ROFL, en dat noem jij betrouwbaar? Amnesty is wel een van de minst betrouwbare en respectloze organisaties die er bestaan (komen op voor het ergste tuig)quote:Op donderdag 2 maart 2006 14:54 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ja, uit de Vrij Nederland, die heeft het onder andere van Amnesty.
Maakt het niet minder erg. En het is irrelevant.quote:Op donderdag 2 maart 2006 15:22 schreef Dr.Nikita het volgende:
Martelingen zijn niet goed te praten. Maargoed, ik kan hier ook blablabla
Misschien een idee om beide barbaarse excessen te bestrijden dan maar?quote:Op donderdag 2 maart 2006 15:22 schreef Dr.Nikita het volgende:
Martelingen zijn niet goed te praten. Maargoed, ik kan hier ook een lijstje neerpleuren van onschuldige mensen die op beestachtige werden onthoofd door "vrijheidsstrijders". En dan praat ik niet eens over de Twin Towers.
nou goed, zo ver wil ik niet gaan. heb er te lang gewoond om dat soort dingen allemaal klakkeloos aan te nemen.quote:Op donderdag 2 maart 2006 15:21 schreef Solopeople het volgende:
[..]
Och, één die democratisch gekozen is zou al vooruitgang zijn.
Sta eens op van die koude vloer en kom met wat tegenmateriaal, dan?quote:Op donderdag 2 maart 2006 15:22 schreef bozewolf het volgende:
[..]
ROFL, en dat noem jij betrouwbaar? Amnesty is wel een van de minst betrouwbare en respectloze organisaties die er bestaan (komen op voor het ergste tuig)
WTF, een communist in Nederland.quote:Op donderdag 2 maart 2006 15:21 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Mijn familie heeft zich na vertrek uit Rusland prima aangepast in Nederland. Ik zou bij eventuele emigratie in de toekomst hetzelfde doen. Het is voor mij dan ook ondenkbaar ergens dergelijk ongewenst gedrag te vertonen waardoor ik als terrorist aangezien zou worden.
Bovendien zijn dat (terecht, imo) onze bondgenoten niet.quote:Op donderdag 2 maart 2006 15:22 schreef Dr.Nikita het volgende:
Martelingen zijn niet goed te praten. Maargoed, ik kan hier ook een lijstje neerpleuren van onschuldige mensen die op beestachtige werden onthoofd door "vrijheidsstrijders". En dan praat ik niet eens over de Twin Towers.
wie goed doet, goed ontmoet. de mensen die het gelukkigst zijn, zullen altijd het goede voorbeeld geven.quote:Op donderdag 2 maart 2006 15:22 schreef Dr.Nikita het volgende:
Nee want ik heb geen problemen met hetgeen wat er gebeurd in guantanamo.quote:Op donderdag 2 maart 2006 15:24 schreef Floripas het volgende:
[..]
Sta eens op van die koude vloer en kom met wat tegenmateriaal, dan?
Ja, dat doen advocaten ook. Wat is je punt?quote:
Het gaat hier niet om loslopen fracties die denken de wijsheid in pacht te hebben. Maar om naties die wij als bondgenoot bestempellen.quote:Op donderdag 2 maart 2006 15:22 schreef Dr.Nikita het volgende:
Heb je ook geen problemen met wat Theo overkwam? Of Pim? Of de mensen in de Twin Towers, of Casablanca?quote:Op donderdag 2 maart 2006 15:26 schreef bozewolf het volgende:
[..]
Nee want ik heb geen problemen met hetgeen wat er gebeurd in guantanamo.
Jij vroeg eerder om een bron, mag ik van deze uitlating dan eens een bron of een redelijk bewijs zien?quote:Op donderdag 2 maart 2006 15:22 schreef bozewolf het volgende:
[..]
ROFL, en dat noem jij betrouwbaar? Amnesty is wel een van de minst betrouwbare en respectloze organisaties die er bestaan (komen op voor het ergste tuig)
Deze vergelijking gaat wederom mank. Is er nu sprake van een rechtsfundamentalistisch regime dat mensen zo maar tot terrorist verklaar?quote:Op donderdag 2 maart 2006 15:07 schreef Floripas het volgende:
[..]
Maar wat als er een johad aan de macht komt, of een links0fundamentalistisch regime, en jij wordt tot terrorist verklaard? En zonder vorm van proces gemarteld, gevangengezet, vernederd?
Over domme reacties gesprokenquote:Op donderdag 2 maart 2006 15:25 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
WTF, een communist in Nederland.
Dat moeten we niet hebben, ik ga meteen een belletje plegen naar meneer Bush. Daar hadden ze het een paar jaar geleden ook niet zo op communisten.
Maar, je weet dat de mensen in afganistan/ irak etc opgepakt zijn? Dat de meesten er andere gewoontes op nahouden als in het westen?
Weer een erg slecht punt, met een nog slechter voorbeeld trouwens.
Dus daarom mag je ze laten verkrachten door honden en ze in de penis snijden?quote:Op donderdag 2 maart 2006 15:29 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Deze vergelijking gaat wederom mank. Is er nu sprake van een rechtsfundamentalistisch regime dat mensen zo maar tot terrorist verklaar?
Volgens mij zijn een groot aandeel van deze gevangenen mensen die hun eigen land ontvlucht zijn en vervolgens in het westen opgevangen zijn. Om vervolgens een dreiging voor datzelfde westen te vormen.
Ik kan mij wel voorstellen dat Saddam-getrouwen aanslagen plegen op de Amerikanen in hun regio. Daarentegen is er ook een grote groep moslims van wie de positie sterk verbeterd is na de val van respectievelijk Taliban en Saddam. Alleen krijgen deze mensen amper aandacht in de media. Ook Euro-moslims hoor je zelden over hun broeders die blij zijn verlost te zijn van de Taliban en Saddam.
Volgens jou jah,quote:Op donderdag 2 maart 2006 15:29 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Deze vergelijking gaat wederom mank. Is er nu sprake van een rechtsfundamentalistisch regime dat mensen zo maar tot terrorist verklaar?
Volgens mij zijn een groot aandeel van deze gevangenen mensen die hun eigen land ontvlucht zijn en vervolgens in het westen opgevangen zijn. Om vervolgens een dreiging voor datzelfde westen te vormen.
Leed is voor de media nou eenmaal interessanter als iets dat goed gaat.quote:Ik kan mij wel voorstellen dat Saddam-getrouwen aanslagen plegen op de Amerikanen in hun regio. Daarentegen is er ook een grote groep moslims van wie de positie sterk verbeterd is na de val van respectievelijk Taliban en Saddam. Alleen krijgen deze mensen amper aandacht in de media. Ook Euro-moslims hoor je zelden over hun broeders die blij zijn verlost te zijn van de Taliban en Saddam.
Dat is inderdaad een foute manier, maar ik zet grote vraagtekens bij de betrouwbaarheid. Hoe mooier de verhalen over hun gevangenschap des te meer aanhang ze winnen ...quote:Op donderdag 2 maart 2006 15:31 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dus daarom mag je ze laten verkrachten door honden en ze in de penis snijden?
Maar als er nou een regime an de macht komt dat erachterkomt dat jij Guantanamo hebt zitten verdedigen en besluit jou een koekje van eigen deeg te geven, zou je dan niet blij zijn dat mensen als wij - hoe walgelijk wij jouw uitingen hier ook vinden - voor jouw rechten opkomen, omdat die rechten niet voor niets universeel zijn?quote:Op donderdag 2 maart 2006 15:31 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Over domme reacties gesproken![]()
Er is anders nog niemand geweest die ze tegensprak.quote:Op donderdag 2 maart 2006 15:34 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een foute manier, maar ik zet grote vraagtekens bij de betrouwbaarheid. Hoe mooier de verhalen over hun gevangenschap des te meer aanhang ze winnen ...
netzo dom als jouw reacties en vooroordelen over terroristen.quote:Op donderdag 2 maart 2006 15:31 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Over domme reacties gesproken![]()
Laat ze dan eens aantonen dat ze zonder hulp van het westen een fatsoenlijk land kunnen opbouwen. Want op Israel en wat kleine Oliestaatjes na bakken de landen in het MO er op eigen houtje helemaal niets van.quote:Op donderdag 2 maart 2006 15:33 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Leed is voor de media nou eenmaal interessanter als iets dat goed gaat.
Toch heb ik in mij omgeving nog geen moslim gehoord die blij was met Saddam hoor. Dat ze niet blij zijn met de huidige situatie in het midden-oosten en met Bush is een ander verhaal.
Ahumm, WAR......... actie-reactiequote:Op donderdag 2 maart 2006 15:26 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Het gaat hier niet om loslopen fracties die denken de wijsheid in pacht te hebben. Maar om naties die wij als bondgenoot bestempellen.
we hebben toch ook wat foto's gezien van abu? ging ook niet zoals je van een beschaafde bezetter verwacht die in zijn herverkiezingsrede alleen maar over vrijheid spreekt?quote:Op donderdag 2 maart 2006 15:34 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een foute manier, maar ik zet grote vraagtekens bij de betrouwbaarheid. Hoe mooier de verhalen over hun gevangenschap des te meer aanhang ze winnen ...
Maar goed, ik kan me niet herinneren dat Nederland een directe oorlogsverklaring heeft afgegeven aan Irak en/of Afghanistan.quote:Op donderdag 2 maart 2006 15:37 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ahumm, WAR......... actie-reactie
Een oud spreekwoord zegt zoiets als "in liefde en oorlog is alles toegestaan", waar ik niet mee wil zeggen dat ik martelingen goedkeur.
Oorlog is al een ontzettend iets smerigs, of het nu bondgenoten zijn of niet, en ja, die dingen gebeuren.
In Iran ging het totdat de huidige machthebbers aan de macht kwamen vrij goed.quote:Op donderdag 2 maart 2006 15:37 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Laat ze dan eens aantonen dat ze zonder hulp van het westen een fatsoenlijk land kunnen opbouwen. Want op Israel en wat kleine Oliestaatjes na bakken de landen in het MO er op eigen houtje helemaal niets van.
Maar NL is wel bondgenoot.quote:Op donderdag 2 maart 2006 15:39 schreef Solopeople het volgende:
[..]
Maar goed, ik kan me niet herinneren dat Nederland een directe oorlogsverklaring heeft afgegeven aan Irak en/of Afghanistan.
Ik beschik niet over de informatie die aanleiding is geweest voor de aanhouding van deze mensen. Gasten als Samir A. , die zich openlijk afzetten tegen de Nederlandse maatschappij, zijn naar mijn mening terroristen in woorden. Die mogen wat mij betreft dat ook preventief van de straat gehouden worden. Wachten op een echte aanslag lijkt mij niet het beste plan.quote:Op donderdag 2 maart 2006 15:37 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Je hebt nog steeds niet verteld hoe jij nu bepaalt of iemand een terrorist is.
Iemand die liegt en bedriegt om notabene Babylon binnen te vallen, daar kan je toch wel wat vraagtekens zetten bij zijn Christelijk gehalte.quote:
Tijd voor herevaluatie, wat mij betreft.quote:
Hij volgde zijn oom op.quote:Op donderdag 2 maart 2006 15:39 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Hoe was Saddam ook al weer aan de macht gekomen?
quote:Op donderdag 2 maart 2006 15:45 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Dieptriest die martelingen, en een stimulans voor terrorisme.
[..]
Iemand die liegt en bedriegt om notabene Babylon binnen te vallen, daar kan je toch wel wat vraagtekens zetten bij zijn Christelijk gehalte.
Je gaat er dus vanuit dat alle aanhoudingen terecht zijn?quote:Op donderdag 2 maart 2006 15:43 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Ik beschik niet over de informatie die aanleiding is geweest voor de aanhouding van deze mensen. Gasten als Samir A. , die zich openlijk afzetten tegen de Nederlandse maatschappij, zijn naar mijn mening terroristen in woorden. Die mogen wat mij betreft dat ook preventief van de straat gehouden worden. Wachten op een echte aanslag lijkt mij niet het beste plan.
Wat mij betreft ook: aan zulke zaken wil ik niet medeplichtig zijn.quote:Op donderdag 2 maart 2006 15:46 schreef Solopeople het volgende:
[..]
Tijd voor herevaluatie, wat mij betreft.
Ga eens met Perzische mensen spreken die de afgelopen decennia Iran ontvlucht zijn .... Ook voor dat die mafkees er kwam was Iran geen bijzonder prettig land om te wonen.quote:Op donderdag 2 maart 2006 15:39 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
In Iran ging het totdat de huidige machthebbers aan de macht kwamen vrij goed.
Probleem is alleen dat wij westerlingen een primitieve manier van leven niet als fatsoenlijk beschouwen. Er moet geld verdient worden, er moet olie gewonnen worden. Desnoods veroorzaken we er politieke instabiliteit om ze van ons afhankelijk te maken.
Het lijkt een beetje op de manier zoals we slaven en mensen in suriname tot het cristendom bekeerden. Omdat hun geloof ook heidens was.
Hoe was Saddam ook al weer aan de macht gekomen?
Het gaat erom dat Bush gelooft in een "good" en "evil", "God" en "duivel". De mensen die nu gemarteld worden zijn zendelingen van de duivel en absoluut geen mensen zoals jij en ik. Een ander soort mensenquote:Op donderdag 2 maart 2006 15:45 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Dieptriest die martelingen, en een stimulans voor terrorisme.
[..]
Iemand die liegt en bedriegt om notabene Babylon binnen te vallen, daar kan je toch wel wat vraagtekens zetten bij zijn Christelijk gehalte.
Heb jij een beter alternatief?quote:Op donderdag 2 maart 2006 15:46 schreef Solopeople het volgende:
[..]
Tijd voor herevaluatie, wat mij betreft.
Vraag eens of ze de bommen op Teheran zo gemist hebben dat ze dat nog weer willen.quote:Op donderdag 2 maart 2006 15:49 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Ga eens met Perzische mensen spreken die de afgelopen decennia Iran ontvlucht zijn .... Ook voor dat die mafkees er kwam was Iran geen bijzonder prettig land om te wonen.
quote:Toch willen heel veel primitieve mensen maar al te graag naar Europa komen. Blijkbaar is onze levensstijl toch zo slecht nog niet.
quote:Op donderdag 2 maart 2006 15:49 schreef Idiosincrasico het volgende:
De Amerikanen hebben zeker veel fouten gemaakt in het verleden/heden.
Ja: dreigen met de NAVO opzeggen, met alle andere landen.quote:Op donderdag 2 maart 2006 15:50 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Heb jij een beter alternatief?
Structuralisme in haar zuiverste vorm. Koekje d'rbij?quote:Op donderdag 2 maart 2006 15:49 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Het gaat erom dat Bush gelooft in een "good" en "evil", "God" en "duivel". De mensen die nu gemarteld worden zijn zendelingen van de duivel en absoluut geen mensen zoals jij en ik. Een ander soort mensen.
Ik reageer puur in de lijn van Kareltje zijn verhaal over het niet accepteren van een primitieve levenswijze.quote:
Dat is verstandig.quote:Op donderdag 2 maart 2006 15:51 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ja: dreigen met de NAVO opzeggen, met alle andere landen.
In ieder geval niet meer meedoen aan die onzinnge vredemissies elke keer. Laat ze hun eigen shit maar opruimen. Notabene daags na de val van de Taliban is een contract getekend voor aanleg van een oliepijpleiding, welke al tijden werd tegengehouden door de Taliban. Nee, dan weet ik genoeg over meneer Bush' zgn. zuivere motieven hoor...quote:Op donderdag 2 maart 2006 15:50 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Heb jij een beter alternatief?
amerikanen dreig je vooral met geld. dus misschien eens tijd om hun economische bom eens te gaan triggeren. slechts dreigen, ff pas op de plaats.quote:Op donderdag 2 maart 2006 15:51 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ja: dreigen met de NAVO opzeggen, met alle andere landen.
VS heeft op martelingen niet als enige het octrooirecht hoor.quote:Op donderdag 2 maart 2006 15:47 schreef zoalshetis het volgende:
waar rook is, is vuur
waar gemarteld wordt, is de dood.
waar is amerika in godsnaam mee bezig?
Wij als Nederland?quote:Op donderdag 2 maart 2006 15:53 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
amerikanen dreig je vooral met geld. dus misschien eens tijd om hun economische bom eens te gaan triggeren. slechts dreigen, ff pas op de plaats.
en jij maakt er meteen primitieve mensen vanquote:Op donderdag 2 maart 2006 15:52 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Ik reageer puur in de lijn van Kareltje zijn verhaal over het niet accepteren van een primitieve levenswijze.
Binnen onze selecte kring van bondgenoten zijn ze zeldzaam.quote:Op donderdag 2 maart 2006 15:55 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
VS heeft op martelingen niet als enige het octrooirecht hoor.
ik heb het niet over nederland. "denk toch eens groot jongen!"quote:Op donderdag 2 maart 2006 15:55 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Wij als Nederland?Kom op zeg ... Nederland is slechts een kleine pion in het wereldwijde schaakspel.
Omdat we dan bijzonder kwetsbaar gaan worden misschien....quote:
Wel voor de wandaden van de kerken in het verleden b.v, maar met Bush is m.i. iets heel anders aan de hand, maar dat kan ik verder niet hard maken.quote:Op donderdag 2 maart 2006 15:48 schreef Floripas het volgende:![]()
Ik hoopte al op deze reacties van jou.
Heb jij nou de neiging, net als zoveel liberale moslims die ik ken, om je excuses aan te gaan bieden voor deze excessen? Of werkt dat niet zo?
nee, maar mag als groot, bepalend, beschavings roepend land best het voortouw nemen op afschaffing. net als die idiote doodstraf, maar dat is een ander topic.quote:Op donderdag 2 maart 2006 15:55 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
VS heeft op martelingen niet als enige het octrooirecht hoor.
Wie wil je meekrijgen dan? Die verdeelde lidstaten van de EU? Landen die allemaal een eigen agenda hebben. De VS heeft haar voornaamste schoothondjes in de vorm van landen als Turkije en Egypte. En die landen kunnen niet zonder steun van de VS ...quote:Op donderdag 2 maart 2006 15:56 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik heb het niet over nederland. "denk toch eens groot jongen!"![]()
Amerika is verre van beschaafd maar dat is idd een ander verhaal.quote:Op donderdag 2 maart 2006 15:57 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nee, maar mag als groot, bepalend, beschavings roepend land best het voortouw nemen op afschaffing. net als die idiote doodstraf, maar dat is een ander topic.
ik wil het ook allemaal niet zo hard spelen. wat ik wel graag wil is dat amerika inziet dat martelen niet het gewenste effect heeft op een wereld die beschaafd probeert te zijn.quote:Op donderdag 2 maart 2006 15:58 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Wie wil je meekrijgen dan? Die verdeelde lidstaten van de EU? Landen die allemaal een eigen agenda hebben. De VS heeft haar voornaamste schoothondjes in de vorm van landen als Turkije en Egypte. En die landen kunnen niet zonder steun van de VS ...
Voor wie of wat?quote:Op donderdag 2 maart 2006 15:56 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Omdat we dan bijzonder kwetsbaar gaan worden misschien....
En niemand die je ernaar vraagt? Aan moslims constant, namelijk, ook al lopen ze in een naveltruitje blootshoofds te flaneren langs de terrasjes.quote:Op donderdag 2 maart 2006 15:57 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Wel voor de wandaden van de kerken in het verleden b.v, maar met Bush is m.i. iets heel anders aan de hand, maar dat kan ik verder niet hard maken.
'beschavings roepend'quote:Op donderdag 2 maart 2006 15:59 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Amerika is verre van beschaafd maar dat is idd een ander verhaal.
De EU krijg je voor het grootste gedeelte wel mee in de strijd tegen de martelkampen, denk ik.quote:Op donderdag 2 maart 2006 15:58 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Wie wil je meekrijgen dan? Die verdeelde lidstaten van de EU? Landen die allemaal een eigen agenda hebben. De VS heeft haar voornaamste schoothondjes in de vorm van landen als Turkije en Egypte. En die landen kunnen niet zonder steun van de VS ...
wat dacht je van de beurzen als we ineens overgaan op euro's?quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:01 schreef Floripas het volgende:
[..]
De EU krijg je voor het grootste gedeelte wel mee in de strijd tegen de martelkampen, denk ik.
Kwestbaar in het geval van ernstige conflicten. Niet dat ik ze op korte termijn verwacht, maar uitsluiten moet je niets.quote:
Wie zegt dat het een exces is van de Amerikaanse cultuur? Ik niet, hoor.quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:01 schreef Davitamon het volgende:
Als dit een gevolg van de Amerikaanse cultuur is, mag je hier dan waardeoordeel over geven? Immers, volgens bepaalde progressieve lichten zijn alle culturen gelijkwaardig, is het niet?
Wie zegt dat dit een cultuurverschijnsel is? Ik geloof dat niet, en zie de gemiddelde Amerikaan dit soort ranzigheden niet doen, al heeft 'ie een revolver op z'n slaap.quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:01 schreef Davitamon het volgende:
Als dit een gevolg van de Amerikaanse cultuur is, mag je hier dan waardeoordeel over geven? Immers, volgens bepaalde progressieve lichten zijn alle culturen gelijkwaardig, is het niet?
Nee, dat was Qassem, die heeft Ghazi II afgezet, samen met de feitelijke sterke man, Noeri al Said.quote:Op donderdag 2 maart 2006 15:48 schreef Floripas het volgende:
Nee, toch? Hij had toch een koning afgezet, staat me bij?
De natte droom van de gemiddelde VS-basher.quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:03 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
wat dacht je van de beurzen als we ineens overgaan op euro's?
doet ff pijn, maar dan is het zacht.
Oh ja, da's waar ook.quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:04 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Nee, dat was Qassem, die heeft Ghazi II afgezet, samen met de feitelijke sterke man, Noeri al Said.
Nou en? Waarom zou het onwenselijk zijn?quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:04 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
De natte droom van de gemiddelde VS-basher.
Wellicht om dat ze niet zien dat ik Christen ben?quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:01 schreef Floripas het volgende:
En niemand die je ernaar vraagt? Aan moslims constant, namelijk, ook al lopen ze in een naveltruitje blootshoofds te flaneren langs de terrasjes.
sja, wat wil je, zolang geloofsidioten aan de macht zijn heb je deze wantoestanden veelvuldiger, en dat geldt niet alleen voor de VS.quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:01 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
'beschavings roepend'
ik zie er weinig van in de praktijk op dit moment.
nee man! ik hou van amerika, het land, de verschillende inwoners. ik hoop dat ze nog lang en gelukkig oud worden.quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:04 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
De natte droom van de gemiddelde VS-basher.
Hoe zou jij het noemen?quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:03 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Wie zegt dat dit een cultuurverschijnsel is? Ik geloof dat niet, en zie de gemiddelde Amerikaan dit soort ranzigheden niet doen, al heeft 'ie een revolver op z'n slaap.
Dergelijke progressieve lichten kunnen mijn rug op. Voor zover ze al bestaan.quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:01 schreef Davitamon het volgende:
Maar doet dit jou dan niks?quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:06 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Wellicht om dat ze niet zien dat ik Christen ben?
quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:06 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
sja, wat wil je, zolang geloofsidioten aan de macht zijn heb je deze wantoestanden veelvuldiger, en dat geldt niet alleen voor de VS.
Omdat het een natte droom zal blijven. Europa zal nooit zo sterk worden als de VS.quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:05 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nou en? Waarom zou het onwenselijk zijn?
Een rechts-religieuze fanaat aan de macht die gelooft in "soorten mensen", goede en slechte. De slechte mag je alles aandoen wat je maar wil, ze zijn duivels.quote:
Misdaden tegen de menselijkheid voortvloeiend uit dehumaniseringsprocessen dankzij oorlogsrethoriek en zwart-witdenken.quote:
nou en? we kunnen onze broek toch prima ophouden?quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:08 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Omdat het een natte droom zal blijven. Europa zal nooit zo sterk worden als de VS.
Ondanks de enorme schuldenlast heeft de VS nog altijd veel meer potentie dan Europa.
Liever Clinton, toen maakten men zich druk om een cigaarquote:Op donderdag 2 maart 2006 16:07 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nee man! ik hou van amerika, het land, de verschillende inwoners. ik hoop dat ze nog lang en gelukkig oud worden.
het gaat me om de praktijken van amerika onder bush, want daardoor hou ik op dit moment niet zo van de keuze van de amerikanen. hoop dus dat ze snel weer een man/vrouw krijgen die zichzelf niet "the warpresident' noemt.
quote:
Nog wel ... veel Europeanen zullen daar in de nabije toekomst steeds meer moeite mee krijgen.quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:09 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nou en? we kunnen onze broek toch prima ophouden?
en indonesië, want daar heb je toch ook een huis?quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:11 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Nog wel ... veel Europeanen zullen daar in de nabije toekomst steeds meer moeite mee krijgen.
Waarom zou LN zich aangesproken moeten voelen als het om mensen gaat die in dezelfde God geloven maar er een heel andere draai aan geven?quote:
Ja, natuurlijk wel, maar dat vroeg je toch niet?quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:07 schreef Floripas het volgende:
Maar doet dit jou dan niks?
En Amerika niet zeker? Komop, als er ergens op de wereld één zeepbel op barsten staat is het de VS en zijn geleendgeld economie.quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:11 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Nog wel ... veel Europeanen zullen daar in de nabije toekomst steeds meer moeite mee krijgen.
Huh? Ik heb er toevallig wel aangetrouwde (moslim)familie, maar geen eigen woning hoor.quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:11 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
en indonesië, want daar heb je toch ook een huis?
Een rechts-religieuze fanaat die weliswaar door de meerderheid van de Amerikaanse bevolking is gekozen. En een staat heeft zoveel excessen als het wenst te tolereren, wederom bij (stilzwijgende) gratie van de bevolking, dus.quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:08 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Een rechts-religieuze fanaat aan de macht die gelooft in "soorten mensen", goede en slechte. De slechte mag je alles aandoen wat je maar wil, ze zijn duivels.
omdat we allemaal internet, stroom, gas, water, vrijheid, dikke auto, vet huis, whatever hebben. dat verdoezelt het beeld nog wel eens.quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:13 schreef -scorpione- het volgende:
Mosterd na de maaltijd dit gezeur. De regimes in de westerse landen zijn op vokomen legale wijze aan de macht gekomen via het fantastische concept 'democratie'. Het is naief te denken dat er in het westen alleen maar goede mensen wonen die met alles ethische waarden en normen in acht nemen. Het is hier misschien nog wel een groter zooitje dan elders in de wereld maar men loopt er wel mee te koop dat het hier zo goed zou zijn. Hypocrisie ten top.
oh ok sorry, nou ja die uitvlucht dus?quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:13 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Huh? Ik heb er toevallig wel aangetrouwde (moslim)familie, maar geen eigen woning hoor.
Dat is wat veel mensen graag willen geloven.quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:12 schreef Solopeople het volgende:
[..]
En Amerika niet zeker? Komop, als er ergens op de wereld één zeepbel op barsten staat is het de VS en zijn geleendgeld economie.
Hoho.quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:15 schreef Davitamon het volgende:
[..]
Een rechts-religieuze fanaat die weliswaar door de meerderheid van de Amerikaanse bevolking is gekozen.
Het schijnt anders dat hij nog 1/3 achter zich heeft staan hoor...Amerika barst niet van de religieuzen fanaten.quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:15 schreef Davitamon het volgende:
[..]
Een rechts-religieuze fanaat die weliswaar door de meerderheid van de Amerikaanse bevolking is gekozen. En een staat heeft zoveel excessen als het wenst te tolereren, wederom bij (stilzwijgende) gratie van de bevolking, dus.
Wat valt er onder die excessen? Toch niet schendingen van mensenrechten of het overtreden van wetten?quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:15 schreef Davitamon het volgende:
En een staat heeft zoveel excessen als het wenst te tolereren, wederom bij (stilzwijgende) gratie van de bevolking, dus.
Nee, omdat mensen het op het geloof gooien. Ze zeggen: "Zie je wel, een gelovige aan het hoofd van de staat. Daar komt die ellende van."quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:11 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Waarom zou LN zich aangesproken moeten voelen als het om mensen gaat die in dezelfde God geloven maar er een heel andere draai aan geven?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |