abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35643673
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 14:54 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ja, uit de Vrij Nederland, die heeft het onder andere van Amnesty.
ROFL, en dat noem jij betrouwbaar? Amnesty is wel een van de minst betrouwbare en respectloze organisaties die er bestaan (komen op voor het ergste tuig)
pi_35643685
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 15:22 schreef Dr.Nikita het volgende:
Martelingen zijn niet goed te praten. Maargoed, ik kan hier ook blablabla
Maakt het niet minder erg. En het is irrelevant.
pi_35643695
quote:
Martelingen zijn niet goed te praten. Maargoed, ik kan hier ook een lijstje neerpleuren van onschuldige mensen die op beestachtige werden onthoofd door "vrijheidsstrijders". En dan praat ik niet eens over de Twin Towers.
Misschien een idee om beide barbaarse excessen te bestrijden dan maar?
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  donderdag 2 maart 2006 @ 15:24:00 #104
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35643712
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 15:21 schreef Solopeople het volgende:

[..]

Och, één die democratisch gekozen is zou al vooruitgang zijn.
nou goed, zo ver wil ik niet gaan. heb er te lang gewoond om dat soort dingen allemaal klakkeloos aan te nemen.

hoop op een president die wat meer naar zijn eigen land gaat kijken. niet een die na de alcoholverslaving publiekelijk zijn olieverslaving moet delen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  donderdag 2 maart 2006 @ 15:24:33 #105
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35643735
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 15:22 schreef bozewolf het volgende:

[..]

ROFL, en dat noem jij betrouwbaar? Amnesty is wel een van de minst betrouwbare en respectloze organisaties die er bestaan (komen op voor het ergste tuig)
Sta eens op van die koude vloer en kom met wat tegenmateriaal, dan?
pi_35643771
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 15:21 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Mijn familie heeft zich na vertrek uit Rusland prima aangepast in Nederland. Ik zou bij eventuele emigratie in de toekomst hetzelfde doen. Het is voor mij dan ook ondenkbaar ergens dergelijk ongewenst gedrag te vertonen waardoor ik als terrorist aangezien zou worden.
WTF, een communist in Nederland.

Dat moeten we niet hebben, ik ga meteen een belletje plegen naar meneer Bush. Daar hadden ze het een paar jaar geleden ook niet zo op communisten.

Maar, je weet dat de mensen in afganistan/ irak etc opgepakt zijn? Dat de meesten er andere gewoontes op nahouden als in het westen?

Weer een erg slecht punt, met een nog slechter voorbeeld trouwens.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  donderdag 2 maart 2006 @ 15:25:34 #107
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35643782
quote:
Martelingen zijn niet goed te praten. Maargoed, ik kan hier ook een lijstje neerpleuren van onschuldige mensen die op beestachtige werden onthoofd door "vrijheidsstrijders". En dan praat ik niet eens over de Twin Towers.
Bovendien zijn dat (terecht, imo) onze bondgenoten niet.
  donderdag 2 maart 2006 @ 15:25:58 #108
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35643794
quote:
wie goed doet, goed ontmoet. de mensen die het gelukkigst zijn, zullen altijd het goede voorbeeld geven.
pi_35643821
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 15:24 schreef Floripas het volgende:

[..]

Sta eens op van die koude vloer en kom met wat tegenmateriaal, dan?
Nee want ik heb geen problemen met hetgeen wat er gebeurd in guantanamo.
pi_35643825
quote:

(komen op voor het ergste tuig)
Ja, dat doen advocaten ook. Wat is je punt?
Een tekening van Mohammed, en dat z'n tulband dan een bom is. Haha!
pi_35643842
quote:
Het gaat hier niet om loslopen fracties die denken de wijsheid in pacht te hebben. Maar om naties die wij als bondgenoot bestempellen.
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
  donderdag 2 maart 2006 @ 15:28:24 #112
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35643890
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 15:26 schreef bozewolf het volgende:

[..]

Nee want ik heb geen problemen met hetgeen wat er gebeurd in guantanamo.
Heb je ook geen problemen met wat Theo overkwam? Of Pim? Of de mensen in de Twin Towers, of Casablanca?
Of is je verontwaardiging selectief?
pi_35643934
quote:

[..]

Jij vroeg eerder om een bron, mag ik van deze uitlating dan eens een bron of een redelijk bewijs zien?
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_35643940
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 15:07 schreef Floripas het volgende:

[..]

Maar wat als er een johad aan de macht komt, of een links0fundamentalistisch regime, en jij wordt tot terrorist verklaard? En zonder vorm van proces gemarteld, gevangengezet, vernederd?
Deze vergelijking gaat wederom mank. Is er nu sprake van een rechtsfundamentalistisch regime dat mensen zo maar tot terrorist verklaar?
Volgens mij zijn een groot aandeel van deze gevangenen mensen die hun eigen land ontvlucht zijn en vervolgens in het westen opgevangen zijn. Om vervolgens een dreiging voor datzelfde westen te vormen.
Ik kan mij wel voorstellen dat Saddam-getrouwen aanslagen plegen op de Amerikanen in hun regio. Daarentegen is er ook een grote groep moslims van wie de positie sterk verbeterd is na de val van respectievelijk Taliban en Saddam. Alleen krijgen deze mensen amper aandacht in de media. Ook Euro-moslims hoor je zelden over hun broeders die blij zijn verlost te zijn van de Taliban en Saddam.
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
  donderdag 2 maart 2006 @ 15:29:51 #115
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35643942
het is gewoon eigen-houtje-gedrag geworden. daar kunnen we niet meer omheen. het is tijd dat de wereld zich wat defensiever opstelt ten opzichte van amerika.
pi_35643995
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 15:25 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

WTF, een communist in Nederland.

Dat moeten we niet hebben, ik ga meteen een belletje plegen naar meneer Bush. Daar hadden ze het een paar jaar geleden ook niet zo op communisten.

Maar, je weet dat de mensen in afganistan/ irak etc opgepakt zijn? Dat de meesten er andere gewoontes op nahouden als in het westen?

Weer een erg slecht punt, met een nog slechter voorbeeld trouwens.
Over domme reacties gesproken
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
  donderdag 2 maart 2006 @ 15:31:46 #117
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35644018
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 15:29 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Deze vergelijking gaat wederom mank. Is er nu sprake van een rechtsfundamentalistisch regime dat mensen zo maar tot terrorist verklaar?
Volgens mij zijn een groot aandeel van deze gevangenen mensen die hun eigen land ontvlucht zijn en vervolgens in het westen opgevangen zijn. Om vervolgens een dreiging voor datzelfde westen te vormen.
Ik kan mij wel voorstellen dat Saddam-getrouwen aanslagen plegen op de Amerikanen in hun regio. Daarentegen is er ook een grote groep moslims van wie de positie sterk verbeterd is na de val van respectievelijk Taliban en Saddam. Alleen krijgen deze mensen amper aandacht in de media. Ook Euro-moslims hoor je zelden over hun broeders die blij zijn verlost te zijn van de Taliban en Saddam.
Dus daarom mag je ze laten verkrachten door honden en ze in de penis snijden?
pi_35644088
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 15:29 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Volgens jou jah,
quote:
Leed is voor de media nou eenmaal interessanter als iets dat goed gaat.
Toch heb ik in mij omgeving nog geen moslim gehoord die blij was met Saddam hoor. Dat ze niet blij zijn met de huidige situatie in het midden-oosten en met Bush is een ander verhaal.
Fiets
pi_35644129
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 15:31 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dus daarom mag je ze laten verkrachten door honden en ze in de penis snijden?
Dat is inderdaad een foute manier, maar ik zet grote vraagtekens bij de betrouwbaarheid. Hoe mooier de verhalen over hun gevangenschap des te meer aanhang ze winnen ...
  donderdag 2 maart 2006 @ 15:34:58 #120
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35644132
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 15:31 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Maar als er nou een regime an de macht komt dat erachterkomt dat jij Guantanamo hebt zitten verdedigen en besluit jou een koekje van eigen deeg te geven, zou je dan niet blij zijn dat mensen als wij - hoe walgelijk wij jouw uitingen hier ook vinden - voor jouw rechten opkomen, omdat die rechten niet voor niets universeel zijn?
  donderdag 2 maart 2006 @ 15:35:40 #121
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35644154
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 15:34 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een foute manier, maar ik zet grote vraagtekens bij de betrouwbaarheid. Hoe mooier de verhalen over hun gevangenschap des te meer aanhang ze winnen ...
Er is anders nog niemand geweest die ze tegensprak.
pi_35644206
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 15:31 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

netzo dom als jouw reacties en vooroordelen over terroristen.

Je hebt nog steeds niet verteld hoe jij nu bepaalt of iemand een terrorist is.
Achjah, in de sovjetunie was het ook niet moeilijk om te bepalen of iemand wel of niet deugde.
Fiets
pi_35644230
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 15:33 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Leed is voor de media nou eenmaal interessanter als iets dat goed gaat.
Toch heb ik in mij omgeving nog geen moslim gehoord die blij was met Saddam hoor. Dat ze niet blij zijn met de huidige situatie in het midden-oosten en met Bush is een ander verhaal.
Laat ze dan eens aantonen dat ze zonder hulp van het westen een fatsoenlijk land kunnen opbouwen. Want op Israel en wat kleine Oliestaatjes na bakken de landen in het MO er op eigen houtje helemaal niets van.
pi_35644246
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 15:26 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Het gaat hier niet om loslopen fracties die denken de wijsheid in pacht te hebben. Maar om naties die wij als bondgenoot bestempellen.
Ahumm, WAR......... actie-reactie

Een oud spreekwoord zegt zoiets als "in liefde en oorlog is alles toegestaan", waar ik niet mee wil zeggen dat ik martelingen goedkeur.
Oorlog is al een ontzettend iets smerigs, of het nu bondgenoten zijn of niet, en ja, die dingen gebeuren.
  donderdag 2 maart 2006 @ 15:38:42 #125
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35644273
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 15:34 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

we hebben toch ook wat foto's gezien van abu? ging ook niet zoals je van een beschaafde bezetter verwacht die in zijn herverkiezingsrede alleen maar over vrijheid spreekt?

sorry, maar amerika heeft het wel verbruikt bij mij op dit moment. gelukkig is er nog sprake van een democratie en zullen de stemmers volgende keer wel beter nadenken.
pi_35644292
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 15:37 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ahumm, WAR......... actie-reactie

Een oud spreekwoord zegt zoiets als "in liefde en oorlog is alles toegestaan", waar ik niet mee wil zeggen dat ik martelingen goedkeur.
Oorlog is al een ontzettend iets smerigs, of het nu bondgenoten zijn of niet, en ja, die dingen gebeuren.
Maar goed, ik kan me niet herinneren dat Nederland een directe oorlogsverklaring heeft afgegeven aan Irak en/of Afghanistan.
pi_35644310
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 15:37 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Laat ze dan eens aantonen dat ze zonder hulp van het westen een fatsoenlijk land kunnen opbouwen. Want op Israel en wat kleine Oliestaatjes na bakken de landen in het MO er op eigen houtje helemaal niets van.
In Iran ging het totdat de huidige machthebbers aan de macht kwamen vrij goed.

Probleem is alleen dat wij westerlingen een primitieve manier van leven niet als fatsoenlijk beschouwen. Er moet geld verdient worden, er moet olie gewonnen worden. Desnoods veroorzaken we er politieke instabiliteit om ze van ons afhankelijk te maken.

Het lijkt een beetje op de manier zoals we slaven en mensen in suriname tot het cristendom bekeerden. Omdat hun geloof ook heidens was.

Hoe was Saddam ook al weer aan de macht gekomen?
Fiets
pi_35644435
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 15:39 schreef Solopeople het volgende:

[..]

Maar goed, ik kan me niet herinneren dat Nederland een directe oorlogsverklaring heeft afgegeven aan Irak en/of Afghanistan.
Maar NL is wel bondgenoot.
pi_35644452
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 15:37 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Je hebt nog steeds niet verteld hoe jij nu bepaalt of iemand een terrorist is.
Ik beschik niet over de informatie die aanleiding is geweest voor de aanhouding van deze mensen. Gasten als Samir A. , die zich openlijk afzetten tegen de Nederlandse maatschappij, zijn naar mijn mening terroristen in woorden. Die mogen wat mij betreft dat ook preventief van de straat gehouden worden. Wachten op een echte aanslag lijkt mij niet het beste plan.
pi_35644521
Dieptriest die martelingen, en een stimulans voor terrorisme.
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 15:04 schreef RichardQuest het volgende:
With God on Our Side
Iemand die liegt en bedriegt om notabene Babylon binnen te vallen, daar kan je toch wel wat vraagtekens zetten bij zijn Christelijk gehalte.
pi_35644575
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 15:43 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Maar NL is wel bondgenoot.
Tijd voor herevaluatie, wat mij betreft.
pi_35644579
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 15:39 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Hij volgde zijn oom op.
  donderdag 2 maart 2006 @ 15:47:32 #133
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35644603
waar rook is, is vuur

waar gemarteld wordt, is de dood.

waar is amerika in godsnaam mee bezig?
  donderdag 2 maart 2006 @ 15:48:03 #134
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35644629
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 15:45 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]

Iemand die liegt en bedriegt om notabene Babylon binnen te vallen, daar kan je toch wel wat vraagtekens zetten bij zijn Christelijk gehalte.

Ik hoopte al op deze reacties van jou.
Heb jij nou de neiging, net als zoveel liberale moslims die ik ken, om je excuses aan te gaan bieden voor deze excessen? Of werkt dat niet zo?
pi_35644630
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 15:43 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Ik beschik niet over de informatie die aanleiding is geweest voor de aanhouding van deze mensen. Gasten als Samir A. , die zich openlijk afzetten tegen de Nederlandse maatschappij, zijn naar mijn mening terroristen in woorden. Die mogen wat mij betreft dat ook preventief van de straat gehouden worden. Wachten op een echte aanslag lijkt mij niet het beste plan.
Je gaat er dus vanuit dat alle aanhoudingen terecht zijn?

btw we hebben het hier niet over de nederlands " hofstadgroep" (ook zo leuk verzonnen) maar over mensen die vastzitten zonder proces en gemarteld worden.
Fiets
  donderdag 2 maart 2006 @ 15:48:54 #136
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35644657
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 15:46 schreef LodewijkNapoleon het volgende:

[..]

Hij volgde zijn oom op.
Nee, toch? Hij had toch een koning afgezet, staat me bij?
  donderdag 2 maart 2006 @ 15:49:49 #137
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35644691
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 15:46 schreef Solopeople het volgende:

[..]

Wat mij betreft ook: aan zulke zaken wil ik niet medeplichtig zijn.
Laat de VS maar eens zien wat dit doet met de steun voor hun wereldwijde kruistochten.
pi_35644692
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 15:39 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

In Iran ging het totdat de huidige machthebbers aan de macht kwamen vrij goed.

Probleem is alleen dat wij westerlingen een primitieve manier van leven niet als fatsoenlijk beschouwen. Er moet geld verdient worden, er moet olie gewonnen worden. Desnoods veroorzaken we er politieke instabiliteit om ze van ons afhankelijk te maken.

Het lijkt een beetje op de manier zoals we slaven en mensen in suriname tot het cristendom bekeerden. Omdat hun geloof ook heidens was.

Ga eens met Perzische mensen spreken die de afgelopen decennia Iran ontvlucht zijn .... Ook voor dat die mafkees er kwam was Iran geen bijzonder prettig land om te wonen.

Toch willen heel veel primitieve mensen maar al te graag naar Europa komen. Blijkbaar is onze levensstijl toch zo slecht nog niet.

Tja ... diezelfde vlieger gaat op voor de Islam in Noord-Afrika e.d.

De Amerikanen hebben zeker veel fouten gemaakt in het verleden.
pi_35644695
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 15:45 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]

Het gaat erom dat Bush gelooft in een "good" en "evil", "God" en "duivel". De mensen die nu gemarteld worden zijn zendelingen van de duivel en absoluut geen mensen zoals jij en ik. Een ander soort mensen .
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_35644718
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 15:46 schreef Solopeople het volgende:

[..]

Heb jij een beter alternatief?
  donderdag 2 maart 2006 @ 15:50:56 #141
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35644727
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 15:49 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Ga eens met Perzische mensen spreken die de afgelopen decennia Iran ontvlucht zijn .... Ook voor dat die mafkees er kwam was Iran geen bijzonder prettig land om te wonen.
Vraag eens of ze de bommen op Teheran zo gemist hebben dat ze dat nog weer willen.
quote:
Toch willen heel veel primitieve mensen maar al te graag naar Europa komen. Blijkbaar is onze levensstijl toch zo slecht nog niet.
  donderdag 2 maart 2006 @ 15:51:04 #142
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35644733
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 15:49 schreef Idiosincrasico het volgende:

De Amerikanen hebben zeker veel fouten gemaakt in het verleden/heden.
  donderdag 2 maart 2006 @ 15:51:37 #143
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35644760
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 15:50 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Ja: dreigen met de NAVO opzeggen, met alle andere landen.
  donderdag 2 maart 2006 @ 15:52:17 #144
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35644787
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 15:49 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Het gaat erom dat Bush gelooft in een "good" en "evil", "God" en "duivel". De mensen die nu gemarteld worden zijn zendelingen van de duivel en absoluut geen mensen zoals jij en ik. Een ander soort mensen .
Structuralisme in haar zuiverste vorm. Koekje d'rbij?
pi_35644792
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 15:50 schreef Floripas het volgende:

Ik reageer puur in de lijn van Kareltje zijn verhaal over het niet accepteren van een primitieve levenswijze.
pi_35644839
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 15:51 schreef Floripas het volgende:
[..]

Dat is verstandig.
pi_35644841
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 15:50 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

In ieder geval niet meer meedoen aan die onzinnge vredemissies elke keer. Laat ze hun eigen shit maar opruimen. Notabene daags na de val van de Taliban is een contract getekend voor aanleg van een oliepijpleiding, welke al tijden werd tegengehouden door de Taliban. Nee, dan weet ik genoeg over meneer Bush' zgn. zuivere motieven hoor...
  donderdag 2 maart 2006 @ 15:53:59 #148
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35644865
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 15:51 schreef Floripas het volgende:

[..]

amerikanen dreig je vooral met geld. dus misschien eens tijd om hun economische bom eens te gaan triggeren. slechts dreigen, ff pas op de plaats.
pi_35644917
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 15:47 schreef zoalshetis het volgende:
waar rook is, is vuur

waar gemarteld wordt, is de dood.

waar is amerika in godsnaam mee bezig?
VS heeft op martelingen niet als enige het octrooirecht hoor.
  donderdag 2 maart 2006 @ 15:55:23 #150
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35644922
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 15:53 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Dat is verstandig.
Waarom zou dat ónverstandig zijn?
pi_35644936
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 15:53 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

amerikanen dreig je vooral met geld. dus misschien eens tijd om hun economische bom eens te gaan triggeren. slechts dreigen, ff pas op de plaats.
Wij als Nederland? Kom op zeg ... Nederland is slechts een kleine pion in het wereldwijde schaakspel.
pi_35644939
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 15:52 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Ik reageer puur in de lijn van Kareltje zijn verhaal over het niet accepteren van een primitieve levenswijze.
en jij maakt er meteen primitieve mensen van
Fiets
  donderdag 2 maart 2006 @ 15:55:53 #153
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35644944
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 15:55 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Binnen onze selecte kring van bondgenoten zijn ze zeldzaam.
  donderdag 2 maart 2006 @ 15:56:14 #154
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35644957
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 15:55 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Wij als Nederland? Kom op zeg ... Nederland is slechts een kleine pion in het wereldwijde schaakspel.
ik heb het niet over nederland. "denk toch eens groot jongen!"
pi_35644983
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 15:55 schreef Floripas het volgende:

[..]

Waarom zou dat ónverstandig zijn?
Omdat we dan bijzonder kwetsbaar gaan worden misschien....
pi_35645000
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 15:48 schreef Floripas het volgende:

Ik hoopte al op deze reacties van jou.
Heb jij nou de neiging, net als zoveel liberale moslims die ik ken, om je excuses aan te gaan bieden voor deze excessen? Of werkt dat niet zo?
Wel voor de wandaden van de kerken in het verleden b.v, maar met Bush is m.i. iets heel anders aan de hand, maar dat kan ik verder niet hard maken.
  donderdag 2 maart 2006 @ 15:57:25 #157
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35645005
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 15:55 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

nee, maar mag als groot, bepalend, beschavings roepend land best het voortouw nemen op afschaffing. net als die idiote doodstraf, maar dat is een ander topic.
pi_35645035
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 15:56 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik heb het niet over nederland. "denk toch eens groot jongen!"
Wie wil je meekrijgen dan? Die verdeelde lidstaten van de EU? Landen die allemaal een eigen agenda hebben. De VS heeft haar voornaamste schoothondjes in de vorm van landen als Turkije en Egypte. En die landen kunnen niet zonder steun van de VS ...
pi_35645079
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 15:57 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

nee, maar mag als groot, bepalend, beschavings roepend land best het voortouw nemen op afschaffing. net als die idiote doodstraf, maar dat is een ander topic.
Amerika is verre van beschaafd maar dat is idd een ander verhaal.
  donderdag 2 maart 2006 @ 15:59:50 #160
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35645094
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 15:58 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Wie wil je meekrijgen dan? Die verdeelde lidstaten van de EU? Landen die allemaal een eigen agenda hebben. De VS heeft haar voornaamste schoothondjes in de vorm van landen als Turkije en Egypte. En die landen kunnen niet zonder steun van de VS ...
ik wil het ook allemaal niet zo hard spelen. wat ik wel graag wil is dat amerika inziet dat martelen niet het gewenste effect heeft op een wereld die beschaafd probeert te zijn.

laten ze vooral intern zaken gaan herstructureren en laat die kutboeven.
  donderdag 2 maart 2006 @ 16:00:02 #161
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35645100
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 15:56 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Omdat we dan bijzonder kwetsbaar gaan worden misschien....
Voor wie of wat?
  donderdag 2 maart 2006 @ 16:01:05 #162
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35645144
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 15:57 schreef LodewijkNapoleon het volgende:

[..]

Wel voor de wandaden van de kerken in het verleden b.v, maar met Bush is m.i. iets heel anders aan de hand, maar dat kan ik verder niet hard maken.
En niemand die je ernaar vraagt? Aan moslims constant, namelijk, ook al lopen ze in een naveltruitje blootshoofds te flaneren langs de terrasjes.
pi_35645155
Als dit een gevolg van de Amerikaanse cultuur is, mag je hier dan waardeoordeel over geven? Immers, volgens bepaalde progressieve lichten zijn alle culturen gelijkwaardig, is het niet?
"Relativity applies to physics, NOT ETHICS."
  donderdag 2 maart 2006 @ 16:01:29 #164
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35645159
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 15:59 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Amerika is verre van beschaafd maar dat is idd een ander verhaal.
'beschavings roepend'

ik zie er weinig van in de praktijk op dit moment.
  donderdag 2 maart 2006 @ 16:01:55 #165
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35645180
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 15:58 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

De EU krijg je voor het grootste gedeelte wel mee in de strijd tegen de martelkampen, denk ik.
  donderdag 2 maart 2006 @ 16:03:00 #166
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35645210
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 16:01 schreef Floripas het volgende:

[..]

De EU krijg je voor het grootste gedeelte wel mee in de strijd tegen de martelkampen, denk ik.
wat dacht je van de beurzen als we ineens overgaan op euro's?

doet ff pijn, maar dan is het zacht.
pi_35645218
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 16:00 schreef Floripas het volgende:

[..]

Voor wie of wat?
Kwestbaar in het geval van ernstige conflicten. Niet dat ik ze op korte termijn verwacht, maar uitsluiten moet je niets.
  donderdag 2 maart 2006 @ 16:03:17 #168
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35645222
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 16:01 schreef Davitamon het volgende:
Als dit een gevolg van de Amerikaanse cultuur is, mag je hier dan waardeoordeel over geven? Immers, volgens bepaalde progressieve lichten zijn alle culturen gelijkwaardig, is het niet?
Wie zegt dat het een exces is van de Amerikaanse cultuur? Ik niet, hoor.
En echte cultuurrelativisten zijn denk ik met de post-structuralisten wel uitgestorven...
pi_35645224
quote:
Wie zegt dat dit een cultuurverschijnsel is? Ik geloof dat niet, en zie de gemiddelde Amerikaan dit soort ranzigheden niet doen, al heeft 'ie een revolver op z'n slaap.
pi_35645251
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 15:48 schreef Floripas het volgende:
Nee, toch? Hij had toch een koning afgezet, staat me bij?
Nee, dat was Qassem, die heeft Ghazi II afgezet, samen met de feitelijke sterke man, Noeri al Said.
pi_35645284
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 16:03 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

wat dacht je van de beurzen als we ineens overgaan op euro's?

doet ff pijn, maar dan is het zacht.
De natte droom van de gemiddelde VS-basher.
  donderdag 2 maart 2006 @ 16:05:17 #172
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35645301
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 16:04 schreef LodewijkNapoleon het volgende:

[..]

Nee, dat was Qassem, die heeft Ghazi II afgezet, samen met de feitelijke sterke man, Noeri al Said.
Oh ja, da's waar ook.

Toen was Saddam nog de "coming man", de man die het land moderniteit zou verschaffen...

Gezellig is het hier.
  donderdag 2 maart 2006 @ 16:05:46 #173
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35645318
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 16:04 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Nou en? Waarom zou het onwenselijk zijn?
pi_35645338
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 16:01 schreef Floripas het volgende:
En niemand die je ernaar vraagt? Aan moslims constant, namelijk, ook al lopen ze in een naveltruitje blootshoofds te flaneren langs de terrasjes.
Wellicht om dat ze niet zien dat ik Christen ben?
pi_35645348
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 16:01 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

'beschavings roepend'

ik zie er weinig van in de praktijk op dit moment.
sja, wat wil je, zolang geloofsidioten aan de macht zijn heb je deze wantoestanden veelvuldiger, en dat geldt niet alleen voor de VS.
  donderdag 2 maart 2006 @ 16:07:06 #176
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35645364
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 16:04 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

nee man! ik hou van amerika, het land, de verschillende inwoners. ik hoop dat ze nog lang en gelukkig oud worden.

het gaat me om de praktijken van amerika onder bush, want daardoor hou ik op dit moment niet zo van de keuze van de amerikanen. hoop dus dat ze snel weer een man/vrouw krijgen die zichzelf niet "the warpresident' noemt.
pi_35645371
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 16:03 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Wie zegt dat dit een cultuurverschijnsel is? Ik geloof dat niet, en zie de gemiddelde Amerikaan dit soort ranzigheden niet doen, al heeft 'ie een revolver op z'n slaap.
Hoe zou jij het noemen?
  donderdag 2 maart 2006 @ 16:07:32 #178
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_35645377
quote:
Dergelijke progressieve lichten kunnen mijn rug op. Voor zover ze al bestaan.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  donderdag 2 maart 2006 @ 16:07:57 #179
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35645392
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 16:06 schreef LodewijkNapoleon het volgende:

[..]

Wellicht om dat ze niet zien dat ik Christen ben?
Maar doet dit jou dan niks?
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 16:06 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

sja, wat wil je, zolang geloofsidioten aan de macht zijn heb je deze wantoestanden veelvuldiger, en dat geldt niet alleen voor de VS.
pi_35645393
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 16:05 schreef Floripas het volgende:

[..]

Nou en? Waarom zou het onwenselijk zijn?
Omdat het een natte droom zal blijven. Europa zal nooit zo sterk worden als de VS.
Ondanks de enorme schuldenlast heeft de VS nog altijd veel meer potentie dan Europa.
pi_35645426
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 16:07 schreef Davitamon het volgende:

[..]

Hoe zou jij het noemen?
Een rechts-religieuze fanaat aan de macht die gelooft in "soorten mensen", goede en slechte. De slechte mag je alles aandoen wat je maar wil, ze zijn duivels.
  donderdag 2 maart 2006 @ 16:09:02 #182
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35645430
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 16:07 schreef Davitamon het volgende:

[..]

Hoe zou jij het noemen?
Misdaden tegen de menselijkheid voortvloeiend uit dehumaniseringsprocessen dankzij oorlogsrethoriek en zwart-witdenken.

Jij?
  donderdag 2 maart 2006 @ 16:09:11 #183
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35645439
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 16:08 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Omdat het een natte droom zal blijven. Europa zal nooit zo sterk worden als de VS.
Ondanks de enorme schuldenlast heeft de VS nog altijd veel meer potentie dan Europa.
nou en? we kunnen onze broek toch prima ophouden?
pi_35645466
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 16:07 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

nee man! ik hou van amerika, het land, de verschillende inwoners. ik hoop dat ze nog lang en gelukkig oud worden.

het gaat me om de praktijken van amerika onder bush, want daardoor hou ik op dit moment niet zo van de keuze van de amerikanen. hoop dus dat ze snel weer een man/vrouw krijgen die zichzelf niet "the warpresident' noemt.
Liever Clinton, toen maakten men zich druk om een cigaar
Fiets
  donderdag 2 maart 2006 @ 16:10:47 #185
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35645484
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 16:10 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Liever Clinton

mag ook een andere humanist zijn.
pi_35645490
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 16:09 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

nou en? we kunnen onze broek toch prima ophouden?
Nog wel ... veel Europeanen zullen daar in de nabije toekomst steeds meer moeite mee krijgen.
  donderdag 2 maart 2006 @ 16:11:36 #187
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35645508
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 16:11 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Nog wel ... veel Europeanen zullen daar in de nabije toekomst steeds meer moeite mee krijgen.
en indonesië, want daar heb je toch ook een huis?
pi_35645511
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 16:07 schreef Floripas het volgende:

[..]

[..]
Waarom zou LN zich aangesproken moeten voelen als het om mensen gaat die in dezelfde God geloven maar er een heel andere draai aan geven?
pi_35645519
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 16:07 schreef Floripas het volgende:
Ja, natuurlijk wel, maar dat vroeg je toch niet?
pi_35645529
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 16:11 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

En Amerika niet zeker? Komop, als er ergens op de wereld één zeepbel op barsten staat is het de VS en zijn geleendgeld economie.
pi_35645584
Mosterd na de maaltijd dit gezeur. De regimes in de westerse landen zijn op vokomen legale wijze aan de macht gekomen via het fantastische concept 'democratie'. Het is naief te denken dat er in het westen alleen maar goede mensen wonen die met alles ethische waarden en normen in acht nemen. Het is hier misschien nog wel een groter zooitje dan elders in de wereld maar men loopt er wel mee te koop dat het hier zo goed zou zijn. Hypocrisie ten top.
pi_35645604
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 16:11 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
en indonesië, want daar heb je toch ook een huis?
Huh? Ik heb er toevallig wel aangetrouwde (moslim)familie, maar geen eigen woning hoor.
pi_35645654
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 16:08 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Een rechts-religieuze fanaat aan de macht die gelooft in "soorten mensen", goede en slechte. De slechte mag je alles aandoen wat je maar wil, ze zijn duivels.
Een rechts-religieuze fanaat die weliswaar door de meerderheid van de Amerikaanse bevolking is gekozen. En een staat heeft zoveel excessen als het wenst te tolereren, wederom bij (stilzwijgende) gratie van de bevolking, dus.
  donderdag 2 maart 2006 @ 16:15:06 #194
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35645658
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 16:13 schreef -scorpione- het volgende:
Mosterd na de maaltijd dit gezeur. De regimes in de westerse landen zijn op vokomen legale wijze aan de macht gekomen via het fantastische concept 'democratie'. Het is naief te denken dat er in het westen alleen maar goede mensen wonen die met alles ethische waarden en normen in acht nemen. Het is hier misschien nog wel een groter zooitje dan elders in de wereld maar men loopt er wel mee te koop dat het hier zo goed zou zijn. Hypocrisie ten top.
omdat we allemaal internet, stroom, gas, water, vrijheid, dikke auto, vet huis, whatever hebben. dat verdoezelt het beeld nog wel eens.
  donderdag 2 maart 2006 @ 16:15:26 #195
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35645667
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 16:13 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Huh? Ik heb er toevallig wel aangetrouwde (moslim)familie, maar geen eigen woning hoor.
oh ok sorry, nou ja die uitvlucht dus?
pi_35645703
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 16:12 schreef Solopeople het volgende:

[..]

En Amerika niet zeker? Komop, als er ergens op de wereld één zeepbel op barsten staat is het de VS en zijn geleendgeld economie.
Dat is wat veel mensen graag willen geloven.
pi_35645717
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 16:15 schreef Davitamon het volgende:

[..]

Een rechts-religieuze fanaat die weliswaar door de meerderheid van de Amerikaanse bevolking is gekozen.
Hoho.
pi_35645721
quote:

[..]

Een rechts-religieuze fanaat die weliswaar door de meerderheid van de Amerikaanse bevolking is gekozen. En een staat heeft zoveel excessen als het wenst te tolereren, wederom bij (stilzwijgende) gratie van de bevolking, dus.
Het schijnt anders dat hij nog 1/3 achter zich heeft staan hoor...Amerika barst niet van de religieuzen fanaten.
  donderdag 2 maart 2006 @ 16:17:11 #199
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_35645730
quote:

En een staat heeft zoveel excessen als het wenst te tolereren, wederom bij (stilzwijgende) gratie van de bevolking, dus.
Wat valt er onder die excessen? Toch niet schendingen van mensenrechten of het overtreden van wetten?
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  donderdag 2 maart 2006 @ 16:17:19 #200
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35645734
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 16:11 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Waarom zou LN zich aangesproken moeten voelen als het om mensen gaat die in dezelfde God geloven maar er een heel andere draai aan geven?
Nee, omdat mensen het op het geloof gooien. Ze zeggen: "Zie je wel, een gelovige aan het hoofd van de staat. Daar komt die ellende van."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')