Nog even over die waardes. Je gaf aan dat 8 het max was en ik kwam net dit tegen:quote:Op woensdag 22 maart 2006 10:30 schreef PM-girl het volgende:
Heel lief Githa, duidelijke uitleg! Ik ga nu verder even nergens van uit, het is misschien 'maar' 3,8 mm, of juist 'al' 3,8, maar we kijken na vanmiddag verder, ook in ons evt. besluit, i denk dat we wel voor onderzoek gaan, we weten graag waar we aan toe zijn, ook in andere keuzes zoals werk etc.
Dus zo gezien zit je iig veel dichter bij de goede waarde dan bij de hoogste waarde.quote:Een kind met een nekplooi van 3 mm of meer heeft een grotere kans op bijvoorbeeld het Down syndroom (chromosoomafwijking) of een aangeboren hartafwijking. Eigenlijk geldt: hoe dikker de nekplooi, des te groter de kans op een afwijking.
Idd, dat is ook een lichtje, maar ja, dat wil niks zeggen. Het liefst zou ik zelfs meteen vanmiddag verder onderzoek willen (en een uitslag, maar ja, dat gaat niet). En als het geen down is, kan die plooi wel op iets anders duiden.quote:Op woensdag 22 maart 2006 10:38 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Nog even over die waardes. Je gaf aan dat 8 het max was en ik kwam net dit tegen:
[..]
Dus zo gezien zit je iig veel dichter bij de goede waarde dan bij de hoogste waarde.
Maar goed, ook dat hoeft niks te zeggen, maar dan weet je een beetje waartussen het ligt zeg maar.
PM-girl, ik ben net door iemand gewezen op je vraag/verhaal, daarom even snel een reactie van mijn kant.quote:Op woensdag 22 maart 2006 09:31 schreef PM-girl het volgende:
Wat een schrik zeg, ondanks mijn voorgevoel, waar we het hier gisteren nog over hadden. De kans voor mij is nu op 1 op 10. Meteen schieten er zoveel vragen omhoog. De nekplooi was namelijk erg dik, is de kans dan nog steeds 90 procent dat een evt. punctie goed zou zijn, wat zijn evt. oorzaken, hoe nu verder, wat na de bevalling etc etc
Ik weet even niet wat ik nu moet doen.
Dankje voor je reactie, heel lief!quote:Op woensdag 22 maart 2006 10:59 schreef Icaä het volgende:
[..]
PM-girl, ik ben net door iemand gewezen op je vraag/verhaal, daarom even snel een reactie van mijn kant.
Bij ons was de kans op Down 1 op 10, na bloedtest en nekplooimeting. Ik ging er van uit dat het fout was. Ten dele om mezelf er alvast op voor te bereiden, ten dele uit (gelukkig slechte) intuïtie.
We hebben een meteen een vlokkentest laten doen.
Het was goed.
Er bleken bij nader onderzoek (17 en 21 week) ook geen hartproblemen te zijn.
Het resultaat zit nu naast mij smakelijk een banaan naar binnen te werken.
Ik wil je met mijn verhaal één ding meegeven: je hebt nog steeds 90 procent kans dat het wél goed is. Ook al wil of kun je dat zelf moeilijk geloven of hopen. Wees realistisch, maar (of liever én) hou hoop.
Heel veel sterkte, ik weet nog goed wat voor hel het was.
quote:Op woensdag 22 maart 2006 11:08 schreef Icaä het volgende:
O ja, ik heb de verdikte nekplooi inderdaad zelf gezien. Nog voor de meting zei ik "wat ziet dat er raar uit, zit dat er altijd?" Het zag uit als een soort vin naast zijn nek.
O ja 2, hij is altijd een speknek gebleven, tenminste, dat vonden wij
[afbeelding]
quote:Op woensdag 22 maart 2006 09:18 schreef Sugar het volgende:
...kijken naar mijn baby die steeds om zijn as draaide, hikte en de armpjes en beentjes bewoog, was heeeeeeeeeeeeeeeel leuk!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |