Gitmo, terroristen, creditcardfraudequote:VS schikken met na 11/9 gedetineerde Egyptenaar
NEW YORK - De Amerikaanse regering keert 300.000 dollar schadevergoeding uit aan een Egyptische man die na de aanslagen van 11 september 2001 in de Verenigde Staten onterecht gevangen is gezet. Dat heeft zijn advocaat dinsdag laten weten.
Door de zaak te schikken hoeft de Amerikaanse regering geen schuld te erkennen. Het is de eerste zaak waarin een schikking is getroffen wegens het schenden van burgerrechten in de onmiddellijke nasleep van 11 september. Honderden mensen werden zonder aanklacht vastgezet na de aanslagen, die het werk waren van het terroristennetwerk Al Qaida. Achteraf bleek geen van de 762 arrestanten, vooral moslims en Arabieren, terroristische connecties te hebben.
De Egyptenaar, Ehab Elmaghraby, zat bijna een jaar lang vast. Hij is naar eigen zeggen mishandeld tijdens zijn gevangenschap. Elmaghraby werd uiteindelijk niet aangeklaagd voor terrorisme, maar voor fraude met creditcards.
Onder Saddam was hij al dood geweest.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 20:49 schreef robh het volgende:
Die zak geld zou je in het midden oosten niet krijgen, de achterlijke barbaren.
Ja, dus moet die man blij zijn dat hij onschuldig in het westen is gemarteld, en niet in Irak.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 21:07 schreef NorthernStar het volgende:
Onder Saddam was hij al dood geweest.
Ja maar jij bent dan ook een echte moslim.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 22:03 schreef Chadi het volgende:
Maar hij is ook een sukkel dat ie accoord ging daarmee. Voor geen geld zou ik zo over me heen laten lopen. Desnoods blaas ik dan wel wat op met alles erop en eraan.
Vind je?quote:Op woensdag 1 maart 2006 12:29 schreef klez het volgende:
[..]
Ja maar jij bent dan ook een echte moslim.![]()
Weet ik veel. Ik roep soms maar wat, zoals de meesten hier.quote:
Wat fijn dus als we schuldig zijn kunnen we altijd een schikking treffen dan kopen we de schuld af.quote:Door de zaak te schikken hoeft de Amerikaanse regering geen schuld te erkennen.
quote:Op donderdag 2 maart 2006 09:41 schreef klez het volgende:
[..]
Weet ik veel. Ik roep soms maar wat, zoals de meesten hier.
Dat is normale praktijk, ook in Nederland. Had je liever dat ze het oplossen zoals in veel niet-westerse streken? Conflict met de overheid betekent daar per definitie gevangenisstraf, verdwijning of erger.quote:Op donderdag 2 maart 2006 09:53 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat fijn dus als we schuldig zijn kunnen we altijd een schikking treffen dan kopen we de schuld af.
Ik had liever dat het recht zou zegenvieren, en schikkingen vind ik echt getuigen van onmacht.quote:Op donderdag 2 maart 2006 10:37 schreef klez het volgende:
[..]
Dat is normale praktijk, ook in Nederland. Had je liever dat ze het oplossen zoals in veel niet-westerse streken? Conflict met de overheid betekent daar per definitie gevangenisstraf, verdwijning of erger.
Dat lijkt me nog altijd beter dan een massamoordende dictator zijn gang laten gaan.quote:Op donderdag 2 maart 2006 11:25 schreef Basp1 het volgende:
hoe naief moet je dan wel niet zijn om te denken dat je een werkende staat in een ander gebied kunt gaan neerzettten onder druk.
Of nu een dicator er voor zorgt dat er 10.000 doden per jaar vallen of dat er een burgeroorlog uitbreekt met mischien nog wel meer doden dat lijkt me ook niet echt een goed alternatief.quote:Op donderdag 2 maart 2006 11:29 schreef klez het volgende:
[..]
Dat lijkt me nog altijd beter dan een massamoordende dictator zijn gang laten gaan.
Dan heeft Wilders het ook niet erg, want in een ander land was hij allang afgemaakt door de overheid. Niet zeuren dus?quote:Op donderdag 2 maart 2006 10:37 schreef klez het volgende:
[..]
Dat is normale praktijk, ook in Nederland. Had je liever dat ze het oplossen zoals in veel niet-westerse streken? Conflict met de overheid betekent daar per definitie gevangenisstraf, verdwijning of erger.
?quote:Op donderdag 2 maart 2006 13:46 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dan heeft Wilders het ook niet erg, want in een ander land was hij allang afgemaakt door de overheid. Niet zeuren dus?![]()
Ik vind het wel heel erg dat hij een tijd niet naar de Tweede Kamer kon komen. Ayaan Hirsi Ali had gelijk toen ze zei dat zij en Wilders de dupe werden van de knullige veiligheidsvoorzieningen.quote:Op donderdag 2 maart 2006 14:27 schreef klez het volgende:
[..]
?
Verduidelijk de parallel. Heeft de Nederlandse overheid Wilders onheus bejegend?
En dat vind jij vergelijkbaar met hoe ze in Syrie of Rusland met criticasters omgaan?quote:Op donderdag 2 maart 2006 14:30 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik vind het wel heel erg dat hij een tijd niet naar de Tweede Kamer kon komen. Ayaan Hirsi Ali had gelijk toen ze zei dat zij en Wilders de dupe werden van de knullige veiligheidsvoorzieningen.
Nee, integendeel.quote:Op donderdag 2 maart 2006 15:52 schreef klez het volgende:
[..]
En dat vind jij vergelijkbaar met hoe ze in Syrie of Rusland met criticasters omgaan?![]()
Dus een overheid mag geen fouten maken en schadevergoedingen zijn uit den boze?quote:Op donderdag 2 maart 2006 15:57 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nee, integendeel.
Ik vind het hele "maar daar zou er dat-en-dat met je gebeuren, dus je moet niet zeiken" echt een totaal onzinargument.
Hoe lees jij dát nou weer in mijn verhaal?quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:36 schreef klez het volgende:
[..]
Dus een overheid mag geen fouten maken en schadevergoedingen zijn uit den boze?
Over naieviteit gesproken.![]()
Kan niet anders zeggen dan dat ik het zwaar met je eens ben.quote:Op donderdag 2 maart 2006 11:47 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Of nu een dicator er voor zorgt dat er 10.000 doden per jaar vallen of dat er een burgeroorlog uitbreekt met mischien nog wel meer doden dat lijkt me ook niet echt een goed alternatief.
Verder vind ik het argument van de massamooordende dictator echt ook zo hypocriet als de pest, want toen hij nog wel goed naar de pijpen van onze westerse wereld danste was het wel bon ton om zaken te doen met saddam hussein.
En als we het dan toch over de maatschappelijke betrokkenheid hebben, gisterenavond was er op tv een programma over kinderarbeid er werken nog steeds 200 miljoen kinderen. Hiervan overlijden er velen door de slechte werkomstandigheden. Kinder slavenarbeid ten dientse van sub sub contractors en wij als westerse wereld ons maar lekker druk maken over een dictator die even niet meer in ons gewenste starmien loopt. Damn voor die milajrden die die oorlog in riak gekost heeft en nog steeds kost hadden al die kindern hun hele leven naar school gekund.
Maar nee laat ze in india maar wierrook stokjes rollen voor 12 rupie per dag. (20 eurocent voor 1 dag werken)
Schuld van het Westen.quote:Op donderdag 2 maart 2006 11:47 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Of nu een dicator er voor zorgt dat er 10.000 doden per jaar vallen of dat er een burgeroorlog uitbreekt met mischien nog wel meer doden dat lijkt me ook niet echt een goed alternatief.
Verder vind ik het argument van de massamooordende dictator echt ook zo hypocriet als de pest, want toen hij nog wel goed naar de pijpen van onze westerse wereld danste was het wel bon ton om zaken te doen met saddam hussein.
En als we het dan toch over de maatschappelijke betrokkenheid hebben, gisterenavond was er op tv een programma over kinderarbeid er werken nog steeds 200 miljoen kinderen. Hiervan overlijden er velen door de slechte werkomstandigheden. Kinder slavenarbeid ten dientse van sub sub contractors en wij als westerse wereld ons maar lekker druk maken over een dictator die even niet meer in ons gewenste starmien loopt. Damn voor die milajrden die die oorlog in riak gekost heeft en nog steeds kost hadden al die kindern hun hele leven naar school gekund.
Maar nee laat ze in india maar wierrook stokjes rollen voor 12 rupie per dag. (20 eurocent voor 1 dag werken)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |