http://www.indymedia.be/en/node/1580quote:Op enkele dagen van de Italiaanse verkiezingen word de regering Berlsuconi alweer geconfronteerd met een nieuwe schandaal. Deze word de opschudding veroorzaakt door een filmpje waarop enkel carabinieri minutenlang een Marokaanse man zwaar toetakelen. Zowel in Italie als in Marokko zorgen de beelden voor de nodige opschudding en Amnesti International eiste reeds een onafhankelijk onderzoek.
Drie leden van Italiaanse politie (twee carabinieri en één politieagent) lieten zich op video betrappen terwijl ze een jonge Marokaan aframmelden. De vide beelde dateren reeds van 19 februari 2006 in Braida, een buitewijk van Sassuolo in Bolgna. Moulay Amer Oulkadi Idrissi word door de drie agenten belaagd die hem in een donker blauwe Alfa willen “slaan”. Aan de andere kant van de straat staat een groepje jongeren waarvan één jongere het hele gebeuren filmt met zijn mobilofoon.
De beelden zijn ronduit schokkend en tonnen hoe de drie agenten mnutenlang inbeuken op hun slachtoffer. Het geweld blijft doorgaan ook lang nadat Moulay Amer Oulkadi Idrissi op grond in gevallen en nagenoeg levenloos blijft liggen. Zelfs als de omstaanders beginnen roepen gaat het geweld ongenadig door.
Moulay Amer Oulkadi Idrissi werd zo zwaar toegetaklet dat hij een week in het ziekenhuis dient opgenomen te worden om de ergste wonden te helen.
De video zal slechts enkele dagen later zijn weg vinden naar het internet, waar hij razendsnel zijn weg vind naar de Italiaanse media. De politie en regering trachten te geweldplegingen goed te praten omwille van vroegere aanrakingen met het gerecht van het slachtoffer.
Toch zorgt de zaak voor heel wat opschudding in Italië en Marokko en heeft ondertussen Amnestie International naar een onafhankelijk onderzoek gevraagd.
Nou ik weet niet of je het filmpje hebt gekeken, maar dit is wel even anders dan een beetje uitgelachen worden...quote:Op zondag 5 maart 2006 04:20 schreef remlof het volgende:
Verbaasd me niks, ik ben ook wel eens aangehouden in Milaan en gevraagd om m'n ID, geef ik ze dat beginnen ze van "ah sei olandese?, dove sono le droghe?" en dan konden ze niks vinden en protesteerde ik een beetje ging het van "whehehe buonanotte olandesino"
niet tof
Waar staat dat ze die Marokkaanse crimineel in elkaar beukten omdat hij Marokkaan was?quote:Op zondag 5 maart 2006 02:15 schreef Meki het volgende:
Italiaanse politie gaat zich te buiten aan racistische geweldpleging
quote:Op zondag 5 maart 2006 10:39 schreef zoalshetis het volgende:
volgens mij willen ze hem gewoon die auto induwen maar spartelt ie tegen. en dat minutenlang inbeuken zie ik niet aangezien het filmpje ong. één minuut duurt.
wat is er?quote:
Schokkend Meki, je hebt helemaal gelijk. En dan nog eens in het achterhoofd houdend dat Marokkanen de meest verdelievende volk op deze aardbodem zijn.quote:Op zondag 5 maart 2006 02:15 schreef Meki het volgende:
[..]
http://www.indymedia.be/en/node/1580
Video > http://www.indymedia.be/files/Un-Marocain-tabasse.wmv
Schandalig dat men dit nog goedkeurt![]()
Het is een immigrant daarom maken ze zich hier niet druk om. Als het een rasechte Italiaan was was heel Italie rep en roer![]()
quote:Op zondag 5 maart 2006 11:46 schreef 1ofthefew het volgende:
wat is er mis mee.
je ziet een criminele marokkaan (pleonasme) die tegenstribbelt onder aanmoedigingen van zijn criminele vriendjes waarna hij door de politie een beetje manieren krijgt bijgeleerd.
helemaak niks mis mee, moeten ze ook hier in nederland gaan doen.
quote:Op zondag 5 maart 2006 11:46 schreef 1ofthefew het volgende:
je ziet een criminele marokkaan (pleonasme)
quote:Zowel in Italie als in Marokko zorgen de beelden voor de nodige opschudding en Amnesti International eiste reeds een onafhankelijk onderzoek.
Anders spreek je je eigen bericht even tegenquote:Schandalig dat men dit nog goedkeurt![]()
Het is een immigrant daarom maken ze zich hier niet druk om. Als het een rasechte Italiaan was was heel Italie rep en roer![]()
Meki kan niet schrijven, maar blijkbaar ook niet lezen.quote:Op zondag 5 maart 2006 12:31 schreef Lexie het volgende:
[..]
[..]
Anders spreek je je eigen bericht even tegen.
Dat zou mijn eerste reaktie zijn.quote:Op zondag 5 maart 2006 04:14 schreef jehovaguerilla het volgende:
Rodney king flashback
Nuff said lijkt me.quote:Op zondag 5 maart 2006 13:55 schreef Mikrosoft het volgende:
Het goedpraten van de nazimethoden van de Italiaanse politie past precies in de huidige euforie van vele mensen om de martelingen in o.a. Abu Ghraib.
Bekende boef of niet, Marokkaan of niet, dit soort schending van mensenrechten past niet in een democratisch land.
kom op man.... dit is zwaar over the edgequote:Op zondag 5 maart 2006 11:46 schreef 1ofthefew het volgende:
wat is er mis mee.
je ziet een criminele marokkaan (pleonasme) die tegenstribbelt onder aanmoedigingen van zijn criminele vriendjes waarna hij door de politie een beetje manieren krijgt bijgeleerd.
Totdat iemand ( vriend, familielid ) hier dood gaat daardoor, dan zal je zeker anders pratenquote:Op zondag 5 maart 2006 11:46 schreef 1ofthefew het volgende:
wat is er mis mee.
Laten we het aub niet over Italie en andere landen hebben , anders zijn we morgen nog niet klaarquote:Op zondag 5 maart 2006 10:34 schreef R@b het volgende:
[..]
Waar staat dat ze die Marokkaanse crimineel in elkaar beukten omdat hij Marokkaan was?
Mooi ook die verontwaardiging in Marokko zelf. Een land dat bekend staat om zijn uitstekende mensenrechten en correcte politieoptreden tegen burgers.![]()
ok! maar dan mag de tt wel aangepast worden.quote:Op zondag 5 maart 2006 13:55 schreef Mikrosoft het volgende:
Het goedpraten van de nazimethoden van de Italiaanse politie past precies in de huidige euforie van vele mensen om de martelingen in o.a. Abu Ghraib.
Bekende boef of niet, Marokkaan of niet, dit soort schending van mensenrechten past niet in een democratisch land.
nee deze titel beraast zich op de waarheid en heb hem overgenomen van de bronquote:Op zondag 5 maart 2006 14:51 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ok! maar dan mag de tt wel aangepast worden.
We hebben het toch over Italie?quote:Op zondag 5 maart 2006 14:50 schreef Meki het volgende:
[..]
Laten we het aub niet over Italie en andere landen hebben , anders zijn we morgen nog niet klaar
Ik heb het over de politici en de politie , die denkt daar anders over . want het is volgens terecht omdat hij een crimineel was .quote:Op zondag 5 maart 2006 14:53 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
We hebben het toch over Italie?
Verder inderdaad een beetje onzin om te stellen dat niemand zich druk maakt, terwijl in het bericht heel iets anders staat. Da's jammer, Meki, zo wordt de aandacht afgeleid van het eigenlijke bericht.
Maar in het door jou geciteerde bericht gaat het toch ook over de methoden van de Marokkaanse politie? Ik weet wel waar het over gaat.quote:Op zondag 5 maart 2006 14:55 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik heb het over de politici en de politie , die denkt daar anders over . want het is volgens terecht omdat hij een crimineel was .
Nee, dat is allang duidelijk voor iedereen die een beetje oplet.quote:Ik heb het dus niet over de Italiaanse burgers
Marokkaanse politie die maakt geen onderscheid tussen kleur of ras.quote:Op zondag 5 maart 2006 14:58 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Maar in het door jou geciteerde bericht gaat het toch ook over de methoden van de Marokkaanse politie? Ik weet wel waar het over gaat.
[..]
Nee, dat is allang duidelijk voor iedereen die een beetje oplet.
wie is datquote:Op zondag 5 maart 2006 15:02 schreef Johan_de_With het volgende:
Rodney King kreeg trouwens z'n verdiende loon.
en dat doen de italianen niet?quote:Op zondag 5 maart 2006 15:00 schreef Meki het volgende:
[..]
Marokkaanse politie die maakt geen onderscheid tussen kleur of ras.
Die pakt iedereen op die niet aan zijn regels houdt.
Volgens de bron doen Italianen dat nietquote:
het wordt nu toegeschreven aan racisme, maar is het dat ook?quote:
Wil je zijn plaatsvervanger worden op deze digitale flora.quote:Op zondag 5 maart 2006 15:02 schreef Johan_de_With het volgende:
Rodney King kreeg trouwens z'n verdiende loon.
ze moesten je alleen oppakken en niet slaanquote:Op zondag 5 maart 2006 15:15 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
het wordt nu toegeschreven aan racisme, maar is het dat ook?
ik weet nog dat in spanje een stel vrienden van mij een houten strandtrap hadden gesloopt om vuur op het strand te kunnen maken.
toen kwam la policia. ze hebben gewoon slagen met de stok gehad tot ze bont en blauw waren. en nee dat waren geen marokkanen.
Ach, voor iemand die stevig onder invloed was, met doodsvaart reed en aanslagen deed op de politie heb ik niet bijster veel medelijden.quote:Op zondag 5 maart 2006 15:21 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Wil je zijn plaatsvervanger worden op deze digitale flora.![]()
- Ja ik heb een kater -
dus het is terecht als ze iemand bijna dood slaan ? want zo komt het op neerquote:Op zondag 5 maart 2006 15:28 schreef sp3c het volgende:
ik wil wel wat meer achtergrond weten want Carabinieri is militaire politie, net zoiets als de Marechaussee daar moet je in Nederland ook echt geen problemen mee maken want ze slaan je echt kapot
die gasten doen dan ook geen wijkagent werk, die worden opgeroepen voor iets
Dan zijn ze zeer erg verkeerd bezigquote:Op zondag 5 maart 2006 15:34 schreef sp3c het volgende:
zou best kunnen, dat weet ik niet daar heb ik meer informatie voor nodig maar vooralsnog reken ik daar wel op ... gewoon doen wat je gezegd wordt als je dit soort figuren tegenkomt zeker als je een crimineel verleden hebt
misschien heeft ie een verleden van moeilijk doen en je ziet dat ie lastig de auto ingaat. niks racistisch aan volgens mij, maar goed we wachten af. doe jij dat ook?quote:Op zondag 5 maart 2006 15:25 schreef Meki het volgende:
[..]
ze moesten je alleen oppakken en niet slaan
Ach een paar klopjes, moet hij maar niet tegenstribbelen.quote:Op zondag 5 maart 2006 14:06 schreef Drugshond het volgende:
[..]
kom op man.... dit is zwaar over the edge
quote:Op zondag 5 maart 2006 15:36 schreef Floripas het volgende:
Eén avond vroegen ze ook om identiteitspapieren. Een Marokkaanse jongen trok zijn paspoort uit zijn binnenzak. Een nabijparaderende carabiniero zag dit, dacht dat hij een pistool aan het trekken was, en hij schoot hem zonder pardon door het hoofd. Zijn verweer? "Och, een Marokkaantje meer of minder..."
quote:Op zondag 5 maart 2006 15:36 schreef Floripas het volgende:
Toen ik in Bologna studeerde, was er bij de universiteit een pleintje waar altijd studenten en Marokkanen rondhingen om te blowen. Nu ben ik zo'n blower niet, maar in de zon op een Middeleeuws pleintje mijn Italiaans oefenen door wat te keuvelen met de geestelijke kinderen van Umberto Eco, dat had dan wel weer wat.
Op een avond kwam de gemeentepolitie op jointjes controleren. Ze pakken ze af, ze stampen ze kapot, ze maken een grapje, ze flirten nog wat en ze lopen weer weg.
Eén avond vroegen ze ook om identiteitspapieren. Een Marokkaanse jongen trok zijn paspoort uit zijn binnenzak. Een nabijparaderende carabiniero zag dit, dacht dat hij een pistool aan het trekken was, en hij schoot hem zonder pardon door het hoofd. Zijn verweer? "Och, een Marokkaantje meer of minder..."
hoezo?quote:
dat weet je dus nietquote:
Eén avond vroegen ze ook om identiteitspapieren. Een Marokkaanse jongen trok zijn paspoort uit zijn binnenzak. Een nabijparaderende carabiniero zag dit, dacht dat hij een pistool aan het trekken was, en hij schoot hem zonder pardon door het hoofd. Zijn verweer? "Och, een Marokkaantje meer of minder..."quote:
ja van florispas. heb dit verhaal nooit gehoord en is toch iets erger dan een arrestant die tegensputtert.quote:Op zondag 5 maart 2006 15:41 schreef Meki het volgende:
[..]
militaire politie moet niet denken dat ze alles kunnen - het enige wat ze kunnen is haat en kwaadheidquote:Op zondag 5 maart 2006 15:41 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat weet je dus niet
vooralsnog is het enige wat bekend is dat filmpje, daarop zie ik een aantal agenten die zeggen iets in de trend van 'mee in de auto jij stuk crimineel' manneke in kwestie zegt 'nee ik ga niet, je weet, ik sweeer' waarop de agenten heb een handje helpen ... kan best een foute actie zijn maar dat is momenteel niet echt duidelijk
zoals gezegd, met militaire politie moet je geen grappen maken
is de agent daardoor veroordeeld ?quote:Op zondag 5 maart 2006 15:42 schreef sp3c het volgende:
nee dan is die agent racistisch bezig, niet italie
zie toch, in herasmusnaam, niet alles alsof het tegen de islam is. dat zou je leven een stuk fijner maken. geloof me.quote:Op zondag 5 maart 2006 15:42 schreef Meki het volgende:
[..]
militaire politie moet niet denken dat ze alles kunnen - het enige wat ze kunnen is haat en kwaadheid
quote:Op zondag 5 maart 2006 15:42 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja van florispas. heb dit verhaal nooit gehoord en is toch iets erger dan een arrestant die tegensputtert.
dat is hun baan, ze zijn niet oom agent, ze komen als oom agent het niet meer afkanquote:Op zondag 5 maart 2006 15:42 schreef Meki het volgende:
[..]
militaire politie moet niet denken dat ze alles kunnen
wtf weet jij daar nou van, voor vandaag heb je waarschijnlijk nog nooit van die gasten gehoordquote:- het enige wat ze kunnen is haat en kwaadheid
weet jij het?quote:
hun baan om mensen bijna de dood in te juichenquote:Op zondag 5 maart 2006 15:45 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat is hun baan, ze zijn niet oom agent, ze komen als oom agent het niet meer afkan
[..]
wtf weet jij daar nou van, voor vandaag heb je waarschijnlijk nog nooit van die gasten gehoord
ik heb gehoord dat een vooraanstaande maffiabaas je wilde hebben vanwege je ongenuanceerdheid en gespeelde domheid.quote:Op zondag 5 maart 2006 15:44 schreef Meki het volgende:
[..]
Dit verhaal is enkel een topje van de ijsberg
dan komt dit weer erbij - wat nog meer ? wat houdt Italie voor ons in petto
quote:Op zondag 5 maart 2006 15:47 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik heb gehoord dat een vooraanstaande maffiabaas je wilde hebben vanwege je ongenuanceerdheid en gespeelde domheid.![]()
nee te slaanquote:Op zondag 5 maart 2006 15:46 schreef Meki het volgende:
[..]
hun baan om mensen bijna de dood in te juichen![]()
quote:Op zondag 5 maart 2006 15:47 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik heb gehoord dat een vooraanstaande maffiabaas je wilde hebben vanwege je ongenuanceerdheid en gespeelde domheid.![]()
Definiëer crimineel.quote:Op zondag 5 maart 2006 15:55 schreef Martijn_fijn het volgende:
Overigens een harde politie-aanpak bij een arrestatie van een crimineel is goed.
Ja, zodat het geweld sneller escaleert en er kogels gaan rondvliegen. Slim ben jij.quote:Op zondag 5 maart 2006 15:55 schreef Martijn_fijn het volgende:
Overigens een harde politie-aanpak bij een arrestatie van een crimineel is goed.
Ik denk het wel. Het werd een grote controverse in het zeer linkse Bologna.quote:
Dus, met andere woorden, de getinte medelanders mogen allah op hun blote knietjes danken dat ze in NL wonen itt Italië.quote:Op zondag 5 maart 2006 16:07 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik denk het wel. Het werd een grote controverse in het zeer linkse Bologna.
Dat neemt niet weg dat de Italiaanse samenleving openlijk racistischer is dan de onze. Heel veel racistischer. Een Ayaan Hirsi Ali zou daar eigenlijk al niet kunnen om haar huidskleur.
Minuten langquote:Op zondag 5 maart 2006 02:15 schreef Meki het volgende:
[..]
http://www.indymedia.be/en/node/1580
Video > http://www.indymedia.be/files/Un-Marocain-tabasse.wmv
Schandalig dat men dit nog goedkeurt![]()
Ah daar is het zielige migranten gedoe weer , nok daaar nou eens mee ....quote:Het is een immigrant daarom maken ze zich hier niet druk om.
quote:racistische geweldpleging
een lievertje dus .....quote:De politie en regering trachten te geweldplegingen goed te praten omwille van vroegere aanrakingen met het gerecht van het slachtoffer.
Mijn god, dat filmpje.quote:Op zondag 5 maart 2006 16:20 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Dat moesten ze hier in Nederland ook doen.
Je hebt even gemist dat er een agent met zijn beide voeten op hem springt?quote:Op zondag 5 maart 2006 16:39 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Mijn god, dat filmpje.Het enige wat er te zien is, is dat de arrestant op een wat ongelukkige en agressieve manier een auto in wordt geschopt. Veel meer is het niet en al helemaal geen 'racisme' op een Rodney King-achtige manier. Het is hoe de politie met mensen omgaat buiten de Nederlandse 'de politie is je vriend'.
Omdat sommige types het verdienen? Die types die voor die "gezellige" sfeer op straat zorgen? Die types die vorige 3 vrienden (waaronder een meisje) van mij zonder reden in elkaar sloegen, en vervolgens de auto zwaar hebben beschadigd met o.a. een baksteen? Daarom.quote:Op zondag 5 maart 2006 16:38 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk, als er nog nooit wat gebeurd is? Vind het eigenlijk een beetje triest/zielig/sneu ...
Vast verre familie van Oksel.quote:Op zondag 5 maart 2006 16:41 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Je hebt even gemist dat er een agent met zijn beide voeten op hem springt?
Je zegt net dat er nog nooit wat gebeurd is?quote:Op zondag 5 maart 2006 16:42 schreef Oksel het volgende:
[..]
Omdat sommige types het verdienen? Die types die voor die "gezellige" sfeer op straat zorgen? Die types die vorige 3 vrienden (waaronder een meisje) van mij in elkaar sloegen, en vervolgens de auto zwaar hebben beschadigd met o.a. een baksteen? Daarom.
Niet bij mij of mijn vriendin nee.quote:Op zondag 5 maart 2006 16:42 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Je zegt net dat er nog nooit wat gebeurd is?
Het zit wel diep he? Ik begrijp het enigzins nog wel.. Man ik hou ook niet van die Marokaanse straatschoffies, maar get a life. Je kan er wel over in de stress gaan zitten of elke dag over fantaseren, maar daar wordt je ook niet gelukkig van.quote:Op zondag 5 maart 2006 16:42 schreef Oksel het volgende:
[..]
Omdat sommige types het verdienen? Die types die voor die "gezellige" sfeer op straat zorgen? Die types die vorige 3 vrienden (waaronder een meisje) van mij in elkaar sloegen, en vervolgens de auto zwaar hebben beschadigd met o.a. een baksteen? Daarom.
Mja, ik ga het hier even bij laten, succes met de ijzeren staven enzoquote:
Get a life? Wees maar niet bang.. ik ben verder volkomen normaal, en het is ook sporadisch dat zulke beelden voor mijn ogen voorbij flitsen. Overigens wel altijd naar aanleiding van een gebeurtenis. Dus zo ziek ben ik niet..quote:Op zondag 5 maart 2006 16:44 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Het zit wel diep he? Ik begrijp het enigzins nog wel.. Man ik hou ook niet van die Marokaanse straatschoffies, maar get a life. Je kan er wel over in de stress gaan zitten of elke dag over fantaseren, maar daar wordt je ook niet gelukkig van.![]()
"Ja, doe maar niks aan terrorismebestrijding in Nederland, jij kafir mag op je blote knietjes Jahweh danken dat je niet in Irak woont."quote:Op zondag 5 maart 2006 16:18 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Dus, met andere woorden, de getinte medelanders mogen allah op hun blote knietjes danken dat ze in NL wonen itt Italië.
Bij voorkeur op jou, in een tochtig steegje.quote:Op zondag 5 maart 2006 16:20 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Dat moesten ze hier in Nederland ook doen.
Dankje.quote:Op zondag 5 maart 2006 16:45 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Mja, ik ga het hier even bij laten, succes met de ijzeren staven enzo![]()
Gut, woonden die allemaal in Bari?quote:Op zondag 5 maart 2006 16:42 schreef Oksel het volgende:
[..]
Omdat sommige types het verdienen? Die types die voor die "gezellige" sfeer op straat zorgen? Die types die vorige 3 vrienden (waaronder een meisje) van mij zonder reden in elkaar sloegen, en vervolgens de auto zwaar hebben beschadigd met o.a. een baksteen? Daarom.
Wat heeft terrorismebestijding te maken met dit? Ik heb mijn geboorteland niet verlaten om elders de jolige crimineel uit te hangen.quote:Op zondag 5 maart 2006 16:47 schreef Floripas het volgende:
[..]
"Ja, doe maar niks aan terrorismebestrijding in Nederland, jij kafir mag op je blote knietjes Jahweh danken dat je niet in Irak woont."
quote:
Het is een vergelijking.quote:Op zondag 5 maart 2006 17:03 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Wat heeft terrorismebestijding te maken met dit? Ik heb mijn geboorteland niet verlaten om elders de jolige crimineel uit te hangen.
Maargoed, je lult weer eens uit je nek
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |