Ik ken haast geen Latijn, maar glubam klinkt eng.quote:Op donderdag 2 maart 2006 18:29 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ad homines veni et glubam.
(Dat moet je maar niet willen vertalen, denk ik)
Neem me minitieus pretentieusquote:Op donderdag 2 maart 2006 18:29 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ad homines veni et glubam.
(Dat moet je maar niet willen vertalen, denk ik)
Moet jij niet eens zwart worden?quote:Op donderdag 2 maart 2006 18:30 schreef Mutant01 het volgende:
DIe christen loopt weer eens achter heur.
Deze Christen was eerder, vandaar een zoenoffer aan de Ijzeren kanselier.quote:Op donderdag 2 maart 2006 18:30 schreef Mutant01 het volgende:
quote:Op donderdag 2 maart 2006 18:31 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Ik ken haast geen Latijn, maar glubam klinkt eng.
1 minuut voor.quote:Op donderdag 2 maart 2006 18:30 schreef Mutant01 het volgende:
Als de tijd rijp is.quote:Op donderdag 2 maart 2006 18:32 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Moet jij niet eens zwart worden?
Zeg, gaan jullie allemaal zo om met vrouwen?quote:Op donderdag 2 maart 2006 18:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Jawel, een aantal minuten geleden.
als de hond zichzelf kan uitlaten bedoel jequote:
Daar kicken ze toch op?quote:Op donderdag 2 maart 2006 18:33 schreef Floripas het volgende:
[..]
Zeg, gaan jullie allemaal zo om met vrouwen?
Die van mij meer heden-ontwijkend.quote:Op donderdag 2 maart 2006 18:31 schreef Johan_de_With het volgende:
Mijn titel is beter, Herr Rat.
quote:Op donderdag 2 maart 2006 18:34 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Die van mij meer heden-ontwijkend.
En ik ben weer off.
![]()
Vertel eens wat leuks... ik verveel me.quote:Op donderdag 2 maart 2006 18:35 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wij kicken op blauw?
Bosbessenvlekken in bed, ja.
Voor zover de objectieve journalistiek.quote:Op donderdag 2 maart 2006 18:40 schreef DaveM het volgende:
Kijken jullie ook naar het debat op Nederland 2?
Het woonbeleid van dit kabinet wordt finaal afgebrand door de oppositie en de gespreksleiders.
Da's die driehoek!quote:Op donderdag 2 maart 2006 18:41 schreef Pracissor het volgende:
Welke knakker was dat ook alweer die zei dat wanneer men zijn materiele behoeftes totaal heeft voldaan dat dat op een gegeven moment ook geen bevrediging meer geeft en men zich gaat verdiepen in immateriele zaken. Zoals Ghandi die rijk opgroeide en toen opeens voor het onrecht opkwam op hoge leeftijd, maar ook een Osama etc.
Wie had dat ook alweer verzonnen?quote:
Vreemd dat ze Viese Loes van der Laan uitnodigen, terwijl ze 3 zetels in de landelijke peilingen staan. Nodig dan ChristenUnie uit.quote:Op donderdag 2 maart 2006 18:41 schreef pberends het volgende:
Oe, een landelijk debat op ned2.
Wil je een leuk tekstje met me lezen?quote:Op donderdag 2 maart 2006 18:37 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Vertel eens wat leuks... ik verveel me.![]()
quote:Op donderdag 2 maart 2006 18:41 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Voor zover de objectieve kritische journalistiek.![]()
Het is wel 1 MB.quote:Op donderdag 2 maart 2006 18:43 schreef Floripas het volgende:
Hoe sla je een enorm plaatje op op internet?
P, vind je Lousewies nietquote:Op donderdag 2 maart 2006 18:43 schreef pberends het volgende:
[..]
Vreemd dat ze Viese Loes van der Laan uitnodigen, terwijl ze 3 zetels in de landelijke peilingen staan. Nodig dan ChristenUnie uit.
sendit.comquote:Op donderdag 2 maart 2006 18:43 schreef Floripas het volgende:
Hier bijvoorbeeld: http://xs.to/quote:Op donderdag 2 maart 2006 18:43 schreef Floripas het volgende:
Thnx!quote:Op donderdag 2 maart 2006 18:43 schreef kLowJow het volgende:
Maslow?
Zo, wil GroenLinks meer discrimineren zoals die allochtonenmetrostellenquote:Op donderdag 2 maart 2006 18:49 schreef Johan_de_With het volgende:
''Als dit kabinet ergens soft op is, dan is het op discriminatie...
Wie leest er mee?quote:Op donderdag 2 maart 2006 18:54 schreef Floripas het volgende:
[[url=http://xs70.xs.to/pics/06094/assignmentMiddleDutchtext.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
Hij gaat tomaten gooien.quote:Op donderdag 2 maart 2006 18:54 schreef DaveM het volgende:
Marijnissen wil ook hard optreden tegen tuig op straat.
2vandaag bij de fuckaltiet in Erasmus ofzo.quote:Op donderdag 2 maart 2006 18:54 schreef George-Butters het volgende:
Ned 2? debat?
quote:Bush in de problemen door video over ‘Katrina’
Een video-opname van een vergadering met de president vlak voordat Katrina toesloeg brengt George W. Bush in het nauw. Is dit zijn Monica Lewinsky-moment?
Washington, 2 maart. Het kan altijd erger. Begin deze week bleek uit de laatste opiniepeiling dat de waardering voor president George W. Bush een nieuw dieptepunt had bereikt. Nog slechts 34 procent van de Amerikanen heeft vertrouwen in hem. Hij is nu terechtgekomen in de Nixon-cijfers, zeiden cynische commentatoren.
Vannacht kwam er een nieuw rampbericht voor de president bij. Het persbureau Associated Press (AP) blijkt over een video-opname en transcripten te beschikken van vergaderingen met de president en zijn adviseurs vlak vóór en kort nadat de orkaan Katrina augustus vorig jaar toesloeg. 1300 mensen kwamen om het leven, 2300 slachtoffers worden nog steeds vermist. Getallen die mede worden toegeschreven aan de trage reactie van de federale overheid.
De video toont aan dat de president de dag vóór de orkaan, zondag 28 augustus, van een orkaandeskundige te horen kreeg dat deze „ernstig bezorgd” was over de weerbaarheid van de dijken in New Orleans. Maar toen Bush vier dagen later op televisie uitlegde waarom duizenden slachtoffers zo lang op hulp moesten wachten, zei hij: „Ik denk niet dat iemand erop gerekend had dat de dijken zouden breken.”
En op dezelfde video is te zien dat de president al vóór de orkaan werd gewaarschuwd voor tekortschietende hulpverlening. Zo vreesde directeur Michael Brown van rampenbestrijdingsorganisatie FEMA voor een gebrek aan hulpteams in het sportstadion de Superdome – wat later uitkwam. „Ik ben bezorgd over het vermogen [van de hulpteams, red.] om te reageren op een catastrofe.” Bush, die niet op concrete waarschuwingen in ging, zei aan het einde van de vergadering alleen: „We zijn volledig voorbereid.”
Deze video gaan we nog héél vaak bekijken, zei presentator Chris Matthews van het politieke praatprogramma Hardball op MSNBC. Dit is volgens hem een klassieker in de categorie Bill Clinton-die-seks-met-Miss-Lewinsky-ontkent: „Wie geloof je, mij of je eigen liegende ogen?”
Het is niet voor het eerst dat het Witte Huis wordt geconfronteerd met het verwijt dat de president vooraf werd gewaarschuwd voor de ernst van Katrina. Vorige maand nog bracht The New York Times een dergelijk bericht. Maar met een agressieve aanval op de krant – een veel beproefde strategie van zijn voorlichters – werd het artikel als ‘onverantwoord’ en ‘onjuist’ van de hand gedaan.
Vanaf nu zal een dergelijke respons niet meer volstaan. De verdediging van het Witte Huis is nu dat de video-opname slechts één van vele briefings bevat, en dat daaraan geen conclusies kunnen worden verbonden. Maar het komt de geloofwaardigheid van de president niet ten goede dat hij tot nu toe weigerde inzage te geven in interne documenten over de orkaan. Zo moest een commissie uit het Congres, die twee weken geleden kritisch rapporteerde over het optreden van de overheid na de orkaan, een voorbehoud maken voor de president: het Witte Huis verleende geen medewerking aan het onderzoek.
Burgemeester Ray Nagin van New Orleans reageerde geschokt. Tussen de regels door zei hij dat hij zich om de tuin geleid voelt door Bush. „Het verbaast me dat, als men zoveel kennis had, de reactie toch zo langzaam is geweest.”
De nieuwe opwinding over Katrina had voor Bush op geen slechter moment kunnen komen. Het aanhoudende geweld in Irak ondermijnt zijn positie. Zelfs een klassieke conservatief als William Buckley, oprichter van het tijdschrift National Review, adviseerde de president onlangs zijn nederlaag in deze oorlog toe te geven.
En opschudding over een bedrijf uit Dubai, dat in zes Amerikaanse havens containers gaat overslaan, maakt Bush ook binnenslands al ruim een week tot mikpunt van kritiek. Terwijl de hij de deal verdedigt, is volgens peilingen zeventig à tachtig procent van de bevolking tegen een rol van dit Arabische bedrijf in de havens. Het gevolg is dat de kiezers nu ook de oorlog tegen terreur niet meer aan de president toevertrouwen; zijn geloofwaardigheid op dat vlak legde de basis onder zijn verkiezingsoverwinning in 2004.
Een waarnemer zei gisteren: slechter kan het vanaf nu bijna niet meer worden.
Enorme euhh, 'hand'.quote:
Het kan altijd ergerquote:Op donderdag 2 maart 2006 18:58 schreef George-Butters het volgende:
http://video.ap.org/v/en-ap/v.htm?g=c52e838f-66ce-47df-a229-8127e2c6f17e&f=
[..]
I did not know what I just said in that meeting about that hurricane.... what's it called? I forgot.quote:Op donderdag 2 maart 2006 18:58 schreef George-Butters het volgende:
http://video.ap.org/v/en-ap/v.htm?g=c52e838f-66ce-47df-a229-8127e2c6f17e&f=
[..]
Zou ie New York, of NYC bedoelen? Dat laatste hoop ik niet, want dan moet ik mijzelf omscholen tot arts of advocaat. Als bediende in de horeca kán wel, maar dan moet ik in België gaan wonen.quote:
Ik zal eens kijken.quote:Op donderdag 2 maart 2006 19:02 schreef Floripas het volgende:
Yildiz!
Heb je mijn marteltopic al gezien?
hoop lucht weinig woorden,quote:Op donderdag 2 maart 2006 19:02 schreef Johan_de_With het volgende:
Van Aartsen komt niet zo goed uit zijn woorden.
Voooooral geen voorbeelden noemen...quote:Op donderdag 2 maart 2006 19:09 schreef pberends het volgende:
Van Aartsen: "Dit kabinet heeft de economie uit het slop getrokken"
Sinds wanneer gelooft de VVD niet meer in de vrije markt???
Die Zalm heeft zeker een joystick in z'n koffertje waarmee hij de economie bedientquote:Op donderdag 2 maart 2006 19:10 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Voooooral geen voorbeelden noemen...
Een dik touw waar ie aan kan trekken...quote:Op donderdag 2 maart 2006 19:11 schreef pberends het volgende:
[..]
Die Zalm heeft zeker een joystick in z'n koffertje waarmee hij de economie bedient.
Rare uitspraak inderdaad. Zeker van een links politicus.quote:Op donderdag 2 maart 2006 19:14 schreef DaveM het volgende:
Marijnissen: In december extra geld naar bijstandstrekkers zodat ze kadootjes te kunnen kopen.
Ik miste nog een februari-bonus, carnaval is al duur genoeg.quote:Op donderdag 2 maart 2006 19:15 schreef pberends het volgende:
[..]
Rare uitspraak inderdaad. Zeker van een links politicus.
Zei hij letterlijk: "bijstandstrekkers"?quote:Op donderdag 2 maart 2006 19:15 schreef pberends het volgende:
[..]
Rare uitspraak inderdaad. Zeker van een links politicus.
quote:Aarde schoof bij tsunami 30 meter
Rotterdam, 2 maart De aardbeving die op 26 december 2004 een tsunami veroorzaakte in de Indische Oceaan ging gepaard met een aardverschuiving van 20 tot 30 meter. De breuk was meer dan 1500 kilometer lang. Dat blijkt uit de meest gedetailleerde beschrijving tot nu toe die vandaag in Nature staat.
De geologen brachten aardverschuivingen in kaart aan de hand van GPS-gegevens en satellietbeelden van koraalriffen. Gemiddeld bedraagt de verschuiving langs de ruim 1500 kilometer lange breuklijn (vanaf de noordkust van Sumatra tot boven de Andaman-eilanden) zo’n vijf meter.
De aardbeving van tweede kerstdag werd gevolgd door nabevingen en een grote schok op 28 maart 2005. Deze beving, over de breuklijn naar het zuiden, sloot vrijwel naadloos aan op de eerste. Geologen gaan ervan uit de beving van tweede kerstdag is doodgelopen op een breuk in de bodem van de Indische Oceaan (onderdeel van de Euraziatische plaat die hier onder de Australische plaat schuift). Waarom de aarde op 28 maart weer beefde, blijft onduidelijk.
quote:Op donderdag 2 maart 2006 19:28 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Done.
Onze eigen fucking bondgenoten martelen
Allemachtig, dit meen je niet.quote:Op donderdag 2 maart 2006 19:30 schreef Johan_de_With het volgende:
http://video.msn.com/v/us/msnbc.htm?g=82ff7fb0-d6e2-41f1-bf8b-c3ca65c7d103&f=00
Wat is dat?quote:Op donderdag 2 maart 2006 19:30 schreef Johan_de_With het volgende:
http://video.msn.com/v/us/msnbc.htm?g=82ff7fb0-d6e2-41f1-bf8b-c3ca65c7d103&f=00
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAquote:
en criminelen die asociaal zijnquote:Op donderdag 2 maart 2006 19:17 schreef Floripas het volgende:
[..]
Zei hij letterlijk: "bijstandstrekkers"?
Yasin Qasem Muhammad Ismail, Jemenquote:Op donderdag 2 maart 2006 19:38 schreef Floripas het volgende:
Waarom link je daar nou heen?
Daar kan ik helemaal niet tegen!
Ja, maar dat gaat over jongens.quote:Op donderdag 2 maart 2006 19:46 schreef Johan_de_With het volgende:
[eigen bla]
...is de kat al van huis?quote:Op donderdag 2 maart 2006 19:49 schreef Tafkahs het volgende:
okay, ik ga maar es naar Rotterdam. Lief zijn
quote:Op donderdag 2 maart 2006 19:51 schreef Yildiz het volgende:
Als iemand het CIA World Fact Book, subpagina Cuba als onbetrouwbaar bestemeld, wat is dan de aan te bevelen emotie?
Ik weet het nog niet.
quote:Geschiedenis
De basis Guantánamo Bay werd gevestigd in 1898, toen de V.S. aan het eind van de Spaans-Amerikaanse Oorlog Cuba op Spanje veroverden door de invasie van Guantánamo Bay. De regering van de V.S. pacht het gebied sindsdien van Cuba. Het pachtcontract kan slechts worden verbroken indien beide partijen wederzijds toestemming zouden verlenen het contract te beëindigen. Vanaf 2004 is het de enige actieve basis van de V.S. op communistisch grondgebied. Er zijn circa 3.000 manschappen actief. De V.S. blijven vasthouden aan de pachtvoorwaarden, bestaande uit twee documenten die in 1902 en 1903 werden ondertekend, en een verdrag uit 1934. Hierin staat dat de V.S. "volledige jurisdictie en controle" over het gebied hebben, terwijl Cuba wordt erkend als rechthebbend op de uiteindelijke soevereiniteit. De overeenkomst stelt verder dat de V.S. 2.000 gouden muntstukken (omgerekend ca. 4000 euro) per jaar aan pacht zullen betalen.
Sinds Fidel Castro in Cuba aan de macht is heeft hij slechts één keer de pacht van de basis geïnd, omdat hij de basis als onrechtmatig beschouwt. Hoewel er geen diplomatieke relaties tussen de V.S. en het communistische Cuba bestaan, zijn de V.S. en Cuba overeengekomen vluchtelingen van Cubaanse afkomst aan de Cubaanse autoriteiten over te dragen en vluchtelingen van Amerikaanse afkomst aan de V.S. over te dragen (voor misdrijven verricht op Guantánamo Bay).
De controle van de V.S. over het Cubaanse grondgebied is nooit populair geweest bij de Cubanen. De Cubaanse regering sloot de waterleiding van de basis af, waardoor de Verenigde Staten zich gedwongen zagen water uit Jamaica in te voeren en vervolgens waterzuiveringsinstallaties te bouwen. Tegenwoordig is de basis zelfvoorzienend en voorziet hij in zijn eigen water en elektriciteit. Twee bejaarde Cubanen komen nog dagelijks door de noordoostelijke poort om op de basis te werken, maar de Cubaanse regering staat geen nieuwe aanstellingen toe.
Ja, zo zat ik dus af te wachten, welke emotie ik moest tonen, 'volgens het boekje'. Maargoed, ik hou het hierbij.quote:
tevredenheid?quote:Op donderdag 2 maart 2006 19:51 schreef Yildiz het volgende:
Als iemand het CIA World Fact Book, subpagina Cuba als onbetrouwbaar bestemeld, wat is dan de aan te bevelen emotie?
Ik weet het nog niet.
Als ik deze user zie in dit topic : Openheid.quote:Op donderdag 2 maart 2006 18:00 schreef nednil het volgende:
Ik zit nu ruim 25 jaar in de politiek. Zelfs in de gemeenteraad van een middelgrote stad. Ik respecteer overtuigingen. Groen Links overtuigt nooit.
Rollen?quote:Op donderdag 2 maart 2006 19:49 schreef Tafkahs het volgende:
okay, ik ga maar es naar Rotterdam. Lief zijn
Ik verlaat u met een documentje: http://www.minbuza.nl/default.asp?CMS_ITEM=MBZ405431quote:Op donderdag 2 maart 2006 20:35 schreef Yildiz het volgende:
Weet je? Laaaat maaaarrrrr.
LEES het dan NIET!quote:Op donderdag 2 maart 2006 20:55 schreef Johan_de_With het volgende:
Dat geloofsartikel van Benjamin Franklin komt mij werkelijk de keel uit.
Linkse media.quote:Het debat tussen Verhagen (CDA), Bos (PvdA), Van Aartsen (VVD), Marijnissen (SP), Halsema (GroenLinks) en Van der Laan (D66) in de Erasmus Universiteit in Rotterdam werd rechtstreeks uitgezonden.
Zo'n 30 duizend kijkers maakten in een reactie kenbaar wie volgens hen het debat gewonnen had. Winnaar werd SP-leider Marijnissen met 34 procent van de stemmen, gevolgd door zijn PvdA-collega Bos met 26 procent. Zij lieten de andere vier ver achter zich.
Waar het hart vol van is...quote:Op donderdag 2 maart 2006 20:55 schreef Johan_de_With het volgende:
Dat geloofsartikel van Benjamin Franklin komt mij werkelijk de keel uit.
Zonet waren ze zelfs in herhalingen van Andre van Duin!quote:Op donderdag 2 maart 2006 21:11 schreef MrX1982 het volgende:
Komende week zijn de gemeenteraadsverkiezingen.
Wat hebben die landelijke klaplopers daarmee te maken.
Naäper. Of na-aper.quote:Op donderdag 2 maart 2006 21:11 schreef MrX1982 het volgende:
Komende week zijn de gemeenteraadsverkiezingen.
Wat hebben die landelijke klaplopers daarmee te maken.
Andre van Duin.quote:Op donderdag 2 maart 2006 21:13 schreef Sidekick het volgende:
Zonet waren ze zelfs in herhalingen van Andre van Duin!
Het gaat nergens meer over.
Ja, weet je, als Nederland je niet bevalt, dan kras je maar op naar je achterlijke rifgebergte.quote:
In het Rifgebergte heb je anders PRIMA geiten!quote:Op donderdag 2 maart 2006 21:22 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Ja, weet je, als Nederland je niet bevalt, dan kras je maar op naar je achterlijke rifgebergte.
Ethiopie zit vol christenen!quote:Op donderdag 2 maart 2006 21:24 schreef Monidique het volgende:
In de Soedan anders ook.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hoofdpaginaquote:...de Slag bij het Teutoburgerwoud helemaal niet bij het Teutoburgerwoud plaatsvond, maar bij Kalkriese, een wijk van de Duitse stad Bramsche?
Orthodoxen, moslims, joden, katholiekenquote:Op donderdag 2 maart 2006 21:25 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Ethiopie zit vol christenen!
Kan je mij aan een animated gif helpen van de videoclip van Da Don?quote:Op donderdag 2 maart 2006 21:27 schreef RichardQuest het volgende:
Ik maar eens wat pilsjes drinken.
Over dubbelzinnigheid gesproken.quote:Op donderdag 2 maart 2006 22:02 schreef Yildiz het volgende:
Als ik wodka had, had ik het niet meer.
quote:Op donderdag 2 maart 2006 22:02 schreef Yildiz het volgende:
Als ik wodka had, had ik het niet meer.
de krant van vandaag:quote:
Van Dinsdagquote:Op donderdag 2 maart 2006 22:11 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Jij bent nog blauw van gister.
Nooit!quote:Op donderdag 2 maart 2006 22:13 schreef Monidique het volgende:
Gewoon verstand op nul...
quote:Op donderdag 2 maart 2006 22:55 schreef Johan_de_With het volgende:
En zal de leiding ooit het fatsoen hebben om de ontbrekende 's' achter zijn naam te plaatsen?
http://www.nos.nl/nos/artikelen/2006/03/art000090060264.htmlquote:02 Maart 2006 22:44
Referendum Montenegro over toekomst
Het parlement van Montenegro stemt in met een volksraadpleging op 21 mei over onafhankelijkheid van Servië. Daarmee komt er een eind aan jaren touwtrekken tussen de regeringspartijen en de oppositie over onafhankelijkheid.
De oppositie vond dat Montenegro in de unie met Servië moest blijven ook toen de samenwerking steeds slechter werd. Nu is besloten dat de onafhankelijkheid doorgaat als 55 procent van de kiezers voor stemt.
Premier Djukanovic heeft zijn politieke lot verbonden aan het referendum. De EU heeft al laten weten een Montenegrijnse onafhankelijkheid te erkennen.
quote:
Ban hem, dit is haatzaaien zeg ik je!quote:Op donderdag 2 maart 2006 23:29 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Wat heb je precies tegen hem?
Banaanvraag.quote:Op donderdag 2 maart 2006 23:29 schreef Jan_de_Hertog het volgende:
[..]
Ban hem, dit is haatzaaien zeg ik je!
Ga maar met Nawijn praten daarover.quote:Op donderdag 2 maart 2006 23:29 schreef Jan_de_Hertog het volgende:
[..]
Ban hem, dit is haatzaaien zeg ik je!
Een Uzi.quote:Op donderdag 2 maart 2006 23:29 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Wat heb je precies tegen hem?
Nee, behalve dat je avatar het niet meer doet (quote:Op donderdag 2 maart 2006 23:37 schreef Tuana het volgende:
iemand nog zinnig commentaar/toevoegingen?
Zo leer je nog eens wat. Als in Pakistan een Amerikaan wordt gedood, dan is dat aanleiding om een binnenlandse wet nog strenger te hanteren. En inderdaad, zoiets kan alleen de CIA verzinnen, een diplomaat vermoorden terwijl Bush in de regio verkeert!quote:en dat die diplomaat is opgeblazen; voor boes weer een stok 8er de deur om zijn patriot act er nog dikker doorheen te drukken.......
het lijkt wel alsof de duvel ermee speelt........net op 't moment dat boes die kant uitgaat, wordt er een hoge yank gedood.
voor mij iig geen zuivere koffie...
Ben aan het zoeken voor een avatar, kan niks leuks vinden. En anders moet ik een foto van mezelf plaatsen, dat doe ik jullie allen niet aanquote:Op donderdag 2 maart 2006 23:39 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Nee, behalve dat je avatar het niet meer doet ()
Van iedereen. En zo snel mogelijk, natuurlijk.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 00:00 schreef Tuana het volgende:
Fotos van toi?
quote:Op donderdag 2 maart 2006 23:58 schreef Tuana het volgende:
[..]
Ben aan het zoeken voor een avatar, kan niks leuks vinden. En anders moet ik een foto van mezelf plaatsen, dat doe ik jullie allen niet aan![]()
Daar zat ik ook aan te denken. Kan alleen op dinsdag en donderdag niet. Telefoon nog altijd defect, stuur je wel een e-mail.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 00:10 schreef Tuana het volgende:
Johan: binnenkort dan maar eens afspreken, heb het wel druk maar koffie/lunch moet wel te doen zijn. Wat jij?
3e jaar politics in Leiden? Doe je nog eerstejaars vakken?quote:Op vrijdag 3 maart 2006 01:06 schreef Tuana het volgende:
nee, ben met mn vriendje in gesprek![]()
Nog iets boeiends dan?
Gestoorde Russen enzo. Inmiddels afgelopen.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 01:06 schreef Tuana het volgende:
Nog iets boeiends dan?
Afgelost door het gezwam van Prem.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 01:22 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Gestoorde Russen enzo. Inmiddels afgelopen.
Moet ik eerst een video hebben (geen streaming).quote:Op donderdag 2 maart 2006 21:28 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Kan je mij aan een animated gif helpen van de videoclip van Da Don?
Dieptriest!quote:Op vrijdag 3 maart 2006 09:15 schreef Sidekick het volgende:
Homoseksuelen zijn weer veilig in Iran las ik net. Gelukkig maar.
Wat, dat ik iets las?quote:
Nee, dat van die homo's en Iran, een streng beleid is prima maar dit gaat te ver. Dit soort zaken zijn, naast moreel onaanvaardbaar, ook nog eens ondermijnend voor het draagvlak van dat zelfde strenge beleid.quote:
http://news.yahoo.com/s/a(...)aq_japan_beheading_1quote:BAGHDAD, Iraq - Iraqi security forces have arrested a suspect in the 2004 kidnapping and beheading of a Japanese backpacker, officials said Thursday.
The Interior Ministry identified the suspect as Hussein Fahmi, a 28-year-old al-Qaida in Iraq operative arrested over two months ago in western Baghdad.
Fahmi confessed to carrying out 116 beheadings, including that of 24-year-old Japanese backpacker Shosei Koda, ministry official Maj. Raid al-Mafraji said.
Fahmi, who is of Egyptian and Palestinian descent, was captured by the Interior Ministry's counterinsurgency Wolf Brigade after a tip from local residents, al-Mafraji said. "We managed to arrest three other terrorists with him and seized a huge amount of weapons," he said.
Ben je aan 't vissen naar complimentjes?quote:Op vrijdag 3 maart 2006 09:53 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Eindelijk weer eens goed nieuws.
quote:the Interior Ministry's counterinsurgency Wolff Brigade
quote:Op vrijdag 3 maart 2006 09:15 schreef Sidekick het volgende:
Homoseksuelen zijn weer veilig in Iran las ik net. Gelukkig maar.
Goedemorgen, ik was eigenlijk nog wel benieuwd of je verbaasd was over de diversiteit aan meningen (ik doel dan op die laatste zin.).quote:
En ik ben weer off, ik lees het nog wel, fijne dag alvast allemaal!quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:42 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Daar zou je verschillende dingen op kunnen zeggen, mijn nieuwste troef was dat iedereen in feite gelovig is, dus dat het verschil vooral zit in wat je gelooft. Ik zou ook dit artikeltje kunnen plaatsen, of bijvoorbeeld laten zien hoe divers Nederlandse Christenen hier over denken, kijk maar eens op Credible (populair-evangelisch) of op Refoweb (conservatief/bevindelijk)
Ja, daar heb ik erg veel plezier aan gehad.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 10:21 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Goedemorgen, ik was eigenlijk nog wel benieuwd of je verbaasd was over de diversiteit aan meningen (ik doel dan op die laatste zin.).
[..]
Nu alweer?quote:En ik ben weer off, ik lees het nog wel, fijne dag alvast allemaal!
![]()
Ik ken het.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 10:19 schreef Floripas het volgende:
Ik heb over politici gedroomd vannacht, en wel het volgende:
- Dat ik bijzonder goede vrienden was geworden met Bas van der Vlies, en dat het in het echt een heel aimabele man was, wijs, rustig, vriendelijk
- Met hem ging ik naar het Theater, naar een show die heette "Dit is dus NIET kopspijkers", waarin de politici de caberetiers nadeden;
- Daarna heb ik ruzie staan maken met Mirjam Sterk over een pakje sigaretten (?). hetgeen uitliep op een krijsende cat fight
- Verdonk tenslotte hing een doodsaai verhaal op, hoe zij haar man Johan had leren kennen op een dubbelfeestje in een twee-onder-één-kap, en dat ze elkaar nog "Johan van 11a" en "Rita van 11b" noemden.
Ik moet maar eens van de Duvel afblijven.
...wát? Door wie?quote:Op vrijdag 3 maart 2006 10:22 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Net op radio 1 was iemand die een vonnis voorlas waarin een in Nederland zijnde Iraanse homoseksueel ter dood veroordeeld werd voor onzedelijke handelingen met een andere man, die inmiddels al vermoord is.
De naam weet ik niet meer en ik twijfel of het nou was op BNR .. hmm hmm. Het zou besproken worden in de Tweede Kamer.quote:
Even recapituleren.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 10:24 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
De naam weet ik niet meer en ik twijfel of het nou was op BNR .. hmm hmm. Het zou besproken worden in de Tweede Kamer.
Hmmm, het zou dan op zijn minst een wat aparte manier van beleid voeren zijn. Hoe zou je bijvoorbeeld een besluit als deze willen rechtvaardigen? Je moet ook consequent zijn in de doelen en de middelen die je bij je beleid hanteert, anders mist het beleid een solide rechtvaardiging en ondergraaf je je eigen beleid.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 10:13 schreef Sidekick het volgende:
Ik denk het eerste.
Nee, ik denk dat de man waarmee de betreffende Iranier seks heeft gehad, vermoord isquote:Op vrijdag 3 maart 2006 10:27 schreef Floripas het volgende:
[..]
Even recapituleren.
Er is een Iranier
In Nederland
Die vanuit Iran een fatwa aan de broek kreeg
En die is in Nederland vermoord?!?
Het is niemand die ik ken.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 10:29 schreef Reya het volgende:
[..]
Nee, ik denk dat de man waarmee de betreffende Iranier seks heeft gehad, vermoord is![]()
Da's wel weer wat anders.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 10:35 schreef RichardQuest het volgende:
Even linkje dan maar: http://www.elsevier.nl/ni(...)cht/asp/artnr/89146/
Dat is een aardige samenvatting van wat er hier wordt uitgekotst zo nu en dan.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 10:42 schreef Sidekick het volgende:
Kijk, homo's zijn veilig zolang ze hun seksualiteit niet uitoefenen. Bekeerde christenen zijn veilig zolang zolang ze het in stilte belijden. Politieke tegenstanders zijn veilig zolang ze hun mening niet uiten.
Dat hele begrip 'politieke vluchteling' is alleen maar verzonnen door de linkse allochtonenknuffelaars om zoveel mogelijk buitenlanders te importeren vanwege hun 'weg met ons' mentaliteit zoals we dat al zagen met de NSB. Hitler was ook al socialistisch en links.
Nee. Er is een man uit Iran in Nederland. Hij heeft asiel aangevraagd. In Iran is hij door een rechter ter dood veroordeeld vanwege onzedelijke handelingen met een andere man. Die andere man is daar ook ter dood veroordeeld, maar lukte het niet op tijd om te vluchten.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 10:27 schreef Floripas het volgende:
[..]
Even recapituleren.
Er is een Iranier
In Nederland
Die vanuit Iran een fatwa aan de broek kreeg
En die is in Nederland vermoord?!?
Oh, oeps.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 10:48 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Nee. Er is een man uit Iran in Nederland. Hij heeft asiel aangevraagd. In Iran is hij door een rechter ter dood veroordeeld vanwege onzedelijke handelingen met een andere man. Die andere man is daar ook ter dood veroordeeld, maar lukte het niet op tijd om te vluchten.
Helderder?
Niet dat ik weet. Maar goed, ik heb op het moment geen geschreven bron en slechts mijn geheugen van vanochtend in de auto.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 10:52 schreef Floripas het volgende:
[..]
Oh, oeps.
Wat een nare beslissing, zeg. Is er al een topic over?
Allemachtig. Hier kan ik écht kwaad om worden.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 10:53 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Niet dat ik weet. Maar goed, ik heb op het moment geen geschreven bron en slechts mijn geheugen van vanochtend in de auto.
Ja, het is niet bepaald mooi.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 10:57 schreef Floripas het volgende:
[..]
Allemachtig. Hier kan ik écht kwaad om worden.![]()
quote:Op vrijdag 3 maart 2006 10:42 schreef Sidekick het volgende:
Kijk, homo's zijn veilig zolang ze hun seksualiteit niet uitoefenen. Bekeerde christenen zijn veilig zolang zolang ze het in stilte belijden. Politieke tegenstanders zijn veilig zolang ze hun mening niet uiten.
Dat hele begrip 'politieke vluchteling' is alleen maar verzonnen door de linkse allochtonenknuffelaars om zoveel mogelijk buitenlanders te importeren vanwege hun 'weg met ons' mentaliteit zoals we dat al zagen met de NSB. Hitler was ook al socialistisch en links.
Dit vind ik ook vreemd.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 10:59 schreef Floripas het volgende:
[..]
En zij noemt zich liberaal, fucking hell.
En je hebt Meki binnengehaaldquote:Op vrijdag 3 maart 2006 11:00 schreef Floripas het volgende:
Onze eigen fucking bondgenoten martelen [2]
Hoera, een deel 2 voor mijn topic!
Ah, je hebt het licht gezien.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 10:42 schreef Sidekick het volgende:
Wasda?quote:Op vrijdag 3 maart 2006 11:39 schreef RichardQuest het volgende:
Was Sizzler niet degene die het meeste die PI gebruikte van heel Fok?.
wat nog altijd beter is dan wat in Kosovo gaande is, dat is lang niet klaar voor onafhankelijkheid/zelfstandigheid:quote:Op donderdag 2 maart 2006 23:19 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
http://www.nos.nl/nos/artikelen/2006/03/art000090060264.html
Daar gaan we weer.![]()
http://www.nrc.nl/buitenland/article235397.ecequote:Opvolger is een ex-topman van UÇK
Premier van Kosovo treedt onder druk af
Pristina, 2 maart. De premier van Kosovo, Bajram Kosumi, is gisteren afgetreden. Zijn partij heeft een vroegere commandant van het Kosovo Bevrijdingsleger UÇK, generaal Agim Çeku, voorgedragen als zijn opvolger. Servië heeft negatief op die voordracht gereageerd.
Kosumi diende gisteren zijn ontslag in onder druk van zijn partij, de Alliantie voor de Toekomst van Kosovo (AAK). De AAK geeft Kosumi de schuld van het kritische VN-rapport van de Noorse diplomaat Kaj Ede. Die concludeerde onlangs dat Kosovo maar weinig voortgang maakt in de richting van democratisering, decentralisering, en de ontwikkeling van de rechtsstaat. Met Kosumi is de hele regering van Kosovo afgetreden. In Pristina wordt verwacht dat een aantal ministers wordt vervangen.
Ook de voorzitter van het parlement van Kosovo, Naxhat Daçi, vertrekt – althans, zijn partij, de Democratische Liga van Kosovo (LDK), heeft hem ontslagen. De LDK is de grootste van de twee regerende partijen. Daçi – onlangs nog een van de kandidaten voor de opvolging van de overleden president van Kosovo, Ibrahim Rugova – weigert evenwel op te stappen. Hij zegt dat het LDK-bestuur niet gemachtigd is hem te ontslaan.
Agim Çeku is begin jaren negentig in Kroatische dienst opgeklommen tot generaal; hij werd negen keer door de toenmalige Kroatische president Tudjman onderscheiden wegens dapperheid in de strijd tegen de Kroatische Serviërs en het Joegoslavische Volksleger. Eind jaren negentig speelde hij een belangrijke rol in het Kosovo Bevrijdingsleger UÇK, dat vocht tegen het Servische gezag. Na de Kosovo-oorlog van 1999 en de ontbinding van het UÇK werd hij bevelhebber van de opvolger van het UÇK, het Kosovo Beschermingskorps (TMK), een civiele organisatie die bij rampen moet optreden. Çeku is in Kosovo zeer populair. Ook bij de internationale gemeenschap ligt de politieke zwaargewicht goed.
De Serviërs daarentegen willen niets van Çeku weten: in Belgrado is een arrestatiebevel tegen hem van kracht. Hij zou zowel in Kroatië (begin jaren negentig) als in Kosovo (in 1999 en 2000) oorlogsmisdaden hebben begaan. Een lid van het Servische onderhandelingsteam op het overleg over de staatkundige toekomst van Kosovo zei gisteren dat Çeku en de Kosovo-Serviërs „communicatieproblemen” zullen krijgen. Volgens hem betekent het aantreden van Çeku als premier dat Kosovo in het statusoverleg niet langer bereid is tot compromissen. (AP, Reuters, VIP)
02 maart 2006
quote:KLM beboet voor martelingen
De KLM moet een schadevergoeding van omgerekend 200.000 euro betalen. De boete werd opgelegd op de Filipijnen. Volgens de Filipijnse rechter is de man, een Filipijnse arts, aangetast in zijn waardigheid.
http://www.volkskrant.nl/buitenland/article236007.ecequote:Zweden kunnen kiezen uit 237 partijen
AP
STOCKHOLM - In Zweden heeft een recordaantal van 237 politieke partijen zich opgegeven voor de verkiezingen in september. Slechts een handjevol heeft een reële kans om parlementszetels te winnen.
Nieuw zijn bijvoorbeeld een partij van mensen die computerbestanden uitwisselen en zich verzetten tegen de Zweedse copyright-regels, een ouderenpartij en een partij van eurosceptici.
Veel partijen hebben zich alleen ingeschreven voor de lokale verkiezingen, die gelijktijdig met de parlementsverkiezingen worden gehouden. De toename van het aantal partijen is volgens de organisatie van de verkiezingen toe te schrijven aan de aandacht die de media hebben besteed aan nieuwe partijen. Een partij heeft vijftienhonderd handtekeningen nodig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.huuuu, das niet zo'n goede naamkeuze, denk ik...Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
http://www.nd.nl/Document.aspx?document=nd_artikel&id=68611quote:Hoop voor Turkse christen
van onze redactie kerk
DEN BOSCH - In de positie van christelijke minderheden in Turkije is enige vooruitgang opgetreden, mede het gevolg van de toenadering die het land zoekt met de Europese Unie over toetreding.
Maar dit voor Turkse christenen hoopgevende proces is wel erg kwetsbaar.
Dat bleek gistermiddag tijdens een studiedag in Den Bosch over Turkije en de Europese Unie vanuit het perspectief van de christelijke minderheden, georganiseerd door de Katholieke Vereniging voor Oecumene Athanasius en Willibrord.
In Turkije (69 miljoen inwoners, 29 keer zo groot als Nederland) wonen naar schatting ruim honderdduizend christenen, met name in het zuidoosten. De christenen zijn te verdelen over Syrisch-orthodoxen (25.000 mensen), Armeens-orthodoxen (70.000) en Grieks-orthodoxen (5000 tot 8000). Hun aantal vormt een scherp contrast met de miljoenen christenen die aan het begin van de vorige eeuw in het Ottomaanse Rijk woonden. Veel christenen zijn gedood (in de Eerste Wereldoorlog), gevlucht of vrijwillig vertrokken. Nu is het overgrote deel van de bevolking (99 procent) moslim. Hoewel Turkije officieel seculier en democratisch is, zijn de rechten van christenen en minderheden, maar ook van moslims, sterk ingeperkt. Wel worden Grieken, Armenen en Joden officieel als minderheid erkend.
Volgens drs. Shukri Demir is er enige vooruitgang in Turkijke te zien als het om de vrijheid van meningsuiting en godsdienst gaat, alsook om de rechten van minderheden in het land. Demir is Syrisch-Orthodox en vluchtte in 1980 met zijn ouders naar Nederland, waar hij nu een studie politicologie en geneeskunde aan het afronden is. De gesignaleerde vooruitgang in Turkije is volgens hem het gevolg van de toenadering tussen Turkije en de Europese Unie in de afgelopen jaren. ,,Maar de veranderingen zijn niet in die mate als werd verwacht.'' Ook stelt hij vast dat Turkije makkelijker economische en militaire hervormingen doorvoert dan dat het de burger- en mensenrechten meer waarborgt. ,,Maar de onderhandelingen met de Europese Unie vormen wel een deur naar nieuwe mogelijkheden, misschien zitten we wel middenin een gunstig proces. Zelf denk ik dat een voortgaande dialoog tussen Turkije en de Europese Unie goed is voor de christelijke minderheden. Daarbij is het volgens mij in de toekomst belangrijk dat die minderheden zelf actief bij de dialoog betrokken worden.''
Dr. Gerrit Steunebrink, docent godsdienst- en cultuurfilosofie aan de Radboud Universiteit in Nijmegen, ging vorig jaar op audiëntie bij de in Istanbul zetelende Grieks-orthodoxe patriarch Bartolomeüs. Daar vernam hij dat deze patriarch absoluut voor toetreding van Turkije tot de Europese Unie is. ,,En hij zei dat bij een afwijzing van Turkije de repercussies niet te overzien zijn, al helemaal niet als die afwijzing geschiedt vanwege het islamitische karakter van het land.''
Bij repercussies dacht Steunebrink bijvoorbeeld aan het tot stilstand komen van het in Turkije gaande moderniseringsproces, het onder grote druk komen te staan van het Turkse seculiere staatsbestel en het ter discussie stellen van het Turkse Navo-lidmaatschap.
,,Christelijke minderheden staan in Turkije onder verdenking'', maakte Steunebrink duidelijk. ,,Ze worden gezien als een vijfde colonne, als NSB'ers, als je dat naar de Nederlandse context vertaalt.'' In het verre verleden maakten landen als Groot-Brittannië en Frankrijk gebruik van deze minderheden om hun invloed in het Ottomaanse Rijk aan te wenden. Dit had indirect tot gevolg dat het Ottomaanse Rijk uit elkaar viel en de Turken de christelijke minderheden om hun nationale intenties gingen wantrouwen. ,,In Turkije wordt dus niet inhoudelijk naar het christendom gekeken, alleen nationalistisch'', aldus Steunebrink.
Maar, merkte hij gisteren ook op, dat is nu langzaam aan het veranderen. ,,Eindelijk wordt de benadering van christelijke minderheden uit het nationale kader gehaald. Er is meer openheid dan in het verleden.'' Dat is volgens hem goed te zien aan de huidige regering. Die wordt weliswaar gevormd door een vrij radicale moslimpartij, maar deze zet het verzoek om toe te treden tot Europese Unie toch door en is bereid daartoe hervormingen in eigen land door te voeren. Bovendien is in de moslimpartij zelf volgens Steunebrink een modernisering gaande, goed waarneembaar aan de actieve deelname van vrouwen in deze partij, daar waar de inzet van vrouwen tot voor enkele jaren niet op prijs werd gesteld.
quote:Op vrijdag 3 maart 2006 12:41 schreef Yildiz het volgende:
Ik krijg net een folder in de bus, samen in de verpakking van een toch wel gewaardeerd technologietijdschrijft.
De folder, gaat over een conferentie met mobiele communicatie
wie is de partner?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.huuuu, das niet zo'n goede naamkeuze, denk ik...![]()
Zebrapaden privatiseren.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 13:12 schreef Yildiz het volgende:
20 doden per jaar door slecht verlichtte zebrapaden!
quote:Op vrijdag 3 maart 2006 12:58 schreef McCarthy het volgende:
slecht beleidt?
Helaas heeft niemand daar ooit een Dépêche over gestuurd.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 12:09 schreef Sidekick het volgende:
Ik mis het woord Filipijnen in de titel.
Ik blijf erin trappen.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 13:40 schreef RichardQuest het volgende:
Wat voor zin heeft het om McCarthy te discussiëren?
Geen, er is dan ook geen discussie.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 13:40 schreef RichardQuest het volgende:
Wat voor zin heeft het om McCarthy te discussiëren?
Nee hoor.quote:Ik open de volgende SC wel.
Niedt!quote:Op vrijdag 3 maart 2006 13:45 schreef RichardQuest het volgende:
Dit is dus een McCarthy-discussie.
Wel
Niet
Wel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |