want?quote:Op vrijdag 3 maart 2006 12:45 schreef snoekiesnoek het volgende:
Op de lange duur zal jouw plan niet werken...
bron stats ?quote:Op vrijdag 3 maart 2006 12:51 schreef 3rdStrike het volgende:
Het bedrijf wordt "beloond" voor slecht beleid door enorme lastenverlichting? Beetje krom tegenover bedrijven die wel hun zaakjes voor elkaar hebben.
quote:Op vrijdag 3 maart 2006 13:03 schreef Floripas het volgende:
Ik ken dat bedrijf, ik ken iemand die er werkte. Het waren idioten, slechte managers, blaaskaken zonder bedrijfsinzicht.
quote:Op vrijdag 3 maart 2006 13:12 schreef Seneca het volgende:
Onze loonlasten zijn te hoog omdat wij als burgers een bepaald welvaartsniveau gewend zijn, en ook verwachten. Je kunt de loonlasten wel omlaag willen gooien om te concurreren met lage lonen landen, maar dan kun je nooit het welvaartsniveau wat je hier hebt onderhouden.
dat laatste gaat niet werken het loont nu af en toe de moeite al niet om te gaan werken tegen minumloon en als ze daar nogeens 40% vanaf halen is het eind helemaal zoek.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 13:23 schreef SjonLok het volgende:
In principe is het geen sterk idee om de overheid in specifieke situaties in te laten grijpen. Dat levert een veel te ad-hoc beleid op. Bovendien belast je het landsbestuur met het besturen van individuele organisaties.
Het is veel verstandiger om te kijken naar fundamentele oplossingen die de ontstane problemen verhelpen.
Bijvoorbeeld een verlaging van het minimumloon met 40%. Wanneer dat gebeurt is het minimumloon nog steeds hoger dan een uitkering en zijn bedrijven wel veel goedkoper uit als ze mensen in dienst nemen.
Het minimumloon zit op dit moment ergens tussen de 1000 en 1100 euro voor een 40-urige werkweek. Haal daar eens 40% vanaf voor de lol.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 13:23 schreef SjonLok het volgende:
In principe is het geen sterk idee om de overheid in specifieke situaties in te laten grijpen. Dat levert een veel te ad-hoc beleid op. Bovendien belast je het landsbestuur met het besturen van individuele organisaties.
Het is veel verstandiger om te kijken naar fundamentele oplossingen die de ontstane problemen verhelpen.
Bijvoorbeeld een verlaging van het minimumloon met 40%. Wanneer dat gebeurt is het minimumloon nog steeds hoger dan een uitkering en zijn bedrijven wel veel goedkoper uit als ze mensen in dienst nemen.
Think outside the boxquote:Op vrijdag 3 maart 2006 13:27 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
dat laatste gaat niet werken het loont nu af en toe de moeite al niet om te gaan werken tegen minumloon en als ze daar nogeens 40% vanaf halen is het eind helemaal zoek.
Dik ja.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 13:52 schreef du_ke het volgende:
Dik is 86 euro per maand?
Precies. Dus wat ik al zei. Met zo'n bedrag is financiele tegemoetkoming op allerlei fronten noodzakelijk, en is relatieve financiele onafhankelijkheid dus een onmogelijkheid.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 13:49 schreef SjonLok het volgende:
Het minimumloon voor een alleenstaande werknemer is 1086,-
De bijstand voor een alleenstaande zonder kinderen is 600,-
Daar kan dus makkelijk 400,- vanaf en dan nog gaat iemand die vanuit de bijstand aan het werk gaat er dik op vooruit.
Tja als je naar het absolute bedrag kijk kan ik het niet veel vinden. Kijk ook naar de toegevoegde waarde je moet dan wel 4 * 40 uur is 160 uur werken voor dik 80 euro meer dat is dus 50 cent per uur. Denk neit dat dit een stimulans isquote:Op vrijdag 3 maart 2006 13:54 schreef SjonLok het volgende:
[..]
Dik ja.
14% in één keer. Voor een inkomstenstijging van 14% moet ik drie jaar werken.
In welk land werk jij dat je er jaarlijks 4% bij krijgt. Waarschijnlijk niet in nederland daar is al jaren een loonmatiging aan de gang en mag je blij zijn als je al een inflatie correctie krijgt.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 13:54 schreef SjonLok het volgende:
[..]
Dik ja.
14% in één keer. Voor een inkomstenstijging van 14% moet ik drie jaar werken.
Welke financiele tegemoetkoming is dan noodzakelijk die niet noodzakelijk is als je 1100,- per maand verdient?quote:Op vrijdag 3 maart 2006 13:56 schreef Lamon het volgende:
Precies. Dus wat ik al zei. Met zo'n bedrag is financiele tegemoetkoming op allerlei fronten noodzakelijk, en is relatieve financiele onafhankelijkheid dus een onmogelijkheid.
En is de motivatie dus 0...
Ik ben het niet met je eens.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 13:56 schreef du_ke het volgende:
Tja als je naar het absolute bedrag kijk kan ik het niet veel vinden.
Ja, zo wordt discussiëren met jou wel erg vermoeiend.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 14:10 schreef du_ke het volgende:
Dan ga je lekker voor nog geen 700 euro in de maand aan het werk netto houd je met wat pech nog eens minder over dan van je uitkering. Denk je echt dat dit een stimulans is?
quote:1. iemand moet dan echt een hoger inkomen hebben dan met een uitkering
2. de werkgever moet veel minder kwijt zijn dan het minimumloon nu.
3a. daaruit vloeit voort dat er veel minder subsidies en regelingen door de overheid afgepakt moeten worden van mensen die gaan werken.
3b. en dat is dus heel wat anders dan iemand die gaat werken een bonus geven van x euro per maand. Op die manier wordt namelijk het probleem van hoge lasten door de werkgever niet opgelost.
Ja en dat is dit dus niet. Zeker als je de groep bijstandstrekkers bekijkt. Dit zijn veelal alleenstaande moeders of herkeurde WAO'ers die geen 40 uur in de week kunnen en willen werken. Hoe zouden deze dan meer over moeten houden?quote:Op vrijdag 3 maart 2006 14:14 schreef SjonLok het volgende:
[..]
Ja, zo wordt discussiëren met jou wel erg vermoeiend.
Ik schreef al eerder:
[..]
Huursubsidie, een hele hoge zorgtoeslag, en ik denk dat je ook op het loonstrookje toeslagen krijgt die hoger zijn dan de belasting die zo iemand zou betalen, maar dat laatste is fictief, aangezien de situatie niet bestaat..quote:Op vrijdag 3 maart 2006 14:01 schreef SjonLok het volgende:
[..]
Welke financiele tegemoetkoming is dan noodzakelijk die niet noodzakelijk is als je 1100,- per maand verdient?
Als je geen 40 uur wilt werken, dan heb je altijd te maken met minder inkomsten dan wanneer je 40 uur per week werkt.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 14:16 schreef du_ke het volgende:
Ja en dat is dit dus niet. Zeker als je de groep bijstandstrekkers bekijkt. Dit zijn veelal alleenstaande moeders of herkeurde WAO'ers die geen 40 uur in de week kunnen en willen werken. Hoe zouden deze dan meer over moeten houden?
Ontzettend veel Nederlanders krijgen huursubsidie en zorgtoeslag. Daar liggen ze zelf niet wakker van volgens mij. Dus is zie niet in waarom jij dat als een probleem benoemt.quote:
Volgens mij is het in het kader van meedoen in de samenleving van belang of iemand voedsel heeft, kleding, een woning en niet de hele dag alleen maar thuis opgsloten zit.quote:Het komt er gewoon op neer, dat wanneer iemand werkt, je die persoon dat moet verschaffen, wat hem of haar een normale deelnemer van de samenleving maakt. Als je iemand met 685,- gaat afschepen, is dat in deze samenleving niet een bedrag waarvan iemand normaal mee kan lopen in de samenleving.
iddquote:Op vrijdag 3 maart 2006 14:23 schreef longinus het volgende:
De belastingdruk is te hoog.
De leiding verdient te veel
De managers managen niet goed.(behalve hun inkomen)
Het netto resultaat is dat bedrijven vertrekken uit Nederland om toch een gemakkelijkere winst te behalen, aan de arbeiders ligt het niet.
Jij als libertarier moet het toch prima vinden dat deze mensen een uitkering krijgen, ze hebben er immers zelf voor gespaart? Dat de overheid deze premie's eerst aan andere zaken besteden is een andere discussie en dat arbeiders hier beter particulier en vrijwillig voor kunnen sparen ook.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 12:36 schreef McCarthy het volgende:
$$$
deze mensen krijgen dus iets uitkeringsachtig. Er wordt met een beetje mazzel nog een banenmarktje voor georganiseerd en nog wat andere ongein en het kost de schatkist dus aardig wat centjes en is dus duur. Bovendien wordt er geen geld meer verdient, dus dubbel op, en de mensen zijn werkloos.
tja dat is het makkelijkste al wil een concumentenboycot ala AH wel helpenquote:Op vrijdag 3 maart 2006 14:46 schreef -scorpione- het volgende:
Algemene loonpeil moet omlaag en dan met name het management dat teveel verdient. Waarom toch altijd de lastenverlaging voor et bedrijfsleven op het bordje van starters en laagopgeleiden neerleggen?
Dat is wel erg simplistisch gesteld.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 13:22 schreef McCarthy het volgende:
[..]Lagere lasten, meer voor jezelf => meer welvaart
ik definieer welvaart naar koopkrachtquote:
Ik denk dat welvaart door meer wordt bepaald dan door de grootte van je portomonnee ja.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 16:49 schreef McCarthy het volgende:
[..]
ik definieer welvaart naar koopkracht
jij weet iets beters
Blijkbaar door die paar getallen die ze bij de bank netjes voor je invullen en net zo makkelijk weer weghalen..quote:Op vrijdag 3 maart 2006 17:22 schreef McCarthy het volgende:
en door wat dan?
Maar dan is alles toch weer te herleiden naar geld?quote:Op vrijdag 3 maart 2006 17:42 schreef Tomatenboer het volgende:
Jeetje, zo moeilijk is het toch allemaal niet. Tuurlijk wordt welvaart niet enkel en alleen bepaald door de grote van je portomonnee, doe niet zo kortzichtig zeg!
Welvaart is de mate waarin de behoeften met de beschikbare middelen kunnen worden bevredigd.
Welvaart heeft dus ook te maken met de zekerheid of onzekerheid waar mensen mee te maken hebben, hoeveel ze kunnen sparen en achter de hand houden voor evt. noodgevallen, hoeveel mensen er in armoede leven en hoe men de armoede bestrijd en of men betaalbaar kan wonen, en of men voldoende vrije tijd heeft etc.
Dat klopt, maar inkomen is ook te herleiden naar goede CAO voorwaarden, sociale voorzieningen, enz. enz.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 19:58 schreef Argento het volgende:
[..]
Maar dan is alles toch weer te herleiden naar geld?
Hoe meer geld ik heb, hoe beter ik in staat ben mijn behoeften te bevredigen. Hoe meer geld ik heb, hoe meer ik kan missen, hoe makkelijker het voor mij is om minder te gaan werken om zodoende meer vrije tijd te hebben.
Als het daarbij zou stoppen misschien wel, maar door allerlei regelingen, subsidies en dergelijke is er een kloof gecreerd waarbij het minimumloon eigenlijk al weinig meerwaarde heeft ten opzichte van een uitkering.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 13:49 schreef SjonLok het volgende:
Het minimumloon voor een alleenstaande werknemer is 1086,-
De bijstand voor een alleenstaande zonder kinderen is 600,-
Daar kan dus makkelijk 400,- vanaf en dan nog gaat iemand die vanuit de bijstand aan het werk gaat er dik op vooruit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |