Ausweis! Aufmachen! Schnell!quote:Op zondag 5 maart 2006 21:21 schreef StefanP het volgende:
[..]
Dat figuur zal het er inderdaad wel naar gemaakt hebben. Vast zo'n lief en aardig kereltje met een strafblad van 5 pagina's. Zelfs de heerlijk ongekleurde bronindymedia
heeft dit niet uit het artikel durven halen.
Moesten ze hier ook eens doen. Gewoon aframmelen. "Oh jij wil respect? Hier, ik zal je wat respect geven... <haalt knuppel van de riem>"
Gelukkig denken anderen het ook als ze een filmpje zien waarin jij zomaar wordt afgerachtquote:Op zondag 5 maart 2006 08:20 schreef Rasje het volgende:
Arme jongen. Hij zal wel niets gedaan hebben.![]()
de marechaussee ookquote:Op zondag 5 maart 2006 21:02 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Carabinieri doet ook allerlei politie werk. Bv bij voetbalwedstrijden.
juist, als je nix gedaan hebt dan laten ze je vrijquote:[..]
Uiteraard, gewoon doen wat je gezegd wordt.
dat weet ik dus niet, daarom vraag ik om meer achtergrondinformatie, ik weet niet wat de oorzaak van het geweld is maar wat ik in dat filmpje zie vind ik niet bij voorbaat fout ... het is wat hardhandig ja maar dat kun je van die gasten verwachtenquote:[..]
Maakt niet uit wat ie deed... is sowieso een foute actie.
Je laatste zin slaat nergens op. Praat niks goed.
De politie wordt geacht zo getraind te zijn dat ze dat soort emoties kunnen onderdrukken, toch?quote:Op maandag 6 maart 2006 00:02 schreef drammers het volgende:
Gek ik woon in italië. In 6 maanden 4 keer problemen gezien en 4 keer met Noord Afrikanen. Op z'n kop stampen is niet echt tof/ gerechtvaardigd, maar de kwaliteit is niet al te goed. Geen idee wat ervoor gebeurd is (misschien wordt wel van verkrachting verdacht) en sommige mensen kunnen daar emotioneel van worden.
Er zijn wel degelijk problemen met chinezen, namelijk de georganiseerde misdaad. En Senegalezen...heb je wel eens 's avonds laat langs de autostrada gereden? Al die zwarte hoeren...quote:Overigens ben ik voor hard optreden. Het is hier stukken veiliger dan in Den Haag, waar ik een tijd gewoond heb...Het maakt niet uit of Marokkanen in DH, Bologna, of Parijs wonen. Problemen zullen ze blijven veroorzaken.. Hier zijn ook veel Senegalesen en Chinesen en daar zijn eigenlijk nooit problemen mee en die zie ik ook niet om 2 uur 's nachts op straat (als ik een enkele keer laat buiten ben)...
Die behandeling lijkt me per definitie niet terecht.quote:Op maandag 6 maart 2006 09:35 schreef Mr.J het volgende:
Een hoop aanstellerij om niets zeg. Een lastige arrestant krijgt wat klappen, soit. Dat had misschien minder gekunt maar aangezien niemand hier de achtergrondinfo weet van de arrestant blijft het gissen of die behandeling al dan niet terrecht was.
Ik ben een vrouw.quote:Triest is ook weer als iemand vind dat men hier in NL ook harder mag optreden dat meteen weer een vergelijking met WOII getrokken gaat worden (Floripas @ 21.25). Nee zo maak je een sterk punt kerel.
Als die persoon in kwestie een cop killer is die nu nog eens tegenwerkt is eea begrijpelijk. Maar dat is dus speculatie.quote:Op maandag 6 maart 2006 10:23 schreef Floripas het volgende:
[..]
Die behandeling lijkt me per definitie niet terecht.
Ja, maak er even een drama van zeg.quote:Ik ben een vrouw.
Hij heeft het over het afbreken van de rechtsstaat, het doen verdwijnen van rechten van individuen. Ik had ook wel een vergelijking met Stalin kunnen maken, hoor.
Hij werkt niet tegen, hij is duidelijk niet gewapend, hij wordt gewoon in elkaar gemept.quote:Op maandag 6 maart 2006 10:46 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Als die persoon in kwestie een cop killer is die nu nog eens tegenwerkt is eea begrijpelijk. Maar dat is dus speculatie.
[..]
Ik had het niet over de concentratiekampen, ik had het over de politiestaat.quote:Ja, maak er even een drama van zeg.
Iemand die vind dat je best wel eens een knuppel tegen tuig mag gebruiken gelijk trekken aan een massamoordenaar.
Wat ik kan zien heeft hij totaal geen behoefte om mee te werken. Voor de rest hebben zowel jij en ik geen extra info om te kunnen vaststellen of dat geweld buitenproportioneel was of niet.quote:Op maandag 6 maart 2006 11:04 schreef Floripas het volgende:
[..]
Hij werkt niet tegen, hij is duidelijk niet gewapend, hij wordt gewoon in elkaar gemept.
Dan nog is het een absurde vergelijking. Heel veel NL's zijn mijn inziens voor een harde aanpak van tuig. Als je een hardere aanpak van tuig linkt aan een politiestaat klopt er alsnog iets niet helemaal bij je.quote:Ik had het niet over de concentratiekampen, ik had het over de politiestaat.
Hij wordt al meteen bij de nek gegrepen, hij krijgt helemaal geen kans om al dan niet mee te werken.quote:Op maandag 6 maart 2006 11:16 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Wat ik kan zien heeft hij totaal geen behoefte om mee te werken. Voor de rest hebben zowel jij en ik geen extra info om te kunnen vaststellen of dat geweld buitenproportioneel was of niet.
[..]
Er is een baaierd aan mogelijkheden tussen draaideurcriminelen gelijk weer op straat donderen en iemand het ziekenhuis intrappen.quote:Dan nog is het een absurde vergelijking. Heel veel NL's zijn mijn inziens voor een harde aanpak van tuig. Als je een hardere aanpak van tuig linkt aan een politiestaat klopt er alsnog iets niet helemaal bij je.
Als ik een kuthumeur heb een paar borrels opheb kun je van mij ook een barkruk op je hoofd verwachten als je lastig doet.quote:Op maandag 6 maart 2006 00:59 schreef sp3c het volgende:
dat weet ik dus niet, daarom vraag ik om meer achtergrondinformatie, ik weet niet wat de oorzaak van het geweld is maar wat ik in dat filmpje zie vind ik niet bij voorbaat fout ... het is wat hardhandig ja maar dat kun je van die gasten verwachten
Geweld is rechtvaardig wanneer het zelfverdediging betreft of een ander doel dient. Wat je hier ziet dient geen enkel doel. Daar hoef je geen verdere achtergrondinfo voor te hebben.quote:Op maandag 6 maart 2006 11:16 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Wat ik kan zien heeft hij totaal geen behoefte om mee te werken. Voor de rest hebben zowel jij en ik geen extra info om te kunnen vaststellen of dat geweld buitenproportioneel was of niet.
Harde aanpak dat regelt justitie. Niet de politieman op straat. Die moet gewoon z'n werk doen en indien nodig daarbij proportioneel geweld toepassen.quote:Dan nog is het een absurde vergelijking. Heel veel NL's zijn mijn inziens voor een harde aanpak van tuig. Als je een hardere aanpak van tuig linkt aan een politiestaat klopt er alsnog iets niet helemaal bij je.
Ligt aan jou dan. Kijk eens goed.quote:Op maandag 6 maart 2006 11:31 schreef jimjim1983 het volgende:
ligt het aan mij of valt het allemaal wel mee op dat filmpje?
We kunnen het wel even naspelen, hoor, trek je shirt maar vast uit.quote:Op maandag 6 maart 2006 11:31 schreef jimjim1983 het volgende:
ligt het aan mij of valt het allemaal wel mee op dat filmpje?
Jij weet dus wat er zich daarvoor heeft afgespeeld?quote:Op maandag 6 maart 2006 11:22 schreef Floripas het volgende:
[..]
Hij wordt al meteen bij de nek gegrepen, hij krijgt helemaal geen kans om al dan niet mee te werken.
En jij gaat meteen van dat laatste uit als iemand vind dat er harder opgetreden moeten worden?quote:Er is een baaierd aan mogelijkheden tussen draaideurcriminelen gelijk weer op straat donderen en iemand het ziekenhuis intrappen.
dat springen had ik gemistquote:Op maandag 6 maart 2006 11:38 schreef Floripas het volgende:
[..]
We kunnen het wel even naspelen, hoor, trek je shirt maar vast uit.
*Trekt legerkisten van broertje aan, bindt gewicht aan enkels*
Zeg ik dan dat ik dit goedkeur? Ik heb geen idee wat de achtergrond info hiervan is, maar er zijn gevallen waar ik wel kan begrijpen dat iemand redelijk ward aangepakt wordt.quote:Op maandag 6 maart 2006 11:33 schreef Pappie_Culo het volgende:
Mr J... begrijpelijk is niet hetzelfde als correct, rechtvaardig of wat dan ook. Bovendien gebruikt de politie in NL ook de wapenstok en pepperspray. Is iets anders dan wat je hier ziet.
Zie punt hierboven.quote:Geweld is rechtvaardig wanneer het zelfverdediging betreft of een ander doel dient. Wat je hier ziet dient geen enkel doel. Daar hoef je geen verdere achtergrondinfo voor te hebben.
In dit voorbeeld heeft niemand het over buiten proportioneel geweld. Dat maken anderen er weer van. Harder bepaald tuig aanpakken door bijv. eens een knuppel te gebruiken als men niet wilt opdonderen als de politie dat zegt is mijn inziens proportioneel.quote:Harde aanpak dat regelt justitie. Niet de politieman op straat. Die moet gewoon z'n werk doen en indien nodig daarbij proportioneel geweld toepassen.
Sorry, ik vind er ook weinig schokkends aan eigenlijk.quote:Ligt aan jou dan. Kijk eens goed.
nee jij slaat de plank mis, de barkruk in dit geval, want jij bent niet gemachtigd om geweld te gebruiken als ik lastig doe, de politie wel en de militaire politie mag daar verder in gaan.quote:Op maandag 6 maart 2006 11:33 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Als ik een kuthumeur heb een paar borrels opheb kun je van mij ook een barkruk op je hoofd verwachten als je lastig doet.
Geloof niet dat ik mezelf daarmee vrijpleit. En terecht. Dus je slaat de plank behoorlijk mis.
tijdens een gemiddelde voetbalrel gaat het er harder aan toe dan wat ik op deze video ziequote:Nogmaals, in een democratisch land kan een overheidsapparaat niet op dergelijke wijze met burgers omgaan.
Proportioneel geweld ja. Overduidelijk niet het geval hier. Het inslaan en springen op weerloze slachtoffers mogen ze geen van allen.quote:Op maandag 6 maart 2006 12:16 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee jij slaat de plank mis, de barkruk in dit geval, want jij bent niet gemachtigd om geweld te gebruiken als ik lastig doe, de politie wel en de militaire politie mag daar verder in gaan.
Lulkoek.quote:tijdens een gemiddelde voetbalrel gaat het er harder aan toe dan wat ik op deze video zie
Hij is denk ik halverwege al buiten westen, dus dat werkt niet lekker meequote:Op maandag 6 maart 2006 11:51 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Jij weet dus wat er zich daarvoor heeft afgespeeld?
Buiten dat werkt hij na een paar klappen ook totaal niet mee.
[..]
Ja, als iemand dit filmpje een voorbeeld vindt van hoe het moet.quote:En jij gaat meteen van dat laatste uit als iemand vind dat er harder opgetreden moeten worden?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |