want?quote:Op vrijdag 3 maart 2006 12:45 schreef snoekiesnoek het volgende:
Op de lange duur zal jouw plan niet werken...
bron stats ?quote:Op vrijdag 3 maart 2006 12:51 schreef 3rdStrike het volgende:
Het bedrijf wordt "beloond" voor slecht beleid door enorme lastenverlichting? Beetje krom tegenover bedrijven die wel hun zaakjes voor elkaar hebben.
quote:Op vrijdag 3 maart 2006 13:03 schreef Floripas het volgende:
Ik ken dat bedrijf, ik ken iemand die er werkte. Het waren idioten, slechte managers, blaaskaken zonder bedrijfsinzicht.
quote:Op vrijdag 3 maart 2006 13:12 schreef Seneca het volgende:
Onze loonlasten zijn te hoog omdat wij als burgers een bepaald welvaartsniveau gewend zijn, en ook verwachten. Je kunt de loonlasten wel omlaag willen gooien om te concurreren met lage lonen landen, maar dan kun je nooit het welvaartsniveau wat je hier hebt onderhouden.
dat laatste gaat niet werken het loont nu af en toe de moeite al niet om te gaan werken tegen minumloon en als ze daar nogeens 40% vanaf halen is het eind helemaal zoek.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 13:23 schreef SjonLok het volgende:
In principe is het geen sterk idee om de overheid in specifieke situaties in te laten grijpen. Dat levert een veel te ad-hoc beleid op. Bovendien belast je het landsbestuur met het besturen van individuele organisaties.
Het is veel verstandiger om te kijken naar fundamentele oplossingen die de ontstane problemen verhelpen.
Bijvoorbeeld een verlaging van het minimumloon met 40%. Wanneer dat gebeurt is het minimumloon nog steeds hoger dan een uitkering en zijn bedrijven wel veel goedkoper uit als ze mensen in dienst nemen.
Het minimumloon zit op dit moment ergens tussen de 1000 en 1100 euro voor een 40-urige werkweek. Haal daar eens 40% vanaf voor de lol.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 13:23 schreef SjonLok het volgende:
In principe is het geen sterk idee om de overheid in specifieke situaties in te laten grijpen. Dat levert een veel te ad-hoc beleid op. Bovendien belast je het landsbestuur met het besturen van individuele organisaties.
Het is veel verstandiger om te kijken naar fundamentele oplossingen die de ontstane problemen verhelpen.
Bijvoorbeeld een verlaging van het minimumloon met 40%. Wanneer dat gebeurt is het minimumloon nog steeds hoger dan een uitkering en zijn bedrijven wel veel goedkoper uit als ze mensen in dienst nemen.
Think outside the boxquote:Op vrijdag 3 maart 2006 13:27 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
dat laatste gaat niet werken het loont nu af en toe de moeite al niet om te gaan werken tegen minumloon en als ze daar nogeens 40% vanaf halen is het eind helemaal zoek.
Dik ja.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 13:52 schreef du_ke het volgende:
Dik is 86 euro per maand?
Precies. Dus wat ik al zei. Met zo'n bedrag is financiele tegemoetkoming op allerlei fronten noodzakelijk, en is relatieve financiele onafhankelijkheid dus een onmogelijkheid.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 13:49 schreef SjonLok het volgende:
Het minimumloon voor een alleenstaande werknemer is 1086,-
De bijstand voor een alleenstaande zonder kinderen is 600,-
Daar kan dus makkelijk 400,- vanaf en dan nog gaat iemand die vanuit de bijstand aan het werk gaat er dik op vooruit.
Tja als je naar het absolute bedrag kijk kan ik het niet veel vinden. Kijk ook naar de toegevoegde waarde je moet dan wel 4 * 40 uur is 160 uur werken voor dik 80 euro meer dat is dus 50 cent per uur. Denk neit dat dit een stimulans isquote:Op vrijdag 3 maart 2006 13:54 schreef SjonLok het volgende:
[..]
Dik ja.
14% in één keer. Voor een inkomstenstijging van 14% moet ik drie jaar werken.
In welk land werk jij dat je er jaarlijks 4% bij krijgt. Waarschijnlijk niet in nederland daar is al jaren een loonmatiging aan de gang en mag je blij zijn als je al een inflatie correctie krijgt.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 13:54 schreef SjonLok het volgende:
[..]
Dik ja.
14% in één keer. Voor een inkomstenstijging van 14% moet ik drie jaar werken.
Welke financiele tegemoetkoming is dan noodzakelijk die niet noodzakelijk is als je 1100,- per maand verdient?quote:Op vrijdag 3 maart 2006 13:56 schreef Lamon het volgende:
Precies. Dus wat ik al zei. Met zo'n bedrag is financiele tegemoetkoming op allerlei fronten noodzakelijk, en is relatieve financiele onafhankelijkheid dus een onmogelijkheid.
En is de motivatie dus 0...
Ik ben het niet met je eens.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 13:56 schreef du_ke het volgende:
Tja als je naar het absolute bedrag kijk kan ik het niet veel vinden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |