abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35235146
Back by dope demand:

Welkom in het slowchat-topic van het politieke subforum van Fok!. Hier kan gepraat worden over politieke complotjes die niet worden besproken in de topics in POL, of over niet-politieke zaken die óók niet worden besproken in dit subforum, oftewel: het passioneel spuien van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder feitelijke justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws en andere onzin

Moderators:
Sidekick
sizzler
ExtraWaskracht
Tafkahs

IRC
Ook op IRC is POL te vinden. Het kanaal #POL op irc.fok.nl kan altijd gebruikt worden om snel te slowchatten over eigenlijk alles wat hier al wordt gezegd.

Links
Wegwijs in de Nederlandse politiek
Normen & Waarden van het Politieke Forum
[Feedback] Regel hier een strafexpeditie!

Meets
De 4de POL-meet: 1 oktober in Groningen. Komt allen!
De 4de POL-meet: 1 oktober in Groningen. Komt allen! deel 2
4e POL meet in Groningen: Napraattopic

Vorige delen
December 2002 tot en met december 2003
Januari 2004 tot en met juni 2004
Juli 2004 tot en met december 2004
Januari 2005 tot en met juni 2005
Juli 2005 tot en met december 2005
Januari 2006 tot en met juni 2006
Juli 2005 tot en met december 2006
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_35235203
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 21:08 schreef Johan_de_With het volgende:
Ik vind ''geitenneukers'' overigens een belachelijke term, maar ik begrij[ Extra Waskracht best.
Niks mis met een geit op z'n tijd. Geiten zeuren in ieder geval niet over romantiek.

Snel tevreden, alleen een beetje glijmiddel en je kan los.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_35235218
Gaan mooi rap vandaag.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_35235259
Jij laat teveel het oor hangen naar Paulus-Yde.
pi_35235299
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 21:17 schreef Johan_de_With het volgende:
Jij laat teveel het oor hangen naar Paulus-Yde.
Hij heeft niet alleen een vervelende naam.
Donner 1
Donner 2
Streng!
  zaterdag 18 februari 2006 @ 21:19:52 #6
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_35235375
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 21:19 schreef Finder_elf_towns het volgende:
hihi
Aanstekelijk.
pi_35235554
Dit is ECHT HEEEL ZORGELIJK
quote:
Op jacht naar snel geld achter de dijken

Angelsaksische zwerfkapitalisten en beleggingsfondsen gaan bonkend van deur tot deur

Eerst was het VNU, daarna was het supermarktketen Laurus, deze week was het industrieel conglomeraat Stork. Ongeduldige Britse en Amerikaanse geldbeheerders voeren de druk op Nederlandse bedrijven op. Ze willen geld zien.

Ze hebben ’t geld. Ze hebben ’t jachtinstinct. En ze hebben ’t tij mee.

Amerikaanse en Britse zwerfkapitalisten, die over de wereld struinen op zoek naar snel rendement, bonken op de deur. Nederland heeft hen wat te bieden. Bedrijven hebben de luiken open gegooid. Meer transparantie. Meer macht voor aandeelhouders. Meer Angelsaksische verhoudingen. Topmanagers geven beleggerswensen de voorrang, zie de overname van detailhandelsconcern Vendex KBB en de samenvoeging van de zusterbedrijven Koninklijke Olie en Shell.

En nu is het raak. Afgelopen week capituleerde het industriële conglomeraat Stork. Na gesprekken met twee zwerfkapitalisten, de Amerikaanse Paulson & Co en de Britse Centaurus, zette Stork zichzelf in de etalage. De koers, die vorig jaar al bijna 40 procent was opgelopen, steeg op één dag nog eens met 15 procent.

Het zat er aan te komen. Eind 2003 hadden Amerikaanse en Britse professionele beleggers samen 30 procent van de Stork-aandelen, eind vorig jaar was dat percentage gestegen tot 72, zo blijkt uit Storks jaarverslag. Vorig jaar blokkeerden anonieme Amerikaanse beleggers meer macht voor de directie.

Dat was een teken aan de wand.

Net als het nieuws dat Centaurus begin 2005 5 procent kocht van de Stork-aandelen. Centaurus zat de laatste maanden in Nederland op ramkoers met de directies van onder meer Pinkroccade en Versatel. Ook Paulson weet van wanten. De firma vecht in Canada een machtsstrijd uit met staalbedrijf Algoma. De inzet? Extra geld uit diens volle kas.

Geld trekt geld aan. Een volle kas is zo’n kenmerk waar zwerfkapitalisten op loeren als zij de gegevens van duizenden ondernemingen op hun beeldschermen de revue laten passeren.

Een volle kas zegt: sanering in gang gezet. Actie.

Een volle kas zegt ook: kans op extra dividend. Kans op inkoop van aandelen. Twee stimulansen voor de beurskoers.

Stork heeft zo’n volle kas: 211 miljoen euro. Informatieleverancier VNU ook. Begin 2005 2,8 miljard euro, zes maanden later: 1,5 miljard.

De kas trok de aandacht van beleggingsfondsen. De beheerder van het Fidelity Special Situations beleggingsfonds kocht voor zo’n 84 miljoen euro aandelen VNU, zo blijkt uit zijn rapportage. Fidelity European Fund kocht voor ruim 50 miljoen euro VNU-aandelen. Het Fidelity European Aggressive Fund kocht voor 17 miljoen euro VNU.

In tegenstelling tot de zwerfkapitalisten, die grote belangen in een klein aantal bedrijven nemen, kopen de beleggingsfondsen kleinere belangen in een groot aantal bedrijven. De beleggingsfondsen worden steeds groter, zo ook hun pakketten. Opeens bleken zo’n dertig beleggingsfondsen van Fidelity samen 15 procent van VNU te hebben.

Speculeerden zij op extra uitkeringen uit de kas? Zij rekenden zeker niet op de miljardenovername door VNU van branchegenoot IMS Health. Toen kwam zwerfkapitalist Knight Vinke Asset Management ten tonele. Knight Vinke jut ondermaats bestuurde bedrijven op om beter hun best te doen. Knight Vinke kanaliseerde sluimerend ongenoegen tegen de overname. Met steun van Fidelity. Met steun van Templeton, een andere beheerder van beleggingsfondsen.

Gevolg: geen overname, bestuursvoorzitter Rob van den Bergh van VNU weg, zeven opkopers doen een bod op VNU. Onder hen: Alpinvest.

De verkoopplannen van Stork en VNU tekenen de jacht achter de dijken. Jacht op extra rendement door beleggingsfondsen. Jacht op snel geld door financiële ‘stropers’ als Centaurus en Paulson. En jacht op bedrijfsovernames van een legertje financiële opkopers. Een van de grootste ter wereld is het Nederlandse Alpinvest, dat over ruim 30 miljard euro beschikt. Alpinvest krijgt zijn miljarden van het pensioenfonds voor Nederlandse ambtenaren en leraren (ABP) en van het pensioenfonds voor Nederlandse werknemers in zorg en welzijn (PGGM).

De belangen van de geldgiganten lopen soms naadlloos in elkaar over. De zwerfkapitalisten doen het voorbereidende werk. Zij voeren de druk op managers op om beleggersvriendelijk beleid te voeren. Zij sturen brieven, ze komen langs, ze proberen de media voor hun karretje te spannen, zij huren adviseurs die extra argumenten aanvoeren.

Ze kunnen rekenen op de stille steun van de beleggingsfondsen. De beheerders van de kleine vermogens van de grote massa profiteren mee van de acties, zoals de 15 procent koerswinst van Stork op één dag. Of een bod inclusief overnamepremie. Een kolfje naar de hand van opkopers als Alpinvest.

Stork en VNU zijn niet de enige Nederlandse bedrijven op de wildbaan. Bij detailhandelsbedrijf Vendex KBB was het twee jaar geleden al raak. Voedingsbedrijf CSM ligt ook onder vuur. Supermarktketen Laurus verkoopt onder druk twee van de drie ketens.

Succes voedt succes. Elke geslaagde interventie vergroot het zwerfkapitaal. En Amerikaanse beleggingsfondsen zwemmen in het geld. Amerikanen staken vorig jaar 31 miljard dollar in binnenlandse beleggingsfondsen. Beheerders van fondsen die buiten de Verenigde Staten beleggen kregen het drievoudige toegestopt: 105 miljard.

Het credo van John Paulson, oprichter en chef van vermogensbeheerder Paulson & Co die afgelopen week industrieel conglomeraat Stork in de hoek dreef, zegt alles. ‘Niet opgeven, niet opgeven, nooit opgeven.’ Paulson & Co, opgericht in 1994, beheert inmiddels, omgerekend, 3,1 miljard euro. Zijn vak: slim handelen op de financiële markten, voortdurend ondergewaarde beleggingen zoeken en willen winnen, tot in de rechtszaal toe. Medio 2004 stapte Paulson naar een Duitse rechter om een bod op chemiebedrijf Celanese te bevechten. Te laag, zei hij. Een aandeelhoudersvergadering van Celanese duurde 24 uur. Een vertegenwoordiger van de firma Paulson praatte 90 minuten.

Paulson & Co is een van de duizenden zwerfkapitalisten. Zij struinen de wereld af naar het hoogste rendement. Hun nieuwe eldorado: Europa. Ze zijn rijk en huren topadvocaten en adviseurs om hun doel te bereiken. Ze moeten wel. Zelf zijn zij georganiseerd volgens het Mexicaanse leger-model: veel generaals, weinig manschappen.

Zwerfkapitalisten steken overal hun neus in, maar houden niet van pottekijkers. Paulsons website is zwart met een login-vakje voor klanten. Centaurus, een Brits zwerffonds dat Stork ook onder druk zet, biedt iets meer. Centaurus trok in Nederland de laatste tijd de aandacht met acties bij Pinkroccade, Versatel en CSM. Centaurus biedt met de Australische bank Macquarie op de Britse beurs. Een verslaggever van de Daily Telegraph die zich na het bod bij het Centaurus-kantoor aan Cavendish Square in Londen meldde kreeg te horen:„Het spijt me, maar niemand van Centaurus is beschikbaar om waarover dan ook maar te praten.”
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_35235566
quote:
Ehm? Begrijp je dat hij belachelijke termen gebruikt
.
pi_35235593
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 21:24 schreef George-Butters het volgende:
[..]

[/b]
Ja, uit de NRC van vandaag, niet?
pi_35235635
quote:
[..]

[/b]
waarom is dat zorgelijk? Aaseters heb je toch overal en altijd?
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_35235678
quote:
[..]

[/b]
Moet ik een topic hierover in NWS of in POL openen?
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_35235711
Wetenschap

In hippocampus bij ratten

Brein spoelt leerervaring direct terug

Door onze redactie wetenschap

Rotterdam, 14 febr.

Onmiddellijk na een nieuwe ervaring speelt het brein van een rat die nieuwe ervaring achterstevoren af, hoogstwaarschijnlijk als onderdeel van een leerproces. Dit terugspoelmechanisme is een geheel nieuw verschijnsel in het geheugenonderzoek.

De ontdekking werd gedaan bij ratten bij wie de activiteit van hersencellen in de hippocampus voortdurend werd gevolgd. De ratten renden heen en weer in een renbaan waarbij aan iedere kant telkens nieuw voedsel werd neergelegd. Het is een bekende experimentele opzet, maar tot nu toe had nog nooit een onderzoeker zich afgevraagd waarom de ratten tussen het eten van dat voedsel en het terugrennen naar de andere kant zo vaak een seconde ‘niets’ lijken te doen. Hooguit krabben de ratten zich even, of zwaaien ze hun snorharen heen en weer.

Twee onderzoekers van het Massachusetts Institute of Technology, David Forster en Matthew Wilson, hebben nu ontdekt dat tijdens dat rustmoment zenuwcellen in de hippocampus de activiteit herhalen die ze vertoonden tijdens het zojuist afgelegde loopje, maar dan in omgekeerde volgorde. Dit terugspoel-effect is veel duidelijker na het rennen over een onbekende baan dan over een bekende baan – een directe aanwijzing dat dit terugspoelmechanisme verband houdt met een leerproces.

Forster en Wilson rapporteren hun bevindingen in een artikel dat het wetenschappelijk tijdschrift Nature gisteren versneld publiceerde op zijn website. Het is niet onwaarschijnlijk dat het leerproces dat nu bij rattenhersenen is gevonden een vrij algemeen zoogdierverschijnsel is en zich dus ook bij mensen afspeelt.

De hippocampus is een zeepaardvormig hersenorgaan dat min of meer onder de grote hersenen ligt. Het is betrokken bij de vorming van nieuwe herinneringen, vooral wanneer die het leren van ‘opeenvolgende bewegingen’ betreft, zoals het ontdekken van een nieuwe omgeving.

Dat ratten onmiddellijk en achterstevoren hun ervaring opnieuw afspelen komt als een verrassing, maar Forster en Wilson schrijven in hun Nature-artikel dat in neurologische leertheoriën deze terugspoeltechniek al wel was voorgesteld als een uitstekende methode om vanuit een positieve uitkomst (in dit geval het voedsel aan het einde van een renbaan) die ‘positieve beoordeling’ vast te leggen in de sequenties die er onmiddellijk aan vooraf gingen. Normaliter doven de sporen van die zenuwactiviteit snel uit.
  zaterdag 18 februari 2006 @ 21:28:29 #15
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_35235719
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 21:13 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Ehm? Begrijp je dat hij belachelijke termen gebruikt
Dat ik het gebruik? Ik heb die term niet gebruikt.
pi_35235797
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 21:26 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

waarom is dat zorgelijk? Aaseters heb je toch overal en altijd?
De zucht naar hoge winsten zorgen voor problemen op de lange termijn. Een overdreven focus op kosten levert problemen op werkvloer. Geen investeringen in machines, nieuwe technologie en het uitknijpen van personeel.

Genoeg voorbeelden in de Angelsaksische landen.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_35235826
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 21:25 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Ja, uit de NRC van vandaag, niet?
inderdaad.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_35235848
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 21:30 schreef George-Butters het volgende:

[..]

De zucht naar hoge winsten zorgen voor problemen op de lange termijn. Een overdreven focus op kosten levert problemen op werkvloer. Geen investeringen in machines, nieuwe technologie en het uitknijpen van personeel.

Genoeg voorbeelden in de Angelsaksische landen.
Maar die ontwikkeling is toch al ingezet sinds Thatcher ofzo
  zaterdag 18 februari 2006 @ 21:33:45 #19
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_35235893
Drink 't beer es 't kaad is
Drink 't kaad, drink 't kaad
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_35235902
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 21:31 schreef George-Butters het volgende:

[..]

inderdaad.
Er stond een klein artikel met ene Lakeman naast dat volgens mij hiermee verband hield.
pi_35235978
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 21:32 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Maar die ontwikkeling is toch al ingezet sinds Thatcher ofzo
Nee man wat heeft Thatcher ermee te maken?

Het heeft te maken met de manier waarop gedacht wordt over het belang van aandeelhouders.
In de VS; Enron, grote autofabrikanten, een paar supermarkten van Ahold. Noem maar op.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_35236028
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 21:36 schreef George-Butters het volgende:

[..]

Het heeft te maken met de manier waarop gedacht wordt over het belang van aandeelhouders.
In de VS; Enron, grote autofabrikanten, een paar supermarkten van Ahold. Noem maar op.
Hij kan geen kwaad doen.
pi_35236039
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 21:33 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Er stond een klein artikel met ene Lakeman naast dat volgens mij hiermee verband hield.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_35236115
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 21:27 schreef George-Butters het volgende:

[..]

Moet ik een topic hierover in NWS of in POL openen?
Hoort een topic hierover in POL of in NWS????

Dit is de homebase voor 5 mods en niemand die me een antwoord geeft.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_35236249
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 21:36 schreef George-Butters het volgende:

[..]

Thatcher begon met het liberaliseren van overheidsdiensten en het snoeien in verlieslijdende sectoren. Ze sloot o.a. de kolenmijnen, waardoor er duizenden mensen op straat kwamen te staan.

Ze heet niet voor niets 'the iron lady'.
pi_35236266
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 21:40 schreef George-Butters het volgende:

[..]

Hoort een topic hierover in POL of in NWS????

Dit is de homebase voor 5 mods en niemand die me een antwoord geeft.
Doe maar daar waar je denkt dat je de meeste slagingskans hebt. Het maakt mij niet uit.
pi_35236293
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 21:37 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Hij kan geen kwaad doen.
pi_35236312
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 21:45 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Thatcher begon met het liberaliseren van overheidsdiensten en het snoeien in verlieslijdende sectoren. Ze sloot o.a. de kolenmijnen, waardoor er duizenden mensen op straat kwamen te staan.

Ze heet niet voor niets 'the iron lady'.
Overheidsbedrijven hebben er over het algemeen minder last van. Ik heb het hier over private instellingen. Maar ook bijvoorbeeld een KPN heeft hier last van.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_35236368
Interessant:
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 21:20 schreef BdR het volgende:

[..]

Klopt ik wijs nog een keer op dit artikel: Zelfbezwangering (Buis & mening)
[..]

uit de Vara TV magazine 4-2006, ingescanned
Zelfbezwangering (bladzijde 1)
Zelfbezwangering (bladzijde 2)
pi_35236419
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 21:47 schreef George-Butters het volgende:

[..]

Overheidsbedrijven hebben er over het algemeen minder last van. Ik heb het hier over private instellingen. Maar ook bijvoorbeeld een KPN heeft hier last van.
Het moet ergens beginnen natuurlijk. De KPN was vroeger gewoon PTT telecom.

Ik denk dat je zorgen te maken hebben met de dienstenrichtlijn van Bolkenstein. Het hangt gewoon in de lucht dat er een uitbuitcultuur aan het ontstaan is.
pi_35236469
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 21:50 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Het moet ergens beginnen natuurlijk. De KPN was vroeger gewoon PTT telecom.

Ik denk dat je zorgen te maken hebben met de dienstenrichtlijn van Bolkenstein. Het hangt gewoon in de lucht dat er een uitbuitcultuur aan het ontstaan is.
Als ik het goed begrepen heb moeten bijvoorbeeld Polen in Nederland evenveel betaald krijgen als Nederlandse werknemers.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_35236552
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 21:51 schreef George-Butters het volgende:

[..]

Als ik het goed begrepen heb moeten bijvoorbeeld Polen in Nederland evenveel betaald krijgen als Nederlandse werknemers.
Welk nut dient het dan om Polen hiernaartoe te halen dan? Dat rijmt dan toch niet.
Floripas had er een goed topic over geopend trouwens, Dienstenrichtlijn ramp voor Nederland
pi_35237097
pi_35237246
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 22:01 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
I'll raise you with:

pi_35237568
''Blijf op de airport, bij de luggage claim, ze komen je een cellulair brengen.''
pi_35237583
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 22:15 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

[tvtip] Andries Knevel met Jan Marijnissen
O o, ha ha.
Heeft Jan M voor mekaar gekregen. Anders werd ie gewoon ergens achteloos weggestopt en had je nooit kunnen weten dat het de tong van Johan was
pi_35237619
Volgens mij heeft Joran Nathalee's lippenstift op.
pi_35237625
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 21:53 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Welk nut dient het dan om Polen hiernaartoe te halen dan? Dat rijmt dan toch niet.
Floripas had er een goed topic over geopend trouwens, Dienstenrichtlijn ramp voor Nederland
Interessant topic
Ik heb me er eigenlijk nog lang niet voldoende in verdiept. Maar zoals Floor het neer gezet heeft
heb je hier inderdaad een aantal grote nadelen.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_35237877
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 22:20 schreef George-Butters het volgende:

[..]

Interessant topic
Ik heb me er eigenlijk nog lang niet voldoende in verdiept. Maar zoals Floor het neer gezet heeft
heb je hier inderdaad een aantal grote nadelen.
zekers. Het is een complex geheel met heel veel valkuilen. Overigens was de NEE stem tegen Europa geen nee tegen de Bolkensteinrichtlijn, maar maakte het de implementatie wel lastiger.
pi_35237947
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 22:20 schreef Johan_de_With het volgende:
Volgens mij heeft Joran Nathalee's lippenstift op.
Wat slecht...maar goed, ik kan niet zeggen dat ik hem volledig vertrouw.
pi_35238112
quote:
Niemand reageert
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_35238337
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 22:34 schreef George-Butters het volgende:

[..]

Niemand reageert
Wel waar. Goed topic
pi_35238582
quote:
Spotten met J. de W. is spotten met de Ware Vrijheid.

Een goedenavond overigens.
pi_35238604
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 22:44 schreef LodewijkNapoleon het volgende:

[..]

Spotten met J. de W. is spotten met de Ware Vrijheid.

Een goedenavond overigens.
Hoezo, ze hadden z'n tong toch niet op een stokje geprikt
pi_35238732
1 topic te laat, maar goed:
quote:
carnaval in t noorden, dat is n feest mit pit
van veendam noar olle pekel, elkenain dut mit
van hoogezand tot sappemeer
van grönnen tot an stad
elkenain gaait plat

op de eerste lp-versie zingt Rinus:
oom rieks dij was ontsloagen doar bie avebe
hai zat moar aals te kloagen en hij was nait half tevree
moar nou werd hai weer vrolijk mit carnaval in t zicht
en zulfs bie dit refrain holt hai zien bek nait dicht

het gaait nait aal te best mit de grunneger fc
moar dat ligt an t seizoen en dat wordt wel weer oké
want zo rondom carnaval din kriegen ze smoak te pakken
en dai aandere voetbalclubs dai kinnen goan zakjes plakken!

de oom van rooie rinus is buschauffeur in stad
as hai over de grode maarkt scheurt goan alle fietsers plat
lest had e ain te pakken in de buurt van v&d
en alle mensen in de bus dai zongen toun tevree

oom rieks en tante greta oet oosterhogebrug
dai mozzen ains noar stad tou en doarnoa ook weer terug
ze stonden op zuderdaip in hun dikke slee
oom rieks zee:' hou in hemelsnoam kommen wie bie v&d?'

de zesde keer op t zuderdaip zee greta tot heur man:
'man dat is gain doun hier mit dat circuloasieplan
van al dai domme pielen roak ik doaneg in de war

ik koop veurtoan mien pinda's weer gewoon bie onze spar!

lutje jan
olle kloas
en din nog netuurlek de overbuurvraauw van
mien zwoager zien dochter oet wirdumerdraai
dai kreeg in december al kriebel in t gat
en is nou nog steeds an de zwier en de zwaai
en is t nog laang nait zat!
pi_35238820
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 22:45 schreef Tafkahs het volgende:
Hoezo, ze hadden z'n tong toch niet op een stokje geprikt
Hoe weten ze trouwens zo zeker dat het niet de tong van Cornelis was?
pi_35239017
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 22:50 schreef LodewijkNapoleon het volgende:

[..]

Hoe weten ze trouwens zo zeker dat het niet de tong van Cornelis was?
Dat zei de man in het donkere steegje
pi_35239884
ik peer 'm maar weer es. Sidekick waakt over u
pi_35240087
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 23:12 schreef Tafkahs het volgende:
ik peer 'm maar weer es. Sidekick waakt over u
Welnu, het beste dan maar weer.
  zaterdag 18 februari 2006 @ 23:20:55 #54
93744 Finder_elf_towns
pi_35240187

"Ze zien ons als tweederangs burgers"

....
pi_35240938
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 23:20 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Ha Petrus Romanus!

Wat vind jij van Rusland's meest recente bedoeling t.o.v. Hamas? Wat hebben ze daar nou voor direct strategisch belang bij?

Gog?
  zaterdag 18 februari 2006 @ 23:44:26 #56
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_35240994
wat n eikel die putin.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_35241117
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 23:44 schreef DionysuZ het volgende:
wat n eikel die putin.
  zaterdag 18 februari 2006 @ 23:49:44 #58
93744 Finder_elf_towns
pi_35241185
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 23:42 schreef LodewijkNapoleon het volgende:

[..]

Ha Petrus Romanus!

Wat vind jij van Rusland's meest recente bedoeling t.o.v. Hamas? Wat hebben ze daar nou voor direct strategisch belang bij?
[afbeelding]
Gog?
De houding van Rusland is geheel gebaseerd op kortzichtige machtsspelletjes die als oogmerk hebben de macht van amerikanen in te perken. Iets wat de russen op deze manier nooit zal lukken, omdat de hele moslim-kliek in het midden-oosten zowel de russen als de amerikanen als de Israel-ondersteunende vijand zien.

De tweede optie is dat de russen daadwerkelijk geloven in een vredesproces samen met Hamas. Maar dat is zowel idioot als ondenkbaar.
pi_35241762
Ik vrees voor optie nr.3, maar ben tevens realistisch genoeg om dat niet aan de grote klok te hangen, time will tell.

Ik ga er weer van tussen, nog een stukje over Willehadus dat ik vandaag vond:
quote:
Brits Friezenkind
Nadat de Friezen Bonifatius in 754 met een bijlslag van het leven hadden beroofd, viert het barbarisme in het noorden van ons land weer hoogtij. Hoe anders is het in Engeland en Ierland waar de kloosters juist in die tijd tot grote bloei komen. De zendingsdrang van de monniken kent letterlijk en figuurlijk geen grenzen. Toen de grote apostel Bonifatius in Dokkum werd vermoord, was de kleine Willehad amper negen jaar oud. De jongen zag het vrome leven van de monniken om hem heen en wilde als kind al missionaris worden. De heilige Alcuin ontfermt zich over Willehad, die - eenmaal dertig jaar oud - door aartsbisschop Egbert tot priester wordt gewijd. De jonge priestermonnik, die niet wil dat de marteldood van Bonifatius voor niets is geweest, krijgt als volgeling van Sint-Benedictus van koning Alchred toestemming naar het continent te varen.

De Friezen staan aanvankelijk niet erg te wachten op de wat al te ijverige monnik. Toch weet Willehad al snel de nodige sympathie te wekken. Zijn altijd aanwezige wil om te helpen en zijn sobere manier van leven wekken groot ontzag. Als Willehad de Louwerszee oversteekt, heeft hij beduidend minder succes. Hij beproeft zijn geluk in Drenthe, waar hij enkele heidense tempels tot kerken weet om te vormen. Dan worden zijn leerlingen iets te overmoedig: zij beginnen - tot woede van de Friezen - in het openbaar afgodenbeelden te vernietigen en zelfs tempels in brand te steken. De verontwaardiging is zo groot dat de Friezen met zwaarden en knuppels op Willehad en zijn helpers afstormen. Een dodelijk slag met het zwaard glijdt echter langs de leren riem van een reliekkast naar beneden. Willehad kan goed rennen en ontkomt ternauwernood aan zijn belagers.

Intussen heeft ook Karel de Grote van de apostel gehoord. Hij ziet de missionarissen die de heidenen tot 'inkeer' brengen graag. Niet dat Karel de Grote nou zo'n brave en vrome jongen is, maar de gekerstende heidenen kan hij veel gemakkelijker onder de duim houden dan die barbaren. Christenen belijden immers de liefde en mogen niet doden.

Op zijn verzoek reist Willehad naar het gebied tussen de rivieren de Weser en de Elbe. Met veel succes brengt hij de Saksen het Evangelie en na niet al te lange tijd kan hij beginnen met het bouwen van kerken. Maar wanneer koning Widukind in 778 in opstand komt, moet hij toch weer vluchten. Tijdens een bedevaart naar Rome ontmoet hij paus Adrianus I en Pepijn de Kleine, de zoon van Karel de Grote.

Willehad, die het rennen moe begint te worden, reist vervolgens naar de abdij van Echternach om daar een rustig monnikenleven te leiden. Hij kopieert boeken, vertaalt brieven van Paulus terwijl tegelijkertijd, koning Widukind en zijn heidenen door de legers van Karel de Grote tot bezinning worden gebracht en zich laten dopen.

Hierop keert Willehad terug naar zijn missiegebied, waar hij op 13 juli 787 in Worms tot bisschop wordt gewijd, waarna hij Bremen kiest om zijn zetel te vestigen. De nieuwe bisschop laat een kathedraal bouwen die hij op Allerheiligen, 1 november 789, inwijdt ter ere van Sint-Petrus.

Voor God is het dan genoeg. Bisschop Willehad vertrekt enkele dagen na zijn wijding nog voor een nieuwe missiereis, maar wordt ziek. Op 8 november bezwijkt hij in Pleccatesheim aan de hoge koorts en wordt daar begraven. Zijn opvolger Willericus brengt de relieken over naar een kapel in de kathedraal van Bremen. Tijdens de Reformatie gaan deze bij een brand verloren.

Willehad raakt vervolgens in de vergetelheid, maar zo'n honderd jaar geleden, in 1901, wordt de verering in de bisdommen Munster, Osnabrück en Paderborn heringevoerd. Zijn gedachtenis wordt gevierd op 8 november.
bron:http://www.katholieknieuwsblad.nl/actueel20/kn2006u.htm
Truste!
  zondag 19 februari 2006 @ 00:25:33 #60
93744 Finder_elf_towns
pi_35242399
quote:
Op zondag 19 februari 2006 00:07 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Ik vrees voor optie nr.3, maar ben tevens realistisch genoeg om dat niet aan de grote klok te hangen, time will tell.
Ik denk dat jij dezelfde reden bedoeld als die ik in gedachten heb, maar aangezien mensen slecht nieuws liever niet willen horen is het beter dat de russen zichzelf ontmaskeren.
  zondag 19 februari 2006 @ 01:09:50 #61
93744 Finder_elf_towns
pi_35243588
Oeps, dat is 1 sherry teveel
  zondag 19 februari 2006 @ 07:26:28 #62
93744 Finder_elf_towns
pi_35246883
G*dv*rd*mm* zeg, die prutsers van Gamert (Geenstijl) kunnen nog niet eens een lijstje minimum hardware eisen correct overnemen.

zondag 19 februari 2006 @ 09:40:46 #63
93744 Finder_elf_towns
pi_35248099

Spijkerman boerde goed gister, 50.000 kijkers meer dan vorige week.
  zondag 19 februari 2006 @ 11:17:01 #65
93744 Finder_elf_towns
pi_35248415
Ik heb nog nooit naar koppensnellers gekeken.
pi_35249354
quote:
Op zondag 19 februari 2006 10:55 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]

Spijkerman boerde goed gister, 50.000 kijkers meer dan vorige week.
Leuk voor 'em .

Zalm nu bij Buitenhof .
  zondag 19 februari 2006 @ 12:13:53 #68
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_35249567
quote:
Op zondag 19 februari 2006 12:04 schreef Airelle het volgende:

[..]

Leuk voor 'em .

Zalm nu bij Buitenhof .
Heee je leeft nog
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_35249885
quote:
Op zondag 19 februari 2006 12:09 schreef pberends het volgende:
Sternstunder Der Volksmuzik.
quote:
1. Strophe

Wenn ich in Deine Augen schau', und Du in meine Augen schaust,
was ist dann, was ist dann?
Wenn ich in Deinem Herz was bau', und Du in meinem Herz was baust,
Wenn ich auf Deiner Haut was spuer', und Du auf meiner Haut was spuerst,
Wenn Du in meinem Blick was ahnst, mit mir die ganze Nacht verplanst,
was ist dann?

1. Refrain

Dann macht das baeng, boom, baeng, beide, die verfuehren.
Baeng, boom, baeng, beide, die hier spueren.
Baeng, boom, baeng, wir sind die Gewinner.
Baeng, boom, baeng, wir sind liebestolle Spinner.

2. Strophe

Wenn ich dann sag', geh'n wir zu mir, und Du dann sagst, Hauptsache "wir",
Wenn Du mir dann den Mund verschliesst, ins Herz hinein das Blut mir schiesst,
was ist dann?

2. Refrain

3. Strophe

Wenn ich mit Dir beim Fruehstueck bin, und ganz vertraeumt von morgen spinn',
was ist dann?
Wenn's Dir genauso geht wie mir, dann kommt ein neuer Name an die Tuer.
Dann macht das baeng, boom, baeng, oh la la baeng, boom, baeng.

3. Refrain

Baeng, boom, baeng, baeng, boom, baeng.

4. Refrain

Baeng, boom, baeng, baeng, boom, baeng.
pi_35249939
tja, Zalm..
pi_35250141
Maatregelen tegen alcoholgebruik, tabakgebruik en drugs... waren dat niet allemaal voorstellen van VVD-minister Hoogervorst???
  zondag 19 februari 2006 @ 12:36:10 #72
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_35250238
quote:
Op zondag 19 februari 2006 01:09 schreef Finder_elf_towns het volgende:
sherry
dude.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  zondag 19 februari 2006 @ 12:37:07 #73
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_35250271
Ik wil trouwens weer iemand laten bannen. Het is alweer zo'n 6 maanden geleden.
Als ik nog langer droog sta kan ik er net zo goed mee ophouden.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_35250308
En die rokers die doodgingen waren bijna allemaal toch al bejaard of niet. Boeiend dat ze wat eerder doodgingen .
pi_35250426
quote:
Op zondag 19 februari 2006 12:33 schreef pberends het volgende:
Maatregelen tegen alcoholgebruik, tabakgebruik en drugs... waren dat niet allemaal voorstellen van VVD-minister Hoogervorst???
Het heeft allemaal te maken met carriere
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')