de NS. Stond een maand of twee geleden in het nieuws. Zo willen ze de instroom in de treincoupes verbeteren. Ze hekelen het feit dat iedereen pal voor de roltrappen uitstapt en dan ook DAAR in de trein instapt, waardoor de rest van de trein half leeg is.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 15:45 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Wie heeft dat onzinnige plan bedacht
de koplopers:quote:Op vrijdag 24 februari 2006 17:23 schreef releaze het volgende:
[..]
de NS. Stond een maand of twee geleden in het nieuws. Zo willen ze de instroom in de treincoupes verbeteren. Ze hekelen het feit dat iedereen pal voor de roltrappen uitstapt en dan ook DAAR in de trein instapt, waardoor de rest van de trein half leeg is.
Ik ben het er ook niet mee eens, maar goed.. Iets met de nieuwe dienstregeling.
Ik geloof dat ze het in de dubbeldekkers willen invoeren oid.. Google maar, ik weet ff niet uit mn hoofd welk treinsoort ze nou wilden aanpassen, het waren iig niet de stoppertjes/sprinters.
Dat kan, maar alsik mijn kind liever naast me wil hebben is dat mijn goed recht.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 12:43 schreef MrBean het volgende:
[..]
Je kan ook wel je kind voor je houden en dan de hand vast houden.
Dat is niet waar, dat zal 50/50 zijn. De NS stations iig wel, een aantal metro-stations hier ook..quote:Bij de meeste roltrappen is geen trap.
Dan zal het wel niet gebeuren denk ik..quote:Dat is helemaal irritant natuurlijk, wanneer het druk is.
oh da's mooi, ik dacht dat ze bedoelden door de coupés.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 19:26 schreef valing het volgende:
[..]
de koplopers:
[afbeelding]
en het gaat alleen over de doorloopkop tussen de treinstellen dus niet tussen coupes
[afbeelding]
bron
Het is maar zeer de vraag of lopen de bedoeling was gezien het feit dat de eerste (elektrische) roltrap als attractie op Coney Island stond. Ook het relatief grote hoogteverschil tussen de treden duidt er op dat de passagier in principe niet van trede moet veranderen.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 12:50 schreef thabit het volgende:
Dit klopt niet helemaal. De uitvinder van de roltrap had als bedoeling daarbij dat je erop loopt. Pas later kwamen ze tot de ontdekking dat je op een roltrap ook gewoon kunt staan.
En de reden heeft dus niets te maken met de plaats waar de reiziger zich opstelt.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 19:26 schreef valing het volgende:
en het gaat alleen over de doorloopkop tussen de treinstellen dus niet tussen coupes
Maar omdat het a) kosten bespaard en vooral b) vertraging voorkomt (beter gezegd: vetraging oplost. Bij elk station waar gekoppeld wordt is wel genoeg tijd in de dienstregeling, maar mocht 1 van de treinen later binnen komen, en moet er nog gekoppeld worden.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 19:47 schreef NewOrder het volgende:
[..]
En de reden heeft dus niets te maken met de plaats waar de reiziger zich opstelt.
Dan moeten ze eerst eens beginnen om bij een aantal stations überhaupt te stoppen bij de trap/ingang van het perron. Zeker bij een perron wat je niet opkomt op het moment dat de trein aankomt (omdat spoorbomen al neer zijn tussen openbare weg/perron) is het niet handig als je vervolgens eerst nog dertig meter extra over het perron moet rennen.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 17:23 schreef releaze het volgende:
[..]
de NS. Stond een maand of twee geleden in het nieuws. Zo willen ze de instroom in de treincoupes verbeteren. Ze hekelen het feit dat iedereen pal voor de roltrappen uitstapt en dan ook DAAR in de trein instapt, waardoor de rest van de trein half leeg is.
Voor zover ik weet was dat niet het probleem, bij vertraging werd dat doorlopen ook al niet meer geregeld. Het probleem was vnl. bij het uit elkaar halen van de stellen. Bij koud weer bleven die dingen nogal vaak hangen, waardoor de treinen niet door konden. (Als ik me niet vergis)quote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:22 schreef the_disheaver het volgende:
Maar omdat het a) kosten bespaard en vooral b) vertraging voorkomt (beter gezegd: vetraging oplost. Bij elk station waar gekoppeld wordt is wel genoeg tijd in de dienstregeling, maar mocht 1 van de treinen later binnen komen, en moet er nog gekoppeld worden.
Een accurate beschrijving van den Nederlander..quote:Op zaterdag 25 februari 2006 09:40 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Voor zover ik weet was dat niet het probleem, bij vertraging werd dat doorlopen ook al niet meer geregeld. Het probleem was vnl. bij het uit elkaar halen van de stellen. Bij koud weer bleven die dingen nogal vaak hangen, waardoor de treinen niet door konden. (Als ik me niet vergis)
Maar het is al wel weer duidelijk hoe NL in elkaar zit. Beetje Pim stemmen en kankeren hoe kut het land is en ondertussen te lam zijn om dat jengelende teringmonster VOOR je te houden, want god god god, het is toch mijn recht dat mijn lieve (jankende blerende tiefus) kind doet waar hij zin in heeft? Laat de rest maar lekker dood vallen.![]()
![]()
Iedereen die ooit in Tokyo is geweest weet hoe OV hoort te werken. Kutkiddo's dus VOOR de ouders, mensen met haast er gewoon bijlangs. Al gaat dat met die Hollandse reten van 120 kg waar ik langs moet elke dag moeilijker.
quote:Op vrijdag 24 februari 2006 17:19 schreef Gia het volgende:
Weet je wel hoe heet dat is, een kind op schoot in een bomvolle trein!!
Als jij iemand op de bek slaat, dat is je ook "een goed recht", maar dat betekent nog niet dat we het leuk vinden.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 19:26 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Dat kan, maar alsik mijn kind liever naast me wil hebben is dat mijn goed recht.
V&D, HEMA etc.quote:Dat is niet waar, dat zal 50/50 zijn. De NS stations iig wel, een aantal metro-stations hier ook..
Dan is het ook niet relevant voor dit topic.quote:Dan zal het wel niet gebeuren denk ik..
Wat maakt jou dat nou uit of dat kind naast je of voor je staat. Doe gewoon een beetje sociaal en laat wat ruimte over voor anderen.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 19:26 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Dat kan, maar alsik mijn kind liever naast me wil hebben is dat mijn goed recht.
Er zullen genoeg mensen zijn die geen zin hebben om te wachten totdat ze rechts kunnen gaan staan. Zij zullen dan links gaan lopen zodat de capaciteit van de roltrap veel groter wordt. Prima tochquote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:17 schreef the_disheaver het volgende:
Maar als je snel wilt, neem dan de trap. Misschien is het wel aardig voor de mensen die door willen lopen, maar het zorgt zeker niet voor een hoge doorstroming als het druk is. De linkerkant blijft relatief leeg, terwijl de capaciteit hoger is, en er voor de trap een rij vormt...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |