abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 maart 2006 @ 13:15:30 #101
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_36197745
Ach Mammietje, wat rot. Ik hoop van harte dat je er naast zit.

Bevallen? Wie begint er hier nu over bevallen? Moet dat ook nog?
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_36202725
Pfff wat was er weer veel bij te lezen. Maar goed dat ik vanaf nu vooral thuis zal zijn en geen weekenjes meer weg ga (al was Brugge erg leuk), want anders houd ik 't hier allemaal niet bij

*knuff* voor mammietje, wat een schrik als je zoveel bloed verliest (en wat een muts van een schoonmoeder als ze zo durft te reageren). Fijn dat het nu weer wat beter gaat, maar wel goed op jezelf passen hoor, een liter bloed is niet niks om zomaar even kwijt te raken.

Van mensen die mijn buik ongevraagd aanraken heb ik gelukkig weinig last. Maar één iemand heeft dat gedaan en dat was iemand die ik totaal niet kende Was te verbaasd om er wat van te zeggen.

En van een ontregelde thermostaat heb ik ook last. Bijna iedereen in m'n kamer op 't werk vindt het er de laatste weken hartstikke koud, behalve ik dus. Vinden zij 't ijskoud, dan denk ik "ha lekker" en hebben zij het eindelijk een beetje behaaglijk dan vind ik het om te stikken.

Vanavond weer naar de verloskundige. Eens kijken of ik nu minder kilo's ben bijgekomen dan de vorige keer en hopen dat m'n anti-rhesus prik niet al teveel zeer doet.
  maandag 20 maart 2006 @ 16:08:17 #103
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36202969
Mammietje? Had je nog gebeld?

En het hartje weer horen Tamea?
pi_36203791
Ja dat ook weer Maar dat dat nog prima werkt geloof ik wel, ukkie heeft hyperactiviteitsbuien de laatste week, dan zie je m'n buik alle kanten op gaan.
pi_36204963
Vanmiddag weer een echo gehad en snoepje zwaaide vrolijk
De datum is bijgesteld naar 30 september, dus misschien kan dat bijgewerkt worden in het lijstje?
En dit keer heb ik 3 fotootjes meegekregen. Zal later eens kijjken of ik er 1 kan plaatsen want ik heb geen scanner.
Ik ben blij en de zon schijnt ook nog

mmm, Mammietje nog niet gereageerd? Hopelijk hebben ze haar niet gehouden ofzo
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 20 maart 2006 @ 17:29:29 #106
108648 cattie
lieve moeder
pi_36205234
Snoopy, wat fijn dat snoepje weer vrolijk zwaaide!

Ik ben ook benieuwd hoe het met Mammietje gaat..
  maandag 20 maart 2006 @ 17:34:32 #107
24188 Belana
kloon van belana
pi_36205377
snoopy goe-hoed!!!

ja, mammietje.... doe es vertellen ajb??
stormy waters...
sailin'
  maandag 20 maart 2006 @ 18:29:47 #108
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_36206979
Hallo allemaal,

Ik heb me hier al een tijdje niet laten zien, (maar de babykamer moest ook af...)
Die is gelukkig nu klaar, maar nu gaat het helaas iets minder met mijn vrouw.Die voelt zich al een week niet zo lekker, en sinds zaterdag voelde ze de baby niet meer schoppen. Zondagavond heeft ze de VK gebeld, en die is 's avonds nog gekomen, en doorverwezen naar het ziekenhuis. Wat testjes gedaan, bloed geprikt, hart filmpje e.d. dat leek op zich goed, maar wel een hoge bloeddruk.
Vanmiddag moest ze terug komen voor nog een controle, weer hartfilmpje, veel actifiteit, dus met de baby lijkt wel alles goed te gaan, maar de bloeddruk bleef maar stijgen.
En toen kwam het nare bericht dat ze moest blijven om verplicht rust te krijgen.
Weet niet hoe het gaat lopen, als alles positief gaat is ze met een paar dagen weer thuis, maar ja, even afwachten. Nu snel thuis eten en wat kleren in de tas stoppen, kan ik haar zo weer opzoeken...

gr,Tazz
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
  † In Memoriam † maandag 20 maart 2006 @ 18:31:13 #109
81992 Githa
pi_36207014
Mammietje, ik ben ook wel heel erg benieuwd hoe het met je gaat.

Snoopy, jaaaah fotooo's
  maandag 20 maart 2006 @ 18:46:29 #110
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_36207441
Jeetje Tazz, schrikken hoor. Maar ja, rust is nooit verkeerd denk ik. Succes!

Snoopy, fijn dat je echo goed was! En zowaar mag ik nu voor jou kruipen!!

Hoop dat alles goed gaat met Mammietje...
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  maandag 20 maart 2006 @ 18:54:55 #111
24188 Belana
kloon van belana
pi_36207677
Tazz, veel sterkte voor jou en je vrouw!
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † maandag 20 maart 2006 @ 18:57:37 #112
43556 miss_dynastie
pi_36207749
Mammietje ??

Tazz, wat een schrik dat ze de baby niet meer voelde, gelukkig is alles met de kleine oké! Hoop dat je vrouw snel weer naar huis mag!
pi_36208170
Ik heb gebeld met het ziekenhuis en moest meteen komen om bloed te prikken en daarna afspraak met de gyn. Duurde allemaal erg lang voor de uitslag er was, werd ook op 13 verschillende dingen geprikt. Maar mocht nog niet klagen want ik werd overal met voorrang behandeld.
Gelukkig leek alles goed te zijn... beter dan de vorige keer zelfs. Mijn leverfuncties waren verbeterd en de verergering van de jeuk, moeheid en duizelingen waren niet te verklaren. Is wel frustrerend, maar ben toch opgelucht. Vrijdag nieuwe afspraak en gaan ze alles opnieuw bekijken.

Heerlijk om thuis te komen en dan warme belangstelling hier tegen te komen trouwens. Geeft me toch een beetje het gevoel dat ik er niet alleen voor sta. (Hoewel mijn man ook erg meeleeft trouwens.) Morgen kan hij helaas niet thuis blijven en ben ik wel genoodzaakt om mijn schoonmoeder te laten komen. Ben er niet blij mee, maar heb ff geen andere keus want tillen, bukken en strekken is duidelijk not-done nog. Hoop dat ik snel opknap en dat Ukkie niet te lang meer op zich laat wachten.
pi_36208264
Vandaag naar de dokter geweest. Ze kon spijtig genoeg alleen maar 'placenta'geluiden laten horen... En af en toe een klop, wat een beweging zou moeten zijn.
Ik geloof nog steeds niet dat er echt eentje inzit.
pi_36208266
Heel veel sterkte voor jou en je vrouw Tazz... is niet leuk als het zo moet. Toch is ze daar in de beste handen op dit moment. En als ze net zo behandeld wordt als ik vorige week, heeft ze het best goed en zijn er ruime bezoektijden!
pi_36208344
quote:
Op maandag 20 maart 2006 19:11 schreef Bass-Miss het volgende:
Vandaag naar de dokter geweest. Ze kon spijtig genoeg alleen maar 'placenta'geluiden laten horen... En af en toe een klop, wat een beweging zou moeten zijn.
Ik geloof nog steeds niet dat er echt eentje inzit.
Bass-Miss... heb jij een lawaaiïge placenta?! Wel frustrerend dat je het beebje nog niet kon horen lijkt me...
pi_36208476
quote:
Op maandag 20 maart 2006 19:13 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Bass-Miss... heb jij een lawaaiïge placenta?!
Blijkbaar. Voor mij was het gewoon maar geruis hoor, eerlijk gezegd.
pi_36208590
Tazz sterkte met je vrouw, hopelijk is alles snel weer ok!
  maandag 20 maart 2006 @ 19:27:22 #119
94046 PM-girl
pi_36208924
quote:
Op maandag 20 maart 2006 19:19 schreef Meimeltje het volgende:
Tazz sterkte met je vrouw, hopelijk is alles snel weer ok!
Hee! Hoe is het met je?
*
pi_36208985
Tazz, heel veel sterkte!
  maandag 20 maart 2006 @ 19:31:50 #121
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36209120
Tazz, dat is ook niet leuk, maar ja, het is nog wel net even een paar weken te vroeg voor die frutsel...
Even blijven in het ziekenhuis kan wel schelen en ze is er natuurlijk in goede handen.

Bass-Miss, balen dat je nog geen hartje hebt kunnen horen.

Mammietje, fijn dat het bij jou beter lijkt te gaan met die leverwaarden.
  maandag 20 maart 2006 @ 19:32:27 #122
74310 nanalune
Melancholische optimist..
pi_36209142
Mammietje, blij om te horen dat je leverfuncties niet achteruit gegaan zijn.. Zal wel fijn gevoeld hebben dat ze je direct geholpen hebben , hoewel dat eigenlijk ook vanzelfsprekend zou moeten zijn , vind ik.
Ik hoop dat je schoonmoeder nu wel begrip op kan brengen voor de situatie. Jammer dat je man niet kan helpen..

Tazz, ik hoop echt dat het beter zal gaan met je vrouw.. voor jullie beiden!

Hier een 'dwarsligger'. Hij/zij lag echt dwars over mijn buik, veel gestommel , gedraai, en uitstulpingen, en toen was het weer rustig .. ik kan me prima vermaken met de kleine zo

En ik vind dat het zomer moet worden .. mijn winterjas past niet goed meer...
pi_36209468
Vervelend Tazz, voor jou en mevrouw Tazz. Hopen dat ze met veel rust haar bloeddruk weer wat omlaag gaat.

Mammietje, lekker dat je bloedwaarden beter zijn, nou hopen dat je je ook beter gaat voelen. Wel fijn dat je weer wat gerustgesteld bent.

Jammer dat je nog niets kon horen Bass-Miss. Maf dat ze wel de placenta kon horen. Ik wist helemaal niet dat die geluid maakt

* Tamea is net weer naar de verloskundige geweest.
Alles OK, ik was deze keer anderhalve kilo aangekomen in 3 weken en daar heb ik geen comentaar meer op gehad. Alleen moet ik vanwege m'n gewicht wel een afspraak maken voor een echo bij een week of 34 (kon wel eens even duren/lastig worden het schijnt extreem druk te zijn sinds die 20 weken echo standaard is). En ukkie ligt nog steeds met z'n hoofd naar boven (is al weken zo), dus ik hoop dat ie nog gaat draaien binnenkort.
  maandag 20 maart 2006 @ 19:47:39 #124
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_36209692
Snoop! Yeah! Ben benieuwd naar de foto!

Tazz, heel rot lijkt me, voor jou en je vrouw. Tuurlijk is het beter voor haar en de baby, maar ja, minder romantisch en "leuk" dan je hoopt. Sterkte.

Bass-Miss, volgende keer ga je helemaal smelten bij het horen van het hartje. Maar aaargh, geduld, he? Daar ontbreekt het mij aan bij alles nu. Ik hoop maar dat jij het wel hebt.

Tamea, hoe lang ligt je kindje al in stuit? Spannend inderdaad of ie nog draait , hoop het voor je!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_36209968
quote:
Op maandag 20 maart 2006 19:47 schreef Sugar het volgende:

Bass-Miss, volgende keer ga je helemaal smelten bij het horen van het hartje. Maar aaargh, geduld, he? Daar ontbreekt het mij aan bij alles nu. Ik hoop maar dat jij het wel hebt.
Geduld? Wasda?
Gelukkig mag ik de 30ste gaan voor een eerste echo.
  maandag 20 maart 2006 @ 19:56:22 #126
24188 Belana
kloon van belana
pi_36210017
mammietje, goed om te horen dat alle in orde is
stormy waters...
sailin'
pi_36210070
quote:
Op maandag 20 maart 2006 19:27 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Hee! Hoe is het met je?
Tot nu toe alles nog ok hoor!! Zit de dagen wel af te tellen. Morgen ga ik maar eens de verloskundige praktijk bellen om een afspraak te maken. Ik stel het steeds uit, omdat ik dan nog meer met mn zwangerschap bezig ben. Blijf gewoon zo bang dat het weer fout gaat. Ik hoop dat ik er ooit wel van kan gaan genieten.
pi_36210073
Sugar, ik heb geen idee hoe lang ukkie al zo ligt. Bij de verloskundige ligt ie dus elke keer zo (al sinds 24 wkn vlgens m'n kaart), bij de pretecho (ook bij 24 wkn) lag ie zo en ik heb niet het gevoel dat ie tussendoor anders ligt, al vind ik het heel moeilijk dat zelf goed te voelen (weet niet zo goed wat ik nou precies waar voel als ik wat harder duw op m'n buik).

[ Bericht 12% gewijzigd door Tamea op 20-03-2006 21:47:41 ]
  maandag 20 maart 2006 @ 20:18:51 #129
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_36210886
mammietje, fijn dat je nu weer wat opgeluchter adem kunt halen!

Tazz, verdorrie. In 't ziekenhuis moeten liggen is niet leuk. Kan me voorstellen dat mevr.Tazz lekker in de babykamer wil tutten en doen. STerkte!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 20 maart 2006 @ 21:39:31 #130
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_36213938
Allemaal bedankt voor de reakties, kom net weer uit het ziekenhuis (mag tot 21.30 uut blijven). De schrik al weer een beetje te boven (allebei trowuens). mevr. Tazz weet eigenlijk ook wel dt dit het beste is. We gaan het positief bekijken en hopen dat ze nog voor het weekend weer thuis is.
  maandag 20 maart 2006 @ 21:41:36 #131
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_36214010
Tazz wat een tegenvaller! Als ze goed rust kan het best zijn dat ze alsnog naar huis mag, maar dat maakt het voor haar niet makkelijker. Ze mag dan echt niks doen. En dat is thuis toch moeilijker dan in het ziekenhuis. Al snel denk je, ah even naar buiten of even de was ophangen ofzo. En je hebt het zelf niet in de gaten tot het te laat is.
Dus heel veel sterkte en verwen haar zo veel mogelijk.

Mammietje, gelukkig maar. En nu houden zo.

Hier is de spanning te voelen. Overbuurvrouw is vanmiddag door de ambulance opgehaald. Ze was vrijdag uitgerekend van hun 3e en bij de vorige 2 had ze zwangerschapsvergiftiging. Ze liep al een hele tijd thuis met soortgelijke klachten. Babietje groeide niet echt superhard. Maar had in de laatste weken toch een groeispurt gehad gelukkig. Dus ze mocht proberen thuis te bevallen.
Tussen de middag zagen we al dat de buurman thuis was en op een of andere manier 'voelde' je gewoon dat er wat aan de hand was. Toen de vk 2x langs geweest en toen de ambulance.
Nu hoeft dat niet perse wat ernstigs te betekenen, maar ik vind het wel rete-spannend. Het komt ook ineens zo dichtbij.
Ik ga even verder nagels bijten en af en toe naar buiten kijken of er toevallig alweer licht brandt ofzo. Spannuuund!!!!!
pi_36214185
quote:
Op maandag 20 maart 2006 21:39 schreef Tazz het volgende:
Allemaal bedankt voor de reakties, kom net weer uit het ziekenhuis (mag tot 21.30 uut blijven). De schrik al weer een beetje te boven (allebei trowuens). mevr. Tazz weet eigenlijk ook wel dt dit het beste is. We gaan het positief bekijken en hopen dat ze nog voor het weekend weer thuis is.
Sterkte mevrouw en meneer Tazz!

Komt vast goed allemaal
............................................................
  maandag 20 maart 2006 @ 22:01:15 #133
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_36214796
Dat is ook mijn grootste angst en dan ben ik nog niet eens zwanger om weer ooit zwangerschapsvergiftiging te krijgen
  maandag 20 maart 2006 @ 22:12:45 #134
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_36215283
Dat is ook niet iets waar je constant aan moet denken, anders denk je bij ieder pijntje of rariteit al 'het zou toch niet weer...'
Je gaat wel bewuster met je zwangerschap om, je neemt veel bewuster rust enzo. Meer kun je toch niet doen. En het is geen gegeven hoor dat je het weer krijgt. Gelukkig niet. Ik ga er vooralsnog gewoon even van niet dat ik het niet weer krijg. Maar ik hou wel mezelf heel goed in de gaten.
  maandag 20 maart 2006 @ 22:22:43 #135
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_36215733
Ik heb bij Freek HELLP gehad, bij nummer twee niet, dus het hoeft idd geen tweede keer te gebeuren. Maar ik ben er idd de hele zwangerschap bang voor geweest, en de laatste weken een paar keer aan het ctg, voor mijn eigen gemoedsrust.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  maandag 20 maart 2006 @ 22:25:30 #136
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_36215837
Nee het percentage is eigenlijk net zoveel als bij de eerste 50/50 maar als ik dan dat verhaal van net weer lees pffffff dan klopt mijn hart weer een stukkie harder en het is wel iets wat ik in mijn achterhoofd bij mij draag.
  maandag 20 maart 2006 @ 22:29:29 #137
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_36215975
Dat verhaal van Tazz bedoel je?
Dat moet je er niet van weerhouden joh. De vorige keer had je geen idee van hoe of wat, nu ben je je veel bewuster. Praat anders als het zover is uitgebreid met je vk, die kan je vast geruststellen.
  maandag 20 maart 2006 @ 22:31:28 #138
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_36216053
Is ook logisch toch? Toen ik (gelukkig achteraf) las welke risico's Freek en ik gelopen hebben werd ik daar ook helemaal naar van, en ik geloof eigenlijk dat ik het pas bij de geboorte van de tweede echt verwerkt heb.
Het scheelde wel dat mijn gyn vertelde dat, mocht het zich herhalen, dat dan gemiddeld pas 4 weken later als in de voorgaande zwangerschap gebeurd (waar ie dat op baseerde weet ik niet hoor!). Maar dat gaf me wel wat rust, Freek is nl met 35 weken geboren, dus dan zou ik met nr.2 al aan het eind van de zwangerschap zitten. Die zou trouwens, mede om die reden met 38 weken gehaald worden, maar het wurm besloot zelf dat het met 36 weken mooi geweest was .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  maandag 20 maart 2006 @ 23:01:50 #139
16245 CarOnline
met lange O
pi_36217397
Ik heb bij beide zwangerschappen zwangerschapsvergiftiging gehad.
Had het niet verwacht maar toen op een gegeven moment ik weer zoveel vocht vasthield wist ik al hoe laat het was.
Ben inderdaad weer met 35 weken opgenomen geweest en tot 40 weken in het ziekenhuis gelegen alleen was dit een paar weken verplaatste zorg. Wel thuis maar elke dag CTG in huis, verpleegkundige over de vloer, bloedprikken. Niet leuk maar wel beter.
Je weet zelf veel meer, kan zelf beter de vinger aan de pols houden en je weet waar je op moet letten. Heb bij Lara na de bevalling wel uitvalverschijnselen gehad. Dat was wel even spannend en eng. Maar ook dat is goed gekomen.

Mijn zus heeft HELLP gehad. Bij de tweede helemaal niets. Zelfs geen hogere bloeddruk. Zo kan het dus ook.
Screw them.
We're going home.
pi_36222524
weet je al wat over je buurvrouw dutchie... spannend zeg. (eng!) Hopelijk is alles goed gegaan
Zoals ma kamper piet zegt:
~~ * * eeN DaG NieT LEVEN ~~ IS DaG NieT LacHT TOCHT ? * * ~~
pi_36225052
quote:
Op maandag 20 maart 2006 19:32 schreef nanalune het volgende:
En ik vind dat het zomer moet worden .. mijn winterjas past niet goed meer...
die van mij ook niet met een dikke trui kan ik mijn jas niet meer dichtkrijgen, en met een dun shirtje nog net

Ik heb volgens mij de griep, voel me al een paar dagen niet zo lekker. Vannacht niet geslapen, ik weet gewoon niet meer hoe ik moet liggen. Op mijn linkerzij wil niet en op mijn rechterzij wil niet, want dan begint de baby gelijk te schoppen, en hard! Gisternacht heeft de baby een paar keer keihard in mijn ribben geschopt, pffff... pijnlijk!! Vannacht was ie ook ontzettend druk, ik kon niet in slaap komen, ik kon niet doorslapen, heb dus lekker veel wakker gelegen.
Ik denk dat ik toch maar zo'n voedingskussen aan ga schaffen, dat moet erg fijn zijn om bij je in bed te hebben.

Gistermiddag weer heerlijk geshopt!! Heb een broekje en shirtje gekocht en verder allemaal zwitsal spulletjes, een borsteltje en kammetje, 2 lakentjes, onderlakentjes, spulletjes voor het bedje (onderzeiltje enz), en al 1 pak luiers.
Gisteren ook de commode en kast schoongemaakt dus kon daar alle spulletjes al neerzetten. Nu moeten we nog een paar spulletjes kopen (matrasje, badje + standaard en nog een paar basisspulletjes) en gordijnen, een lampje, schilderijtjes en een behangrand. En dan zijn we zo'n beetje klaar! haha

Ik kan niet wachten tot ik met verlof mag zeg!!
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  dinsdag 21 maart 2006 @ 10:49:25 #142
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_36225098
Buuf belde zelf vanmorgen om 07.30 om te vertellen dat ze een dochter hadden Ise. Maar dat ik haarzelf aan de telefoon had stelde me al gerust. Kindje had in het vruchtwater gepoept, vandaar de ambulance. Had niets met de zwangerschapsvergiftiging te maken. Ise had wel haar sleutelbeentje gebroken omdat ze bleef steken achter het schaambeen. Dus ze blijft iig 24 uur ter observatie in het ziekenhuis. Met buurvrouw dus alles oké.
Ik was wel opgelucht hoor dat ze belde, heb er slecht van geslapen vannacht. Erg hè? Maar we hebben dus een nieuw buurmeisje!
pi_36225139
Gelukkig dat het niet zo erg is als je dacht Dutch. Gefeliciteerd met je buurmeisje
pi_36225199
Gefeliciteerd met je buurmeisje dutchie.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 10:52:46 #145
94046 PM-girl
pi_36225201
Klinkt leuk, al dat shoppen CM! Hopelijk kun je vannacht weer een beetje doorslapen.
Mijn buikgriepje is aan het overwaaien, maar voel me nog erg slapjes dus nog maar een dagje thuis!
Nadeel van die overmatige maag/darm-leging: mijn buik lijkt niet meer zo groot....
*
  dinsdag 21 maart 2006 @ 10:57:11 #146
94046 PM-girl
pi_36225350
Leuk nieuws dutchie!
*
  † In Memoriam † dinsdag 21 maart 2006 @ 11:00:14 #147
81992 Githa
pi_36225440
Dutchie, helemaal niet erg Ik zou er ook wakker van liggen.
Maar gefeliciteerd een buurmeisje erbij leuk!
  dinsdag 21 maart 2006 @ 11:22:32 #148
74310 nanalune
pi_36226108
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 10:47 schreef CrazyMoon het volgende:

[..]

Ik heb volgens mij de griep, voel me al een paar dagen niet zo lekker. Vannacht niet geslapen, ik weet gewoon niet meer hoe ik moet liggen. Op mijn linkerzij wil niet en op mijn rechterzij wil niet, want dan begint de baby gelijk te schoppen, en hard! Gisternacht heeft de baby een paar keer keihard in mijn ribben geschopt, pffff... pijnlijk!! Vannacht was ie ook ontzettend druk, ik kon niet in slaap komen, ik kon niet doorslapen, heb dus lekker veel wakker gelegen.
Ik denk dat ik toch maar zo'n voedingskussen aan ga schaffen, dat moet erg fijn zijn om bij je in bed te hebben.
Dat is vervelend dat je niet goed kan slapen, misschien helpt zo'n kussen idd.. ik wist nooit wat ze met zo'n kussen bedoelden.. een aantal clienten op mijn werk hebben er ook zo'n 'één om in een goede houding te blijven slapen, maar ik denk dat het best fijn is.Ik slaap nu met een aantal 'hoofdkussens in mijn bed, maar na een half uur trap ik ze er shagerijnig weer uit.. het is al vol genoeg met die vent van mij erbij.. misschien moet ik hém er maar uittrappen

Dutchie, gefeli met je buurmeiske! Gelukkig is het allemaal goed afgelopen , ik kan me voorstellen dat je zo meeleeft met ze, je wenst ieder toch een goede bevalling en een gezond kindje
pi_36226118
Dutchie, gefelicteerd met je buurmeisje
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  dinsdag 21 maart 2006 @ 11:26:51 #150
108648 cattie
lieve moeder
pi_36226229
quote:

[..]

die van mij ook niet met een dikke trui kan ik mijn jas niet meer dichtkrijgen, en met een dun shirtje nog net

(..)

Mijn winterjas (erg getailleerd) pas ik al niet meer sinds Oud en Nieuw... En 2 vesten van mijn man over elkaar heen is niet heel warm, dus ik doe mee aan de lobby: de lente moet nu beginnen!

Een voedingskussen in bed is idd fijn! Alleen mijn man klaagt, ik schijn nu bij het omdraaien alle dekens mee te trekken..

Zodadelijk ga ik even in de stad lunchen met een vriendinnetje en daarna naar de Prenatal. Nog een paar dingetjes kopen (want dat is zo leuk, ik denk vandaag de hydrofiele luiers ) en kaartjes voor de 9 maanden beurs. Zijn er nog anderen die ook zaterdag gaan?
  dinsdag 21 maart 2006 @ 11:27:39 #151
108648 cattie
lieve moeder
pi_36226246
Dutchie, gefeliciteerd met je buurmeisje!
  dinsdag 21 maart 2006 @ 11:30:03 #152
74310 nanalune
pi_36226321
ik moet werken als de 9 maandenbeurs er is... de hele week, én het weekend..Maja kan ik ook niet teveel uitgeven.. alles heeft z'n voordelen.. toch... ...?
pi_36226355
De 9-maandenbeurs is donderdag en vrijdagavond ook open.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 11:35:35 #154
74310 nanalune
pi_36226479
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:31 schreef snoopy het volgende:
De 9-maandenbeurs is donderdag en vrijdagavond ook open.
hihi de hele week dus ook, en juist 's avonds.. komt net verkeerd uit dus..
pi_36227026
Ik ga denk ik zondag heen
mijn vriend wilde wel met me mee, ben ik wel blij mee, want hij begrijpt tenminste dat ik geen lange stukken kan lopen!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  dinsdag 21 maart 2006 @ 12:28:56 #156
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_36228198
quote:

[..]
(onderzeiltje enz),
[bemoeimodus aan]

zeiltje mag niet in het babybedje ivm verstikkingsgevaar.

[bemoeimodus uit]
pi_36228370
Dutchie... gefeliciteerd met je buurmeissie!
Ik heb over een uurtje een afspraak met mijn verloskundige... es ff een goed gesprek aangaan daar over het gebrek aan vertrouwen wat ik in ze gekregen heb. Vind dat best eng (ben tenslotte straks toch weer afhankelijk van ze) maar laat het nu ook niet meer links liggen, wil dat ze me serieus nemen en niet alles wegwimpelen.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 12:38:22 #158
24188 Belana
kloon van belana
pi_36228447
heej, het blijven gewoon mensen hoor mammietje en ik zou er wel van uit gaan dat ze evengoed het beste met je voor hebben succes!
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 21 maart 2006 @ 12:59:08 #159
74310 nanalune
pi_36229050
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 12:28 schreef Martineke het volgende:

[..]

[bemoeimodus aan]

zeiltje mag niet in het babybedje ivm verstikkingsgevaar.

[bemoeimodus uit]
in het kraamzorgfoldertje staat dat een bedzeiltje verplicht is, máár ónder het gedeelte moet liggen waar het hoofdje komt, dus dat de baby er niet op kan stikken.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 13:06:11 #160
24188 Belana
kloon van belana
pi_36229269
ach zo'n zeiltje gebruik je niet hoor nergens voor nodig en idd voornamelijk gevaarlijk.
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 21 maart 2006 @ 13:16:05 #161
3011 E.T.
pi_36229565
zeiltje is hier wel gebruikt. Wel idd niet ter hoogte van het hoofdje en ook bij het voeteneind niet helemaal, zodat als de kruik lekt dit niet op het zeiltje kan lekken.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_36229640
Hier is het zeiltje ook een tijdje gebruikt , maar vond hem eigenlijk ook wel overbodig.
Toen Isis ontzettend begon te draaien en woelen in dr bedje zijn we overgestapt op een slaapzakje en is het zeiltje ook uit bed gehaald.
pi_36230113
Wij vanmorgen de grote checkup gehad in het ziekenhuis!! Alles was helemaal perfect en zo mooi om te zien. Stak zelfs ff zijn duim omhoog. En nu weten we ook wat het word
Maar dat zeg ik lekke nog niet Zal is kijken of ik de echo's online kan krijgen
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  dinsdag 21 maart 2006 @ 14:15:44 #164
24188 Belana
kloon van belana
pi_36231369
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 13:16 schreef E.T. het volgende:
zeiltje is hier wel gebruikt. Wel idd niet ter hoogte van het hoofdje en ook bij het voeteneind niet helemaal, zodat als de kruik lekt dit niet op het zeiltje kan lekken.
waar gebruikte je het voor dan? Ik had het dus wel gekocht, maar de kraamverzorgster zei dat het niet mocht en onnodig was ook eigenlijk en eigenlijk was ik dat wel met d'r eens.
magoe, dat schijnt altijd erg verschillend te zijn dat soort dingen...
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 21 maart 2006 @ 14:16:18 #165
24188 Belana
kloon van belana
pi_36231386
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 13:34 schreef MeNicole het volgende:
Wij vanmorgen de grote checkup gehad in het ziekenhuis!! Alles was helemaal perfect en zo mooi om te zien. Stak zelfs ff zijn duim omhoog. En nu weten we ook wat het word
dan zullen wij es ff kijken of we het kunnen zien menicole
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 21 maart 2006 @ 14:46:42 #166
74310 nanalune
pi_36232418
quote:
dus het stak niet háár duim omhoog?

Hartstikke goed, dat alles goed was!
Ben benieuwd naar de plaatjes!
pi_36233397
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:15 schreef Belana het volgende:

[..]

waar gebruikte je het voor dan? Ik had het dus wel gekocht, maar de kraamverzorgster zei dat het niet mocht en onnodig was ook eigenlijk en eigenlijk was ik dat wel met d'r eens.
magoe, dat schijnt altijd erg verschillend te zijn dat soort dingen...
Was volgens mij voor als ze eens zouden doorlekken zodat niet het matras meteen vies zou worden. Hier had de kraamverzorgster ze dus wel op de bedjes gedaan.
pi_36237354
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 12:38 schreef Belana het volgende:
heej, het blijven gewoon mensen hoor mammietje en ik zou er wel van uit gaan dat ze evengoed het beste met je voor hebben succes!
Tuurlijk, is ook zo, Belana. Maar zij hebben de kennis van zaken en ik verwacht van hen dat ze doorvragen over mogelijk gevaarlijke klachten. Wist jij dat extreme jeuk op een leverfunctie-afwijking kan duiden en dat je daar je kindje aan kunt verliezen? Ik niet.
Maar gesprek ging goed. In eerste instantie reageerde ze geïrriteerd zo van "Had je zelf maar aan moeten geven dat het zo ernstig was" maar later kwam ze daar toch op terug en zei dat het goed was dat ik het aangekaart had. Heb met haar duidelijke afspraken over (o.a.) het definitief overdragen aan een gyn als ik weer mocht gaan bloeden.
En... Ukkie is ingedaald! Vraag me af of dat niet erg vroeg al is , maar ben er blij mee; hij/zij kan alvast maar klaar liggen!

Over wat voor zeiltje hebben we het eigenlijk? Ik gebruik wel een onderzeiltje voor Randy, maar volgens mij is dat ding van katoen ofzo? Daar kunnen ze toch niet in stikken?
  dinsdag 21 maart 2006 @ 17:22:36 #169
56471 pinquit
oh my lama!
pi_36237382
is niet vroeg hoor, zeker niet bij een 2e
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 21 maart 2006 @ 17:27:17 #170
24188 Belana
kloon van belana
pi_36237534
Mammietje, ik wilde je wat positiefs meegeven omdat het toch het prettigst zou zijn als dat gesprek uiteindelijk positief zou verlopen Ik ben blij dat dat op zich ook zo gegaan is en dat ze haar fout toe gaf. En nee, ik wist dat ook niet nee, van die jeuk. Goed dat je het gesprek aangegaan bent!
En indalen kan idd al vroeg met een tweede
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 21 maart 2006 @ 17:54:43 #171
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_36238430
wow gister echo gehad, wat leuk!!!
hartje zien klopppen!
Alleen kon ze geen goed termijn bepalen bij iedere andere invalshoek kwam er een andere grootte uit, en een andere datum. Het scheelde wel niet veel maar toch.
Mag nu over 3 weken weer om nog een echo te krijegen, helemaal niet erg!
Je zag nu ook nog helemaal niks aan het kindje, en dan schijn je alles te kunnen zien. Het was nu een vlekje met een hartje.
Bloeddruk goed, pffff
bloedprikken ging mis moest ze nog een keer doen, nu heb ik een pijnlijke blauwe plek bah.
Maar erg leuk!
pi_36238721
Leuk hoor ik80. Echo's zijn zo
pi_36239359
Hier dan een paar fotootjes van de echo's. En nee je kunt niet zien wat het word. En nee dat er staat zijn duim betekend niet persee dat het een jongentje word

Het ruggetje

Eentje waar het helemaal op staat

Een voetje. Een groot voetje. Voetje is groter dan de bovenbeen

Liefde
  dinsdag 21 maart 2006 @ 18:28:20 #174
24188 Belana
kloon van belana
pi_36239456
Mooi MeNicole
stormy waters...
sailin'
pi_36239854
Ik dacht dat het bij de 2e altijd langer duurde om in te dalen...

Wat rot Ik80... over 3 weken nog een echo!
Mooie fotos MeNicole!
  dinsdag 21 maart 2006 @ 18:46:56 #176
24188 Belana
kloon van belana
pi_36239979
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 18:43 schreef Mammietje het volgende:
Ik dacht dat het bij de 2e altijd langer duurde om in te dalen...
Ow, nou jij dat zegt denk ik, ja, das waar ook...
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 21 maart 2006 @ 18:49:14 #177
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36240031
ik80! Wat fijn dat de echo goed was! Althans... dat je een hartje hebt zien knipperen. Nu over 3 weken nog even de rest.

MeNicole! Mooie foto's zeg!
Maarreh... waar staat nou dat 'zijn duim'? Want dat heb ik weer niet kunnen vinden.
pi_36240094
MeNicole wat een mooie echofoto's
pi_36240243
quote:
Wij vanmorgen de grote checkup gehad in het ziekenhuis!! Alles was helemaal perfect en zo mooi om te zien. Stak zelfs ff de duim omhoog. En nu weten we ook wat het word
Staat ook helemaal nergens
Liefde
  dinsdag 21 maart 2006 @ 19:10:36 #180
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36240574
Het is ook een eerder berichtje. Ik zat in dit berichtje te zoeken.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 19:42:29 #181
3011 E.T.
pi_36241502
Mooie echo!
  dinsdag 21 maart 2006 @ 19:57:11 #182
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_36241978
quote:
Op maandag 20 maart 2006 21:46 schreef Fully het volgende:
Sterkte mevrouw en meneer Tazz!
Komt vast goed allemaal
Ja, inderdaad komt het wel weer goed, tenminste tot nog toe. Mevr. Tazz vanmiddag weer uit het ziekenhuis opgehaald. Haar bloeddruk was gelukkig weer een eind gezakt, wel iets verhoging van eiwit in de urine, bloed is verder OK. Als eiwit hoger zou zijn, icm de bloeddruk, was er kans op zwangerschapsvergiftiging.
Wel moet ze nu totale rust houden, en vrijdag ochtend weer naar het ziekenhuis voor controle. Dan horen we de vooruitzichten, of ze tot week 40 plat moet, of toch nog iets mag doen.
Maar, voorlopig is ze weer thuis!!!
bedankt allemaal voor jullie steun en berichtjes...
  dinsdag 21 maart 2006 @ 19:58:54 #183
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_36242048
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:30 schreef nanalune het volgende:
ik moet werken als de 9 maandenbeurs er is... de hele week, én het weekend..Maja kan ik ook niet teveel uitgeven.. alles heeft z'n voordelen.. toch... ...?
ik heb vanmiddag de kaartjes terug gebracht. Zelfs ik had er best wel veel zin in, maar gezien de omstandigheden is het misschien maar beter thuis te blijven...
  dinsdag 21 maart 2006 @ 20:03:40 #184
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36242213
Ja, die beurs lijkt me nu niet zo'n goed plan. Wel jammer, maar goed... als dat betekent dat jullie kindje nog even wat langer kan blijven zitten maakt het dat al weer iets makkelijker, toch?
Fijn dat mevr. Tazz mee naar huiz mocht!
  dinsdag 21 maart 2006 @ 20:20:34 #185
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_36242792
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 20:03 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, die beurs lijkt me nu niet zo'n goed plan. Wel jammer, maar goed... als dat betekent dat jullie kindje nog even wat langer kan blijven zitten maakt het dat al weer iets makkelijker, toch?
Fijn dat mevr. Tazz mee naar huiz mocht!
Het is natuurlijk veel beter dat het kind nog in de buik blijft, we zijn nu al wel op de 31 weken, maar toch. Hou langer in de buik, hou beter...
  dinsdag 21 maart 2006 @ 20:21:51 #186
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_36242850
Ik ben weleens bang dat ons kind een moeilijk kindje wordt. Als in auti, adhd of misschien wel met het syndroom van down. Dit heeft natuurlijk bijna iedereen, maar toch wilde ik het even kwijt....
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_36243013
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 20:21 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Ik ben weleens bang dat ons kind een moeilijk kindje wordt. Als in auti, adhd of misschien wel met het syndroom van down. Dit heeft natuurlijk bijna iedereen, maar toch wilde ik het even kwijt....
Dat gevoel had ik ook heel erg. Maar denk inderdaad dat dat heel normaal is
Liefde
  FOK!fossiel dinsdag 21 maart 2006 @ 20:29:59 #188
2628 Karin
pi_36243121
Tazz fijn dat je vrouw weer thuis is! Maar zie er goed op toe dat ze echt rust neemt hoor, anders ligt ze misschien zo weer in het ziekenhuis. Ik moest toen van mijn gyn mezelf behandelen als iemand met zware griep, dus in bed en alleen je bed uit om te douchen en plassen. Je doet snel teveel als je weer thuis bent, toch even koken en samen eten aan tafel, ach dat bordje kan ik best afruimen. Eventjes die babykleertjes in de was doen. Ik vond zitten achter mijn pc ook rusten bijvoorbeeld Je voelt je niet ziek dus je gaat lekker door.
pi_36243358
Fijn dat mevrouw Tazz weer thuis is. Hopen dat het thuis rustig houden een beetje meevalt, lijkt me toch erg moeilijk, al is het doel nog zo goed.

* Tamea heeft vandaag voor de echo-afspraak gebeld en kon pas 19 april terecht. daarna de verloskundige weer gebeld en die vond dat wel OK, dus ik heb het maar zo gelaten, ook al ben ik dan al zowat 36 weken ipv 34.
En dat de volgende afspraak al over 2 weken is ipv over 3 weken klopte gewoon. Ze vond er anders eigenlijk net te lang tussenzitten
Ik heb er een beetje een gek gevoel over, maar vind het te vaag om er iets mee te doen.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 20:40:25 #190
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_36243528
Wat gaan ze eigenlijk behalve de groeicurve nog meer bekijken bij de twee echo?
Kun je ook meer zien, dan op de eerste echo? Ik heb namelijk begrepen dat ze een ander apparaat gebruiken.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 20:40:38 #191
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_36243545
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 20:29 schreef Karin het volgende:
Ik vond zitten achter mijn pc ook rusten bijvoorbeeld Je voelt je niet ziek dus je gaat lekker door.
Ja, precies, je gaat maar door. Dat zie ze zelf nu ook in, maar ze is enorm geschrokken, ligt nu al lekker in bed, ik moest haar wachtwoord van de PC veranderen, ze wil (lees: moet) dit nu echt gaan doen.
  † In Memoriam † dinsdag 21 maart 2006 @ 20:42:45 #192
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_36243619
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 20:40 schreef Tazz het volgende:

[..]

Ja, precies, je gaat maar door. Dat zie ze zelf nu ook in, maar ze is enorm geschrokken, ligt nu al lekker in bed, ik moest haar wachtwoord van de PC veranderen, ze wil (lees: moet) dit nu echt gaan doen.
Doe maar even extra lief zijn dan Tazz
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  dinsdag 21 maart 2006 @ 20:48:28 #193
94046 PM-girl
pi_36243813
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 20:21 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Ik heb dat ook heel erg, hoort er een beetje bij.
Voor mijn gevoel moeten ergens de uitzonderingen vandaan komen zeg maar, dan zie ik mijn omgeving kindjes geboren worden en hier op Fok! ook, dan denk ik dan zal er bij wel iets bijzonders gebeuren.

ik80, fijn dat je nog een tweede echo krijgt, nooit vervelend!

Nicole, mooie plaatjes!

FIjn Tazz, dat je vrouw weer thuis is! Rustig aan he!
*
  dinsdag 21 maart 2006 @ 20:49:04 #194
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_36243834
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 20:42 schreef just me het volgende:

[..]

Doe maar even extra lief zijn dan Tazz
* Tazz is altijd lief voor mevrouw Tazz, ene dag liever dan de andere..
pi_36244120
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 20:48 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Ik heb dat ook heel erg, hoort er een beetje bij.
Voor mijn gevoel moeten ergens de uitzonderingen vandaan komen zeg maar, dan zie ik mijn omgeving kindjes geboren worden en hier op Fok! ook, dan denk ik dan zal er bij wel iets bijzonders gebeuren.
Dat had ik dus heel erg. Ik dacht telkens als er een kindje geboren werd hierzo: Allemaal gezond dus dan is er vast met die van mij iets mis want het moet een keer mis gaan. Is misschien heel stom maar ja gevoel doe je nix aan.
Liefde
  dinsdag 21 maart 2006 @ 21:01:18 #196
94046 PM-girl
pi_36244240
Weet iemand trouwens hoe je bij beebiesite.nl dat stomme muziekje uitkrijgt, verschrikkelijk! Ik heb gewoon een gratis account.
Volgens mij is het al gelukt!

[ Bericht 14% gewijzigd door PM-girl op 21-03-2006 21:14:58 ]
*
  dinsdag 21 maart 2006 @ 22:29:02 #197
74310 nanalune
pi_36247748
MeNicole, prachtige echo's! en sorry voor mijn plagerijtje over de duim..

Tazz , wens jullie veel sterkte de komende weken! Hoop dat het beebietje nog even blijft!

Hier is de beebie volgens mij gedraaid.. Mijn blaas is de laatste uren onderhevig geweest aan een 'voetmassage', en ik kan zeggen dat dat écht niet fijn is. Verder voel ik nergens beweging, alleen héél diep onderin.
  woensdag 22 maart 2006 @ 09:18:46 #198
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_36255280
Gisteren de echo gehad bij Fontys (proefkonijn voor echoscopie-les). Was leuk! Ze zeggen verder niets over je baby en ontwikkelingen en of alles oké lijkt, maar gewoon kijken naar mijn baby die steeds om zijn as draaide, hikte en de armpjes en beentjes bewoog, was heeeeeeeeeeeeeeeel leuk! De baby lag steeds met z'n koppie omhoog (net als Maria uiteindelijk). Nu zegt het natuurlijk nog niks, maar ik denk echt dat het weer een stuitje wordt.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  woensdag 22 maart 2006 @ 09:31:14 #199
94046 PM-girl
pi_36255464
Pfff, ik kom even mijn hart luchten hoor.
Vanmorgen gebeld door de vk, dat de uitslag van de nekplooimeting een verhoogd risico aangaf.
Op zich in het zkh van de week zei de echoscopiste wel dat ze het niet goed kon meten en daarom kwam de gyneacoloog er ook bij, maar daaruit was voor ons geen risico gebleken, we dachten dat het kindje gewoon te beweegelijk was om te kunnen meten.
Vanmiddag om 13::00 kunnen we op gesprek bij de vk om te kijken hoe nu verder.

Wat een schrik zeg, ondanks mijn voorgevoel, waar we het hier gisteren nog over hadden. De kans voor mij is nu op 1 op 10. Meteen schieten er zoveel vragen omhoog. De nekplooi was namelijk erg dik, is de kans dan nog steeds 90 procent dat een evt. punctie goed zou zijn, wat zijn evt. oorzaken, hoe nu verder, wat na de bevalling etc etc
Ik weet even niet wat ik nu moet doen.
*
  woensdag 22 maart 2006 @ 09:34:47 #200
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36255528
He shit PM-girl. Dat is natuurlijk een bericht waar je heel erg van schrikt.

Hopelijk valt het allemaal mee, ik ken een verhaal... maar daar heb je nu iig niets aan. Het is even heel onzeker...

[ Bericht 7% gewijzigd door BE op 22-03-2006 09:40:06 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')