http://www.indymedia.be/en/node/1580quote:Op enkele dagen van de Italiaanse verkiezingen word de regering Berlsuconi alweer geconfronteerd met een nieuwe schandaal. Deze word de opschudding veroorzaakt door een filmpje waarop enkel carabinieri minutenlang een Marokaanse man zwaar toetakelen. Zowel in Italie als in Marokko zorgen de beelden voor de nodige opschudding en Amnesti International eiste reeds een onafhankelijk onderzoek.
Drie leden van Italiaanse politie (twee carabinieri en één politieagent) lieten zich op video betrappen terwijl ze een jonge Marokaan aframmelden. De vide beelde dateren reeds van 19 februari 2006 in Braida, een buitewijk van Sassuolo in Bolgna. Moulay Amer Oulkadi Idrissi word door de drie agenten belaagd die hem in een donker blauwe Alfa willen “slaan”. Aan de andere kant van de straat staat een groepje jongeren waarvan één jongere het hele gebeuren filmt met zijn mobilofoon.
De beelden zijn ronduit schokkend en tonnen hoe de drie agenten mnutenlang inbeuken op hun slachtoffer. Het geweld blijft doorgaan ook lang nadat Moulay Amer Oulkadi Idrissi op grond in gevallen en nagenoeg levenloos blijft liggen. Zelfs als de omstaanders beginnen roepen gaat het geweld ongenadig door.
Moulay Amer Oulkadi Idrissi werd zo zwaar toegetaklet dat hij een week in het ziekenhuis dient opgenomen te worden om de ergste wonden te helen.
De video zal slechts enkele dagen later zijn weg vinden naar het internet, waar hij razendsnel zijn weg vind naar de Italiaanse media. De politie en regering trachten te geweldplegingen goed te praten omwille van vroegere aanrakingen met het gerecht van het slachtoffer.
Toch zorgt de zaak voor heel wat opschudding in Italië en Marokko en heeft ondertussen Amnestie International naar een onafhankelijk onderzoek gevraagd.
Nou ik weet niet of je het filmpje hebt gekeken, maar dit is wel even anders dan een beetje uitgelachen worden...quote:Op zondag 5 maart 2006 04:20 schreef remlof het volgende:
Verbaasd me niks, ik ben ook wel eens aangehouden in Milaan en gevraagd om m'n ID, geef ik ze dat beginnen ze van "ah sei olandese?, dove sono le droghe?" en dan konden ze niks vinden en protesteerde ik een beetje ging het van "whehehe buonanotte olandesino"
niet tof
Waar staat dat ze die Marokkaanse crimineel in elkaar beukten omdat hij Marokkaan was?quote:Op zondag 5 maart 2006 02:15 schreef Meki het volgende:
Italiaanse politie gaat zich te buiten aan racistische geweldpleging
quote:Op zondag 5 maart 2006 10:39 schreef zoalshetis het volgende:
volgens mij willen ze hem gewoon die auto induwen maar spartelt ie tegen. en dat minutenlang inbeuken zie ik niet aangezien het filmpje ong. één minuut duurt.
wat is er?quote:
Schokkend Meki, je hebt helemaal gelijk. En dan nog eens in het achterhoofd houdend dat Marokkanen de meest verdelievende volk op deze aardbodem zijn.quote:Op zondag 5 maart 2006 02:15 schreef Meki het volgende:
[..]
http://www.indymedia.be/en/node/1580
Video > http://www.indymedia.be/files/Un-Marocain-tabasse.wmv
Schandalig dat men dit nog goedkeurt![]()
Het is een immigrant daarom maken ze zich hier niet druk om. Als het een rasechte Italiaan was was heel Italie rep en roer![]()
quote:Op zondag 5 maart 2006 11:46 schreef 1ofthefew het volgende:
wat is er mis mee.
je ziet een criminele marokkaan (pleonasme) die tegenstribbelt onder aanmoedigingen van zijn criminele vriendjes waarna hij door de politie een beetje manieren krijgt bijgeleerd.
helemaak niks mis mee, moeten ze ook hier in nederland gaan doen.
quote:Op zondag 5 maart 2006 11:46 schreef 1ofthefew het volgende:
je ziet een criminele marokkaan (pleonasme)
quote:Zowel in Italie als in Marokko zorgen de beelden voor de nodige opschudding en Amnesti International eiste reeds een onafhankelijk onderzoek.
Anders spreek je je eigen bericht even tegenquote:Schandalig dat men dit nog goedkeurt![]()
Het is een immigrant daarom maken ze zich hier niet druk om. Als het een rasechte Italiaan was was heel Italie rep en roer![]()
Meki kan niet schrijven, maar blijkbaar ook niet lezen.quote:Op zondag 5 maart 2006 12:31 schreef Lexie het volgende:
[..]
[..]
Anders spreek je je eigen bericht even tegen.
Dat zou mijn eerste reaktie zijn.quote:Op zondag 5 maart 2006 04:14 schreef jehovaguerilla het volgende:
Rodney king flashback
Nuff said lijkt me.quote:Op zondag 5 maart 2006 13:55 schreef Mikrosoft het volgende:
Het goedpraten van de nazimethoden van de Italiaanse politie past precies in de huidige euforie van vele mensen om de martelingen in o.a. Abu Ghraib.
Bekende boef of niet, Marokkaan of niet, dit soort schending van mensenrechten past niet in een democratisch land.
kom op man.... dit is zwaar over the edgequote:Op zondag 5 maart 2006 11:46 schreef 1ofthefew het volgende:
wat is er mis mee.
je ziet een criminele marokkaan (pleonasme) die tegenstribbelt onder aanmoedigingen van zijn criminele vriendjes waarna hij door de politie een beetje manieren krijgt bijgeleerd.
Totdat iemand ( vriend, familielid ) hier dood gaat daardoor, dan zal je zeker anders pratenquote:Op zondag 5 maart 2006 11:46 schreef 1ofthefew het volgende:
wat is er mis mee.
Laten we het aub niet over Italie en andere landen hebben , anders zijn we morgen nog niet klaarquote:Op zondag 5 maart 2006 10:34 schreef R@b het volgende:
[..]
Waar staat dat ze die Marokkaanse crimineel in elkaar beukten omdat hij Marokkaan was?
Mooi ook die verontwaardiging in Marokko zelf. Een land dat bekend staat om zijn uitstekende mensenrechten en correcte politieoptreden tegen burgers.![]()
ok! maar dan mag de tt wel aangepast worden.quote:Op zondag 5 maart 2006 13:55 schreef Mikrosoft het volgende:
Het goedpraten van de nazimethoden van de Italiaanse politie past precies in de huidige euforie van vele mensen om de martelingen in o.a. Abu Ghraib.
Bekende boef of niet, Marokkaan of niet, dit soort schending van mensenrechten past niet in een democratisch land.
nee deze titel beraast zich op de waarheid en heb hem overgenomen van de bronquote:Op zondag 5 maart 2006 14:51 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ok! maar dan mag de tt wel aangepast worden.
We hebben het toch over Italie?quote:Op zondag 5 maart 2006 14:50 schreef Meki het volgende:
[..]
Laten we het aub niet over Italie en andere landen hebben , anders zijn we morgen nog niet klaar
Ik heb het over de politici en de politie , die denkt daar anders over . want het is volgens terecht omdat hij een crimineel was .quote:Op zondag 5 maart 2006 14:53 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
We hebben het toch over Italie?
Verder inderdaad een beetje onzin om te stellen dat niemand zich druk maakt, terwijl in het bericht heel iets anders staat. Da's jammer, Meki, zo wordt de aandacht afgeleid van het eigenlijke bericht.
Maar in het door jou geciteerde bericht gaat het toch ook over de methoden van de Marokkaanse politie? Ik weet wel waar het over gaat.quote:Op zondag 5 maart 2006 14:55 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik heb het over de politici en de politie , die denkt daar anders over . want het is volgens terecht omdat hij een crimineel was .
Nee, dat is allang duidelijk voor iedereen die een beetje oplet.quote:Ik heb het dus niet over de Italiaanse burgers
Marokkaanse politie die maakt geen onderscheid tussen kleur of ras.quote:Op zondag 5 maart 2006 14:58 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Maar in het door jou geciteerde bericht gaat het toch ook over de methoden van de Marokkaanse politie? Ik weet wel waar het over gaat.
[..]
Nee, dat is allang duidelijk voor iedereen die een beetje oplet.
wie is datquote:Op zondag 5 maart 2006 15:02 schreef Johan_de_With het volgende:
Rodney King kreeg trouwens z'n verdiende loon.
en dat doen de italianen niet?quote:Op zondag 5 maart 2006 15:00 schreef Meki het volgende:
[..]
Marokkaanse politie die maakt geen onderscheid tussen kleur of ras.
Die pakt iedereen op die niet aan zijn regels houdt.
Volgens de bron doen Italianen dat nietquote:
het wordt nu toegeschreven aan racisme, maar is het dat ook?quote:
Wil je zijn plaatsvervanger worden op deze digitale flora.quote:Op zondag 5 maart 2006 15:02 schreef Johan_de_With het volgende:
Rodney King kreeg trouwens z'n verdiende loon.
ze moesten je alleen oppakken en niet slaanquote:Op zondag 5 maart 2006 15:15 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
het wordt nu toegeschreven aan racisme, maar is het dat ook?
ik weet nog dat in spanje een stel vrienden van mij een houten strandtrap hadden gesloopt om vuur op het strand te kunnen maken.
toen kwam la policia. ze hebben gewoon slagen met de stok gehad tot ze bont en blauw waren. en nee dat waren geen marokkanen.
Ach, voor iemand die stevig onder invloed was, met doodsvaart reed en aanslagen deed op de politie heb ik niet bijster veel medelijden.quote:Op zondag 5 maart 2006 15:21 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Wil je zijn plaatsvervanger worden op deze digitale flora.![]()
- Ja ik heb een kater -
dus het is terecht als ze iemand bijna dood slaan ? want zo komt het op neerquote:Op zondag 5 maart 2006 15:28 schreef sp3c het volgende:
ik wil wel wat meer achtergrond weten want Carabinieri is militaire politie, net zoiets als de Marechaussee daar moet je in Nederland ook echt geen problemen mee maken want ze slaan je echt kapot
die gasten doen dan ook geen wijkagent werk, die worden opgeroepen voor iets
Dan zijn ze zeer erg verkeerd bezigquote:Op zondag 5 maart 2006 15:34 schreef sp3c het volgende:
zou best kunnen, dat weet ik niet daar heb ik meer informatie voor nodig maar vooralsnog reken ik daar wel op ... gewoon doen wat je gezegd wordt als je dit soort figuren tegenkomt zeker als je een crimineel verleden hebt
misschien heeft ie een verleden van moeilijk doen en je ziet dat ie lastig de auto ingaat. niks racistisch aan volgens mij, maar goed we wachten af. doe jij dat ook?quote:Op zondag 5 maart 2006 15:25 schreef Meki het volgende:
[..]
ze moesten je alleen oppakken en niet slaan
Ach een paar klopjes, moet hij maar niet tegenstribbelen.quote:Op zondag 5 maart 2006 14:06 schreef Drugshond het volgende:
[..]
kom op man.... dit is zwaar over the edge
quote:Op zondag 5 maart 2006 15:36 schreef Floripas het volgende:
Eén avond vroegen ze ook om identiteitspapieren. Een Marokkaanse jongen trok zijn paspoort uit zijn binnenzak. Een nabijparaderende carabiniero zag dit, dacht dat hij een pistool aan het trekken was, en hij schoot hem zonder pardon door het hoofd. Zijn verweer? "Och, een Marokkaantje meer of minder..."
quote:Op zondag 5 maart 2006 15:36 schreef Floripas het volgende:
Toen ik in Bologna studeerde, was er bij de universiteit een pleintje waar altijd studenten en Marokkanen rondhingen om te blowen. Nu ben ik zo'n blower niet, maar in de zon op een Middeleeuws pleintje mijn Italiaans oefenen door wat te keuvelen met de geestelijke kinderen van Umberto Eco, dat had dan wel weer wat.
Op een avond kwam de gemeentepolitie op jointjes controleren. Ze pakken ze af, ze stampen ze kapot, ze maken een grapje, ze flirten nog wat en ze lopen weer weg.
Eén avond vroegen ze ook om identiteitspapieren. Een Marokkaanse jongen trok zijn paspoort uit zijn binnenzak. Een nabijparaderende carabiniero zag dit, dacht dat hij een pistool aan het trekken was, en hij schoot hem zonder pardon door het hoofd. Zijn verweer? "Och, een Marokkaantje meer of minder..."
hoezo?quote:
dat weet je dus nietquote:
Eén avond vroegen ze ook om identiteitspapieren. Een Marokkaanse jongen trok zijn paspoort uit zijn binnenzak. Een nabijparaderende carabiniero zag dit, dacht dat hij een pistool aan het trekken was, en hij schoot hem zonder pardon door het hoofd. Zijn verweer? "Och, een Marokkaantje meer of minder..."quote:
ja van florispas. heb dit verhaal nooit gehoord en is toch iets erger dan een arrestant die tegensputtert.quote:Op zondag 5 maart 2006 15:41 schreef Meki het volgende:
[..]
militaire politie moet niet denken dat ze alles kunnen - het enige wat ze kunnen is haat en kwaadheidquote:Op zondag 5 maart 2006 15:41 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat weet je dus niet
vooralsnog is het enige wat bekend is dat filmpje, daarop zie ik een aantal agenten die zeggen iets in de trend van 'mee in de auto jij stuk crimineel' manneke in kwestie zegt 'nee ik ga niet, je weet, ik sweeer' waarop de agenten heb een handje helpen ... kan best een foute actie zijn maar dat is momenteel niet echt duidelijk
zoals gezegd, met militaire politie moet je geen grappen maken
is de agent daardoor veroordeeld ?quote:Op zondag 5 maart 2006 15:42 schreef sp3c het volgende:
nee dan is die agent racistisch bezig, niet italie
zie toch, in herasmusnaam, niet alles alsof het tegen de islam is. dat zou je leven een stuk fijner maken. geloof me.quote:Op zondag 5 maart 2006 15:42 schreef Meki het volgende:
[..]
militaire politie moet niet denken dat ze alles kunnen - het enige wat ze kunnen is haat en kwaadheid
quote:Op zondag 5 maart 2006 15:42 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja van florispas. heb dit verhaal nooit gehoord en is toch iets erger dan een arrestant die tegensputtert.
dat is hun baan, ze zijn niet oom agent, ze komen als oom agent het niet meer afkanquote:Op zondag 5 maart 2006 15:42 schreef Meki het volgende:
[..]
militaire politie moet niet denken dat ze alles kunnen
wtf weet jij daar nou van, voor vandaag heb je waarschijnlijk nog nooit van die gasten gehoordquote:- het enige wat ze kunnen is haat en kwaadheid
weet jij het?quote:
hun baan om mensen bijna de dood in te juichenquote:Op zondag 5 maart 2006 15:45 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat is hun baan, ze zijn niet oom agent, ze komen als oom agent het niet meer afkan
[..]
wtf weet jij daar nou van, voor vandaag heb je waarschijnlijk nog nooit van die gasten gehoord
ik heb gehoord dat een vooraanstaande maffiabaas je wilde hebben vanwege je ongenuanceerdheid en gespeelde domheid.quote:Op zondag 5 maart 2006 15:44 schreef Meki het volgende:
[..]
Dit verhaal is enkel een topje van de ijsberg
dan komt dit weer erbij - wat nog meer ? wat houdt Italie voor ons in petto
quote:Op zondag 5 maart 2006 15:47 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik heb gehoord dat een vooraanstaande maffiabaas je wilde hebben vanwege je ongenuanceerdheid en gespeelde domheid.![]()
nee te slaanquote:Op zondag 5 maart 2006 15:46 schreef Meki het volgende:
[..]
hun baan om mensen bijna de dood in te juichen![]()
quote:Op zondag 5 maart 2006 15:47 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik heb gehoord dat een vooraanstaande maffiabaas je wilde hebben vanwege je ongenuanceerdheid en gespeelde domheid.![]()
Definiëer crimineel.quote:Op zondag 5 maart 2006 15:55 schreef Martijn_fijn het volgende:
Overigens een harde politie-aanpak bij een arrestatie van een crimineel is goed.
Ja, zodat het geweld sneller escaleert en er kogels gaan rondvliegen. Slim ben jij.quote:Op zondag 5 maart 2006 15:55 schreef Martijn_fijn het volgende:
Overigens een harde politie-aanpak bij een arrestatie van een crimineel is goed.
Ik denk het wel. Het werd een grote controverse in het zeer linkse Bologna.quote:
Dus, met andere woorden, de getinte medelanders mogen allah op hun blote knietjes danken dat ze in NL wonen itt Italië.quote:Op zondag 5 maart 2006 16:07 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik denk het wel. Het werd een grote controverse in het zeer linkse Bologna.
Dat neemt niet weg dat de Italiaanse samenleving openlijk racistischer is dan de onze. Heel veel racistischer. Een Ayaan Hirsi Ali zou daar eigenlijk al niet kunnen om haar huidskleur.
Minuten langquote:Op zondag 5 maart 2006 02:15 schreef Meki het volgende:
[..]
http://www.indymedia.be/en/node/1580
Video > http://www.indymedia.be/files/Un-Marocain-tabasse.wmv
Schandalig dat men dit nog goedkeurt![]()
Ah daar is het zielige migranten gedoe weer , nok daaar nou eens mee ....quote:Het is een immigrant daarom maken ze zich hier niet druk om.
quote:racistische geweldpleging
een lievertje dus .....quote:De politie en regering trachten te geweldplegingen goed te praten omwille van vroegere aanrakingen met het gerecht van het slachtoffer.
Mijn god, dat filmpje.quote:Op zondag 5 maart 2006 16:20 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Dat moesten ze hier in Nederland ook doen.
Je hebt even gemist dat er een agent met zijn beide voeten op hem springt?quote:Op zondag 5 maart 2006 16:39 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Mijn god, dat filmpje.Het enige wat er te zien is, is dat de arrestant op een wat ongelukkige en agressieve manier een auto in wordt geschopt. Veel meer is het niet en al helemaal geen 'racisme' op een Rodney King-achtige manier. Het is hoe de politie met mensen omgaat buiten de Nederlandse 'de politie is je vriend'.
Omdat sommige types het verdienen? Die types die voor die "gezellige" sfeer op straat zorgen? Die types die vorige 3 vrienden (waaronder een meisje) van mij zonder reden in elkaar sloegen, en vervolgens de auto zwaar hebben beschadigd met o.a. een baksteen? Daarom.quote:Op zondag 5 maart 2006 16:38 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk, als er nog nooit wat gebeurd is? Vind het eigenlijk een beetje triest/zielig/sneu ...
Vast verre familie van Oksel.quote:Op zondag 5 maart 2006 16:41 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Je hebt even gemist dat er een agent met zijn beide voeten op hem springt?
Je zegt net dat er nog nooit wat gebeurd is?quote:Op zondag 5 maart 2006 16:42 schreef Oksel het volgende:
[..]
Omdat sommige types het verdienen? Die types die voor die "gezellige" sfeer op straat zorgen? Die types die vorige 3 vrienden (waaronder een meisje) van mij in elkaar sloegen, en vervolgens de auto zwaar hebben beschadigd met o.a. een baksteen? Daarom.
Niet bij mij of mijn vriendin nee.quote:Op zondag 5 maart 2006 16:42 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Je zegt net dat er nog nooit wat gebeurd is?
Het zit wel diep he? Ik begrijp het enigzins nog wel.. Man ik hou ook niet van die Marokaanse straatschoffies, maar get a life. Je kan er wel over in de stress gaan zitten of elke dag over fantaseren, maar daar wordt je ook niet gelukkig van.quote:Op zondag 5 maart 2006 16:42 schreef Oksel het volgende:
[..]
Omdat sommige types het verdienen? Die types die voor die "gezellige" sfeer op straat zorgen? Die types die vorige 3 vrienden (waaronder een meisje) van mij in elkaar sloegen, en vervolgens de auto zwaar hebben beschadigd met o.a. een baksteen? Daarom.
Mja, ik ga het hier even bij laten, succes met de ijzeren staven enzoquote:
Get a life? Wees maar niet bang.. ik ben verder volkomen normaal, en het is ook sporadisch dat zulke beelden voor mijn ogen voorbij flitsen. Overigens wel altijd naar aanleiding van een gebeurtenis. Dus zo ziek ben ik niet..quote:Op zondag 5 maart 2006 16:44 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Het zit wel diep he? Ik begrijp het enigzins nog wel.. Man ik hou ook niet van die Marokaanse straatschoffies, maar get a life. Je kan er wel over in de stress gaan zitten of elke dag over fantaseren, maar daar wordt je ook niet gelukkig van.![]()
"Ja, doe maar niks aan terrorismebestrijding in Nederland, jij kafir mag op je blote knietjes Jahweh danken dat je niet in Irak woont."quote:Op zondag 5 maart 2006 16:18 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Dus, met andere woorden, de getinte medelanders mogen allah op hun blote knietjes danken dat ze in NL wonen itt Italië.
Bij voorkeur op jou, in een tochtig steegje.quote:Op zondag 5 maart 2006 16:20 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Dat moesten ze hier in Nederland ook doen.
Dankje.quote:Op zondag 5 maart 2006 16:45 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Mja, ik ga het hier even bij laten, succes met de ijzeren staven enzo![]()
Gut, woonden die allemaal in Bari?quote:Op zondag 5 maart 2006 16:42 schreef Oksel het volgende:
[..]
Omdat sommige types het verdienen? Die types die voor die "gezellige" sfeer op straat zorgen? Die types die vorige 3 vrienden (waaronder een meisje) van mij zonder reden in elkaar sloegen, en vervolgens de auto zwaar hebben beschadigd met o.a. een baksteen? Daarom.
Wat heeft terrorismebestijding te maken met dit? Ik heb mijn geboorteland niet verlaten om elders de jolige crimineel uit te hangen.quote:Op zondag 5 maart 2006 16:47 schreef Floripas het volgende:
[..]
"Ja, doe maar niks aan terrorismebestrijding in Nederland, jij kafir mag op je blote knietjes Jahweh danken dat je niet in Irak woont."
quote:
Het is een vergelijking.quote:Op zondag 5 maart 2006 17:03 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Wat heeft terrorismebestijding te maken met dit? Ik heb mijn geboorteland niet verlaten om elders de jolige crimineel uit te hangen.
Maargoed, je lult weer eens uit je nek
quote:Op zondag 5 maart 2006 17:07 schreef Yildiz het volgende:
[weg met ons mentaliteit]
Als iemand nou een keer door een Nederlander in elkaar is geslagen hé, rechtvaardigt het hem dan ook om eens een keer goed op een totaal andere Nederlander in te hakken? Ik dacht het toch van niet, en dat wij een beschaving hadden, soort van.
Maar dat is misschien te lastig om dat voor te stellen, want echte Nederlanders doen nooit wat fout.
[/weg met ons mentaliteit]
Bij 0.43-0.45 van het filmpje.quote:Op zondag 5 maart 2006 17:06 schreef zoalshetis het volgende:
ik zie hem helemaal niet met twee benen springen heur.
Niks te.quote:Op zondag 5 maart 2006 17:08 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
![]()
het is een bekende van justitie, en nou ophoepelen.
Het lijkt me net zo naar om anaal verkracht te worden door zeven Marokkanen als door zeven Nederlanders. Ik hoop dat de daders zijn opgepakt.quote:Op zondag 5 maart 2006 17:05 schreef Oksel het volgende:
[..]
Bari? Die snap ik niet.
Deze reactie? Alsof het normaal is dat je in elkaar wordt geslagen door 7 marokkanen? Ik hoor je nog wel eens als je dochter anaal verkracht is in de steeg achter je huis door 3 marokkanen.. dan zal ik ook reageren met "Gut".
komt ie gewoon op de grond terecht.quote:
Vandaar dat ie gelijk daarna zijn knie omhoog trekt.quote:Op zondag 5 maart 2006 17:09 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
komt ie gewoon op de grond terecht.
nou goed ik zie het niet.quote:Op zondag 5 maart 2006 17:10 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Vandaar dat ie gelijk daarna zijn knie omhoog trekt.
daarom was het ook zo lastig hem er in te krijgen natuurlijk.quote:Op zondag 5 maart 2006 17:12 schreef Yildiz het volgende:
Nu zeggen veel mensen dat ze de naakte (toch?) arrestant de auto in proberen te werken.
Dat dacht ik eerst ook.
Maar, ik zie die deur niet? Maar wel de auto erachter?
quote:Op zondag 5 maart 2006 17:13 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
daarom was het ook zo lastig hem er in te krijgen natuurlijk.
Een vergelijking die kant noch wal raakt.quote:Op zondag 5 maart 2006 17:07 schreef Floripas het volgende:
[..]
Het is een vergelijking.
"Nederlandse andersgetinten, wees blij met en doe vooral niks tegen het racisme dat je hier ondergaat, want in Italie is het erger."
- is gelijk aan -
"Terrorisme is in Irak veel erger dan in Europa, dus waar zeuren we eigenlijk over?"
En waarom precies niet? Het is toch van hetzelfde kaliber als "Je moet niet zeuren, kindjes in Afrika zouden heel blij zijn met beschimmelde spruitjes"?quote:Op zondag 5 maart 2006 17:18 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Een vergelijking die kant noch wal raakt.
Omdat je appels met peren vergelijkt.quote:Op zondag 5 maart 2006 17:24 schreef Floripas het volgende:
[..]
En waarom precies niet? Het is toch van hetzelfde kaliber als "Je moet niet zeuren, kindjes in Afrika zouden heel blij zijn met beschimmelde spruitjes"?
Blijven we nu flauwe GFT grappen makenquote:Op zondag 5 maart 2006 17:46 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Omdat je appels met peren vergelijkt.
dat overleef je nietquote:Op zondag 5 maart 2006 17:11 schreef Floripas het volgende:
Nee, kijk maar naar z'n hoogte. Hij springt met zijn gewicht vol op ofwel het hoofd, ofwel de borstkas van de chauffeur.
Doorgedraaid?quote:Op zondag 5 maart 2006 17:47 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Blijven we nu flauwe GFT grappen maken
Abu Ghraib, Italiëquote:Op zondag 5 maart 2006 10:34 schreef R@b het volgende:
[..]
Waar staat dat ze die Marokkaanse crimineel in elkaar beukten omdat hij Marokkaan was?
Mooi ook die verontwaardiging in Marokko zelf. Een land dat bekend staat om zijn uitstekende mensenrechten en correcte politieoptreden tegen burgers.![]()
Spruitjes, appels en peren ?quote:
Ja, hoor, de Marokkaanse koningen zijn altijd poeslief geweest.quote:Op zondag 5 maart 2006 18:39 schreef stukovich het volgende:
Dat hebben zij geleerd van de westerlingen
![]()
![]()
Dus t filmpje is in scene gezet? Zou kunnen hoor...quote:Op zondag 5 maart 2006 18:54 schreef 1ofthefew het volgende:
indymedia ...
zelfde als stormfront als bron gebruiken
Dus dan moet je meteen de tering ingerost worden?quote:Op zondag 5 maart 2006 08:20 schreef Rasje het volgende:
Arme jongen. Hij zal wel niets gedaan hebben.![]()
Vreselijk relevant. Dat een van die honden met z'n volle gewicht boven op hem stampt vergeten we maar. Idd weer een zwaar overtrokken reactie van de mensen.quote:Op zondag 5 maart 2006 10:39 schreef zoalshetis het volgende:
volgens mij willen ze hem gewoon die auto induwen maar spartelt ie tegen. en dat minutenlang inbeuken zie ik niet aangezien het filmpje ong. één minuut duurt.
Uiteraard. Mensen als jij verdienen niet beter dan een flinke afranseling. Wens hem je bij deze van harte toe.quote:Op zondag 5 maart 2006 11:46 schreef 1ofthefew het volgende:
wat is er mis mee.
Carabinieri doet ook allerlei politie werk. Bv bij voetbalwedstrijden.quote:Op zondag 5 maart 2006 15:28 schreef sp3c het volgende:
ik wil wel wat meer achtergrond weten want Carabinieri is militaire politie, net zoiets als de Marechaussee daar moet je in Nederland ook echt geen problemen mee maken want ze slaan je echt kapot
die gasten doen dan ook geen wijkagent werk, die worden opgeroepen voor iets
Uiteraard, gewoon doen wat je gezegd wordt.quote:Op zondag 5 maart 2006 15:34 schreef sp3c het volgende:
zou best kunnen, dat weet ik niet daar heb ik meer informatie voor nodig maar vooralsnog reken ik daar wel op ... gewoon doen wat je gezegd wordt als je dit soort figuren tegenkomt zeker als je een crimineel verleden hebt
Maakt niet uit wat ie deed... is sowieso een foute actie.quote:Op zondag 5 maart 2006 15:41 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat weet je dus niet
vooralsnog is het enige wat bekend is dat filmpje, daarop zie ik een aantal agenten die zeggen iets in de trend van 'mee in de auto jij stuk crimineel' manneke in kwestie zegt 'nee ik ga niet, je weet, ik sweeer' waarop de agenten heb een handje helpen ... kan best een foute actie zijn maar dat is momenteel niet echt duidelijk
zoals gezegd, met militaire politie moet je geen grappen maken
Beter kijken. Hij wordt vastgehouden terwijl ze hem te grazen nemen.quote:Op zondag 5 maart 2006 16:39 schreef Mercy_symbol het volgende:
volgens mij proberen ze hem gewoon met een beetje dwang in de auto te krijgenen hoe harder hij tegensparteld hoe harder hij overtuigd moet worden
Bovenop iemand stampen is inderdaad niet zo bijzonder.quote:Op zondag 5 maart 2006 16:39 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Mijn god, dat filmpje.Het enige wat er te zien is, is dat de arrestant op een wat ongelukkige en agressieve manier een auto in wordt geschopt. Veel meer is het niet en al helemaal geen 'racisme' op een Rodney King-achtige manier. Het is hoe de politie met mensen omgaat buiten de Nederlandse 'de politie is je vriend'.
En als dat gebeurt mogen we alle Marokkanen kapot slaan? Je bent een groots denker, das duidelijk.quote:Op zondag 5 maart 2006 17:05 schreef Oksel het volgende:
[..]
Bari? Die snap ik niet.
Deze reactie? Alsof het normaal is dat je in elkaar wordt geslagen door 7 marokkanen? Ik hoor je nog wel eens als je dochter anaal verkracht is in de steeg achter je huis door 3 marokkanen.. dan zal ik ook reageren met "Gut".
Grote kans van niet, maar geen 100%quote:
Dat figuur zal het er inderdaad wel naar gemaakt hebben. Vast zo'n lief en aardig kereltje met een strafblad van 5 pagina's. Zelfs de heerlijk ongekleurde bronquote:
Ausweis! Aufmachen! Schnell!quote:Op zondag 5 maart 2006 21:21 schreef StefanP het volgende:
[..]
Dat figuur zal het er inderdaad wel naar gemaakt hebben. Vast zo'n lief en aardig kereltje met een strafblad van 5 pagina's. Zelfs de heerlijk ongekleurde bronindymedia
heeft dit niet uit het artikel durven halen.
Moesten ze hier ook eens doen. Gewoon aframmelen. "Oh jij wil respect? Hier, ik zal je wat respect geven... <haalt knuppel van de riem>"
Gelukkig denken anderen het ook als ze een filmpje zien waarin jij zomaar wordt afgerachtquote:Op zondag 5 maart 2006 08:20 schreef Rasje het volgende:
Arme jongen. Hij zal wel niets gedaan hebben.![]()
de marechaussee ookquote:Op zondag 5 maart 2006 21:02 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Carabinieri doet ook allerlei politie werk. Bv bij voetbalwedstrijden.
juist, als je nix gedaan hebt dan laten ze je vrijquote:[..]
Uiteraard, gewoon doen wat je gezegd wordt.
dat weet ik dus niet, daarom vraag ik om meer achtergrondinformatie, ik weet niet wat de oorzaak van het geweld is maar wat ik in dat filmpje zie vind ik niet bij voorbaat fout ... het is wat hardhandig ja maar dat kun je van die gasten verwachtenquote:[..]
Maakt niet uit wat ie deed... is sowieso een foute actie.
Je laatste zin slaat nergens op. Praat niks goed.
De politie wordt geacht zo getraind te zijn dat ze dat soort emoties kunnen onderdrukken, toch?quote:Op maandag 6 maart 2006 00:02 schreef drammers het volgende:
Gek ik woon in italië. In 6 maanden 4 keer problemen gezien en 4 keer met Noord Afrikanen. Op z'n kop stampen is niet echt tof/ gerechtvaardigd, maar de kwaliteit is niet al te goed. Geen idee wat ervoor gebeurd is (misschien wordt wel van verkrachting verdacht) en sommige mensen kunnen daar emotioneel van worden.
Er zijn wel degelijk problemen met chinezen, namelijk de georganiseerde misdaad. En Senegalezen...heb je wel eens 's avonds laat langs de autostrada gereden? Al die zwarte hoeren...quote:Overigens ben ik voor hard optreden. Het is hier stukken veiliger dan in Den Haag, waar ik een tijd gewoond heb...Het maakt niet uit of Marokkanen in DH, Bologna, of Parijs wonen. Problemen zullen ze blijven veroorzaken.. Hier zijn ook veel Senegalesen en Chinesen en daar zijn eigenlijk nooit problemen mee en die zie ik ook niet om 2 uur 's nachts op straat (als ik een enkele keer laat buiten ben)...
Die behandeling lijkt me per definitie niet terecht.quote:Op maandag 6 maart 2006 09:35 schreef Mr.J het volgende:
Een hoop aanstellerij om niets zeg. Een lastige arrestant krijgt wat klappen, soit. Dat had misschien minder gekunt maar aangezien niemand hier de achtergrondinfo weet van de arrestant blijft het gissen of die behandeling al dan niet terrecht was.
Ik ben een vrouw.quote:Triest is ook weer als iemand vind dat men hier in NL ook harder mag optreden dat meteen weer een vergelijking met WOII getrokken gaat worden (Floripas @ 21.25). Nee zo maak je een sterk punt kerel.
Als die persoon in kwestie een cop killer is die nu nog eens tegenwerkt is eea begrijpelijk. Maar dat is dus speculatie.quote:Op maandag 6 maart 2006 10:23 schreef Floripas het volgende:
[..]
Die behandeling lijkt me per definitie niet terecht.
Ja, maak er even een drama van zeg.quote:Ik ben een vrouw.
Hij heeft het over het afbreken van de rechtsstaat, het doen verdwijnen van rechten van individuen. Ik had ook wel een vergelijking met Stalin kunnen maken, hoor.
Hij werkt niet tegen, hij is duidelijk niet gewapend, hij wordt gewoon in elkaar gemept.quote:Op maandag 6 maart 2006 10:46 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Als die persoon in kwestie een cop killer is die nu nog eens tegenwerkt is eea begrijpelijk. Maar dat is dus speculatie.
[..]
Ik had het niet over de concentratiekampen, ik had het over de politiestaat.quote:Ja, maak er even een drama van zeg.
Iemand die vind dat je best wel eens een knuppel tegen tuig mag gebruiken gelijk trekken aan een massamoordenaar.
Wat ik kan zien heeft hij totaal geen behoefte om mee te werken. Voor de rest hebben zowel jij en ik geen extra info om te kunnen vaststellen of dat geweld buitenproportioneel was of niet.quote:Op maandag 6 maart 2006 11:04 schreef Floripas het volgende:
[..]
Hij werkt niet tegen, hij is duidelijk niet gewapend, hij wordt gewoon in elkaar gemept.
Dan nog is het een absurde vergelijking. Heel veel NL's zijn mijn inziens voor een harde aanpak van tuig. Als je een hardere aanpak van tuig linkt aan een politiestaat klopt er alsnog iets niet helemaal bij je.quote:Ik had het niet over de concentratiekampen, ik had het over de politiestaat.
Hij wordt al meteen bij de nek gegrepen, hij krijgt helemaal geen kans om al dan niet mee te werken.quote:Op maandag 6 maart 2006 11:16 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Wat ik kan zien heeft hij totaal geen behoefte om mee te werken. Voor de rest hebben zowel jij en ik geen extra info om te kunnen vaststellen of dat geweld buitenproportioneel was of niet.
[..]
Er is een baaierd aan mogelijkheden tussen draaideurcriminelen gelijk weer op straat donderen en iemand het ziekenhuis intrappen.quote:Dan nog is het een absurde vergelijking. Heel veel NL's zijn mijn inziens voor een harde aanpak van tuig. Als je een hardere aanpak van tuig linkt aan een politiestaat klopt er alsnog iets niet helemaal bij je.
Als ik een kuthumeur heb een paar borrels opheb kun je van mij ook een barkruk op je hoofd verwachten als je lastig doet.quote:Op maandag 6 maart 2006 00:59 schreef sp3c het volgende:
dat weet ik dus niet, daarom vraag ik om meer achtergrondinformatie, ik weet niet wat de oorzaak van het geweld is maar wat ik in dat filmpje zie vind ik niet bij voorbaat fout ... het is wat hardhandig ja maar dat kun je van die gasten verwachten
Geweld is rechtvaardig wanneer het zelfverdediging betreft of een ander doel dient. Wat je hier ziet dient geen enkel doel. Daar hoef je geen verdere achtergrondinfo voor te hebben.quote:Op maandag 6 maart 2006 11:16 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Wat ik kan zien heeft hij totaal geen behoefte om mee te werken. Voor de rest hebben zowel jij en ik geen extra info om te kunnen vaststellen of dat geweld buitenproportioneel was of niet.
Harde aanpak dat regelt justitie. Niet de politieman op straat. Die moet gewoon z'n werk doen en indien nodig daarbij proportioneel geweld toepassen.quote:Dan nog is het een absurde vergelijking. Heel veel NL's zijn mijn inziens voor een harde aanpak van tuig. Als je een hardere aanpak van tuig linkt aan een politiestaat klopt er alsnog iets niet helemaal bij je.
Ligt aan jou dan. Kijk eens goed.quote:Op maandag 6 maart 2006 11:31 schreef jimjim1983 het volgende:
ligt het aan mij of valt het allemaal wel mee op dat filmpje?
We kunnen het wel even naspelen, hoor, trek je shirt maar vast uit.quote:Op maandag 6 maart 2006 11:31 schreef jimjim1983 het volgende:
ligt het aan mij of valt het allemaal wel mee op dat filmpje?
Jij weet dus wat er zich daarvoor heeft afgespeeld?quote:Op maandag 6 maart 2006 11:22 schreef Floripas het volgende:
[..]
Hij wordt al meteen bij de nek gegrepen, hij krijgt helemaal geen kans om al dan niet mee te werken.
En jij gaat meteen van dat laatste uit als iemand vind dat er harder opgetreden moeten worden?quote:Er is een baaierd aan mogelijkheden tussen draaideurcriminelen gelijk weer op straat donderen en iemand het ziekenhuis intrappen.
dat springen had ik gemistquote:Op maandag 6 maart 2006 11:38 schreef Floripas het volgende:
[..]
We kunnen het wel even naspelen, hoor, trek je shirt maar vast uit.
*Trekt legerkisten van broertje aan, bindt gewicht aan enkels*
Zeg ik dan dat ik dit goedkeur? Ik heb geen idee wat de achtergrond info hiervan is, maar er zijn gevallen waar ik wel kan begrijpen dat iemand redelijk ward aangepakt wordt.quote:Op maandag 6 maart 2006 11:33 schreef Pappie_Culo het volgende:
Mr J... begrijpelijk is niet hetzelfde als correct, rechtvaardig of wat dan ook. Bovendien gebruikt de politie in NL ook de wapenstok en pepperspray. Is iets anders dan wat je hier ziet.
Zie punt hierboven.quote:Geweld is rechtvaardig wanneer het zelfverdediging betreft of een ander doel dient. Wat je hier ziet dient geen enkel doel. Daar hoef je geen verdere achtergrondinfo voor te hebben.
In dit voorbeeld heeft niemand het over buiten proportioneel geweld. Dat maken anderen er weer van. Harder bepaald tuig aanpakken door bijv. eens een knuppel te gebruiken als men niet wilt opdonderen als de politie dat zegt is mijn inziens proportioneel.quote:Harde aanpak dat regelt justitie. Niet de politieman op straat. Die moet gewoon z'n werk doen en indien nodig daarbij proportioneel geweld toepassen.
Sorry, ik vind er ook weinig schokkends aan eigenlijk.quote:Ligt aan jou dan. Kijk eens goed.
nee jij slaat de plank mis, de barkruk in dit geval, want jij bent niet gemachtigd om geweld te gebruiken als ik lastig doe, de politie wel en de militaire politie mag daar verder in gaan.quote:Op maandag 6 maart 2006 11:33 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Als ik een kuthumeur heb een paar borrels opheb kun je van mij ook een barkruk op je hoofd verwachten als je lastig doet.
Geloof niet dat ik mezelf daarmee vrijpleit. En terecht. Dus je slaat de plank behoorlijk mis.
tijdens een gemiddelde voetbalrel gaat het er harder aan toe dan wat ik op deze video ziequote:Nogmaals, in een democratisch land kan een overheidsapparaat niet op dergelijke wijze met burgers omgaan.
Proportioneel geweld ja. Overduidelijk niet het geval hier. Het inslaan en springen op weerloze slachtoffers mogen ze geen van allen.quote:Op maandag 6 maart 2006 12:16 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee jij slaat de plank mis, de barkruk in dit geval, want jij bent niet gemachtigd om geweld te gebruiken als ik lastig doe, de politie wel en de militaire politie mag daar verder in gaan.
Lulkoek.quote:tijdens een gemiddelde voetbalrel gaat het er harder aan toe dan wat ik op deze video zie
Hij is denk ik halverwege al buiten westen, dus dat werkt niet lekker meequote:Op maandag 6 maart 2006 11:51 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Jij weet dus wat er zich daarvoor heeft afgespeeld?
Buiten dat werkt hij na een paar klappen ook totaal niet mee.
[..]
Ja, als iemand dit filmpje een voorbeeld vindt van hoe het moet.quote:En jij gaat meteen van dat laatste uit als iemand vind dat er harder opgetreden moeten worden?
ja whatever nu wordt het mij net iets te kinderachtig ik ga hier niet welles/niettes met je zitten spelenquote:Op maandag 6 maart 2006 12:22 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Proportioneel geweld ja. Overduidelijk niet het geval hier. Het inslaan en springen op weerloze slachtoffers mogen ze geen van allen.
[..]
Lulkoek.
En alweer aannames op een minuutje relatief onduidelijk filmmateriaal zonder dat er enige achtergrondkennis aanwezig is. Doe je goed.quote:Op maandag 6 maart 2006 12:28 schreef Floripas het volgende:
[..]
Hij is denk ik halverwege al buiten westen, dus dat werkt niet lekker mee![]()
Dat maak jij er weer van. Ik zie dat namelijk nergens zo staan.quote:Ja, als iemand dit filmpje een voorbeeld vindt van hoe het moet.
Ik zie de chauffeur niets doen. Hoe kan hij dan actief tegenwerken?quote:Op maandag 6 maart 2006 12:37 schreef Mr.J het volgende:
[..]
En alweer aannames op een minuutje relatief onduidelijk filmmateriaal zonder dat er enige achtergrondkennis aanwezig is. Doe je goed.
[..]
quote:Dat maak jij er weer van. Ik zie dat namelijk nergens zo staan.
Hier was het een reactie op.quote:Moesten ze hier ook eens doen. Gewoon aframmelen. "Oh jij wil respect? Hier, ik zal je wat respect geven... <haalt knuppel van de riem>"
Ik heb aardig wat voetbalrellen meegemaakt, lijkt me een beter punt om dat soort inschattingen te doen.quote:Op maandag 6 maart 2006 12:33 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja whatever nu wordt het mij net iets te kinderachtig ik ga hier niet welles/niettes met je zitten spelen
ik heb de ME meerdere malen bezig gezien ook tijdens de oefeningen en daar ben ik meer van onder de indruk dan dit incident meer heb ik er verder niet over te zeggen
Niet meewerken met de politie vind ik ook tegenwerken hoor.quote:Op maandag 6 maart 2006 12:41 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik zie de chauffeur niets doen. Hoe kan hij dan actief tegenwerken?
Dat zag ik ja. Dan nog is het apart dat jij meteen bepaalde conclusies trekt zonder dat je ook hier weet wat er precies mee bedoeld wordt.quote:Hier was het een reactie op.
Zie jij voor hem een kans om mee te werken?quote:Op maandag 6 maart 2006 12:52 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Niet meewerken met de politie vind ik ook tegenwerken hoor.
[..]
Het lijkt me duidelijk wat er wordt bedoeld: hup, de krawats erover.quote:Dat zag ik ja. Dan nog is het apart dat jij meteen bepaalde conclusies trekt zonder dat je ook hier weet wat er precies mee bedoeld wordt.
Ja hoor. Die kans zal hij zeker gehad hebben. Alleen mis je nu net die 4 minuten hier aan vooraf gaand.quote:Op maandag 6 maart 2006 12:57 schreef Floripas het volgende:
[..]
Zie jij voor hem een kans om mee te werken?
En het is je ook meteen duidelijk dat er mee bedoeld wordt dat tuig helemaal kapot geslagen moet worden.quote:Het lijkt me duidelijk wat er wordt bedoeld: hup, de krawats erover.
Jij noemt mij kinderachtig?quote:Op maandag 6 maart 2006 12:50 schreef sp3c het volgende:
ja hoor, jij weet het beter
Valt wel mee... ergste wat ik ooit heb meegekregen is dat er iemand door een winkelruit werd geflikkerd. Vind de Nederlandse ME wat dat betreft doorgaans niet zo super agressief. Heb liever tien tikken met de stok dan dat er een bovenop me springt.quote:Op maandag 6 maart 2006 13:18 schreef sp3c het volgende:
dan heb je geluk
Jij gaat er vanuit dat het een wetmatigheid is dat de Italiaanse carbinieri je eerst de kans geven om braaf mee te werken?quote:Op maandag 6 maart 2006 13:09 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Ja hoor. Die kans zal hij zeker gehad hebben. Alleen mis je nu net die 4 minuten hier aan vooraf gaand.
[..]
Hoe interpreteer jij een reactie als "Moesten ze hier ook eens doen" dan?quote:En het is je ook meteen duidelijk dat er mee bedoeld wordt dat tuig helemaal kapot geslagen moet worden.
Welkom in de echte wereld.quote:Op maandag 6 maart 2006 13:03 schreef jehovaguerilla het volgende:
Ik ben wat dat betreft pro-gezag ,als je jezelf weet te gedragen word je echt niet zomaar in elkaar gemept.
mjah ik mag hopen van wel eerlijk gezegd maar uit de beelden wordt mij dat niet echt duidelijk iig daarom heb ik al meerdere malen om meer achtergrondinformatie gevraagd.quote:Op maandag 6 maart 2006 13:23 schreef Floripas het volgende:
[..]
Jij gaat er vanuit dat het een wetmatigheid is dat de Italiaanse carbinieri je eerst de kans geven om braaf mee te werken?
De naiviteit![]()
De ME hier in Nederland slaat mensen weg, ben je weg dan hebben zij hun doel bereikt. Wordt je gepakt, dan wordt je gewoon aangehouden. Dit "instructie" videootje laat duidelijk iets heel anders zien. Iets wat meer richting martelen gaat. De persoon vasthouden en in elkaar beuken.quote:Op maandag 6 maart 2006 13:23 schreef Pappie_Culo het volgende:
Valt wel mee... ergste wat ik ooit heb meegekregen is dat er iemand door een winkelruit werd geflikkerd. Vind de Nederlandse ME wat dat betreft doorgaans niet zo super agressief. Heb liever tien tikken met de stok dan dat er een bovenop me springt.
je moet de volgende keer is op de paarden en de agenten erop letten voor de grapquote:Op maandag 6 maart 2006 13:23 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Valt wel mee... ergste wat ik ooit heb meegekregen is dat er iemand door een winkelruit werd geflikkerd. Vind de Nederlandse ME wat dat betreft doorgaans niet zo super agressief. Heb liever tien tikken met de stok dan dat er een bovenop me springt.
Zoals ik hierboven al heb gezegd: niets praat het bewust vasthouden van iemand om hem wat flinke tikken te geven goed. Een arrestant die wat tikken krijgt zodat ie neergaat en te arresteren is, daar valt naar achtergrond informatie te vragen. Maar iemand die bewust vast gehouden wordt en klappen krijgt op zo een manier dat het lijkt alsof de sterke arm der wet hun gram probeert te halen is niet goed te praten.quote:Op maandag 6 maart 2006 13:26 schreef sp3c het volgende:
mjah ik mag hopen van wel eerlijk gezegd maar uit de beelden wordt mij dat niet echt duidelijk iig daarom heb ik al meerdere malen om meer achtergrondinformatie gevraagd.
als ze gewoon zondere reden beginnen te slaan en te schoppen dan ben ik het met je eens dat dit niet door de beugel kan maar ik weet het gewoon niet
En alweer een aanname zeg.quote:Op maandag 6 maart 2006 13:23 schreef Floripas het volgende:
[..]
Jij gaat er vanuit dat het een wetmatigheid is dat de Italiaanse carbinieri je eerst de kans geven om braaf mee te werken?
De naiviteit![]()
Hard aanpakken. Niet iemand helemaal kapot slaan.quote:Hoe interpreteer jij een reactie als "Moesten ze hier ook eens doen" dan?
Want?quote:Op maandag 6 maart 2006 13:28 schreef sp3c het volgende:
[..]
je moet de volgende keer is op de paarden en de agenten erop letten voor de grap
dat ze buiten hun boekje gaan zou eventueel gezegd kunnen worden, liever zie ik een wat langer filmpje en wacht ik het onderzoek af.quote:Op maandag 6 maart 2006 13:31 schreef bacon_264 het volgende:
[..]
Zoals ik hierboven al heb gezegd: niets praat het bewust vasthouden van iemand om hem wat flinke tikken te geven goed. Een arrestant die wat tikken krijgt zodat ie neergaat en te arresteren is, daar valt naar achtergrond informatie te vragen. Maar iemand die bewust vast gehouden wordt en klappen krijgt op zo een manier dat het lijkt alsof de sterke arm der wet hun gram probeert te halen is niet goed te praten.
Als ik de bagetellisatie hierzo lees vraag je je toch weer direct af (of het staat eigenlijk meer vast)of dat niet gewoon komt door de simpelheid van mensen en de haat tegenover marokkanen hier in Nederland.
Ik weet verder niet precies hoe het daar zit. Weet wel dat Italianen een hekel aan de carabinieri hebben en dat ze het onderwerp zijn van aardig wat grappen en grollen zoals wij belgenmoppen hebben zeg maar.quote:Op maandag 6 maart 2006 13:33 schreef Mr.J het volgende:
[..]
En alweer een aanname zeg.
Ik ga er vanuit dat je het grotendeels zelf in de hand hebt of je (veel) klappen krijgt of niet.
Dit specifieke filmpje wellicht niet, alhoewel je hier en daar opvangt dat Italië ook een aardig groepje rechtse relschoppers heeft. En wanneer het uniform aangaat en je 3 rechtse mensen bij elkaar hebt zou je natuurlijk snel een bepaald idee krijgen.quote:Op maandag 6 maart 2006 13:34 schreef zoalshetis het volgende:
Dat het gekoppeld moet worden aan een racistische daad betwijfel ik ten zeerste.
dan denk ik dat je de eu nog maar eens goed onder de loep moet gaan nemen.quote:Op maandag 6 maart 2006 13:38 schreef bacon_264 het volgende:
[..]
Dit specifieke filmpje wellicht niet, alhoewel je hier en daar opvangt dat Italië ook een aardig groepje rechtse relschoppers heeft. En wanneer het uniform aangaat en je 3 rechtse mensen bij elkaar hebt zou je natuurlijk snel een bepaald idee krijgen.
Neemt niet weg dat de reactie's in dit topic weinig te raden laten.
En nogmaals: racistisch of niet. Binnen de EU verwacht ik dit soort taferelen niet.
want die springen er zo'n beetje met paard en al bovenop, er vallen vaak genoeg gewonden bij ME actie's, dat gebeurt echt niet enkel van de schrik en dat is echt niet in alle gevallen de juiste persoon ... ik zie werkelijk nix in dat filmpje wat ik de ME al niet 100x heb zien doen.quote:
Ja duhhh... moet je je ogen maar openhouden en op tijd wegspringen. Wat dat betreft zijn de capriolen met busjes een stuk gevaarlijker (doch uiterst effectief).quote:Op maandag 6 maart 2006 13:40 schreef sp3c het volgende:
[..]
want die springen er zo'n beetje met paard en al bovenop, er vallen vaak genoeg gewonden bij ME actie's, dat gebeurt echt niet enkel van de schrik en dat is echt niet in alle gevallen de juiste persoon ... ik zie werkelijk nix in dat filmpje wat ik de ME al niet 100x heb zien doen.
En wat bepaald voor jou dan of deze aftuiging terrecht was of niet? In welk geval vind je dat de politie eigen rechter mag spelen en een arrestant in elkaar mag slaan, buiten het arresteren wat ze sowieso al zullen doen?quote:Op maandag 6 maart 2006 13:40 schreef sp3c het volgende:
als er geen gegronde reden is om die gast aan te pakken dan ben ik het met je eens dat het niet kan maar anders zal het mij een worst wezen dan moet je maar luisteren ... ik wil meer informatie over dit incident
de geschiedenis van verdachte?quote:Op maandag 6 maart 2006 13:50 schreef bacon_264 het volgende:
[..]
En wat bepaald voor jou dan of deze aftuiging terrecht was of niet? In welk geval vind je dat de politie eigen rechter mag spelen en een arrestant in elkaar mag slaan, buiten het arresteren wat ze sowieso al zullen doen?
de wet bepaald dat, geweldsinstructiequote:Op maandag 6 maart 2006 13:50 schreef bacon_264 het volgende:
[..]
En wat bepaald voor jou dan of deze aftuiging terrecht was of niet? In welk geval vind je dat de politie eigen rechter mag spelen en een arrestant in elkaar mag slaan, buiten het arresteren wat ze sowieso al zullen doen?
Als je dus een strafblad hebt mogen ze je de tering inslaan?quote:
Ja, dan mag je een uitgeschakeld persoon nog mishandelen?quote:Op maandag 6 maart 2006 13:54 schreef sp3c het volgende:
[..]
de wet bepaald dat, geweldsinstructie
als de man bv een verleden heeft van geweld tegen de politie dan wordt er bij verzet tegen de arrestatie geen risico genomen, dat kunnen ze doen door een arrestatieteam hem een paar kogels door zijn hoofd te laten jagen of hem een beetje in elkaar te slaan.
nix hiervan wordt door het artikel echter duidelijk gemaakt, ik zie niet of hij zich heeft willen verzetten tegen de arrestatie en van zijn verleden weet ik ook nix
ik heb het over de eventuele geschiedenis van de man bij arrestaties. maar zoals iedereen wachten we dit specifieke geval af, niet waar?quote:Op maandag 6 maart 2006 13:55 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Als je dus een strafblad hebt mogen ze je de tering inslaan?
Het hele onschuldig tot bewezen schuldig vergeten we dan maar effe. Het feit dat rechtspreken en straffen door justitie gebeurt en niet door politie ook.
Lekkere instelling.
Okee prima. Dan nog... uitgeschakeld is uitgeschakeld.quote:Op maandag 6 maart 2006 13:57 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik heb het over de eventuele geschiedenis van de man bij arrestaties. maar zoals iedereen wachten we dit specifieke geval af, niet waar?
Nee, dat denk ik niet.quote:Op maandag 6 maart 2006 13:57 schreef zoalshetis het volgende:
ik heb het over de eventuele geschiedenis van de man bij arrestaties. maar zoals iedereen wachten we dit specifieke geval af, niet waar?
nee dat mag niet, gepast geweld mag gebruikt wordenquote:Op maandag 6 maart 2006 13:56 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Ja, dan mag je een uitgeschakeld persoon nog mishandelen?
Je krijgt van mij een avond bier als je mij een wetsartikel kunt tonen waar dat in staat.
Er is geen moment om te stoppen, de enige juist wijze is om deze man met zijn drieën goed vast te pakken, boeien om te doen en in de auto te sleuren. Dat is voor mij een harde aanpak en gepast geweld, voor mijn part hoef je dan niet te kijken of zijn hoofd tegen een wielkastje meer of minder komt.quote:Op maandag 6 maart 2006 14:02 schreef sp3c het volgende:
nee dat mag niet, gepast geweld mag gebruikt worden
je mag wel een persoon uitschakelen, en dat is wat hier lijkt te gebeuren ... hij draagt geen piepertje op zijn lichaam die aangeeft wanneer je moet stoppen
Als jij vindt dat ze met z'n 3en de persoon in kwestie nog niet hadden uitgeschakeld toen hijquote:Op maandag 6 maart 2006 14:02 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee dat mag niet, gepast geweld mag gebruikt worden
je mag wel een persoon uitschakelen, en dat is wat hier lijkt te gebeuren ... hij draagt geen piepertje op zijn lichaam die aangeeft wanneer je moet stoppen
En alweer een aanname zeg.quote:Op maandag 6 maart 2006 13:33 schreef Mr.J het volgende:
[..]
En alweer een aanname zeg.
Ik ga er vanuit dat je het grotendeels zelf in de hand hebt of je (veel) klappen krijgt of niet.
[..]
Dat gebeurt in dit filmpje ander wel.quote:Hard aanpakken. Niet iemand helemaal kapot slaan.
Ik heb éénmaal verwezen naar een politiestaat, en jij hebt nu al zevenmaal WOII genoemd.quote:Op maandag 6 maart 2006 14:41 schreef Mr.J het volgende:
Gewoon lekker je WOII vergelijkingen blijven maken in de hoop dat het je standpunt bekrachtigd. :w
Waar ben je nu dan de hele tijd mee bezig?quote:Op maandag 6 maart 2006 14:51 schreef Mr.J het volgende:
Ik gebruik het niet als argument om iemand monddood proberen te maken. Subtiel verschil.
Waarom zou ik iemand wens tot meer politiegeweld precies niet mogen vergelijken met de enige politiestaat die we hierooit gehad hebben?quote:Op maandag 6 maart 2006 14:58 schreef Mr.J het volgende:
Jouw wijzen op het feit dat je een zeer trieste vergelijking beging. En niet alleen die eerste, maar daarna dat gemekker over een politiestaat terwijl je geen flauw idee hebt hoe die post op te vatten.
mag wel, maar komt een beetje dommig over.quote:Op maandag 6 maart 2006 15:05 schreef Floripas het volgende:
[..]
Waarom zou ik iemand wens tot meer politiegeweld precies niet mogen vergelijken met de enige politiestaat die we hierooit gehad hebben?
Waarom? In mijnfamilie circuleren nog verhalen over die tijd - avondklok, sperr, controles van allerhande papieren, buitenproportioneel geweld.quote:Op maandag 6 maart 2006 15:07 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
mag wel, maar komt een beetje dommig over.
ik vind dat je op basis van dit filmpje erg doorschiet. en dat verhaal van die politie die die jongen zo pats door zijn hoofd schiet zou ik wel eens onderbouwd willen zien.quote:Op maandag 6 maart 2006 15:10 schreef Floripas het volgende:
[..]
Waarom? In mijnfamilie circuleren nog verhalen over die tijd - avondklok, sperr, controles van allerhande papieren, buitenproportioneel geweld.
Worden jullie gelukkiger als ik het vergelijk met de dictatuur in Peru?
OK.
"Aperte!"
Omdat die misschien ietsiepieste overtrokken is?quote:Op maandag 6 maart 2006 15:05 schreef Floripas het volgende:
[..]
Waarom zou ik iemand wens tot meer politiegeweld precies niet mogen vergelijken met de enige politiestaat die we hierooit gehad hebben?
Wie blijft er zo over doorzeuren dan?quote:Op maandag 6 maart 2006 15:16 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik vind dat je op basis van dit filmpje erg doorschiet.
Ik kan maar één internetverwijzing vinden: http://www.capperi.net/archivio_ottobre_2005.htmlquote:en dat verhaal van die politie die die jongen zo pats door zijn hoofd schiet zou ik wel eens onderbouwd willen zien.
Zullen we het gewoon weer over het politiegeweld hebben?quote:Op maandag 6 maart 2006 15:19 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Omdat die misschien ietsiepieste overtrokken is?
Enniewee, genoeg gepingponged in dit topic, begint een herhaling van zetten te worden.
Fijne dag verder.
Nou en? dus moet de politie zich maar verlagen?quote:Op maandag 6 maart 2006 20:42 schreef drammers het volgende:
Nee het is niet normaal om zo met verdachten om te gaan, maar het gedrag van veel Noord Afrikanen is ook niet normaal.
Welnee, politie moet zich gewoon aan de wet houden.quote:Bovendien geloof ik niet dat de politie in Marokko zoals die in Nederland is. Laat ik het zo zeggen. Gedrag bij politie e.d. is vaak een afspiegeling van de maatschappij..
quote:Als dat een aanname is, dan kunnen we er niet over oordelen. Hoewel ik wel, want ik woon in Italië. Hier krijgen kinderen nog een draai om de oren, zonder dat er drie sociaalwerkers voor je deur staan met een wijzend vingertje. Het is hier heel simpel. Als je wat flikt dan krijg je een pak slaag. Doe je niks, dan gebeurt er niks. Is toch simpel!
Het is ook verboden om onnodig geweld te gebruiken.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 15:58 schreef bozewolf het volgende:
Vrijwel altijd hebben de dienders het bij het juiste eind, waarschijnlijk ook in dit geval.
De topictitel doet mij overigens vermoeden dat het volgens de topicstarter verboden is voor de politie om geweld te gebruiken... hmmkay o_O
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |