Alexxxxx | zondag 19 februari 2006 @ 18:15 |
![]() Zoals bekend mag zijn (kijk maar naar mn avatar, ben ik een groot fan van het 'merk' Lada, en dan met name de Niva ![]() ![]() Eerst een beknopte geschiedenis. In 1966 besloot de USSR de automobielfabricage flink op te voeren, en men riep hierbij de hulp van Fiat in. Januari 1967 werd begonnen met de bouw van de fabriek in Togliatti, een stad genoemd naar een Italiaanse communistische leider. Het bedrijf wat daar auto's ging bouwen werd VAZ genoemd, en heet tegenwoordig nog steeds zo. ( http://www.vaz.ru ). In 1971 rolde de eerste auto van de band, van het type Zjiguli, genoemd naar een heuvelrug in de buurt van de fabriek. Toen men deze auto wilde gaan exporteren lipe men tegen een probleem aan. Zjiguli is een Fins schuttingwoord, en in Frankrijk klonk het wel erg op 'gigolo', vandaar dat men het woord Lada, wat liefje betekent, gebruiken voor de export. Merk en type: Lada 2107 1.7 Eigenaar: onbekend Land van herkomst: Nederland Locatie: Utrecht: Veemarkthallen Datum: 02-10-2005 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: foto genomen tijdens Mack en speciaal transportdag De eerste in Nederland leverbare Lada was de 1200, in 1971, gebaseerd op de Fiat 124. De belangrijkste wijziging was dat er dikke rstala werd gebruikt, en daarom was de auto ook zwaarder dan de 124. Eind 1972 verscheen er ee stationwagen uitvoering. Eind 1984 verscheen de 2108, beter bekend als Samara. Deze auto had een door Porsche ontwikkelde motor, en de Lada Samara cabrio liep zelfs van dezelfde lopende band als de Porsche Boxster, bij Valmet in Finland. Merk en type: Lada Samara Eigenaar: onbekend (een chauffeur van De Vries Land van herkomst: Nederland Locatie: Hallum: Douwe de Vries Datum: 21-11-2005 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Begin jaren '90 werd een samenwerkingscontract gesloten met Generla Motors. Een van de opvallendste gevolgen is dat de opvolger van de Lada Niva als Chevrolet Niva word verkocht. Het prototype van de Niva verscheen in 1975, het productiemodel was vanaf 1979 te koop. ![]() Merk en type: Lada Niva Eigenaar: Yarovit Land van herkomst: Wit-Rusland Locatie: Wit-Rusland? Datum: 2005 Fotograaf/Bron: Yarovit Bijzonderheden: Foto gekregen van en gebruikt met toestemming van Yarovit Eind jaren '90 Was er jarenlang een prototype van een hypermoderne Lada te zien. Helaas bleef deze auto zo lang in het prototype satdium dat hij alweer verouder was toen hij zo rond 2001 in de showroom verscheen. We hebben het uiteraard over de 110/111. ![]() Een aantal prototype's: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Lada's zoals we ze hier niet vaak zien: ![]() ![]() Vijfdeurs Niva ![]() Moeras-versie Niva ![]() ![]() De Lada Vis, oftewel de Niva Pick up ![]() Taxi op Cuba ![]() Lada Revolution ![]() 1600 in Rally-trim ![]() Rups-Niva ![]() Is deze al in productie? ![]() ![]() Gepimpte Niva het filmpje van de door Lotus getunede Lada | |
Pharell | zondag 19 februari 2006 @ 18:21 |
die rups niva is wel de slechtste soep ooit ![]() verder meldt ik me bij deze af ![]() | |
Rydell | zondag 19 februari 2006 @ 18:30 |
Leuke topic Alex! Er zitten best leuke Lada'tjes bij. Ik zal er even een paar uitprinten voor m'n pa. Die is ook helemaal Lada liefhebber! ![]() ![]() | |
Alexxxxx | zondag 19 februari 2006 @ 18:37 |
Kom ik ineens een Lada Forum tegen ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
yup | zondag 19 februari 2006 @ 18:38 |
Ik heb zo een Lada Samara gereden. Een 1.5 met carbs en een heuse econometer. Ding ging meer dan 120 in zijn 2 en schreeuwde het van plezier uit. Hij was ook wel redelijk vlot (niet superlangzaam iig). 160 heb ik max ermee gereden, maar als de banden goed gebalanceerd waren zou ik wel harder durven. Maar de bak was erg wazig, zeer onprecies, en als je niet uitkeek schakelde je naar R ipv 1 (zeer dichtbij en verschil is niet merkwaardig). Voor de rest best cheap ass autootje, moet je geen kwaliteit van verwachten. Leuk om helemaal kapot te raggen, maar als dagelijks auto geef mij maar een Jap ofzo... | |
veldmuis | zondag 19 februari 2006 @ 18:41 |
Zijn er fatsoenlijke Lada's ouder dan 25 jaar te koop? Dan zou de verzekering best erg betaalbaar zijn denk ik? ![]() | |
Hyperdude | zondag 19 februari 2006 @ 18:42 |
Maar hoe gaat het momenteel met die fabriek? Maken ze nog otoo's in behoorlijke aantallen of schroeven ze overgebleven onderdelen in elkaar tot het op is? Zag de Niva te koop staan in Duits otooblaadje, NIEUW voor 7995 EUR! De goedkoopste PC. Hooft tractor dus! | |
Alexxxxx | zondag 19 februari 2006 @ 18:43 |
quote:Voor zover ik weet gaat de productie bij VAZ gewoon lekker door ![]() | |
hunkpunker19 | zondag 19 februari 2006 @ 19:00 |
Die blauwe 2 zitter cabrio is wel vet ![]() ![]() | |
hunkpunker19 | zondag 19 februari 2006 @ 19:01 |
De roadster bedoel ik niet het golfkarretje | |
StefanP | zondag 19 februari 2006 @ 20:27 |
Maken ze nou nog auto's of hoe zit dat? Ik ken echt helemaal niemand met een lada en tegenwoordig wil niemand er dood in gevonden worden. Zeker met de concurrentie van de Chinezen en Koreanen, die spotgoedkope auto's maken, hebben die Lada's niet echt meer bestaansrecht lijkt me. Wat is hun niche? Ook goedkope auto's toch? Die Niva is inderdaad wel redelijk leuk, een leraar op m'n middelbare school op de Antillen had er een half dozijn, die hij verhuurde aan andere leraren die een paar jaar les kwamen geven uit NL en dan weer teruggingen. Naast z'n huis was het een soort van sloop met een dozijn verschillende lada's. | |
hermandeperman | zondag 19 februari 2006 @ 21:39 |
Mooi topic Alexxxx ![]() ![]() Verder vind ik de Niva een erg gaaf bakkie ![]() | |
Alexxxxx | zondag 19 februari 2006 @ 21:43 |
quote:Liever een hadnvol typfouten dan een copypastepost van een andere site | |
_Arthur | zondag 19 februari 2006 @ 22:06 |
![]() TE KOOP DE TOTAAL DOOR VERONICA GEPIMPTE LADA 2105. Dit onverwoestbare achterwiel aangedreven MONSTER gaat weg i.v.m. een auto van de zaak,deze lada verkeerd in goede conditie met a.p.k. tot 16 september 2006 en diverse nieuwe onderdelen zoals;dynamo,startmoter,carburateur,benzinetank etc.voor meer info even bellen(na 18;00). Merk: Lada Model: 2105 Bouwjaar: 1993 km:073000 Carroserie: Sedan 4-deurs Brandstof: Benzine Gewicht: 976 kg Kleur: Bruin Wie gaat voor dit mooie stuk automobiel? http://www.gepimped.nl/Tekoop%207.htm | |
veldmuis | zondag 19 februari 2006 @ 22:08 |
Ik vind dat ding serieus vet ![]() | |
yup | zondag 19 februari 2006 @ 22:10 |
976 kg is best wel zwaar voor zo een ouwe hok :/ | |
Sterke_Yerke | zondag 19 februari 2006 @ 22:12 |
LADA FAP FAP FAP ![]() Die 2107 sport vind ik echt super gaaf ![]() | |
Herr.Flick | zondag 19 februari 2006 @ 22:25 |
![]() | |
Ringo | zondag 19 februari 2006 @ 22:36 |
Lada!! ![]() Mijn ouders hebben 3 (drie!) Lada's gehad, type 1200S, het oermodel, voordat ze begin jaren 90 op Nissan overstapten. Eerst in het rood, daarna chemisch groen en vervolgens weer rood. ![]() Iedere vakantie was er wel iets mis met die bakken. Hoeveel garages we niet van binnen hebben gezien... "Lada? Nee sorry meneer, daar hebben we geen onderdelen voor." ![]() En dan dat zwarte skaileer dat zo ongeveer smolt in de zon en aan je reet bleef plakken. ![]() Mijn vader noemde het altijd bulldozers omdat ze zo zwaar stuurden. Soms sprak hij liefkozend over zijn Russische Mercedes. ![]() Lada... die dingen zijn nu gewoon weer ultra-cool. ![]() | |
ChRoNiC | zondag 19 februari 2006 @ 22:45 |
Mijn opa had vroeger een Lada. In echt zo'n foute kleur: beige. Hij had ook een soort van nep-leer tevens beige. Wat een auto, ik vond het helemaal niks. Maar het was wel grappig. Niva is een leuke wagen om mee te raggen door de bagger, verder vind ik die concepts ook niet heel erg lelijk! | |
2cv | zondag 19 februari 2006 @ 22:50 |
Nog even en ik ruil m'n Eend in voor een Lada. Nah, ik koop er gewon 1 bij ![]() Maar het zijn toffe karren ! 1 ding: ik dacht dat Lada Russisch was voor lente. | |
Ringo | zondag 19 februari 2006 @ 22:55 |
Het topmodel van de oer-Lada:![]() ![]() ![]() Dat hoekige, gedateerde design... a minor classic. ![]() | |
King_of_Kool | zondag 19 februari 2006 @ 22:58 |
Lada's zijn ook altijd wel snelle wagens geweest, ze stonden altijd vooraan in de file | |
X-Naut | zondag 19 februari 2006 @ 23:11 |
quote:Dat Top Gear-filmpje blijft ![]() | |
Sterke_Yerke | zondag 19 februari 2006 @ 23:17 |
quote:Wow, dat staat echt goed, het lijkt net als of het zo hoort ![]() | |
ChRoNiC | zondag 19 februari 2006 @ 23:23 |
Ik vind hem inderdaad ook geslaagd | |
lipje | maandag 20 februari 2006 @ 00:01 |
koud topic ![]() | |
zentuin | maandag 20 februari 2006 @ 07:57 |
quote:Ga dan voor het origineel! ![]() De fiat 124, waarvan de mallen verkocht zijn aan Lada (en FSO) zodat die een eigen autoindustrie konden opzetten / uitbreiden... | |
Hyperdude | maandag 20 februari 2006 @ 08:51 |
quote:En de Italianen kregen als ruil goedkoop staal weer retour.Helaas van zo'n baggerkwaliteit dat de hele Italiaanse otooindustrie bijna over de kling werd gejaagd, misschien een plannetje van de KGB? ![]() ![]() Geen wonder dat ze daar na jaren "socialisme" blij zijn met zo'n joker van een Berlusconi ![]() | |
Ringo | maandag 20 februari 2006 @ 10:50 |
quote:Oók mooi. Maar die auto is een stuk tijdlozer, ronder ook. De Lada 2107, dat is zo jaren 80. En dat terwijl de Fiat 124 in 1967 Auto van het Jaar was. | |
Googolplexian | maandag 20 februari 2006 @ 11:21 |
Waarom staat de Top Gear Lada hier niet tussen? Da's toch wel de geilste Lada everrrr!!!![]() http://video.google.com/videoplay?docid=2085095381362301509 | |
Youp | maandag 20 februari 2006 @ 13:20 |
die TG lada-lotus is geweldig ![]() daar zou ik me echt niet mee schamen ![]() | |
Ringo | maandag 20 februari 2006 @ 13:45 |
quote:Er is dan ook voor 100.000 Engelse pond aan verbouwd. ![]() | |
Alexxxxx | maandag 20 februari 2006 @ 14:21 |
quote:Omdat je niet goed leest ![]() | |
Googolplexian | maandag 20 februari 2006 @ 14:25 |
quote:zow ![]() Waarom zet je de heftigste Lada dan ook zo onopvallend op het laatst? ![]() | |
2cv | maandag 20 februari 2006 @ 14:33 |
Is alleen het koetswerk van de Lada overgenomen van de fiat 124 of ook het techische deel + het interieur ? | |
Alexxxxx | maandag 20 februari 2006 @ 14:34 |
quote:Volgens mij het tweede, licentiebouw he? ![]() | |
Tomatenboer | maandag 20 februari 2006 @ 15:21 |
Mijn vader heeft ook een Lada gehad, zo'n 1200S. Echt nooit iets mee gehad. Dit i.t.t. alle auto's die hij hierna heeft gehad ![]() Overigens heeft mijn halve familie Lada's gereden, één oom van mij heeft een 2105 station gehad voordat hij overging op de Samara, en een andere oom kocht om de 3 jaar een nieuwe 2105. Na de Lada is mijn vader over gegaan op Daewoo (en nu Hyundai) - net als de rest van de familie overigens ![]() Ik heb 1x nog in de Lada mogen rijden van een oom van mij, vlak voordat hij 'm wegdeed. Dat kreng was haast niet te besturen zo zwaar ![]() Maar inderdaad het zijn echt coole retro bakken ![]() | |
RRRobert | maandag 20 februari 2006 @ 21:28 |
quote:*mompelt iets over achterruitverwarming en duwen en zo* ![]() quote:Dat ding was me idd vet, zowel kwa prestaties als kwa uiterlijk en voorzieningen. quote:En vervolgens voor het luttele bedrag van 7400 Engelse ponden verkocht via eBay ![]() | |
RRRobert | maandag 20 februari 2006 @ 21:33 |
Bedacht ik mij ineens: de Russische Lada had ok nog een Pools broertje:![]() De Polski Fiat 125P (1972) | |
JosvG | maandag 20 februari 2006 @ 21:43 |
Die rupsniva zou ik echt serieus graag willen hebben ![]() Maar, misschien zou mijn eerste/2de/3de autootje wel eens een Niva kunnen worden, want ze zijn goedkoop en stiekem toch wel heel erg lachen. | |
Richie_Rich | dinsdag 21 februari 2006 @ 00:57 |
Absoluut een Niva fan hier, al een jaar of 10 denk ik nu. Eens komt ie in m'n bezit ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 21 februari 2006 @ 01:00 |
Wedstrijdje doen welke fokker als eerste een Niva heeft? ![]() ![]() | |
Googolplexian | dinsdag 21 februari 2006 @ 01:11 |
quote:Als ik de lotto win krijg je d'r zowiezo ééntje van me ![]() | |
One_conundrum | dinsdag 21 februari 2006 @ 13:17 |
![]() | |
Youp | dinsdag 21 februari 2006 @ 13:19 |
quote:waarvan 98.500 engelse ponden aan uurloon ![]() | |
Geqxon | dinsdag 21 februari 2006 @ 13:23 |
quote:Correctie: Het zou je 100.000 pond kosten als je je Lada naar lotus zou sturen ![]() | |
Ballebek | dinsdag 21 februari 2006 @ 13:35 |
sudo mv /topic/821130 /dev/null Ik heb met ook_gek een tijdje terug die mensen van Lada (ookal waren er lekkere Russische wijven bij die tent) ernorm uitgelachen zelfs op de grond gaan liggen van het lachen (je kon ons wegdragen) omdat ze met veel bombarie op de IAA 2003 in Frankfurt een nieuw model Lada introduceren die exact hetzelfde leek op alle andere Lada's van de afgelopen 30 jaar ![]() [ Bericht 88% gewijzigd door Ballebek op 21-02-2006 13:43:04 ] | |
Geqxon | dinsdag 21 februari 2006 @ 13:37 |
quote:Linux nerd. En kan dit niet veel korter? Iets met RM/Rf ? | |
Spyronius | dinsdag 21 februari 2006 @ 13:45 |
quote:Nou nou ik lig in een deuk, als die russen hun technische hoogstandjes willen laten zien, laat ze, voor je het weet wordt je door de ex-KGB opgepakt ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 21 februari 2006 @ 14:08 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Ballebek | dinsdag 21 februari 2006 @ 14:19 |
Ik wacht op de eerste foto's van de "getunede" Lada's met papiermache sideskirts en spoilers ![]() Veel gezien daar op de weg nl! | |
lipje | dinsdag 21 februari 2006 @ 14:39 |
quote:pics ![]() | |
Ballebek | dinsdag 21 februari 2006 @ 15:14 |
Al is gepost op Fok! maar weet niet meer waar ![]() | |
lipje | dinsdag 21 februari 2006 @ 15:59 |
was vast iets met tuning ![]() net als de rijstpower foto's ![]() | |
Henk-Wim | dinsdag 21 februari 2006 @ 16:05 |
Ik ben afgelopen zomer in Oekraine geweest en wow, daar rijden vet veel mooie Lada's rond hoor! Mooi ouderwetse oma-tafelkleed-bekleding, allemaal coole kleuren (blauw, groen, bruin). Ook genoeg vrachtwagens met nieuwe Lada's zien rijden hoor: die fabriek draait volop! | |
#ANONIEM | dinsdag 21 februari 2006 @ 16:24 |
puik topique.. m'n ouders hebben begin jaren '90 als ik het me goed herinner een 2105 gekocht. Nieuw destijds voor (ongeveer) 9000 gulden. Dat betaalde je toen ook voor een 2e hands duitse middenklasser (opel of volkswagen) De auto heeft het zo'n 8-9 jaar volgehouden met bijna geen onderhoudskosten.. wel typisch nederlands om zo goedkoop te rijden.. ![]() | |
michiel_merk | dinsdag 21 februari 2006 @ 17:03 |
lada tuned by lotus http://video.google.com/videoplay?docid=2085095381362301509&q=top+gear ![]() | |
JosvG | dinsdag 21 februari 2006 @ 17:55 |
quote:Staat al in de OP, en ook in 1 van de reacties op pagina 1. | |
Ringo | dinsdag 21 februari 2006 @ 18:03 |
http://tisho.triada-soft.(...)1071800652_gipsy.jpg![]() | |
De_Hertog | dinsdag 21 februari 2006 @ 19:33 |
quote:Die heb ik! ![]() En voor de duidelijkheid: die foto komt van de VAZ site, VAZ is de fabrikant van Lada. Deze auto wordt dus nu nog steeds gemaakt. Pff, een Lada fantopic starten en mij niet eens even roepen, schande ![]() | |
Youp | dinsdag 21 februari 2006 @ 19:59 |
quote:foto's! | |
Tomatenboer | dinsdag 21 februari 2006 @ 20:11 |
Zijn Samara's trouwens ooit geleverd met stuurbekrachtiging? Want de ene keer dat ik in de Lada van een oom van mij heb mogen rijden voelde ik me vrachtwagen-chauffeur ![]() Want ik ben een Leuke Samara 1.5 uit 1997 met pas 32.000 km op de teller tegen gekomen ![]() Vraagprijs ¤ 950,- ![]() Leuk voor d'r bij zullen we maar zeggen. | |
Alexxxxx | dinsdag 21 februari 2006 @ 20:22 |
De_Hertog, als het nog veel langer had geduurd had ik je wel geroepen hoor ![]() | |
De_Hertog | dinsdag 21 februari 2006 @ 22:35 |
quote:Nu was de subtiele verwijzing in Wrak van de week voldoende. ![]() Foto's ga ik even opzoeken. Ik heb er veel minder dan eigenlijk zou moeten. Mijn Lada is al enkele vakanties lang een trouwe metgezel geweest, heeft samen met mij en een paar vrienden en vriendinnen al 14 landen in Europa bezocht en talloze kilometers zonder mokken afgelegd. Maar om een of andere reden is daar nauwelijks een foto van.. | |
yup | dinsdag 21 februari 2006 @ 23:17 |
quote:Nee dat ding heeft geen stuurbekrachtiging ![]() Maar wel de lock-to-lock van een vrachtwagen ![]() Stuur is zo licht omdat je idioot veel omwentelingen moet doen om een klein beetje te draaien... Serieus zo een ding is dus echt niet relaxed om te manouvreren bij langzaam verkeer, je hoepelt jezelf helemaal krom ![]() | |
De_Hertog | dinsdag 21 februari 2006 @ 23:34 |
quote:Sterker nog, de nieuwe Lada's 110/111/112 hebben dat niet op alle uitvoeringen ![]() Overigens heb ik van het ontbreken van stuurbekrachtiging vrijwel alleen last met parkeren en dergelijke. Dan hier een paar foto's gevonden, van mijn Lada waar je hem niet snel verwacht: ![]() In de bergen... ![]() ...op de golfbaan... ![]() ...en bij de garage ![]() | |
Googolplexian | woensdag 22 februari 2006 @ 01:10 |
Lada V8 te koop ![]() Lada V8 289ci (5.0ltr.) @ Speurders Da's toch DE Lada V8 (hier in de regio al jaren berucht)? ![]() | |
De_Hertog | woensdag 22 februari 2006 @ 09:43 |
quote:Die staat volgens mij al best een tijdje te koop, want die kwam ik een jaar geleden of zo ook al tegen. Het is natuurlijk wel leuk om zo'n snelle Lada te hebben, maar ik vind hem zo erg fout gepimpt dat ie niet eens mooi lelijk meer is ![]() | |
Rory78 | woensdag 22 februari 2006 @ 12:20 |
Wat zou'een goed exemplaar blokkendoos nouwendaags moeten opbrengen? | |
De_Hertog | woensdag 22 februari 2006 @ 12:31 |
Op autotrader staat er een voor 1000 euro, de enige die ik zo snel kon vinden. De url hier plaatsen werkt niet, maar op autotrader zoeken op Lada en je vind hem. Ik heb voor de mijne ook zo iets betaald, inclusief afleverbeurt, nieuwe apk en nieuwe accu. Ze worden vrij zeldzaam omdat een hoop autobedrijven ze hier inkopen en terug naar het oosten verslepen. Daar zijn ze namelijk erg gewild voor onderdelen, en hier onderhouden mensen hun auto 'iets' beter ![]() ![]() Overigens, aangezien de kans in dit subforum vrij groot is dat mensen oude AutoWeek of soortgelijke tijdschriften hebben liggen, kijk eens naar mijn sig ![]() | |
patje74 | donderdag 23 februari 2006 @ 18:51 |
Ik lees net dat deze lada; zelfs geleverd is met een 4 (jawel, 4!!!) -schijfs wankelmotor! Ze waren bedoeld voor de KGB en de GAI (Russische politie). Oh ja, ze leverden 210 PK. | |
Geqxon | donderdag 23 februari 2006 @ 19:03 |
http://www.speurders.nl/a(...)8_289ci_5_0ltr_.htmlquote:Whaaaa ![]() | |
pvdplanet | donderdag 23 februari 2006 @ 19:22 |
http://www.yourfilehost.com/media.php?cat=video&file=06080223_lada.wmv | |
KeessieX | vrijdag 24 februari 2006 @ 01:50 |
quote:is een mooie project auto, heb contact met de eigenaar om hem over te nemen ![]() als ik mijn GTT project op tijd afkrijg verkoop ik die en ga ik voor deze, er zit veel potentie in die V8 en er is nog veel meer vermogen uit te halen voor op de strip, motor is nog vrijwel standaard! | |
2cv | vrijdag 24 februari 2006 @ 14:01 |
quote:Hoe zit/zat het met de afdichtingenin de hoeken ? | |
Tommy_Kuklinski | vrijdag 24 februari 2006 @ 14:06 |
quote:bron?? ![]() | |
De_Hertog | vrijdag 24 februari 2006 @ 14:11 |
quote:Van de Autosoviet-site: quote:Zal dus niet heel goed gezeten hebben.. ![]() | |
Tommy_Kuklinski | vrijdag 24 februari 2006 @ 14:21 |
quote:klopt, alleen japanners kunnen zoiets van goede kwaliteit maken ![]() | |
De_Hertog | vrijdag 24 februari 2006 @ 14:22 |
quote:De laatste Ro80's van NSU waren anders ook prima. Alleen jammer dat ze te laat kwamen... | |
2cv | vrijdag 24 februari 2006 @ 14:35 |
quote:Oplossing: goed staal kopen. | |
JosvG | vrijdag 24 februari 2006 @ 15:07 |
quote:Je nummerbord zit echt ongelofelijk scheef, dat is voor mij toch wel de nummer 1 afknapper als ik een auto wil kopen ![]() ![]() | |
Mobster273 | vrijdag 24 februari 2006 @ 15:15 |
quote:dat scheve geeft het wel een nog wat meer oostblok-gevoel natuurlijk ![]() | |
Opa_vertelt | zondag 26 februari 2006 @ 13:50 |
Lada Racing Club game (ingame video 14MB divx)![]() | |
Opa_vertelt | zondag 26 februari 2006 @ 14:49 |
Nog even wat foto's van getunede Lada's voor de liefhebbers:![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Als laatste de nieuwe Niva: ![]() | |
Alexxxxx | zondag 26 februari 2006 @ 14:52 |
Onder welke naam word de nieuwe Niva in Rusland en omstreken verkocht? Als VAZ of ook als Chevrolet? | |
Opa_vertelt | zondag 26 februari 2006 @ 17:02 |
Volgens mij in Rusland als VAZ, daarbuiten als Chevrolet | |
Sterke_Yerke | zondag 26 februari 2006 @ 18:19 |
quote:Zouden dat onaangepaste lada's zijn? Als dat zo is, dan moeten die wielnaven/assen echt ubersterk zijn ![]() | |
2cv | zondag 26 februari 2006 @ 18:52 |
Nee, is heel gewoon. Stel je eens voor dat je op topsnelheid door de bocht gaat en net niet uit de bocht vliegt. Grote krachtjes hoor. Maar het differentieel is wel aangepast, anders gaat 1 wiel als een wilde draaien (het wiel dat van de grond is) en het andere staat stil. | |
Rapaille | zondag 26 februari 2006 @ 20:58 |
Mijn ouders hebben vroeger een hele tijd een een 2105 gereden. Zo goedkoop rij je echt in geen enkel ander merk. Jarenlang zonder noemenswaardigheden erin gereden, bij de verkoop kregen we een 1500 euro inruil (auto van een jaar of 8 oud) nog nooit zo gelachen. Robuust merk, alleen jammer dat het er niet uitziet. | |
De_Hertog | zondag 26 februari 2006 @ 21:10 |
quote:Vooral omdat de auto nieuw al maar een duizendje of 7 kostte. Mijn ouders hadden het overigens nog mooier, die kregen voor hun 2104, die total-loss was geraakt door een boom die nu eens niet verkeerd geparkeerd stond maar van bomen kwam, meer terug van de verzekering dan ze er voor betaald hadden ![]() Overigesn vind ik Lada rijden nog steeds erg goedkoop. Verzekering en belasting is niet veel, onderhoud beperkt tot een keer per jaar grote beurt a 100-150 euro en 1 keer per jaar apk a 40 euro ![]() | |
Rapaille | maandag 27 februari 2006 @ 01:19 |
+ wat wij vroeger in de auto hadden: een knopje en daar moest je op drukken en dan ging je het verkeerslicht op groen. Dat knopje hadden we alleen in de lada, maar omdat het een lada was moest je het soms een paar keer proberen. ![]() Mooie herinneringen aan nutteloze knopjes in de auto en een nieuwsgierige 6 jaar oude rapaille die vraagt waar ze voor dienen ![]() | |
lipje | maandag 27 februari 2006 @ 22:11 |
quote:het origineel (ewel duur) klikje doen | |
RRRobert | maandag 27 februari 2006 @ 23:19 |
quote:OMG zo vet uitgebouwd en dan toch nog die trekhaak ![]() | |
PNG | dinsdag 28 februari 2006 @ 00:59 |
Der is 1 type standaard bijzondere Lada... Is gebouwd als homologatie model voor rally. Heeft een hoog toerig blok met karakter en o.a. standaard natrium gevulde kleppen. Weet jij welke Lada dit is ? | |
Alexxxxx | dinsdag 28 februari 2006 @ 19:13 |
quote:Nee ![]() | |
BazzoS | woensdag 1 maart 2006 @ 17:23 |
quote:Google zegt: Lada super 2000 rallye ![]() | |
Sterke_Yerke | woensdag 1 maart 2006 @ 17:31 |
quote:hmmz ik heb een keer een lada gepost waar mee ze rallye's deden. Naar alle vier wielen liep een ketting voor de aandrijving. Misschien is dat um. Wil je hem zien, moet je even een paar duizend post van mij doorspitten ![]() mischien staat ie hierbij: http://blegs.free.fr/Ladasport2.htm | |
Thorical | woensdag 1 maart 2006 @ 18:33 |
Leuk zo'n Lada topic. Ik ben met een 1200 de halve su door gecrossed en op de terugweg op de Moskouwse rondweg ben ik vanachter aangereden. Het heeft me een week geduurd om een garage te vinden die m'n zhiguli wilde repareren. Dat heeft ons 1000 rbl gekost en zou ons toen 3600 fl. gekost hebben. Het overschakelen van verschillende benzine kwaliteiten vond ik een openbaring. ron 95/89. Maar een samara heb ik altijd een plastic bak gevonden maar een oka een leuk stadsautootje. | |
Sterke_Yerke | woensdag 1 maart 2006 @ 23:50 |
quote:Dus ze zijn wel betrouwbaar? En je vond verschillende benzine kwaliteiten een openbaring? Ging de auto er dan beter van rijden, of bedoel je gewoon dat de lada op alles rijdt wat ook maar een beetje op benzine lijkt? ![]() | |
Sterke_Yerke | donderdag 2 maart 2006 @ 00:06 |
lada burnout foto's: http://ladakerho.fi/kuvasivu/burnin.htm lada filmpje, uitstoot van een lada in een berg sneeuw ![]() http://video.google.com/videoplay?docid=5119511170120208563&q=lada Lada vs ferarri http://video.google.com/videoplay?docid=6537105651095354850&q=lada Lada vs subaru impreza http://video.google.com/videoplay?docid=7269272135985732618&q=lada Lada niva mét ferarri motor http://video.google.com/videoplay?docid=7269272135985732618&q=lada Lada rider (Knightrider parodie) let goed op als die lada's wegrijden in het bos daar staat iemand met z'n blote reed achter die auto's ![]() http://video.google.com/videoplay?docid=543803870860516760&q=lada Stunten met Lada in de sneeuw http://video.google.com/videoplay?docid=8032204100811954980&q=lada Lada driften http://video.google.com/videoplay?docid=3194370682225275744&q=lada er zijn nog meer lada filmpjes te vinden via video.google.com met als trefwoord "Lada" maar dit zijn de leuksten wel dacht ik zo ![]() | |
patje74 | donderdag 2 maart 2006 @ 11:05 |
quote:Waar is die Niva dan? | |
Alexxxxx | donderdag 2 maart 2006 @ 11:16 |
quote:Moet deze link zijn ![]() | |
Sterke_Yerke | donderdag 2 maart 2006 @ 15:57 |
Ja, Ctrl c en v fout ![]() | |
De_Hertog | donderdag 2 maart 2006 @ 20:16 |
Nog een filmpje: http://www.dehertog.net/lada/stuur.mpeg Niet zelf gemaakt hoor ![]() | |
Geqxon | donderdag 2 maart 2006 @ 20:21 |
quote:404 ![]() /edit: Snel editen he! ![]() | |
De_Hertog | donderdag 2 maart 2006 @ 20:23 |
quote:Filmpjes eindigen zelden op .jpg ![]() | |
misteriks | donderdag 2 maart 2006 @ 22:09 |
wat een zalige foto's hier ! lada lijkt me levendiger dan ooit ![]() | |
Alexxxxx | donderdag 2 maart 2006 @ 22:25 |
quote:jammer dat de verkoopaantalen van de nieuwe Lada's niet zo hoog zijn als de views van dit topic ![]() | |
Hyperdude | donderdag 2 maart 2006 @ 22:32 |
quote:Het zou al mooi zijn als het aantal posts in dit topic gehaald werden ![]() | |
Alexxxxx | donderdag 2 maart 2006 @ 22:38 |
quote:Ik dacht dat ze zo'n 200 per jaar verkochten nu? Nou ja, ik weet het ook niet ![]() | |
Hyperdude | donderdag 2 maart 2006 @ 22:39 |
quote:Waar rijden die dan in godsnaam? Toch niet allemaal in Beerta en omstreken. | |
Alexxxxx | donderdag 2 maart 2006 @ 22:41 |
quote:In de dorpjes waar een zogenaamde 'dorpsdealer'zit. Zo reden er in mijn geboortedorp vroeger veel FSO's rond, omdat er toevallig een FSO-dealer was ![]() | |
Mobster273 | vrijdag 3 maart 2006 @ 01:25 |
quote:het probleem is, dat nieuwe Lada's niet dezelfde allure hebben als de oude ![]() ik wil ook alleen maar een oude in goede staat, maar probeer die maar eens echt te vinden ![]() nou ja, misschien ben ik ook wel iets te veeleisend ![]() | |
Sterke_Yerke | vrijdag 3 maart 2006 @ 14:13 |
quote:volgens mij staan ze continu op markplaats in perfecte staat ![]() | |
De_Hertog | vrijdag 3 maart 2006 @ 14:28 |
quote:Dat valt nog best tegen. Van de oude 2100 serie kom je nu op speurders de hier al eerder genoemde gepimpte variant tegen, en een in wit-zwart uitgevoerde 2107 voor 1750,-. Dan heb je wel een recent model met injectiemotor. Helemaal 'echt' ziet het er niet uit ![]() | |
RRRobert | zaterdag 4 maart 2006 @ 22:28 |
Op de weblog staat een blogje over de filmpje met de 'real life Simpsons', waarin Homer zich voortbeweegt... in een Lada ![]() | |
Sterke_Yerke | zaterdag 4 maart 2006 @ 22:53 |
quote:LOL ![]() de Grote beurt lada van veronica staat ook te koop: http://www.speurders.nl/a(...)10straal0610.40.3161 ![]() | |
Sterke_Yerke | zaterdag 4 maart 2006 @ 22:57 |
quote:http://www.marktplaats.nl(...)s/lada/23373436.html deze ziet er wel erg strak en orgineel uit ![]() | |
De_Hertog | dinsdag 7 maart 2006 @ 18:31 |
Zo, mijn Lada kan volgens de regering weer een jaar mee: glansrijk door de APK keuring gekomen ![]() | |
De_Hertog | dinsdag 7 maart 2006 @ 18:33 |
quote:Die ziet er inderdaad prima uit, ik moet helaas bekennen dat de mijne lang zo wit niet meer is. Ik vraag me wel af waar hij stuurbekrachtiging vandaan wil halen, dat de eerste editie van de 110/11/112 serie nog niet eens ![]() | |
Alexxxxx | donderdag 16 maart 2006 @ 01:42 |
In deze clip van Björk komt een Lada voor ![]() | |
synthetictherapy | donderdag 16 maart 2006 @ 21:14 |
ik woon in litouwen en we hebben deze winter denk ik al een stuk of 12 1200 en 1600's stuk gereden met ijsrallycross, ik zal van t weekend even wat pics scannen, je koopt hier een rijdende 12/1600 voor 30 euro. | |
De_Hertog | vrijdag 17 maart 2006 @ 00:08 |
quote:Is dat bij wijze van spreken of echt? Aangezien het importeren van oldtimers uit EU landen ook niet veel kost.. ![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 17 maart 2006 @ 00:19 |
En wat kosten de Niva's daar ![]() | |
Geqxon | vrijdag 17 maart 2006 @ 00:20 |
quote:Ik ga emigreren. | |
Googolplexian | vrijdag 17 maart 2006 @ 00:21 |
quote:strak plan | |
PeuRac | vrijdag 17 maart 2006 @ 00:53 |
Heb vandaag een Lada uit '80/'90 gezien met dikke front-lip, side-skirts, achterbumper en dikke sport uitlaat. Helaas was het net een scooter, veel lawaai, weinig snelheid ![]() ![]() | |
DS4 | vrijdag 17 maart 2006 @ 09:39 |
quote:Even de valse geschiedschrijving herstellen: De motor in de Samara is niet door Porsche ontwikkeld. Wat wel is gebeurd, is dat de ontwikkelingsafdeling van Porsche heeft geholpen met de ontwikkeling van de motor. Maar hoewel dat in dit geval van de daken wordt geschreeuwd is het allesbehalve bijzonder. Er is immers bijna geen automerk die niet in hun historie ooit de hulp van Porsche hebben ingeroepen (zelfs Ferrari heeft zich meermaals met de staart tussen de benen daar moeten vertonen). Alleen kiezen de meeste merken ervoor om er geen melding van te maken, sterker nog: Porsche moet vrijwel altijd tekenen dat ze er niets over melden. Ten aanzien van de productie van de Boxster: niet alle Boxsters worden in Finland gebouwd. De productie van de Boxster begon gewoon in Zuffenhausen op de voormalige productielijn van de 928. Omdat de Boxster een verkoopsucces was en Zuffenhausen de productie niet aankon is besloten om Valmet een deel van de productie te laten doen. Gaarne de naam Porsche niet meer ijdel gebruiken... ![]() | |
synthetictherapy | vrijdag 17 maart 2006 @ 10:51 |
quote:Vanaf een 400 euro heb je een goed rijdende met apk, wil je echt een nette ongeveer een 1500 euro. Maar moet er wel bij zeggen, ik vind lada geen mooie auto, maar heb wel bewondering gekregen voor de techniek( of het ontbreken daarvan) waardoor ze eigenlijk onverwoestbaar zijn. Ik heb diverse ernstige crashes gemaakt, en een twee keer over de kop geslagen ook zonder rolkooi is het een uitermate robuust produkt. ![]() ![]() niva 1985 348 euro Niva 1999 1900 euro ![]() | |
synthetictherapy | vrijdag 17 maart 2006 @ 10:59 |
quote:Dat is echt, je koopt hier een mooie voor een 500 euro ![]() bj 1976 , gereviseerd 5000 km geleden 1700 cc motor ![]() Vraagprijs van deze klassieker 434 euro. ![]() ![]() | |
De_Hertog | woensdag 22 maart 2006 @ 09:16 |
quote:Dat is geen 30 euro ![]() Toch wel nette prijzen, overigens ![]() | |
Mobster273 | woensdag 22 maart 2006 @ 09:19 |
quote:bij die 30 euro stelde hij ook alleen maar dat hij rijdt, niet dat ie ook nog in goede staat is ![]() | |
Maikalo | woensdag 22 maart 2006 @ 10:04 |
Sastava ![]() | |
JosvG | woensdag 22 maart 2006 @ 12:38 |
quote:En wat kost de import van zoiets? Ik heb over een paar maanden mijn rijbewijs en een goedkope Niva gaat er zeker wel in. Dat is nog iets wat ik echt graag wil. | |
Alexxxxx | woensdag 22 maart 2006 @ 15:56 |
quote:Idem hier ![]() (En als we twee Niva's tegelijk importeren is dat goedkoper met transport e.d. lijkt me.) | |
De_Hertog | woensdag 22 maart 2006 @ 22:49 |
quote:Transport? Goedkoop ticketje of, nog goedkoper, treinreis van een paar dagen en terug rijden in je mooie nieuwe Lada natuurlijk ![]() | |
Mobster273 | woensdag 22 maart 2006 @ 22:50 |
quote:de benzinekosten terug zouden dan wel eens meer kunnen zijn ![]() | |
De_Hertog | woensdag 22 maart 2006 @ 22:57 |
quote:Maar de lol ook ![]() ![]() | |
Mobster273 | woensdag 22 maart 2006 @ 22:59 |
quote:ook weer waar ![]() maar persoonlijk zou ik hem eerst hierheen halen, nakijken en er dan zelf mee heen en weer rijden op vakantie ![]() | |
De_Hertog | woensdag 22 maart 2006 @ 23:06 |
quote:Dat kost pas meer benzine ![]() | |
Mobster273 | woensdag 22 maart 2006 @ 23:07 |
quote:klopt, maar dan is het een vakantie ![]() | |
De_Hertog | woensdag 22 maart 2006 @ 23:09 |
quote:Op mijn manier net zo goed hoor ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Mobster273 | woensdag 22 maart 2006 @ 23:11 |
quote:die zullen ze ongetwijfeld hebben, alleen iets langer zoeken ![]() en oip jouw manier is het iets minder makkelijk plannen, een vakantie kan je desnoods maanden van tevoren plannen, maar die auto ophalen zal toch binnen afzienbare tijd moeten zijn ![]() | |
JosvG | woensdag 22 maart 2006 @ 23:12 |
quote:Ik zou het zeker cool vinden om nu een Niva aan te schaffen voor 200 euro ofzo, en dan gewoon uit de verzekering etc te halen (ook geen BPM etc betalen) en dan totdat ik de auto nodig heb gewoon steeds aan dat ding sleutelen totdat het een hele goede auto is. De eerstkomende 3 jaar heb ik toch geen eigen auto nodig, is ook nog eens veel te duur. Ik moet natuurlijk wel eerst over de financiele middelen beschikken. Mijn aankomende vakantie + mijn aankomende studie gaan niet goedkoop worden. Als ik een begroting + een concreet idee heb mail ik je ![]() EDIT: met 2010 in het vooruitzicht is het natuurlijk helemaal mooi meegenomen ![]() [ Bericht 8% gewijzigd door JosvG op 22-03-2006 23:14:04 (toevoeging..) ] | |
De_Hertog | woensdag 22 maart 2006 @ 23:14 |
quote:Misschien kan die geemigreerde user hierboven een oogje in het ziel houden.. ![]() quote:Een vakantie kun je maanden van te voren plannen, maar dat hoeft niet. Ik heb al verschillende vakanties gehad in die omgeving waarbij de planning bestond uit rond 4 uur eens gaan kijken waar we wilden eten en slapen, dat werkte prima. Bij de andere manier moet je juist meer plannen, namelijk het transport ![]() | |
Mobster273 | woensdag 22 maart 2006 @ 23:17 |
quote:niet op zo'n manier plannen, dat doe ik sowieso nooit, meer het plannen als in vrij nemen ![]() | |
De_Hertog | woensdag 22 maart 2006 @ 23:22 |
quote:Daar heb je wel een punt ja ![]() | |
Byte_Me | woensdag 22 maart 2006 @ 23:23 |
ik kom hem wel brengen hoor ![]() bezinekosten moeten wel vergoed worden uiteraard. | |
Mobster273 | woensdag 22 maart 2006 @ 23:24 |
quote:om zo'n reis te ondernemen is nou eenmaal helaas geld nodig... ook daar ![]() en zonder werk geen inkomen ![]() ![]() | |
De_Hertog | woensdag 22 maart 2006 @ 23:27 |
quote:Ik zou het dan anders doen, waarschijnlijk, en zo plannen dat mijn vakantie samenvalt met het ophalen. Uit de omschrijving van synthetictherapy lijken die auto's daar toch in overvloed te zijn ![]() | |
Mobster273 | woensdag 22 maart 2006 @ 23:29 |
quote:dat zou natuurlijk altijd beter uitkomen ![]() ![]() | |
De_Hertog | donderdag 23 maart 2006 @ 07:27 |
quote:Dat bedoel ik. Blijft alleen nog het 'probleem' over dat ik al een Lada heb ![]() | |
synthetictherapy | donderdag 23 maart 2006 @ 07:30 |
Zal even op wat punten reageren, Wat betreft het aanod an de auto's dat is erg divers en wisselt natuurlijk dagelijks, de reden dat dit soort auto's hier relatief goedkoop zijn heeft voornamelijk te maken met de groeiende welvaart en de afkeer van sovjet produkten, hetgeen natuurlijk te verklaren is na een lange bezetting (zie het als de nederlandse houding tegenover duitsers een jaar of 10 na de oorlog) Het aanbod in Niva's is groot, ik heb slechts enkele voorbeelden gegeven, dat geldt ook voor andere modellen en merken overigens, er is erg veel van dat spul en lang niet alles staat op internet natuurlijk. Ook in de plaatselijke krantjes is veel te vinden. Wat betreft kosaten van transport, de afstand tot aan nederland van Vilnius naar Amsterdam is ongeveer een 1700 km, met een verbruik van ongeveer 1 op 10 zou je dus in theorie een 200 euro aan brandstof kwijt zijn, daarbij komen natuurlijk nog kosten voor eventuele overnachting en voedsel etc,maar dat hier e inpolen allezins betaalbaar. Wat betreft kosten in NL moet je rekening houden met Btw en Bpm, invoer is niet van belang vanwege EU lidstaat, btw is 19% van de factuur waarde ( en die bepaal je zelf natuurlijk) en BPM is afhankelijk van leeftijd auto, indien de auto ouder isdan 25 jaar vervalt Bpm geheel. Je zou eventueel transport ook kunnen laten verzorgen, veel trucks rijden leeg richting het westen, wellicht is daar wat mee te doen. Een vlieg ticket kost als je op tijd boekt een 165 euro retour ( rechtstreeks met KLM/LA) Mochten er verder nog vragen zijn, zal ik proberen ze zo goed mogelijk te beantwoorden, ohja, de voorbeelden die ik gaf van lada's van 30 europ, dat zijn dus wagens die nog wel rijden maar in principe sloopwaardig zijn, deze gebruiken we puur voor de cross, ik dacht dat dat wel duidelijk was. Greetz P.S. het is overigensin de zomer een uitstekend vakantie land, goedkoop, schoon, en niet geheel onbelangrijk een vrouwenoverschot ![]() | |
De_Hertog | donderdag 23 maart 2006 @ 07:45 |
quote:Bedankt voor de uitleg! Dat je voor 30 euro geen perfect model kon kopen vermoedde ik ook al wel hoor ![]() ![]() | |
synthetictherapy | donderdag 23 maart 2006 @ 08:09 |
Tatra kom je niet veel tegen, ik ben wel bij wat handelaren geweest die wat in het klassieke segment zitten, ik zal binnenkort wel even wat rondvragen en evt wat foto's etc nemen. wat betreft marktplaats achtige sites die begrijpbaar zijn, nee niet echt, je kan even kijken op bijv. www.autoplius.lt dat is wel in het litouws maar met een beetje zoeken kom je er wel. Nu is het aanbod via internet erg beperkt aangezien de pc dichtheid hier nog relatief laag is, de echte koopjes vind je nog bij de plaatselijke dorpsgarages, en bij de boertjes achter in de tuin. | |
synthetictherapy | donderdag 23 maart 2006 @ 08:12 |
ohja, voor de duidelijkheid, voor 1 euro verkrijgt men ongeveer 3,45 litas | |
Alexxxxx | donderdag 23 maart 2006 @ 11:06 |
Als ik dat zo lees gaan Jos en ik over een paar maanden jouw kant op komen dus ![]() | |
De_Hertog | donderdag 23 maart 2006 @ 11:07 |
quote:Mag ik mee, al is het maar voor de lol ![]() | |
Alexxxxx | donderdag 23 maart 2006 @ 11:08 |
quote:Van mij wel ![]() | |
De_Hertog | donderdag 23 maart 2006 @ 11:12 |
quote:Gezellig ![]() | |
JosvG | donderdag 23 maart 2006 @ 14:19 |
quote:In de zomervakantie heb ik tijd genoeg, nu nog even werken voor wat geld en dat komt misschien wel goed ![]() | |
synthetictherapy | donderdag 23 maart 2006 @ 14:20 |
Haha, aan gezelligheid geen gebrek zo te zien ![]() | |
JosvG | donderdag 23 maart 2006 @ 14:24 |
Ik vraag me alleen wel af hoeveel je betaald als je met het vliegtuig een enkeltje neemt (als ik terugga, wil ik wel met mijn nieuwe auto terug uiteraard ![]() Verder wil ik weten of het met de verzekering te regelen valt qua kenteken enzo, kan ik het poolse kenteken nog een week gebruiken nadat ik de auto koop ofzo, want anders rij ik onverzekerd omdat het me een beetje te duur is om de auto 3 jaar bijna niet te gebruiken en toch te verzekeren. Of kost dat (bijna) niks met een auto van ouder dan 25 jaar? Ik zal eens kijken hoeveel geld ik kan missen/heb. Ik ben iig van 18 juli tot 3 augustus op vakantie, dus dan heb ik ook wel een hoop ¤¤ nodig. Misschien toch maar eens vast werk gaan zoeken... | |
synthetictherapy | donderdag 23 maart 2006 @ 14:34 |
Als je op tijd boekt kost een enkeltje rond de 90 euro, qua verzekering is het mogelijk een exportkenteken aan te schaffen deze is 14 dagen geldig. de kosten daarvan weet ik niet maar ik zal eens informeren. (zal niet veel zijn want verzekeringspremie is een lachertje hier) het is overigens Litouwen en geen polen btw. Je kunt er trouwens ook voor kiezen om vanuit litouwen met de boot naar duitsland te varen, dat scheelt een 800 km door polen rijden wat opzich een hele belevenis is maar niet aan te raden aan iemand met een zwak hart ![]() Wat betreft kosten vakantie, dat kun je zo duur maken als je zelf wilt natuurlijk, om een indicatie te geven een biertje kost in de stad op een terras ongeveer 90 eurocent (0,3l) een Vodkaatje jus (0.3l) 1,70 euro, een onbijtje een 3 euro, en een pizza ook ongeveer 3 euro. | |
Alexxxxx | donderdag 23 maart 2006 @ 14:35 |
Mn plan was juist om naar Polen op vakantie te gaan, dus door Polen heen rijden lijkt me wel wat ![]() ![]() | |
synthetictherapy | donderdag 23 maart 2006 @ 14:38 |
Het is ook opzich prima te doen, alleen niet als je een zeikerige vriendin naast je hebt zitten, moet ook wel zeggen dat het de laatste jaren erg veel beter is geworden, en het scheelt ook enorm als je een grote auto rijdt (chevrolet Globemaster 6.5 td) dan letten ze iets beter op ![]() | |
Alexxxxx | donderdag 23 maart 2006 @ 14:42 |
Ik denk niet dat mn verloofde mee wil ![]() | |
synthetictherapy | donderdag 23 maart 2006 @ 14:43 |
Erg verstandig (is ook geen tekort aan vrouwelijk schoon) ![]() | |
De_Hertog | donderdag 23 maart 2006 @ 15:37 |
Ik zie het al, Lada-meet in Litouwen deze zomer! | |
JosvG | donderdag 23 maart 2006 @ 16:15 |
quote: ![]() Even over de rest van de info, ik wil wel graag door Polen rijden, door een beetje armoede etc laat ik me niet afschrikken, ik ben ook in de zwarten-wijken van Zuid Afrika geweest, dat is ook geen pretje. Mijn vriendin is niet zeikerig, maar gaat denk ik toch niet mee ![]() ![]() De vader van mijn vriendin zal trouwens wel opkijken ![]() ![]() | |
De_Hertog | donderdag 23 maart 2006 @ 16:18 |
quote:Het gedeelte van Polen waar we door zouden kunnen rijden is erg mooi. Zoek maar eens op Gdansk, Malbork, en allerlei plaatsjes daar in de omgeving. Ik gok dat het gedeelte wat afschrikwekkend zou moeten zijn aan rijden door Polen eerder met de wegkwaliteit te maken heeft ![]() | |
Alexxxxx | donderdag 23 maart 2006 @ 16:20 |
Ik mag hopen dat de Niva daar op gebouwd is ![]() edit: en de Niva's krijgen nog wel erger wegen voor de kiezen dan de Poolse ben ik bang ![]() | |
JosvG | donderdag 23 maart 2006 @ 16:20 |
quote:Oh lol, dan dacht ik een beetje de verkeerde richting in ![]() | |
De_Hertog | donderdag 23 maart 2006 @ 16:23 |
quote:Snap ik, maar Synthetictherapy rijdt zelf in grote dure mooie Amerikaanse sleeën1 dus die let wat meer op dat soort dingen gok ik ![]() 1. In alles het tegenovergestelde van een Lada dus | |
synthetictherapy | donderdag 23 maart 2006 @ 16:24 |
Hoe je rijdt is natuurlijk helemaal aan jezelf, ik geef alleen even de diverse mogelijkheden, niet iedereen ziet het zitten om het rijdend te doen vandaar, ik rijdt het zelf regelmatig maar het is dus iets anders dan het gemiddelde nederlandse verkeer vandaar. ( dit is veel leuker ) En je hebt natuurlijk het voordeel dat als je een probleem met je Lada krijgt je praktisch overal geholpen kan worden ![]() | |
De_Hertog | donderdag 23 maart 2006 @ 16:27 |
quote:Dat soweiso. quote: ![]() | |
JosvG | donderdag 23 maart 2006 @ 16:29 |
quote:Dat is natuurlijk alleen maar extra fijn, ik ben echt niet bang dat (mijn eventuele) Lada het niet zal halen tot aan Eindhoven (ongeveer mijn eindbestemming). Ik heb er eigenlijk best wel zin in. Aangezien ik toch een studie met autotechniek ga doen (IVA) kan ik een opknap-auto wel gebruiken om naast de theorie die ik op school krijg (het is de commerciële kant van het vak) ook met de praktijk aan de slag te gaan. | |
synthetictherapy | donderdag 23 maart 2006 @ 16:30 |
Wil wel even zeggen dat juist amerikaanse auto's helemaal niet duur zijn, niemand wil ze hebben namelijk, maar ze zijn uitermate geschikt voor lange afstanden en van alle gemakken voorzien. En het rijden door polen is inderdaad qua omgeving erg mooi, wat ik bedoel is dus meer betreft de kwaliteit van het wegdek en het weggedrag , het is doodnormaal om op een 2 baans weg met z'n 4en naast elkaar te rijden, wat op den duur een heerlijkheid is maar je moet wel erg intensief opletten. Ik zeg het ook enkel om aan te geven dat er niet gedacht moet worden van het is maar 1600 km en dat rijd ik dus eventjes in 14 uurtjes wat wel kan als je naar bijv. zuid frankrijk gaat. Ik rijd er zelf 22 uur over van kop NH naar Vilnius, dat is een 1800 km, en dan rijdt ik echt door en stop alleen om te tanken, en dat hoeft gelukkig maar 2 keer. ![]() Maar met mijn klassieke amerikanen ga ik dus niet door polen rijden, daarvoor is het wegdek mij nog te slecht, en bij pech is het practisch onmogelijk om in Polen onderdelen te krijgen. | |
JosvG | donderdag 23 maart 2006 @ 16:33 |
Ik hoef gelukkig niet zo ver als de kop van NH, maar kun je me ongeveer uitleggen waar jij ergens zit in Litouwen (dmv. een kaartje ofzo?) Dan heb ik een idee hoe ik misschien zou willen rijden. Oja Alexxxxx, jij begint waarschijnlijk in Friesland, en ik in Noord-Brabant, dus iemand zal flink om moeten rijden. [ Bericht 0% gewijzigd door JosvG op 23-03-2006 16:34:28 (1 X te weinig :')) ] | |
synthetictherapy | donderdag 23 maart 2006 @ 16:38 |
Ik zit momenteel op ons eiland www.appleisland.lt/nl maar we hebben ook een appartement in Vilnius(de hoofdstad) dat is een 45 km hiervandaan. Er zijn maar twee grensovergangen vanuit polen naar Litouwen, en als je vliegt vlieg je naar Vilnius. Dus even de routeplanner erbij en je weet het (heb zo even niet een kaartje) | |
Alexxxxx | donderdag 23 maart 2006 @ 16:39 |
quote:Mja, of we beginnen op Schiphol, dat moeten we nog maar eens beter bespreken. En aangezien me die besprekingen niet zo boeiend lijken voor de mede-PTAers, heb ik een draadje gestart bij het Dakar 2010 gebeuren. ![]() | |
De_Hertog | donderdag 23 maart 2006 @ 23:20 |
quote:Hmm, handig, moet ik me op nog een forum registreren ![]() | |
De_Hertog | zaterdag 25 maart 2006 @ 19:08 |
Ook leuk:![]() Het interieur van de 1600 GL, het meest luxe model uit de eerste serie Lada's. Ja, dat is hout ![]() ![]() | |
Alexxxxx | zaterdag 25 maart 2006 @ 19:36 |
prachtig ![]() | |
De_Hertog | zaterdag 25 maart 2006 @ 19:50 |
quote:Misschien hebben ze die nog wel in Litouwen ![]() Overigens is mijn 2107 min of meer de opvolger daarvan, dat was tenslotte het luxe model van de 2100 serie. En het dashboard daarvan ziet er zo uit: ![]() ![]() | |
Alexxxxx | zaterdag 25 maart 2006 @ 19:52 |
Dat van de 2107 heeft niet iets meer het 'draai niet te hard aan het knopje, want dan valt ie er misschien wel af'-gevoel ![]() | |
De_Hertog | zaterdag 25 maart 2006 @ 20:01 |
quote:Gelukkig is er nog niets afgevallen ![]() ![]() | |
JosvG | zaterdag 25 maart 2006 @ 23:43 |
Als ik een Niva bezit, dan gaat er iig een hoop veranderd worden aan het interieur. Het exterieur laat ik wel hetzelfde (op een eventuele bullbar ofzo na dan). Het interieur gaat mooier worden, en iets luxer ogen, met eventueel zelfs een hoop zelfbouw elektronica erin (dat is tenslotte mijn hobby). ![]() | |
Alexxxxx | zondag 26 maart 2006 @ 00:01 |
Mijn interieur word opgeleukt met duct tape als dat nodig is, en verder gaat er voorlopig weinig aan gebeuren ![]() Ik heb dan weer woeste plannen met het exterieur ![]() | |
JosvG | zondag 26 maart 2006 @ 11:51 |
quote:Ik ben alleen bang dat als ik aan het exterieur begin, dat de auto veel te snel richting tupperware-tuning gaat. Aangezien ik in zo'n sjonnie-getunede bak nog niet dood gevonden wil worden zal ik aan het exterieur gewoon niks doen. Ik laat liever aan de buitenkant niet zien wat ik voor een auto heb, daar mogen ze de binnenkant voor bekijken. Daar heb ik zelf ook nog eens meer aan aangezien ik er inzit, en ik moet niet constant tegen de buitenkant aankijken. | |
en_door_slecht | zondag 26 maart 2006 @ 14:08 |
Zeg, heren, als jullie naar Litouwen gaan, kunnen jullie dan voor mij een 1300 meenemen? Ik zoek 1 in redelijke staat, mag best wat opknapwerk aan zitten, maar moet niet helemaal afgeragd of verrot zijn. Een Barkas 1000 mag ook. ![]() ![]() | |
De_Hertog | zondag 26 maart 2006 @ 14:20 |
quote:Ga mee ![]() Overigens, ik laat mijn 2107 het liefst zo origineel mogelijk. Zowel van buiten als van binnen ademt het nog het echte Lada gevoel op die manier:) | |
en_door_slecht | zondag 26 maart 2006 @ 14:21 |
Als ik tijd heb, lijkt me dat een geweldig project. Wanneer willen jullie gaan? Zullen m'n ouders blij mee zijn. Omdat ik zlef geen ruimte heb, staat m'n Trabant al bij hun, na dat project kan er dan meteen een nieuwe komen te staan. ![]() | |
Sterke_Yerke | zondag 26 maart 2006 @ 14:28 |
quote:Die zien we dan niet. ![]() ![]() | |
Alexxxxx | zondag 26 maart 2006 @ 14:55 |
quote:Als hij stil staat en je loopt er langs zie je het wel, ik neem kleinere banden dan die op mn avatar. En ook truckers en buspassagiers kunnen mijn vlag onderweg aanschouwen. | |
JosvG | zondag 26 maart 2006 @ 14:56 |
quote:Aangezien het plan is om heen te vliegen, en met de auto terug te rijden is het zeer lastig om met (3?) personen 4 auto's mee terug te nemen ![]() | |
Hyperdude | zondag 26 maart 2006 @ 14:58 |
quote: ![]() Goed topic trouwens. Ik vind die Lada's maar niks, maar verhalen over Litouwen ed. zijn echt goed ![]() | |
Alexxxxx | zondag 26 maart 2006 @ 15:00 |
Ik zit er wel aan te denken om, als dit project goed uitpakt, vaker auto's uit het verre oosten te halen. Ik heb een grote tuin, en er is een goede vraag naar mooie Niva's en ander Oosters spul. | |
JosvG | zondag 26 maart 2006 @ 15:07 |
quote:Het is een beetje de vraag of het oplevert als je op en neer gaat rijden voor telkens 1 auto. Je moet de vlucht daarheen betalen, dan moet je een auto kopen. Heel goedkoop -> veel werk -> veel tijd -> tijd=geld=moeite -> weinig rendement (zeker in verhouding) Dure auto -> Goede staat, weinig werk -> zo goed als geen rendement als je hem hier verkoopt Oftewel, voor jezelf een auto halen is leuk, puur voor het avontuur van met een groep van oost-Europa naar hier rijden. Maar voor de winst zou ik het niet doen. | |
Alexxxxx | zondag 26 maart 2006 @ 15:10 |
Dan zou ik mezelf een BE combi oid aan moeten schaffen inderdaad ![]() | |
Alexxxxx | zondag 26 maart 2006 @ 15:10 |
oftewel: extreem-lange-termijn-toekomst-muziek ![]() | |
JosvG | zondag 26 maart 2006 @ 15:19 |
Als je het echt voor winst wilt doen dan moet je een CE combinatie hebben. Als je 1x daar heen gaat, en je neemt meteen 8 auto's mee terug, die je hier na een beetje werken voor een redelijk rendement verkoopt. Dan kun je pas winst maken. De investering die erachter zit om dit waar te maken is echter te groot voor de meeste mensen, en daarom is dit dus ook zinloos. Je moet je rijbewijs dan natuurlijk ook nog hebben, want een CE combinatie kun je altijd nog huren. | |
De_Hertog | zondag 26 maart 2006 @ 15:35 |
quote:Er staat nog niet veel vast. Ik heb al een Lada, en alhoewel ik daarnaast nog best een oldtimer wil hebben is dat niet iets wat ik perse wil doen deze zomer. Bovendien moet het dan aan speciale vereisten voldoen (Tatra, Lada GL in goede staat, of heel misschien een ander exotisch model), en als dat niet lukt ga ik gewoon voor de lol en rijd ik met iemand die wel een auto heeft terug. Als iemand per se een andere Lada wil en zeker niet terug kan rijden wil ik die Lada best terug rijden dus. Aan de andere kant zou ik ook nog wel met mijn Lada heen en terug kunnen rijden en de rest mee kunnen nemen. De mogelijkheden zijn groot zolang er nog niets is afgesproken ![]() | |
JosvG | zondag 26 maart 2006 @ 15:48 |
quote:Dat vind ik eerlijk gezegd tot nu toe nog wel het beste idee. Dan rijden we met (3?) mensen daarheen, en we verdelen de brandstofkosten eerlijk. Dan gaan we daar kijken naar auto's en degenen die iets kopen rijden hem zelf terug, en degenen die niks kopen rijden met iemand anders mee terug, en verdelen dan ook die kosten weer. Scheelt voor iedereen weer +-90 euro voor een ticket daarheen. Lijkt me economisch gezien het meest verantwoord. | |
Alexxxxx | zondag 26 maart 2006 @ 15:50 |
quote:Puik plan. | |
De_Hertog | zondag 26 maart 2006 @ 16:19 |
quote:Alhoewel de benzineprijzen inmiddels hoger liggen: met diezelfde Lada heb ik een keer met twee vrienden een vakantie gehouden van 8 dagen Tsjechië. Eerlijk verdeeld kwamen de totale kosten op 250 euro per persoon, inclusief benzine, eten en drinken, overnachten, en alles wat we daar nog gekocht hadden. Dus ja, het is best economisch verantwoord ![]() | |
Sterke_Yerke | zondag 26 maart 2006 @ 20:59 |
inkoopacties.net any one? ![]() Wat zijn eigenlijk de beste lada's, de oude 210X's met carburateurs of de wat nieuwere 210X met inspuiting? | |
De_Hertog | dinsdag 28 maart 2006 @ 10:27 |
quote:Jij wilt een inkoopactie houden om Lada's te gaan halen? ![]() Welke het beste zijn weet ik zo niet. Ik heb in ieder geval nog een oud model, en die zijn prima ![]() | |
Geqxon | dinsdag 28 maart 2006 @ 12:47 |
Ik zag gister een Niva ![]() Alhoewel, het was een lompe jeep met vaag iets van Lada op de achterkant ![]() | |
ikwilgeencookies | dinsdag 28 maart 2006 @ 14:42 |
Ik zag gisteren een commercial voor Niva op CNN ![]() Over een ouwe kerel met heimwee in het buitenland tot hij iets van vroeger zag, voortaan elka ochtend op een brug staan : en ja hoor de niva *zoeff* erg leuk ok te zien | |
JosvG | dinsdag 28 maart 2006 @ 15:17 |
quote:Lol, niet gezien. Heb je een link ofzo van die commercial op internet? | |
Alexxxxx | dinsdag 28 maart 2006 @ 16:39 |
bij mij in de straat staat nu ook een Niva ![]() ![]() helaas achter op een erf, dus ik kan hem er niet op zetten ![]() | |
Geqxon | dinsdag 28 maart 2006 @ 16:41 |
quote:Zoomlens ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 28 maart 2006 @ 16:44 |
quote:verkeerd licht + nog niet gekocht + verkeerde hoek | |
Geqxon | dinsdag 28 maart 2006 @ 16:53 |
Grow some balls en vraag het de beste man, of je er een paar foto's van mag maken ![]() | |
JosvG | dinsdag 28 maart 2006 @ 19:07 |
Ik heb zojuist even een Niva toegevoegd aan mijn usericon ![]() ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 28 maart 2006 @ 20:18 |
Whehehe, perfect ![]() Ik heb de Niva hier in de straat er op gekregen, ik knal de foto's zo online ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 28 maart 2006 @ 20:57 |
Merk en type: Lada Niva (VAZ-2121) Eigenaar: onbekend Land van herkomst: Nederland Locatie: Jelsum Datum: 28 maart 2006 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: ![]() | |
JosvG | dinsdag 28 maart 2006 @ 23:40 |
Dat is echt 100% de auto die ik in gedacht heb op mijn oprit, het enige dat aan die auto nog mist om hem perfect te maken is een setje Volkswagen Touareg velgen:![]() Maar dan natuurlijk wel zonder het volkswagen logo, en een maatje kleiner. Dan wil ik hem ook wel op mijn oprit hebben staan ![]() ![]() | |
Mobster273 | dinsdag 28 maart 2006 @ 23:44 |
quote:maareh, eigenaar onbekend? ken je je eigen buren niet? overigens is de wagen pas de 24e op naam gezet ![]() | |
JosvG | dinsdag 28 maart 2006 @ 23:45 |
quote:Beetje dit idee: ![]() Maar dan nog een beetje stoerder. | |
Alexxxxx | woensdag 29 maart 2006 @ 00:05 |
quote:Ah, dan zal ik hem er dus wel vaker zien ![]() ![]() En helemaal buren zijn het niet, het is dezelfde straat, maar een ander dorp ![]() En deze bullbar bevalt me wel ![]() ![]() Maar die van mij krijgt natuurijk een Friese vlag op het dak een een Lada Logo op de motorkap ![]() | |
Mobster273 | woensdag 29 maart 2006 @ 00:13 |
quote:ok, tja, op die manier kan in het landelijk gebied natuurlijk wel veel in dezelfde straat zijn ![]() maar goed, die bullbar is wel gaaf ja ![]() | |
ikwilgeencookies | woensdag 29 maart 2006 @ 10:07 |
quote:Helaasch, het enige wat ik zo met google vind is dit stukje, "niva word cool" stukje in pdf | |
Geqxon | woensdag 29 maart 2006 @ 10:16 |
quote:Cool, dat was toch van die door MTV gepimpte Lada's? Volgens mij staat er nog eentje op marktplaats ![]() http://www.john-doe.nl/ > Work > Lada > Play | |
Geqxon | woensdag 29 maart 2006 @ 10:22 |
Enneh, nu we het toch over de niva hebben:quote:Fuck luxe, wij willen degelijkheid ![]() Wat ik ook niet snap, is de leaseprijs. De niva kost nieuw ongeveer ¤13.000, en bij 48 maanden lang en 35.000km per jaar is hij ¤450 (excl. brandstof) per maand. 48 * 450 = ¤21.600. Dan kun je hem (als je niet naar het onderhoud kijkt) toch veel beter gewoon zelf kopen, ipv. leasen ![]() Prijslijstje: quote: [ Bericht 33% gewijzigd door Geqxon op 29-03-2006 10:28:08 ] | |
JosvG | woensdag 29 maart 2006 @ 15:49 |
quote:Als ik een Niva heb, dan bouw ik er een hoop luxe in, elektronica is mijn hobby samen met auto's, dus ik bouw er alles in wat ik wil hebben: quote: | |
Geqxon | woensdag 29 maart 2006 @ 16:17 |
Zou wel pimpin zijn ![]() Wat mij alleen wel minder lijkt als je een Lada Niva uit 2006 hebt, is als je aangehouden word. Volgens mij gelooft de agent er niks van dat je auto uit 2006 komt ![]() Ik vind de nieuwprijs trouwens wel meevallen, leuk voor als eerste autotje. Tuurlijk, tweedehands heb je een dikke pooier BMW voor dat bedrag, maar ik vind een nieuwe auto altijd iets speciaals hebben. | |
JosvG | woensdag 29 maart 2006 @ 16:25 |
quote:Ik heb eerlijk gezegd iets tegen mensen die een nieuwe auto willen rijden om er gewoon een te hebben, terwijl je het je eigenlijk niet helemaal kunt veroorloven. Tot de tijd dat ik veel geld heb komt er bij mij geen nieuwe auto op de plaats. Ik vind trouwens ook dat je een auto voor jezelf moet hebben. Daarom zal ik ook nooit iets in mijn auto bouwen waar ik zelf niks aan heb, maar de mensen die achter me rijden op de weg, zoals sideskirts en bumpers enzo. Alleen lichtmetalen velgen en een bullbar vind ik bij zo'n auto horen, verder boeit de buitenkant mij heel weinig. | |
Geqxon | woensdag 29 maart 2006 @ 16:28 |
Als ik zelf een budget van lets say ¤15.000 zou hebben, dan zou ik zelf zeker gaan kijken naar een nieuw niva + lichtmetaal + metallic lak + extra opties. Dan laat ik die tweedehands duitser met 100k op de klok toch echt liever staan ![]() | |
Sterke_Yerke | woensdag 29 maart 2006 @ 16:29 |
parkeersensors in een niva ![]() Als er een auto is die tegen een stootje kan is het wel een niva en bovendien zijn ze ook nog zo klein ![]() | |
JosvG | woensdag 29 maart 2006 @ 16:32 |
quote:Als ik met een budget van ¤15.000 zou komen staan, dan kocht ik een auto van hoogstens ¤5.000 euro en zet ik de rest op de bank/beleg ik het. Pas als ik een auto kan kopen zonder aan budget te hoeven denken, dan koop ik een grote (nieuwe) auto. | |
JosvG | woensdag 29 maart 2006 @ 16:34 |
quote:Het gaat niet om de parkeersensoren in het algemeen, het gaat mij meer om de fun van het hebben/inbouwen ervan. Waarschijnlijk zal ik er ook een knop opzetten om die dingen aan/uit te zetten hoor. Ik vind elektonica gewoon leuk, en zeker in een auto is het allemaal zeer interessant. Vandaar dus, het is echt niet zo dat ik ze nodig denk te hebben ofzo hoor ![]() | |
Sterke_Yerke | woensdag 29 maart 2006 @ 16:37 |
quote:Okee jij je fun ![]() ![]() ![]() Maar wat ik wel jammer vindt is dat die lada's (de niva en de gewone) best wel veel gebruiken. Ze moeten daar in rusland natuurlijk ook op ruwe kolen lopen, daarom kunnen ze niet zo efficient zijn, maar vind het wel jammer. Anders had ik er al lang een gehad ![]() | |
Geqxon | woensdag 29 maart 2006 @ 16:42 |
Hij rijd gemiddeld toch 1 op 10? | |
Sterke_Yerke | woensdag 29 maart 2006 @ 16:43 |
ja zo iets. | |
Geqxon | woensdag 29 maart 2006 @ 16:43 |
quote:Valt reuze mee joh. Met een 42 liter tank kom je 400km ver, waarna je er iets van 60 euro aan benzine ingooid. ![]() | |
Geqxon | woensdag 29 maart 2006 @ 16:45 |
En om hem in te trappen: Néé, een lada verdubbeld niet in waarde nadat je hem volgetankt hebt ![]() | |
Sterke_Yerke | woensdag 29 maart 2006 @ 16:47 |
quote:Jij hebt zeker nog geen eigen auto? Voor zo'n auto (ja dit is dan een jeep, maar ook de gewone lada) is het verbruik wel erg hoog. Met een soortgelijke opel ofzo doe je gewoon 1 op de 18. Die niva is dan een jeep maar ik vind het nog steeds best veel. | |
Geqxon | woensdag 29 maart 2006 @ 16:56 |
Ik heb inderdaad nog geen auto, nog niet nee. Ik moet zeggen dat voor een 1.7 met 90pk het redelijk hoog is, heeft de 4WD hier niet iets mee te maken? | |
Sterke_Yerke | woensdag 29 maart 2006 @ 17:15 |
Denk het, en de hoogte. En lage gearing misschien? | |
Geqxon | woensdag 29 maart 2006 @ 23:01 |
"Tussenbak met hoge en lage gearing" Nope ![]() Verder zag ik dat hij een sper-diff had, is dat niet dat je achterwielen synchroon draaien? Wat bij mij weer een andere vraag oproept: Hoe presteert de niva als woon-werk verkeer auto, en dan voor in het weekend voor het off-the-road?? | |
Sterke_Yerke | vrijdag 31 maart 2006 @ 13:11 |
Maar misschien is de hoge gearing nog steeds relatief laag. Dat bedoelde ik. ![]() | |
synthetictherapy | vrijdag 31 maart 2006 @ 13:37 |
Een opel met een 1.6 motor doet echt geen 1 op 18, en zeker niet als je een 4 wd met 1.8 neemt, 1 op 10 is een nette waarde voor een auto met de stroomlijn van een zomerhuisje en een relatief kleine motor. Ik rijdt hier met een Chevrolet 6.5 turbodiesel, een toyota landruiser 4.2 turbo diesel en een collega met een Ssang yong 2.3 turbo diesel, en allemaal rijden ze zo rond de 1 op 8, alleen draait mijn chevy bij 120 km/h 1600 rpm en de Ssang yong 4000 rpm, dat is het verschil. de landcruiser wordt veel offroad gebruikt dus die zuipt gewoon even meer ![]() | |
JosvG | zaterdag 1 april 2006 @ 15:38 |
Ik blaas het hele idee om naar Litouwen te gaan af ![]() Deze goede aanbieding kreeg ik omdat de garage van een goede vriend van mijn vader is. Ik ga dus niet mee naar Litouwen, sorry aan iedereen die ik hiermee teleurstel ![]() Bijgaande een foto van mijn nieuwe aanwinst ![]() ![]() http://members.home.nl/a.v.genugten/niva.jpg | |
Geqxon | zaterdag 1 april 2006 @ 17:00 |
OMG, en dan geen spatje roest he ![]() | |
Alexxxxx | zaterdag 1 april 2006 @ 17:28 |
Jos! ![]() Ik ben volgende week zaterdag toch redelijk in het zuiden, ik stuur je wel een mailtje, dan kan ik er ook even wat foto's van maken.... Zulke gave Niva's zie je niet vaak ![]() | |
JosvG | zaterdag 1 april 2006 @ 18:32 |
Geef maar toe, jullie schrokken wel ![]() ![]() | |
Alexxxxx | zaterdag 1 april 2006 @ 18:36 |
quote:Ja ![]() | |
synthetictherapy | zondag 2 april 2006 @ 11:41 |
![]() ![]() | |
De_Hertog | zondag 2 april 2006 @ 11:44 |
Goeie ![]() Overigens, Synthetictherapy, heb je nog steeds auto's die die kant op moeten? Anders kunnen we misschien met z'n allen met één van jouw auto's daarheen rijden en met een of meer gekochtte Lada's terug ![]() ![]() | |
synthetictherapy | zondag 2 april 2006 @ 11:52 |
Dat is inderdaad nog steeds wel een gedachte waar ik mee speel al heb ik daaraan nog geen tijdsbestek geplaatst aangezien ik hier geen binnenruimte heb. Maar zodra er van jullie kant een iets concreter plan bestaat kan ik wel kijken wat er te regelen valt aangezien er regelmatig iets deze kant opgaat. Ik ben in mei een paar weken in Nederland wellicht is dat een goede gelegenheid om eventueel wat af te spreken etc. | |
JosvG | zondag 2 april 2006 @ 12:51 |
Ik heb tot de zomervakantie (1 juni) weinig tijd, want ik heb snelcursus rijles (20 april - 9 mei) en daarna mijn CSE's, dus ik moet heel veel doen. | |
Alexxxxx | zondag 2 april 2006 @ 14:55 |
ik heb mn rijbewijs voorlopig nog niet (geen snelcursus, maar een traagcursus) en ook nog geen baan... | |
JosvG | zondag 2 april 2006 @ 15:15 |
Ik weet ook nog niet of ik een baan heb ![]() | |
De_Hertog | zondag 2 april 2006 @ 15:17 |
Dus van de 3 mensen die naar Litouwen willen gaan hebben er twee nog geen rijbewijs en heeft er een niet per se een nieuwe Lada nodig? Is voor volgend jaar zomer plannen dan niet realistischer? ![]() | |
Alexxxxx | zondag 2 april 2006 @ 15:18 |
dat rijbewijs komt wel, zoals het nu hgata vermoed ik ook dat het in Juni zal zijn ![]() ![]() | |
De_Hertog | zondag 2 april 2006 @ 15:19 |
quote:Is eind van de zomer wel haalbaar dan? Laatste twee weken van Augustus, bijvoorbeeld? | |
synthetictherapy | zondag 2 april 2006 @ 15:21 |
Ik gaf ook enkel een voorzetje, ik ben in juli ook weer enige tijd in NL dus alles kan en alles mag, het lijkt me inderdaad wel handig om een rijbewijs te hebben, Ik ben toch niet van plan om hier weg te gaan dus no worry en no hurry. | |
Alexxxxx | zondag 2 april 2006 @ 15:21 |
quote:mits ik een baan heb wel ja. zonder inkomen lijkt het me niet verstandig een auto te kopen, omdat ik hem voor woon-werkverkeer wil gebruiken e.d. | |
JosvG | zondag 2 april 2006 @ 15:24 |
Ik heb tegen die tijd wel een rijbewijs, dus dat is geen probleem. Als ik geen baan heb kan het gewoon niet doorgaan, dat is simpel, ik heb er dan gewoon geen geld voor. Maar als ik aan het einde van de vakantie (Augustus ongeveer) wel de rest van de vakantie gewerkt heb zit het er financieel gezien waarschijnlijk makkelijk in. | |
De_Hertog | zondag 2 april 2006 @ 15:25 |
quote:Het lijkt mij zelfs wel handig om een rijbewijs en een paar maandan rijervaring te hebben voor je een Niva uit Litouwen naar Nederland gaat rijden ![]() ![]() Verder mooi dat het je zo goed bevalt daar ![]() ![]() | |
JosvG | zondag 2 april 2006 @ 15:27 |
Het lijkt me juist geweldig om zonder al te veel ervaring zo'n lange trip te maken ![]() ![]() | |
Alexxxxx | zondag 2 april 2006 @ 15:30 |
quote:ja, inderdaad twee man zonder enige ervaring meteen heel europa door, dat kan niet goed komen ![]() Heerlijk ![]() ![]() | |
De_Hertog | zondag 2 april 2006 @ 15:31 |
quote:Een leuke ervaring zal het zeker zijn. Maar ik zou mensen met < 1 maand rijbewijs niet zomaar in mijn Lada laten rijden, om eerlijk te zijn. Ben er toch een beetje voorzichtig mee af en toe ![]() Synthetictherapy: heb je een leuk oefenterrein voor de Niva's daar? ![]() | |
JosvG | zondag 2 april 2006 @ 15:33 |
Dat snap ik ook wel, maar ik heb het gewoon over de trip zelf. Ik ben zelf ook als de dood als anderen aan mijn spullen komen. Komt omdat ik 1x een maat van me op mijn Zündapp heb laten rijden. Dat is de enige keer in de afgelopen 38 jaar dat die Zündapp gevallen is. | |
synthetictherapy | zondag 2 april 2006 @ 15:33 |
quote:Haha, hoe meer ik lees over Nederland hoe mooier ik het hier vind ![]() Maar ik heb van het weekend een handelaar gesproken die importeerd uit duitsland etc, die weet wel heel wat lada's te staan, een groot deel staat niet op internet omdat er niet echt een markt voor is, de economie groeit hier behoorlijk en alles wat enigszins westers is heeft de voorkeur. Maar zoals ik al gemeld heb ga ik morgen naar een automarkt en zal dus wat pics en info plaatsen . | |
JosvG | zondag 2 april 2006 @ 15:35 |
quote:Snap ik, we hebben geen negerzoenen meer, politici die elkaar dissen door raps te schrijven naar elkaar en een politiek systeem dat de schijn ophoud dat ze correct bezig zijn ![]() | |
De_Hertog | zondag 2 april 2006 @ 15:35 |
quote:Je weet hoe een Tatra er uit ziet, just in case? | |
synthetictherapy | zondag 2 april 2006 @ 15:36 |
quote:Heel litouwen is een oefenterein ![]() ![]() | |
JosvG | zondag 2 april 2006 @ 15:37 |
![]() ![]() ![]() Ik heb met hem nog een praatje staan maken in Clemont Ferrand 3 jaar terug, hij zat in hetzelfde hotel als wij met de start van Dakar toen ![]() ![]() | |
De_Hertog | zondag 2 april 2006 @ 15:38 |
quote:Het zal ook wel goed komen. Maar verkijk je er niet op, dat is alles wat ik zeg, een oude Lada rijd je niet zomaar mee weg ![]() | |
synthetictherapy | zondag 2 april 2006 @ 15:39 |
Ik weet hoe tatra's eruit zien ja, (niet) Ik zit al vanaf mijn 14de in de auto's, voornamelijk amerikaans klassiek, maar heb een brede smaak;) dus dat komt wel goed. En wat betreft het niet leuk meer vinden van NL, idd het is een drama, helaas, nu is het hier ook niet allemaal perfect hoor maar de mentaliteit en de mogelijkheden en de ruimte maken erg veel goed. | |
JosvG | zondag 2 april 2006 @ 15:40 |
quote:Waarom niet, wat is het probleem daarmee dan? Ik kan me moeilijk voorstellen dat een Lada het van mij zal winnen ![]() Gaat er iemand trouwens een mooie SP maken voor deel 2 op laten we deze gewoon zoals hij er staat? | |
Alexxxxx | zondag 2 april 2006 @ 15:41 |
![]() Tatra ![]() Is er al een Tatra fan-topic? ![]() edit: nee dus: http://forum.fok.nl//fok/search_lite?q=tatra&member=&order=relevance | |
JosvG | zondag 2 april 2006 @ 15:42 |
quote:Niet om het een of het ander, maar ik houd het liever bij een Tatra-vrachtwagen, dat ding is lelijk ![]() | |
De_Hertog | zondag 2 april 2006 @ 15:42 |
quote:Als ik er een heb open ik het ![]() cd's ooit nog gevonden? ![]() | |
De_Hertog | zondag 2 april 2006 @ 15:43 |
quote: ![]() Nu wil ik niet meer met je op vakantie. | |
JosvG | zondag 2 april 2006 @ 15:43 |
Dat topic over die Tatra als plantenbak ![]() ![]() ![]() ![]() | |
synthetictherapy | zondag 2 april 2006 @ 15:44 |
Iedereen die een beetje gevoel heeft voor mechaniek kan zonder problemen met een lada rijden en wat ook al een voordeel is is dat het verkeer hier een stuk minder is als in NL, sowiezo minder gejaagd dus niets om je druk over te maken. Pas bij echt ouse auto's is het wat lastiger, ik heb bijvoorbeeld nog een A ford uit 1927 daar moet je tijdens het wegrijden de ontsteking en brandstoftoevoer regelen, en tegeijk koppelen en sturen en gasgeven , dat is iets lastiger, maar ook niet onmogelijk, dus lijkt mij geen probleem. Ik heb overigens even nagevraagd maar Niva's zijn niet met automaat geleverd, niet dat het technisch onmogelijk is want er zijn genoeg 4wd's die dat wel hebben. | |
JosvG | zondag 2 april 2006 @ 15:45 |
quote: ![]() ![]() Sorry, maar die 3de koplamp midden op de motorkap, en de hele achterkant zo'n beetje verpesten die auto wel heel erg. Maargoed, ik wil dan ook niet naar Litouwen voor een Tatra, maar voor een Niva. | |
Alexxxxx | zondag 2 april 2006 @ 15:46 |
CD gevonden, en mn eigen Tatra is nu gevuld met kalebassen en een pompoen edit: op zich alleen maar moio dat er geen Niva met automaat is... Hoef ik mn vrouw al niet te verbieden er in te rijden ![]() ![]() | |
JosvG | zondag 2 april 2006 @ 15:47 |
Alexxxx, open jij deel 2 trouwens zo, want jij hebt waarschijnlijk de OP nog ergens ofzo. Anders wil ik wel even mijn handen uit de mouwen steken om een nieuwe op te maken. | |
Alexxxxx | zondag 2 april 2006 @ 15:47 |
quote:ik open deel 2 wel, maar wel een verse OP. | |
De_Hertog | zondag 2 april 2006 @ 15:49 |
quote: ![]() ![]() Beter? Niet dat ik deze achterkant niet mooi vind trouwens: ![]() Die haaievin ![]() En veder mag je nog steeds mee hoor ![]() | |
JosvG | zondag 2 april 2006 @ 15:50 |
Die luchthappers op de achterkant ![]() ![]() ![]() Die haaievind ![]() ![]() ![]() De 2de foto vind ik dan nog het mooiste, maar die luchthappers kunnen écht niet. | |
De_Hertog | zondag 2 april 2006 @ 15:52 |
quote:Kunnen niet? Ze moeten wel. Er zit een luchtgekoelde V8 achterin tenslotte. ![]() | |
Blackheart | zondag 2 april 2006 @ 15:54 |
Die luchthappers zijn wel nodig, met die leuke motor achterin. | |
JosvG | zondag 2 april 2006 @ 15:54 |
quote:Dat is dan weer wel een pluspunt, maar waarom kunnen die luchthappers dan niet gewoon onderaan de auto zitten, of iets subtieler verwerkt in ieder geval, dit misstaat echt gruwelijk als je het mij vraagt. | |
synthetictherapy | zondag 2 april 2006 @ 15:56 |
Die tatra's zijn trouwens wel gezochte klassiekers dus daarvan zullen er niet veel aangeboden worden , en waarschijnlijk ook niet binnen het budget, maar vond het vroeger wel mooie en technisch ook interesante auto's, (v8 is altijd goed). Het meest oosterse wat ik heb gehad was een Trabant Cabrio van de oostduitse grenspolitie, dat was erg veel lachen, dat ding rijdt nu ergens in Friesland en wordt dagelijks gebruikt. zal eens kijken of ik daar nog ergens pics van heb. | |
De_Hertog | zondag 2 april 2006 @ 15:57 |
quote:Omdat het een auto uit 1936 (de laatste foto en de foto die Alex plaatste) of 1968 (die andere twee foto's) is. ![]() | |
De_Hertog | zondag 2 april 2006 @ 16:01 |
quote:Bedoel je deze: http://www.speurders.nl/a(...)t0710id06104407.2.99 Slechts 3000 euro. De duurste Trabant ooit. ![]() Overigens ga ik zeker niet perse een mee om een Tatra te halen. Als ik er een vind voor een leuke prijs ga ik er over nadenken, en anders, jammer dan. Overigens is mijn budget wel wat hoger, maar niet de 3000+ die ze er hier voor vragen (603, dan). Maar mocht ik een Lada 1600GL op LPG tegen komen voor een zacht prijsje dan zou dat ook een optie zijn. Of een andere unieke oldtimer. Hoe staat het met de Volga's daar? ![]() | |
JosvG | zondag 2 april 2006 @ 16:02 |
quote:In die tijd hadden de mensen ook al oog voor esthetiek hoor, kijk maar naar de italianen van de 60er jaren ![]() ![]() | |
Alexxxxx | zondag 2 april 2006 @ 16:05 |
deel 2 staat klaar ![]() | |
JosvG | zondag 2 april 2006 @ 16:06 |
quote:Die auto ![]() ![]() ![]() Synthetictherapy, als dat ooit jouw auto is geweest ben je echt mijn held ![]() | |
De_Hertog | zondag 2 april 2006 @ 16:07 |
quote:Heb je ook wel gelijk in. Ach ja, ik vind ze wel mooi, en smaken verschillen natuurlijk nog altijd. Maar nogmaals, uit ga ik een 603 hebben ![]() Goed, weer terug naar Lada's. Als ik in Litouwen geen leuke auto naar mijn smaak kan vinden ga ik misschien gewoon wat onderdelen meenemen. Zo loopt mijn klokje te snel, ik moet het iedere week een minuut of tien terug zetten ![]() | |
De_Hertog | zondag 2 april 2006 @ 16:09 |
quote:Toen ik de advertentie las had ik hem best willen hebben. maar niet voor 3000 euro ![]() | |
Alexxxxx | zondag 2 april 2006 @ 16:09 |
Die Trabant ![]() | |
Alexxxxx | zondag 2 april 2006 @ 16:10 |
God, ik heb echt een schuur nodig om oostblokbrikken in op te slaan over een paar jaar schat ik zo ![]() ![]() | |
JosvG | zondag 2 april 2006 @ 16:10 |
Oja, wat ik nog bijna ben vergeten te vragen. Verkopen ze daar veel losse onderdelen/zijn er veel autosloperijen. Als ik een niva heb wil en een compleet dashboard als reserve meenemen, omdat ik daar een hoop aan ga verbouwen. Dan wil ik dus altijd een (twee?) reserven hebben als er iets fout mocht gaan. Die krengen moeten dus eigenlijk uit sloopauto's komen, omdat het dan geen drol kost. | |
Alexxxxx | zondag 2 april 2006 @ 16:10 |
Het grote Lada-fantopic: deel 2 |