Dit specifieke filmpje wellicht niet, alhoewel je hier en daar opvangt dat Italië ook een aardig groepje rechtse relschoppers heeft. En wanneer het uniform aangaat en je 3 rechtse mensen bij elkaar hebt zou je natuurlijk snel een bepaald idee krijgen.quote:Op maandag 6 maart 2006 13:34 schreef zoalshetis het volgende:
Dat het gekoppeld moet worden aan een racistische daad betwijfel ik ten zeerste.
dan denk ik dat je de eu nog maar eens goed onder de loep moet gaan nemen.quote:Op maandag 6 maart 2006 13:38 schreef bacon_264 het volgende:
[..]
Dit specifieke filmpje wellicht niet, alhoewel je hier en daar opvangt dat Italië ook een aardig groepje rechtse relschoppers heeft. En wanneer het uniform aangaat en je 3 rechtse mensen bij elkaar hebt zou je natuurlijk snel een bepaald idee krijgen.
Neemt niet weg dat de reactie's in dit topic weinig te raden laten.
En nogmaals: racistisch of niet. Binnen de EU verwacht ik dit soort taferelen niet.
want die springen er zo'n beetje met paard en al bovenop, er vallen vaak genoeg gewonden bij ME actie's, dat gebeurt echt niet enkel van de schrik en dat is echt niet in alle gevallen de juiste persoon ... ik zie werkelijk nix in dat filmpje wat ik de ME al niet 100x heb zien doen.quote:
Ja duhhh... moet je je ogen maar openhouden en op tijd wegspringen. Wat dat betreft zijn de capriolen met busjes een stuk gevaarlijker (doch uiterst effectief).quote:Op maandag 6 maart 2006 13:40 schreef sp3c het volgende:
[..]
want die springen er zo'n beetje met paard en al bovenop, er vallen vaak genoeg gewonden bij ME actie's, dat gebeurt echt niet enkel van de schrik en dat is echt niet in alle gevallen de juiste persoon ... ik zie werkelijk nix in dat filmpje wat ik de ME al niet 100x heb zien doen.
En wat bepaald voor jou dan of deze aftuiging terrecht was of niet? In welk geval vind je dat de politie eigen rechter mag spelen en een arrestant in elkaar mag slaan, buiten het arresteren wat ze sowieso al zullen doen?quote:Op maandag 6 maart 2006 13:40 schreef sp3c het volgende:
als er geen gegronde reden is om die gast aan te pakken dan ben ik het met je eens dat het niet kan maar anders zal het mij een worst wezen dan moet je maar luisteren ... ik wil meer informatie over dit incident
de geschiedenis van verdachte?quote:Op maandag 6 maart 2006 13:50 schreef bacon_264 het volgende:
[..]
En wat bepaald voor jou dan of deze aftuiging terrecht was of niet? In welk geval vind je dat de politie eigen rechter mag spelen en een arrestant in elkaar mag slaan, buiten het arresteren wat ze sowieso al zullen doen?
de wet bepaald dat, geweldsinstructiequote:Op maandag 6 maart 2006 13:50 schreef bacon_264 het volgende:
[..]
En wat bepaald voor jou dan of deze aftuiging terrecht was of niet? In welk geval vind je dat de politie eigen rechter mag spelen en een arrestant in elkaar mag slaan, buiten het arresteren wat ze sowieso al zullen doen?
Als je dus een strafblad hebt mogen ze je de tering inslaan?quote:
Ja, dan mag je een uitgeschakeld persoon nog mishandelen?quote:Op maandag 6 maart 2006 13:54 schreef sp3c het volgende:
[..]
de wet bepaald dat, geweldsinstructie
als de man bv een verleden heeft van geweld tegen de politie dan wordt er bij verzet tegen de arrestatie geen risico genomen, dat kunnen ze doen door een arrestatieteam hem een paar kogels door zijn hoofd te laten jagen of hem een beetje in elkaar te slaan.
nix hiervan wordt door het artikel echter duidelijk gemaakt, ik zie niet of hij zich heeft willen verzetten tegen de arrestatie en van zijn verleden weet ik ook nix
ik heb het over de eventuele geschiedenis van de man bij arrestaties. maar zoals iedereen wachten we dit specifieke geval af, niet waar?quote:Op maandag 6 maart 2006 13:55 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Als je dus een strafblad hebt mogen ze je de tering inslaan?
Het hele onschuldig tot bewezen schuldig vergeten we dan maar effe. Het feit dat rechtspreken en straffen door justitie gebeurt en niet door politie ook.
Lekkere instelling.
Okee prima. Dan nog... uitgeschakeld is uitgeschakeld.quote:Op maandag 6 maart 2006 13:57 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik heb het over de eventuele geschiedenis van de man bij arrestaties. maar zoals iedereen wachten we dit specifieke geval af, niet waar?
Nee, dat denk ik niet.quote:Op maandag 6 maart 2006 13:57 schreef zoalshetis het volgende:
ik heb het over de eventuele geschiedenis van de man bij arrestaties. maar zoals iedereen wachten we dit specifieke geval af, niet waar?
nee dat mag niet, gepast geweld mag gebruikt wordenquote:Op maandag 6 maart 2006 13:56 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Ja, dan mag je een uitgeschakeld persoon nog mishandelen?
Je krijgt van mij een avond bier als je mij een wetsartikel kunt tonen waar dat in staat.
Er is geen moment om te stoppen, de enige juist wijze is om deze man met zijn drieën goed vast te pakken, boeien om te doen en in de auto te sleuren. Dat is voor mij een harde aanpak en gepast geweld, voor mijn part hoef je dan niet te kijken of zijn hoofd tegen een wielkastje meer of minder komt.quote:Op maandag 6 maart 2006 14:02 schreef sp3c het volgende:
nee dat mag niet, gepast geweld mag gebruikt worden
je mag wel een persoon uitschakelen, en dat is wat hier lijkt te gebeuren ... hij draagt geen piepertje op zijn lichaam die aangeeft wanneer je moet stoppen
Als jij vindt dat ze met z'n 3en de persoon in kwestie nog niet hadden uitgeschakeld toen hijquote:Op maandag 6 maart 2006 14:02 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee dat mag niet, gepast geweld mag gebruikt worden
je mag wel een persoon uitschakelen, en dat is wat hier lijkt te gebeuren ... hij draagt geen piepertje op zijn lichaam die aangeeft wanneer je moet stoppen
En alweer een aanname zeg.quote:Op maandag 6 maart 2006 13:33 schreef Mr.J het volgende:
[..]
En alweer een aanname zeg.
Ik ga er vanuit dat je het grotendeels zelf in de hand hebt of je (veel) klappen krijgt of niet.
[..]
Dat gebeurt in dit filmpje ander wel.quote:Hard aanpakken. Niet iemand helemaal kapot slaan.
Ik heb éénmaal verwezen naar een politiestaat, en jij hebt nu al zevenmaal WOII genoemd.quote:Op maandag 6 maart 2006 14:41 schreef Mr.J het volgende:
Gewoon lekker je WOII vergelijkingen blijven maken in de hoop dat het je standpunt bekrachtigd. :w
Waar ben je nu dan de hele tijd mee bezig?quote:Op maandag 6 maart 2006 14:51 schreef Mr.J het volgende:
Ik gebruik het niet als argument om iemand monddood proberen te maken. Subtiel verschil.
Waarom zou ik iemand wens tot meer politiegeweld precies niet mogen vergelijken met de enige politiestaat die we hierooit gehad hebben?quote:Op maandag 6 maart 2006 14:58 schreef Mr.J het volgende:
Jouw wijzen op het feit dat je een zeer trieste vergelijking beging. En niet alleen die eerste, maar daarna dat gemekker over een politiestaat terwijl je geen flauw idee hebt hoe die post op te vatten.
mag wel, maar komt een beetje dommig over.quote:Op maandag 6 maart 2006 15:05 schreef Floripas het volgende:
[..]
Waarom zou ik iemand wens tot meer politiegeweld precies niet mogen vergelijken met de enige politiestaat die we hierooit gehad hebben?
Waarom? In mijnfamilie circuleren nog verhalen over die tijd - avondklok, sperr, controles van allerhande papieren, buitenproportioneel geweld.quote:Op maandag 6 maart 2006 15:07 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
mag wel, maar komt een beetje dommig over.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |