Ik vind inderdaad dat men het wel wat rustiger mag vragen, in plaats van dat gecommandeer.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 12:40 schreef Gia het volgende:
Mag een vader of moeder nog wel zijn/haar kind aan de hand houden op de roltrap?
Dan is de tree wel meteen vol.
Mensen die haast hebben gaan maar met de trap, ik ga niet aan de kant op de roltrap en ik sta gewoon stil tot ik boven/beneden ben.
(Mijn kinderen vinden het grappig om op de roltrap de verkeerde kant op te lopen, duurt het langer voor ze er zijn. Maar mag zeker ook niet van de actievoerders...)
Je kan ook wel je kind voor je houden en dan de hand vast houden.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 12:40 schreef Gia het volgende:
Mag een vader of moeder nog wel zijn/haar kind aan de hand houden op de roltrap?
Dan is de tree wel meteen vol.
Bij de meeste roltrappen is geen trap.quote:Mensen die haast hebben gaan maar met de trap, ik ga niet aan de kant op de roltrap en ik sta gewoon stil tot ik boven/beneden ben.
Dat is helemaal irritant natuurlijk, wanneer het druk is.quote:(Mijn kinderen vinden het grappig om op de roltrap de verkeerde kant op te lopen, duurt het langer voor ze er zijn. Maar mag zeker ook niet van de actievoerders...)
Dit klopt niet helemaal. De uitvinder van de roltrap had als bedoeling daarbij dat je erop loopt. Pas later kwamen ze tot de ontdekking dat je op een roltrap ook gewoon kunt staan.quote:Op donderdag 23 februari 2006 22:14 schreef NewOrder het volgende:
Een roltrap is helemaal niet ontworpen om op te lopen, maar om mensen stilstaand te vervoeren.
Jij neemt een trein een half uur eerder voor het geval je vijf minuten vertraging hebt?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 10:27 schreef Salsagirl het volgende:
ach stoor me nergens aan ,zeker niet op een roltrap en hallo laat iedereen eens het geduld hebben om ook gewoon rustig te wachten op dat je kan afstappen..
heb je haast,moet je maar zorgen dat je op tijd weg gaat hoor!!trouwens staat altijd wel rechts
Kinderen blijven kinderen en zullen dus ook willen spelen. Ik kan wel vertellen dat het nogal gevaarlijk is en dat ze keihard kunnen vallen. Dus de roltrap aan de verkeerde kant ophollen zouden mijn kinderen echt niet mogen (als ik ze zou hebben).quote:Op vrijdag 24 februari 2006 12:40 schreef Gia het volgende:
Mag een vader of moeder nog wel zijn/haar kind aan de hand houden op de roltrap?
Dan is de tree wel meteen vol.
Mensen die haast hebben gaan maar met de trap, ik ga niet aan de kant op de roltrap en ik sta gewoon stil tot ik boven/beneden ben.
(Mijn kinderen vinden het grappig om op de roltrap de verkeerde kant op te lopen, duurt het langer voor ze er zijn. Maar mag zeker ook niet van de actievoerders...)
Wie heeft dat onzinnige plan bedachtquote:Op vrijdag 24 februari 2006 15:04 schreef releaze het volgende:
overigens is het straks zo dat de deuren tussen de coupe's dichtgelast worden zodat alle reizigers zich moeten spreiden over de stations. mss dat mensen dan niet met zn allen gaan dringen bij de roltrap, maar zich zullen verspreiden over de trappen/roltrappen die er beschikbaar zijn. Want niemand die de trap pakt die tegenover de roltrap ligt..
Ja idd en behalve dat zijn kinderen op drukke plaatsen vaak nogal irritant. Vereisen veel aandacht, schreeuwen en ik heb de neiging er over te struikelenquote:Op vrijdag 24 februari 2006 15:13 schreef Evie het volgende:
[..]
Kinderen blijven kinderen en zullen dus ook willen spelen. Ik kan wel vertellen dat het nogal gevaarlijk is en dat ze keihard kunnen vallen. Dus de roltrap aan de verkeerde kant ophollen zouden mijn kinderen echt niet mogen (als ik ze zou hebben).
Het is bovendien ook zo dat je je kind (als het er 1 betreft) beter voor je kunt plaatsen(als het er twee zijn lukt dat ook nog makkelijk). Zo kan je je kind beter in de gaten houden en weet je zeker dat het niet overgelopen wordt door een groep gehaaste reizigers.
Het is eigenlijk net zoiets als een hele trein bomvol met mensen. En ouders die hun 3 jaar oude kind op de stoel naast zich zetten. In plaats dat ze dat kind even op schoot nemen.
Ze lopen, ze hollen niet. Dat mogen ze niet, want dan zouden ze kunnen vallen. (zijn trouwens al 11 en 13)quote:Op vrijdag 24 februari 2006 15:13 schreef Evie het volgende:
[..]
Kinderen blijven kinderen en zullen dus ook willen spelen. Ik kan wel vertellen dat het nogal gevaarlijk is en dat ze keihard kunnen vallen. Dus de roltrap aan de verkeerde kant ophollen zouden mijn kinderen echt niet mogen (als ik ze zou hebben).
Als jij nog geen kinderen hebt, hoe kun je dan weten wat makkelijker is?quote:Het is bovendien ook zo dat je je kind (als het er 1 betreft) beter voor je kunt plaatsen(als het er twee zijn lukt dat ook nog makkelijk). Zo kan je je kind beter in de gaten houden en weet je zeker dat het niet overgelopen wordt door een groep gehaaste reizigers.
Weet je wel hoe heet dat is, een kind op schoot in een bomvolle trein!!quote:Het is eigenlijk net zoiets als een hele trein bomvol met mensen. En ouders die hun 3 jaar oude kind op de stoel naast zich zetten. In plaats dat ze dat kind even op schoot nemen.
de NS. Stond een maand of twee geleden in het nieuws. Zo willen ze de instroom in de treincoupes verbeteren. Ze hekelen het feit dat iedereen pal voor de roltrappen uitstapt en dan ook DAAR in de trein instapt, waardoor de rest van de trein half leeg is.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 15:45 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Wie heeft dat onzinnige plan bedacht
de koplopers:quote:Op vrijdag 24 februari 2006 17:23 schreef releaze het volgende:
[..]
de NS. Stond een maand of twee geleden in het nieuws. Zo willen ze de instroom in de treincoupes verbeteren. Ze hekelen het feit dat iedereen pal voor de roltrappen uitstapt en dan ook DAAR in de trein instapt, waardoor de rest van de trein half leeg is.
Ik ben het er ook niet mee eens, maar goed.. Iets met de nieuwe dienstregeling.
Ik geloof dat ze het in de dubbeldekkers willen invoeren oid.. Google maar, ik weet ff niet uit mn hoofd welk treinsoort ze nou wilden aanpassen, het waren iig niet de stoppertjes/sprinters.
Dat kan, maar alsik mijn kind liever naast me wil hebben is dat mijn goed recht.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 12:43 schreef MrBean het volgende:
[..]
Je kan ook wel je kind voor je houden en dan de hand vast houden.
Dat is niet waar, dat zal 50/50 zijn. De NS stations iig wel, een aantal metro-stations hier ook..quote:Bij de meeste roltrappen is geen trap.
Dan zal het wel niet gebeuren denk ik..quote:Dat is helemaal irritant natuurlijk, wanneer het druk is.
oh da's mooi, ik dacht dat ze bedoelden door de coupés.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 19:26 schreef valing het volgende:
[..]
de koplopers:
[afbeelding]
en het gaat alleen over de doorloopkop tussen de treinstellen dus niet tussen coupes
[afbeelding]
bron
Het is maar zeer de vraag of lopen de bedoeling was gezien het feit dat de eerste (elektrische) roltrap als attractie op Coney Island stond. Ook het relatief grote hoogteverschil tussen de treden duidt er op dat de passagier in principe niet van trede moet veranderen.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 12:50 schreef thabit het volgende:
Dit klopt niet helemaal. De uitvinder van de roltrap had als bedoeling daarbij dat je erop loopt. Pas later kwamen ze tot de ontdekking dat je op een roltrap ook gewoon kunt staan.
En de reden heeft dus niets te maken met de plaats waar de reiziger zich opstelt.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 19:26 schreef valing het volgende:
en het gaat alleen over de doorloopkop tussen de treinstellen dus niet tussen coupes
Maar omdat het a) kosten bespaard en vooral b) vertraging voorkomt (beter gezegd: vetraging oplost. Bij elk station waar gekoppeld wordt is wel genoeg tijd in de dienstregeling, maar mocht 1 van de treinen later binnen komen, en moet er nog gekoppeld worden.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 19:47 schreef NewOrder het volgende:
[..]
En de reden heeft dus niets te maken met de plaats waar de reiziger zich opstelt.
Dan moeten ze eerst eens beginnen om bij een aantal stations überhaupt te stoppen bij de trap/ingang van het perron. Zeker bij een perron wat je niet opkomt op het moment dat de trein aankomt (omdat spoorbomen al neer zijn tussen openbare weg/perron) is het niet handig als je vervolgens eerst nog dertig meter extra over het perron moet rennen.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 17:23 schreef releaze het volgende:
[..]
de NS. Stond een maand of twee geleden in het nieuws. Zo willen ze de instroom in de treincoupes verbeteren. Ze hekelen het feit dat iedereen pal voor de roltrappen uitstapt en dan ook DAAR in de trein instapt, waardoor de rest van de trein half leeg is.
Voor zover ik weet was dat niet het probleem, bij vertraging werd dat doorlopen ook al niet meer geregeld. Het probleem was vnl. bij het uit elkaar halen van de stellen. Bij koud weer bleven die dingen nogal vaak hangen, waardoor de treinen niet door konden. (Als ik me niet vergis)quote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:22 schreef the_disheaver het volgende:
Maar omdat het a) kosten bespaard en vooral b) vertraging voorkomt (beter gezegd: vetraging oplost. Bij elk station waar gekoppeld wordt is wel genoeg tijd in de dienstregeling, maar mocht 1 van de treinen later binnen komen, en moet er nog gekoppeld worden.
Een accurate beschrijving van den Nederlander..quote:Op zaterdag 25 februari 2006 09:40 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Voor zover ik weet was dat niet het probleem, bij vertraging werd dat doorlopen ook al niet meer geregeld. Het probleem was vnl. bij het uit elkaar halen van de stellen. Bij koud weer bleven die dingen nogal vaak hangen, waardoor de treinen niet door konden. (Als ik me niet vergis)
Maar het is al wel weer duidelijk hoe NL in elkaar zit. Beetje Pim stemmen en kankeren hoe kut het land is en ondertussen te lam zijn om dat jengelende teringmonster VOOR je te houden, want god god god, het is toch mijn recht dat mijn lieve (jankende blerende tiefus) kind doet waar hij zin in heeft? Laat de rest maar lekker dood vallen.![]()
![]()
Iedereen die ooit in Tokyo is geweest weet hoe OV hoort te werken. Kutkiddo's dus VOOR de ouders, mensen met haast er gewoon bijlangs. Al gaat dat met die Hollandse reten van 120 kg waar ik langs moet elke dag moeilijker.
quote:Op vrijdag 24 februari 2006 17:19 schreef Gia het volgende:
Weet je wel hoe heet dat is, een kind op schoot in een bomvolle trein!!
Als jij iemand op de bek slaat, dat is je ook "een goed recht", maar dat betekent nog niet dat we het leuk vinden.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 19:26 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Dat kan, maar alsik mijn kind liever naast me wil hebben is dat mijn goed recht.
V&D, HEMA etc.quote:Dat is niet waar, dat zal 50/50 zijn. De NS stations iig wel, een aantal metro-stations hier ook..
Dan is het ook niet relevant voor dit topic.quote:Dan zal het wel niet gebeuren denk ik..
Wat maakt jou dat nou uit of dat kind naast je of voor je staat. Doe gewoon een beetje sociaal en laat wat ruimte over voor anderen.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 19:26 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Dat kan, maar alsik mijn kind liever naast me wil hebben is dat mijn goed recht.
Er zullen genoeg mensen zijn die geen zin hebben om te wachten totdat ze rechts kunnen gaan staan. Zij zullen dan links gaan lopen zodat de capaciteit van de roltrap veel groter wordt. Prima tochquote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:17 schreef the_disheaver het volgende:
Maar als je snel wilt, neem dan de trap. Misschien is het wel aardig voor de mensen die door willen lopen, maar het zorgt zeker niet voor een hoge doorstroming als het druk is. De linkerkant blijft relatief leeg, terwijl de capaciteit hoger is, en er voor de trap een rij vormt...
Dat is wettelijk verbodenquote:Op zaterdag 25 februari 2006 10:21 schreef MrBean het volgende:
[..]
Als jij iemand op de bek slaat, dat is je ook "een goed recht", maar dat betekent nog niet dat we het leuk vinden.
Ook daar heb je normale trappenquote:V&D, HEMA etc.
Ik begon er dan ook niet meequote:Dan is het ook niet relevant voor dit topic.
Ik denk niet dat er mensen expres midden op die trap gaan staan om mensen te zieken. Het is bijna altijd erg druk op de plaatsen waar ik kom. men staat dan altijd kriskras door elkaar omdat er dan gewoon meer mensen op dat ding kunnen staan. nogal logisch. Als er dan iemand door wilt, zal diegene het egwoon netjes kunnen/moeten vragen anders wacht hij/zij maar lekker 30 seconden. Wat een ramp hequote:Op zaterdag 25 februari 2006 10:26 schreef ChillyWilly het volgende:
[..]
Wat maakt jou dat nou uit of dat kind naast je of voor je staat. Doe gewoon een beetje sociaal en laat wat ruimte over voor anderen.
Als je expres middenop gaat staan om anderen te zieken loop ik je ook expres omver. En dan niet gaan janken hè!
Daar hoef je toch geen trein te halen!!quote:
En als men dat vraagt, is dat gewoon mogelijkquote:Op zaterdag 25 februari 2006 10:31 schreef boskov het volgende:
Het is niet zo dat ze een nier van je vragen, maar gewoon dat je even opzij stapt.
Dan hol je toch lekker de trap op. Mis je ook je metro niet.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 09:44 schreef raptorix het volgende:
Idd goede actie, ik mis per maand ongeveer 3 keer de Metro op CS omdat mensen met ze tweeen naast elkaar gaan staan, overigens gaan die roltrappen zowiezo in een pruttempo, ik heb het idee dat ze in andere landen veel harder gaan.
Je kunt je overal haasten om een trein te halen, of het nou bij de snackbar is of in een kledingzaak.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 10:57 schreef Gia het volgende:
[..]
Daar hoef je toch geen trein te halen!!
Ga je nou ontkennen dat er warenhuizen zijn zonder gewone trap naast de roltrap?quote:Trouwens, bij de V&D die hier in Helmond heeft gezeten, was ook een gewone trap naar boven.
Hema heeft hier geen verdieping. (Behalve voor personeel)
Je snapt het punt wel.quote:
Hier niet.quote:Ook daar heb je normale trappen
Eigenlijk niet. Het was appels met peren vergelijken. maar goed, maakt niet uit. Als men het vraagt stap ik opzij, anders sta ik wat voor mij het lekkerst is. Ik ga niet een roltrap op met de gedachte ''ik ga rechts staan want dat is fijner voor de medemens''.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 11:12 schreef MrBean het volgende:
[..]
Je snapt het punt wel.
Mensen vinden het niet prettig, zoals in de OP staat. En voor jou is het een kleine moeite.
Ik wel.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 11:14 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Eigenlijk niet. Het was appels met peren vergelijken. maar goed, maakt niet uit. Als men het vraagt stap ik opzij, anders sta ik wat voor mij het lekkerst is. Ik ga niet een roltrap op met de gedachte ''ik ga rechts staan want dat is fijner voor de medemens''.
Ik zal dan wel belangrijkere dingen in mijn hoofd hebbenquote:
V&D in Eindhoven heeft ook een gewone trap.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 11:10 schreef MrBean het volgende:
[..]
Je kunt je overal haasten om een trein te halen, of het nou bij de snackbar is of in een kledingzaak.
[..]
Ga je nou ontkennen dat er warenhuizen zijn zonder gewone trap naast de roltrap?![]()
Ja, dat is een brandtrap! Maar die liggen vaak helemaal niet centraal in een warenhuis.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 11:17 schreef Gia het volgende:
[..]
V&D in Eindhoven heeft ook een gewone trap.
Volgens mij heeft ieder warenhuis ook een gewone trap, omdat dat voor de brandveiligheid moet.
Die worden niet vaak gebruikt. Maar er zijn mensen die niet op een roltrap of de lift durven.
Misschien dat jij niet weet waar die trap zich bevindt. Vaak is dat niet in de buurt van de roltrappen.
Misschien toch eens goed kijken?
Dat was al de regeling. Bij koud weer zou er uberhaupt niet gekoppeld worden. Er zouden dus 2 aparte treinen van zwolle naar utrecht rijden, ipv 1 trein met of zonder doorloopkop.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 09:40 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Voor zover ik weet was dat niet het probleem, bij vertraging werd dat doorlopen ook al niet meer geregeld. Het probleem was vnl. bij het uit elkaar halen van de stellen. Bij koud weer bleven die dingen nogal vaak hangen, waardoor de treinen niet door konden. (Als ik me niet vergis)
quote:Op zaterdag 25 februari 2006 11:27 schreef zoalshetis het volgende:
prima initiatief. rechts op de roltrap en links op de gewone trap.
een rechts persoon zou het eerder "efficiënt" noemen.quote:
Ja, elk gebouw met meerdere verdiepeingen, wat geen woonhuis is (quote:Op zaterdag 25 februari 2006 11:17 schreef Gia het volgende:
[..]
V&D in Eindhoven heeft ook een gewone trap.
Volgens mij heeft ieder warenhuis ook een gewone trap, omdat dat voor de brandveiligheid moet.
Die worden niet vaak gebruikt. Maar er zijn mensen die niet op een roltrap of de lift durven.
Misschien dat jij niet weet waar die trap zich bevindt. Vaak is dat niet in de buurt van de roltrappen.
Misschien toch eens goed kijken?
. Maar naar de tweede etage is alleen een lift en roltrap. Geen trap voor tijdens normale situaties voor klanten
Een rechts persoon zou de roltrap onzin, energieverspillende dingen vinden, als je een trap hebt welke sneller gaan, en gezonder ziijn.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 11:32 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
een rechts persoon zou het eerder "efficiënt" noemen.![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |