De wattes? Kunnen die mensen geen normale zinnen verzinnen? In welke gemeente is dat?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 11:32 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Vermoedelijk Burger & Gemeenschap, maar ik ben er nog niet helemaal over uit.
Gemeente Utrecht. www.burgerengemeenschap.nlquote:Op dinsdag 21 februari 2006 11:39 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
De wattes? Kunnen die mensen geen normale zinnen verzinnen? In welke gemeente is dat?
Wel opvallend overigens dat er nauwelijks lokale partijen zijn die een afkorting gebruiken. Alleen het FNP ken ik... terwijl landelijk bijna elk partij een afkorting heeft.
Heb je hun programma al bekeken? (Sowieso trouwens altijd doen, want de stemwijzer kijkt wel naar overeenkomsten, maar niet naar zaken die lijnrecht in gaan tegen je eigen wensen).quote:Op dinsdag 21 februari 2006 11:41 schreef Litso het volgende:
Ik heb zelf eigenlijk heel weinig besef van welke partijen voor wat staan, en ik heb zelf eigenlijk ook geen idee of ik links of rechts ben
Ik weet wel wat ik vind maar niet waar dat bij aanslut... volgens de stemwijzer passen mijn meningen het best bij VVD (1e plaats) en GroenLinks (2e plaats op zeer korte afstand). Ik denk dat ik maar niet ga stemmen
Kees Verhoefquote:Op dinsdag 21 februari 2006 11:42 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Gemeente Utrecht. www.burgerengemeenschap.nl
Het gaat meer om of je stemt, je keuze met motivatie, en of je op de lijst staat.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:32 schreef MrBadGuy het volgende:
Een poll niet handig?
Waar, maar het is wel leukquote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:36 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Het gaat meer om of je stemt, je keuze met motivatie, en of je op de lijst staat.
Welke van de 159 lokale partijen de meeste stemmen krijgen in dit topic lijkt me een beetje erg nietszeggend...
Klopt, maar ik dacht even wat voorbeelden aan te geven waaruit blijkt dat ik over een aantal zaken al zo anders denk dan de StadsPartij, dat ik niet kan verwachten dat we het over de gehele lijn wel eens zijn.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 11:12 schreef the_disheaver het volgende:
Ik stem op me zelf. Ben ook benieuwd hoeveel stemmen ik krijg
Maar over de discussie punten in Groningen. Enkel de huisvesting is echt interessant. Opneningstijden is nou niet een groot onderwerp, en ook niet iets lokaals.
Een tramverbinding lijkt me nou net een prestige project voor de verkiezingen. 1 tramlijn aanleggen is ook nogal duur in onderhoud, en daardoor na aanleg duurder dan een buslijjn. Waarom geen busverbinding over de ring?
Je kunt er natuurlijk lang genoeg over praten, maar echt verkiezingthemas zijn het niet...
In de gemeentepolitiek van Vleuten destijds had ik een uitermate grote hekel aan hem.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:29 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Ik ken ze niet. Is het niks?
quote:Op dinsdag 21 februari 2006 13:55 schreef du_ke het volgende:
GL in Groningen denk ik al ben ik nog niet helemaal zeker.
Volgens mij zou een apart Groningen verkiezingstopic ook bijna kunnen.
Open jij het? Je zit er een stuk beter in volgens mij.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 13:59 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
![]()
Kunnen we lekker inhoudelijk doen![]()
Ben bezigquote:Op dinsdag 21 februari 2006 14:00 schreef du_ke het volgende:
[..]
Open jij het? Je zit er een stuk beter in volgens mij.
Mooie naam.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 13:22 schreef ActaniA het volgende:
transparant huizen...
tsja geweldige naam he is afgeleid van partij van Paul van Buitenen. Maar ik vind die gemeentepolitiek armoe troef het is niet eens meer wie het dichts bij je preferenties staat maar wie er het minst ver vanaf zitquote:
Geen fan van de Tovenaar van Oss?quote:Op woensdag 22 februari 2006 00:34 schreef outcast_within het volgende:
Geen SP meer stelletje mongolen in oss. Niks bereikt in vier jaar. En dat terwijl ze de grootste partij zijn hiero
Die zijn voor doorzonwoningen?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 13:22 schreef ActaniA het volgende:
transparant huizen...
www.tvwest.nlquote:Haagse jeugd kiest linkse gemeenteraad
DEN HAAG - Als het aan de jongeren in Den Haag ligt worden de PvdA en Groen Links na 7 maart de grootste partijen in de gemeenteraad. Bijna duizend leerlingen van voortgezet en beroepsonderwijs brachten hun stem uit in het kader van schaduwverkiezingen.
De schaduwverkiezingen waren onderdeel van een project dat jongeren wil interesseren voor de gemeentepolitiek. Tijdens de vorige raadsverkiezingen in 2002 was de opkomst onder jongeren in Den Haag dramatisch laag.
Donderdag werden in het stadhuis de uitslagen bekend gemaakt. De PvdA komt volgens deze uitslag met veertien zetels in de gemeenteraad. Groen Links krijgt zes zetels. Opvallend is dat de Islam Democraten en de Haagse Allochtonen Partij van de jongeren samen negen zetels krijgen.
Verstand komt met de jarenquote:Op donderdag 23 februari 2006 22:25 schreef zakjapannertje het volgende:
Den Haag heeft al afgetrapt:
[..]
www.tvwest.nl
quote:Op donderdag 23 februari 2006 22:25 schreef zakjapannertje het volgende:
Den Haag heeft al afgetrapt:
[..]
www.tvwest.nl
Er is nog hoopquote:Any 20 year-old who isn't a liberal doesn't have a heart, and any 40 year-old who isn't a conservative doesn't have a brain.
Je hebt maar 1 stem.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 02:27 schreef editor2 het volgende:
ik stem op elke party die tegen die demoniserende linkse lui is.
Ben ik het zeker mee eens. Het is dat ik nog niet woon in Rotterdam, maar ik studeer er wel, anders had ik ook LR gestemd denk ik.quote:Op donderdag 23 februari 2006 11:45 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Leefbaar Rotterdam, de stad is echt een stuk opgeknapt sinds zij erbij zitten.
Wat hij zegt.quote:Op maandag 27 februari 2006 23:11 schreef ChRoNiC het volgende:
Ik ga denk ik voor de VVD. Nog niet 100% zeker maar wel zo goed als.
In de andere steden/plaatsen waar de NVU meedoet is dat ook al het geval. De linkse partijen vonden al dat de stemwijzer moest worden aangepast.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 22:48 schreef PLAE@ het volgende:
Als je kijkt naar de uitkomsten bij die stemwijzers her en der dan zou d66 het zoveel beter kunnen doen dan dat het het daadwerkelijk doet (staat vrijwel overal aan kop).
Opvallend in Nijmegen dat de Nederlandse Volks Unie ook vaak bij mensen er uit komt http://www.stemwijzer.nl/nijmegen/app.html
quote:NRC: Overheidsgeld oneigenlijk gebruikt
ROTTERDAM (ANP) - Collegepartijen in Maastricht, Den Bosch en Groningen maken oneigenlijk gebruik van overheidsgeld door dit in te zetten voor de bekostiging van hun verkiezingscampagnes. Dat stelt het NRC Handelsblad zaterdag na eigen onderzoek.
De krant heeft naar de financiën gekeken van 46 afdelingen van politieke partijen die deel uitmaken van de colleges van B en W in de twaalf provinciehoofdsteden. In het onderzoek wordt gesteld dat de afdelingen van het CDA en de VVD in Maastricht 30.000 euro gemeentegeld in hun campagnekassen hebben gestort dat eigenlijk is bedoeld om het raadswerk van de fracties te ondersteunen.
In Den Bosch worden uit de fractievergoeding onwettige betalingen gedaan aan een wethouder en raadsleden van GroenLinks. In Groningen komt bij GroenLinks geld, dat is bedoeld voor de ondersteuning van de fractie, terecht bij de afdeling van de partij. Daardoor kan het gebruikt worden voor de verkiezingen.
De Groningse hoogleraar staatsrecht D. Elzinga stelt in de krant dat er sprake is van oneigenlijk gebruik als geld voor fractieondersteuning in de verkiezingskas terechtkomt, ook als de verordening dat niet expliciet verbiedt. ,,Het overheidsgeld is daar niet voor bedoeld'', aldus de hoogleraar.
Blanco stemkaarten
Het ministerie van Binnenlandse Zaken waarschuwt voor ronselpraktijken van blanco stemkaarten. Een woordvoerder van het departement stelde zaterdag dat het aantal incidenten nog meevalt, maar dat ze op het ministerie zijn geschrokken van ,,de diversiteit'' en creatieve manier waarop machtigingen voor stemmen worden geronseld.
Tot nu toe zijn circa tien incidenten bij Binnenlandse Zaken bekend. Daarbij blijkt volgens een zegsman vaak sprake van onwetendheid bij nieuwe politici en partijleden over de regels rondom campagnevoeren en het werven van stemmen. ,,Zo is het verboden om in een complete straat de bewoners te vragen of ze gaan stemmen. Zo niet, of ze dan hun blanco kaart met een handtekening tot machtiging willen geven.''
Het ministerie drukt burgers op het hart zorgvuldig met hun stemrecht voor de gemeenteraadsverkiezingen op 7 maart om te gaan. Ook moeten ze aangifte doen als mensen systematisch proberen machtigingen af te troggelen in hun buurt.
Het is gemeenteraad hoorquote:Op woensdag 1 maart 2006 16:46 schreef rosmalen het volgende:
CDA, Waar zou ik anders op moeten stemmen...al hoewel Mat Herben heeft ook wel wat
Die staat voor een of andere gemeente voor een eigen partij. Kan momenteel niet googlen, dus weet niet meer welke gemeente.quote:
Volgensmij bedoel je Nawijn. Na mijn weten doet Herben niet mee met de gemeenteraadsverkiezingenquote:Op zaterdag 4 maart 2006 16:34 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Die staat voor een of andere gemeente voor een eigen partij. Kan momenteel niet googlen, dus weet niet meer welke gemeente.
Ow, dat zou ook goed kunnenquote:Op zaterdag 4 maart 2006 16:36 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Volgensmij bedoel je Nawijn. Na mijn weten doet Herben niet mee met de gemeenteraadsverkiezingen![]()
Dat is idd Nawijn, voor Zoetermeer geloof ikquote:Op zaterdag 4 maart 2006 16:34 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Die staat voor een of andere gemeente voor een eigen partij. Kan momenteel niet googlen, dus weet niet meer welke gemeente.
Na elke gemeenteraadsverkiezing worden er weer mensen veroordeeld omdat ze volmachten geronseld hebben. Het blijft meestal bij een boete overigens, en een strafblad neem ik aan.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 16:26 schreef the_disheaver het volgende:
Het ministerie van Binnenlandse Zaken waarschuwt voor ronselpraktijken van blanco stemkaarten. Een woordvoerder van het departement stelde zaterdag dat het aantal incidenten nog meevalt, maar dat ze op het ministerie zijn geschrokken van ,,de diversiteit'' en creatieve manier waarop machtigingen voor stemmen worden geronseld.
quote:Op zondag 5 maart 2006 00:19 schreef PLAE@ het volgende:
dat zegt genoeg omdat je vader je controleerd ofzo![]()
Uit [pol 881] "Wiegel, meer verstand van verzekeringen.":quote:
quote:Verscheidene redenen. Het maakt voor mij niet uit, geen enkel punt van de partijen heeft daadwerkelijk betrekking op mijn woonplaats. De programma's van alle vier de partijen zijn vrijwel hetzelfde. Ook vind ik de wijze waarop nationale politici zich nu gaan bemoeien met de lokale politiek weerzinwikkend en de democratie uithollen, maar eerlijk gezegd geen reden om niet te gaan stemmen.
Leuk, zulke keuzesquote:Op zondag 5 maart 2006 00:33 schreef babba het volgende:
[..]
Urk is een christelijk dorp, er zijn hier maar 4 partijen waar je uit kunt kiezen:SGP CDA Christenunie Unie gemeentebelangen
En de christenunie past het best bij me
quote:Op zondag 5 maart 2006 00:33 schreef babba het volgende:
[..]
er zijn hier maar 4 partijen waar je uit kunt kiezen:SGP CDA Christenunie Unie gemeentebelangen
Is dan het knopje 'blanko' niet een veel betere keuze? Zo blijft dat christelijke dorp natuurlijk een rot dorp...quote:Op zondag 5 maart 2006 00:33 schreef babba het volgende:
[..]
Urk is een christelijk dorp, er zijn hier maar 4 partijen waar je uit kunt kiezen:SGP CDA Christenunie Unie gemeentebelangen
Die hele politiek hier is een zooitje. bijv.: SGP wil dat ouders van kinderen die uitgaan toezicht gaan houden tijdens het uitgaan als zogenaamde ouderwachtquote:
Gelukkig gaat het daar niet over. Anders zat ik ook met bepaalde landelijke D66ers in mijn maag.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 20:38 schreef Tref het volgende:
VVD.
Al zit ik erg met de landelijke koers van Van Aartsen in mijn maag.........
quote:Op zondag 5 maart 2006 00:33 schreef babba het volgende:
[..]
quote:Op maandag 6 maart 2006 15:18 schreef Tobbes het volgende:
Nog steeds twijfel ik tussen GL en de VVD. GL voor het milieu en de gratis fietsenstalling, de VVD voor de rest
Mijn bezwaar tov de lokale VVD is het milieubeleid én het onder geen voorwaarde willen opvangen van uitgeprocedeerden.quote:Op maandag 6 maart 2006 15:27 schreef more het volgende:
Ik wil een zo klein mogelijke overheid, dus VVD.
Als ondernemer ben ik gewendt alles zelf te regelen, lijkt me voor de rest van Nederland ook een goede zaak.
Je zegt het zelf al uit-geprocedeerd dus meteen vertrekkenquote:Op maandag 6 maart 2006 15:28 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Mijn bezwaar tov de lokale VVD is het milieubeleid én het onder geen voorwaarde willen opvangen van uitgeprocedeerden.
Er zijn wel degelijk VVD-wethouders die voor opvang zijn. Ik heb helaas niet enkele voorbeelden bij de hand.quote:Op maandag 6 maart 2006 15:28 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Mijn bezwaar tov de lokale VVD is het milieubeleid én het onder geen voorwaarde willen opvangen van uitgeprocedeerden.
In principe wel, maar je kan en mag als overheid die staat en verantwoordelijk isvoor alle burgers, maar óók voor alle mensen binnen de grenzen, buitengewone gevallen (die er z ijn) niet op voorhand uitsluiten. De grens mag van mij erg hoog liggen, maar er is wel een grens.quote:Op maandag 6 maart 2006 15:34 schreef more het volgende:
[..]
Je zegt het zelf al uit-geprocedeerd dus meteen vertrekken![]()
Utrecht bijv. maar daar heb ik hier weinig aan:Pquote:Op maandag 6 maart 2006 15:37 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Er zijn wel degelijk VVD-wethouders die voor opvang zijn. Ik heb helaas niet enkele voorbeelden bij de hand.
Volgens mij heb je meer dan 24 uur, de stembussen hier sluiten (dacht ik) pas om 20.30quote:Op maandag 6 maart 2006 18:25 schreef deedeetee het volgende:
Ik heb daar net ff op FP m'n voornemen te kenne gegeven om op lokaal te gaan stemmen.
Nu moet ik alleen nog beslissen welke lokale partij het gaat worden want op op 2 na hebben ze allemaal bindingen met aan andere partij die mij niet aan staat.
Nog maar 24 uur te gaan en ik hoef nog maar tussen 2 partijen te kiezen.....![]()
van 7h tot 21. Dus nog meer tijdquote:Op maandag 6 maart 2006 18:40 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Volgens mij heb je meer dan 24 uur, de stembussen hier sluiten (dacht ik) pas om 20.30![]()
Ik heb me net door een verkiezingsprogramma heen gewerkt en al beslist wie 't wordtquote:Op maandag 6 maart 2006 18:49 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
van 7h tot 21. Dus nog meer tijd
Géén locale partij ????? * slik *quote:Op maandag 6 maart 2006 19:42 schreef Vava het volgende:
Ik weet het nog niethier is geen locale partij dus de keus op daar op te stemmen valt al weg. Ik kan kiezen uit de volgende partijen
![]()
PvdA
CDA
GroenLinks
SGP / ChristenUnie
D66
VVD
ga nu maar eens wat verkiezingsprogramma's bekijken!
Nee helaasquote:Op maandag 6 maart 2006 20:07 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Géén locale partij ????? * slik *sterkte ermee
![]()
Kijk eens naar de titel, morgen zijn er gemeenteraadsverkiezingen. Die gaan over 1 dingen: de smaenstelling van de gemeenteraad.quote:Op maandag 6 maart 2006 19:33 schreef Remzz het volgende:
Ik wist het echt totaaal niet, eerste keer dat ik mag stemmen stemwijzer gedaan en kwam D'66 uit...
Ff naar standpunten en partijprogramma gekeken, ik denk dat dat het word al vind ik ze in de landelijke politiek echt niets, in Almelo hebben ze wel leuke ideeen.
tis te zien aan je icoontje jaquote:Op dinsdag 7 maart 2006 01:19 schreef pmb_rug het volgende:
ik hou het toch bij
CDA
ik heb ook getwijfeld over CU (want al die andere partijen zijn niet te vertrouwen, die leveren hun integriteit meteeen in voor een extra zetel) maar die zijn toch te links.
Blijkbaar wel:quote:Op zaterdag 4 maart 2006 16:36 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Volgensmij bedoel je Nawijn. Na mijn weten doet Herben niet mee met de gemeenteraadsverkiezingen![]()
quote:Mat Herben (LPF) en Hilbrand Nawijn (Groep Nawijn) zijn minder veeleisend. Herben staat voor de LPF in Hilversum als lijstduwer op plek zes, maar kan via voorkeursstemmen in de raad komen. Zijn voormalige fractiegenoot Nawijn geeft de inwoners van Zoetermeer een extra keuze met de Lijst Hilbrand Nawijn, die hij vorige maand uit de grond stampte.
Bron: NOS
Laten we het hopenquote:Op maandag 6 maart 2006 19:33 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Godzijdank verdwijnen ze hoogstwaarschijnlijk, samen met Mokum Mobiel
Het ging om een peiling (alle peilingen geven een winst voor de PvdA aan eigenlijk).quote:Op dinsdag 7 maart 2006 09:13 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Ik hoorde vanmorgen om kwart over acht al op de radio dat de pvda waarsch gaat winnen. De verworpenen der aarde ontwaken vroeg tegenwoordig.
Die hebben ze bij ons niet, Groen Links. We hebben geloof ik wel het denderend aantal van 5 partijen (en nog niet eens een klein gat of zo). Ik weet het dus echt niet, hè, lokaal gezien dan. Het liefste had ik nog een rood potlood en een stembiljet, dan zou ik een mooie tekening voor de stemmentellers maken ...quote:
Zeeburgquote:
Maar liefst 5? Hier in Tubbergen (20.000 inwoners) moeten we het doen met 3 partijen.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 10:04 schreef Nerwen het volgende:
[..]
Die hebben ze bij ons niet, Groen Links. We hebben geloof ik wel het denderend aantal van 5 partijen (en nog niet eens een klein gat of zo).
Amsterdam is nou ook overgegaan op stemmachines. Op de radio werd gezegd dat in 19 gemeenten met potlood en stembiljetten werd gestemd. Arnhem zal wel de grootste van deze gemeenten zijn.quote:Het liefste had ik nog een rood potlood en een stembiljet, dan zou ik een mooie tekening voor de stemmentellers maken ...
VVD natuurlijkquote:Op dinsdag 7 maart 2006 10:39 schreef Godslasteraar het volgende:
de belastingen moeten omlaag. de rest boeit niet. Als de moslim democraten de belastingen willen verlagen krijgen ze m'n stem. Ik heb nog 20 minuten om te beslissen op welke sukkels ik nu weer eens ga stemmen.![]()
wat een farce.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |