Ik vind het eigenlijk wel een grappig initiatief, ik erger me ook altijd aan mensen die links op de roltrap staan.quote:Wie kent het niet? Je hebt 2 minuten overstaptijd maar door een volgepakte roltrap red je het niet om jezelf op tijd door de mensenmassa te werken en je trein te halen. Roltrappen zijn van oorsprong ontwikkeld om mensen sneller van A naar B te vervoeren. In Nederland is vaak het tegenovergestelde de realiteit.
Zoals de internationale reizigers onder ons wel weten is er in vele landen een ongeschreven regel dat mensen rechts op de roltrap gaan staan zodat de linkerhelft open blijft voor mensen met haast en de sportievelingen onder ons.
Dit bevordert het gebruikers gemak en de doorstroming voor bijvoorbeeld reizigers op drukke stations. Maar ook in de grotere warenhuizen is het fijn dat er voor zowel de snelle als de wat minder snelle shopper plek en doorgang is!
Rechts staan, links lopen is de spil van de campagne om de doorstroming en het gemak van roltrappen te verbeteren! Een blije gebruiker is veel waard!
'Rechts staan, links lopen!!'.
De campagne is een initiatief van Sander van den Dries en Sjors Gerritsen.
idd langs elke roltrap ligt ook een gewone trap.quote:Op donderdag 23 februari 2006 19:13 schreef Yildiz het volgende:
Ja, zodat de doorstroom minder wordt, en je hele groepen krijgt vóór de roltrap, waar je je dan als haastige forens eerst door moet worstelen, alvorens je de halflege roltrap kan betreden.
Puik plan. En ik geloof dus echt niet dat de helft van de mensen ineens gaat lopen op roltrappen. Als je sportief wilt doen is er altijd nog de gewone trap. Of 5 minuten eerder je bed uit.
Mwaw, op de meesten (iig in Amsterdam), pas je er wel met zijn 2en naast elkaar. Krap is het wel..quote:Op donderdag 23 februari 2006 23:36 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Volgens mij zijn de roltrappen in Nederland vaak veel te smal
Typisch Nederlandse houding weer... ikke ikke ikkequote:Op donderdag 23 februari 2006 23:31 schreef TimmyAsd het volgende:
Ik laat me niet dwingen, en sta waar dat voor mij op dat moment het lekkerst staat. En ik ben duidelijk niet de enige
Vertel dat eens aan mijn conducteur die voor mijn haastige aansluitingen zorgtquote:Op donderdag 23 februari 2006 19:13 schreef Yildiz het volgende:
Of 5 minuten eerder je bed uit.
Onzin.quote:Op donderdag 23 februari 2006 22:14 schreef NewOrder het volgende:
Een roltrap is helemaal niet ontworpen om op te lopen, maar om mensen stilstaand te vervoeren. Het uitgangspunt is dus al helemaal verkeerd. Mensen die vinden dat ze haast hebben, pakken maar gewoon de trap.
Bron.quote:De roltrap is bedacht, om in dezelfde tijd een groter aantal mensen van de ene naar de andere verdieping te brengen. Omdat de meeste mensen echter blijven staan, is het effect dat, in vergelijking met een even grote vaste trap, er minder mensen worden vervoerd.
Yep, en als iemand dat doet en ik heb haast dan ga ik er dwarst door heen , ik laat mij namelijk ook niet dwingen , ik loop in het tempo dat IK lekker vind ....quote:Op donderdag 23 februari 2006 23:31 schreef TimmyAsd het volgende:
Ik laat me niet dwingen, en sta waar dat voor mij op dat moment het lekkerst staat. En ik ben duidelijk niet de enige
Dat is vaker geprobeerd, jammerlijk misluktquote:Op vrijdag 24 februari 2006 02:06 schreef dontcare het volgende:
[..]
Yep, en als iemand dat doet en ik heb haast dan ga ik er dwarst door heen , ik laat mij namelijk ook niet dwingen , ik loop in het tempo dat IK lekker vind ....
Lekker egoistisch weer ....
Rekening houden met anderen, zeker als je daar zelf geen enkele last van ondervindt, is minder belangrijk dan jouw recht om te staan waar je wilt, hè?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 10:23 schreef TimmyAsd het volgende:
Als mensen het trouwens gewoon netjes vragen of ze er langs mogen, dan gun ik ze dat. Ik ga er echter niet rekening mee houden..
Ik kom altijd op nummer 1. Als ik naast een vriend/vriendin wil staan of het komt mij op dat moment vanwege drukte bv. beter uit om links te staan, dan doe ik datquote:Op vrijdag 24 februari 2006 10:27 schreef Frollo het volgende:
[..]
Rekening houden met anderen, zeker als je daar zelf geen enkele last van ondervindt, is minder belangrijk dan jouw recht om te staan waar je wilt, hè?
In het OV ligt dat iets anders.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 10:27 schreef Salsagirl het volgende:
ach stoor me nergens aan ,zeker niet op een roltrap en hallo laat iedereen eens het geduld hebben om ook gewoon rustig te wachten op dat je kan afstappen..
heb je haast,moet je maar zorgen dat je op tijd weg gaat hoor!!
Tuurlijk niet. Jij kan best per aansluiting een half uur eerder weggaan, dat weet iedereenquote:
Inderdaad, dat is sociaal, dan hoeft er tenminste niemand rechts te gaan staan.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 11:04 schreef Litpho het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. Jij kan best per aansluiting een half uur eerder weggaan, dat weet iedereen.
Omdat mijn baas van mij verwacht dat ik 8 uur werk op een dag en dat die 8 uur dus gewoon een half uur later ingaat wellicht?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 11:20 schreef Yildiz het volgende:
Als je je overstap mist, dan mis je toch lekker je overstap? Kan je vast wel een papiertje van krijgen bij de NS, als excuus voor bij je schuimbekkende baas. Ik zou me anders niet voor kunnen stellen waarom je moet gaan rennen voor vervoer, als je niet bang bent voor je baas.
Omdat die roltrap al snel genoeg gaat.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 11:16 schreef jack4ya het volgende:
Volgens mij moet je überhaupt niet stilstaan op een roltrap / loopband... Wat is dat voor een onzin?
Luiheidquote:Op vrijdag 24 februari 2006 11:23 schreef MrBean het volgende:
[..]
Omdat die roltrap al snel genoeg gaat.
Kan best, maar het meeste volk is veel te dom om dat te beseffen. Die gaan dus in de lepra houding omdat ze lam zijn, net zo lam als bij de baas op het gemeentehuis of om überhaubt te werken.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 11:31 schreef MrBean het volgende:
Onzin. Je bent hoogstens 2 seconden sneller wanneer je gaat lopen.
"In de leprahouding"?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 12:06 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Kan best, maar het meeste volk is veel te dom om dat te beseffen. Die gaan dus in de lepra houding omdat ze lam zijn, net zo lam als bij de baas op het gemeentehuis of om überhaubt te werken.
De deur van een trein kun je niet tegenhouden met menselijke spierkrachtquote:Op vrijdag 24 februari 2006 12:18 schreef Yildiz het volgende:
Als mensen nou 30 seconden eerder de roltrap af zijn, 30 seconden eerder bij de trein dus, kunnen ze beter even de deur openhouden voor de andere mensen die aan komen lopen, die ook hun overstap moeten halen.
Op die manier hoeft niemand te rennen, kan iedereen rustig lopen, en zonder papiertijgerig gestress zijn trein halen. Op die manier wordt het de NS vanzelf duidelijk dat mensen ook wel eens overstappen, en zullen ze daar ongetwijfeld hun tijden iets op aanpassen.
Zo, dat lijkt me een veel betere, dan dat geren.
www.houdtdedeuropenvooranderen.nl iemand?
Ben ik op zich helemaal voor, alleen tot die tijd is het geren en gevlieg af en toe toch wel erg handig om een half uur extra vrije tijd te hebben op een plaats naar keuze (zijnde niet een overstapstation).quote:Op vrijdag 24 februari 2006 12:18 schreef Yildiz het volgende:
[snip]
Dan moeten mensen maar een interessante discussie aangaan met de conducteur, die eigenlijk wil gaan blazen op zijn fluitje. Kan vast wel. Is dat trouwens zo? Dat je de deur niet open kan houden? Vreemd, onveilig eigenlijk...quote:Op vrijdag 24 februari 2006 12:19 schreef Bigs het volgende:
[..]
De deur van een trein kun je niet tegenhouden met menselijke spierkrachtDaar is voor gekozen om dit soort situaties (en dus meer vertraging) te voorkomen.
Ik vind inderdaad dat men het wel wat rustiger mag vragen, in plaats van dat gecommandeer.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 12:40 schreef Gia het volgende:
Mag een vader of moeder nog wel zijn/haar kind aan de hand houden op de roltrap?
Dan is de tree wel meteen vol.
Mensen die haast hebben gaan maar met de trap, ik ga niet aan de kant op de roltrap en ik sta gewoon stil tot ik boven/beneden ben.
(Mijn kinderen vinden het grappig om op de roltrap de verkeerde kant op te lopen, duurt het langer voor ze er zijn. Maar mag zeker ook niet van de actievoerders...)
Je kan ook wel je kind voor je houden en dan de hand vast houden.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 12:40 schreef Gia het volgende:
Mag een vader of moeder nog wel zijn/haar kind aan de hand houden op de roltrap?
Dan is de tree wel meteen vol.
Bij de meeste roltrappen is geen trap.quote:Mensen die haast hebben gaan maar met de trap, ik ga niet aan de kant op de roltrap en ik sta gewoon stil tot ik boven/beneden ben.
Dat is helemaal irritant natuurlijk, wanneer het druk is.quote:(Mijn kinderen vinden het grappig om op de roltrap de verkeerde kant op te lopen, duurt het langer voor ze er zijn. Maar mag zeker ook niet van de actievoerders...)
Dit klopt niet helemaal. De uitvinder van de roltrap had als bedoeling daarbij dat je erop loopt. Pas later kwamen ze tot de ontdekking dat je op een roltrap ook gewoon kunt staan.quote:Op donderdag 23 februari 2006 22:14 schreef NewOrder het volgende:
Een roltrap is helemaal niet ontworpen om op te lopen, maar om mensen stilstaand te vervoeren.
Jij neemt een trein een half uur eerder voor het geval je vijf minuten vertraging hebt?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 10:27 schreef Salsagirl het volgende:
ach stoor me nergens aan ,zeker niet op een roltrap en hallo laat iedereen eens het geduld hebben om ook gewoon rustig te wachten op dat je kan afstappen..
heb je haast,moet je maar zorgen dat je op tijd weg gaat hoor!!trouwens staat altijd wel rechts
Kinderen blijven kinderen en zullen dus ook willen spelen. Ik kan wel vertellen dat het nogal gevaarlijk is en dat ze keihard kunnen vallen. Dus de roltrap aan de verkeerde kant ophollen zouden mijn kinderen echt niet mogen (als ik ze zou hebben).quote:Op vrijdag 24 februari 2006 12:40 schreef Gia het volgende:
Mag een vader of moeder nog wel zijn/haar kind aan de hand houden op de roltrap?
Dan is de tree wel meteen vol.
Mensen die haast hebben gaan maar met de trap, ik ga niet aan de kant op de roltrap en ik sta gewoon stil tot ik boven/beneden ben.
(Mijn kinderen vinden het grappig om op de roltrap de verkeerde kant op te lopen, duurt het langer voor ze er zijn. Maar mag zeker ook niet van de actievoerders...)
Wie heeft dat onzinnige plan bedachtquote:Op vrijdag 24 februari 2006 15:04 schreef releaze het volgende:
overigens is het straks zo dat de deuren tussen de coupe's dichtgelast worden zodat alle reizigers zich moeten spreiden over de stations. mss dat mensen dan niet met zn allen gaan dringen bij de roltrap, maar zich zullen verspreiden over de trappen/roltrappen die er beschikbaar zijn. Want niemand die de trap pakt die tegenover de roltrap ligt..
Ja idd en behalve dat zijn kinderen op drukke plaatsen vaak nogal irritant. Vereisen veel aandacht, schreeuwen en ik heb de neiging er over te struikelenquote:Op vrijdag 24 februari 2006 15:13 schreef Evie het volgende:
[..]
Kinderen blijven kinderen en zullen dus ook willen spelen. Ik kan wel vertellen dat het nogal gevaarlijk is en dat ze keihard kunnen vallen. Dus de roltrap aan de verkeerde kant ophollen zouden mijn kinderen echt niet mogen (als ik ze zou hebben).
Het is bovendien ook zo dat je je kind (als het er 1 betreft) beter voor je kunt plaatsen(als het er twee zijn lukt dat ook nog makkelijk). Zo kan je je kind beter in de gaten houden en weet je zeker dat het niet overgelopen wordt door een groep gehaaste reizigers.
Het is eigenlijk net zoiets als een hele trein bomvol met mensen. En ouders die hun 3 jaar oude kind op de stoel naast zich zetten. In plaats dat ze dat kind even op schoot nemen.
Ze lopen, ze hollen niet. Dat mogen ze niet, want dan zouden ze kunnen vallen. (zijn trouwens al 11 en 13)quote:Op vrijdag 24 februari 2006 15:13 schreef Evie het volgende:
[..]
Kinderen blijven kinderen en zullen dus ook willen spelen. Ik kan wel vertellen dat het nogal gevaarlijk is en dat ze keihard kunnen vallen. Dus de roltrap aan de verkeerde kant ophollen zouden mijn kinderen echt niet mogen (als ik ze zou hebben).
Als jij nog geen kinderen hebt, hoe kun je dan weten wat makkelijker is?quote:Het is bovendien ook zo dat je je kind (als het er 1 betreft) beter voor je kunt plaatsen(als het er twee zijn lukt dat ook nog makkelijk). Zo kan je je kind beter in de gaten houden en weet je zeker dat het niet overgelopen wordt door een groep gehaaste reizigers.
Weet je wel hoe heet dat is, een kind op schoot in een bomvolle trein!!quote:Het is eigenlijk net zoiets als een hele trein bomvol met mensen. En ouders die hun 3 jaar oude kind op de stoel naast zich zetten. In plaats dat ze dat kind even op schoot nemen.
de NS. Stond een maand of twee geleden in het nieuws. Zo willen ze de instroom in de treincoupes verbeteren. Ze hekelen het feit dat iedereen pal voor de roltrappen uitstapt en dan ook DAAR in de trein instapt, waardoor de rest van de trein half leeg is.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 15:45 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Wie heeft dat onzinnige plan bedacht
de koplopers:quote:Op vrijdag 24 februari 2006 17:23 schreef releaze het volgende:
[..]
de NS. Stond een maand of twee geleden in het nieuws. Zo willen ze de instroom in de treincoupes verbeteren. Ze hekelen het feit dat iedereen pal voor de roltrappen uitstapt en dan ook DAAR in de trein instapt, waardoor de rest van de trein half leeg is.
Ik ben het er ook niet mee eens, maar goed.. Iets met de nieuwe dienstregeling.
Ik geloof dat ze het in de dubbeldekkers willen invoeren oid.. Google maar, ik weet ff niet uit mn hoofd welk treinsoort ze nou wilden aanpassen, het waren iig niet de stoppertjes/sprinters.
Dat kan, maar alsik mijn kind liever naast me wil hebben is dat mijn goed recht.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 12:43 schreef MrBean het volgende:
[..]
Je kan ook wel je kind voor je houden en dan de hand vast houden.
Dat is niet waar, dat zal 50/50 zijn. De NS stations iig wel, een aantal metro-stations hier ook..quote:Bij de meeste roltrappen is geen trap.
Dan zal het wel niet gebeuren denk ik..quote:Dat is helemaal irritant natuurlijk, wanneer het druk is.
oh da's mooi, ik dacht dat ze bedoelden door de coupés.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 19:26 schreef valing het volgende:
[..]
de koplopers:
[afbeelding]
en het gaat alleen over de doorloopkop tussen de treinstellen dus niet tussen coupes
[afbeelding]
bron
Het is maar zeer de vraag of lopen de bedoeling was gezien het feit dat de eerste (elektrische) roltrap als attractie op Coney Island stond. Ook het relatief grote hoogteverschil tussen de treden duidt er op dat de passagier in principe niet van trede moet veranderen.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 12:50 schreef thabit het volgende:
Dit klopt niet helemaal. De uitvinder van de roltrap had als bedoeling daarbij dat je erop loopt. Pas later kwamen ze tot de ontdekking dat je op een roltrap ook gewoon kunt staan.
En de reden heeft dus niets te maken met de plaats waar de reiziger zich opstelt.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 19:26 schreef valing het volgende:
en het gaat alleen over de doorloopkop tussen de treinstellen dus niet tussen coupes
Maar omdat het a) kosten bespaard en vooral b) vertraging voorkomt (beter gezegd: vetraging oplost. Bij elk station waar gekoppeld wordt is wel genoeg tijd in de dienstregeling, maar mocht 1 van de treinen later binnen komen, en moet er nog gekoppeld worden.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 19:47 schreef NewOrder het volgende:
[..]
En de reden heeft dus niets te maken met de plaats waar de reiziger zich opstelt.
Dan moeten ze eerst eens beginnen om bij een aantal stations überhaupt te stoppen bij de trap/ingang van het perron. Zeker bij een perron wat je niet opkomt op het moment dat de trein aankomt (omdat spoorbomen al neer zijn tussen openbare weg/perron) is het niet handig als je vervolgens eerst nog dertig meter extra over het perron moet rennen.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 17:23 schreef releaze het volgende:
[..]
de NS. Stond een maand of twee geleden in het nieuws. Zo willen ze de instroom in de treincoupes verbeteren. Ze hekelen het feit dat iedereen pal voor de roltrappen uitstapt en dan ook DAAR in de trein instapt, waardoor de rest van de trein half leeg is.
Voor zover ik weet was dat niet het probleem, bij vertraging werd dat doorlopen ook al niet meer geregeld. Het probleem was vnl. bij het uit elkaar halen van de stellen. Bij koud weer bleven die dingen nogal vaak hangen, waardoor de treinen niet door konden. (Als ik me niet vergis)quote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:22 schreef the_disheaver het volgende:
Maar omdat het a) kosten bespaard en vooral b) vertraging voorkomt (beter gezegd: vetraging oplost. Bij elk station waar gekoppeld wordt is wel genoeg tijd in de dienstregeling, maar mocht 1 van de treinen later binnen komen, en moet er nog gekoppeld worden.
Een accurate beschrijving van den Nederlander..quote:Op zaterdag 25 februari 2006 09:40 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Voor zover ik weet was dat niet het probleem, bij vertraging werd dat doorlopen ook al niet meer geregeld. Het probleem was vnl. bij het uit elkaar halen van de stellen. Bij koud weer bleven die dingen nogal vaak hangen, waardoor de treinen niet door konden. (Als ik me niet vergis)
Maar het is al wel weer duidelijk hoe NL in elkaar zit. Beetje Pim stemmen en kankeren hoe kut het land is en ondertussen te lam zijn om dat jengelende teringmonster VOOR je te houden, want god god god, het is toch mijn recht dat mijn lieve (jankende blerende tiefus) kind doet waar hij zin in heeft? Laat de rest maar lekker dood vallen.![]()
![]()
Iedereen die ooit in Tokyo is geweest weet hoe OV hoort te werken. Kutkiddo's dus VOOR de ouders, mensen met haast er gewoon bijlangs. Al gaat dat met die Hollandse reten van 120 kg waar ik langs moet elke dag moeilijker.
quote:Op vrijdag 24 februari 2006 17:19 schreef Gia het volgende:
Weet je wel hoe heet dat is, een kind op schoot in een bomvolle trein!!
Als jij iemand op de bek slaat, dat is je ook "een goed recht", maar dat betekent nog niet dat we het leuk vinden.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 19:26 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Dat kan, maar alsik mijn kind liever naast me wil hebben is dat mijn goed recht.
V&D, HEMA etc.quote:Dat is niet waar, dat zal 50/50 zijn. De NS stations iig wel, een aantal metro-stations hier ook..
Dan is het ook niet relevant voor dit topic.quote:Dan zal het wel niet gebeuren denk ik..
Wat maakt jou dat nou uit of dat kind naast je of voor je staat. Doe gewoon een beetje sociaal en laat wat ruimte over voor anderen.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 19:26 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Dat kan, maar alsik mijn kind liever naast me wil hebben is dat mijn goed recht.
Er zullen genoeg mensen zijn die geen zin hebben om te wachten totdat ze rechts kunnen gaan staan. Zij zullen dan links gaan lopen zodat de capaciteit van de roltrap veel groter wordt. Prima tochquote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:17 schreef the_disheaver het volgende:
Maar als je snel wilt, neem dan de trap. Misschien is het wel aardig voor de mensen die door willen lopen, maar het zorgt zeker niet voor een hoge doorstroming als het druk is. De linkerkant blijft relatief leeg, terwijl de capaciteit hoger is, en er voor de trap een rij vormt...
Dat is wettelijk verbodenquote:Op zaterdag 25 februari 2006 10:21 schreef MrBean het volgende:
[..]
Als jij iemand op de bek slaat, dat is je ook "een goed recht", maar dat betekent nog niet dat we het leuk vinden.
Ook daar heb je normale trappenquote:V&D, HEMA etc.
Ik begon er dan ook niet meequote:Dan is het ook niet relevant voor dit topic.
Ik denk niet dat er mensen expres midden op die trap gaan staan om mensen te zieken. Het is bijna altijd erg druk op de plaatsen waar ik kom. men staat dan altijd kriskras door elkaar omdat er dan gewoon meer mensen op dat ding kunnen staan. nogal logisch. Als er dan iemand door wilt, zal diegene het egwoon netjes kunnen/moeten vragen anders wacht hij/zij maar lekker 30 seconden. Wat een ramp hequote:Op zaterdag 25 februari 2006 10:26 schreef ChillyWilly het volgende:
[..]
Wat maakt jou dat nou uit of dat kind naast je of voor je staat. Doe gewoon een beetje sociaal en laat wat ruimte over voor anderen.
Als je expres middenop gaat staan om anderen te zieken loop ik je ook expres omver. En dan niet gaan janken hè!
Daar hoef je toch geen trein te halen!!quote:
En als men dat vraagt, is dat gewoon mogelijkquote:Op zaterdag 25 februari 2006 10:31 schreef boskov het volgende:
Het is niet zo dat ze een nier van je vragen, maar gewoon dat je even opzij stapt.
Dan hol je toch lekker de trap op. Mis je ook je metro niet.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 09:44 schreef raptorix het volgende:
Idd goede actie, ik mis per maand ongeveer 3 keer de Metro op CS omdat mensen met ze tweeen naast elkaar gaan staan, overigens gaan die roltrappen zowiezo in een pruttempo, ik heb het idee dat ze in andere landen veel harder gaan.
Je kunt je overal haasten om een trein te halen, of het nou bij de snackbar is of in een kledingzaak.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 10:57 schreef Gia het volgende:
[..]
Daar hoef je toch geen trein te halen!!
Ga je nou ontkennen dat er warenhuizen zijn zonder gewone trap naast de roltrap?quote:Trouwens, bij de V&D die hier in Helmond heeft gezeten, was ook een gewone trap naar boven.
Hema heeft hier geen verdieping. (Behalve voor personeel)
Je snapt het punt wel.quote:
Hier niet.quote:Ook daar heb je normale trappen
Eigenlijk niet. Het was appels met peren vergelijken. maar goed, maakt niet uit. Als men het vraagt stap ik opzij, anders sta ik wat voor mij het lekkerst is. Ik ga niet een roltrap op met de gedachte ''ik ga rechts staan want dat is fijner voor de medemens''.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 11:12 schreef MrBean het volgende:
[..]
Je snapt het punt wel.
Mensen vinden het niet prettig, zoals in de OP staat. En voor jou is het een kleine moeite.
Ik wel.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 11:14 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Eigenlijk niet. Het was appels met peren vergelijken. maar goed, maakt niet uit. Als men het vraagt stap ik opzij, anders sta ik wat voor mij het lekkerst is. Ik ga niet een roltrap op met de gedachte ''ik ga rechts staan want dat is fijner voor de medemens''.
Ik zal dan wel belangrijkere dingen in mijn hoofd hebbenquote:
V&D in Eindhoven heeft ook een gewone trap.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 11:10 schreef MrBean het volgende:
[..]
Je kunt je overal haasten om een trein te halen, of het nou bij de snackbar is of in een kledingzaak.
[..]
Ga je nou ontkennen dat er warenhuizen zijn zonder gewone trap naast de roltrap?![]()
Ja, dat is een brandtrap! Maar die liggen vaak helemaal niet centraal in een warenhuis.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 11:17 schreef Gia het volgende:
[..]
V&D in Eindhoven heeft ook een gewone trap.
Volgens mij heeft ieder warenhuis ook een gewone trap, omdat dat voor de brandveiligheid moet.
Die worden niet vaak gebruikt. Maar er zijn mensen die niet op een roltrap of de lift durven.
Misschien dat jij niet weet waar die trap zich bevindt. Vaak is dat niet in de buurt van de roltrappen.
Misschien toch eens goed kijken?
Dat was al de regeling. Bij koud weer zou er uberhaupt niet gekoppeld worden. Er zouden dus 2 aparte treinen van zwolle naar utrecht rijden, ipv 1 trein met of zonder doorloopkop.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 09:40 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Voor zover ik weet was dat niet het probleem, bij vertraging werd dat doorlopen ook al niet meer geregeld. Het probleem was vnl. bij het uit elkaar halen van de stellen. Bij koud weer bleven die dingen nogal vaak hangen, waardoor de treinen niet door konden. (Als ik me niet vergis)
quote:Op zaterdag 25 februari 2006 11:27 schreef zoalshetis het volgende:
prima initiatief. rechts op de roltrap en links op de gewone trap.
een rechts persoon zou het eerder "efficiënt" noemen.quote:
Ja, elk gebouw met meerdere verdiepeingen, wat geen woonhuis is (quote:Op zaterdag 25 februari 2006 11:17 schreef Gia het volgende:
[..]
V&D in Eindhoven heeft ook een gewone trap.
Volgens mij heeft ieder warenhuis ook een gewone trap, omdat dat voor de brandveiligheid moet.
Die worden niet vaak gebruikt. Maar er zijn mensen die niet op een roltrap of de lift durven.
Misschien dat jij niet weet waar die trap zich bevindt. Vaak is dat niet in de buurt van de roltrappen.
Misschien toch eens goed kijken?
Een rechts persoon zou de roltrap onzin, energieverspillende dingen vinden, als je een trap hebt welke sneller gaan, en gezonder ziijn.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 11:32 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
een rechts persoon zou het eerder "efficiënt" noemen.![]()
Klopt. En de reden dat je eigenlijk op een roltrap hoort te lopen is omde horizontale verplaatsingssnelheid van de mensenstroom gelijk te houden met die van de aanvoerstroom.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 12:50 schreef thabit het volgende:
[..]
Dit klopt niet helemaal. De uitvinder van de roltrap had als bedoeling daarbij dat je erop loopt. Pas later kwamen ze tot de ontdekking dat je op een roltrap ook gewoon kunt staan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |