abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35730472
Italiaanse politie gaat zich te buiten aan racistische geweldpleging
quote:
Op enkele dagen van de Italiaanse verkiezingen word de regering Berlsuconi alweer geconfronteerd met een nieuwe schandaal. Deze word de opschudding veroorzaakt door een filmpje waarop enkel carabinieri minutenlang een Marokaanse man zwaar toetakelen. Zowel in Italie als in Marokko zorgen de beelden voor de nodige opschudding en Amnesti International eiste reeds een onafhankelijk onderzoek.

Drie leden van Italiaanse politie (twee carabinieri en één politieagent) lieten zich op video betrappen terwijl ze een jonge Marokaan aframmelden. De vide beelde dateren reeds van 19 februari 2006 in Braida, een buitewijk van Sassuolo in Bolgna. Moulay Amer Oulkadi Idrissi word door de drie agenten belaagd die hem in een donker blauwe Alfa willen “slaan”. Aan de andere kant van de straat staat een groepje jongeren waarvan één jongere het hele gebeuren filmt met zijn mobilofoon.
De beelden zijn ronduit schokkend en tonnen hoe de drie agenten mnutenlang inbeuken op hun slachtoffer. Het geweld blijft doorgaan ook lang nadat Moulay Amer Oulkadi Idrissi op grond in gevallen en nagenoeg levenloos blijft liggen. Zelfs als de omstaanders beginnen roepen gaat het geweld ongenadig door.
Moulay Amer Oulkadi Idrissi werd zo zwaar toegetaklet dat hij een week in het ziekenhuis dient opgenomen te worden om de ergste wonden te helen.

De video zal slechts enkele dagen later zijn weg vinden naar het internet, waar hij razendsnel zijn weg vind naar de Italiaanse media. De politie en regering trachten te geweldplegingen goed te praten omwille van vroegere aanrakingen met het gerecht van het slachtoffer.
Toch zorgt de zaak voor heel wat opschudding in Italië en Marokko en heeft ondertussen Amnestie International naar een onafhankelijk onderzoek gevraagd.
http://www.indymedia.be/en/node/1580

Video > http://www.indymedia.be/files/Un-Marocain-tabasse.wmv

Schandalig dat men dit nog goedkeurt
Het is een immigrant daarom maken ze zich hier niet druk om. Als het een rasechte Italiaan was was heel Italie rep en roer

Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  zondag 5 maart 2006 @ 02:25:20 #2
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_35730657
Goeie zaak
  zondag 5 maart 2006 @ 04:14:06 #3
108856 jehovaguerilla
Huilie counter @ 263
pi_35731850
Rodney king flashback
The Holy Roman Church has been in power for two thousand years, and is responsible for great suffering and sexual repression.Despite all that, it has also given us the Catholic schoolgirl uniform, so I hereby declare all its sins forgiven.
  zondag 5 maart 2006 @ 04:20:52 #4
104871 remlof
Europees federalist
pi_35731887
Verbaasd me niks, ik ben ook wel eens aangehouden in Milaan en gevraagd om m'n ID, geef ik ze dat beginnen ze van "ah sei olandese?, dove sono le droghe?" en dan konden ze niks vinden en protesteerde ik een beetje ging het van "whehehe buonanotte olandesino"
niet tof
  zondag 5 maart 2006 @ 04:26:09 #5
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_35731907
Is dat een copy paste van Indy?

Niet te lezen man, stikt van de taalfouten.

Dat filmpje zal dan ook wel vol met taalfouten zitten.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_35731999
quote:
Op zondag 5 maart 2006 04:20 schreef remlof het volgende:
Verbaasd me niks, ik ben ook wel eens aangehouden in Milaan en gevraagd om m'n ID, geef ik ze dat beginnen ze van "ah sei olandese?, dove sono le droghe?" en dan konden ze niks vinden en protesteerde ik een beetje ging het van "whehehe buonanotte olandesino"
niet tof
Nou ik weet niet of je het filmpje hebt gekeken, maar dit is wel even anders dan een beetje uitgelachen worden...
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
pi_35732035
Mag ik trouwens even weten waarom dit nu weer persé racisme is? Het verhaal zegt dat het is omdat het een bekende boef was...
pi_35732686
Arme jongen. Hij zal wel niets gedaan hebben.
  zondag 5 maart 2006 @ 10:34:27 #9
272 R@b
No-nonsens
pi_35733492
quote:
Op zondag 5 maart 2006 02:15 schreef Meki het volgende:

Waar staat dat ze die Marokkaanse crimineel in elkaar beukten omdat hij Marokkaan was?

Mooi ook die verontwaardiging in Marokko zelf. Een land dat bekend staat om zijn uitstekende mensenrechten en correcte politieoptreden tegen burgers.
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  zondag 5 maart 2006 @ 10:39:54 #10
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35733552
volgens mij willen ze hem gewoon die auto induwen maar spartelt ie tegen. en dat minutenlang inbeuken zie ik niet aangezien het filmpje ong. één minuut duurt.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zondag 5 maart 2006 @ 10:52:27 #11
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_35733704
quote:
Op zondag 5 maart 2006 10:39 schreef zoalshetis het volgende:
volgens mij willen ze hem gewoon die auto induwen maar spartelt ie tegen. en dat minutenlang inbeuken zie ik niet aangezien het filmpje ong. één minuut duurt.
pi_35733717
Het artikel zit vol spelfouten. Heb je het zelf getikt Meki?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zondag 5 maart 2006 @ 10:53:54 #13
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_35733720
Omgggg
  zondag 5 maart 2006 @ 10:54:58 #14
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35733740
quote:
Op zondag 5 maart 2006 10:52 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

wat is er?
  zondag 5 maart 2006 @ 10:55:46 #15
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_35733749
Wat is er?
pi_35733767
Opbokken, Rietvaerder.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_35733871
quote:

[..]

Het is een immigrant daarom maken ze zich hier niet druk om. Als het een rasechte Italiaan was was heel Italie rep en roer
Schokkend Meki, je hebt helemaal gelijk. En dan nog eens in het achterhoofd houdend dat Marokkanen de meest verdelievende volk op deze aardbodem zijn.
  zondag 5 maart 2006 @ 11:46:45 #18
138514 1ofthefew
always on the run
pi_35734614
wat is er mis mee.
je ziet een criminele marokkaan (pleonasme) die tegenstribbelt onder aanmoedigingen van zijn criminele vriendjes waarna hij door de politie een beetje manieren krijgt bijgeleerd.

helemaak niks mis mee, moeten ze ook hier in nederland gaan doen.
De wereld is op hol geslagen
  zondag 5 maart 2006 @ 11:59:06 #19
107125 dancemacabre
is niet zo heel erg
pi_35734917
Een werkende sociaal aangepaste medemens overkomt dit niet, deze overbrengingsmethode is strikt gereserveerd voor een lagere boef/straatcrimineel en uitzonderlijk betreft dit een Marokkaan of niet?
  zondag 5 maart 2006 @ 12:03:18 #20
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_35735005
quote:
Op zondag 5 maart 2006 11:46 schreef 1ofthefew het volgende:
wat is er mis mee.
je ziet een criminele marokkaan (pleonasme) die tegenstribbelt onder aanmoedigingen van zijn criminele vriendjes waarna hij door de politie een beetje manieren krijgt bijgeleerd.

† In Memoriam † zondag 5 maart 2006 @ 12:24:15 #21
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_35735571
quote:
je ziet een criminele marokkaan (pleonasme)

Gelukkig hebben sommige Marokkanen dezezlfde zelfspot.

M.b.t. de OP, dit soort dingen gebeuren overal en het is eigenlijk een beetje sneu dat er weer met vette letters bij moet staan wat de afkomst is van het slachtoffer.
Het voegt niets toe .
pi_35735808
quote:
Zowel in Italie als in Marokko zorgen de beelden voor de nodige opschudding en Amnesti International eiste reeds een onafhankelijk onderzoek.
quote:
Anders spreek je je eigen bericht even tegen .
pi_35736064
quote:
Op zondag 5 maart 2006 12:31 schreef Lexie het volgende:

[..]

[..]

Anders spreek je je eigen bericht even tegen .
Meki kan niet schrijven, maar blijkbaar ook niet lezen.
pi_35738832
Het goedpraten van de nazimethoden van de Italiaanse politie past precies in de huidige euforie van vele mensen om de martelingen in o.a. Abu Ghraib.
Bekende boef of niet, Marokkaan of niet, dit soort schending van mensenrechten past niet in een democratisch land.
De Postcodeloterij helpt!........mensen de vernieling in.
  zondag 5 maart 2006 @ 14:02:41 #25
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_35739157
quote:
Op zondag 5 maart 2006 04:14 schreef jehovaguerilla het volgende:
Rodney king flashback
Dat zou mijn eerste reaktie zijn.

Damn..... heel fout. Die gast ligt nog en er springt zo'n ME-er er bovenop.
Sorry hoor

Goeie politie instruktie (NOT)
  zondag 5 maart 2006 @ 14:04:01 #26
89730 Drugshond
pi_35739214
quote:
Op zondag 5 maart 2006 13:55 schreef Mikrosoft het volgende:
Het goedpraten van de nazimethoden van de Italiaanse politie past precies in de huidige euforie van vele mensen om de martelingen in o.a. Abu Ghraib.
Bekende boef of niet, Marokkaan of niet, dit soort schending van mensenrechten past niet in een democratisch land.
Nuff said lijkt me.
  zondag 5 maart 2006 @ 14:06:41 #27
89730 Drugshond
pi_35739317
quote:
wat is er mis mee.

kom op man.... dit is zwaar over the edge
pi_35740723
quote:
wat is er mis mee.

Totdat iemand ( vriend, familielid ) hier dood gaat daardoor, dan zal je zeker anders praten
pi_35740846
quote:
Op zondag 5 maart 2006 10:34 schreef R@b het volgende:

[..]

Waar staat dat ze die Marokkaanse crimineel in elkaar beukten omdat hij Marokkaan was?

Mooi ook die verontwaardiging in Marokko zelf. Een land dat bekend staat om zijn uitstekende mensenrechten en correcte politieoptreden tegen burgers.
Laten we het aub niet over Italie en andere landen hebben , anders zijn we morgen nog niet klaar
  zondag 5 maart 2006 @ 14:51:03 #30
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35740878
quote:
Op zondag 5 maart 2006 13:55 schreef Mikrosoft het volgende:
ok! maar dan mag de tt wel aangepast worden.
pi_35740997
quote:
Op zondag 5 maart 2006 14:51 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ok! maar dan mag de tt wel aangepast worden.
nee deze titel beraast zich op de waarheid en heb hem overgenomen van de bron
pi_35741003
quote:
Op zondag 5 maart 2006 14:50 schreef Meki het volgende:

[..]

Laten we het aub niet over Italie en andere landen hebben , anders zijn we morgen nog niet klaar
We hebben het toch over Italie?

Verder inderdaad een beetje onzin om te stellen dat niemand zich druk maakt, terwijl in het bericht heel iets anders staat. Da's jammer, Meki, zo wordt de aandacht afgeleid van het eigenlijke bericht.
pi_35741057
quote:
Op zondag 5 maart 2006 14:53 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

We hebben het toch over Italie?

Verder inderdaad een beetje onzin om te stellen dat niemand zich druk maakt, terwijl in het bericht heel iets anders staat. Da's jammer, Meki, zo wordt de aandacht afgeleid van het eigenlijke bericht.
Ik heb het over de politici en de politie , die denkt daar anders over . want het is volgens terecht omdat hij een crimineel was .

Ik heb het dus niet over de Italiaanse burgers
pi_35741156
quote:
Op zondag 5 maart 2006 14:55 schreef Meki het volgende:

[..]

Ik heb het over de politici en de politie , die denkt daar anders over . want het is volgens terecht omdat hij een crimineel was .
Maar in het door jou geciteerde bericht gaat het toch ook over de methoden van de Marokkaanse politie? Ik weet wel waar het over gaat.
quote:
Ik heb het dus niet over de Italiaanse burgers
Nee, dat is allang duidelijk voor iedereen die een beetje oplet.
pi_35741255
quote:
Op zondag 5 maart 2006 14:58 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Maar in het door jou geciteerde bericht gaat het toch ook over de methoden van de Marokkaanse politie? Ik weet wel waar het over gaat.
[..]

Nee, dat is allang duidelijk voor iedereen die een beetje oplet.
Marokkaanse politie die maakt geen onderscheid tussen kleur of ras.
Die pakt iedereen op die niet aan zijn regels houdt.
pi_35741343
Rodney King kreeg trouwens z'n verdiende loon.
pi_35741374
quote:
Op zondag 5 maart 2006 15:02 schreef Johan_de_With het volgende:
wie is dat
  zondag 5 maart 2006 @ 15:11:03 #38
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35741645
quote:
Op zondag 5 maart 2006 15:00 schreef Meki het volgende:

[..]

Marokkaanse politie die maakt geen onderscheid tussen kleur of ras.
Die pakt iedereen op die niet aan zijn regels houdt.
en dat doen de italianen niet?
pi_35741738
quote:
Op zondag 5 maart 2006 15:11 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

en dat doen de italianen niet?
Volgens de bron doen Italianen dat niet
  zondag 5 maart 2006 @ 15:15:57 #40
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35741817
quote:
Op zondag 5 maart 2006 15:13 schreef Meki het volgende:

[..]

Volgens de bron doen Italianen dat niet
het wordt nu toegeschreven aan racisme, maar is het dat ook?

ik weet nog dat in spanje een stel vrienden van mij een houten strandtrap hadden gesloopt om vuur op het strand te kunnen maken.

toen kwam la policia. ze hebben gewoon slagen met de stok gehad tot ze bont en blauw waren. en nee dat waren geen marokkanen.
  zondag 5 maart 2006 @ 15:21:35 #41
89730 Drugshond
pi_35742006
quote:
Op zondag 5 maart 2006 15:02 schreef Johan_de_With het volgende:
Wil je zijn plaatsvervanger worden op deze digitale flora.
- Ja ik heb een kater -
pi_35742137
quote:
Op zondag 5 maart 2006 15:15 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

het wordt nu toegeschreven aan racisme, maar is het dat ook?

ik weet nog dat in spanje een stel vrienden van mij een houten strandtrap hadden gesloopt om vuur op het strand te kunnen maken.

toen kwam la policia. ze hebben gewoon slagen met de stok gehad tot ze bont en blauw waren. en nee dat waren geen marokkanen.
ze moesten je alleen oppakken en niet slaan
pi_35742185
quote:
Op zondag 5 maart 2006 15:21 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Wil je zijn plaatsvervanger worden op deze digitale flora.
- Ja ik heb een kater -
Ach, voor iemand die stevig onder invloed was, met doodsvaart reed en aanslagen deed op de politie heb ik niet bijster veel medelijden.
  Moderator zondag 5 maart 2006 @ 15:28:53 #44
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_35742256
ik wil wel wat meer achtergrond weten want Carabinieri is militaire politie, net zoiets als de Marechaussee daar moet je in Nederland ook echt geen problemen mee maken want ze slaan je echt kapot

die gasten doen dan ook geen wijkagent werk, die worden opgeroepen voor iets
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_35742347
quote:
Op zondag 5 maart 2006 15:28 schreef sp3c het volgende:
ik wil wel wat meer achtergrond weten want Carabinieri is militaire politie, net zoiets als de Marechaussee daar moet je in Nederland ook echt geen problemen mee maken want ze slaan je echt kapot

dus het is terecht als ze iemand bijna dood slaan ? want zo komt het op neer
  Moderator zondag 5 maart 2006 @ 15:34:48 #46
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_35742471
zou best kunnen, dat weet ik niet daar heb ik meer informatie voor nodig maar vooralsnog reken ik daar wel op ... gewoon doen wat je gezegd wordt als je dit soort figuren tegenkomt zeker als je een crimineel verleden hebt
  zondag 5 maart 2006 @ 15:36:32 #47
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35742530
Toen ik in Bologna studeerde, was er bij de universiteit een pleintje waar altijd studenten en Marokkanen rondhingen om te blowen. Nu ben ik zo'n blower niet, maar in de zon op een Middeleeuws pleintje mijn Italiaans oefenen door wat te keuvelen met de geestelijke kinderen van Umberto Eco, dat had dan wel weer wat.

Op een avond kwam de gemeentepolitie op jointjes controleren. Ze pakken ze af, ze stampen ze kapot, ze maken een grapje, ze flirten nog wat en ze lopen weer weg.

Eén avond vroegen ze ook om identiteitspapieren. Een Marokkaanse jongen trok zijn paspoort uit zijn binnenzak. Een nabijparaderende carabiniero zag dit, dacht dat hij een pistool aan het trekken was, en hij schoot hem zonder pardon door het hoofd. Zijn verweer? "Och, een Marokkaantje meer of minder..."
pi_35742540
quote:
Op zondag 5 maart 2006 15:34 schreef sp3c het volgende:
zou best kunnen, dat weet ik niet daar heb ik meer informatie voor nodig maar vooralsnog reken ik daar wel op ... gewoon doen wat je gezegd wordt als je dit soort figuren tegenkomt zeker als je een crimineel verleden hebt
Dan zijn ze zeer erg verkeerd bezig
  zondag 5 maart 2006 @ 15:37:14 #49
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35742561
quote:
Op zondag 5 maart 2006 15:25 schreef Meki het volgende:

[..]

ze moesten je alleen oppakken en niet slaan
misschien heeft ie een verleden van moeilijk doen en je ziet dat ie lastig de auto ingaat. niks racistisch aan volgens mij, maar goed we wachten af. doe jij dat ook?
  zondag 5 maart 2006 @ 15:37:58 #50
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_35742589
quote:
Op zondag 5 maart 2006 14:06 schreef Drugshond het volgende:

[..]

kom op man.... dit is zwaar over the edge
Ach een paar klopjes, moet hij maar niet tegenstribbelen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zondag 5 maart 2006 @ 15:38:02 #51
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35742594
quote:
Op zondag 5 maart 2006 15:36 schreef Floripas het volgende:

Eén avond vroegen ze ook om identiteitspapieren. Een Marokkaanse jongen trok zijn paspoort uit zijn binnenzak. Een nabijparaderende carabiniero zag dit, dacht dat hij een pistool aan het trekken was, en hij schoot hem zonder pardon door het hoofd. Zijn verweer? "Och, een Marokkaantje meer of minder..."
pi_35742670
quote:
Op zondag 5 maart 2006 15:36 schreef Floripas het volgende:
Toen ik in Bologna studeerde, was er bij de universiteit een pleintje waar altijd studenten en Marokkanen rondhingen om te blowen. Nu ben ik zo'n blower niet, maar in de zon op een Middeleeuws pleintje mijn Italiaans oefenen door wat te keuvelen met de geestelijke kinderen van Umberto Eco, dat had dan wel weer wat.

Op een avond kwam de gemeentepolitie op jointjes controleren. Ze pakken ze af, ze stampen ze kapot, ze maken een grapje, ze flirten nog wat en ze lopen weer weg.

Italie is dus ook racistisch bezig
  zondag 5 maart 2006 @ 15:41:01 #53
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35742691
quote:
Op zondag 5 maart 2006 15:40 schreef Meki het volgende:

[..]

Italie is dus ook racistisch bezig
hoezo?
  Moderator zondag 5 maart 2006 @ 15:41:36 #54
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_35742708
quote:
Op zondag 5 maart 2006 15:36 schreef Meki het volgende:

[..]

Dan zijn ze zeer erg verkeerd bezig
dat weet je dus niet

vooralsnog is het enige wat bekend is dat filmpje, daarop zie ik een aantal agenten die zeggen iets in de trend van 'mee in de auto jij stuk crimineel' manneke in kwestie zegt 'nee ik ga niet, je weet, ik sweeer' waarop de agenten heb een handje helpen ... kan best een foute actie zijn maar dat is momenteel niet echt duidelijk

zoals gezegd, met militaire politie moet je geen grappen maken
pi_35742711
quote:
Op zondag 5 maart 2006 15:41 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

hoezo?
  Moderator zondag 5 maart 2006 @ 15:42:23 #56
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_35742727
nee dan is die agent racistisch bezig, niet italie
  zondag 5 maart 2006 @ 15:42:37 #57
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35742739
quote:
Op zondag 5 maart 2006 15:41 schreef Meki het volgende:

[..]

ja van florispas. heb dit verhaal nooit gehoord en is toch iets erger dan een arrestant die tegensputtert.
pi_35742744
quote:
Op zondag 5 maart 2006 15:41 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat weet je dus niet

vooralsnog is het enige wat bekend is dat filmpje, daarop zie ik een aantal agenten die zeggen iets in de trend van 'mee in de auto jij stuk crimineel' manneke in kwestie zegt 'nee ik ga niet, je weet, ik sweeer' waarop de agenten heb een handje helpen ... kan best een foute actie zijn maar dat is momenteel niet echt duidelijk

militaire politie moet niet denken dat ze alles kunnen - het enige wat ze kunnen is haat en kwaadheid
pi_35742767
quote:
Op zondag 5 maart 2006 15:42 schreef sp3c het volgende:
nee dan is die agent racistisch bezig, niet italie
is de agent daardoor veroordeeld ?
  zondag 5 maart 2006 @ 15:43:38 #60
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35742780
quote:
Op zondag 5 maart 2006 15:42 schreef Meki het volgende:

[..]

militaire politie moet niet denken dat ze alles kunnen - het enige wat ze kunnen is haat en kwaadheid
zie toch, in herasmusnaam, niet alles alsof het tegen de islam is. dat zou je leven een stuk fijner maken. geloof me.
  zondag 5 maart 2006 @ 15:43:40 #61
107125 dancemacabre
is niet zo heel erg
pi_35742782
Het overaanbod aan Marokkaanse criminelen ontgaat je,
de talloze aanhoudingen met gepast (en nodig) geweld van Marokkaanse criminelen, in elk West EU land oververtegenwoordigd bij telling naar ethniciteit (tot 60% van de gevangenisbevolking) komen niet in het nieuws, hélaas.
pi_35742821
quote:
Op zondag 5 maart 2006 15:42 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ja van florispas. heb dit verhaal nooit gehoord en is toch iets erger dan een arrestant die tegensputtert.

Dit verhaal is enkel een topje van de ijsberg
dan komt dit weer erbij - wat nog meer ? wat houdt Italie voor ons in petto
  Moderator zondag 5 maart 2006 @ 15:45:05 #63
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_35742829
quote:
Op zondag 5 maart 2006 15:42 schreef Meki het volgende:

[..]

militaire politie moet niet denken dat ze alles kunnen
dat is hun baan, ze zijn niet oom agent, ze komen als oom agent het niet meer afkan
quote:
- het enige wat ze kunnen is haat en kwaadheid
wtf weet jij daar nou van, voor vandaag heb je waarschijnlijk nog nooit van die gasten gehoord
  Moderator zondag 5 maart 2006 @ 15:45:55 #64
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_35742866
quote:
Op zondag 5 maart 2006 15:43 schreef Meki het volgende:

[..]

weet jij het?

ik had nog nooit van het incident gehoord iig
pi_35742886
quote:
Op zondag 5 maart 2006 15:45 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat is hun baan, ze zijn niet oom agent, ze komen als oom agent het niet meer afkan
[..]

wtf weet jij daar nou van, voor vandaag heb je waarschijnlijk nog nooit van die gasten gehoord
hun baan om mensen bijna de dood in te juichen
  zondag 5 maart 2006 @ 15:47:32 #66
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35742924
quote:
Op zondag 5 maart 2006 15:44 schreef Meki het volgende:

[..]

Dit verhaal is enkel een topje van de ijsberg
dan komt dit weer erbij - wat nog meer ? wat houdt Italie voor ons in petto
ik heb gehoord dat een vooraanstaande maffiabaas je wilde hebben vanwege je ongenuanceerdheid en gespeelde domheid.
  zondag 5 maart 2006 @ 15:48:25 #67
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_35742951
quote:
Op zondag 5 maart 2006 15:47 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik heb gehoord dat een vooraanstaande maffiabaas je wilde hebben vanwege je ongenuanceerdheid en gespeelde domheid.
Huilen dan.
  Moderator zondag 5 maart 2006 @ 15:49:40 #68
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_35742997
quote:
Op zondag 5 maart 2006 15:46 schreef Meki het volgende:

[..]

hun baan om mensen bijna de dood in te juichen
nee te slaan

dat weet je zodra je ze de hoek om ziet komen, daarom hebben ze veren op hun hoofd
hij mag blij zijn dat hij niet met een arrestatieteam te maken had want dan wastie niet bijna dood
pi_35743024
quote:
Op zondag 5 maart 2006 15:47 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Maffia dat is leuk werk
  zondag 5 maart 2006 @ 15:55:02 #70
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_35743188
Dacht je echt dat Italianen zelf niet afgeranseld worden door de eigen politie? Maar komt dit in het nieuws? Nee, want daar zit geen nieuwswaarde aan. En voor extreem-linksen als Indymedia is dat niet interressant, omdat dan de link racisme niet gelegd kan worden.

Overigens een harde politie-aanpak bij een arrestatie van een crimineel is goed.
pi_35743560
quote:
Op zondag 5 maart 2006 15:55 schreef Martijn_fijn het volgende:

Overigens een harde politie-aanpak bij een arrestatie van een crimineel is goed.
Definiëer crimineel.
In sommige van die landen (bijvoorbeeld Spanje) word je soms al neergeslagen als je de politie niet begrijpt als ze om je ID vragen.
  zondag 5 maart 2006 @ 16:05:29 #72
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35743618
quote:
Op zondag 5 maart 2006 15:55 schreef Martijn_fijn het volgende:
Ja, zodat het geweld sneller escaleert en er kogels gaan rondvliegen. Slim ben jij.
  zondag 5 maart 2006 @ 16:07:05 #73
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35743685
quote:
Op zondag 5 maart 2006 15:43 schreef Meki het volgende:

[..]

Ik denk het wel. Het werd een grote controverse in het zeer linkse Bologna.

Dat neemt niet weg dat de Italiaanse samenleving openlijk racistischer is dan de onze. Heel veel racistischer. Een Ayaan Hirsi Ali zou daar eigenlijk al niet kunnen om haar huidskleur.
  zondag 5 maart 2006 @ 16:10:54 #74
89730 Drugshond
pi_35744045
quote:
Op zondag 5 maart 2006 16:07 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ik denk het wel. Het werd een grote controverse in het zeer linkse Bologna.

Dat neemt niet weg dat de Italiaanse samenleving openlijk racistischer is dan de onze. Heel veel racistischer. Een Ayaan Hirsi Ali zou daar eigenlijk al niet kunnen om haar huidskleur.
Dus, met andere woorden, de getinte medelanders mogen allah op hun blote knietjes danken dat ze in NL wonen itt Italië.
  zondag 5 maart 2006 @ 16:20:41 #76
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_35744117
Dat moesten ze hier in Nederland ook doen.
pi_35744163
quote:

[..]

Minuten lang 1.05 minuut duurt die film tevens lijkt die gast niet mee te werken ....
Imo Storm in een glas water en niet te vergelijken met bv een echte mishandeling ala Rodney King
quote:
Het is een immigrant daarom maken ze zich hier niet druk om.
Ah daar is het zielige migranten gedoe weer , nok daaar nou eens mee ....

edit:
quote:
racistische geweldpleging

volgens de zeer betrouwbare bron indymedia .....
quote:
De politie en regering trachten te geweldplegingen goed te praten omwille van vroegere aanrakingen met het gerecht van het slachtoffer.
een lievertje dus .....
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg" rel="nofollow" target="_blank">“We simply do not understand our place in the universe and have not the courage to admit it”</a>
  zondag 5 maart 2006 @ 16:28:14 #78
58560 Oksel
Gezellig.
pi_35744355
- ziek ja -

[ Bericht 96% gewijzigd door sp3c op 05-03-2006 17:47:40 ]
  zondag 5 maart 2006 @ 16:39:15 #79
66676 Mercy_symbol
Bwoaperszkilometerduivel
pi_35744759
volgens mij proberen ze hem gewoon met een beetje dwang in de auto te krijgen en hoe harder hij tegensparteld hoe harder hij overtuigd moet worden

komt geen discriminatie bij kijken of is crimineel zijn ook al een een beschermde diersoort ?
ride like a devil...... feel like a god !
Let's race
Buienradar
  zondag 5 maart 2006 @ 16:39:51 #80
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_35744773
quote:
Op zondag 5 maart 2006 16:20 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Mijn god, dat filmpje. Het enige wat er te zien is, is dat de arrestant op een wat ongelukkige en agressieve manier een auto in wordt geschopt. Veel meer is het niet en al helemaal geen 'racisme' op een Rodney King-achtige manier. Het is hoe de politie met mensen omgaat buiten de Nederlandse 'de politie is je vriend'.
pi_35744837
quote:
Op zondag 5 maart 2006 16:39 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Mijn god, dat filmpje. Het enige wat er te zien is, is dat de arrestant op een wat ongelukkige en agressieve manier een auto in wordt geschopt. Veel meer is het niet en al helemaal geen 'racisme' op een Rodney King-achtige manier. Het is hoe de politie met mensen omgaat buiten de Nederlandse 'de politie is je vriend'.
Je hebt even gemist dat er een agent met zijn beide voeten op hem springt?
  zondag 5 maart 2006 @ 16:42:00 #82
58560 Oksel
Gezellig.
pi_35744848
quote:
Op zondag 5 maart 2006 16:38 schreef mcintosh het volgende:

[..]

Waarom eigenlijk, als er nog nooit wat gebeurd is? Vind het eigenlijk een beetje triest/zielig/sneu ...
Omdat sommige types het verdienen? Die types die voor die "gezellige" sfeer op straat zorgen? Die types die vorige 3 vrienden (waaronder een meisje) van mij zonder reden in elkaar sloegen, en vervolgens de auto zwaar hebben beschadigd met o.a. een baksteen? Daarom.
  zondag 5 maart 2006 @ 16:42:38 #83
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_35744869
quote:
Op zondag 5 maart 2006 16:41 schreef mcintosh het volgende:

[..]

Je hebt even gemist dat er een agent met zijn beide voeten op hem springt?
Vast verre familie van Oksel.
pi_35744877
quote:
Op zondag 5 maart 2006 16:42 schreef Oksel het volgende:

[..]

Omdat sommige types het verdienen? Die types die voor die "gezellige" sfeer op straat zorgen? Die types die vorige 3 vrienden (waaronder een meisje) van mij in elkaar sloegen, en vervolgens de auto zwaar hebben beschadigd met o.a. een baksteen? Daarom.
Je zegt net dat er nog nooit wat gebeurd is?
  zondag 5 maart 2006 @ 16:44:12 #85
58560 Oksel
Gezellig.
pi_35744935
quote:
Op zondag 5 maart 2006 16:42 schreef mcintosh het volgende:

[..]

Je zegt net dat er nog nooit wat gebeurd is?
Niet bij mij of mijn vriendin nee.
  zondag 5 maart 2006 @ 16:44:19 #86
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_35744940
quote:

[..]

Omdat sommige types het verdienen? Die types die voor die "gezellige" sfeer op straat zorgen? Die types die vorige 3 vrienden (waaronder een meisje) van mij in elkaar sloegen, en vervolgens de auto zwaar hebben beschadigd met o.a. een baksteen? Daarom.
Het zit wel diep he? Ik begrijp het enigzins nog wel.. Man ik hou ook niet van die Marokaanse straatschoffies, maar get a life. Je kan er wel over in de stress gaan zitten of elke dag over fantaseren, maar daar wordt je ook niet gelukkig van.
pi_35744985
quote:
Op zondag 5 maart 2006 16:44 schreef Oksel het volgende:

[..]

Niet bij mij of mijn vriendin nee.
Mja, ik ga het hier even bij laten, succes met de ijzeren staven enzo
  zondag 5 maart 2006 @ 16:47:19 #88
58560 Oksel
Gezellig.
pi_35745038
quote:
Op zondag 5 maart 2006 16:44 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

Het zit wel diep he? Ik begrijp het enigzins nog wel.. Man ik hou ook niet van die Marokaanse straatschoffies, maar get a life. Je kan er wel over in de stress gaan zitten of elke dag over fantaseren, maar daar wordt je ook niet gelukkig van.
Get a life? Wees maar niet bang.. ik ben verder volkomen normaal, en het is ook sporadisch dat zulke beelden voor mijn ogen voorbij flitsen. Overigens wel altijd naar aanleiding van een gebeurtenis. Dus zo ziek ben ik niet..
  zondag 5 maart 2006 @ 16:47:45 #89
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35745050
quote:
Op zondag 5 maart 2006 16:18 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Dus, met andere woorden, de getinte medelanders mogen allah op hun blote knietjes danken dat ze in NL wonen itt Italië.
"Ja, doe maar niks aan terrorismebestrijding in Nederland, jij kafir mag op je blote knietjes Jahweh danken dat je niet in Irak woont."
  zondag 5 maart 2006 @ 16:48:14 #90
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35745069
quote:
Op zondag 5 maart 2006 16:20 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Bij voorkeur op jou, in een tochtig steegje.
  zondag 5 maart 2006 @ 16:48:32 #91
108856 jehovaguerilla
Huilie counter @ 263
pi_35745076
Ik postte die rodney king vergelijking maar wil 'm even nuanceren.
'k vind dat ze hier in nederland ook wel zulke 'aanmoediging' mogen toepassen op bepaalde lastpakken en in het bijzonder op marokkanen.
het is een klein fragment uit een groter geheel dat filmpje.
wie weet wat eraan vooraf gegaan is?
een ding weet ik wel en dat is dat dat tuig daar in italie lekker koest en mak is als de heren carabinieri langskomen.

/hoofdletters kan je zelf naar smaak toevoegen
The Holy Roman Church has been in power for two thousand years, and is responsible for great suffering and sexual repression.Despite all that, it has also given us the Catholic schoolgirl uniform, so I hereby declare all its sins forgiven.
  zondag 5 maart 2006 @ 16:48:46 #92
58560 Oksel
Gezellig.
pi_35745085
quote:
Op zondag 5 maart 2006 16:45 schreef mcintosh het volgende:

[..]

Mja, ik ga het hier even bij laten, succes met de ijzeren staven enzo
Dankje.

Ooit, als er een burgeroorlog in Nederland uitbreekt tussen 2 miljoen islamieten en 17 miljoen Nederlanders.. zullen we zij aan zij strijden..

(Dit is een GRAP, red.)
  zondag 5 maart 2006 @ 16:50:15 #93
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35745142
quote:

[..]

Omdat sommige types het verdienen? Die types die voor die "gezellige" sfeer op straat zorgen? Die types die vorige 3 vrienden (waaronder een meisje) van mij zonder reden in elkaar sloegen, en vervolgens de auto zwaar hebben beschadigd met o.a. een baksteen? Daarom.
Gut, woonden die allemaal in Bari?
  zondag 5 maart 2006 @ 16:59:47 #94
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35745477
'Door het verspreiden van het correct optreden van de arm der wet in het land van de pizza's, zullen de rekels genaamd Marokkanen die natuurlijk allemaal criminelen van de bovenste plank zijn, het in hun figuurlijke jurk doen, en daarom helemaal niet ageren tegen dit soort praktijken.

Ik bedoel, ze lokken het toch zeker zelf uit?'

'Zo stak ik pas ook onlangs de grens over. Omdat ik Nederlander was, en verder niets, ging meneer de lieve agent mijn heup kapottrappen omdat er vele Nederlandse drugssmokkelaars zijn. Ook volkomen terecht, naar mij dunkt'

On topic: walgelijk.

De auto in proberen te werken is 1 ding, met 2 benen op de arrestant springen als deze al gevloerd is, is absoluut niet goed te praten.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_35745624
quote:
Op zondag 5 maart 2006 16:47 schreef Floripas het volgende:

[..]

"Ja, doe maar niks aan terrorismebestrijding in Nederland, jij kafir mag op je blote knietjes Jahweh danken dat je niet in Irak woont."
Wat heeft terrorismebestijding te maken met dit? Ik heb mijn geboorteland niet verlaten om elders de jolige crimineel uit te hangen.

Maargoed, je lult weer eens uit je nek
  zondag 5 maart 2006 @ 17:05:49 #96
58560 Oksel
Gezellig.
pi_35745722
quote:
Op zondag 5 maart 2006 16:50 schreef Floripas het volgende:

[..]

Gut, woonden die allemaal in Bari?

Bari? Die snap ik niet.

Deze reactie? Alsof het normaal is dat je in elkaar wordt geslagen door 7 marokkanen? Ik hoor je nog wel eens als je dochter anaal verkracht is in de steeg achter je huis door 3 marokkanen.. dan zal ik ook reageren met "Gut".
pi_35745750
Het gaat te ver, maar de betreffende persoon lijkt tegen te werken, en bovendien kan ik er niet uit opmaken dat dit racistisch geweld is.
  zondag 5 maart 2006 @ 17:06:34 #98
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35745768
ik zie hem helemaal niet met twee benen springen heur.
  zondag 5 maart 2006 @ 17:07:29 #99
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35745799
quote:
Op zondag 5 maart 2006 17:03 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Wat heeft terrorismebestijding te maken met dit? Ik heb mijn geboorteland niet verlaten om elders de jolige crimineel uit te hangen.

Maargoed, je lult weer eens uit je nek
Het is een vergelijking.

"Nederlandse andersgetinten, wees blij met en doe vooral niks tegen het racisme dat je hier ondergaat, want in Italie is het erger."

- is gelijk aan -

"Terrorisme is in Irak veel erger dan in Europa, dus waar zeuren we eigenlijk over?"
  zondag 5 maart 2006 @ 17:07:44 #100
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35745807
[weg met ons mentaliteit]

Als iemand nou een keer door een Nederlander in elkaar is geslagen hé, rechtvaardigt het hem dan ook om eens een keer goed op een totaal andere Nederlander in te hakken? Ik dacht het toch van niet, en dat wij een beschaving hadden, soort van.

Maar dat is misschien te lastig om dat voor te stellen, want echte Nederlanders doen nooit wat fout.

[/weg met ons mentaliteit]
  zondag 5 maart 2006 @ 17:08:40 #101
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35745846
quote:
Op zondag 5 maart 2006 17:07 schreef Yildiz het volgende:
[weg met ons mentaliteit]

Als iemand nou een keer door een Nederlander in elkaar is geslagen hé, rechtvaardigt het hem dan ook om eens een keer goed op een totaal andere Nederlander in te hakken? Ik dacht het toch van niet, en dat wij een beschaving hadden, soort van.

Maar dat is misschien te lastig om dat voor te stellen, want echte Nederlanders doen nooit wat fout.

[/weg met ons mentaliteit]

het is een bekende van justitie, en nou ophoepelen.
  zondag 5 maart 2006 @ 17:08:57 #102
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35745858
quote:
Op zondag 5 maart 2006 17:06 schreef zoalshetis het volgende:
ik zie hem helemaal niet met twee benen springen heur.
Bij 0.43-0.45 van het filmpje.
quote:
Op zondag 5 maart 2006 17:08 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

het is een bekende van justitie, en nou ophoepelen.
Niks te.
  zondag 5 maart 2006 @ 17:09:01 #103
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35745862
quote:
Op zondag 5 maart 2006 17:05 schreef Oksel het volgende:

[..]

Bari? Die snap ik niet.

Deze reactie? Alsof het normaal is dat je in elkaar wordt geslagen door 7 marokkanen? Ik hoor je nog wel eens als je dochter anaal verkracht is in de steeg achter je huis door 3 marokkanen.. dan zal ik ook reageren met "Gut".
Het lijkt me net zo naar om anaal verkracht te worden door zeven Marokkanen als door zeven Nederlanders. Ik hoop dat de daders zijn opgepakt.

Het gaat erom, dat je de gast die op het filmpje in elkaar wordt gemept in Bari associeert met hetgeen jouw vrienden is aangedaan. En dat gaat niet op.
  zondag 5 maart 2006 @ 17:09:27 #104
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_35745878
Jammer Meki.

Jammer dat door dit voorval weer op je persoonlijke frustratie te betrekken je de kern van het incident volledig aan je voorbij laat gaan. Je bent één van die types die je niets afschuwelijkers aan zou kunnen doen dan hem níet discrimineren. Het is een levens/poststijl geworden die je als gesprekspartner buitengewoon onaantrekkelijk maakt voor iemand die wel verder kijkt dan jouw debacle van de vermeende discriminatie in alles wat je ziet en hoort.

Ik zie een kerel die zich, welliswaar passief, verzet tegen politiemensen. Hij krijgt inderdaad een paar tikken. Ik heb nieuws voor je Meki. Die tikken worden wereldwijd aan mensen van alle kleuren en smaken uitgedeeld.

De afstraffing die volgt door bij de man op zijn lichaam te springen als hij eigenlijk al buiten gevecht gesteld is is niet oké. Van mens tot mens mag zoiets niet gebeuren. Die professionaliteit mag van een politiefunctionaris verwacht worden. Je doet me je overspannen discriminatiereactie de verdachte tekort en de politiefunctionaris, wanneer hij zijn boekje te buiten zou zijn gegaan, een groot plezier.
Jawohl Herr Kaloin!
  zondag 5 maart 2006 @ 17:09:29 #105
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35745882
quote:
Op zondag 5 maart 2006 17:08 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Bij 0.43-0.45 van het filmpje.
komt ie gewoon op de grond terecht.
  zondag 5 maart 2006 @ 17:10:22 #106
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35745909
quote:
Op zondag 5 maart 2006 17:09 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

komt ie gewoon op de grond terecht.
Vandaar dat ie gelijk daarna zijn knie omhoog trekt.
  zondag 5 maart 2006 @ 17:11:46 #107
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35745967
quote:
Op zondag 5 maart 2006 17:10 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Vandaar dat ie gelijk daarna zijn knie omhoog trekt.
nou goed ik zie het niet.
  zondag 5 maart 2006 @ 17:11:52 #108
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35745978
Nee, kijk maar naar z'n hoogte. Hij springt met zijn gewicht vol op ofwel het hoofd, ofwel de borstkas van de chauffeur.
  zondag 5 maart 2006 @ 17:12:53 #109
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35746014
Nu zeggen veel mensen dat ze de naakte (toch?) arrestant de auto in proberen te werken.

Dat dacht ik eerst ook.

Maar, ik zie die deur niet? Maar wel de auto erachter?
  zondag 5 maart 2006 @ 17:13:55 #110
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35746058
quote:
Op zondag 5 maart 2006 17:12 schreef Yildiz het volgende:
Nu zeggen veel mensen dat ze de naakte (toch?) arrestant de auto in proberen te werken.

Dat dacht ik eerst ook.

Maar, ik zie die deur niet? Maar wel de auto erachter?
daarom was het ook zo lastig hem er in te krijgen natuurlijk.
  zondag 5 maart 2006 @ 17:14:30 #111
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35746090
quote:
Op zondag 5 maart 2006 17:13 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

daarom was het ook zo lastig hem er in te krijgen natuurlijk.
pi_35746240
quote:
Op zondag 5 maart 2006 17:07 schreef Floripas het volgende:

[..]

Het is een vergelijking.

"Nederlandse andersgetinten, wees blij met en doe vooral niks tegen het racisme dat je hier ondergaat, want in Italie is het erger."

- is gelijk aan -

"Terrorisme is in Irak veel erger dan in Europa, dus waar zeuren we eigenlijk over?"
Een vergelijking die kant noch wal raakt.
  zondag 5 maart 2006 @ 17:24:45 #113
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35746503
quote:
Op zondag 5 maart 2006 17:18 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Een vergelijking die kant noch wal raakt.
En waarom precies niet? Het is toch van hetzelfde kaliber als "Je moet niet zeuren, kindjes in Afrika zouden heel blij zijn met beschimmelde spruitjes"?
pi_35747241
quote:
Op zondag 5 maart 2006 17:24 schreef Floripas het volgende:

[..]

En waarom precies niet? Het is toch van hetzelfde kaliber als "Je moet niet zeuren, kindjes in Afrika zouden heel blij zijn met beschimmelde spruitjes"?
Omdat je appels met peren vergelijkt.
pi_35747291
quote:
Op zondag 5 maart 2006 17:46 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Omdat je appels met peren vergelijkt.
Blijven we nu flauwe GFT grappen maken
  Moderator zondag 5 maart 2006 @ 17:50:32 #116
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_35747367
quote:
Op zondag 5 maart 2006 17:11 schreef Floripas het volgende:
Nee, kijk maar naar z'n hoogte. Hij springt met zijn gewicht vol op ofwel het hoofd, ofwel de borstkas van de chauffeur.
dat overleef je niet
pi_35747397
quote:
Op zondag 5 maart 2006 17:47 schreef mcintosh het volgende:

[..]

Blijven we nu flauwe GFT grappen maken
Doorgedraaid?
  zondag 5 maart 2006 @ 18:39:42 #118
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_35748576
quote:
Op zondag 5 maart 2006 10:34 schreef R@b het volgende:

[..]

Abu Ghraib, Italië

Dat hebben zij geleerd van de westerlingen

Tegenovergestelde van preventief
WACC = Ko = (EV/TV) ke + (VV/TV) (1-f) kv
pi_35748657
quote:
Op zondag 5 maart 2006 17:51 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Doorgedraaid?
Spruitjes, appels en peren ?
  zondag 5 maart 2006 @ 18:54:22 #120
138514 1ofthefew
always on the run
pi_35748975
indymedia ...

zelfde als stormfront als bron gebruiken
De wereld is op hol geslagen
  zondag 5 maart 2006 @ 18:56:25 #121
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35749045
quote:
Op zondag 5 maart 2006 18:39 schreef stukovich het volgende:

Dat hebben zij geleerd van de westerlingen

Ja, hoor, de Marokkaanse koningen zijn altijd poeslief geweest.
  zondag 5 maart 2006 @ 18:57:04 #122
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35749058
quote:
Op zondag 5 maart 2006 17:50 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat overleef je niet
Dat overleef je wel - maar 't is niet fijn.
  zondag 5 maart 2006 @ 19:05:53 #123
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35749307
quote:
Op zondag 5 maart 2006 18:54 schreef 1ofthefew het volgende:
indymedia ...

zelfde als stormfront als bron gebruiken
Dus t filmpje is in scene gezet? Zou kunnen hoor...
  zondag 5 maart 2006 @ 21:02:09 #124
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_35753294
quote:
Op zondag 5 maart 2006 08:20 schreef Rasje het volgende:
Dus dan moet je meteen de tering ingerost worden?

Politieagenten doen ook wel eens wat. Mogen we die dan ook naar de andere kant schoppen?
quote:
Op zondag 5 maart 2006 10:39 schreef zoalshetis het volgende:
Vreselijk relevant. Dat een van die honden met z'n volle gewicht boven op hem stampt vergeten we maar. Idd weer een zwaar overtrokken reactie van de mensen.
quote:
wat is er mis mee.

Uiteraard. Mensen als jij verdienen niet beter dan een flinke afranseling. Wens hem je bij deze van harte toe.
quote:
Op zondag 5 maart 2006 15:28 schreef sp3c het volgende:

Carabinieri doet ook allerlei politie werk. Bv bij voetbalwedstrijden.
quote:
Op zondag 5 maart 2006 15:34 schreef sp3c het volgende:
Uiteraard, gewoon doen wat je gezegd wordt.
quote:
Op zondag 5 maart 2006 15:41 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat weet je dus niet

Maakt niet uit wat ie deed... is sowieso een foute actie.

Je laatste zin slaat nergens op. Praat niks goed.
quote:
Op zondag 5 maart 2006 16:39 schreef Mercy_symbol het volgende:
volgens mij proberen ze hem gewoon met een beetje dwang in de auto te krijgen en hoe harder hij tegensparteld hoe harder hij overtuigd moet worden
Beter kijken. Hij wordt vastgehouden terwijl ze hem te grazen nemen.
quote:
Op zondag 5 maart 2006 16:39 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Bovenop iemand stampen is inderdaad niet zo bijzonder.

In een democratie hoort politie/leger/wat dan ook niet zo met mensen om te gaan.
quote:
Op zondag 5 maart 2006 17:05 schreef Oksel het volgende:

[..]

Bari? Die snap ik niet.

En als dat gebeurt mogen we alle Marokkanen kapot slaan? Je bent een groots denker, das duidelijk.
quote:
Op zondag 5 maart 2006 17:50 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat overleef je niet
Grote kans van niet, maar geen 100%

Wat betreft de Italiaanse politie (en ook de carabinieri)... net als in Spanje zijn het vooral helden in een bij voorbaat al gewonnen strijd. Wanneer de aantallen en situatie anders ligt is de heldenmoed vrij ver te zoeken in mijn ervaring (Salou, Lloret, Milaan, Bergamo). En dat vind ik dan weer zo jammer. Je mag van de politie wel enige moed verwachten. Zeker wanneer men zelf graag geweld toepast.

Ik heb het al niet zo heel erg op autoriteit, vooral niet wanneer de persoon/personen in kwestie menen iemand als stront te kunnen behandelen omdat zij tenslotte de baas zijn. Maar dit soort dingen trek ik echt slecht.

Mag hopen dat ze zelf een keer goed afgeranseld mogen worden. Wat zullen ze thuis trots zijn op manlief/pappa...
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  zondag 5 maart 2006 @ 21:21:47 #125
46960 StefanP
polemicist
pi_35754207
quote:
Op zondag 5 maart 2006 02:25 schreef PLAE@ het volgende:

Goeie zaak
Dat figuur zal het er inderdaad wel naar gemaakt hebben. Vast zo'n lief en aardig kereltje met een strafblad van 5 pagina's. Zelfs de heerlijk ongekleurde bron indymedia heeft dit niet uit het artikel durven halen.

Moesten ze hier ook eens doen. Gewoon aframmelen. "Oh jij wil respect? Hier, ik zal je wat respect geven... <haalt knuppel van de riem>"
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zondag 5 maart 2006 @ 21:25:20 #126
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35754321
quote:
Op zondag 5 maart 2006 21:21 schreef StefanP het volgende:

[..]

Dat figuur zal het er inderdaad wel naar gemaakt hebben. Vast zo'n lief en aardig kereltje met een strafblad van 5 pagina's. Zelfs de heerlijk ongekleurde bron indymedia heeft dit niet uit het artikel durven halen.

Moesten ze hier ook eens doen. Gewoon aframmelen. "Oh jij wil respect? Hier, ik zal je wat respect geven... <haalt knuppel van de riem>"
Ausweis! Aufmachen! Schnell!
  zondag 5 maart 2006 @ 21:32:49 #127
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_35754560
tsja, sommige mensen... nadenken is niet aan iedereen besteed.
  zondag 5 maart 2006 @ 21:51:21 #128
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_35755349
quote:
Op zondag 5 maart 2006 08:20 schreef Rasje het volgende:
Gelukkig denken anderen het ook als ze een filmpje zien waarin jij zomaar wordt afgeracht
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_35759116
Als hij iets ergs gedaan heeft moeten ze hem toch gewoon aanklagen, en niet ambassades in de fik steken mishandelen?
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_35760615
Gek ik woon in italië. In 6 maanden 4 keer problemen gezien en 4 keer met Noord Afrikanen. Op z'n kop stampen is niet echt tof/ gerechtvaardigd, maar de kwaliteit is niet al te goed. Geen idee wat ervoor gebeurd is (misschien wordt wel van verkrachting verdacht) en sommige mensen kunnen daar emotioneel van worden.
Overigens ben ik voor hard optreden. Het is hier stukken veiliger dan in Den Haag, waar ik een tijd gewoond heb...Het maakt niet uit of Marokkanen in DH, Bologna, of Parijs wonen. Problemen zullen ze blijven veroorzaken.. Hier zijn ook veel Senegalesen en Chinesen en daar zijn eigenlijk nooit problemen mee en die zie ik ook niet om 2 uur 's nachts op straat (als ik een enkele keer laat buiten ben)...
Je zou denken dat op z'n borst springen niet goed is, maar feit is dat deze minuut niks zegt.. Puur speculeren.. Ik gellof niet dat het random is..
Imagination is the one weapon in the war against reality.
  Moderator maandag 6 maart 2006 @ 00:59:27 #131
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_35761889
quote:
Op zondag 5 maart 2006 21:02 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]

Carabinieri doet ook allerlei politie werk. Bv bij voetbalwedstrijden.
de marechaussee ook
quote:
[..]

Uiteraard, gewoon doen wat je gezegd wordt.
juist, als je nix gedaan hebt dan laten ze je vrij
quote:
[..]

Maakt niet uit wat ie deed... is sowieso een foute actie.

Je laatste zin slaat nergens op. Praat niks goed.
dat weet ik dus niet, daarom vraag ik om meer achtergrondinformatie, ik weet niet wat de oorzaak van het geweld is maar wat ik in dat filmpje zie vind ik niet bij voorbaat fout ... het is wat hardhandig ja maar dat kun je van die gasten verwachten
  maandag 6 maart 2006 @ 01:01:57 #132
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_35761933
Ik heb nog nooit zo'n slecht geschreven stuk gezien. Dit kan geen journalist zijn geweest.
  maandag 6 maart 2006 @ 08:50:31 #133
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35764849
quote:
Op maandag 6 maart 2006 00:02 schreef drammers het volgende:
Gek ik woon in italië. In 6 maanden 4 keer problemen gezien en 4 keer met Noord Afrikanen. Op z'n kop stampen is niet echt tof/ gerechtvaardigd, maar de kwaliteit is niet al te goed. Geen idee wat ervoor gebeurd is (misschien wordt wel van verkrachting verdacht) en sommige mensen kunnen daar emotioneel van worden.
De politie wordt geacht zo getraind te zijn dat ze dat soort emoties kunnen onderdrukken, toch?
quote:
Overigens ben ik voor hard optreden. Het is hier stukken veiliger dan in Den Haag, waar ik een tijd gewoond heb...Het maakt niet uit of Marokkanen in DH, Bologna, of Parijs wonen. Problemen zullen ze blijven veroorzaken.. Hier zijn ook veel Senegalesen en Chinesen en daar zijn eigenlijk nooit problemen mee en die zie ik ook niet om 2 uur 's nachts op straat (als ik een enkele keer laat buiten ben)...
Er zijn wel degelijk problemen met chinezen, namelijk de georganiseerde misdaad. En Senegalezen...heb je wel eens 's avonds laat langs de autostrada gereden? Al die zwarte hoeren...
  maandag 6 maart 2006 @ 09:35:36 #134
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_35765490
Een hoop aanstellerij om niets zeg. Een lastige arrestant krijgt wat klappen, soit. Dat had misschien minder gekunt maar aangezien niemand hier de achtergrondinfo weet van de arrestant blijft het gissen of die behandeling al dan niet terrecht was.

Veelzeggend is het wel weer dat mensen dit meteen aangrijpen om hun stokpaardje van "Boehoe discriminatie " te bestijgen. Beetje een standaard Pavlov reactie die mij persoonlijk de laatste maand heel erg begint te vervelen (en daarmee bedoel ik ondermeer Meki ja. Kan hij geen professionele hulp krijgen voor zijn probleem?).

Triest is ook weer als iemand vind dat men hier in NL ook harder mag optreden dat meteen weer een vergelijking met WOII getrokken gaat worden (Floripas @ 21.25). Nee zo maak je een sterk punt kerel.
Godfather Bodybuilding topic reeks
  maandag 6 maart 2006 @ 10:23:21 #135
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35766403
quote:
Op maandag 6 maart 2006 09:35 schreef Mr.J het volgende:
Een hoop aanstellerij om niets zeg. Een lastige arrestant krijgt wat klappen, soit. Dat had misschien minder gekunt maar aangezien niemand hier de achtergrondinfo weet van de arrestant blijft het gissen of die behandeling al dan niet terrecht was.
Die behandeling lijkt me per definitie niet terecht.
quote:
Triest is ook weer als iemand vind dat men hier in NL ook harder mag optreden dat meteen weer een vergelijking met WOII getrokken gaat worden (Floripas @ 21.25). Nee zo maak je een sterk punt kerel.
Ik ben een vrouw.
Hij heeft het over het afbreken van de rechtsstaat, het doen verdwijnen van rechten van individuen. Ik had ook wel een vergelijking met Stalin kunnen maken, hoor.
  maandag 6 maart 2006 @ 10:46:27 #136
19479 Mr.J
pi_35766865
quote:
Op maandag 6 maart 2006 10:23 schreef Floripas het volgende:

[..]

Die behandeling lijkt me per definitie niet terecht.
Als die persoon in kwestie een cop killer is die nu nog eens tegenwerkt is eea begrijpelijk. Maar dat is dus speculatie.
quote:
Ik ben een vrouw.
Hij heeft het over het afbreken van de rechtsstaat, het doen verdwijnen van rechten van individuen. Ik had ook wel een vergelijking met Stalin kunnen maken, hoor.
Ja, maak er even een drama van zeg.

Iemand die vind dat je best wel eens een knuppel tegen tuig mag gebruiken gelijk trekken aan een massamoordenaar.

Misschien kan je samen met Meki hulp zoeken? Met een beetje geluk krijg je nog groepskorting ook.
  maandag 6 maart 2006 @ 11:04:52 #137
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35767307
quote:
Op maandag 6 maart 2006 10:46 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Als die persoon in kwestie een cop killer is die nu nog eens tegenwerkt is eea begrijpelijk. Maar dat is dus speculatie.
[..]
Hij werkt niet tegen, hij is duidelijk niet gewapend, hij wordt gewoon in elkaar gemept.
quote:
Ja, maak er even een drama van zeg.

Iemand die vind dat je best wel eens een knuppel tegen tuig mag gebruiken gelijk trekken aan een massamoordenaar.
Ik had het niet over de concentratiekampen, ik had het over de politiestaat.
  maandag 6 maart 2006 @ 11:16:48 #138
19479 Mr.J
pi_35767628
quote:
Op maandag 6 maart 2006 11:04 schreef Floripas het volgende:

[..]

Hij werkt niet tegen, hij is duidelijk niet gewapend, hij wordt gewoon in elkaar gemept.
Wat ik kan zien heeft hij totaal geen behoefte om mee te werken. Voor de rest hebben zowel jij en ik geen extra info om te kunnen vaststellen of dat geweld buitenproportioneel was of niet.
quote:
Ik had het niet over de concentratiekampen, ik had het over de politiestaat.
Dan nog is het een absurde vergelijking. Heel veel NL's zijn mijn inziens voor een harde aanpak van tuig. Als je een hardere aanpak van tuig linkt aan een politiestaat klopt er alsnog iets niet helemaal bij je.
  maandag 6 maart 2006 @ 11:22:06 #139
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35767777
quote:
Op maandag 6 maart 2006 11:16 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Wat ik kan zien heeft hij totaal geen behoefte om mee te werken. Voor de rest hebben zowel jij en ik geen extra info om te kunnen vaststellen of dat geweld buitenproportioneel was of niet.
[..]
Hij wordt al meteen bij de nek gegrepen, hij krijgt helemaal geen kans om al dan niet mee te werken.
quote:
Dan nog is het een absurde vergelijking. Heel veel NL's zijn mijn inziens voor een harde aanpak van tuig. Als je een hardere aanpak van tuig linkt aan een politiestaat klopt er alsnog iets niet helemaal bij je.
Er is een baaierd aan mogelijkheden tussen draaideurcriminelen gelijk weer op straat donderen en iemand het ziekenhuis intrappen.
  maandag 6 maart 2006 @ 11:26:36 #140
97934 ASroma
Flamboyant
pi_35767925
lol als je kansloos op de grond ligt en er springt een agent vol op je blote borst, lijkt me toch een beetje te ver gaan. Maar ja dit is waarschijnlijk niet de eerste keer dat zoiets gebeurd.... de politie in italie wordt toch al overlopen door nietszeggende macho's die er juist op uit zijn zoveel mogelijk scene te maken
pi_35768051
ligt het aan mij of valt het allemaal wel mee op dat filmpje?
  maandag 6 maart 2006 @ 11:33:05 #142
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_35768121
quote:
Op maandag 6 maart 2006 00:59 schreef sp3c het volgende:
dat weet ik dus niet, daarom vraag ik om meer achtergrondinformatie, ik weet niet wat de oorzaak van het geweld is maar wat ik in dat filmpje zie vind ik niet bij voorbaat fout ... het is wat hardhandig ja maar dat kun je van die gasten verwachten
Als ik een kuthumeur heb een paar borrels opheb kun je van mij ook een barkruk op je hoofd verwachten als je lastig doet.

Geloof niet dat ik mezelf daarmee vrijpleit. En terecht. Dus je slaat de plank behoorlijk mis.

Nogmaals, in een democratisch land kan een overheidsapparaat niet op dergelijke wijze met burgers omgaan.

Mr J... begrijpelijk is niet hetzelfde als correct, rechtvaardig of wat dan ook. Bovendien gebruikt de politie in NL ook de wapenstok en pepperspray. Is iets anders dan wat je hier ziet.
quote:
Op maandag 6 maart 2006 11:16 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Geweld is rechtvaardig wanneer het zelfverdediging betreft of een ander doel dient. Wat je hier ziet dient geen enkel doel. Daar hoef je geen verdere achtergrondinfo voor te hebben.
quote:
Harde aanpak dat regelt justitie. Niet de politieman op straat. Die moet gewoon z'n werk doen en indien nodig daarbij proportioneel geweld toepassen.
quote:
Op maandag 6 maart 2006 11:31 schreef jimjim1983 het volgende:
Ligt aan jou dan. Kijk eens goed.
  maandag 6 maart 2006 @ 11:38:41 #143
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35768364
quote:
Op maandag 6 maart 2006 11:31 schreef jimjim1983 het volgende:
We kunnen het wel even naspelen, hoor, trek je shirt maar vast uit.
*Trekt legerkisten van broertje aan, bindt gewicht aan enkels*
  maandag 6 maart 2006 @ 11:51:36 #144
19479 Mr.J
pi_35768784
quote:
Op maandag 6 maart 2006 11:22 schreef Floripas het volgende:

[..]

Hij wordt al meteen bij de nek gegrepen, hij krijgt helemaal geen kans om al dan niet mee te werken.
Jij weet dus wat er zich daarvoor heeft afgespeeld?

Buiten dat werkt hij na een paar klappen ook totaal niet mee.
quote:
Er is een baaierd aan mogelijkheden tussen draaideurcriminelen gelijk weer op straat donderen en iemand het ziekenhuis intrappen.
En jij gaat meteen van dat laatste uit als iemand vind dat er harder opgetreden moeten worden?
pi_35768832
quote:
Op maandag 6 maart 2006 11:38 schreef Floripas het volgende:

[..]

We kunnen het wel even naspelen, hoor, trek je shirt maar vast uit.
*Trekt legerkisten van broertje aan, bindt gewicht aan enkels*
dat springen had ik gemist

de rest is normaal
pi_35768907
Wat is er voorafgaand aan deze video gegaan? En het ziet er niet zo erg uit als de beweringen uit het bericht doen blijken.
  maandag 6 maart 2006 @ 11:57:37 #147
19479 Mr.J
pi_35768997
quote:
Op maandag 6 maart 2006 11:33 schreef Pappie_Culo het volgende:

Mr J... begrijpelijk is niet hetzelfde als correct, rechtvaardig of wat dan ook. Bovendien gebruikt de politie in NL ook de wapenstok en pepperspray. Is iets anders dan wat je hier ziet.
Zeg ik dan dat ik dit goedkeur? Ik heb geen idee wat de achtergrond info hiervan is, maar er zijn gevallen waar ik wel kan begrijpen dat iemand redelijk ward aangepakt wordt.
quote:
Geweld is rechtvaardig wanneer het zelfverdediging betreft of een ander doel dient. Wat je hier ziet dient geen enkel doel. Daar hoef je geen verdere achtergrondinfo voor te hebben.
Zie punt hierboven.
quote:
Harde aanpak dat regelt justitie. Niet de politieman op straat. Die moet gewoon z'n werk doen en indien nodig daarbij proportioneel geweld toepassen.
In dit voorbeeld heeft niemand het over buiten proportioneel geweld. Dat maken anderen er weer van. Harder bepaald tuig aanpakken door bijv. eens een knuppel te gebruiken als men niet wilt opdonderen als de politie dat zegt is mijn inziens proportioneel.
quote:
Ligt aan jou dan. Kijk eens goed.
Sorry, ik vind er ook weinig schokkends aan eigenlijk.
  Moderator maandag 6 maart 2006 @ 12:16:55 #148
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_35769673
quote:
Op maandag 6 maart 2006 11:33 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Als ik een kuthumeur heb een paar borrels opheb kun je van mij ook een barkruk op je hoofd verwachten als je lastig doet.

Geloof niet dat ik mezelf daarmee vrijpleit. En terecht. Dus je slaat de plank behoorlijk mis.
nee jij slaat de plank mis, de barkruk in dit geval, want jij bent niet gemachtigd om geweld te gebruiken als ik lastig doe, de politie wel en de militaire politie mag daar verder in gaan.
quote:
Nogmaals, in een democratisch land kan een overheidsapparaat niet op dergelijke wijze met burgers omgaan.
tijdens een gemiddelde voetbalrel gaat het er harder aan toe dan wat ik op deze video zie
  maandag 6 maart 2006 @ 12:22:04 #149
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_35769855
quote:
Op maandag 6 maart 2006 12:16 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee jij slaat de plank mis, de barkruk in dit geval, want jij bent niet gemachtigd om geweld te gebruiken als ik lastig doe, de politie wel en de militaire politie mag daar verder in gaan.
Proportioneel geweld ja. Overduidelijk niet het geval hier. Het inslaan en springen op weerloze slachtoffers mogen ze geen van allen.
quote:
tijdens een gemiddelde voetbalrel gaat het er harder aan toe dan wat ik op deze video zie
Lulkoek.
  maandag 6 maart 2006 @ 12:28:27 #150
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35770079
quote:
Op maandag 6 maart 2006 11:51 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Jij weet dus wat er zich daarvoor heeft afgespeeld?

Buiten dat werkt hij na een paar klappen ook totaal niet mee.
[..]
Hij is denk ik halverwege al buiten westen, dus dat werkt niet lekker mee
quote:
En jij gaat meteen van dat laatste uit als iemand vind dat er harder opgetreden moeten worden?
Ja, als iemand dit filmpje een voorbeeld vindt van hoe het moet.
  Moderator maandag 6 maart 2006 @ 12:33:02 #151
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_35770238
quote:
Op maandag 6 maart 2006 12:22 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Proportioneel geweld ja. Overduidelijk niet het geval hier. Het inslaan en springen op weerloze slachtoffers mogen ze geen van allen.
[..]

Lulkoek.
ja whatever nu wordt het mij net iets te kinderachtig ik ga hier niet welles/niettes met je zitten spelen

ik heb de ME meerdere malen bezig gezien ook tijdens de oefeningen en daar ben ik meer van onder de indruk dan dit incident meer heb ik er verder niet over te zeggen
pi_35770263
Echt walgelijk. Stelletje lafbekken.
All the ducks are swimming in the water, fal de ral de ral da, fal de ral de ral da
pi_35770368
Ik zie een paar mannen VERKLEED als politie agenten en een slecht geacteerde stervende zwaan.

Het is niet meer dan een gemiddelde baantjer aflevering met wat ingehuurde b acteurs.
Het zal me niks verbazen dat meki zelf creatief met z'n camera onderweg is geweest.
Als men het bandje doorspoelt krijg men zijn extra gratis mekishop aanbieding van de week te zien.
"Britain and France had to choose between war and dishonor. They chose dishonor. They will have war.” Churchill
www.jihadwatch.org
  maandag 6 maart 2006 @ 12:37:47 #154
19479 Mr.J
pi_35770399
quote:
Op maandag 6 maart 2006 12:28 schreef Floripas het volgende:

[..]

Hij is denk ik halverwege al buiten westen, dus dat werkt niet lekker mee
En alweer aannames op een minuutje relatief onduidelijk filmmateriaal zonder dat er enige achtergrondkennis aanwezig is. Doe je goed.
quote:
Ja, als iemand dit filmpje een voorbeeld vindt van hoe het moet.
Dat maak jij er weer van. Ik zie dat namelijk nergens zo staan.
  maandag 6 maart 2006 @ 12:41:04 #155
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35770498
quote:
Op maandag 6 maart 2006 12:37 schreef Mr.J het volgende:

[..]

En alweer aannames op een minuutje relatief onduidelijk filmmateriaal zonder dat er enige achtergrondkennis aanwezig is. Doe je goed.
[..]
Ik zie de chauffeur niets doen. Hoe kan hij dan actief tegenwerken?
quote:
Dat maak jij er weer van. Ik zie dat namelijk nergens zo staan.
quote:
Hier was het een reactie op.
  maandag 6 maart 2006 @ 12:50:24 #156
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_35770777
quote:
Op maandag 6 maart 2006 12:33 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja whatever nu wordt het mij net iets te kinderachtig ik ga hier niet welles/niettes met je zitten spelen

ik heb de ME meerdere malen bezig gezien ook tijdens de oefeningen en daar ben ik meer van onder de indruk dan dit incident meer heb ik er verder niet over te zeggen
Ik heb aardig wat voetbalrellen meegemaakt, lijkt me een beter punt om dat soort inschattingen te doen.
  Moderator maandag 6 maart 2006 @ 12:50:58 #157
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_35770794
ja hoor, jij weet het beter
  maandag 6 maart 2006 @ 12:52:27 #158
19479 Mr.J
pi_35770847
quote:
Op maandag 6 maart 2006 12:41 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ik zie de chauffeur niets doen. Hoe kan hij dan actief tegenwerken?
Niet meewerken met de politie vind ik ook tegenwerken hoor.
quote:
Hier was het een reactie op.
Dat zag ik ja. Dan nog is het apart dat jij meteen bepaalde conclusies trekt zonder dat je ook hier weet wat er precies mee bedoeld wordt.
pi_35770878
troll

[ Bericht 96% gewijzigd door sp3c op 06-03-2006 12:54:36 ]
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
  maandag 6 maart 2006 @ 12:57:02 #160
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35771000
quote:
Op maandag 6 maart 2006 12:52 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Niet meewerken met de politie vind ik ook tegenwerken hoor.
[..]
Zie jij voor hem een kans om mee te werken?
quote:
Dat zag ik ja. Dan nog is het apart dat jij meteen bepaalde conclusies trekt zonder dat je ook hier weet wat er precies mee bedoeld wordt.
Het lijkt me duidelijk wat er wordt bedoeld: hup, de krawats erover.
  maandag 6 maart 2006 @ 13:03:53 #161
108856 jehovaguerilla
Huilie counter @ 263
pi_35771235
Ik denk dat alle uitspraken en meningen in dit topic ongefundeerd zijn zonder achtergrondinformatie.
Wie weet wat eraan vooraf gegaan is.
Ik ben wat dat betreft pro-gezag ,als je jezelf weet te gedragen word je echt niet zomaar in elkaar gemept.
Maar sommige figuren willen eerst respect en daarna doen ze misschien normaal tegen je.
je weet toch?
Dat soort mogen ze wat mij betreft in vier stukken hakken en in een varkensleren zak begraven.
  maandag 6 maart 2006 @ 13:09:06 #162
19479 Mr.J
pi_35771415
quote:
Op maandag 6 maart 2006 12:57 schreef Floripas het volgende:

[..]

Zie jij voor hem een kans om mee te werken?
Ja hoor. Die kans zal hij zeker gehad hebben. Alleen mis je nu net die 4 minuten hier aan vooraf gaand.
quote:
Het lijkt me duidelijk wat er wordt bedoeld: hup, de krawats erover.
En het is je ook meteen duidelijk dat er mee bedoeld wordt dat tuig helemaal kapot geslagen moet worden.

Dus aan de hand van een post kan je meteen zien hoe iemand dat bedoeld. Leuk, misschien kan je met die gave nog geld gaan verdienen ook.
  maandag 6 maart 2006 @ 13:13:50 #163
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_35771586
quote:
Op maandag 6 maart 2006 12:50 schreef sp3c het volgende:
ja hoor, jij weet het beter
Jij noemt mij kinderachtig?

Ze zijn nooit met hun volle gewicht boven op me gesprongen en echt afgetuigd ben ik ook nooit eigenlijk.
Als het om buitensporig geweld gaat dan moet je bij de 'stillen' wezen. Maar zelfs die maken het niet zo bont.
  Moderator maandag 6 maart 2006 @ 13:18:59 #164
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_35771754
dan heb je geluk
  maandag 6 maart 2006 @ 13:23:31 #165
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_35771901
quote:
Op maandag 6 maart 2006 13:18 schreef sp3c het volgende:
dan heb je geluk
Valt wel mee... ergste wat ik ooit heb meegekregen is dat er iemand door een winkelruit werd geflikkerd. Vind de Nederlandse ME wat dat betreft doorgaans niet zo super agressief. Heb liever tien tikken met de stok dan dat er een bovenop me springt.
  maandag 6 maart 2006 @ 13:23:58 #166
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35771916
quote:
Op maandag 6 maart 2006 13:09 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Ja hoor. Die kans zal hij zeker gehad hebben. Alleen mis je nu net die 4 minuten hier aan vooraf gaand.
[..]
Jij gaat er vanuit dat het een wetmatigheid is dat de Italiaanse carbinieri je eerst de kans geven om braaf mee te werken?
De naiviteit
quote:
En het is je ook meteen duidelijk dat er mee bedoeld wordt dat tuig helemaal kapot geslagen moet worden.
Hoe interpreteer jij een reactie als "Moesten ze hier ook eens doen" dan?
  maandag 6 maart 2006 @ 13:24:52 #167
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35771931
quote:
Op maandag 6 maart 2006 13:03 schreef jehovaguerilla het volgende:
Ik ben wat dat betreft pro-gezag ,als je jezelf weet te gedragen word je echt niet zomaar in elkaar gemept.
Welkom in de echte wereld.
Hij is soms hard, dus hou je helmpje maar op.
  Moderator maandag 6 maart 2006 @ 13:26:43 #168
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_35771971
quote:
Op maandag 6 maart 2006 13:23 schreef Floripas het volgende:

[..]

Jij gaat er vanuit dat het een wetmatigheid is dat de Italiaanse carbinieri je eerst de kans geven om braaf mee te werken?
De naiviteit
mjah ik mag hopen van wel eerlijk gezegd maar uit de beelden wordt mij dat niet echt duidelijk iig daarom heb ik al meerdere malen om meer achtergrondinformatie gevraagd.

als ze gewoon zondere reden beginnen te slaan en te schoppen dan ben ik het met je eens dat dit niet door de beugel kan maar ik weet het gewoon niet
pi_35772008
quote:
Op maandag 6 maart 2006 13:23 schreef Pappie_Culo het volgende:
Valt wel mee... ergste wat ik ooit heb meegekregen is dat er iemand door een winkelruit werd geflikkerd. Vind de Nederlandse ME wat dat betreft doorgaans niet zo super agressief. Heb liever tien tikken met de stok dan dat er een bovenop me springt.
De ME hier in Nederland slaat mensen weg, ben je weg dan hebben zij hun doel bereikt. Wordt je gepakt, dan wordt je gewoon aangehouden. Dit "instructie" videootje laat duidelijk iets heel anders zien. Iets wat meer richting martelen gaat. De persoon vasthouden en in elkaar beuken.

Ik vind het weer erg triest om te moeten lezen dat velen de boel bagetelliseren, weet zeker dat het toch averechts werkt. Zodra 1 van de politie agenten de volgende keer in het nauw gedreven wordt door de toeschouwers die dit hebben opgenomen zal het "respect" die deze politieagenten hebben afgedwongen waarschijnlijk toch wel weer blijken.
  Moderator maandag 6 maart 2006 @ 13:28:24 #170
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_35772011
quote:
Op maandag 6 maart 2006 13:23 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

je moet de volgende keer is op de paarden en de agenten erop letten voor de grap
pi_35772112
quote:
Op maandag 6 maart 2006 13:26 schreef sp3c het volgende:
mjah ik mag hopen van wel eerlijk gezegd maar uit de beelden wordt mij dat niet echt duidelijk iig daarom heb ik al meerdere malen om meer achtergrondinformatie gevraagd.

als ze gewoon zondere reden beginnen te slaan en te schoppen dan ben ik het met je eens dat dit niet door de beugel kan maar ik weet het gewoon niet
Zoals ik hierboven al heb gezegd: niets praat het bewust vasthouden van iemand om hem wat flinke tikken te geven goed. Een arrestant die wat tikken krijgt zodat ie neergaat en te arresteren is, daar valt naar achtergrond informatie te vragen. Maar iemand die bewust vast gehouden wordt en klappen krijgt op zo een manier dat het lijkt alsof de sterke arm der wet hun gram probeert te halen is niet goed te praten.

Als ik de bagetellisatie hierzo lees vraag je je toch weer direct af (of het staat eigenlijk meer vast)of dat niet gewoon komt door de simpelheid van mensen en de haat tegenover marokkanen hier in Nederland.
  maandag 6 maart 2006 @ 13:33:27 #172
19479 Mr.J
pi_35772152
quote:
Op maandag 6 maart 2006 13:23 schreef Floripas het volgende:

[..]

De naiviteit
En alweer een aanname zeg.

Ik ga er vanuit dat je het grotendeels zelf in de hand hebt of je (veel) klappen krijgt of niet.
quote:
Hoe interpreteer jij een reactie als "Moesten ze hier ook eens doen" dan?
Hard aanpakken. Niet iemand helemaal kapot slaan.

Maar aangezien we beide niet weten hoe dat bedoeld was heeft het geen nut om daar uitspraken over te doen.

En al zeker niet een zielige WOII vergelijking maken.
  maandag 6 maart 2006 @ 13:33:36 #173
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_35772158
quote:
Op maandag 6 maart 2006 13:28 schreef sp3c het volgende:

[..]

je moet de volgende keer is op de paarden en de agenten erop letten voor de grap
Want?
  maandag 6 maart 2006 @ 13:34:00 #174
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35772172
quote:
Op maandag 6 maart 2006 13:31 schreef bacon_264 het volgende:

[..]

Zoals ik hierboven al heb gezegd: niets praat het bewust vasthouden van iemand om hem wat flinke tikken te geven goed. Een arrestant die wat tikken krijgt zodat ie neergaat en te arresteren is, daar valt naar achtergrond informatie te vragen. Maar iemand die bewust vast gehouden wordt en klappen krijgt op zo een manier dat het lijkt alsof de sterke arm der wet hun gram probeert te halen is niet goed te praten.

Als ik de bagetellisatie hierzo lees vraag je je toch weer direct af (of het staat eigenlijk meer vast)of dat niet gewoon komt door de simpelheid van mensen en de haat tegenover marokkanen hier in Nederland.
dat ze buiten hun boekje gaan zou eventueel gezegd kunnen worden, liever zie ik een wat langer filmpje en wacht ik het onderzoek af.
dat het gekoppeld moet worden aan een racistische daad betwijfel ik ten zeerste.
  maandag 6 maart 2006 @ 13:34:55 #175
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_35772195
quote:
Op maandag 6 maart 2006 13:33 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Ik ga er vanuit dat je het grotendeels zelf in de hand hebt of je (veel) klappen krijgt of niet.
Ik weet verder niet precies hoe het daar zit. Weet wel dat Italianen een hekel aan de carabinieri hebben en dat ze het onderwerp zijn van aardig wat grappen en grollen zoals wij belgenmoppen hebben zeg maar.
  maandag 6 maart 2006 @ 13:36:10 #176
19479 Mr.J
pi_35772229
Dat kan allemaal hoor.

Maar om terug te komen op de (in en in trieste) topicstart, zie ik in dat minuutje weinig rascisitshce motieven.
pi_35772283
quote:
Op maandag 6 maart 2006 13:34 schreef zoalshetis het volgende:
Dat het gekoppeld moet worden aan een racistische daad betwijfel ik ten zeerste.
Dit specifieke filmpje wellicht niet, alhoewel je hier en daar opvangt dat Italië ook een aardig groepje rechtse relschoppers heeft. En wanneer het uniform aangaat en je 3 rechtse mensen bij elkaar hebt zou je natuurlijk snel een bepaald idee krijgen.

Neemt niet weg dat de reactie's in dit topic weinig te raden laten.

En nogmaals: racistisch of niet. Binnen de EU verwacht ik dit soort taferelen niet.
  maandag 6 maart 2006 @ 13:40:09 #178
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35772350
quote:
Op maandag 6 maart 2006 13:38 schreef bacon_264 het volgende:

[..]

Dit specifieke filmpje wellicht niet, alhoewel je hier en daar opvangt dat Italië ook een aardig groepje rechtse relschoppers heeft. En wanneer het uniform aangaat en je 3 rechtse mensen bij elkaar hebt zou je natuurlijk snel een bepaald idee krijgen.

Neemt niet weg dat de reactie's in dit topic weinig te raden laten.

En nogmaals: racistisch of niet. Binnen de EU verwacht ik dit soort taferelen niet.
dan denk ik dat je de eu nog maar eens goed onder de loep moet gaan nemen.
  Moderator maandag 6 maart 2006 @ 13:40:55 #179
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_35772385
quote:
Op maandag 6 maart 2006 13:33 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Want?
want die springen er zo'n beetje met paard en al bovenop, er vallen vaak genoeg gewonden bij ME actie's, dat gebeurt echt niet enkel van de schrik en dat is echt niet in alle gevallen de juiste persoon ... ik zie werkelijk nix in dat filmpje wat ik de ME al niet 100x heb zien doen.

als er geen gegronde reden is om die gast aan te pakken dan ben ik het met je eens dat het niet kan maar anders zal het mij een worst wezen dan moet je maar luisteren ... ik wil meer informatie over dit incident
  maandag 6 maart 2006 @ 13:48:32 #180
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_35772613
quote:
Op maandag 6 maart 2006 13:40 schreef sp3c het volgende:

[..]

want die springen er zo'n beetje met paard en al bovenop, er vallen vaak genoeg gewonden bij ME actie's, dat gebeurt echt niet enkel van de schrik en dat is echt niet in alle gevallen de juiste persoon ... ik zie werkelijk nix in dat filmpje wat ik de ME al niet 100x heb zien doen.
Ja duhhh... moet je je ogen maar openhouden en op tijd wegspringen. Wat dat betreft zijn de capriolen met busjes een stuk gevaarlijker (doch uiterst effectief).

De kans om als volledig onschuldig persoon de lul te zijn is meestal niet zo groot (mist je zelf ook enig verstand en inschattingsvermogen hebt). Maar zo nu en dan willen de heren hermandad inderdaad wel eens de plank behoorlijk mis slaan met hun handelen.

trouwens zielig voor die paarden, maar dat terzijde.
pi_35772655
quote:
Op maandag 6 maart 2006 13:40 schreef sp3c het volgende:
als er geen gegronde reden is om die gast aan te pakken dan ben ik het met je eens dat het niet kan maar anders zal het mij een worst wezen dan moet je maar luisteren ... ik wil meer informatie over dit incident
En wat bepaald voor jou dan of deze aftuiging terrecht was of niet? In welk geval vind je dat de politie eigen rechter mag spelen en een arrestant in elkaar mag slaan, buiten het arresteren wat ze sowieso al zullen doen?
  maandag 6 maart 2006 @ 13:53:44 #182
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35772748
quote:
Op maandag 6 maart 2006 13:50 schreef bacon_264 het volgende:

[..]

En wat bepaald voor jou dan of deze aftuiging terrecht was of niet? In welk geval vind je dat de politie eigen rechter mag spelen en een arrestant in elkaar mag slaan, buiten het arresteren wat ze sowieso al zullen doen?
de geschiedenis van verdachte?
  Moderator maandag 6 maart 2006 @ 13:54:17 #183
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_35772755
quote:
Op maandag 6 maart 2006 13:50 schreef bacon_264 het volgende:

[..]

de wet bepaald dat, geweldsinstructie

als de man bv een verleden heeft van geweld tegen de politie dan wordt er bij verzet tegen de arrestatie geen risico genomen, dat kunnen ze doen door een arrestatieteam hem een paar kogels door zijn hoofd te laten jagen of hem een beetje in elkaar te slaan.

nix hiervan wordt door het artikel echter duidelijk gemaakt, ik zie niet of hij zich heeft willen verzetten tegen de arrestatie en van zijn verleden weet ik ook nix
  maandag 6 maart 2006 @ 13:55:07 #184
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_35772781
quote:
Op maandag 6 maart 2006 13:53 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

de geschiedenis van verdachte?
Als je dus een strafblad hebt mogen ze je de tering inslaan?

Het hele onschuldig tot bewezen schuldig vergeten we dan maar effe. Het feit dat rechtspreken en straffen door justitie gebeurt en niet door politie ook.

Lekkere instelling.
  maandag 6 maart 2006 @ 13:56:04 #185
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_35772815
quote:
Op maandag 6 maart 2006 13:54 schreef sp3c het volgende:

[..]

de wet bepaald dat, geweldsinstructie

als de man bv een verleden heeft van geweld tegen de politie dan wordt er bij verzet tegen de arrestatie geen risico genomen, dat kunnen ze doen door een arrestatieteam hem een paar kogels door zijn hoofd te laten jagen of hem een beetje in elkaar te slaan.

nix hiervan wordt door het artikel echter duidelijk gemaakt, ik zie niet of hij zich heeft willen verzetten tegen de arrestatie en van zijn verleden weet ik ook nix
Ja, dan mag je een uitgeschakeld persoon nog mishandelen?

Je krijgt van mij een avond bier als je mij een wetsartikel kunt tonen waar dat in staat.
  maandag 6 maart 2006 @ 13:57:31 #186
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35772856
quote:
Op maandag 6 maart 2006 13:55 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Als je dus een strafblad hebt mogen ze je de tering inslaan?

Het hele onschuldig tot bewezen schuldig vergeten we dan maar effe. Het feit dat rechtspreken en straffen door justitie gebeurt en niet door politie ook.

Lekkere instelling.
ik heb het over de eventuele geschiedenis van de man bij arrestaties. maar zoals iedereen wachten we dit specifieke geval af, niet waar?
  maandag 6 maart 2006 @ 13:58:53 #187
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_35772908
quote:
Op maandag 6 maart 2006 13:57 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik heb het over de eventuele geschiedenis van de man bij arrestaties. maar zoals iedereen wachten we dit specifieke geval af, niet waar?
Okee prima. Dan nog... uitgeschakeld is uitgeschakeld.
pi_35773027
quote:
Op maandag 6 maart 2006 13:57 schreef zoalshetis het volgende:
Nee, dat denk ik niet.

In beschaafde landen zoals Italië en de onze zie ik geen enkele reden tot bestraffen van criminelen buiten de rechtszaal. Dit is op geen enkele manier goed te praten, tevens is het voor mij in het filmpje duidelijk dat de arrestant op deze manier niet in het gareel wordt gehouden. Hij vecht niet en lijkt ook weinig te kunnen doen zo op de grond.

Een arrestant wordt besproeid met pepperspray of in een stevige greep gehouden door 3 politie agenten. Dat is goed te praten, niet in elkaar slaan. Afwachten is wel een erg grote dooddoener, maar of je nu afwacht of niet. Of het nou een gigantische crimineel was of niet, deze dingen komen voor mij niet voor als regelgeving bij de politie.

De argumenten van jullie, spec en zoals het is, vind ik erg sterk neigen naar regimes als die van Irak e.a.
  Moderator maandag 6 maart 2006 @ 14:02:56 #189
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_35773038
quote:
Op maandag 6 maart 2006 13:56 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Ja, dan mag je een uitgeschakeld persoon nog mishandelen?

Je krijgt van mij een avond bier als je mij een wetsartikel kunt tonen waar dat in staat.
nee dat mag niet, gepast geweld mag gebruikt worden

je mag wel een persoon uitschakelen, en dat is wat hier lijkt te gebeuren ... hij draagt geen piepertje op zijn lichaam die aangeeft wanneer je moet stoppen
pi_35773117
quote:
Op maandag 6 maart 2006 14:02 schreef sp3c het volgende:

je mag wel een persoon uitschakelen, en dat is wat hier lijkt te gebeuren ... hij draagt geen piepertje op zijn lichaam die aangeeft wanneer je moet stoppen
Er is geen moment om te stoppen, de enige juist wijze is om deze man met zijn drieën goed vast te pakken, boeien om te doen en in de auto te sleuren. Dat is voor mij een harde aanpak en gepast geweld, voor mijn part hoef je dan niet te kijken of zijn hoofd tegen een wielkastje meer of minder komt.

Dit is buitenproportioneel geweld en geheel buiten de regelgeving -naar mijn idee- om.
  maandag 6 maart 2006 @ 14:07:27 #191
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_35773169
quote:
Op maandag 6 maart 2006 14:02 schreef sp3c het volgende:

[..]

Als jij vindt dat ze met z'n 3en de persoon in kwestie nog niet hadden uitgeschakeld toen hij

1) was vastgegrepen en geen kant op kon
2) op de grond lag en als springkussen werd gebruikt

Dan weet ik het ook niet meer.
  maandag 6 maart 2006 @ 14:39:28 #192
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35774165
quote:
Op maandag 6 maart 2006 13:33 schreef Mr.J het volgende:

[..]

[..]
quote:
Hard aanpakken. Niet iemand helemaal kapot slaan.
Dat gebeurt in dit filmpje ander wel.
  maandag 6 maart 2006 @ 14:41:31 #193
19479 Mr.J
pi_35774223
Precies meid.

Gewoon lekker je WOII vergelijkingen blijven maken in de hoop dat het je standpunt bekrachtigd. :w
  maandag 6 maart 2006 @ 14:42:59 #194
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35774269
quote:
Op maandag 6 maart 2006 14:41 schreef Mr.J het volgende:
Gewoon lekker je WOII vergelijkingen blijven maken in de hoop dat het je standpunt bekrachtigd. :w
Ik heb éénmaal verwezen naar een politiestaat, en jij hebt nu al zevenmaal WOII genoemd.
Wie gebruikt hier nu het argumentum ad Hitlerum?
  maandag 6 maart 2006 @ 14:51:58 #195
19479 Mr.J
pi_35774554
Ik gebruik het niet als argument om iemand monddood proberen te maken. Subtiel verschil.
  maandag 6 maart 2006 @ 14:57:24 #196
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35774737
quote:
Op maandag 6 maart 2006 14:51 schreef Mr.J het volgende:
Ik gebruik het niet als argument om iemand monddood proberen te maken. Subtiel verschil.
Waar ben je nu dan de hele tijd mee bezig?
  maandag 6 maart 2006 @ 14:58:42 #197
19479 Mr.J
pi_35774782
Jouw wijzen op het feit dat je een zeer trieste vergelijking beging. En niet alleen die eerste, maar daarna dat gemekker over een politiestaat terwijl je geen flauw idee hebt hoe die post op te vatten.
  maandag 6 maart 2006 @ 15:05:12 #198
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35774983
quote:
Op maandag 6 maart 2006 14:58 schreef Mr.J het volgende:
Jouw wijzen op het feit dat je een zeer trieste vergelijking beging. En niet alleen die eerste, maar daarna dat gemekker over een politiestaat terwijl je geen flauw idee hebt hoe die post op te vatten.
Waarom zou ik iemand wens tot meer politiegeweld precies niet mogen vergelijken met de enige politiestaat die we hierooit gehad hebben?
  maandag 6 maart 2006 @ 15:07:52 #199
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35775072
quote:
Op maandag 6 maart 2006 15:05 schreef Floripas het volgende:

[..]

Waarom zou ik iemand wens tot meer politiegeweld precies niet mogen vergelijken met de enige politiestaat die we hierooit gehad hebben?
mag wel, maar komt een beetje dommig over.
  maandag 6 maart 2006 @ 15:10:07 #200
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35775142
quote:
Op maandag 6 maart 2006 15:07 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

mag wel, maar komt een beetje dommig over.
Waarom? In mijnfamilie circuleren nog verhalen over die tijd - avondklok, sperr, controles van allerhande papieren, buitenproportioneel geweld.

Worden jullie gelukkiger als ik het vergelijk met de dictatuur in Peru?

OK.

"Aperte!"
  maandag 6 maart 2006 @ 15:16:10 #201
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35775327
quote:
Op maandag 6 maart 2006 15:10 schreef Floripas het volgende:

[..]

Waarom? In mijnfamilie circuleren nog verhalen over die tijd - avondklok, sperr, controles van allerhande papieren, buitenproportioneel geweld.

Worden jullie gelukkiger als ik het vergelijk met de dictatuur in Peru?

OK.

"Aperte!"
ik vind dat je op basis van dit filmpje erg doorschiet. en dat verhaal van die politie die die jongen zo pats door zijn hoofd schiet zou ik wel eens onderbouwd willen zien.
  maandag 6 maart 2006 @ 15:19:25 #202
19479 Mr.J
pi_35775451
quote:
Op maandag 6 maart 2006 15:05 schreef Floripas het volgende:

[..]

Omdat die misschien ietsiepieste overtrokken is?

Enniewee, genoeg gepingponged in dit topic, begint een herhaling van zetten te worden.

Fijne dag verder.
  maandag 6 maart 2006 @ 15:41:22 #203
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35776208
quote:
Op maandag 6 maart 2006 15:16 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik vind dat je op basis van dit filmpje erg doorschiet.
Wie blijft er zo over doorzeuren dan?
quote:
en dat verhaal van die politie die die jongen zo pats door zijn hoofd schiet zou ik wel eens onderbouwd willen zien.
Ik kan maar één internetverwijzing vinden: http://www.capperi.net/archivio_ottobre_2005.html
Ik hou geen knipselmap bij speciaal voor jou.
  maandag 6 maart 2006 @ 15:42:02 #204
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35776235
quote:
Op maandag 6 maart 2006 15:19 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Omdat die misschien ietsiepieste overtrokken is?

Enniewee, genoeg gepingponged in dit topic, begint een herhaling van zetten te worden.

Fijne dag verder.
Zullen we het gewoon weer over het politiegeweld hebben?
pi_35777873
ik zie ook niets bijzonders...gewoon een crimmineel die een paar klappen krijgt die hij wel verdient zal hebben...pfff next case
pi_35778117
ik zie dit ook trouwens genoeg tijdens het stappen.., alleen is de setting dan visaversa
pi_35780588
Ja, normaal zijn het de marokanen die de klappen uitdelen ..
  maandag 6 maart 2006 @ 17:57:50 #208
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_35780751
Grappig topic. Ja, het is volkomen normaal als je zo omgaat met je verdachten .

Buiten dat het moreel gewoon extreem fout is uiteraard (maar daar hoef je op FOK nu eenmaal niet mee aan te komen, dat is wat moeilijk te begrijpen geloof ik ) is het ook gewoon niet legaal.

Dus iedereen die dit zo tof vindt kan een hoop extra belasting gaan betalen door alle schadevergoedingen die we dan krijgen .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_35787498
Nee het is niet normaal om zo met verdachten om te gaan, maar het gedrag van veel Noord Afrikanen is ook niet normaal. Bovendien geloof ik niet dat de politie in Marokko zoals die in Nederland is. Laat ik het zo zeggen. Gedrag bij politie e.d. is vaak een afspiegeling van de maatschappij.. Als dat een aanname is, dan kunnen we er niet over oordelen. Hoewel ik wel, want ik woon in Italië. Hier krijgen kinderen nog een draai om de oren, zonder dat er drie sociaalwerkers voor je deur staan met een wijzend vingertje. Het is hier heel simpel. Als je wat flikt dan krijg je een pak slaag. Doe je niks, dan gebeurt er niks. Is toch simpel!

Bovendien twijfel ik aan de echtheid van dit filmpje:
A) de zwaailichten ken ik niet van de carabinieri,
B) Ik zie een fiets aan de kant, die ik hier nooit zie, en als ik ze zie van een ander type,
C) de pakken van die carbinieri ken ik ook niet. Zowel de jas, pet als broek. Alleen die witte gordel klopt.
Maar goed. Laten we maar aannemen dathet waar is. Ik ben een groot voorstander van spiegelen van gedrag....
Imagination is the one weapon in the war against reality.
  maandag 6 maart 2006 @ 21:06:48 #210
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_35788585
quote:
Op maandag 6 maart 2006 20:42 schreef drammers het volgende:
Nee het is niet normaal om zo met verdachten om te gaan, maar het gedrag van veel Noord Afrikanen is ook niet normaal.
Nou en? dus moet de politie zich maar verlagen?
quote:
Bovendien geloof ik niet dat de politie in Marokko zoals die in Nederland is. Laat ik het zo zeggen. Gedrag bij politie e.d. is vaak een afspiegeling van de maatschappij..
Welnee, politie moet zich gewoon aan de wet houden.
quote:
Als dat een aanname is, dan kunnen we er niet over oordelen. Hoewel ik wel, want ik woon in Italië. Hier krijgen kinderen nog een draai om de oren, zonder dat er drie sociaalwerkers voor je deur staan met een wijzend vingertje. Het is hier heel simpel. Als je wat flikt dan krijg je een pak slaag. Doe je niks, dan gebeurt er niks. Is toch simpel!

Ik kom erg geregeld in Italie en ik zie daar werkelijk nooit wat gebeuren qua opgeschoten jongeren. Je kunt daar 's avonds (let wel , ik heb het over de grote steden nota bene) nog van alles buiten laten staan zonder dat allerlei idioten er overheen pissen of het slopen zoals in Nederland en alle ouderen hebben daar gewoon nog respect van die jongeren. Hier in nederland is het pas een kansloos zooitje. ik snap niet waarom uitgerekend daarin Italie de 'maatschappij zo is' dat de politie zo moet ingrijpen.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_35789462
Waarom hebben we toch allemaal het idee dat het ergens anders zoveel beter is... ik geloof er helemaal niks van.

De één roept nog harder dan de ander: Amerika is veel beter, nee hoor Italië dáár moet je zijn... blablabla. Aan het einde van de dag wonen er overal dezelde gestoorde mensen
pi_35812220
Vrijwel altijd hebben de dienders het bij het juiste eind, waarschijnlijk ook in dit geval.

De topictitel doet mij overigens vermoeden dat het volgens de topicstarter verboden is voor de politie om geweld te gebruiken... hmmkay o_O
pi_35812425
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 15:58 schreef bozewolf het volgende:
Vrijwel altijd hebben de dienders het bij het juiste eind, waarschijnlijk ook in dit geval.

De topictitel doet mij overigens vermoeden dat het volgens de topicstarter verboden is voor de politie om geweld te gebruiken... hmmkay o_O
Het is ook verboden om onnodig geweld te gebruiken.
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')