abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 februari 2006 @ 12:42:38 #51
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35439479
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 12:40 schreef Gia het volgende:
Mag een vader of moeder nog wel zijn/haar kind aan de hand houden op de roltrap?
Dan is de tree wel meteen vol.

Mensen die haast hebben gaan maar met de trap, ik ga niet aan de kant op de roltrap en ik sta gewoon stil tot ik boven/beneden ben.

(Mijn kinderen vinden het grappig om op de roltrap de verkeerde kant op te lopen, duurt het langer voor ze er zijn. Maar mag zeker ook niet van de actievoerders...)
Ik vind inderdaad dat men het wel wat rustiger mag vragen, in plaats van dat gecommandeer.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_35439495
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 12:40 schreef Gia het volgende:
Mag een vader of moeder nog wel zijn/haar kind aan de hand houden op de roltrap?
Dan is de tree wel meteen vol.
Je kan ook wel je kind voor je houden en dan de hand vast houden.
quote:
Mensen die haast hebben gaan maar met de trap, ik ga niet aan de kant op de roltrap en ik sta gewoon stil tot ik boven/beneden ben.
Bij de meeste roltrappen is geen trap.
quote:
(Mijn kinderen vinden het grappig om op de roltrap de verkeerde kant op te lopen, duurt het langer voor ze er zijn. Maar mag zeker ook niet van de actievoerders...)
Dat is helemaal irritant natuurlijk, wanneer het druk is.
pi_35439718
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 22:14 schreef NewOrder het volgende:
Een roltrap is helemaal niet ontworpen om op te lopen, maar om mensen stilstaand te vervoeren.
Dit klopt niet helemaal. De uitvinder van de roltrap had als bedoeling daarbij dat je erop loopt. Pas later kwamen ze tot de ontdekking dat je op een roltrap ook gewoon kunt staan.
  vrijdag 24 februari 2006 @ 14:20:45 #54
111528 Viajero
Who dares wins
pi_35442513
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 10:27 schreef Salsagirl het volgende:
ach stoor me nergens aan ,zeker niet op een roltrap en hallo laat iedereen eens het geduld hebben om ook gewoon rustig te wachten op dat je kan afstappen..
heb je haast,moet je maar zorgen dat je op tijd weg gaat hoor!!trouwens staat altijd wel rechts
Jij neemt een trein een half uur eerder voor het geval je vijf minuten vertraging hebt?
Dat is echt het grootste onzinargument dat ik in deze discussie gehoord heb.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  vrijdag 24 februari 2006 @ 15:04:43 #55
81237 releaze
best of both worlds
pi_35444217
overigens is het straks zo dat de deuren tussen de coupe's dichtgelast worden zodat alle reizigers zich moeten spreiden over de stations. mss dat mensen dan niet met zn allen gaan dringen bij de roltrap, maar zich zullen verspreiden over de trappen/roltrappen die er beschikbaar zijn. Want niemand die de trap pakt die tegenover de roltrap ligt..
pi_35444401
Ik ben het er helemaal mee eens. Machtig vervelend als ze dat ding volgezet hebben. Het is in ieder geval wel een beetje sociaal om aan 1 kant van de trap te gaan staan, zodat mensen met haast er snel langs kunnen lopen.
dus
pi_35444584
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 12:40 schreef Gia het volgende:
Mag een vader of moeder nog wel zijn/haar kind aan de hand houden op de roltrap?
Dan is de tree wel meteen vol.

Mensen die haast hebben gaan maar met de trap, ik ga niet aan de kant op de roltrap en ik sta gewoon stil tot ik boven/beneden ben.

(Mijn kinderen vinden het grappig om op de roltrap de verkeerde kant op te lopen, duurt het langer voor ze er zijn. Maar mag zeker ook niet van de actievoerders...)
Kinderen blijven kinderen en zullen dus ook willen spelen. Ik kan wel vertellen dat het nogal gevaarlijk is en dat ze keihard kunnen vallen. Dus de roltrap aan de verkeerde kant ophollen zouden mijn kinderen echt niet mogen (als ik ze zou hebben).
Het is bovendien ook zo dat je je kind (als het er 1 betreft) beter voor je kunt plaatsen(als het er twee zijn lukt dat ook nog makkelijk). Zo kan je je kind beter in de gaten houden en weet je zeker dat het niet overgelopen wordt door een groep gehaaste reizigers.
Het is eigenlijk net zoiets als een hele trein bomvol met mensen. En ouders die hun 3 jaar oude kind op de stoel naast zich zetten. In plaats dat ze dat kind even op schoot nemen.
dus
  vrijdag 24 februari 2006 @ 15:45:43 #58
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35445878
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 15:04 schreef releaze het volgende:
overigens is het straks zo dat de deuren tussen de coupe's dichtgelast worden zodat alle reizigers zich moeten spreiden over de stations. mss dat mensen dan niet met zn allen gaan dringen bij de roltrap, maar zich zullen verspreiden over de trappen/roltrappen die er beschikbaar zijn. Want niemand die de trap pakt die tegenover de roltrap ligt..
Wie heeft dat onzinnige plan bedacht
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_35447654
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 15:13 schreef Evie het volgende:

[..]

Kinderen blijven kinderen en zullen dus ook willen spelen. Ik kan wel vertellen dat het nogal gevaarlijk is en dat ze keihard kunnen vallen. Dus de roltrap aan de verkeerde kant ophollen zouden mijn kinderen echt niet mogen (als ik ze zou hebben).
Het is bovendien ook zo dat je je kind (als het er 1 betreft) beter voor je kunt plaatsen(als het er twee zijn lukt dat ook nog makkelijk). Zo kan je je kind beter in de gaten houden en weet je zeker dat het niet overgelopen wordt door een groep gehaaste reizigers.
Het is eigenlijk net zoiets als een hele trein bomvol met mensen. En ouders die hun 3 jaar oude kind op de stoel naast zich zetten. In plaats dat ze dat kind even op schoot nemen.
Ja idd en behalve dat zijn kinderen op drukke plaatsen vaak nogal irritant. Vereisen veel aandacht, schreeuwen en ik heb de neiging er over te struikelen
  vrijdag 24 februari 2006 @ 17:19:16 #60
3542 Gia
User under construction
pi_35449487
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 15:13 schreef Evie het volgende:

[..]

Kinderen blijven kinderen en zullen dus ook willen spelen. Ik kan wel vertellen dat het nogal gevaarlijk is en dat ze keihard kunnen vallen. Dus de roltrap aan de verkeerde kant ophollen zouden mijn kinderen echt niet mogen (als ik ze zou hebben).
Ze lopen, ze hollen niet. Dat mogen ze niet, want dan zouden ze kunnen vallen. (zijn trouwens al 11 en 13)
quote:
Het is bovendien ook zo dat je je kind (als het er 1 betreft) beter voor je kunt plaatsen(als het er twee zijn lukt dat ook nog makkelijk). Zo kan je je kind beter in de gaten houden en weet je zeker dat het niet overgelopen wordt door een groep gehaaste reizigers.
Als jij nog geen kinderen hebt, hoe kun je dan weten wat makkelijker is?
Mijn ervaring is dat je je kind het beste gewoon aan de hand naast je kunt houden, zodat je ze beter in de gaten kunt houden met afstappen.
quote:
Het is eigenlijk net zoiets als een hele trein bomvol met mensen. En ouders die hun 3 jaar oude kind op de stoel naast zich zetten. In plaats dat ze dat kind even op schoot nemen.
Weet je wel hoe heet dat is, een kind op schoot in een bomvolle trein!!
Kinderkaartjes krijgen ze trouwens tot een jaar of 10. Vanaf welke leeftijd vind jij dat een kind gewoon op een stoel mag zitten. Wie bepaalt trouwens wie wel en wie niet mag zitten?
Is dat niet gewoon 'wie het eerst komt, het eerst maalt?'
Een klein kind op schoot nemen voor een bejaarde, okay, maar voor een andere vrij jonge reiziger, nee. Doe ik niet.
  vrijdag 24 februari 2006 @ 17:23:19 #61
81237 releaze
best of both worlds
pi_35449633
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 15:45 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Wie heeft dat onzinnige plan bedacht
de NS. Stond een maand of twee geleden in het nieuws. Zo willen ze de instroom in de treincoupes verbeteren. Ze hekelen het feit dat iedereen pal voor de roltrappen uitstapt en dan ook DAAR in de trein instapt, waardoor de rest van de trein half leeg is.

Ik ben het er ook niet mee eens, maar goed.. Iets met de nieuwe dienstregeling.
Ik geloof dat ze het in de dubbeldekkers willen invoeren oid.. Google maar, ik weet ff niet uit mn hoofd welk treinsoort ze nou wilden aanpassen, het waren iig niet de stoppertjes/sprinters.
pi_35454038
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 17:23 schreef releaze het volgende:

[..]

de NS. Stond een maand of twee geleden in het nieuws. Zo willen ze de instroom in de treincoupes verbeteren. Ze hekelen het feit dat iedereen pal voor de roltrappen uitstapt en dan ook DAAR in de trein instapt, waardoor de rest van de trein half leeg is.

Ik ben het er ook niet mee eens, maar goed.. Iets met de nieuwe dienstregeling.
Ik geloof dat ze het in de dubbeldekkers willen invoeren oid.. Google maar, ik weet ff niet uit mn hoofd welk treinsoort ze nou wilden aanpassen, het waren iig niet de stoppertjes/sprinters.
de koplopers:

en het gaat alleen over de doorloopkop tussen de treinstellen dus niet tussen coupes


bron
  vrijdag 24 februari 2006 @ 19:26:48 #63
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_35454046
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 12:43 schreef MrBean het volgende:

[..]

Je kan ook wel je kind voor je houden en dan de hand vast houden.
Dat kan, maar alsik mijn kind liever naast me wil hebben is dat mijn goed recht.
quote:
Bij de meeste roltrappen is geen trap.
Dat is niet waar, dat zal 50/50 zijn. De NS stations iig wel, een aantal metro-stations hier ook..
quote:
Dat is helemaal irritant natuurlijk, wanneer het druk is.
Dan zal het wel niet gebeuren denk ik..
  vrijdag 24 februari 2006 @ 19:38:01 #64
81237 releaze
best of both worlds
pi_35454396
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 19:26 schreef valing het volgende:

[..]

de koplopers:
[afbeelding]
en het gaat alleen over de doorloopkop tussen de treinstellen dus niet tussen coupes
[afbeelding]

bron
oh da's mooi, ik dacht dat ze bedoelden door de coupés.
ik heb nooit geweten dat je van de ene koploper de andere koploper in kon
  vrijdag 24 februari 2006 @ 19:45:11 #65
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_35454645
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 12:50 schreef thabit het volgende:
Dit klopt niet helemaal. De uitvinder van de roltrap had als bedoeling daarbij dat je erop loopt. Pas later kwamen ze tot de ontdekking dat je op een roltrap ook gewoon kunt staan.
Het is maar zeer de vraag of lopen de bedoeling was gezien het feit dat de eerste (elektrische) roltrap als attractie op Coney Island stond. Ook het relatief grote hoogteverschil tussen de treden duidt er op dat de passagier in principe niet van trede moet veranderen.
  vrijdag 24 februari 2006 @ 19:47:06 #66
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_35454715
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 19:26 schreef valing het volgende:
en het gaat alleen over de doorloopkop tussen de treinstellen dus niet tussen coupes
En de reden heeft dus niets te maken met de plaats waar de reiziger zich opstelt.
pi_35455173
ik doe altijd al mijn best, door aan de volste kant van de roltrap te gaan staan!
ben eens in londen geweest, en het is inderdaad heerlijk als 1 helft van de roltrap gewoon leegblijft voor mensen die graag doorlopen!
pi_35457849
huh? ook in engeland is het rechts staan, en links lopen? Dat het niet andersom is...

Maar als je snel wilt, neem dan de trap. Misschien is het wel aardig voor de mensen die door willen lopen, maar het zorgt zeker niet voor een hoge doorstroming als het druk is. De linkerkant blijft relatief leeg, terwijl de capaciteit hoger is, en er voor de trap een rij vormt...

Als het rustig is, natuurlijk rechts houden. Maar als het druk is, en je hebt haast. Neem de trap!
pi_35457902
Gewoon lekker staan. Vooral in het midden.
pi_35458018
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 19:47 schreef NewOrder het volgende:

[..]

En de reden heeft dus niets te maken met de plaats waar de reiziger zich opstelt.
Maar omdat het a) kosten bespaard en vooral b) vertraging voorkomt (beter gezegd: vetraging oplost. Bij elk station waar gekoppeld wordt is wel genoeg tijd in de dienstregeling, maar mocht 1 van de treinen later binnen komen, en moet er nog gekoppeld worden.
pi_35464291
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 17:23 schreef releaze het volgende:

[..]

de NS. Stond een maand of twee geleden in het nieuws. Zo willen ze de instroom in de treincoupes verbeteren. Ze hekelen het feit dat iedereen pal voor de roltrappen uitstapt en dan ook DAAR in de trein instapt, waardoor de rest van de trein half leeg is.
Dan moeten ze eerst eens beginnen om bij een aantal stations überhaupt te stoppen bij de trap/ingang van het perron. Zeker bij een perron wat je niet opkomt op het moment dat de trein aankomt (omdat spoorbomen al neer zijn tussen openbare weg/perron) is het niet handig als je vervolgens eerst nog dertig meter extra over het perron moet rennen.

en ja, daar kan je wel eerder voor van huis gaan, maar er zijn altijd mensen die aan de late kant zijn
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_35470006
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 21:22 schreef the_disheaver het volgende:
Maar omdat het a) kosten bespaard en vooral b) vertraging voorkomt (beter gezegd: vetraging oplost. Bij elk station waar gekoppeld wordt is wel genoeg tijd in de dienstregeling, maar mocht 1 van de treinen later binnen komen, en moet er nog gekoppeld worden.
Voor zover ik weet was dat niet het probleem, bij vertraging werd dat doorlopen ook al niet meer geregeld. Het probleem was vnl. bij het uit elkaar halen van de stellen. Bij koud weer bleven die dingen nogal vaak hangen, waardoor de treinen niet door konden. (Als ik me niet vergis)

Maar het is al wel weer duidelijk hoe NL in elkaar zit. Beetje Pim stemmen en kankeren hoe kut het land is en ondertussen te lam zijn om dat jengelende teringmonster VOOR je te houden, want god god god, het is toch mijn recht dat mijn lieve (jankende blerende tiefus) kind doet waar hij zin in heeft? Laat de rest maar lekker dood vallen.
Iedereen die ooit in Tokyo is geweest weet hoe OV hoort te werken. Kutkiddo's dus VOOR de ouders, mensen met haast er gewoon bijlangs. Al gaat dat met die Hollandse reten van 120 kg waar ik langs moet elke dag moeilijker.
pi_35470047
Idd goede actie, ik mis per maand ongeveer 3 keer de Metro op CS omdat mensen met ze tweeen naast elkaar gaan staan, overigens gaan die roltrappen zowiezo in een pruttempo, ik heb het idee dat ze in andere landen veel harder gaan.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 25 februari 2006 @ 10:13:36 #74
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_35470328
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 09:40 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Voor zover ik weet was dat niet het probleem, bij vertraging werd dat doorlopen ook al niet meer geregeld. Het probleem was vnl. bij het uit elkaar halen van de stellen. Bij koud weer bleven die dingen nogal vaak hangen, waardoor de treinen niet door konden. (Als ik me niet vergis)

Maar het is al wel weer duidelijk hoe NL in elkaar zit. Beetje Pim stemmen en kankeren hoe kut het land is en ondertussen te lam zijn om dat jengelende teringmonster VOOR je te houden, want god god god, het is toch mijn recht dat mijn lieve (jankende blerende tiefus) kind doet waar hij zin in heeft? Laat de rest maar lekker dood vallen.
Iedereen die ooit in Tokyo is geweest weet hoe OV hoort te werken. Kutkiddo's dus VOOR de ouders, mensen met haast er gewoon bijlangs. Al gaat dat met die Hollandse reten van 120 kg waar ik langs moet elke dag moeilijker.
Een accurate beschrijving van den Nederlander..
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_35470393
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 17:19 schreef Gia het volgende:

Weet je wel hoe heet dat is, een kind op schoot in een bomvolle trein!!
Stel je aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')