Maak er dan Thee vp vanquote:Op woensdag 15 maart 2006 14:09 schreef Koningin het volgende:
tvp
Leuke reviewquote:Op woensdag 15 maart 2006 14:13 schreef detulp050 het volgende:
Spam ik gelijk nog even mijn link naar de review op de Frontpage
Lifestyle: Pickwick T-Pads
Bedankt, had een spontane ingeving om er een review over te schrijven, en het was erg leuk om te testenquote:
die staat op de FP..?quote:Op woensdag 15 maart 2006 19:03 schreef Martijn_77 het volgende:
Ik ben benieuwd naar de eerste smaak recensie
Tevens TVP![]()
Dat artikel heb ik dan gemist kijk eingelijk nooit op de FPquote:
Hij stond in het vorige topic, hij staat in dit topic en hij staat in het CULtopic in FCquote:Op woensdag 15 maart 2006 19:10 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Dat artikel heb ik dan gemist kijk eingelijk nooit op de FP![]()
het staat zelfs hier in dit topicquote:Op woensdag 15 maart 2006 19:10 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Dat artikel heb ik dan gemist kijk eingelijk nooit op de FP![]()
quote:Op woensdag 15 maart 2006 19:25 schreef Adelante het volgende:
OP iets verhelderd en ook daar Tulpie's link in gezet
Groene padhouder erin (goed afgewassen), 3 keer doorgespoeld om de koffiesmaak weg te krijgen en na 4 koppen nog steeds een schuimlaag. Blijft ook zo lekker in je glas achterquote:Op woensdag 15 maart 2006 20:45 schreef detulp050 het volgende:
Uh, goede padhouder erin? Heb je hem al doorgespoeld? Anders zou ik het niet weten, heb geen schuimlaagje
heb je toevallig die chromen senseo.. daar mag die padhouder niet in?quote:Op woensdag 15 maart 2006 20:38 schreef TGV2 het volgende:
Geen idee wat ik fout doe maar het blijft bij mij thee met een schuimlaag![]()
Ja hoor, past die gewoon in. Heb thuis ook nog zo'n "oude".quote:Op donderdag 16 maart 2006 10:49 schreef beefcake het volgende:
Weet iemand of de t-pad houder ook in de oude Senseo past, dus die met de knijpsluiting? Of zijn de houders van de oude en de nieuwe gewoon hetzelfde?
Er zitten 2 verschillende ehm....lipje-dingetje-aanhangseltje-gevalletjes bij.....1 voor die knijpsluitingsenseo's en 1 voor die nieuwere......als je zo'n chromen senseo hebt kun je daar nog weer een andere houder voor aanvragen/kopen bij pickwick.quote:Op donderdag 16 maart 2006 10:49 schreef beefcake het volgende:
Weet iemand of de t-pad houder ook in de oude Senseo past, dus die met de knijpsluiting? Of zijn de houders van de oude en de nieuwe gewoon hetzelfde?
Dat zou je zeggen, maar als je goed kijkt naar het nieuwe houdertje en het tuitje, zie je dat het via een andere weg in het kopje komt. Blijkbaar hebben ze vanaf het begin dus al rekening gehouden met andere toepassingen dan alleen koffiequote:Op woensdag 15 maart 2006 14:59 schreef wendytje het volgende:
maar dat smaakt dan toch naar koffie?
ik bedoel.... het loopt nog steeds uit het tuitje.... en het deksel zit ook steeds tegen koffiepads aan....
Als het patent/octrooi op naam van die gast staat dan loopt die nu lekker binnen.. waar maak jij je dan druk om?quote:Op vrijdag 17 maart 2006 10:17 schreef Yildiz het volgende:
Ik ben een fan van thee, maar ik koop die T-pads niet uit boycot naar DE.
En dan nu even waarom.
Een paar jaar geleden had iemand dit precies uitgevonden, en ging daarmee naar DE. Ze waren helemaal enthousiast, en zouden het doorspelen, natuurlijk waren toen al zware contracten getekend. Patent / octrooi je kent het wel.
Later is hij ook nog langs beurzen geweest, waren ze ook enthousiast. Ook ver binnen het DE waren ze enthousiast, maar aan het einde van de rit zeiden ze toch nee.
En opeens, een jaar later, komen ze er zelf mee!
Zelfde idee, zelfde ontwerp, ja dat is een patentbreuk, ja daar weet DE vanaf, maar die hebben veel diepere zakken, en kunnen het misschien nog winnen ook.
Waar gaat dat heen, als grote bedrijven het winnen van de kleinen, die met de goede ideeën komen.
Walgelijk van DE
Denk je dat het bullshit is?
http://www.ad.nl/economie/article182133.ece en
http://www.ad.nl/economie/article184401.ece
Waar gaat het heen? Dat is niet nieuw hoor, degene die het diepst in de zakken kan reiken wint wel, de anderen kunnen vaak het geld niet eens opbrengen om er überhaupt aan te beginnen, laat staan te winnen.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 10:17 schreef Yildiz het volgende:
Waar gaat dat heen, als grote bedrijven het winnen van de kleinen, die met de goede ideeën komen.
Walgelijk van DE
Ja, das de grap, dat doet DE dus niet hé, die beginnen een zaak, dan hij de naam die hij zelf heeft geregistreerd, bij het merknamenbureau (dé plek, daarvoor) niet mag gebruiken.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 11:25 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Als het patent/octrooi op naam van die gast staat dan loopt die nu lekker binnen.. waar maak jij je dan druk om?
Kopie.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 13:22 schreef Typmuts het volgende:
Heb de andere smaken nog niet gesignaleerd! Heb gister wel de Earl Grey gedronken.
Was goed te drinken. Ik vind alleen de thee niet super warm. Ik drink liever super hete thee
zoals je het uit de waterkoker krijgt. Uit de senseo moet ik 'm eigenlijk meteen opdrinken,
wil ik 'm nog een beetje heet drinken. Voor de rest vind ik het wel een leuke "uitvinding".
Ja hoor, Dirk v.d. Broek (hier in Deventer in ieder geval) heeft ze wel. Heb er woensdag de andere 2 smaken gehaald.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 12:48 schreef Whiskers het volgende:
ik vind die rooibos-sinaasappel ook heel lekker ruiken![]()
Zijn die andere smaken al ergens gesignaleerd?
- maar 1 apparaat op je aanrechtquote:Op vrijdag 17 maart 2006 15:56 schreef Yildiz het volgende:
Maar afgezien van de snelheid en het feit dat je een Senseo gebruikt, wat is hier het voordeel t.o.v. een normale pot thee?
Ik ben benieuwd.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 19:10 schreef teig het volgende:
Ik heb die t4u dus in huis.. Maar die past dus niet in de t-pad houder. Die padhouders worden dus los verkocht. Ze zijn net wat groter als t-pads. Ik heb de houder nog niet (wel de van DE) en ga morgen zo'n andere houder kopen.
Ben benieuwd hoe dat smaakt. Tis iig goedkoper als die senseo thee...
Bij de Edah!quote:Op zaterdag 18 maart 2006 16:19 schreef amaranta het volgende:
waar kun je zo'n proefpakket halen? Was net bij de AH maar zag het daar niet...
Bedankt!quote:Op zaterdag 18 maart 2006 16:20 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
[..]
Bij de Edah!
Mijn vriendin is net een bakje Senseo thee aan het zetten!![]()
Tussen de 2.99 en 3.50 nu nog.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 17:17 schreef amaranta het volgende:
En wat kost zo'n pakketje?
Ben ik het me eensquote:Op vrijdag 17 maart 2006 16:57 schreef Mickeys het volgende:
- maar 1 apparaat op je aanrecht
- geen thee die oud word dus altijd een vers bakje thee
- goede vervanger van de tea for one
- altijd thee op de juiste temperatuur (mits je je Senseo ook wel eens ontkalkt wat vele vergeten)
quote:Op zaterdag 18 maart 2006 19:00 schreef arj1o1 het volgende:
Overigens zullen de lossen pad-houders voor de T-pads 2,49 kosten (C1000).
Cappuccinopads? Kunnen die gewoon in de Senseo?quote:Op zaterdag 18 maart 2006 19:00 schreef arj1o1 het volgende:
Vanaf maandag zullen bij de meeste supermarkten de Cappuccino pads van Nescafe ook in de winkel liggen. Er zijn 4 soorten, maar ik heb niet onthouden welke.
ja de padhouder kost nu 2,49 los, en straks 4,99 dat wist ikquote:Op zaterdag 18 maart 2006 17:48 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Tussen de 2.99 en 3.50 nu nog.
Maar straks na de aanbiedingen wel 5 euro geloof ik.
Ze bedoelde ook de prijs van zo'n probeerpak.......zitten 2 pakjes T bij + zo'n houder.....voor ergens tussen de ¤ 2,50 en ¤ 3,50 ( give or take ) afhankelijk van welke super je bezoekt.....quote:Op zaterdag 18 maart 2006 19:53 schreef amaranta het volgende:
[..]
ja de padhouder kost nu 2,49 los, en straks 4,99 dat wist ik
maar ik vroeg me af wat zo'n probeerpak kost...maar ik rij maandag wel ff naar de supermarkt
Ik heb het ook over het probeerpakquote:Op zaterdag 18 maart 2006 19:53 schreef amaranta het volgende:
ja de padhouder kost nu 2,49 los, en straks 4,99 dat wist ik
maar ik vroeg me af wat zo'n probeerpak kost...maar ik rij maandag wel ff naar de supermarkt
Hij staat nu voor me.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 18:51 schreef Shirley het volgende:
Zojuist de Earl Grey geprobeerd. Heerlijk! Dit is een blijvertje...
Geen schuimkraag hierquote:Op zaterdag 18 maart 2006 22:50 schreef -Marjo- het volgende:
Ik krijg een vieze schuimkraag bij de Early Grey, die ander heeft dat niet...
Ja ik heb ook dat oude model inderdaad....quote:Op zondag 19 maart 2006 12:20 schreef gewooneenuser het volgende:
-Marjo- ik heb hetzelfde probleem, ook alleen met de Early Grey.
Heb je ook de 'oude' senseo met die knijpsluiting? Misschien ligt het daaraan?
Ik zal eens een mailtje sturen naar senseo/pickwick
]LET OP!! In de gebruiksaanwijzing staat dat je voor het OUDE senseo apparaat ( met knijpsluiting dus) een ANDERE padhouder moet hebben! Die is te verkrijgen bij Douwe Egberts!!!quote:Op zondag 19 maart 2006 12:20 schreef gewooneenuser het volgende:
-Marjo- ik heb hetzelfde probleem, ook alleen met de Early Grey.
Heb je ook de 'oude' senseo met die knijpsluiting? Misschien ligt het daaraan?
Ik zal eens een mailtje sturen naar senseo/pickwick
Nee, dat is voor de aluminium versie. Voor de knijpversie zat er een apart handvatdingetje bij...quote:Op zondag 19 maart 2006 14:03 schreef Bolletje... het volgende:
[..]
]LET OP!! In de gebruiksaanwijzing staat dat je voor het OUDE senseo apparaat ( met knijpsluiting dus) een ANDERE padhouder moet hebben! Die is te verkrijgen bij Douwe Egberts!!!
Dus dit verklaard een hoop voor deze mensen denk ik
Hmm dan heb ik de gebruiksaanwijzing verkeerd begrepenquote:Op zondag 19 maart 2006 14:07 schreef -Marjo- het volgende:
[..]
Nee, dat is voor de aluminium versie. Voor de knijpversie zat er een apart handvatdingetje bij...
Geweldige tip !quote:Op zondag 19 maart 2006 00:35 schreef Binkster het volgende:
gewone eenkops theezakjes van elk merk werken ook prima, gewoon touw er af en inhoud beetje schudden zodat het mooi in het midden zit
Hoe bedoel je? Je drukt het knoppie voor 2 kopjes in?quote:Op zondag 19 maart 2006 15:04 schreef _Flame_ het volgende:
Ik heb net ook een kopje earl grey op, zonder schuimlaag of koffie smaak![]()
erg goed te doen![]()
Ik heb 1,5 kop gepakt, denk dat hij bij 1 kopje aan de sterke kant is (maarja ik hou nu eenmaal ook van slappe thee)
Okeej.....quote:Op zondag 19 maart 2006 15:51 schreef gaai het volgende:
[..]
Geweldige tip !![]()
ik vind het dan wel een beetje sterk voor 1 kopje, dus op knopje voor 2 kopjes duwen en lekker grote mokken drinken.......![]()
Nee joh. Dan is de verhouding theezakje en water toch juist beter, lijkt mij.quote:Op zondag 19 maart 2006 16:27 schreef gaai het volgende:
[..]
Okeej.....als je dan op '2kopjes' duwt, wordt je thee alleen maar nog sterker....dus beter op '1 kopje' duwen en dan zakje eruit halen en nog een keer '1 kopje' duwen.......denk ik ........
![]()
Ja, dat léék mij ook.....maar toen ik het probéérde..........quote:Op zondag 19 maart 2006 17:18 schreef Whiskers het volgende:
[..]
Nee joh. Dan is de verhouding theezakje en water toch juist beter, lijkt mij.
* Whiskers gaat vierkant rooibostheezakje passend maken binnenkort en testen
een theezakje in je senseohouder?quote:Op zondag 19 maart 2006 19:07 schreef Winky het volgende:
Ik heb net een lekker bakje aardbeienthee gemaakt met de senseo. Een 1kopszakje in de houder en op 2koppen knopje gedrukt. Wel opletten dat het zakje goed in de houder zit, bij mij zat het niet goed en kwam er thee aan alle kanten uit. Hoekjes even omgevouwen en toen was dat probleem ook opgelost.
Ik las dat het mogelijk was en heb het uitgeprobeerd. En ja, tuurlijk had ik ook de waterkoker kunnen pakken of alleen het water in de senseo kunnen opwarmen maar daar ging het nou net niet om.quote:Op zondag 19 maart 2006 19:08 schreef Adelante het volgende:
[..]
een theezakje in je senseohouder?
maak er dan alleen het water mee warm en hang het zakje er later in
Dat duurt langer...quote:Op zondag 19 maart 2006 19:08 schreef Adelante het volgende:
[..]
een theezakje in je senseohouder?
maak er dan alleen het water mee warm en hang het zakje er later in
En van wat voor conservatieve negerstam ben jij ?quote:Op zondag 19 maart 2006 21:17 schreef Ellatjuh het volgende:
we hebben geen senseo,dus kan het ook niet proberen![]()
Geen koffiesmaak? Want de thee komt toch door dezelfde opening naar buiten lijkt me? Of moet je hem eerst doorspoelen?quote:Op zondag 19 maart 2006 23:34 schreef diertjuh het volgende:
Wij hebben het sinds vrijdag ook en moet zeggen dat het zeer makkelijk en snel te gebruiken is.
Ja klopt, je moet dus eerst wel even doorspoelen. Daarna zit er geen koffie smaak meer aan.quote:Op zondag 19 maart 2006 23:36 schreef mjb44 het volgende:
[..]
Geen koffiesmaak? Want de thee komt toch door dezelfde opening naar buiten lijkt me? Of moet je hem eerst doorspoelen?
Die Earl Grey vind ik wel lekker, maar die andere totaal niet.quote:Op zondag 19 maart 2006 23:36 schreef Sjoem het volgende:
Ik heb Early Grey en Tempting Red geprobeerd, maar ik vond het werkelijk vies!
Ik houd het maar bij gewone thee en aardbeienthee
Is zelfs niet nodig, ook zonder doorspoelen hier geen koffiesmaakquote:Op zondag 19 maart 2006 23:40 schreef diertjuh het volgende:
[..]
Ja klopt, je moet dus eerst wel even doorspoelen. Daarna zit er geen koffie smaak meer aan.![]()
Dat is geeneens nodig. Ik heb het ook 2 keer gedronken zonder doorspoelen, en geen koffiesmaak hoor.quote:Op zondag 19 maart 2006 23:40 schreef diertjuh het volgende:
[..]
Ja klopt, je moet dus eerst wel even doorspoelen. Daarna zit er geen koffie smaak meer aan.![]()
Dat zeg ik.quote:Op zondag 19 maart 2006 23:59 schreef gewooneenuser het volgende:
[..]
Is zelfs niet nodig, ook zonder doorspoelen hier geen koffiesmaak
ten eerste lust ik geen koffie en ten 2e vinden mn ouders zo n apparaat niet nodigquote:Op zondag 19 maart 2006 23:33 schreef Djeez het volgende:
[..]
En van wat voor conservatieve negerstam ben jij ?
kijk, marketing op zijn sterkst, je hebt helemaal niets aan een senseo (je lust geen koffie) en toch wil je er een hebbenquote:Op maandag 20 maart 2006 09:34 schreef Ellatjuh het volgende:
[..]
ten eerste lust ik geen koffie en ten 2e vinden mn ouders zo n apparaat niet nodig![]()
![]()
ach ze zijn met alles altijd wat later,maar denk dat het er nog wel komt,over een half jaar ofzo![]()
![]()
Dit wilde ik even weten.quote:Op donderdag 16 maart 2006 20:35 schreef E.T. het volgende:
Ik had de senseo trouwens niet doorgespoeld, maar had geen koffie-bijsmaak oid. Viel me alles mee
kan op 2 manieren, of eerst knop voor 1 kopje helemaal laten doorlopen en dan nogmaals knop voor 1 kopje en dan gewoon halverwege apparaat uitzetten (kan gewoon volgens de gebruiksaanwijzingquote:Op zondag 19 maart 2006 15:52 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Je drukt het knoppie voor 2 kopjes in?
Het is volgens hen dus normaal, toch vreemd dat ik geen bellen krijg bij de rooibos...quote:Hartelijk dank voor uw bericht over Pickwick T-pads. U schrijft dat u bij het gebruik van Early Grey T-pads een schuimlaagje op uw thee krijgt.
Dergelijke schuimbellen zijn zogenaamde instroombellen die ook ontstaan als je thee inschenkt vanaf een bepaalde hoogte (bijvoorbeeld met een theepot). Deze verdwijnen na korte tijd weer. Deze instroombellen zijn overigens te voorkomen door de thee via de zijkant van het glas te laten instromen.
Helpt ook niet. Het is toch echt een laag sop hoor. Cappuchinotheequote:Op maandag 20 maart 2006 16:39 schreef gewooneenuser het volgende:
Antwoord van Pickwick:
[..]
Het is volgens hen dus normaal, toch vreemd dat ik geen bellen krijg bij de rooibos...
misschien rare vergelijking, maar misschien moet je het zien als water met afwasmiddel schuimt en water met ammoniac schuimt niet?quote:Op maandag 20 maart 2006 16:39 schreef gewooneenuser het volgende:
Antwoord van Pickwick:
[..]
Het is volgens hen dus normaal, toch vreemd dat ik geen bellen krijg bij de rooibos...
onderstaand bericht kwam ik tegenbij de senseo-sitequote:
same herequote:Op dinsdag 21 maart 2006 09:39 schreef beefcake het volgende:
Aan de knijpsluiting kan het niet liggen. Ik heb die versie ook en er is bij beide smaken geen schuim te bekennen, gewoon 'gladde' thee
Lauw? Bij wordt de thee wel gewoon warm..quote:Op dinsdag 21 maart 2006 20:24 schreef _Dizzy_ het volgende:
Beetje aan de lauwe kant maar goed warm is ook niet alles..
als het lauw is kan je ook is je senseo apparaat ontkalken wil ook wel is helpenquote:Op dinsdag 21 maart 2006 20:24 schreef _Dizzy_ het volgende:
Heb hem nu ook eindelijk in huis gehaald, bij mij totaal geen schuimlaag en de thee smaakt wel goed! Beetje aan de lauwe kant maar goed warm is ook niet alles..
Ik kan zelfs 3 kopjes zetten met 1 pad.
vroeg ik ook al, maar tot op heden geen antwoord....quote:Op zondag 19 maart 2006 23:36 schreef mjb44 het volgende:
[..]
Geen koffiesmaak? Want de thee komt toch door dezelfde opening naar buiten lijkt me? Of moet je hem eerst doorspoelen?
ja dus.... heb net even verder dan jouw post gelezen..quote:Op woensdag 22 maart 2006 15:56 schreef wendytje het volgende:
[..]
vroeg ik ook al, maar tot op heden geen antwoord....
misschien heb jij meer geluk![]()
Deze heb ik gisteren geprobeerd (Capuccino van Nescafe). Vond hem erg goed smaken. Ze hebben inderdaad 4 smaken: Capuccino, Capuccino decaf, Choco Cafe en nog eentje maar die ben ik vergeten.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 19:00 schreef arj1o1 het volgende:
Vanaf maandag zullen bij de meeste supermarkten de Cappuccino pads van Nescafe ook in de winkel liggen. Er zijn 4 soorten, maar ik heb niet onthouden welke.
beter goed gejat dan slecht bedacht.quote:Op woensdag 22 maart 2006 21:33 schreef NPower het volgende:
Lijkt mij meest nutteloze uitvinding dit jaar.... Thee is sowieso voor 1 kopje al zo gemaakt, en dan kan ik zelf de sterkte van mijn smaak bepalen. Ook zijn T-pads een stuk duurder, en een gejat idee (las ik in NHD)
die had ik ook gehaald op de huishoudbeurs,wel lekker de cappagino alleen ik doe voor 1 pad op het knopje drukken voor 2 kopjes anders vind ik hem wat te sterkt en heb je niet zo veel en op de voor 2 kopjes heb je een flinke beker en niet zo sterk meerquote:Op donderdag 23 maart 2006 09:21 schreef dutchdevil het volgende:
[..]
Deze heb ik gisteren geprobeerd (Capuccino van Nescafe). Vond hem erg goed smaken. Ze hebben inderdaad 4 smaken: Capuccino, Capuccino decaf, Choco Cafe en nog eentje maar die ben ik vergeten.
Bij die rooibos heb ik geen last van schuim, bij de earl grey wel. Hoe kan het dan dat het koud was? Ik heb er namelijk zelf geen last van.quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:41 schreef kabouter.muts het volgende:
Heb hem vandaag op mijn werk mogen proeven.
Die rooibos met bloedsinasappel.
Niet vies, echt niet! maar wel een beetje te koud. Ik kreeg er een pietsje schuim op net als bij ongelookt water. Smaak was wat flauw maar daar houden geloof ik de meeste mensen wel van.
Die andere is Latté. Heb het wel gekocht maar nog niet geprobeerd. Wel inmiddels de Capuccino en Choco geprobeerd. Capuccino vind ik lekker, Choco vind ik niet zo maar dat had ik kunnen weten want ik ben niet zo gek op chocosmaak in mijn koffie.quote:Op donderdag 23 maart 2006 09:21 schreef dutchdevil het volgende:
[..]
Deze heb ik gisteren geprobeerd (Capuccino van Nescafe). Vond hem erg goed smaken. Ze hebben inderdaad 4 smaken: Capuccino, Capuccino decaf, Choco Cafe en nog eentje maar die ben ik vergeten.
cappagino?quote:Op donderdag 23 maart 2006 12:07 schreef glossy het volgende:
[..]
die had ik ook gehaald op de huishoudbeurs,wel lekker de cappagino alleen ik doe voor 1 pad op het knopje drukken voor 2 kopjes anders vind ik hem wat te sterkt en heb je niet zo veel en op de voor 2 kopjes heb je een flinke beker en niet zo sterk meer
Dat maakt de meesten niet uit hier, zo te lezen.quote:Op zondag 26 maart 2006 21:33 schreef GREENSKiN het volgende:
Jammer dat Pickwick thee niet te zuipen is.
Wordt het denk ik tijd om je apparaat te ontkalken.quote:Op woensdag 29 maart 2006 19:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb de earl grey en de rooibos geprobeerd,
De thee was blind, en er komen van die kalkschilfers op het water. Smaak was op zich niet echt slecht, je kan het drinken.
Niet te vergelijken met een goede pot thee, maar het kan een stuk beroerder.
heb geen senseo, was bij vrienden.quote:Op woensdag 29 maart 2006 19:21 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Wordt het denk ik tijd om je apparaat te ontkalken.
quote:Op woensdag 29 maart 2006 19:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
heb geen senseo, was bij vrienden.
Die heb ik nu ook. Met sopquote:Op maandag 27 maart 2006 11:48 schreef Koningin het volgende:
Ik heb nu alle smaken in huis, vind ze heerlijk. Die Lemon en Lime is heerlijk als je dorst hebt
Je kunt hem toch uit elkaar schroeven, de onderkant zit alleen met een bajonetsluiting op de padhouder vast. En dan onder de hete kraan houden misschien?quote:Op vrijdag 31 maart 2006 10:57 schreef MissyMirjaM het volgende:
er is koffie gezet met mijn theepad houder
zou hij met een paar keer doorspoelen weer clean zijn..?
Onder de kraan houden is denk ik al voldoende.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 11:42 schreef Brighteyes het volgende:
Idd even onderkantje erafhalen en hem in de afwasmachine gooien.
die liggen bij de vomar ook want die verkoopt andere thee pats t4u of zo iets heet het en daar heb je ook die pathouders voor nodig omdat die groter zijn dan de DE patsquote:Op donderdag 30 maart 2006 21:42 schreef moussy het volgende:
Bij de marskramer lagen al nep-houdertjes voor 1,99
Pure azijn doe ik het meestalquote:Op vrijdag 31 maart 2006 19:01 schreef MissyMirjaM het volgende:
pure azijn, of verdund met water bluezz?
Die had ik gehaald, maar ik vind de "echte" thee lekerder. En de padhouder(van senseo zeg maar) is wat beter.. steviger enzo..quote:Op vrijdag 31 maart 2006 18:38 schreef glossy het volgende:
[..]
die liggen bij de vomar ook want die verkoopt andere thee pats t4u of zo iets heet het en daar heb je ook die pathouders voor nodig omdat die groter zijn dan de DE pats
Ik heb ook een quooker, lekker makkelijk kokend water uit de kraan. Je kunt de theepadjes ook gewoon in een kop doen en dan kokend water erbij. Ik vind ze dan lekkerder dan uit de senseo.quote:Op donderdag 23 maart 2006 20:19 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik heb een quookerdus deze noviteit laat ik aan mijn neus voorbij gaan.
![]()
Wat is dat allemaal voor onzinnig gedoe: mensen die normale theezakjes in een Senseo proppen, of andersom; mensen die een Senseo T-pad in een theekopje soppenquote:Op maandag 3 april 2006 12:04 schreef FlorianSchneider het volgende:
Ik heb ook een quooker, lekker makkelijk kokend water uit de kraan. Je kunt de theepadjes ook gewoon in een kop doen en dan kokend water erbij. Ik vind ze dan lekkerder dan uit de senseo.
Dat dacht ik dus ook, misschien is de senseo-markt wel wat ingekakt dat ze er daarom nu mee komen ipv weet ik veel hoe lang geleden. Ik verwacht bij de volgende inkakperiode wel chocolademelkpadjesquote:Op maandag 3 april 2006 12:04 schreef FlorianSchneider het volgende:
[..]
Als ik dit zo bekijk is er bij het ontwikkelen van de senseo al rekening gehouden met thee.
Ow ja....die zelf-vul-houders.......met koffie vond ik het zwaar niet-okeej.....quote:Op maandag 3 april 2006 14:26 schreef Mickeys het volgende:
De houders zijn op... althans.. in een pakket met thee erbij. Zelfs de DE winkel kunnen ze niet aanslepen..
de nephouders bestaan al een jaar minimaal.. of je er nu koffie of losse thee indonderd... maar dus niet uit
Nou ik heb dat padjes ding meegenomen en die is dus gewoon zwaar klote, veel schuim op mijn thee en een koffiesmaak. Inmiddels ligt hij al in de zandbak van de kinderen, mijn zoon zag er een mooi roze schepje inquote:Op vrijdag 31 maart 2006 18:38 schreef glossy het volgende:
[..]
die liggen bij de vomar ook want die verkoopt andere thee pats t4u of zo iets heet het en daar heb je ook die pathouders voor nodig omdat die groter zijn dan de DE pats
ik spoel altijd eerst me senseo apparaat goed door als er koffie mee is gezet want anders smaakt het idd naar koffie.quote:Op woensdag 5 april 2006 20:09 schreef moussy het volgende:
[..]
Nou ik heb dat padjes ding meegenomen en die is dus gewoon zwaar klote, veel schuim op mijn thee en een koffiesmaak. Inmiddels ligt hij al in de zandbak van de kinderen, mijn zoon zag er een mooi roze schepje inDe thee vind ik weer wél véél lekkerder, maar dan wel vanuit de officiële houder, past prima hoor
Waarom heb ik dan geen schuim bij de rooibos variant, maar wel bij de earl grey.quote:Op donderdag 6 april 2006 09:21 schreef glossy het volgende:
als je je senseo voor het thee zetten niet goed door laat spoelen zonder padhouder komt er degelijk wel een schuimlaag op je thee en smaakt het ook naar koffie.
ik drink bijna geen koffie dus ik proef het direct
hij doe hem geregeld in de vaat wasser voor al als er net koffie mee is gezet,ik drink amper koffie dus dan proef je degelijk wel de koffie smaak (en ben niet de enige die dat al was opgemerkt)quote:Op donderdag 6 april 2006 11:37 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Waarom heb ik dan geen schuim bij de rooibos variant, maar wel bij de earl grey.
En trouwens ik spoel helemaal niks door, ik gebruik het direct na de koffie, wel even laten uitlekken, maar verders geen bijzondere handelingen. En toch geen koffiesmaak.
Misschien moeten de mensen die hier last van hebben, hun aparaat sowieso wat vaker schoonmaken. En regelmatig ontkalken.
waarom hebben ze dat nou nooit eerder bedachtquote:Op vrijdag 7 april 2006 11:49 schreef Liejannuh het volgende:
Ik blijf het een geweldige uitvinding vinden!
Thee die niet naar koffie smaakt!
Met een snelle waterkoker zet je binnen no-time een hoeveelheid thee waar de Senseo een half uur op staat te rochelen, en die smaakt dan nog eens beter ook omdat je dan échte thee kunt gebruiken. Om over de kosten nog maar te zwijgen. Werkelijk, ik snap nog steeds niet dat mensen zich zo graag laten oplichten...quote:Op vrijdag 7 april 2006 02:18 schreef GREENSKiN het volgende:
Hàndig he? Die T-Pads? Bespaart zoveel tijd!
Vind inderdaad de T wel sterk gooi het eerste kopje vaak weg :S en uiteindelijk haal ik een paar kopjes T uit 1 pad en dan valt het wel weer mee!quote:Op dinsdag 11 april 2006 17:44 schreef Green_eye het volgende:
Het is wel een leuk idee, en smaakt idd niet naar koffie. Maar je kunt de sterkte niet regelen, dat is wel een nadeel.
Hoe moet je dat eigenlijk doen? Je Senseo doorspoelen? Die van ons is 2de hands dus zit geen handleiding bij.quote:Op woensdag 5 april 2006 20:26 schreef glossy het volgende:
[..]
ik spoel altijd eerst me senseo apparaat goed door als er koffie mee is gezet want anders smaakt het idd naar koffie.
Hoe kan het nou naar koffie smaken als je bijna geen koffie drinkt?quote:Op donderdag 6 april 2006 09:21 schreef glossy het volgende:
als je je senseo voor het thee zetten niet goed door laat spoelen zonder padhouder komt er degelijk wel een schuimlaag op je thee en smaakt het ook naar koffie.
ik drink bijna geen koffie dus ik proef het direct
Ik snap het ook niet, thee zetten is zoooo simpel..quote:Op vrijdag 7 april 2006 11:56 schreef Solopeople het volgende:
[..]
Met een snelle waterkoker zet je binnen no-time een hoeveelheid thee waar de Senseo een half uur op staat te rochelen, en die smaakt dan nog eens beter ook omdat je dan échte thee kunt gebruiken. Om over de kosten nog maar te zwijgen. Werkelijk, ik snap nog steeds niet dat mensen zich zo graag laten oplichten...
Misschien gebruikt iemand anders binnen haar huishouden de Senseo wél voor koffie?quote:Op zaterdag 22 april 2006 12:00 schreef amaranta het volgende:
[..]
Hoe kan het nou naar koffie smaken als je bijna geen koffie drinkt?
* Isabeau heeft net tegelijk 1 kop thee met de waterkoker en 1 kop koffie met de senseo gezet.quote:Op zaterdag 22 april 2006 12:04 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik snap het ook niet, thee zetten is zoooo simpel..
gewoon pathouder er uit halen de klep dicht kopje er onder zetten en er water door heen laten spoelen.quote:Op zaterdag 22 april 2006 11:59 schreef amaranta het volgende:
[..]
Hoe moet je dat eigenlijk doen? Je Senseo doorspoelen? Die van ons is 2de hands dus zit geen handleiding bij.
Moet je hem dan vol met water doen en dan op de 2 knopjes (1 en 2 kops) tegelijk indrukken?
Voor het doorspoelen van de Senseo moet je hem helemaal vol doen met water en er een grote bak onder zetten.quote:Op zaterdag 22 april 2006 14:25 schreef glossy het volgende:
[..]
gewoon pathouder er uit halen de klep dicht kopje er onder zetten en er water door heen laten spoelen.
en hoe mijn senseo naar koffie kan samekn terwijl ik amper koffie drink nou krijg nog wel is visite he die koffie drinken
en WEL de houder er in laten zitten.quote:Op woensdag 26 april 2006 14:11 schreef Angel_1983 het volgende:
[..]
Voor het doorspoelen van de Senseo moet je hem helemaal vol doen met water en er een grote bak onder zetten.
Je druk op het knopje voor 1 kopje en tegelijktijdig op het knopje voor 2 kopjes, hij spoelt dan het hele resevoir in 1x leeg en je Senseo is doorgespoeld.
Ik ben het helemaal met je eens, ik heb het geprobeerd, maar ga weer lekker ouderwets terug naar mijn waterkoker, en mijn veel meer keuze theezakjes/losse theequote:Op zaterdag 22 april 2006 14:02 schreef Isabeau het volgende:
[..]
* Isabeau heeft net tegelijk 1 kop thee met de waterkoker en 1 kop koffie met de senseo gezet.
Tegelijk klaar, echt precies tegelijk klaar![]()
Alleen als ik thee met de senseo had willen hebben dan had ik dus moeten wachten tot vriendlief's koffie klaar was. En met de senseo was meer werk.
Koffie met senseo: constateren dat er voldoende water is zodat dat weer tijd scheelt, op middelste knopje drukken, gebruikte koffiepad weggooien, houder even omspoelen, nieuwe koffiepad erin doen, kopje pakken, even wachten tot middelste lampje ophoudt te flikeren, op knopje voor 1 kopje drukken, even wachten, koffie klaar
Thee zetten: beetje water in waterkoker, aanzetten, kopje pakken + theezakje, wachten tot water kookt, water opgieten, even wachten, thee klaar
Jij hebt je speciaal geregistreerd om dit te komen melden?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:45 schreef teapads het volgende:
-Spam-
Leuke nick heb jequote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:45 schreef teapads het volgende:
-Spam-
gewoon de stop/startknop indrukken. Hij gaat dan uit. Een kwartiertje later zet ik hem weer aan en druk ik weer beide knoppen in (dus helemaal doorlopen).quote:Op donderdag 23 november 2006 18:16 schreef Muck het volgende:
hoe stop je hem halverwege dan?
het is toch gewone thee, alleen het zit in een pad ipv een theezakje.quote:Op donderdag 23 november 2006 22:45 schreef heaven7 het volgende:
Ik zet dus wel 4 of 5 koppen van 1 pad. Ik vind de rooibos.bloedsinaasappel echt ontzettend lekkerWaarom hebben ze die smaak niet in gewone thee?
Gewoon 3 minuten laten trekken.quote:Op donderdag 23 november 2006 23:21 schreef heaven7 het volgende:
Oh! Gaat dat goed? In dat geval ga ik morgen een pakje halen
Ik snap eerlijk gezegd niet dat je zo moeilijk doet, je kunt het toch zo gebruiken?, met een lepeltje vis je het er weer uit.quote:Op vrijdag 24 november 2006 14:40 schreef glossy het volgende:
ik had vorige week me proef pakketje gehad en ze zijn erg lekker,heb alleen geen zin om steeds me senseo om te spoelen dus ik heb de pats in een thee zeef gefrommelt
dat zijn ze dus allemaalquote:Op vrijdag 24 november 2006 08:32 schreef tonks het volgende:
Ik heb appel kaneel,bosvruchten, sterremix groene thee met mint early grey ofzo en rooibos. Lekker hoor
misschien meer vruchtensmaakjes?quote:
had ie al genoemdquote:Op vrijdag 24 november 2006 17:22 schreef PeRi het volgende:
[..]
Nee hoor je hebt ook nog groene thee met munt
dat is sterremixquote:en anijs
die was ik inderdaad vergeten....quote:en lemon & lime.
wat is er moeilijk aan om een pad in een thee zeefje te leggen,er uit halen met theelepels dat is pas een gedoequote:Op vrijdag 24 november 2006 14:44 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Ik snap eerlijk gezegd niet dat je zo moeilijk doet, je kunt het toch zo gebruiken?, met een lepeltje vis je het er weer uit.
Yeah rightquote:Op zondag 26 november 2006 18:00 schreef glossy het volgende:
[..]
wat is er moeilijk aan om een pad in een thee zeefje te leggen,er uit halen met theelepels dat is pas een gedoe
is het gelukt Muck?quote:Op donderdag 23 november 2006 19:56 schreef Muck het volgende:
ah okee
van het weekend eens proberen
dank je!
wanneer heb jij het spel gedaan?quote:Op zondag 3 december 2006 10:01 schreef scrub_nurse het volgende:
nee ik krijg ze gratis van t teepadspelletje...
Duurt een paar weken, een beetje geduld moet je wel hebben als je meedoet aan die spelletjes, had je kunnen wetenquote:Op zondag 3 december 2006 10:38 schreef scrub_nurse het volgende:
nee ik wil ze gratis en voor nix! ik heb toch niet voor niks als n idioot op die teepads zitten klikken?
je kunt je ook aanmelden voor de DE nieuwsbrief, dan krijg je bericht als er iets nieuws is, dan hoef je alleen maar te klikken dat je het hebben wilt, heb je ze zo in huis, duurt niet langer dan een week.quote:Op zondag 3 december 2006 10:40 schreef PeRi het volgende:
[..]
Duurt een paar weken, een beetje geduld moet je wel hebben als je meedoet aan die spelletjes, had je kunnen weten.
jup, hij is weer helemaal schoonquote:Op zondag 3 december 2006 08:59 schreef wendytje het volgende:
[..]
is het gelukt Muck?
heb je ineens weer wat meer koffie!
hier ¤1,55...quote:Op zondag 3 december 2006 10:33 schreef tonks het volgende:
Anders koop je het in de winkel? Is maar 1 euro hoor
Als je zo rijk bent als ik dan let je niet op 55 centquote:Op zondag 3 december 2006 14:12 schreef Muck het volgende:
[..]
jup, hij is weer helemaal schoon
[..]
hier ¤1,55...
quote:Op zondag 3 december 2006 14:13 schreef tonks het volgende:
[..]
Als je zo rijk bent als ik dan let je niet op 55 cent
m'n senseo heeft al weken geen koffie gezienquote:Op zondag 31 december 2006 17:13 schreef Remzz het volgende:
Spul blijft naar koffie smaken vind ik, wel erg handig.
Dan is het wel handigquote:Op zondag 31 december 2006 17:15 schreef snellejelle het volgende:
[..]
m'n senseo heeft al weken geen koffie gezien
De MediaMarkt misschien? Daar heb ik laatst t-pad houders gezien maar geen idee voor welk type...quote:Op dinsdag 2 januari 2007 12:19 schreef beefcake het volgende:
Is er al iemand die een t-pad houder heeft kunnen krijgen voor een new generation senseo? Ik probeer er al ruim een maand aan te komen maar zonder succes. DE heeft hem zelf niet op voorraad en in winkels heb ik hem ook niet gezienIemand tips?
Even bellen met de consumenten service? Dat moest je ook doen als je zo'n Aluminium Senseo hebt, daar passen ook de standaard houders niet in. Die kreeg je gratis thuisgesturd.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 12:19 schreef beefcake het volgende:
Is er al iemand die een t-pad houder heeft kunnen krijgen voor een new generation senseo? Ik probeer er al ruim een maand aan te komen maar zonder succes. DE heeft hem zelf niet op voorraad en in winkels heb ik hem ook niet gezienIemand tips?
Inmiddels issie ook via de geschenkenwinkel verkrijgbaar, maar dan ben je met verzenden wel 10 euro kwijtquote:Op donderdag 11 januari 2007 18:21 schreef Fixers het volgende:
Even bellen met de consumenten service? Dat moest je ook doen als je zo'n Aluminium Senseo hebt, daar passen ook de standaard houders niet in. Die kreeg je gratis thuisgesturd.
Hier kan je gewoon bestellen?quote:Op donderdag 11 januari 2007 22:52 schreef amaranta het volgende:
op de site staat dat ze die nog niet hebben én dat je contact op moet nemen met consumer care of zoiets
quote:Op maandag 17 november 2008 10:11 schreef oceanpony het volgende:
bij de Aldi heb je nu ook thee-pads. Earl grey en English Blend volgens mij........heb ze nog niet getest.....maar ben wel benieuwd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |