Net zoals veel mensen graag willen geloven dat alle moslims in Abu Graib terroristen zijn?quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:16 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Dat is wat veel mensen graag willen geloven.
Ik zou prima in bepaalde delen van Indonesie kunnen wonen. Maar gezien de Caribische roots van mijn vriendin trekt die regio nog wel iets meer.quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:15 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
oh ok sorry, nou ja die uitvlucht dus?
Zeg dat maar tegen die miljoenen afrikaantjes die niet te vreten hebben en met burgeroorlogen kampenquote:Op donderdag 2 maart 2006 16:13 schreef -scorpione- het volgende:
Mosterd na de maaltijd dit gezeur. De regimes in de westerse landen zijn op vokomen legale wijze aan de macht gekomen via het fantastische concept 'democratie'. Het is naief te denken dat er in het westen alleen maar goede mensen wonen die met alles ethische waarden en normen in acht nemen. Het is hier misschien nog wel een groter zooitje dan elders in de wereld maar men loopt er wel mee te koop dat het hier zo goed zou zijn. Hypocrisie ten top.
Dit begrijp ik niet.quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:13 schreef -scorpione- het volgende:
Mosterd na de maaltijd dit gezeur.
Daar verschillen de meningen ook nog over: Wikiquote:Op donderdag 2 maart 2006 16:15 schreef Davitamon het volgende:
[..]
Een rechts-religieuze fanaat die weliswaar door de meerderheid van de Amerikaanse bevolking is gekozen.
a-HA!quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:13 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Huh? Ik heb er toevallig wel aangetrouwde (moslim)familie, maar geen eigen woning hoor.
Dat zijn geen excessen?quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:17 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Wat valt er onder die excessen? Toch niet schendingen van mensenrechten of het overtreden van wetten?
dat vind ik ook nogal een 'stroming apart'. denk dat er maar weinig amerikanen 'martelen' in hun verkiezingsprogram zetten.quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:17 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Wat valt er onder die excessen? Toch niet schendingen van mensenrechten of het overtreden van wetten?
Niet door de meerderheidquote:Op donderdag 2 maart 2006 16:15 schreef Davitamon het volgende:
[..]
Een rechts-religieuze fanaat die weliswaar door de meerderheid van de Amerikaanse bevolking is gekozen. En een staat heeft zoveel excessen als het wenst te tolereren, wederom bij (stilzwijgende) gratie van de bevolking, dus.
ja ik ken die rootsquote:Op donderdag 2 maart 2006 16:17 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Ik zou prima in bepaalde delen van Indonesie kunnen wonen. Maar gezien de Caribische roots van mijn vriendin trekt die regio nog wel iets meer.
Hmm, ik denk niet dat Nikita dat bedoelt, maar ik zal voor mezelf spreken dat ik dat niet bedoel. Volgens mij waren alle Amerikaanse presidenten gelovig. Carter komt zelfs uit dezelfde evangelische school als Bush, maar:quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:17 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nee, omdat mensen het op het geloof gooien. Ze zeggen: "Zie je wel, een gelovige aan het hoofd van de staat. Daar komt die ellende van."
quote:Former president Carter is at it again, demonstrating that religion and religious values aren't dependent upon a conservative evangelical form of Christianity.
Laten we kaft van koren scheiden.quote:When I was younger, almost all Baptists were strongly committed on a theological basis to the separation of church and state. It was only 25 years ago when there began to be a melding of the Republican Party with fundamentalist Christianity, particularly with the Southern Baptist Convention. This is a fairly new development, and I think it was brought about by the abandonment of some of the basic principles of Christianity.
Christ was committed to compassion for the most destitute, poor, needy, and forgotten people in our society. Today there is a stark difference [between conservative ideology and Christian teaching] because most of the people most strongly committed to the Republican philosophy have adopted the proposition that help for the rich is the best way to help even poor people (by letting some of the financial benefits drip down to those most deeply in need). I would say there has been a schism drawn – on theology and practical politics and economics between the two groups.
Met Russen, Dominicanen, Islamitische Indo's en een verdwaalde Molukker is mijn familie de wereld in het klein.quote:
Dat dacht ik ook alquote:
Teveel conspiracy docu's gekekenquote:Op donderdag 2 maart 2006 16:19 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Daar verschillen de meningen ook nog over: Wiki
nope, gewoon het nieuws op RTL4 of de NOS en als bron Wiki.quote:
Dan lijk jij mij een uitstekende bron van informatie voor de Amerikanen. Penis uit broek, ik haal het mesje even uit de ladyshave.quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:20 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Met Russen, Dominicanen, Islamitische Indo's en een verdwaalde Molukker is mijn familie de wereld in het klein.![]()
quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:23 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dan lijk jij mij een uitstekende bron van informatie voor de Amerikanen. Penis uit broek, ik haal het mesje even uit de ladyshave.
quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:23 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dan lijk jij mij een uitstekende bron van informatie voor de Amerikanen. Penis uit broek, ik haal het mesje even uit de ladyshave.
Eerst de boel laten verslonzen op het gebied van overheid en bestuur en slechte mensen aanstellen op de belangrijke posities en ze niet controleren en dan achteraf gaan zeuren als het niet zo gaat als verwacht. De bevolking in de westerse wereld is reactief geworden. Ze beginnen pas zich ergens mee bezig te houden als de media het in hapklare brokken op hun bordje legt. De media bepaald waar de bevolking zich druk om maakt en wanneer. De controlerende functie vanuit de bevolking is dus niet meer in eigen hand en dan kun je verwachten dat de overheid een eigen lijn gaat trekken die voor de overheid het beste is. Nu, dat was iets harder ingrijpen dan 'afgesproken'.quote:
Dacht dat je humaan was en niet aan besnijdenissen deed.quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:23 schreef Floripas het volgende:
[..]
veel plezier en een goede vlucht!quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:30 schreef Idiosincrasico het volgende:
Maar goed, voor dat Floripas met een Rottweiler aan komt zetten nok ik af. Veel plezier nog in het verloop van deze discussie, tijd om richting Schiphol te gaan.
All talk, dear.quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:28 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Dacht dat je humaan was en niet aan besnijdenissen deed.
Inderdaad. Net als Fortuyn. "Ja, hij zegt wat wij denken!" Verdomme, dat had je dan ook wel wat eerder mogen laten merken. ..quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:27 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Eerst de boel laten verslonzen op het gebied van overheid en bestuur en slechte mensen aanstellen op de belangrijke posities en ze niet controleren en dan achteraf gaan zeuren als het niet zo gaat als verwacht. De bevolking in de westerse wereld is reactief geworden. Ze beginnen pas zich ergens mee bezig te houden als de media het in hapklare brokken op hun bordje legt. De media bepaald waar de bevolking zich druk om maakt en wanneer. De controlerende functie vanuit de bevolking is dus niet meer in eigen hand en dan kun je verwachten dat de overheid een eigen lijn gaat trekken die voor de overheid het beste is. Nu, dat was iets harder ingrijpen dan 'afgesproken'.
Je gaat geen gekke dingen doen met het vliegtuig?quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:30 schreef Idiosincrasico het volgende:
Maar goed, voor dat Floripas met een Rottweiler aan komt zetten nok ik af. Veel plezier nog in het verloop van deze discussie, tijd om richting Schiphol te gaan.
Wie belt de CIA?quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:32 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Je gaat geen gekke dingen doen met het vliegtuig?
prcs, hij heeft moslim familie, komt oorspronkelijk uit rusland en gaat met het vliegtuig.quote:
en god is met ons.quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:35 schreef zoalshetis het volgende:
maak jullie geen zorgen, ga lekker slapen, we hebben alles onder controle.
precies!quote:
Je vergeet de Dominicaanse wit-handel als financiele bron van de terroristische activiteiten nogquote:Op donderdag 2 maart 2006 16:35 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
prcs, hij heeft moslim familie, komt oorspronkelijk uit rusland en gaat met het vliegtuig.
moslim familie -> terrorist
rusland -> kan makkelijk aan nucliare wapens komen
vliegtuig -> vul zelf maar in.
quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:40 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Je vergeet de Dominicaanse wit-handel als financiele bron van de terroristische activiteiten nog![]()
Mochten jullie iets lezen over problemen op een vlucht naar Rome, wees dan vrij deze topic te slijten aan Dan Brown of een vergelijkbare auteur. Prettig weekend allemaal!
Daar zou je verschillende dingen op kunnen zeggen, mijn nieuwste troef was dat iedereen in feite gelovig is, dus dat het verschil vooral zit in wat je gelooft. Ik zou ook dit artikeltje kunnen plaatsen, of bijvoorbeeld laten zien hoe divers Nederlandse Christenen hier over denken, kijk maar eens op Credible (populair-evangelisch) of op Refoweb (conservatief/bevindelijk)quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:17 schreef Floripas het volgende:
Nee, omdat mensen het op het geloof gooien. Ze zeggen: "Zie je wel, een gelovige aan het hoofd van de staat. Daar komt die ellende van."
Klein detailcorrectie, kernwapens hadden ze al voordat jij geboren was.quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:35 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
prcs, hij heeft moslim familie, komt oorspronkelijk uit rusland en gaat met het vliegtuig.
moslim familie -> terrorist
rusland -> kan makkelijk aan nucliare wapens komen
vliegtuig -> vul zelf maar in.
als ik je succes wens ben ik dadelijk ook verdachtquote:Op donderdag 2 maart 2006 16:40 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Je vergeet de Dominicaanse wit-handel als financiele bron van de terroristische activiteiten nog![]()
Mochten jullie iets lezen over problemen op een vlucht naar Rome, wees dan vrij deze topic te slijten aan Dan Brown of een vergelijkbare auteur. Prettig weekend allemaal!
huhhh, ik snap um niet.quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:42 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Klein detailcorrectie, kernwapens hadden ze al voordat jij geboren was.
nee, de terrorist kan makkelijk aan wapens komen, bedoelt hijquote:Op donderdag 2 maart 2006 16:42 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Klein detailcorrectie, kernwapens hadden ze al voordat jij geboren was.
Houding, normen, waarden, opvattingen en symboliek, kortom; cultuur. Zaken die stuk voor stuk onderhevig moeten kunnen zijn aan kritiek, of zal ik zeggen 'cultuur racisme'?quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:27 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Eerst de boel laten verslonzen op het gebied van overheid en bestuur en slechte mensen aanstellen op de belangrijke posities en ze niet controleren en dan achteraf gaan zeuren als het niet zo gaat als verwacht. De bevolking in de westerse wereld is reactief geworden. Ze beginnen pas zich ergens mee bezig te houden als de media het in hapklare brokken op hun bordje legt. De media bepaald waar de bevolking zich druk om maakt en wanneer. De controlerende functie vanuit de bevolking is dus niet meer in eigen hand en dan kun je verwachten dat de overheid een eigen lijn gaat trekken die voor de overheid het beste is. Nu, dat was iets harder ingrijpen dan 'afgesproken'.
Watte?quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:46 schreef Davitamon het volgende:
[..]
Houding, normen, waarden, opvattingen en symboliek, kortom; cultuur. Zaken die stuk voor stuk onderhevig moeten kunnen zijn aan kritiek, of zal ik zeggen 'cultuur racisme'?
Cultuur is nogal een vreemd fenomeen. Op zich is cultuur mooi en goed voor de eenheid, echter het is ook één van de grootste machtsmiddelen die er bestaat. Kijk maar naar het bedrijfsleven waar overal opeens bedrijfsculturen zijn ingevoerd met core values etc. Allemaal om de werknemers hard te laten werken voor weinig geld.quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:46 schreef Davitamon het volgende:
[..]
Houding, normen, waarden, opvattingen en symboliek, kortom; cultuur. Zaken die stuk voor stuk onderhevig moeten kunnen zijn aan kritiek, of zal ik zeggen 'cultuur racisme'?
Lijkt me eerder iets voor de Pol SC, wel leuk trouwens om terug te lezen.quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:45 schreef zoalshetis het volgende:
Meest gevleugelde uitspraken
knipperde knip knip
Ik vind de Nederlandse liberale rechtsstaat wat betreft mensenrechten superieur aan de Amerikaanse.quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:49 schreef Floripas het volgende:
[..]
Watte?
Wat vind jij nou van die martelingen, eigenlijk?
Tuurlijk zijn wij superieur aan de Amerikanen.quote:Op donderdag 2 maart 2006 17:02 schreef Davitamon het volgende:
[..]
Ik vind de Nederlandse liberale rechtsstaat wat betreft mensenrechten superieur aan de Amerikaanse.
Ik vind de Amerikaanse staat op dit onderwerp primitief.
Ik ook.quote:Op donderdag 2 maart 2006 17:02 schreef Davitamon het volgende:
[..]
Ik vind de Nederlandse liberale rechtsstaat wat betreft mensenrechten superieur aan de Amerikaanse.
Ik vind de Amerikaanse staat op dit onderwerp primitief.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |