Wij als Nederland?quote:Op donderdag 2 maart 2006 15:53 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
amerikanen dreig je vooral met geld. dus misschien eens tijd om hun economische bom eens te gaan triggeren. slechts dreigen, ff pas op de plaats.
en jij maakt er meteen primitieve mensen vanquote:Op donderdag 2 maart 2006 15:52 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Ik reageer puur in de lijn van Kareltje zijn verhaal over het niet accepteren van een primitieve levenswijze.
Binnen onze selecte kring van bondgenoten zijn ze zeldzaam.quote:Op donderdag 2 maart 2006 15:55 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
VS heeft op martelingen niet als enige het octrooirecht hoor.
ik heb het niet over nederland. "denk toch eens groot jongen!"quote:Op donderdag 2 maart 2006 15:55 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Wij als Nederland?Kom op zeg ... Nederland is slechts een kleine pion in het wereldwijde schaakspel.
Omdat we dan bijzonder kwetsbaar gaan worden misschien....quote:
Wel voor de wandaden van de kerken in het verleden b.v, maar met Bush is m.i. iets heel anders aan de hand, maar dat kan ik verder niet hard maken.quote:Op donderdag 2 maart 2006 15:48 schreef Floripas het volgende:![]()
Ik hoopte al op deze reacties van jou.
Heb jij nou de neiging, net als zoveel liberale moslims die ik ken, om je excuses aan te gaan bieden voor deze excessen? Of werkt dat niet zo?
nee, maar mag als groot, bepalend, beschavings roepend land best het voortouw nemen op afschaffing. net als die idiote doodstraf, maar dat is een ander topic.quote:Op donderdag 2 maart 2006 15:55 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
VS heeft op martelingen niet als enige het octrooirecht hoor.
Wie wil je meekrijgen dan? Die verdeelde lidstaten van de EU? Landen die allemaal een eigen agenda hebben. De VS heeft haar voornaamste schoothondjes in de vorm van landen als Turkije en Egypte. En die landen kunnen niet zonder steun van de VS ...quote:Op donderdag 2 maart 2006 15:56 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik heb het niet over nederland. "denk toch eens groot jongen!"![]()
Amerika is verre van beschaafd maar dat is idd een ander verhaal.quote:Op donderdag 2 maart 2006 15:57 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nee, maar mag als groot, bepalend, beschavings roepend land best het voortouw nemen op afschaffing. net als die idiote doodstraf, maar dat is een ander topic.
ik wil het ook allemaal niet zo hard spelen. wat ik wel graag wil is dat amerika inziet dat martelen niet het gewenste effect heeft op een wereld die beschaafd probeert te zijn.quote:Op donderdag 2 maart 2006 15:58 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Wie wil je meekrijgen dan? Die verdeelde lidstaten van de EU? Landen die allemaal een eigen agenda hebben. De VS heeft haar voornaamste schoothondjes in de vorm van landen als Turkije en Egypte. En die landen kunnen niet zonder steun van de VS ...
Voor wie of wat?quote:Op donderdag 2 maart 2006 15:56 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Omdat we dan bijzonder kwetsbaar gaan worden misschien....
En niemand die je ernaar vraagt? Aan moslims constant, namelijk, ook al lopen ze in een naveltruitje blootshoofds te flaneren langs de terrasjes.quote:Op donderdag 2 maart 2006 15:57 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Wel voor de wandaden van de kerken in het verleden b.v, maar met Bush is m.i. iets heel anders aan de hand, maar dat kan ik verder niet hard maken.
'beschavings roepend'quote:Op donderdag 2 maart 2006 15:59 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Amerika is verre van beschaafd maar dat is idd een ander verhaal.
De EU krijg je voor het grootste gedeelte wel mee in de strijd tegen de martelkampen, denk ik.quote:Op donderdag 2 maart 2006 15:58 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Wie wil je meekrijgen dan? Die verdeelde lidstaten van de EU? Landen die allemaal een eigen agenda hebben. De VS heeft haar voornaamste schoothondjes in de vorm van landen als Turkije en Egypte. En die landen kunnen niet zonder steun van de VS ...
wat dacht je van de beurzen als we ineens overgaan op euro's?quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:01 schreef Floripas het volgende:
[..]
De EU krijg je voor het grootste gedeelte wel mee in de strijd tegen de martelkampen, denk ik.
Kwestbaar in het geval van ernstige conflicten. Niet dat ik ze op korte termijn verwacht, maar uitsluiten moet je niets.quote:
Wie zegt dat het een exces is van de Amerikaanse cultuur? Ik niet, hoor.quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:01 schreef Davitamon het volgende:
Als dit een gevolg van de Amerikaanse cultuur is, mag je hier dan waardeoordeel over geven? Immers, volgens bepaalde progressieve lichten zijn alle culturen gelijkwaardig, is het niet?
Wie zegt dat dit een cultuurverschijnsel is? Ik geloof dat niet, en zie de gemiddelde Amerikaan dit soort ranzigheden niet doen, al heeft 'ie een revolver op z'n slaap.quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:01 schreef Davitamon het volgende:
Als dit een gevolg van de Amerikaanse cultuur is, mag je hier dan waardeoordeel over geven? Immers, volgens bepaalde progressieve lichten zijn alle culturen gelijkwaardig, is het niet?
Nee, dat was Qassem, die heeft Ghazi II afgezet, samen met de feitelijke sterke man, Noeri al Said.quote:Op donderdag 2 maart 2006 15:48 schreef Floripas het volgende:
Nee, toch? Hij had toch een koning afgezet, staat me bij?
De natte droom van de gemiddelde VS-basher.quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:03 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
wat dacht je van de beurzen als we ineens overgaan op euro's?
doet ff pijn, maar dan is het zacht.
Oh ja, da's waar ook.quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:04 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Nee, dat was Qassem, die heeft Ghazi II afgezet, samen met de feitelijke sterke man, Noeri al Said.
Nou en? Waarom zou het onwenselijk zijn?quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:04 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
De natte droom van de gemiddelde VS-basher.
Wellicht om dat ze niet zien dat ik Christen ben?quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:01 schreef Floripas het volgende:
En niemand die je ernaar vraagt? Aan moslims constant, namelijk, ook al lopen ze in een naveltruitje blootshoofds te flaneren langs de terrasjes.
sja, wat wil je, zolang geloofsidioten aan de macht zijn heb je deze wantoestanden veelvuldiger, en dat geldt niet alleen voor de VS.quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:01 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
'beschavings roepend'
ik zie er weinig van in de praktijk op dit moment.
nee man! ik hou van amerika, het land, de verschillende inwoners. ik hoop dat ze nog lang en gelukkig oud worden.quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:04 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
De natte droom van de gemiddelde VS-basher.
Hoe zou jij het noemen?quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:03 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Wie zegt dat dit een cultuurverschijnsel is? Ik geloof dat niet, en zie de gemiddelde Amerikaan dit soort ranzigheden niet doen, al heeft 'ie een revolver op z'n slaap.
Dergelijke progressieve lichten kunnen mijn rug op. Voor zover ze al bestaan.quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:01 schreef Davitamon het volgende:
Maar doet dit jou dan niks?quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:06 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Wellicht om dat ze niet zien dat ik Christen ben?
quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:06 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
sja, wat wil je, zolang geloofsidioten aan de macht zijn heb je deze wantoestanden veelvuldiger, en dat geldt niet alleen voor de VS.
Omdat het een natte droom zal blijven. Europa zal nooit zo sterk worden als de VS.quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:05 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nou en? Waarom zou het onwenselijk zijn?
Een rechts-religieuze fanaat aan de macht die gelooft in "soorten mensen", goede en slechte. De slechte mag je alles aandoen wat je maar wil, ze zijn duivels.quote:
Misdaden tegen de menselijkheid voortvloeiend uit dehumaniseringsprocessen dankzij oorlogsrethoriek en zwart-witdenken.quote:
nou en? we kunnen onze broek toch prima ophouden?quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:08 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Omdat het een natte droom zal blijven. Europa zal nooit zo sterk worden als de VS.
Ondanks de enorme schuldenlast heeft de VS nog altijd veel meer potentie dan Europa.
Liever Clinton, toen maakten men zich druk om een cigaarquote:Op donderdag 2 maart 2006 16:07 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nee man! ik hou van amerika, het land, de verschillende inwoners. ik hoop dat ze nog lang en gelukkig oud worden.
het gaat me om de praktijken van amerika onder bush, want daardoor hou ik op dit moment niet zo van de keuze van de amerikanen. hoop dus dat ze snel weer een man/vrouw krijgen die zichzelf niet "the warpresident' noemt.
quote:
Nog wel ... veel Europeanen zullen daar in de nabije toekomst steeds meer moeite mee krijgen.quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:09 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nou en? we kunnen onze broek toch prima ophouden?
en indonesië, want daar heb je toch ook een huis?quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:11 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Nog wel ... veel Europeanen zullen daar in de nabije toekomst steeds meer moeite mee krijgen.
Waarom zou LN zich aangesproken moeten voelen als het om mensen gaat die in dezelfde God geloven maar er een heel andere draai aan geven?quote:
Ja, natuurlijk wel, maar dat vroeg je toch niet?quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:07 schreef Floripas het volgende:
Maar doet dit jou dan niks?
En Amerika niet zeker? Komop, als er ergens op de wereld één zeepbel op barsten staat is het de VS en zijn geleendgeld economie.quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:11 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Nog wel ... veel Europeanen zullen daar in de nabije toekomst steeds meer moeite mee krijgen.
Huh? Ik heb er toevallig wel aangetrouwde (moslim)familie, maar geen eigen woning hoor.quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:11 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
en indonesië, want daar heb je toch ook een huis?
Een rechts-religieuze fanaat die weliswaar door de meerderheid van de Amerikaanse bevolking is gekozen. En een staat heeft zoveel excessen als het wenst te tolereren, wederom bij (stilzwijgende) gratie van de bevolking, dus.quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:08 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Een rechts-religieuze fanaat aan de macht die gelooft in "soorten mensen", goede en slechte. De slechte mag je alles aandoen wat je maar wil, ze zijn duivels.
omdat we allemaal internet, stroom, gas, water, vrijheid, dikke auto, vet huis, whatever hebben. dat verdoezelt het beeld nog wel eens.quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:13 schreef -scorpione- het volgende:
Mosterd na de maaltijd dit gezeur. De regimes in de westerse landen zijn op vokomen legale wijze aan de macht gekomen via het fantastische concept 'democratie'. Het is naief te denken dat er in het westen alleen maar goede mensen wonen die met alles ethische waarden en normen in acht nemen. Het is hier misschien nog wel een groter zooitje dan elders in de wereld maar men loopt er wel mee te koop dat het hier zo goed zou zijn. Hypocrisie ten top.
oh ok sorry, nou ja die uitvlucht dus?quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:13 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Huh? Ik heb er toevallig wel aangetrouwde (moslim)familie, maar geen eigen woning hoor.
Dat is wat veel mensen graag willen geloven.quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:12 schreef Solopeople het volgende:
[..]
En Amerika niet zeker? Komop, als er ergens op de wereld één zeepbel op barsten staat is het de VS en zijn geleendgeld economie.
Hoho.quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:15 schreef Davitamon het volgende:
[..]
Een rechts-religieuze fanaat die weliswaar door de meerderheid van de Amerikaanse bevolking is gekozen.
Het schijnt anders dat hij nog 1/3 achter zich heeft staan hoor...Amerika barst niet van de religieuzen fanaten.quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:15 schreef Davitamon het volgende:
[..]
Een rechts-religieuze fanaat die weliswaar door de meerderheid van de Amerikaanse bevolking is gekozen. En een staat heeft zoveel excessen als het wenst te tolereren, wederom bij (stilzwijgende) gratie van de bevolking, dus.
Wat valt er onder die excessen? Toch niet schendingen van mensenrechten of het overtreden van wetten?quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:15 schreef Davitamon het volgende:
En een staat heeft zoveel excessen als het wenst te tolereren, wederom bij (stilzwijgende) gratie van de bevolking, dus.
Nee, omdat mensen het op het geloof gooien. Ze zeggen: "Zie je wel, een gelovige aan het hoofd van de staat. Daar komt die ellende van."quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:11 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Waarom zou LN zich aangesproken moeten voelen als het om mensen gaat die in dezelfde God geloven maar er een heel andere draai aan geven?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |