De wattes? Kunnen die mensen geen normale zinnen verzinnen? In welke gemeente is dat?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 11:32 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Vermoedelijk Burger & Gemeenschap, maar ik ben er nog niet helemaal over uit.
Gemeente Utrecht. www.burgerengemeenschap.nlquote:Op dinsdag 21 februari 2006 11:39 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
De wattes? Kunnen die mensen geen normale zinnen verzinnen? In welke gemeente is dat?
Wel opvallend overigens dat er nauwelijks lokale partijen zijn die een afkorting gebruiken. Alleen het FNP ken ik... terwijl landelijk bijna elk partij een afkorting heeft.
Heb je hun programma al bekeken? (Sowieso trouwens altijd doen, want de stemwijzer kijkt wel naar overeenkomsten, maar niet naar zaken die lijnrecht in gaan tegen je eigen wensen).quote:Op dinsdag 21 februari 2006 11:41 schreef Litso het volgende:
Ik heb zelf eigenlijk heel weinig besef van welke partijen voor wat staan, en ik heb zelf eigenlijk ook geen idee of ik links of rechts ben
Ik weet wel wat ik vind maar niet waar dat bij aanslut... volgens de stemwijzer passen mijn meningen het best bij VVD (1e plaats) en GroenLinks (2e plaats op zeer korte afstand). Ik denk dat ik maar niet ga stemmen
Kees Verhoefquote:Op dinsdag 21 februari 2006 11:42 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Gemeente Utrecht. www.burgerengemeenschap.nl
Het gaat meer om of je stemt, je keuze met motivatie, en of je op de lijst staat.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:32 schreef MrBadGuy het volgende:
Een poll niet handig?
Waar, maar het is wel leukquote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:36 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Het gaat meer om of je stemt, je keuze met motivatie, en of je op de lijst staat.
Welke van de 159 lokale partijen de meeste stemmen krijgen in dit topic lijkt me een beetje erg nietszeggend...
Klopt, maar ik dacht even wat voorbeelden aan te geven waaruit blijkt dat ik over een aantal zaken al zo anders denk dan de StadsPartij, dat ik niet kan verwachten dat we het over de gehele lijn wel eens zijn.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 11:12 schreef the_disheaver het volgende:
Ik stem op me zelf. Ben ook benieuwd hoeveel stemmen ik krijg
Maar over de discussie punten in Groningen. Enkel de huisvesting is echt interessant. Opneningstijden is nou niet een groot onderwerp, en ook niet iets lokaals.
Een tramverbinding lijkt me nou net een prestige project voor de verkiezingen. 1 tramlijn aanleggen is ook nogal duur in onderhoud, en daardoor na aanleg duurder dan een buslijjn. Waarom geen busverbinding over de ring?
Je kunt er natuurlijk lang genoeg over praten, maar echt verkiezingthemas zijn het niet...
In de gemeentepolitiek van Vleuten destijds had ik een uitermate grote hekel aan hem.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:29 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Ik ken ze niet. Is het niks?
quote:Op dinsdag 21 februari 2006 13:55 schreef du_ke het volgende:
GL in Groningen denk ik al ben ik nog niet helemaal zeker.
Volgens mij zou een apart Groningen verkiezingstopic ook bijna kunnen.
Open jij het? Je zit er een stuk beter in volgens mij.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 13:59 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
![]()
Kunnen we lekker inhoudelijk doen![]()
Ben bezigquote:Op dinsdag 21 februari 2006 14:00 schreef du_ke het volgende:
[..]
Open jij het? Je zit er een stuk beter in volgens mij.
Mooie naam.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 13:22 schreef ActaniA het volgende:
transparant huizen...
tsja geweldige naam he is afgeleid van partij van Paul van Buitenen. Maar ik vind die gemeentepolitiek armoe troef het is niet eens meer wie het dichts bij je preferenties staat maar wie er het minst ver vanaf zitquote:
Geen fan van de Tovenaar van Oss?quote:Op woensdag 22 februari 2006 00:34 schreef outcast_within het volgende:
Geen SP meer stelletje mongolen in oss. Niks bereikt in vier jaar. En dat terwijl ze de grootste partij zijn hiero
Die zijn voor doorzonwoningen?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 13:22 schreef ActaniA het volgende:
transparant huizen...
www.tvwest.nlquote:Haagse jeugd kiest linkse gemeenteraad
DEN HAAG - Als het aan de jongeren in Den Haag ligt worden de PvdA en Groen Links na 7 maart de grootste partijen in de gemeenteraad. Bijna duizend leerlingen van voortgezet en beroepsonderwijs brachten hun stem uit in het kader van schaduwverkiezingen.
De schaduwverkiezingen waren onderdeel van een project dat jongeren wil interesseren voor de gemeentepolitiek. Tijdens de vorige raadsverkiezingen in 2002 was de opkomst onder jongeren in Den Haag dramatisch laag.
Donderdag werden in het stadhuis de uitslagen bekend gemaakt. De PvdA komt volgens deze uitslag met veertien zetels in de gemeenteraad. Groen Links krijgt zes zetels. Opvallend is dat de Islam Democraten en de Haagse Allochtonen Partij van de jongeren samen negen zetels krijgen.
Verstand komt met de jarenquote:Op donderdag 23 februari 2006 22:25 schreef zakjapannertje het volgende:
Den Haag heeft al afgetrapt:
[..]
www.tvwest.nl
quote:Op donderdag 23 februari 2006 22:25 schreef zakjapannertje het volgende:
Den Haag heeft al afgetrapt:
[..]
www.tvwest.nl
Er is nog hoopquote:Any 20 year-old who isn't a liberal doesn't have a heart, and any 40 year-old who isn't a conservative doesn't have a brain.
Je hebt maar 1 stem.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 02:27 schreef editor2 het volgende:
ik stem op elke party die tegen die demoniserende linkse lui is.
Ben ik het zeker mee eens. Het is dat ik nog niet woon in Rotterdam, maar ik studeer er wel, anders had ik ook LR gestemd denk ik.quote:Op donderdag 23 februari 2006 11:45 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Leefbaar Rotterdam, de stad is echt een stuk opgeknapt sinds zij erbij zitten.
Wat hij zegt.quote:Op maandag 27 februari 2006 23:11 schreef ChRoNiC het volgende:
Ik ga denk ik voor de VVD. Nog niet 100% zeker maar wel zo goed als.
In de andere steden/plaatsen waar de NVU meedoet is dat ook al het geval. De linkse partijen vonden al dat de stemwijzer moest worden aangepast.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 22:48 schreef PLAE@ het volgende:
Als je kijkt naar de uitkomsten bij die stemwijzers her en der dan zou d66 het zoveel beter kunnen doen dan dat het het daadwerkelijk doet (staat vrijwel overal aan kop).
Opvallend in Nijmegen dat de Nederlandse Volks Unie ook vaak bij mensen er uit komt http://www.stemwijzer.nl/nijmegen/app.html
quote:NRC: Overheidsgeld oneigenlijk gebruikt
ROTTERDAM (ANP) - Collegepartijen in Maastricht, Den Bosch en Groningen maken oneigenlijk gebruik van overheidsgeld door dit in te zetten voor de bekostiging van hun verkiezingscampagnes. Dat stelt het NRC Handelsblad zaterdag na eigen onderzoek.
De krant heeft naar de financiën gekeken van 46 afdelingen van politieke partijen die deel uitmaken van de colleges van B en W in de twaalf provinciehoofdsteden. In het onderzoek wordt gesteld dat de afdelingen van het CDA en de VVD in Maastricht 30.000 euro gemeentegeld in hun campagnekassen hebben gestort dat eigenlijk is bedoeld om het raadswerk van de fracties te ondersteunen.
In Den Bosch worden uit de fractievergoeding onwettige betalingen gedaan aan een wethouder en raadsleden van GroenLinks. In Groningen komt bij GroenLinks geld, dat is bedoeld voor de ondersteuning van de fractie, terecht bij de afdeling van de partij. Daardoor kan het gebruikt worden voor de verkiezingen.
De Groningse hoogleraar staatsrecht D. Elzinga stelt in de krant dat er sprake is van oneigenlijk gebruik als geld voor fractieondersteuning in de verkiezingskas terechtkomt, ook als de verordening dat niet expliciet verbiedt. ,,Het overheidsgeld is daar niet voor bedoeld'', aldus de hoogleraar.
Blanco stemkaarten
Het ministerie van Binnenlandse Zaken waarschuwt voor ronselpraktijken van blanco stemkaarten. Een woordvoerder van het departement stelde zaterdag dat het aantal incidenten nog meevalt, maar dat ze op het ministerie zijn geschrokken van ,,de diversiteit'' en creatieve manier waarop machtigingen voor stemmen worden geronseld.
Tot nu toe zijn circa tien incidenten bij Binnenlandse Zaken bekend. Daarbij blijkt volgens een zegsman vaak sprake van onwetendheid bij nieuwe politici en partijleden over de regels rondom campagnevoeren en het werven van stemmen. ,,Zo is het verboden om in een complete straat de bewoners te vragen of ze gaan stemmen. Zo niet, of ze dan hun blanco kaart met een handtekening tot machtiging willen geven.''
Het ministerie drukt burgers op het hart zorgvuldig met hun stemrecht voor de gemeenteraadsverkiezingen op 7 maart om te gaan. Ook moeten ze aangifte doen als mensen systematisch proberen machtigingen af te troggelen in hun buurt.
Het is gemeenteraad hoorquote:Op woensdag 1 maart 2006 16:46 schreef rosmalen het volgende:
CDA, Waar zou ik anders op moeten stemmen...al hoewel Mat Herben heeft ook wel wat
Die staat voor een of andere gemeente voor een eigen partij. Kan momenteel niet googlen, dus weet niet meer welke gemeente.quote:
Volgensmij bedoel je Nawijn. Na mijn weten doet Herben niet mee met de gemeenteraadsverkiezingenquote:Op zaterdag 4 maart 2006 16:34 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Die staat voor een of andere gemeente voor een eigen partij. Kan momenteel niet googlen, dus weet niet meer welke gemeente.
Ow, dat zou ook goed kunnenquote:Op zaterdag 4 maart 2006 16:36 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Volgensmij bedoel je Nawijn. Na mijn weten doet Herben niet mee met de gemeenteraadsverkiezingen![]()
Dat is idd Nawijn, voor Zoetermeer geloof ikquote:Op zaterdag 4 maart 2006 16:34 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Die staat voor een of andere gemeente voor een eigen partij. Kan momenteel niet googlen, dus weet niet meer welke gemeente.
Na elke gemeenteraadsverkiezing worden er weer mensen veroordeeld omdat ze volmachten geronseld hebben. Het blijft meestal bij een boete overigens, en een strafblad neem ik aan.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 16:26 schreef the_disheaver het volgende:
Het ministerie van Binnenlandse Zaken waarschuwt voor ronselpraktijken van blanco stemkaarten. Een woordvoerder van het departement stelde zaterdag dat het aantal incidenten nog meevalt, maar dat ze op het ministerie zijn geschrokken van ,,de diversiteit'' en creatieve manier waarop machtigingen voor stemmen worden geronseld.
quote:Op zondag 5 maart 2006 00:19 schreef PLAE@ het volgende:
dat zegt genoeg omdat je vader je controleerd ofzo![]()
Uit [pol 881] "Wiegel, meer verstand van verzekeringen.":quote:
quote:Verscheidene redenen. Het maakt voor mij niet uit, geen enkel punt van de partijen heeft daadwerkelijk betrekking op mijn woonplaats. De programma's van alle vier de partijen zijn vrijwel hetzelfde. Ook vind ik de wijze waarop nationale politici zich nu gaan bemoeien met de lokale politiek weerzinwikkend en de democratie uithollen, maar eerlijk gezegd geen reden om niet te gaan stemmen.
Leuk, zulke keuzesquote:Op zondag 5 maart 2006 00:33 schreef babba het volgende:
[..]
Urk is een christelijk dorp, er zijn hier maar 4 partijen waar je uit kunt kiezen:SGP CDA Christenunie Unie gemeentebelangen
En de christenunie past het best bij me
quote:Op zondag 5 maart 2006 00:33 schreef babba het volgende:
[..]
er zijn hier maar 4 partijen waar je uit kunt kiezen:SGP CDA Christenunie Unie gemeentebelangen
Is dan het knopje 'blanko' niet een veel betere keuze? Zo blijft dat christelijke dorp natuurlijk een rot dorp...quote:Op zondag 5 maart 2006 00:33 schreef babba het volgende:
[..]
Urk is een christelijk dorp, er zijn hier maar 4 partijen waar je uit kunt kiezen:SGP CDA Christenunie Unie gemeentebelangen
Die hele politiek hier is een zooitje. bijv.: SGP wil dat ouders van kinderen die uitgaan toezicht gaan houden tijdens het uitgaan als zogenaamde ouderwachtquote:
Gelukkig gaat het daar niet over. Anders zat ik ook met bepaalde landelijke D66ers in mijn maag.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 20:38 schreef Tref het volgende:
VVD.
Al zit ik erg met de landelijke koers van Van Aartsen in mijn maag.........
quote:Op zondag 5 maart 2006 00:33 schreef babba het volgende:
[..]
quote:Op maandag 6 maart 2006 15:18 schreef Tobbes het volgende:
Nog steeds twijfel ik tussen GL en de VVD. GL voor het milieu en de gratis fietsenstalling, de VVD voor de rest
Mijn bezwaar tov de lokale VVD is het milieubeleid én het onder geen voorwaarde willen opvangen van uitgeprocedeerden.quote:Op maandag 6 maart 2006 15:27 schreef more het volgende:
Ik wil een zo klein mogelijke overheid, dus VVD.
Als ondernemer ben ik gewendt alles zelf te regelen, lijkt me voor de rest van Nederland ook een goede zaak.
Je zegt het zelf al uit-geprocedeerd dus meteen vertrekkenquote:Op maandag 6 maart 2006 15:28 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Mijn bezwaar tov de lokale VVD is het milieubeleid én het onder geen voorwaarde willen opvangen van uitgeprocedeerden.
Er zijn wel degelijk VVD-wethouders die voor opvang zijn. Ik heb helaas niet enkele voorbeelden bij de hand.quote:Op maandag 6 maart 2006 15:28 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Mijn bezwaar tov de lokale VVD is het milieubeleid én het onder geen voorwaarde willen opvangen van uitgeprocedeerden.
In principe wel, maar je kan en mag als overheid die staat en verantwoordelijk isvoor alle burgers, maar óók voor alle mensen binnen de grenzen, buitengewone gevallen (die er z ijn) niet op voorhand uitsluiten. De grens mag van mij erg hoog liggen, maar er is wel een grens.quote:Op maandag 6 maart 2006 15:34 schreef more het volgende:
[..]
Je zegt het zelf al uit-geprocedeerd dus meteen vertrekken![]()
Utrecht bijv. maar daar heb ik hier weinig aan:Pquote:Op maandag 6 maart 2006 15:37 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Er zijn wel degelijk VVD-wethouders die voor opvang zijn. Ik heb helaas niet enkele voorbeelden bij de hand.
Volgens mij heb je meer dan 24 uur, de stembussen hier sluiten (dacht ik) pas om 20.30quote:Op maandag 6 maart 2006 18:25 schreef deedeetee het volgende:
Ik heb daar net ff op FP m'n voornemen te kenne gegeven om op lokaal te gaan stemmen.
Nu moet ik alleen nog beslissen welke lokale partij het gaat worden want op op 2 na hebben ze allemaal bindingen met aan andere partij die mij niet aan staat.
Nog maar 24 uur te gaan en ik hoef nog maar tussen 2 partijen te kiezen.....![]()
van 7h tot 21. Dus nog meer tijdquote:Op maandag 6 maart 2006 18:40 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Volgens mij heb je meer dan 24 uur, de stembussen hier sluiten (dacht ik) pas om 20.30![]()
Ik heb me net door een verkiezingsprogramma heen gewerkt en al beslist wie 't wordtquote:Op maandag 6 maart 2006 18:49 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
van 7h tot 21. Dus nog meer tijd
Géén locale partij ????? * slik *quote:Op maandag 6 maart 2006 19:42 schreef Vava het volgende:
Ik weet het nog niethier is geen locale partij dus de keus op daar op te stemmen valt al weg. Ik kan kiezen uit de volgende partijen
![]()
PvdA
CDA
GroenLinks
SGP / ChristenUnie
D66
VVD
ga nu maar eens wat verkiezingsprogramma's bekijken!
Nee helaasquote:Op maandag 6 maart 2006 20:07 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Géén locale partij ????? * slik *sterkte ermee
![]()
Kijk eens naar de titel, morgen zijn er gemeenteraadsverkiezingen. Die gaan over 1 dingen: de smaenstelling van de gemeenteraad.quote:Op maandag 6 maart 2006 19:33 schreef Remzz het volgende:
Ik wist het echt totaaal niet, eerste keer dat ik mag stemmen stemwijzer gedaan en kwam D'66 uit...
Ff naar standpunten en partijprogramma gekeken, ik denk dat dat het word al vind ik ze in de landelijke politiek echt niets, in Almelo hebben ze wel leuke ideeen.
tis te zien aan je icoontje jaquote:Op dinsdag 7 maart 2006 01:19 schreef pmb_rug het volgende:
ik hou het toch bij
CDA
ik heb ook getwijfeld over CU (want al die andere partijen zijn niet te vertrouwen, die leveren hun integriteit meteeen in voor een extra zetel) maar die zijn toch te links.
Blijkbaar wel:quote:Op zaterdag 4 maart 2006 16:36 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Volgensmij bedoel je Nawijn. Na mijn weten doet Herben niet mee met de gemeenteraadsverkiezingen![]()
quote:Mat Herben (LPF) en Hilbrand Nawijn (Groep Nawijn) zijn minder veeleisend. Herben staat voor de LPF in Hilversum als lijstduwer op plek zes, maar kan via voorkeursstemmen in de raad komen. Zijn voormalige fractiegenoot Nawijn geeft de inwoners van Zoetermeer een extra keuze met de Lijst Hilbrand Nawijn, die hij vorige maand uit de grond stampte.
Bron: NOS
Laten we het hopenquote:Op maandag 6 maart 2006 19:33 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Godzijdank verdwijnen ze hoogstwaarschijnlijk, samen met Mokum Mobiel
Het ging om een peiling (alle peilingen geven een winst voor de PvdA aan eigenlijk).quote:Op dinsdag 7 maart 2006 09:13 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Ik hoorde vanmorgen om kwart over acht al op de radio dat de pvda waarsch gaat winnen. De verworpenen der aarde ontwaken vroeg tegenwoordig.
Die hebben ze bij ons niet, Groen Links. We hebben geloof ik wel het denderend aantal van 5 partijen (en nog niet eens een klein gat of zo). Ik weet het dus echt niet, hè, lokaal gezien dan. Het liefste had ik nog een rood potlood en een stembiljet, dan zou ik een mooie tekening voor de stemmentellers maken ...quote:
Zeeburgquote:
Maar liefst 5? Hier in Tubbergen (20.000 inwoners) moeten we het doen met 3 partijen.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 10:04 schreef Nerwen het volgende:
[..]
Die hebben ze bij ons niet, Groen Links. We hebben geloof ik wel het denderend aantal van 5 partijen (en nog niet eens een klein gat of zo).
Amsterdam is nou ook overgegaan op stemmachines. Op de radio werd gezegd dat in 19 gemeenten met potlood en stembiljetten werd gestemd. Arnhem zal wel de grootste van deze gemeenten zijn.quote:Het liefste had ik nog een rood potlood en een stembiljet, dan zou ik een mooie tekening voor de stemmentellers maken ...
VVD natuurlijkquote:Op dinsdag 7 maart 2006 10:39 schreef Godslasteraar het volgende:
de belastingen moeten omlaag. de rest boeit niet. Als de moslim democraten de belastingen willen verlagen krijgen ze m'n stem. Ik heb nog 20 minuten om te beslissen op welke sukkels ik nu weer eens ga stemmen.![]()
wat een farce.
Waar denk je dat jouw uitkering van wordt betaaldquote:Op dinsdag 7 maart 2006 10:53 schreef Godslasteraar het volgende:
VERLAAG DIE KUTBELASTINGEN EENS, STELLETJE DEMENTE RUKKERS![]()
Doe dan GroenLinksquote:Op dinsdag 7 maart 2006 10:56 schreef MarMar het volgende:
* MarMar twijfelt nog een beetje
maar dat komt omdat ik waarschijnlijk onvermijdelijk terecht kom in "vriendjespolitiek"
sp of groen links iig.. en dan waarschijnlijk toch groen links vanwege de personen die groen links vertegenwoordigen.. landelijk wss weer sp as usual.
Juist, de juiste manier om je stem te laten horen; veeg er je reet mee afquote:Op dinsdag 7 maart 2006 10:53 schreef Godslasteraar het volgende:
ik zal dan maar een symbolische geste richting de gemeente Den Haag maken en m'n reet afvegen met m'n stemoproep. Bespaart me dan in ieder geval 20 minuten, beter dan niets.
De VVD praat alleen maar over lastenverlichtingen end, en daar blijft het bij.quote:
smalllingerland, al veel te lang bestuurd door gggggristelijke cda-ers en die vind ik eng!quote:Op dinsdag 7 maart 2006 10:58 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Doe dan GroenLinks![]()
Welke gemeente?
Ik heb nog NOOIT in mijn leven een uitkering gehad. Is ook volstrekte onzin voor een gezonde kerel. Mocht het nodig zijn ga ik wel schoffelen in het plantsoen of de vuilnis ophalen.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 10:57 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Waar denk je dat jouw uitkering van wordt betaald
quote:
En in welke gemeente is Dekker wethouder?quote:Op dinsdag 7 maart 2006 11:03 schreef DaveM het volgende:
[..]
Een stem voor de VVD is een stem voor het belachelijk slechte woonbeleid van Minister Dekker.
note to self: verhuis naar Nijmegenquote:Op dinsdag 7 maart 2006 11:02 schreef EvilFaith het volgende:
Groen Links. Gemeente Nijmegen.
Nijmegen heet momenteel een geheel linkse coalitie en dat bevalt mij prima. Het bevalt trouwens veel nijmegenaren prima. Nijmegen scoorde het hoogst bij tevredenheid over de gemeente
Oef, dat was drachten? Willen ze die gracht nog steeds door de stad leggen?quote:Op dinsdag 7 maart 2006 10:59 schreef MarMar het volgende:
[..]
smalllingerland, al veel te lang bestuurd door gggggristelijke cda-ers en die vind ik eng!
inderdaad... grappig is wel dat het contrast tussen de gggristelijke engerds en de zgn. alto's enorm is, wat dan wel weer een fijne bijkomstigheid is voor mij persoonlijk, ik voel me bij de laatste groep wel thuis namelijkquote:Op dinsdag 7 maart 2006 11:08 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Oef, dat was drachten? Willen ze die gracht nog steeds door de stad leggen?
heel oostfriesland is te cda'ig...![]()
Hier in groningen heeft de PVDA al jaren voor belachelijk slecht woonbeleid gezorgd. En dat komt niet door wat Den Haag heeft opgelegd. Okey, dat beleid zou verkeerd kunnen zijn, maar dat zul je als wethouder ook mee om moeten gaan. Overigens komt het meeste beleid van Paars 2, toen Pronk minister was.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 11:03 schreef DaveM het volgende:
[..]
Een stem voor de VVD is een stem voor het belachelijk slechte woonbeleid van Minister Dekker.
Stem dan Leefbaar .... als je voor lagere gemeentebelasting bent.
Nergens, maar VVD-wethouders zullen van harte meewerken aan haar "beleid".quote:Op dinsdag 7 maart 2006 11:05 schreef Tikorev het volgende:
[..]
En in welke gemeente is Dekker wethouder?
In de meeste gemeentes niet. daar zul je een kiezerspas aangevraagd moeten hebben. Den Haag kan het wel.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 11:17 schreef Clint_Eastwood het volgende:
Kan je nou overal stemmen ?
Wat gemeenten uitgeven aan uitkeringen krijgen ze vergoed vanuit Den Haag.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 11:18 schreef Tikorev het volgende:
VVD, de gemeentelijke lasten rijzen hier de pan uit om al dat sociale beleid te bekostigen voor mensen waarvan er vele prima in staat zijn om zelf te werken.
Ik had jou hoger ingeschat... Denk je zo stemmen te krijgen? Enkel in rotterdam zijn ze redelijk bezig, al zou het daar absoluut niet mijn stem krijgen. Waarom leefbaar? Tegen een ander schopppen is altijd makkelijk.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 11:28 schreef DaveM het volgende:
[..]
Ik had jou trouwens hoger ingeschat, dacht dat jij wel iets Leefbaars zou stemmen ipv die zakkenvullers van de VVD.
Ik zie dat jij nogal gefocust bent op het woningbeleid. Het echte probleem is een gigantisch tekost aan woningen omdat door allerlei milieuregels het praktisch onmogelijk is om er snel veel huizen bij te bouwen. Als iemand daar een realistische kijk op heeft is het de VVD wel.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 11:28 schreef DaveM het volgende:
[..]
Ik had jou trouwens hoger ingeschat, dacht dat jij wel iets Leefbaars zou stemmen ipv die zakkenvullers van de VVD.
quote:Op woensdag 1 maart 2006 21:50 schreef thabit het volgende:
Vanwege dit soort flauwekul stem ik dus altijd SP in plaats van GroenLinks.
Zeg, hoe zit dit nou?quote:Op dinsdag 7 maart 2006 11:13 schreef thabit het volgende:
Ik wil meer parkjes en minder auto's zien, dus ik denk dat ik zo maar GroenLinks ga stemmen.
Zegt iemand die GL stemt.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 11:35 schreef thabit het volgende:
Ik snap niet dat mensen CDA, PvdA of VVD kunnen stemmen. Die partijen zijn wel zo ongelooflijk dom.
Zo kun je natuurlijk altijd de schuld op de PvdA afschuiven.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 11:16 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Hier in groningen heeft de PVDA al jaren voor belachelijk slecht woonbeleid gezorgd. En dat komt niet door wat Den Haag heeft opgelegd. Okey, dat beleid zou verkeerd kunnen zijn, maar dat zul je als wethouder ook mee om moeten gaan. Overigens komt het meeste beleid van Paars 2, toen Pronk minister was.
Het gaat beide over het lokale.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 11:39 schreef thabit het volgende:
Verschil tussen lokaal en landelijk.
Nee, Leefbaar Amsterdam is lekkerquote:Op dinsdag 7 maart 2006 11:35 schreef thabit het volgende:
Ik snap niet dat mensen CDA, PvdA of VVD kunnen stemmen. Die partijen zijn wel zo ongelooflijk dom.
Nee. Vraag me af of ze er komen. Teminste gemeenteraadsverkiezingen, geen landelijk.quote:
Groenlinks kan je stem wel gebruiken, thabit.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 11:45 schreef thabit het volgende:
Ik twijfel ook nog. Maar de voornaamste leden waarom ik naar GroenLinks neig is omdat de SP hier tegen koopzondagen is.
Hey maakt niet uit joh, Groen Links of SP, allebei eén pot natquote:Op dinsdag 7 maart 2006 11:45 schreef thabit het volgende:
Ik twijfel ook nog. Maar de voornaamste leden waarom ik naar GroenLinks neig is omdat de SP hier tegen koopzondagen is.
Koopzondagen zijn dan ook nogal kapitalistisch. Ik mag toch aannemen dat jij daar tegen bent.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 11:45 schreef thabit het volgende:
Kijk, dat bedoel ik nou met die domheid van CDA, PvdA en VVD.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 11:49 schreef savelkoul het volgende:
[..]
Hey maakt niet uit joh, Groen Links of SP, allebei eén pot nat
Mooi onderbouwd ook.....quote:Op dinsdag 7 maart 2006 11:35 schreef thabit het volgende:
PvdA 3xquote:
quote:Op dinsdag 7 maart 2006 11:50 schreef thabit het volgende:
[..]
Kijk, dat bedoel ik nou met die domheid van CDA, PvdA en VVD.
In het Dagblad van het Noorden stond een week of 2 geleden een peiling voor Stad. Er veranderde weinig t.o.v. de huidige situatie. Een beetje winst voor de PvdA ten koste van D66 en GroenLinks, dat was het.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 11:47 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Nee. Vraag me af of ze er komen. Teminste gemeenteraadsverkiezingen, geen landelijk.
Alleen wel mischien de opkomstpercentage.
Omdat hij (net als ik) tegen het knuffelen van straatcriminelen en het voortrekken van allochtonen is.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 11:32 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Ik had jou hoger ingeschat... Denk je zo stemmen te krijgen? Enkel in rotterdam zijn ze redelijk bezig, al zou het daar absoluut niet mijn stem krijgen. Waarom leefbaar? Tegen een ander schopppen is altijd makkelijk.
Ja, je partij gaat rampzalig onderuitquote:
quote:Op dinsdag 7 maart 2006 11:57 schreef _The_General_ het volgende:
VVD volgens veel peilingen de grote winnaar!
Die standpunten worden door het grootste deel van de Nederlanders gesteund, dus daar kan het niet aan liggen. Zeker ook omdat bij mijn weten Verdonk nergens in een gemeenteraad zit...quote:Op dinsdag 7 maart 2006 11:56 schreef zoetwaterpiraat het volgende:
[..]
......komt voor een groot deel door die mensonterende standpunten van Rita
Omdat jij GroenLinks adviseert begin ik nu toch wat meer naar de SP te neigen.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 11:48 schreef RaisinGirl het volgende:
[..]
Groenlinks kan je stem wel gebruiken, thabit.
Ik denk vanwege de gevolgen voor winkeliers die behoefte hebben aan een vrije dag.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 11:45 schreef thabit het volgende:
Grootste deel van de kiezers kijkt bij deze verkiezingen "gewoon" naar de landelijke politiekquote:Op dinsdag 7 maart 2006 12:02 schreef Tikorev het volgende:
Die standpunten worden door het grootste deel van de Nederlanders gesteund, dus daar kan het niet aan liggen. Zeker ook omdat bij mijn weten Verdonk nergens in een gemeenteraad zit...![]()
Dan nemen ze toch op maandag vrij ipv zondag?quote:Op dinsdag 7 maart 2006 12:04 schreef DaveM het volgende:
[..]
Ik denk vanwege de gevolgen voor winkeliers die behoefte hebben aan een vrije dag.
Want die lopen het risico dat ze op maandag minder omzet hebben omdat hun klanten al op zondag hebben geshopt bij de concurrent.
Zij hebben dus de keuze tussen hun vrije dag opgeven of minder omzet.
Als je minder belasting wilt betalen: VVDquote:Op dinsdag 7 maart 2006 12:05 schreef Clint_Eastwood het volgende:
Ik weet niet waar ik op moet stemmen hoor de standpunten vind ik best op elkaar lijken
Ik twijfel tussen SP men CDA ..........even de eerste peilingen afwachten en dan mijn zware stem strategisch inzettenquote:Op dinsdag 7 maart 2006 12:04 schreef thabit het volgende:
Omdat jij GroenLinks adviseert begin ik nu toch wat meer naar de SP te neigen.
Adviseer ik GL? Ik geef slechts aan dat GL wel wat steun kan gebruiken. Verder zoek je het zelf maar uit.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 12:04 schreef thabit het volgende:
[..]
Omdat jij GroenLinks adviseert begin ik nu toch wat meer naar de SP te neigen.
Het gaat mij in deze kwestie ook niet om het kapitalistische aspect, maar om het verheerlijken van de zondag. Daar ben ik fel tegen.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 11:49 schreef Sickie het volgende:
[..]
Koopzondagen zijn dan ook nogal kapitalistisch. Ik mag toch aannemen dat jij daar tegen bent.
Kun je deze kwats ook even met enkele bronnen onderbouwenquote:Op dinsdag 7 maart 2006 12:07 schreef Halfgedraaide het volgende:
Als je minder belasting wilt betalen: VVD
Als je meer belasting wil betalen en je auto nergens meer kunnen parkeren: Groen Links.
In een notendop he![]()
En als de concurrent wel 7 dagen per week open is?quote:Op dinsdag 7 maart 2006 12:05 schreef thabit het volgende:
[..]
Dan nemen ze toch op maandag vrij ipv zondag?
nog nergens....denk dat rond 13:00 de eerste peilingen pas bekend worden. Over de opkomst zal al wel e.e.a bekend zijnquote:Op dinsdag 7 maart 2006 12:10 schreef thabit het volgende:
Waar kun je de peilingen zien eigenlijk?
Nijmegen. Geen dank.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 12:09 schreef zoetwaterpiraat het volgende:
[..]
Kun je deze kwats ook even met enkele bronnen onderbouwenSucces
Maar ik neem aan dat de SP niet daarom tegen is, maar meer omdat ze vrezen dat de kleine winkelier ook maar open moet zijn.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 12:09 schreef thabit het volgende:
[..]
Het gaat mij in deze kwestie ook niet om het kapitalistische aspect, maar om het verheerlijken van de zondag. Daar ben ik fel tegen.
Het gaat om de grote lijnen. Je hoeft het niet met ieder punt eens te zijn. Het gaat er bij mij altijd om welke partij mijn filosofie/ idealen/ uitgangspunten het dichtst benadert.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 12:15 schreef thabit het volgende:
Het blijft lastig hoor. Als ik de stemwijzer doe, dan ben ik het met elke partij op heel veel punten oneens.
Oh nee, ik hecht gewoon waarde aan persoonlijke vrijheden en lage belastingen.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 11:56 schreef zoetwaterpiraat het volgende:
[..]
Ja, je partij gaat rampzalig onderuit......komt voor een groot deel door die mensonterende standpunten van Rita (ondanks het feit dat 9 van de 10 keer niets terecht komt van wat ze allemaal probeert klaar te spelen)
die stemwijzer moet je voor oppassen. Wanneer je veel "neutraal" invult en bijvoorbeeld LPF heeft daar ook "neutraal" , dan weegt dat even zwaar als wanneer jij ergens voor bent en waar een andere partij oom voor is.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 12:15 schreef thabit het volgende:
Het blijft lastig hoor. Als ik de stemwijzer doe, dan ben ik het met elke partij op heel veel punten oneens.
Nee hoor ik heb een iq van 112quote:Op dinsdag 7 maart 2006 12:21 schreef BaajGuardian het volgende:
mensen die vvd stemmen of het nu gemeenteraads of landelijk is zijn echt dom bezig trouwens..
(zoals ze wss zowieso al dom zijn)
Mensen die blanko stemmen zijn lekker bezig.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 12:21 schreef BaajGuardian het volgende:
mensen die vvd stemmen of het nu gemeenteraads of landelijk is zijn echt dom bezig trouwens..
Je kunt na afloop belangrijke punten selecteren. Neutraal is niets anders dat je het wel een goed punt vindt, maar dat je net zoveel voordelen als nadelen ziet. Als je het niet weet kun je overslaan kiezen. Moet je alleen niet te vaak doen.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 12:20 schreef zoetwaterpiraat het volgende:
[..]
die stemwijzer moet je voor oppassen. Wanneer je veel "neutraal" invult en bijvoorbeeld LPF heeft daar ook "neutraal" , dan weegt dat even zwaar als wanneer jij ergens voor bent en waar een andere partij oom voor is.
Met andere woorden, het aantal matches van "voor", "tegen" en "neutraal" weegt even zwaar. Het zou m.i zo moeten zijn dan het een neutrale match veel minder zwaar mee zou moeten wegen. Ze kunnen ook niks![]()
Gewoon na afloop even controleren welke standpunten je het belangrijst vindt en die veriefieren met de partij
Tja, intentie/gevolgen, waar moet je daden op beoordelen? Gevolg is hier duidelijk zondagsverheerlijking en dat is voor mij een te fundamentele kwestie. Hoewel ik het op andere punten wat meer met SP eens ben dan met GL ga ik zo toch GL stemmen.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 12:13 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Maar ik neem aan dat de SP niet daarom tegen is, maar meer omdat ze vrezen dat de kleine winkelier ook maar open moet zijn.
SP is voor mij te ideologisch. Ze bashen te veel. Roepen heel goed alle problemen op, maar oplossingen veel minder. GL is een stuk beter in staat de punten gerealiseerd te krijgen.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 12:29 schreef thabit het volgende:
[..]
Tja, intentie/gevolgen, waar moet je daden op beoordelen? Gevolg is hier duidelijk zondagsverheerlijking en dat is voor mij een te fundamentele kwestie. Hoewel ik het op andere punten wat meer met SP eens ben dan met GL ga ik zo toch GL stemmen.
*kuch*quote:Op dinsdag 7 maart 2006 12:35 schreef BaajGuardian het volgende:
(op vvd na dan dat zijn allemaal achterlijk mongolen)
Mooi dat je gestemd hebt! Democratie is geen leugen, het werkt niet erg efficient...quote:ik heb Blanko gestemt omdat ik het met geen enkele partij eens ben, het allemaal populisten zijn
en de democratie een leugen is.
Alle niet-christelijke partijen hechten grote waarde aan persoonlijke vrijheden.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 12:18 schreef savelkoul het volgende:
[..]
Oh nee, ik hecht gewoon waarde aan persoonlijke vrijheden en lage belastingen.
VVD
![]()
Waarschijnlijk woon je in een herindelingsgemeente. Je mag dan in November stemmen.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 12:03 schreef Halfgedraaide het volgende:
Ik heb geen stembiljet ontvangen. Kan ik nu wel stemmen met een ID bewijs of iets dergelijks?
Als de gemeenten nou eens wat minder besteden aan allerlei 'sociale projecten' voor mensen die vaak best in staat zijn om zelf te werken kunnen de gemeentebelastingen met gemak omlaag. Wat dat betreft lijkt het mij best logisch om dan VVD te stemmen....quote:Op dinsdag 7 maart 2006 12:39 schreef DaveM het volgende:
[..]
Wat denk je, hebben gemeenten tegenwoordig minder geld nodig?
Nee natuurlijk niet, ze krijgen alleen maar meer taken van dit prachtige kabinet.
Mocht dat niet het geval zijn, en mocht je niet in een testgemeente wonen waar je in elke stembureau mag stemmen kun je met ID naar je stembureau gaan stemmen.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 12:40 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Waarschijnlijk woon je in een herindelingsgemeente. Je mag dan in November stemmen.
Dat verschilt per gemeente. Zie Geen stemkaart gekregen :(quote:Op dinsdag 7 maart 2006 12:03 schreef Halfgedraaide het volgende:
Ik heb geen stembiljet ontvangen. Kan ik nu wel stemmen met een ID bewijs of iets dergelijks?
Nou heb ik toch lang genoeg in Nijmegen gewoond om te weten dat dat onzin is, en om dat te ondersteunen:quote:
quote:Nijmegenaren meest tevreden over bestuur
RIJSWIJK - De inwoners van Nijmegen zijn het meest tevreden over de wijze waarop hun gemeente de afgelopen vier jaar is bestuurd. Eindhovenaren zijn het minst te spreken over het functioneren van het huidige bestuur. Dat bleek donderdag uit een enquête van het TweeVandaag-opiniepanel over tevredenheid in de elf grootste steden, uitgevoerd onder ruim 20.000 leden.
De helft van de inwoners van Nijmegen beoordeelt het bestuur in de stad als goed tot heel goed. Van de Rotterdammers geeft 46 procent het gemeentebestuur een 'goed', waarmee hun stad op de tweede plaats staat. Groningen eindigt met 35 procent op de derde plek.
Als je bedoelt die geldverslindende en nutteloze "werkervarings"-"projecten waarbij mensen wasknijpers moeten makenquote:Op dinsdag 7 maart 2006 12:43 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Als de gemeenten nou eens wat minder besteden aan allerlei 'sociale projecten' voor mensen die vaak best in staat zijn om zelf te werken kunnen de gemeentebelastingen met gemak omlaag.
jij komt dan ook erg intelligent overquote:Op dinsdag 7 maart 2006 12:21 schreef BaajGuardian het volgende:
Inderdaad, maar het is wel een betere opmerking dan "wat zal mijn ene stem nou uitmaken".quote:Op dinsdag 7 maart 2006 12:55 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
jij komt dan ook erg intelligent over![]()
Daarom heb ik ook twee keer gestemdquote:Op dinsdag 7 maart 2006 12:59 schreef Slayage het volgende:
[..]
Inderdaad, maar het is wel een betere opmerking dan "wat zal mijn ene stem nou uitmaken".
Da's niks, in Maasdriel zijn er mensen die 400 keer stemmenquote:Op dinsdag 7 maart 2006 13:04 schreef MrBadGuy het volgende:
Ik heb 5 minuten geleden twee keer VVD gestemd![]()
Deze mongool gaat zo met 5 oproepingskaartjes naar het stembureau. Weer 5 stemmen voor die mongolen van de VVD.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 12:35 schreef BaajGuardian het volgende:
gemeenteraads is niet landelijk
er is een groot verschil in wat het lokaal doet en wat een partij landelijk doet,
(op vvd na dan dat zijn allemaal achterlijk mongolen)
Je kan er toch maar twee machtigingen meenemen?quote:Op dinsdag 7 maart 2006 13:13 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Deze mongool gaat zo met 5 oproepingskaartjes naar het stembureau. Weer 5 stemmen voor die mongolen van de VVD.![]()
Dat is nog wel goed om een werkritme te krijgen. Ik bedoel eerder projectjes als gratis spaarlampen uitdelen aan de minima, vliegtickets voor Marokkanen kopen als in eigen land een aardbeving heeft plaatsgevonden, enz.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 12:50 schreef DaveM het volgende:
[..]
Als je bedoelt die geldverslindende en nutteloze "werkervarings"-"projecten waarbij mensen wasknijpers moeten maken, dan ben ik het helemaal met je eens.
Is dat zo? Ook geen probleem hoor. Moeten de machtigingen nog invullen.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 13:14 schreef Slayage het volgende:
[..]
Je kan er toch maar twee machtigingen meenemen?
Wasknijpers krijgen goed voor de werkritme?? Missschien, maar het is kosten inefficient, zoiiets kan veel beter machinaal gedaan worden, en je stimuleert mensen niet echt door ze dit soort werk te laten doen. Werkervaring tuurlijk. Maar geef ze wel iets waar ze iets meer van leren dan alleen werkervaring, waar ze echt kans tot werk kunnen krijgen, en waar de samenleving ook iets aan heeft.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 13:14 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Dat is nog wel goed om een werkritme te krijgen. Ik bedoel eerder projectjes als gratis spaarlampen uitdelen aan de minima, vliegtickets voor Marokkanen kopen als in eigen land een aardbeving heeft plaatsgevonden, enz.
En vervolgens maar klagen dat de belastingen zo hoog zijn....
ik vraag me af hoe die gene met 400 machtigingen het wou doen...quote:Op dinsdag 7 maart 2006 13:14 schreef Slayage het volgende:
[..]
Je kan er toch maar twee machtigingen meenemen?
Z'n kleinkinderen zijn waarschijnlijk allemaal net 18 geworden.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 13:19 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
ik vraag me af hoe die gene met 400 machtigingen het wou doen...![]()
bedoel maar, democratie is een leugen.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 13:13 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Deze mongool gaat zo met 5 oproepingskaartjes naar het stembureau. Weer 5 stemmen voor die mongolen van de VVD.![]()
Jep right... De kiesdeler wordt bepaald door het aantal stemmers (minus blanko).quote:Op dinsdag 7 maart 2006 13:21 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
bedoel maar, democratie is een leugen.
dat mensen uberhaupt stemmen is al achterljik, de enige reden dat ik bij het gemeentehuis was vanochtend is omdat je stem anders gewoon bij de grootste bijgeteld word.
Gezien je beperkte kennis van het politieke stelsel is een blanco stem inderdaad de juiste keuze geweest. Waren meer mensen maar zo slim als jij.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 13:21 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
bedoel maar, democratie is een leugen.
dat mensen uberhaupt stemmen is al achterljik, de enige reden dat ik bij het gemeentehuis was vanochtend is omdat je stem anders gewoon bij de grootste bijgeteld word.
quote:Op dinsdag 7 maart 2006 13:21 schreef BaajGuardian het volgende:
de enige reden dat ik bij het gemeentehuis was vanochtend is omdat je stem anders gewoon bij de grootste bijgeteld word.
Max 2 machtigingen. Zal dus niet gaanquote:Op dinsdag 7 maart 2006 13:13 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
FF lezen ... probleem is al opgelost.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 13:31 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Max 2 machtigingen. Zal dus niet gaan
Hangt er natuurlijk wel van af. Als mensen die van plan waren op de grote partijen te stemmen, maar ipv dat te doen thuis blijven, dan werkt het in het voordeel van de kleine partijenquote:Op dinsdag 7 maart 2006 13:32 schreef Sidekick het volgende:
Ik denk dat Baaj het heeft over het voordeel van een grote partij ten opzichte van een kleine partij.
Alleen heb je dat ook bij blanco stemmen. :'')
Och wat jammer. Probeer het over 4 jaar nog eens dan!quote:Op dinsdag 7 maart 2006 13:40 schreef Badabingea het volgende:
Ik heb net VVD gestemd.
Omdat?quote:Op dinsdag 7 maart 2006 13:41 schreef Solopeople het volgende:
[..]
Och wat jammer. Probeer het over 4 jaar nog eens dan!
Bedankt.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 13:46 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Hij maakt een geintje, je hebt het wel goed gedaan. Je bent geslaagd![]()
Whehe.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 13:48 schreef heiden6 het volgende:
Ik ga zometeen (enigszins uit tactische overwegingen) op Marco Pastors stemmen.
Je wilt hem uit Den Haag houden?quote:Op dinsdag 7 maart 2006 13:48 schreef heiden6 het volgende:
Ik ga zometeen (enigszins uit tactische overwegingen) op Marco Pastors stemmen.
Nee, ik wil gewoon voorkomen dat er een links bestuur komt.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 13:49 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Je wilt hem uit Den Haag houden?
Volgens mij is Pastors een win-win situatie. Of LR wint of hij gaat landelijk de politiek in.![]()
Dat kan natuurlijk ook...quote:Op dinsdag 7 maart 2006 13:50 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Nee, ik wil gewoon voorkomen dat er een links bestuur komt.
Landelijke partijen zijn niet perfect en nadat ik de progs heb gezien zie ik ze niet beter worden dan de landelijke partijen (in mijn gemeente dan). Allicht dat er een betere lokale partij komt, die vervolgens landelijk wordt....en dan....quote:Op donderdag 23 februari 2006 18:14 schreef Elgigante het volgende:
Ik ga toch maar voor een lokale partij, aangezien de gemeentelijke vertegenwoordigingen van de landelijke partijen er hier al decennia-lang niets van bakken en alleen met hun arm in de reet van de landelijke politici zitten.
Ook mee eens, uitkeringen zijn hoog genoeg om spaarlampen te kunnen kopen.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 13:14 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Dat is nog wel goed om een werkritme te krijgen. Ik bedoel eerder projectjes als gratis spaarlampen uitdelen aan de minima, vliegtickets voor Marokkanen kopen als in eigen land een aardbeving heeft plaatsgevonden, enz.
En vervolgens maar klagen dat de belastingen zo hoog zijn....
Nobody caresquote:Op dinsdag 7 maart 2006 13:57 schreef thabit het volgende:
Ik voel me eigenlijk best een rechtse klootzak nu ik GroenLinks heb gestemd.
Ik vind hun beleid juist hartstikke goed. De huurstijging is de afgelopen periode de laagste geweest in 50 jaar en de wachtlijsten in de zorg zijn spectaculair gedaald...daar betuig ik graag mijn steun aan...quote:Op dinsdag 7 maart 2006 13:57 schreef DaveM het volgende:
[..]
Alleen zijn er genoeg goede lokale partijen om dit aan te pakken, geen enkele reden om indirect je steun te betuigen aan het beleid van Dekker en Hoogervorst.
Ik verwacht ook geen (groot) verlies voor de VVD. Landelijk verliezen ze in de peilingen ook weinig tot niets, en ik weet dat het geen landelijk verkiezingen zijn, maar trends die je in de landelijke politiek ziet komen ook terug in de gemeente politiek (zoals nu een groot PvdA en een verliezend CDA). Misschien dat de VVD zelfs ligt gaat winnen, maar iig niet fors.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 14:19 schreef _The_General_ het volgende:
Ik denk dat het wel zal meevallen met het voorspelde verlies van de VVD...
En jij maar commentaar hebben dat ik ook naar de landelijke politiek kijk bij het bepalen van m'n stem.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 14:08 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ik vind hun beleid juist hartstikke goed. De huurstijging is de afgelopen periode de laagste geweest in 50 jaar en de wachtlijsten in de zorg zijn spectaculair gedaald...daar betuig ik graag mijn steun aan...![]()
Jij komt aanzetten met Dekker en Hoogervorst...quote:Op dinsdag 7 maart 2006 14:22 schreef DaveM het volgende:
[..]
En jij maar commentaar hebben dat ik ook naar de landelijke politiek kijk bij het bepalen van m'n stem.
zoveel links en rechts hoor ik hier niet...quote:Op dinsdag 7 maart 2006 14:27 schreef rubbereend het volgende:
heerlijk hoe dit ook weer uitloopt op een ordinaire links/rechts discussie
Maakt niet uit, het gaat erom dat ook jij naar de landelijke politiek kijkt bij het kiezen van een partij.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 14:24 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Jij komt aanzetten met Dekker en Hoogervorst...![]()
Dat is niet waar. De stemwijzer gaf mij een VVD advies en ook het VVD programma leek mij het meest realistisch...quote:Op dinsdag 7 maart 2006 14:30 schreef DaveM het volgende:
[..]
Maakt niet uit, het gaat erom dat ook jij naar de landelijke politiek kijkt bij het kiezen van een partij.
vanavondquote:Op dinsdag 7 maart 2006 14:29 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
zoveel links en rechts hoor ik hier niet...
Al gestemd?
Zeg dat dan meteen.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 14:32 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Dat is niet waar. De stemwijzer gaf mij een VVD advies en ook het VVD programma leek mij het meest realistisch...
naja, dat zegt hij niet letterlijk. Hij betuigt er 'graag' zijn 'steun aan'.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 14:30 schreef DaveM het volgende:
[..]
Maakt niet uit, het gaat erom dat ook jij naar de landelijke politiek kijkt bij het kiezen van een partij.
Landelijke verkiezingen 2007?quote:Op dinsdag 7 maart 2006 14:34 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Hoe hij dat doet is de grote vraag.
Dit is nou net een van de topics waar het wel meevalt.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 14:27 schreef rubbereend het volgende:
heerlijk hoe dit ook weer uitloopt op een ordinaire links/rechts discussie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |