abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35730472
Italiaanse politie gaat zich te buiten aan racistische geweldpleging
quote:
Op enkele dagen van de Italiaanse verkiezingen word de regering Berlsuconi alweer geconfronteerd met een nieuwe schandaal. Deze word de opschudding veroorzaakt door een filmpje waarop enkel carabinieri minutenlang een Marokaanse man zwaar toetakelen. Zowel in Italie als in Marokko zorgen de beelden voor de nodige opschudding en Amnesti International eiste reeds een onafhankelijk onderzoek.

Drie leden van Italiaanse politie (twee carabinieri en één politieagent) lieten zich op video betrappen terwijl ze een jonge Marokaan aframmelden. De vide beelde dateren reeds van 19 februari 2006 in Braida, een buitewijk van Sassuolo in Bolgna. Moulay Amer Oulkadi Idrissi word door de drie agenten belaagd die hem in een donker blauwe Alfa willen “slaan”. Aan de andere kant van de straat staat een groepje jongeren waarvan één jongere het hele gebeuren filmt met zijn mobilofoon.
De beelden zijn ronduit schokkend en tonnen hoe de drie agenten mnutenlang inbeuken op hun slachtoffer. Het geweld blijft doorgaan ook lang nadat Moulay Amer Oulkadi Idrissi op grond in gevallen en nagenoeg levenloos blijft liggen. Zelfs als de omstaanders beginnen roepen gaat het geweld ongenadig door.
Moulay Amer Oulkadi Idrissi werd zo zwaar toegetaklet dat hij een week in het ziekenhuis dient opgenomen te worden om de ergste wonden te helen.

De video zal slechts enkele dagen later zijn weg vinden naar het internet, waar hij razendsnel zijn weg vind naar de Italiaanse media. De politie en regering trachten te geweldplegingen goed te praten omwille van vroegere aanrakingen met het gerecht van het slachtoffer.
Toch zorgt de zaak voor heel wat opschudding in Italië en Marokko en heeft ondertussen Amnestie International naar een onafhankelijk onderzoek gevraagd.
http://www.indymedia.be/en/node/1580

Video > http://www.indymedia.be/files/Un-Marocain-tabasse.wmv

Schandalig dat men dit nog goedkeurt
Het is een immigrant daarom maken ze zich hier niet druk om. Als het een rasechte Italiaan was was heel Italie rep en roer

Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  zondag 5 maart 2006 @ 02:25:20 #2
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_35730657
Goeie zaak
  zondag 5 maart 2006 @ 04:14:06 #3
108856 jehovaguerilla
Huilie counter @ 263
pi_35731850
Rodney king flashback
The Holy Roman Church has been in power for two thousand years, and is responsible for great suffering and sexual repression.Despite all that, it has also given us the Catholic schoolgirl uniform, so I hereby declare all its sins forgiven.
  zondag 5 maart 2006 @ 04:20:52 #4
104871 remlof
Europees federalist
pi_35731887
Verbaasd me niks, ik ben ook wel eens aangehouden in Milaan en gevraagd om m'n ID, geef ik ze dat beginnen ze van "ah sei olandese?, dove sono le droghe?" en dan konden ze niks vinden en protesteerde ik een beetje ging het van "whehehe buonanotte olandesino"
niet tof
  zondag 5 maart 2006 @ 04:26:09 #5
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_35731907
Is dat een copy paste van Indy?

Niet te lezen man, stikt van de taalfouten.

Dat filmpje zal dan ook wel vol met taalfouten zitten.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_35731999
quote:
Op zondag 5 maart 2006 04:20 schreef remlof het volgende:
Verbaasd me niks, ik ben ook wel eens aangehouden in Milaan en gevraagd om m'n ID, geef ik ze dat beginnen ze van "ah sei olandese?, dove sono le droghe?" en dan konden ze niks vinden en protesteerde ik een beetje ging het van "whehehe buonanotte olandesino"
niet tof
Nou ik weet niet of je het filmpje hebt gekeken, maar dit is wel even anders dan een beetje uitgelachen worden...
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
pi_35732035
Mag ik trouwens even weten waarom dit nu weer persé racisme is? Het verhaal zegt dat het is omdat het een bekende boef was...
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
pi_35732686
Arme jongen. Hij zal wel niets gedaan hebben.
  zondag 5 maart 2006 @ 10:34:27 #9
272 R@b
No-nonsens
pi_35733492
quote:
Op zondag 5 maart 2006 02:15 schreef Meki het volgende:

Waar staat dat ze die Marokkaanse crimineel in elkaar beukten omdat hij Marokkaan was?

Mooi ook die verontwaardiging in Marokko zelf. Een land dat bekend staat om zijn uitstekende mensenrechten en correcte politieoptreden tegen burgers.
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  zondag 5 maart 2006 @ 10:39:54 #10
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35733552
volgens mij willen ze hem gewoon die auto induwen maar spartelt ie tegen. en dat minutenlang inbeuken zie ik niet aangezien het filmpje ong. één minuut duurt.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zondag 5 maart 2006 @ 10:52:27 #11
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_35733704
quote:
Op zondag 5 maart 2006 10:39 schreef zoalshetis het volgende:
volgens mij willen ze hem gewoon die auto induwen maar spartelt ie tegen. en dat minutenlang inbeuken zie ik niet aangezien het filmpje ong. één minuut duurt.
pi_35733717
Het artikel zit vol spelfouten. Heb je het zelf getikt Meki?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zondag 5 maart 2006 @ 10:53:54 #13
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_35733720
Omgggg
  zondag 5 maart 2006 @ 10:54:58 #14
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35733740
quote:
Op zondag 5 maart 2006 10:52 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

wat is er?
  zondag 5 maart 2006 @ 10:55:46 #15
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_35733749
Wat is er?
pi_35733767
Opbokken, Rietvaerder.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_35733871
quote:
Op zondag 5 maart 2006 02:15 schreef Meki het volgende:

[..]

http://www.indymedia.be/en/node/1580

Video > http://www.indymedia.be/files/Un-Marocain-tabasse.wmv

Het is een immigrant daarom maken ze zich hier niet druk om. Als het een rasechte Italiaan was was heel Italie rep en roer
Schokkend Meki, je hebt helemaal gelijk. En dan nog eens in het achterhoofd houdend dat Marokkanen de meest verdelievende volk op deze aardbodem zijn.
  zondag 5 maart 2006 @ 11:46:45 #18
138514 1ofthefew
always on the run
pi_35734614
wat is er mis mee.
je ziet een criminele marokkaan (pleonasme) die tegenstribbelt onder aanmoedigingen van zijn criminele vriendjes waarna hij door de politie een beetje manieren krijgt bijgeleerd.

helemaak niks mis mee, moeten ze ook hier in nederland gaan doen.
De wereld is op hol geslagen
  zondag 5 maart 2006 @ 11:59:06 #19
107125 dancemacabre
is niet zo heel erg
pi_35734917
Een werkende sociaal aangepaste medemens overkomt dit niet, deze overbrengingsmethode is strikt gereserveerd voor een lagere boef/straatcrimineel en uitzonderlijk betreft dit een Marokkaan of niet?
  zondag 5 maart 2006 @ 12:03:18 #20
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_35735005
quote:
Op zondag 5 maart 2006 11:46 schreef 1ofthefew het volgende:
wat is er mis mee.
je ziet een criminele marokkaan (pleonasme) die tegenstribbelt onder aanmoedigingen van zijn criminele vriendjes waarna hij door de politie een beetje manieren krijgt bijgeleerd.

† In Memoriam † zondag 5 maart 2006 @ 12:24:15 #21
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_35735571
quote:
je ziet een criminele marokkaan (pleonasme)

Gelukkig hebben sommige Marokkanen dezezlfde zelfspot.

M.b.t. de OP, dit soort dingen gebeuren overal en het is eigenlijk een beetje sneu dat er weer met vette letters bij moet staan wat de afkomst is van het slachtoffer.
Het voegt niets toe .
pi_35735808
quote:
Zowel in Italie als in Marokko zorgen de beelden voor de nodige opschudding en Amnesti International eiste reeds een onafhankelijk onderzoek.
quote:
Anders spreek je je eigen bericht even tegen .
pi_35736064
quote:
Op zondag 5 maart 2006 12:31 schreef Lexie het volgende:

[..]

[..]

Anders spreek je je eigen bericht even tegen .
Meki kan niet schrijven, maar blijkbaar ook niet lezen.
pi_35738832
Het goedpraten van de nazimethoden van de Italiaanse politie past precies in de huidige euforie van vele mensen om de martelingen in o.a. Abu Ghraib.
Bekende boef of niet, Marokkaan of niet, dit soort schending van mensenrechten past niet in een democratisch land.
De Postcodeloterij helpt!........mensen de vernieling in.
  zondag 5 maart 2006 @ 14:02:41 #25
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_35739157
quote:
Op zondag 5 maart 2006 04:14 schreef jehovaguerilla het volgende:
Rodney king flashback
Dat zou mijn eerste reaktie zijn.

Damn..... heel fout. Die gast ligt nog en er springt zo'n ME-er er bovenop.
Sorry hoor

Goeie politie instruktie (NOT)
  zondag 5 maart 2006 @ 14:04:01 #26
89730 Drugshond
pi_35739214
quote:
Op zondag 5 maart 2006 13:55 schreef Mikrosoft het volgende:
Het goedpraten van de nazimethoden van de Italiaanse politie past precies in de huidige euforie van vele mensen om de martelingen in o.a. Abu Ghraib.
Bekende boef of niet, Marokkaan of niet, dit soort schending van mensenrechten past niet in een democratisch land.
Nuff said lijkt me.
  zondag 5 maart 2006 @ 14:06:41 #27
89730 Drugshond
pi_35739317
quote:
wat is er mis mee.

kom op man.... dit is zwaar over the edge
pi_35740723
quote:
wat is er mis mee.

Totdat iemand ( vriend, familielid ) hier dood gaat daardoor, dan zal je zeker anders praten
pi_35740846
quote:
Op zondag 5 maart 2006 10:34 schreef R@b het volgende:

[..]

Waar staat dat ze die Marokkaanse crimineel in elkaar beukten omdat hij Marokkaan was?

Mooi ook die verontwaardiging in Marokko zelf. Een land dat bekend staat om zijn uitstekende mensenrechten en correcte politieoptreden tegen burgers.
Laten we het aub niet over Italie en andere landen hebben , anders zijn we morgen nog niet klaar
  zondag 5 maart 2006 @ 14:51:03 #30
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35740878
quote:
Op zondag 5 maart 2006 13:55 schreef Mikrosoft het volgende:
ok! maar dan mag de tt wel aangepast worden.
pi_35740997
quote:
Op zondag 5 maart 2006 14:51 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ok! maar dan mag de tt wel aangepast worden.
nee deze titel beraast zich op de waarheid en heb hem overgenomen van de bron
pi_35741003
quote:
Op zondag 5 maart 2006 14:50 schreef Meki het volgende:

[..]

Laten we het aub niet over Italie en andere landen hebben , anders zijn we morgen nog niet klaar
We hebben het toch over Italie?

Verder inderdaad een beetje onzin om te stellen dat niemand zich druk maakt, terwijl in het bericht heel iets anders staat. Da's jammer, Meki, zo wordt de aandacht afgeleid van het eigenlijke bericht.
pi_35741057
quote:
Op zondag 5 maart 2006 14:53 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

We hebben het toch over Italie?

Verder inderdaad een beetje onzin om te stellen dat niemand zich druk maakt, terwijl in het bericht heel iets anders staat. Da's jammer, Meki, zo wordt de aandacht afgeleid van het eigenlijke bericht.
Ik heb het over de politici en de politie , die denkt daar anders over . want het is volgens terecht omdat hij een crimineel was .

Ik heb het dus niet over de Italiaanse burgers
pi_35741156
quote:
Op zondag 5 maart 2006 14:55 schreef Meki het volgende:

[..]

Ik heb het over de politici en de politie , die denkt daar anders over . want het is volgens terecht omdat hij een crimineel was .
Maar in het door jou geciteerde bericht gaat het toch ook over de methoden van de Marokkaanse politie? Ik weet wel waar het over gaat.
quote:
Ik heb het dus niet over de Italiaanse burgers
Nee, dat is allang duidelijk voor iedereen die een beetje oplet.
pi_35741255
quote:
Op zondag 5 maart 2006 14:58 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Maar in het door jou geciteerde bericht gaat het toch ook over de methoden van de Marokkaanse politie? Ik weet wel waar het over gaat.
[..]

Nee, dat is allang duidelijk voor iedereen die een beetje oplet.
Marokkaanse politie die maakt geen onderscheid tussen kleur of ras.
Die pakt iedereen op die niet aan zijn regels houdt.
pi_35741343
Rodney King kreeg trouwens z'n verdiende loon.
pi_35741374
quote:
Op zondag 5 maart 2006 15:02 schreef Johan_de_With het volgende:
wie is dat
  zondag 5 maart 2006 @ 15:11:03 #38
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35741645
quote:
Op zondag 5 maart 2006 15:00 schreef Meki het volgende:

[..]

Marokkaanse politie die maakt geen onderscheid tussen kleur of ras.
Die pakt iedereen op die niet aan zijn regels houdt.
en dat doen de italianen niet?
pi_35741738
quote:
Op zondag 5 maart 2006 15:11 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

en dat doen de italianen niet?
Volgens de bron doen Italianen dat niet
  zondag 5 maart 2006 @ 15:15:57 #40
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35741817
quote:
Op zondag 5 maart 2006 15:13 schreef Meki het volgende:

[..]

Volgens de bron doen Italianen dat niet
het wordt nu toegeschreven aan racisme, maar is het dat ook?

ik weet nog dat in spanje een stel vrienden van mij een houten strandtrap hadden gesloopt om vuur op het strand te kunnen maken.

toen kwam la policia. ze hebben gewoon slagen met de stok gehad tot ze bont en blauw waren. en nee dat waren geen marokkanen.
  zondag 5 maart 2006 @ 15:21:35 #41
89730 Drugshond
pi_35742006
quote:
Op zondag 5 maart 2006 15:02 schreef Johan_de_With het volgende:
Wil je zijn plaatsvervanger worden op deze digitale flora.
- Ja ik heb een kater -
pi_35742137
quote:
Op zondag 5 maart 2006 15:15 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

het wordt nu toegeschreven aan racisme, maar is het dat ook?

ik weet nog dat in spanje een stel vrienden van mij een houten strandtrap hadden gesloopt om vuur op het strand te kunnen maken.

toen kwam la policia. ze hebben gewoon slagen met de stok gehad tot ze bont en blauw waren. en nee dat waren geen marokkanen.
ze moesten je alleen oppakken en niet slaan
pi_35742185
quote:
Op zondag 5 maart 2006 15:21 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Wil je zijn plaatsvervanger worden op deze digitale flora.
- Ja ik heb een kater -
Ach, voor iemand die stevig onder invloed was, met doodsvaart reed en aanslagen deed op de politie heb ik niet bijster veel medelijden.
  Moderator zondag 5 maart 2006 @ 15:28:53 #44
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_35742256
ik wil wel wat meer achtergrond weten want Carabinieri is militaire politie, net zoiets als de Marechaussee daar moet je in Nederland ook echt geen problemen mee maken want ze slaan je echt kapot

die gasten doen dan ook geen wijkagent werk, die worden opgeroepen voor iets
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_35742347
quote:
Op zondag 5 maart 2006 15:28 schreef sp3c het volgende:
ik wil wel wat meer achtergrond weten want Carabinieri is militaire politie, net zoiets als de Marechaussee daar moet je in Nederland ook echt geen problemen mee maken want ze slaan je echt kapot

die gasten doen dan ook geen wijkagent werk, die worden opgeroepen voor iets
dus het is terecht als ze iemand bijna dood slaan ? want zo komt het op neer
  Moderator zondag 5 maart 2006 @ 15:34:48 #46
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_35742471
zou best kunnen, dat weet ik niet daar heb ik meer informatie voor nodig maar vooralsnog reken ik daar wel op ... gewoon doen wat je gezegd wordt als je dit soort figuren tegenkomt zeker als je een crimineel verleden hebt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 5 maart 2006 @ 15:36:32 #47
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35742530
Toen ik in Bologna studeerde, was er bij de universiteit een pleintje waar altijd studenten en Marokkanen rondhingen om te blowen. Nu ben ik zo'n blower niet, maar in de zon op een Middeleeuws pleintje mijn Italiaans oefenen door wat te keuvelen met de geestelijke kinderen van Umberto Eco, dat had dan wel weer wat.

Op een avond kwam de gemeentepolitie op jointjes controleren. Ze pakken ze af, ze stampen ze kapot, ze maken een grapje, ze flirten nog wat en ze lopen weer weg.

Eén avond vroegen ze ook om identiteitspapieren. Een Marokkaanse jongen trok zijn paspoort uit zijn binnenzak. Een nabijparaderende carabiniero zag dit, dacht dat hij een pistool aan het trekken was, en hij schoot hem zonder pardon door het hoofd. Zijn verweer? "Och, een Marokkaantje meer of minder..."
pi_35742540
quote:
Op zondag 5 maart 2006 15:34 schreef sp3c het volgende:
zou best kunnen, dat weet ik niet daar heb ik meer informatie voor nodig maar vooralsnog reken ik daar wel op ... gewoon doen wat je gezegd wordt als je dit soort figuren tegenkomt zeker als je een crimineel verleden hebt
Dan zijn ze zeer erg verkeerd bezig
  zondag 5 maart 2006 @ 15:37:14 #49
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35742561
quote:
Op zondag 5 maart 2006 15:25 schreef Meki het volgende:

[..]

ze moesten je alleen oppakken en niet slaan
misschien heeft ie een verleden van moeilijk doen en je ziet dat ie lastig de auto ingaat. niks racistisch aan volgens mij, maar goed we wachten af. doe jij dat ook?
  zondag 5 maart 2006 @ 15:37:58 #50
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_35742589
quote:
Op zondag 5 maart 2006 14:06 schreef Drugshond het volgende:

[..]

kom op man.... dit is zwaar over the edge
Ach een paar klopjes, moet hij maar niet tegenstribbelen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')