Kan best, maar het meeste volk is veel te dom om dat te beseffen. Die gaan dus in de lepra houding omdat ze lam zijn, net zo lam als bij de baas op het gemeentehuis of om überhaubt te werken.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 11:31 schreef MrBean het volgende:
Onzin. Je bent hoogstens 2 seconden sneller wanneer je gaat lopen.
"In de leprahouding"?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 12:06 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Kan best, maar het meeste volk is veel te dom om dat te beseffen. Die gaan dus in de lepra houding omdat ze lam zijn, net zo lam als bij de baas op het gemeentehuis of om überhaubt te werken.
De deur van een trein kun je niet tegenhouden met menselijke spierkrachtquote:Op vrijdag 24 februari 2006 12:18 schreef Yildiz het volgende:
Als mensen nou 30 seconden eerder de roltrap af zijn, 30 seconden eerder bij de trein dus, kunnen ze beter even de deur openhouden voor de andere mensen die aan komen lopen, die ook hun overstap moeten halen.
Op die manier hoeft niemand te rennen, kan iedereen rustig lopen, en zonder papiertijgerig gestress zijn trein halen. Op die manier wordt het de NS vanzelf duidelijk dat mensen ook wel eens overstappen, en zullen ze daar ongetwijfeld hun tijden iets op aanpassen.
Zo, dat lijkt me een veel betere, dan dat geren.
www.houdtdedeuropenvooranderen.nl iemand?
Ben ik op zich helemaal voor, alleen tot die tijd is het geren en gevlieg af en toe toch wel erg handig om een half uur extra vrije tijd te hebben op een plaats naar keuze (zijnde niet een overstapstation).quote:Op vrijdag 24 februari 2006 12:18 schreef Yildiz het volgende:
[snip]
Dan moeten mensen maar een interessante discussie aangaan met de conducteur, die eigenlijk wil gaan blazen op zijn fluitje. Kan vast wel. Is dat trouwens zo? Dat je de deur niet open kan houden? Vreemd, onveilig eigenlijk...quote:Op vrijdag 24 februari 2006 12:19 schreef Bigs het volgende:
[..]
De deur van een trein kun je niet tegenhouden met menselijke spierkrachtDaar is voor gekozen om dit soort situaties (en dus meer vertraging) te voorkomen.
Ik vind inderdaad dat men het wel wat rustiger mag vragen, in plaats van dat gecommandeer.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 12:40 schreef Gia het volgende:
Mag een vader of moeder nog wel zijn/haar kind aan de hand houden op de roltrap?
Dan is de tree wel meteen vol.
Mensen die haast hebben gaan maar met de trap, ik ga niet aan de kant op de roltrap en ik sta gewoon stil tot ik boven/beneden ben.
(Mijn kinderen vinden het grappig om op de roltrap de verkeerde kant op te lopen, duurt het langer voor ze er zijn. Maar mag zeker ook niet van de actievoerders...)
Je kan ook wel je kind voor je houden en dan de hand vast houden.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 12:40 schreef Gia het volgende:
Mag een vader of moeder nog wel zijn/haar kind aan de hand houden op de roltrap?
Bij de meeste roltrappen is geen trap.quote:Mensen die haast hebben gaan maar met de trap, ik ga niet aan de kant op de roltrap en ik sta gewoon stil tot ik boven/beneden ben.
Dat is helemaal irritant natuurlijk, wanneer het druk is.quote:(Mijn kinderen vinden het grappig om op de roltrap de verkeerde kant op te lopen, duurt het langer voor ze er zijn. Maar mag zeker ook niet van de actievoerders...)
Dit klopt niet helemaal. De uitvinder van de roltrap had als bedoeling daarbij dat je erop loopt. Pas later kwamen ze tot de ontdekking dat je op een roltrap ook gewoon kunt staan.quote:Op donderdag 23 februari 2006 22:14 schreef NewOrder het volgende:
Een roltrap is helemaal niet ontworpen om op te lopen, maar om mensen stilstaand te vervoeren.
Jij neemt een trein een half uur eerder voor het geval je vijf minuten vertraging hebt?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 10:27 schreef Salsagirl het volgende:
ach stoor me nergens aan ,zeker niet op een roltrap en hallo laat iedereen eens het geduld hebben om ook gewoon rustig te wachten op dat je kan afstappen..
heb je haast,moet je maar zorgen dat je op tijd weg gaat hoor!!trouwens staat altijd wel rechts
Kinderen blijven kinderen en zullen dus ook willen spelen. Ik kan wel vertellen dat het nogal gevaarlijk is en dat ze keihard kunnen vallen. Dus de roltrap aan de verkeerde kant ophollen zouden mijn kinderen echt niet mogen (als ik ze zou hebben).quote:Op vrijdag 24 februari 2006 12:40 schreef Gia het volgende:
Mensen die haast hebben gaan maar met de trap, ik ga niet aan de kant op de roltrap en ik sta gewoon stil tot ik boven/beneden ben.
(Mijn kinderen vinden het grappig om op de roltrap de verkeerde kant op te lopen, duurt het langer voor ze er zijn. Maar mag zeker ook niet van de actievoerders...)
Wie heeft dat onzinnige plan bedachtquote:Op vrijdag 24 februari 2006 15:04 schreef releaze het volgende:
overigens is het straks zo dat de deuren tussen de coupe's dichtgelast worden zodat alle reizigers zich moeten spreiden over de stations. mss dat mensen dan niet met zn allen gaan dringen bij de roltrap, maar zich zullen verspreiden over de trappen/roltrappen die er beschikbaar zijn. Want niemand die de trap pakt die tegenover de roltrap ligt..
Ja idd en behalve dat zijn kinderen op drukke plaatsen vaak nogal irritant. Vereisen veel aandacht, schreeuwen en ik heb de neiging er over te struikelenquote:Op vrijdag 24 februari 2006 15:13 schreef Evie het volgende:
[..]
Kinderen blijven kinderen en zullen dus ook willen spelen. Ik kan wel vertellen dat het nogal gevaarlijk is en dat ze keihard kunnen vallen. Dus de roltrap aan de verkeerde kant ophollen zouden mijn kinderen echt niet mogen (als ik ze zou hebben).
Het is bovendien ook zo dat je je kind (als het er 1 betreft) beter voor je kunt plaatsen(als het er twee zijn lukt dat ook nog makkelijk). Zo kan je je kind beter in de gaten houden en weet je zeker dat het niet overgelopen wordt door een groep gehaaste reizigers.
Het is eigenlijk net zoiets als een hele trein bomvol met mensen. En ouders die hun 3 jaar oude kind op de stoel naast zich zetten. In plaats dat ze dat kind even op schoot nemen.
Ze lopen, ze hollen niet. Dat mogen ze niet, want dan zouden ze kunnen vallen. (zijn trouwens al 11 en 13)quote:Op vrijdag 24 februari 2006 15:13 schreef Evie het volgende:
[..]
Kinderen blijven kinderen en zullen dus ook willen spelen. Ik kan wel vertellen dat het nogal gevaarlijk is en dat ze keihard kunnen vallen. Dus de roltrap aan de verkeerde kant ophollen zouden mijn kinderen echt niet mogen (als ik ze zou hebben).
Als jij nog geen kinderen hebt, hoe kun je dan weten wat makkelijker is?quote:Het is bovendien ook zo dat je je kind (als het er 1 betreft) beter voor je kunt plaatsen(als het er twee zijn lukt dat ook nog makkelijk). Zo kan je je kind beter in de gaten houden en weet je zeker dat het niet overgelopen wordt door een groep gehaaste reizigers.
Weet je wel hoe heet dat is, een kind op schoot in een bomvolle trein!!quote:Het is eigenlijk net zoiets als een hele trein bomvol met mensen. En ouders die hun 3 jaar oude kind op de stoel naast zich zetten. In plaats dat ze dat kind even op schoot nemen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |