen weer beter gaat.
pi_36148222
Bedankt weer voor de lieve reacties. Had ik maar meer zwangeren in mijn omgeving die zich wel in kunnen leven in mijn situatie!
Vandaag dus voor het eerst thuis. Fanatiek begonnen met Randy uit bed halen en verschonen en daarna meelopen naar de supermarkt. Wat is het moeilijk om jezelf in acht te nemen. Had ik het maar wel gedaan, want ben bekaf de rest van de dag, zelfs na 3 uur middagslaapje. Pijn in mijn onderbuik én in mijn darmen want poepen lukt al dagen nauwelijks. Durf ook niet meer te persen, wordt het ook niet makkelijker van. Heb er wel wat voor gekregen dat het zachter wordt, maar het komt gewoon niet. Verder vind ik alles wat ik voel doodeng. Heb al een paar keer vandaag gedacht dat ik liever in het ziekenhuis was gebleven, terwijl ik daar ontzettende heimwee had.
Das wel een voordeel van weer thuis zijn; ik geniet er zó van om mijn kind weer in zijn eigen omgeving te zien!
  zaterdag 18 maart 2006 @ 19:41:45 #47
593 sjak
Juffie Bloem
pi_36149183
Xanthe, wat fijn dat de echo goed was. Succes met de tocht naar een andere gyn of een goed gesprek met je VK (wanneer ga je?)

Oh, oh mammietje. Je klinkt net als al die andere moeders hier die rustig aan moeten doen Wat zijn wij een eigenwijs ras zeg. Ik kan je trouwens zo'n drankje als danoontje of yakult aanraden. Bij mij helpt dat enorm bij de stoelgang. Als ik dat niet neem lukt het ook erg slecht.

En ook hier het vastroesten bekend hoor. Ik heb soms dat ik niet meer omhoog kom . Maar meestal gaat het wel goed als er eenmaal beweging in zit maar dan het afremmen weer he...
Lekker douchen!
pi_36149427
Mammietje, ik kon ook niet poepen toen ik zwanger was. Ik heb toen, op advies van de VK, hele lijnzaad gehaald, 1 eetlepel per dag door de vla, en na een aantal dagen ging het een stuk beter.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 18 maart 2006 @ 20:07:13 #49
24188 Belana
kloon van belana
pi_36149783
hier ook een yakult drinker voor de stoelgang Maar de tip van vicky is zeker een goeie en is sowieso erg gezond
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 18 maart 2006 @ 20:36:07 #50
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_36150597
en anders bestaat er ook nog pruimensap, werkt ook erg goed
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')