abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35645740
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 16:16 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Dat is wat veel mensen graag willen geloven.
Net zoals veel mensen graag willen geloven dat alle moslims in Abu Graib terroristen zijn?
Een tekening van Mohammed, en dat z'n tulband dan een bom is. Haha!
pi_35645743
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 16:16 schreef Solopeople het volgende:

[..]

Hoho.
In 2004 had hij een meerderheid, in 2000 niet absoluut, maar dat is niet de discussie.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_35645751
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 16:15 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
oh ok sorry, nou ja die uitvlucht dus?
Ik zou prima in bepaalde delen van Indonesie kunnen wonen. Maar gezien de Caribische roots van mijn vriendin trekt die regio nog wel iets meer.
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
pi_35645758
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 16:13 schreef -scorpione- het volgende:
Mosterd na de maaltijd dit gezeur. De regimes in de westerse landen zijn op vokomen legale wijze aan de macht gekomen via het fantastische concept 'democratie'. Het is naief te denken dat er in het westen alleen maar goede mensen wonen die met alles ethische waarden en normen in acht nemen. Het is hier misschien nog wel een groter zooitje dan elders in de wereld maar men loopt er wel mee te koop dat het hier zo goed zou zijn. Hypocrisie ten top.
Zeg dat maar tegen die miljoenen afrikaantjes die niet te vreten hebben en met burgeroorlogen kampen
  donderdag 2 maart 2006 @ 16:18:25 #205
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35645774
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 16:13 schreef -scorpione- het volgende:
Mosterd na de maaltijd dit gezeur.
Dit begrijp ik niet.
pi_35645792
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 16:15 schreef Davitamon het volgende:

[..]

Een rechts-religieuze fanaat die weliswaar door de meerderheid van de Amerikaanse bevolking is gekozen.
Daar verschillen de meningen ook nog over: Wiki
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  donderdag 2 maart 2006 @ 16:19:17 #207
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35645806
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 16:13 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Huh? Ik heb er toevallig wel aangetrouwde (moslim)familie, maar geen eigen woning hoor.
a-HA!
Terrorist!
pi_35645812
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 16:17 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Wat valt er onder die excessen? Toch niet schendingen van mensenrechten of het overtreden van wetten?
Dat zijn geen excessen?
"Relativity applies to physics, NOT ETHICS."
  donderdag 2 maart 2006 @ 16:19:26 #209
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35645814
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 16:17 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Wat valt er onder die excessen? Toch niet schendingen van mensenrechten of het overtreden van wetten?
dat vind ik ook nogal een 'stroming apart'. denk dat er maar weinig amerikanen 'martelen' in hun verkiezingsprogram zetten.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  donderdag 2 maart 2006 @ 16:19:59 #210
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35645831
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 16:15 schreef Davitamon het volgende:

[..]

Een rechts-religieuze fanaat die weliswaar door de meerderheid van de Amerikaanse bevolking is gekozen. En een staat heeft zoveel excessen als het wenst te tolereren, wederom bij (stilzwijgende) gratie van de bevolking, dus.
Niet door de meerderheid
  donderdag 2 maart 2006 @ 16:20:03 #211
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35645833
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 16:17 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Ik zou prima in bepaalde delen van Indonesie kunnen wonen. Maar gezien de Caribische roots van mijn vriendin trekt die regio nog wel iets meer.
ja ik ken die roots
pi_35645858
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 16:17 schreef Floripas het volgende:

[..]

Nee, omdat mensen het op het geloof gooien. Ze zeggen: "Zie je wel, een gelovige aan het hoofd van de staat. Daar komt die ellende van."
Hmm, ik denk niet dat Nikita dat bedoelt, maar ik zal voor mezelf spreken dat ik dat niet bedoel. Volgens mij waren alle Amerikaanse presidenten gelovig. Carter komt zelfs uit dezelfde evangelische school als Bush, maar:
quote:
Former president Carter is at it again, demonstrating that religion and religious values aren't dependent upon a conservative evangelical form of Christianity.
quote:
When I was younger, almost all Baptists were strongly committed on a theological basis to the separation of church and state. It was only 25 years ago when there began to be a melding of the Republican Party with fundamentalist Christianity, particularly with the Southern Baptist Convention. This is a fairly new development, and I think it was brought about by the abandonment of some of the basic principles of Christianity.

Christ was committed to compassion for the most destitute, poor, needy, and forgotten people in our society. Today there is a stark difference [between conservative ideology and Christian teaching] because most of the people most strongly committed to the Republican philosophy have adopted the proposition that help for the rich is the best way to help even poor people (by letting some of the financial benefits drip down to those most deeply in need). I would say there has been a schism drawn – on theology and practical politics and economics between the two groups.
Laten we kaft van koren scheiden. .
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_35645864
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 16:19 schreef Floripas het volgende:

[..]

a-HA!
Terrorist!
Met Russen, Dominicanen, Islamitische Indo's en een verdwaalde Molukker is mijn familie de wereld in het klein.
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
pi_35645869
quote:

[..]

Niet door de meerderheid
Details..
pi_35645873
quote:

[..]

a-HA!
Terrorist!
Dat dacht ik ook al
Fiets
pi_35645880
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 16:19 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Daar verschillen de meningen ook nog over: Wiki
Teveel conspiracy docu's gekeken
pi_35645943
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 16:21 schreef bozewolf het volgende:

[..]

Teveel conspiracy docu's gekeken
nope, gewoon het nieuws op RTL4 of de NOS en als bron Wiki.
Fiets
  donderdag 2 maart 2006 @ 16:23:13 #218
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35645973
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 16:20 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Met Russen, Dominicanen, Islamitische Indo's en een verdwaalde Molukker is mijn familie de wereld in het klein.
Dan lijk jij mij een uitstekende bron van informatie voor de Amerikanen. Penis uit broek, ik haal het mesje even uit de ladyshave.
pi_35645991
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 16:23 schreef Floripas het volgende:

[..]

Dan lijk jij mij een uitstekende bron van informatie voor de Amerikanen. Penis uit broek, ik haal het mesje even uit de ladyshave.
.
  donderdag 2 maart 2006 @ 16:23:58 #220
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35645999
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 16:21 schreef Davitamon het volgende:

[..]

Details..
Welkom in mijn anti-etatistische topic.
pi_35646041
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 16:21 schreef Davitamon het volgende:

[..]

Details..
Mijn god! .
Een tekening van Mohammed, en dat z'n tulband dan een bom is. Haha!
pi_35646085
quote:

[..]

pi_35646141
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 16:18 schreef Floripas het volgende:

[..]

Dit begrijp ik niet.
Eerst de boel laten verslonzen op het gebied van overheid en bestuur en slechte mensen aanstellen op de belangrijke posities en ze niet controleren en dan achteraf gaan zeuren als het niet zo gaat als verwacht. De bevolking in de westerse wereld is reactief geworden. Ze beginnen pas zich ergens mee bezig te houden als de media het in hapklare brokken op hun bordje legt. De media bepaald waar de bevolking zich druk om maakt en wanneer. De controlerende functie vanuit de bevolking is dus niet meer in eigen hand en dan kun je verwachten dat de overheid een eigen lijn gaat trekken die voor de overheid het beste is. Nu, dat was iets harder ingrijpen dan 'afgesproken'.
pi_35646156
quote:

[..]

Dacht dat je humaan was en niet aan besnijdenissen deed.
pi_35646224
Maar goed, voor dat Floripas met een Rottweiler aan komt zetten nok ik af. Veel plezier nog in het verloop van deze discussie, tijd om richting Schiphol te gaan.
  donderdag 2 maart 2006 @ 16:30:37 #226
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35646241
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 16:30 schreef Idiosincrasico het volgende:
Maar goed, voor dat Floripas met een Rottweiler aan komt zetten nok ik af. Veel plezier nog in het verloop van deze discussie, tijd om richting Schiphol te gaan.
veel plezier en een goede vlucht!
  donderdag 2 maart 2006 @ 16:31:21 #227
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35646262
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 16:28 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Dacht dat je humaan was en niet aan besnijdenissen deed.
All talk, dear.
pi_35646273
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 16:27 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Eerst de boel laten verslonzen op het gebied van overheid en bestuur en slechte mensen aanstellen op de belangrijke posities en ze niet controleren en dan achteraf gaan zeuren als het niet zo gaat als verwacht. De bevolking in de westerse wereld is reactief geworden. Ze beginnen pas zich ergens mee bezig te houden als de media het in hapklare brokken op hun bordje legt. De media bepaald waar de bevolking zich druk om maakt en wanneer. De controlerende functie vanuit de bevolking is dus niet meer in eigen hand en dan kun je verwachten dat de overheid een eigen lijn gaat trekken die voor de overheid het beste is. Nu, dat was iets harder ingrijpen dan 'afgesproken'.
Inderdaad. Net als Fortuyn. "Ja, hij zegt wat wij denken!" Verdomme, dat had je dan ook wel wat eerder mogen laten merken. ..
pi_35646289
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 16:30 schreef Idiosincrasico het volgende:
Je gaat geen gekke dingen doen met het vliegtuig?
Fiets
  donderdag 2 maart 2006 @ 16:33:29 #230
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35646338
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 16:32 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Je gaat geen gekke dingen doen met het vliegtuig?
Wie belt de CIA?
pi_35646398
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 16:33 schreef Floripas het volgende:

[..]

Wie belt de CIA?
prcs, hij heeft moslim familie, komt oorspronkelijk uit rusland en gaat met het vliegtuig.

moslim familie -> terrorist
rusland -> kan makkelijk aan nucliare wapens komen
vliegtuig -> vul zelf maar in.

Fiets
  donderdag 2 maart 2006 @ 16:35:50 #232
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35646435
maak jullie geen zorgen, ga lekker slapen, we hebben alles onder controle.
pi_35646520
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 16:35 schreef zoalshetis het volgende:
maak jullie geen zorgen, ga lekker slapen, we hebben alles onder controle.
en god is met ons.
Fiets
  donderdag 2 maart 2006 @ 16:38:19 #234
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35646527
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 16:37 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

en god is met ons.
precies!
pi_35646621
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 16:35 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

prcs, hij heeft moslim familie, komt oorspronkelijk uit rusland en gaat met het vliegtuig.

Je vergeet de Dominicaanse wit-handel als financiele bron van de terroristische activiteiten nog

Mochten jullie iets lezen over problemen op een vlucht naar Rome, wees dan vrij deze topic te slijten aan Dan Brown of een vergelijkbare auteur. Prettig weekend allemaal!
  donderdag 2 maart 2006 @ 16:41:32 #236
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35646648
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 16:40 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Je vergeet de Dominicaanse wit-handel als financiele bron van de terroristische activiteiten nog

Mochten jullie iets lezen over problemen op een vlucht naar Rome, wees dan vrij deze topic te slijten aan Dan Brown of een vergelijkbare auteur. Prettig weekend allemaal!
veilige vlucht.
pi_35646673
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 16:17 schreef Floripas het volgende:
Nee, omdat mensen het op het geloof gooien. Ze zeggen: "Zie je wel, een gelovige aan het hoofd van de staat. Daar komt die ellende van."
Daar zou je verschillende dingen op kunnen zeggen, mijn nieuwste troef was dat iedereen in feite gelovig is, dus dat het verschil vooral zit in wat je gelooft. Ik zou ook dit artikeltje kunnen plaatsen, of bijvoorbeeld laten zien hoe divers Nederlandse Christenen hier over denken, kijk maar eens op Credible (populair-evangelisch) of op Refoweb (conservatief/bevindelijk)
pi_35646674
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 16:35 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Klein detailcorrectie, kernwapens hadden ze al voordat jij geboren was.
pi_35646698
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 16:40 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

als ik je succes wens ben ik dadelijk ook verdacht

Fiets
pi_35646726
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 16:42 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

huhhh, ik snap um niet.
Fiets
pi_35646779
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 16:42 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

nee, de terrorist kan makkelijk aan wapens komen, bedoelt hij
  donderdag 2 maart 2006 @ 16:45:18 #242
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35646798
Meest gevleugelde uitspraken

'Gaat u allen rustig slapen.' Premier Colijn in 1936, nadat Hitler militaire troepen legerde in het Rijnland, tegen het verdrag van Versailles in. Deze uitspraak wordt meestal herinnerd als 'gaat u maar rustig slapen', en doorgaans gedateerd vlak voor het uitbreken van de oorlog.

'Het zal nooit meer worden zoals vroeger.' Premier Den Uyl in een radiorede tijdens de oliecrisis in 1973. De uitspraak is een eigen leven gaan leiden als 'Die tijd komt nooit meer terug'.

'Congressen kopen geen straaljagers.' Henk Vredeling (PvdA), minister van Defensie in het kabinet-Den Uyl. Hij zei dit naar aanleiding van bezwaren van het
PvdA-congres in 1975 tegen vervanging van de Starfighter door de F16.
'Nederland is ziek.' Premier Lubbers in een rede op de Katholieke Universiteit van Nijmegen in 1990. Deze uitspraak sloeg op de stijging van het aantal arbeidsongeschikten.

'Actie beschadiging lijsttrekker CDA, hoofdstuk 1.' Dries van Agt, minister van Justitie en kersvers CDA-kopman, na Kamerdebat over de ontvluchte oorlogsmisdadiger Menten, begin 1977. Hij doelde op het optreden van de PvdA, die de snoeiharde kritiek op Van Agt niet wilde omzetten in een motie van afkeuring.

'We run this country.' CDA-Kamerlid Joost van Iersel, in 1986. Na de val in 1994 door het CDA zelf beschouwd als het symbool van de hoogmoed die in de partij sloop.

'Dan gaan ze maar een halte lopen.' Minister van Verkeer en Waterstaat Smit-Kroes (VVD) tussen 1982 en 1986 naar aanleiding van kritiek dat mensen met lage inkomens het tram- en buskaartje nauwelijks nog konden betalen.

'Wat wij nodig hebben is lef.' Minister van Financiën Van der Stee (CDA) in 1980, om zijn bezuinigingsprogramma kracht bij te zetten.

'Dit is gekkenwerk.' CHU-Kamerlid freule Wttewaal van Stoetwegen in de jaren zestig, toen de Kamer eens tot diep in de nacht door vergaderde en het KVP-Kamerlid Rinus Peijnenburg onwel werd.

'Effe dimmen, ja.' SP-Kamerlid Marijnissen in oktober 1997 in de Kamer tegen plaatsvervangend Kamervoorzitter Weisglas, toen deze hem maande een interruptie kort te houden.

'Moet dat nu zo?' De Oude Tilanus, CHU-Kamerlid, in 1958 bij de breuk in de rooms-rode samenwerking tussen KVP en PvdA.

'Bèèèh.' VVD-fractieleider Bolkestein bij de algemene beschouwingen in 1992 om de volgzaamheid van CDA en PvdA aan de kaak te stellen.

'Het speelkwartier is voorbij.' Een vermaning aan het kabinet-Lubbers III van CDA-fractieleider Brinkman in zijn befaamde Texelse rede in 1992 in Den Burg.

'Zo komt Jan Splinter door de winter.' PvdA-Kamerlid Marcel van Dam in 1982 vanwege de kortingen op de uitkeringen door Lubbers I.

' Dit is toch bij de wilde spinnen af.' Neelie Smit-Kroes, ongedateerd.
'Twee dingen.' Den Uyl, weliswaar bekend geworden dankzij Wim Kan, maar meer een gewoonteterm dan een uitspraak die ergens op sloeg.

'Het boetekleed ontsiert den man niet.' Abraham Kuyper in 1909, nadat hij was beschuldigd van omkoping (lintje in ruil voor een storting in de partijkas).

'De oren vielen me van het hoofd'. Winnie Sorgdrager op donderdag 15 januari 1998, als reactie op het te laat vernemen dat 'haar' procureur bij het gerechtshof in Leeuwarden, Dato Steenhuis, een bijbaan had als adviseur van onderzoeksbureau Bakkenist, dat net een onderzoek had gedaan naar het eventuele falen van het noordelijke O.M. en politiekorps in de benadering van de Schiermonikoogse politieagent Lancee nadat die verdacht was van ontucht met diens dochter.

[ Bericht 0% gewijzigd door zoalshetis op 02-03-2006 16:53:33 ]
pi_35646845
"Hé lul!"
"Aangenaam, ik ben Hans Wiegel."
pi_35646847
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 16:27 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Houding, normen, waarden, opvattingen en symboliek, kortom; cultuur. Zaken die stuk voor stuk onderhevig moeten kunnen zijn aan kritiek, of zal ik zeggen 'cultuur racisme'?
  donderdag 2 maart 2006 @ 16:49:11 #245
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35646928
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 16:46 schreef Davitamon het volgende:

[..]

Houding, normen, waarden, opvattingen en symboliek, kortom; cultuur. Zaken die stuk voor stuk onderhevig moeten kunnen zijn aan kritiek, of zal ik zeggen 'cultuur racisme'?
Watte?

Wat vind jij nou van die martelingen, eigenlijk?
pi_35647077
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 16:46 schreef Davitamon het volgende:

[..]

Cultuur is nogal een vreemd fenomeen. Op zich is cultuur mooi en goed voor de eenheid, echter het is ook één van de grootste machtsmiddelen die er bestaat. Kijk maar naar het bedrijfsleven waar overal opeens bedrijfsculturen zijn ingevoerd met core values etc. Allemaal om de werknemers hard te laten werken voor weinig geld.
Cultuur werkt het best wanneer iedereen een beetje gelijke ideeen heeft, maar de troubles beginnen als er verschillende meningen over bestaan. En dat gebeurt snel want cultuur is een door mensen gecreeerd fenomeen en dus onderheving aan subjectiviteit en voorkeuren. Cultuur en het vraagstuk van superioriteit zijn dan ook met elkaar vergroeit geraakt en wanneer mensen in een bepaalde cultuur zitten is het maar moeilijk te accepteren dat er andere, tegenstrijdige culturen bestaan.
pi_35647359
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 16:45 schreef zoalshetis het volgende:
Meest gevleugelde uitspraken

knipperde knip knip
Lijkt me eerder iets voor de Pol SC, wel leuk trouwens om terug te lezen.
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_35647488
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 16:49 schreef Floripas het volgende:

[..]

Watte?

Wat vind jij nou van die martelingen, eigenlijk?
Ik vind de Nederlandse liberale rechtsstaat wat betreft mensenrechten superieur aan de Amerikaanse.

Ik vind de Amerikaanse staat op dit onderwerp primitief.
pi_35647604
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 17:02 schreef Davitamon het volgende:

[..]

Ik vind de Nederlandse liberale rechtsstaat wat betreft mensenrechten superieur aan de Amerikaanse.

Tuurlijk zijn wij superieur aan de Amerikanen.

ohwnee, dat staat er niet
Fiets
  donderdag 2 maart 2006 @ 17:05:32 #250
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35647621
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 17:02 schreef Davitamon het volgende:

[..]

Ik ook.
Ik ben géén cultuurrelativist.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')