quote:Op zondag 5 maart 2006 17:07 schreef Yildiz het volgende:
[weg met ons mentaliteit]
Als iemand nou een keer door een Nederlander in elkaar is geslagen hé, rechtvaardigt het hem dan ook om eens een keer goed op een totaal andere Nederlander in te hakken? Ik dacht het toch van niet, en dat wij een beschaving hadden, soort van.
Maar dat is misschien te lastig om dat voor te stellen, want echte Nederlanders doen nooit wat fout.
[/weg met ons mentaliteit]
Bij 0.43-0.45 van het filmpje.quote:Op zondag 5 maart 2006 17:06 schreef zoalshetis het volgende:
ik zie hem helemaal niet met twee benen springen heur.
Niks te.quote:Op zondag 5 maart 2006 17:08 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
![]()
het is een bekende van justitie, en nou ophoepelen.
Het lijkt me net zo naar om anaal verkracht te worden door zeven Marokkanen als door zeven Nederlanders. Ik hoop dat de daders zijn opgepakt.quote:Op zondag 5 maart 2006 17:05 schreef Oksel het volgende:
[..]
Bari? Die snap ik niet.
Deze reactie? Alsof het normaal is dat je in elkaar wordt geslagen door 7 marokkanen? Ik hoor je nog wel eens als je dochter anaal verkracht is in de steeg achter je huis door 3 marokkanen.. dan zal ik ook reageren met "Gut".
komt ie gewoon op de grond terecht.quote:
Vandaar dat ie gelijk daarna zijn knie omhoog trekt.quote:Op zondag 5 maart 2006 17:09 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
komt ie gewoon op de grond terecht.
nou goed ik zie het niet.quote:Op zondag 5 maart 2006 17:10 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Vandaar dat ie gelijk daarna zijn knie omhoog trekt.
daarom was het ook zo lastig hem er in te krijgen natuurlijk.quote:Op zondag 5 maart 2006 17:12 schreef Yildiz het volgende:
Nu zeggen veel mensen dat ze de naakte (toch?) arrestant de auto in proberen te werken.
Dat dacht ik eerst ook.
Maar, ik zie die deur niet? Maar wel de auto erachter?
quote:Op zondag 5 maart 2006 17:13 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
daarom was het ook zo lastig hem er in te krijgen natuurlijk.
Een vergelijking die kant noch wal raakt.quote:Op zondag 5 maart 2006 17:07 schreef Floripas het volgende:
[..]
Het is een vergelijking.
"Nederlandse andersgetinten, wees blij met en doe vooral niks tegen het racisme dat je hier ondergaat, want in Italie is het erger."
- is gelijk aan -
"Terrorisme is in Irak veel erger dan in Europa, dus waar zeuren we eigenlijk over?"
En waarom precies niet? Het is toch van hetzelfde kaliber als "Je moet niet zeuren, kindjes in Afrika zouden heel blij zijn met beschimmelde spruitjes"?quote:Op zondag 5 maart 2006 17:18 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Een vergelijking die kant noch wal raakt.
Omdat je appels met peren vergelijkt.quote:Op zondag 5 maart 2006 17:24 schreef Floripas het volgende:
[..]
En waarom precies niet? Het is toch van hetzelfde kaliber als "Je moet niet zeuren, kindjes in Afrika zouden heel blij zijn met beschimmelde spruitjes"?
Blijven we nu flauwe GFT grappen makenquote:Op zondag 5 maart 2006 17:46 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Omdat je appels met peren vergelijkt.
dat overleef je nietquote:Op zondag 5 maart 2006 17:11 schreef Floripas het volgende:
Nee, kijk maar naar z'n hoogte. Hij springt met zijn gewicht vol op ofwel het hoofd, ofwel de borstkas van de chauffeur.
Doorgedraaid?quote:Op zondag 5 maart 2006 17:47 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Blijven we nu flauwe GFT grappen maken
Abu Ghraib, Italiëquote:Op zondag 5 maart 2006 10:34 schreef R@b het volgende:
[..]
Waar staat dat ze die Marokkaanse crimineel in elkaar beukten omdat hij Marokkaan was?
Mooi ook die verontwaardiging in Marokko zelf. Een land dat bekend staat om zijn uitstekende mensenrechten en correcte politieoptreden tegen burgers.![]()
Spruitjes, appels en peren ?quote:
Ja, hoor, de Marokkaanse koningen zijn altijd poeslief geweest.quote:Op zondag 5 maart 2006 18:39 schreef stukovich het volgende:
Dat hebben zij geleerd van de westerlingen
![]()
![]()
Dus t filmpje is in scene gezet? Zou kunnen hoor...quote:Op zondag 5 maart 2006 18:54 schreef 1ofthefew het volgende:
indymedia ...
zelfde als stormfront als bron gebruiken
Dus dan moet je meteen de tering ingerost worden?quote:Op zondag 5 maart 2006 08:20 schreef Rasje het volgende:
Arme jongen. Hij zal wel niets gedaan hebben.![]()
Vreselijk relevant. Dat een van die honden met z'n volle gewicht boven op hem stampt vergeten we maar. Idd weer een zwaar overtrokken reactie van de mensen.quote:Op zondag 5 maart 2006 10:39 schreef zoalshetis het volgende:
volgens mij willen ze hem gewoon die auto induwen maar spartelt ie tegen. en dat minutenlang inbeuken zie ik niet aangezien het filmpje ong. één minuut duurt.
Uiteraard. Mensen als jij verdienen niet beter dan een flinke afranseling. Wens hem je bij deze van harte toe.quote:Op zondag 5 maart 2006 11:46 schreef 1ofthefew het volgende:
wat is er mis mee.
je ziet een criminele marokkaan (pleonasme) die tegenstribbelt onder aanmoedigingen van zijn criminele vriendjes waarna hij door de politie een beetje manieren krijgt bijgeleerd.
helemaak niks mis mee, moeten ze ook hier in nederland gaan doen.
Carabinieri doet ook allerlei politie werk. Bv bij voetbalwedstrijden.quote:Op zondag 5 maart 2006 15:28 schreef sp3c het volgende:
ik wil wel wat meer achtergrond weten want Carabinieri is militaire politie, net zoiets als de Marechaussee daar moet je in Nederland ook echt geen problemen mee maken want ze slaan je echt kapot
die gasten doen dan ook geen wijkagent werk, die worden opgeroepen voor iets
Uiteraard, gewoon doen wat je gezegd wordt.quote:Op zondag 5 maart 2006 15:34 schreef sp3c het volgende:
zou best kunnen, dat weet ik niet daar heb ik meer informatie voor nodig maar vooralsnog reken ik daar wel op ... gewoon doen wat je gezegd wordt als je dit soort figuren tegenkomt zeker als je een crimineel verleden hebt
Maakt niet uit wat ie deed... is sowieso een foute actie.quote:Op zondag 5 maart 2006 15:41 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat weet je dus niet
vooralsnog is het enige wat bekend is dat filmpje, daarop zie ik een aantal agenten die zeggen iets in de trend van 'mee in de auto jij stuk crimineel' manneke in kwestie zegt 'nee ik ga niet, je weet, ik sweeer' waarop de agenten heb een handje helpen ... kan best een foute actie zijn maar dat is momenteel niet echt duidelijk
zoals gezegd, met militaire politie moet je geen grappen maken
Beter kijken. Hij wordt vastgehouden terwijl ze hem te grazen nemen.quote:Op zondag 5 maart 2006 16:39 schreef Mercy_symbol het volgende:
volgens mij proberen ze hem gewoon met een beetje dwang in de auto te krijgenen hoe harder hij tegensparteld hoe harder hij overtuigd moet worden
Bovenop iemand stampen is inderdaad niet zo bijzonder.quote:Op zondag 5 maart 2006 16:39 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Mijn god, dat filmpje.Het enige wat er te zien is, is dat de arrestant op een wat ongelukkige en agressieve manier een auto in wordt geschopt. Veel meer is het niet en al helemaal geen 'racisme' op een Rodney King-achtige manier. Het is hoe de politie met mensen omgaat buiten de Nederlandse 'de politie is je vriend'.
En als dat gebeurt mogen we alle Marokkanen kapot slaan? Je bent een groots denker, das duidelijk.quote:Op zondag 5 maart 2006 17:05 schreef Oksel het volgende:
[..]
Bari? Die snap ik niet.
Deze reactie? Alsof het normaal is dat je in elkaar wordt geslagen door 7 marokkanen? Ik hoor je nog wel eens als je dochter anaal verkracht is in de steeg achter je huis door 3 marokkanen.. dan zal ik ook reageren met "Gut".
Grote kans van niet, maar geen 100%quote:
Dat figuur zal het er inderdaad wel naar gemaakt hebben. Vast zo'n lief en aardig kereltje met een strafblad van 5 pagina's. Zelfs de heerlijk ongekleurde bronquote:
Ausweis! Aufmachen! Schnell!quote:Op zondag 5 maart 2006 21:21 schreef StefanP het volgende:
[..]
Dat figuur zal het er inderdaad wel naar gemaakt hebben. Vast zo'n lief en aardig kereltje met een strafblad van 5 pagina's. Zelfs de heerlijk ongekleurde bronindymedia
heeft dit niet uit het artikel durven halen.
Moesten ze hier ook eens doen. Gewoon aframmelen. "Oh jij wil respect? Hier, ik zal je wat respect geven... <haalt knuppel van de riem>"
Gelukkig denken anderen het ook als ze een filmpje zien waarin jij zomaar wordt afgerachtquote:Op zondag 5 maart 2006 08:20 schreef Rasje het volgende:
Arme jongen. Hij zal wel niets gedaan hebben.![]()
de marechaussee ookquote:Op zondag 5 maart 2006 21:02 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Carabinieri doet ook allerlei politie werk. Bv bij voetbalwedstrijden.
juist, als je nix gedaan hebt dan laten ze je vrijquote:[..]
Uiteraard, gewoon doen wat je gezegd wordt.
dat weet ik dus niet, daarom vraag ik om meer achtergrondinformatie, ik weet niet wat de oorzaak van het geweld is maar wat ik in dat filmpje zie vind ik niet bij voorbaat fout ... het is wat hardhandig ja maar dat kun je van die gasten verwachtenquote:[..]
Maakt niet uit wat ie deed... is sowieso een foute actie.
Je laatste zin slaat nergens op. Praat niks goed.
De politie wordt geacht zo getraind te zijn dat ze dat soort emoties kunnen onderdrukken, toch?quote:Op maandag 6 maart 2006 00:02 schreef drammers het volgende:
Gek ik woon in italië. In 6 maanden 4 keer problemen gezien en 4 keer met Noord Afrikanen. Op z'n kop stampen is niet echt tof/ gerechtvaardigd, maar de kwaliteit is niet al te goed. Geen idee wat ervoor gebeurd is (misschien wordt wel van verkrachting verdacht) en sommige mensen kunnen daar emotioneel van worden.
Er zijn wel degelijk problemen met chinezen, namelijk de georganiseerde misdaad. En Senegalezen...heb je wel eens 's avonds laat langs de autostrada gereden? Al die zwarte hoeren...quote:Overigens ben ik voor hard optreden. Het is hier stukken veiliger dan in Den Haag, waar ik een tijd gewoond heb...Het maakt niet uit of Marokkanen in DH, Bologna, of Parijs wonen. Problemen zullen ze blijven veroorzaken.. Hier zijn ook veel Senegalesen en Chinesen en daar zijn eigenlijk nooit problemen mee en die zie ik ook niet om 2 uur 's nachts op straat (als ik een enkele keer laat buiten ben)...
Die behandeling lijkt me per definitie niet terecht.quote:Op maandag 6 maart 2006 09:35 schreef Mr.J het volgende:
Een hoop aanstellerij om niets zeg. Een lastige arrestant krijgt wat klappen, soit. Dat had misschien minder gekunt maar aangezien niemand hier de achtergrondinfo weet van de arrestant blijft het gissen of die behandeling al dan niet terrecht was.
Ik ben een vrouw.quote:Triest is ook weer als iemand vind dat men hier in NL ook harder mag optreden dat meteen weer een vergelijking met WOII getrokken gaat worden (Floripas @ 21.25). Nee zo maak je een sterk punt kerel.
Als die persoon in kwestie een cop killer is die nu nog eens tegenwerkt is eea begrijpelijk. Maar dat is dus speculatie.quote:Op maandag 6 maart 2006 10:23 schreef Floripas het volgende:
[..]
Die behandeling lijkt me per definitie niet terecht.
Ja, maak er even een drama van zeg.quote:Ik ben een vrouw.
Hij heeft het over het afbreken van de rechtsstaat, het doen verdwijnen van rechten van individuen. Ik had ook wel een vergelijking met Stalin kunnen maken, hoor.
Hij werkt niet tegen, hij is duidelijk niet gewapend, hij wordt gewoon in elkaar gemept.quote:Op maandag 6 maart 2006 10:46 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Als die persoon in kwestie een cop killer is die nu nog eens tegenwerkt is eea begrijpelijk. Maar dat is dus speculatie.
[..]
Ik had het niet over de concentratiekampen, ik had het over de politiestaat.quote:Ja, maak er even een drama van zeg.
Iemand die vind dat je best wel eens een knuppel tegen tuig mag gebruiken gelijk trekken aan een massamoordenaar.
Wat ik kan zien heeft hij totaal geen behoefte om mee te werken. Voor de rest hebben zowel jij en ik geen extra info om te kunnen vaststellen of dat geweld buitenproportioneel was of niet.quote:Op maandag 6 maart 2006 11:04 schreef Floripas het volgende:
[..]
Hij werkt niet tegen, hij is duidelijk niet gewapend, hij wordt gewoon in elkaar gemept.
Dan nog is het een absurde vergelijking. Heel veel NL's zijn mijn inziens voor een harde aanpak van tuig. Als je een hardere aanpak van tuig linkt aan een politiestaat klopt er alsnog iets niet helemaal bij je.quote:Ik had het niet over de concentratiekampen, ik had het over de politiestaat.
Hij wordt al meteen bij de nek gegrepen, hij krijgt helemaal geen kans om al dan niet mee te werken.quote:Op maandag 6 maart 2006 11:16 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Wat ik kan zien heeft hij totaal geen behoefte om mee te werken. Voor de rest hebben zowel jij en ik geen extra info om te kunnen vaststellen of dat geweld buitenproportioneel was of niet.
[..]
Er is een baaierd aan mogelijkheden tussen draaideurcriminelen gelijk weer op straat donderen en iemand het ziekenhuis intrappen.quote:Dan nog is het een absurde vergelijking. Heel veel NL's zijn mijn inziens voor een harde aanpak van tuig. Als je een hardere aanpak van tuig linkt aan een politiestaat klopt er alsnog iets niet helemaal bij je.
Als ik een kuthumeur heb een paar borrels opheb kun je van mij ook een barkruk op je hoofd verwachten als je lastig doet.quote:Op maandag 6 maart 2006 00:59 schreef sp3c het volgende:
dat weet ik dus niet, daarom vraag ik om meer achtergrondinformatie, ik weet niet wat de oorzaak van het geweld is maar wat ik in dat filmpje zie vind ik niet bij voorbaat fout ... het is wat hardhandig ja maar dat kun je van die gasten verwachten
Geweld is rechtvaardig wanneer het zelfverdediging betreft of een ander doel dient. Wat je hier ziet dient geen enkel doel. Daar hoef je geen verdere achtergrondinfo voor te hebben.quote:Op maandag 6 maart 2006 11:16 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Wat ik kan zien heeft hij totaal geen behoefte om mee te werken. Voor de rest hebben zowel jij en ik geen extra info om te kunnen vaststellen of dat geweld buitenproportioneel was of niet.
Harde aanpak dat regelt justitie. Niet de politieman op straat. Die moet gewoon z'n werk doen en indien nodig daarbij proportioneel geweld toepassen.quote:Dan nog is het een absurde vergelijking. Heel veel NL's zijn mijn inziens voor een harde aanpak van tuig. Als je een hardere aanpak van tuig linkt aan een politiestaat klopt er alsnog iets niet helemaal bij je.
Ligt aan jou dan. Kijk eens goed.quote:Op maandag 6 maart 2006 11:31 schreef jimjim1983 het volgende:
ligt het aan mij of valt het allemaal wel mee op dat filmpje?
We kunnen het wel even naspelen, hoor, trek je shirt maar vast uit.quote:Op maandag 6 maart 2006 11:31 schreef jimjim1983 het volgende:
ligt het aan mij of valt het allemaal wel mee op dat filmpje?
Jij weet dus wat er zich daarvoor heeft afgespeeld?quote:Op maandag 6 maart 2006 11:22 schreef Floripas het volgende:
[..]
Hij wordt al meteen bij de nek gegrepen, hij krijgt helemaal geen kans om al dan niet mee te werken.
En jij gaat meteen van dat laatste uit als iemand vind dat er harder opgetreden moeten worden?quote:Er is een baaierd aan mogelijkheden tussen draaideurcriminelen gelijk weer op straat donderen en iemand het ziekenhuis intrappen.
dat springen had ik gemistquote:Op maandag 6 maart 2006 11:38 schreef Floripas het volgende:
[..]
We kunnen het wel even naspelen, hoor, trek je shirt maar vast uit.
*Trekt legerkisten van broertje aan, bindt gewicht aan enkels*
Zeg ik dan dat ik dit goedkeur? Ik heb geen idee wat de achtergrond info hiervan is, maar er zijn gevallen waar ik wel kan begrijpen dat iemand redelijk ward aangepakt wordt.quote:Op maandag 6 maart 2006 11:33 schreef Pappie_Culo het volgende:
Mr J... begrijpelijk is niet hetzelfde als correct, rechtvaardig of wat dan ook. Bovendien gebruikt de politie in NL ook de wapenstok en pepperspray. Is iets anders dan wat je hier ziet.
Zie punt hierboven.quote:Geweld is rechtvaardig wanneer het zelfverdediging betreft of een ander doel dient. Wat je hier ziet dient geen enkel doel. Daar hoef je geen verdere achtergrondinfo voor te hebben.
In dit voorbeeld heeft niemand het over buiten proportioneel geweld. Dat maken anderen er weer van. Harder bepaald tuig aanpakken door bijv. eens een knuppel te gebruiken als men niet wilt opdonderen als de politie dat zegt is mijn inziens proportioneel.quote:Harde aanpak dat regelt justitie. Niet de politieman op straat. Die moet gewoon z'n werk doen en indien nodig daarbij proportioneel geweld toepassen.
Sorry, ik vind er ook weinig schokkends aan eigenlijk.quote:Ligt aan jou dan. Kijk eens goed.
nee jij slaat de plank mis, de barkruk in dit geval, want jij bent niet gemachtigd om geweld te gebruiken als ik lastig doe, de politie wel en de militaire politie mag daar verder in gaan.quote:Op maandag 6 maart 2006 11:33 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Als ik een kuthumeur heb een paar borrels opheb kun je van mij ook een barkruk op je hoofd verwachten als je lastig doet.
Geloof niet dat ik mezelf daarmee vrijpleit. En terecht. Dus je slaat de plank behoorlijk mis.
tijdens een gemiddelde voetbalrel gaat het er harder aan toe dan wat ik op deze video ziequote:Nogmaals, in een democratisch land kan een overheidsapparaat niet op dergelijke wijze met burgers omgaan.
Proportioneel geweld ja. Overduidelijk niet het geval hier. Het inslaan en springen op weerloze slachtoffers mogen ze geen van allen.quote:Op maandag 6 maart 2006 12:16 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee jij slaat de plank mis, de barkruk in dit geval, want jij bent niet gemachtigd om geweld te gebruiken als ik lastig doe, de politie wel en de militaire politie mag daar verder in gaan.
Lulkoek.quote:tijdens een gemiddelde voetbalrel gaat het er harder aan toe dan wat ik op deze video zie
Hij is denk ik halverwege al buiten westen, dus dat werkt niet lekker meequote:Op maandag 6 maart 2006 11:51 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Jij weet dus wat er zich daarvoor heeft afgespeeld?
Buiten dat werkt hij na een paar klappen ook totaal niet mee.
[..]
Ja, als iemand dit filmpje een voorbeeld vindt van hoe het moet.quote:En jij gaat meteen van dat laatste uit als iemand vind dat er harder opgetreden moeten worden?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |