Onmogelijk. Je hebt bijvoorbeeld La Louvière - Club Brugge, een partij die gefraudeerd zou zijn door LaLou en die door Club Brugge gewonnen werd. Club Brugge won die uiteindelijk met 0-2. Als je dan die drie punten aftrekt, eindigt het op het einde van het seizoen samen met Anderlecht op de eerste plek. Je kan Anderlecht dan toch moeilijk de titel gaan geven? Club Brugge heeft bijvoorbeeld zijn laatste wedstrijd gespeeld in de wetenschap dat het al kampioen was en heeft met een veredeld B-elftal verloren op Sint-Truiden, moet je dat dan ook gaan herspelen?quote:Per bewezen gefraudeerde wedstrijd de ploegen hun punten aftrekken , het klassement opnieuw berekenen, en de betrokkenen een schadevergoeding laten betalen die gelijk staat aan de geschatte misgelopen inkomsten ? (door tv-gelden (op basis van klassement) , europees voetbal misgelopen, ...) ?
Ik spreek niet over de ploegen straffen die de punten kregen hé, ik spreek simpelweg over de andere ploegen "vergoeden" voor de mogelijk misgelopen inkomsten daardoor. Stuur maar deurwaarders op die ploegen en mensen af, wring er maar de laatste euro die ze hebben uit, en verdeel ze dan onder de ploegen die er mogelijk of allicht schade door geleden hebben ...quote:Op zaterdag 18 februari 2006 14:01 schreef Heero87 het volgende:
In het laatste topic door Joost-mag-het-weten:
[..]
Onmogelijk. Je hebt bijvoorbeeld La Louvière - Club Brugge, een partij die gefraudeerd zou zijn door LaLou en die door Club Brugge gewonnen werd. Club Brugge won die uiteindelijk met 0-2. Als je dan die drie punten aftrekt, eindigt het op het einde van het seizoen samen met Anderlecht op de eerste plek. Je kan Anderlecht dan toch moeilijk de titel gaan geven? Club Brugge heeft bijvoorbeeld zijn laatste wedstrijd gespeeld in de wetenschap dat het al kampioen was en heeft met een veredeld B-elftal verloren op Sint-Truiden, moet je dat dan ook gaan herspelen?
Lekker handig dat ze dat vtv aankondigenquote:Op zaterdag 18 februari 2006 13:57 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Andere clubs staan in wachtrij van het parket
za 18/02/06 - Na Lierse mogen ook spelers van Germinal Beerschot, Sint-Truiden en La Louvière een bezoekje verwachten van het parket. Dat meldt De Morgen
"Het voorbereidende werk is klaar. We gaan dit dossier nu systematisch afwerken", zegt Jos Colpin van het parket.
Over de planning wil het gerecht niets kwijt, maar De Morgen weet dat speurders mogelijk volgende week al bij Germinal Beerschot zullen aankloppen.
Het gerecht verhoorde eerder al Germinalspelers Luciano, Cruz en Messoudi als getuige.
"Mogelijk beschikt het parket nu wel over belastend materiaal", schrijft DM.
Men zal het er wel niet bij laten.....neem het van mij aan er komen nog rechtzaken van .... dit kan niet anders !!!quote:Op zaterdag 18 februari 2006 14:01 schreef Heero87 het volgende:
In het laatste topic door Joost-mag-het-weten:
[..]
Onmogelijk. Je hebt bijvoorbeeld La Louvière - Club Brugge, een partij die gefraudeerd zou zijn door LaLou en die door Club Brugge gewonnen werd. Club Brugge won die uiteindelijk met 0-2. Als je dan die drie punten aftrekt, eindigt het op het einde van het seizoen samen met Anderlecht op de eerste plek. Je kan Anderlecht dan toch moeilijk de titel gaan geven? Club Brugge heeft bijvoorbeeld zijn laatste wedstrijd gespeeld in de wetenschap dat het al kampioen was en heeft met een veredeld B-elftal verloren op Sint-Truiden, moet je dat dan ook gaan herspelen?
quote:Op zondag 19 februari 2006 16:06 schreef Heero87 het volgende:
Het hoeft echt niet gekker te worden:
"Ye organiseerde seksfeestjes voor spelers"
![]()
Hoeren die 20.000¤ kregen?quote:Op zondag 19 februari 2006 16:06 schreef Heero87 het volgende:
Het hoeft echt niet gekker te worden:
"Ye organiseerde seksfeestjes voor spelers"
![]()
Vanuit Azie?quote:Op maandag 20 februari 2006 00:39 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Alleen op de Oostenrijkse derby Sturm Graz-Grazer AK werd zwaar ingezet.
Nee.quote:Op maandag 20 februari 2006 01:05 schreef MaxPower het volgende:
is hier al ter sprake gekomen dat ook Willem II off the record genoemd wordt als mogelijk onderdeel van het omkoopschandaal?
Ik weet de bron van dit stuk niet, helaas.quote:Belgische media berichtten afgelopen week volop over een Chinees goksyndicaat dat de hoogste klasse van het profvoetbal bij onze zuiderburen in zijn greep zou hebben. De link met andere Europese competities lijkt een feit. De naam van voetbalvereniging ‘Willem II’ duikt veelvuldig op bij zowel verdachten als getuigen.
Chris van Abeele, journalist van het in België gerenommeerde programma ‘Panorama’, vertelde afgelopen donderdagavond in ‘Netwerk’ over de bevindingen van zijn zoektocht naar corruptie in het Belgische voetbal.
Met name de club ‘La Louviere’ bleek een gewild object voor goklustige Chinezen. Dat de club in handen is van de schimmige Chinees ‘Zheyun Ye’, was voor van Abeele een eerste aanwijzing.
Navraag bij het populaire Britse gokkantoor ‘Betfair’(what’s in a name?!!) leverde vervolgens nog meer onthutsende resultaten op. Zo was de inzet op een verlies van ‘La Louviere’ sinds het aantreden van ‘Ye’ het tienvoudige geworden. Met name uit Aziatische landen werd veel ingezet op de bewuste wedstrijden. Voor de bookmakers van ‘Betfair’ was dit alles reden genoeg om de Belgische voetbalbond in te lichten.
Na de uitzending van ‘Panorama’ slaan betrokkenen elkaar om de oren met bekentenissen. Daarbij valt op, dat dit schandaal zich niet enkel in de Belgische competitie blijkt af te spelen. De naam van het geplaagde Nederlandse ‘Willem II’ wordt door diverse betrokkenen ‘off the record’ genoemd.
Bij thuiswedstrijden van de Tilburgse eredivisionist schalt het clublied door de luidsprekers: “Hup Willem II stoere kerels, trots van het voetballand”. Die trots zit in Tilburg vooral in het verleden, zo weet zelfs de trouwste supporter. Zes jaar geleden speelde Willem II nog op het allerhoogste niveau, het mocht aantreden in de Champions League. Vorig seizoen speelde de Tilburgers nog de landelijke bekerfinale. Het zijn de krenten in de pap voor een dergelijke middenmoter, zo weet men in Tilburg ook wel.
Maar de prestaties van dit seizoen blijven ver achter bij zelfs de allerslechtste voorspellingen. Willem II staat op een zeventiende positie, de club stevent af op degradatie. Hoe heeft het in godsnaam zover kunnen komen?
Onderzoeksjournalist van Abeele denkt het antwoord te weten. Bij toeval bereikte hem een bericht over de nieuwe voorzitter van de Tilburgse club. In een interview dat al enkele maanden oud is, schetst deze nieuwe voorzitter ‘Verbunt’ een beeld van de toekomst. Hij had het over het aantrekken van enkele grote Chinese sponsoren. “Toen ging er bij mij een belletje rinkelen”, aldus van Abeele.
Het bedrijf waarmee Verbunt enkele verkennende gesprekken blijkt te hebben gehad, is “Cecilia Bianci”. Dit bedrijf staat op naam van Zheyun Ye, de invloedrijke man bij La Louviere.
“Voor een rechtbank kan ik natuurlijk niet veel bewijzen”. Maar de verdachtmakingen gaan nog verder. Zo zijn er vele merkwaardige momenten in de wedstrijden van Willem II. Zoals bijvoorbeeld de wedstrijden tegen Vitesse en NEC, waarbij in de laatste seconden van de wedstrijd op miraculeuze wijze een voorsprong werd verspeeld.
De verdachtmakingen worden nog concreter naar aanleiding van de verloren derby tegen RKC.
De Tilburgse club begon de wedstrijd zonder enige inspiratie, na rust hervatte de ploeg zich enigszins en creëerde zelfs kansen. Toch maakte RKC in de slotfase het enige doelpunt. Tot zover niks aan de hand. Maar dan.
Navraag bij diverse wedkantoren leert dat er veelvuldig is gespeculeerd op de wedstrijd. Op de uitslag 1-0 is verreweg het meeste ingezet, met name door Aziaten. Normaal wordt er in totaal tussen de dertig- en veertigduidend Euro ingezet. Met af en toe een kleine uitschieter. Op deze bewuste wedstrijd is in totaal zo’n 600.000 Euro ingezet. Een ongekend hoog bedrag. Wat in deze wedstrijd nog het meeste opvalt, is de merkwaardige wissel na het doelpunt. Je zou van een ploeg die de punten hard nodig heeft toch verwachten dat het bij een achterstand gaat proberen een goal te maken. Zwamborn, trainer van Willem II, besloot anders. Hij haalde 3 minuten voor tijd een aanvaller naar de kant, en bracht een verdediger in. Hij wilde kennelijk kost wat kost de 1-0 achterstand ‘verdedigen’
Kijk ook naar het plaatje:quote:Onwaarschijnlijke blunder Luciano bezorgt La Lou punt
La Louvière en Germinal Beerschot hebben in de laatste wedstrijd van de 23ste speeldag in de Jupiler League 1-1 gelijkgespeeld. In een bijzonder povere partij bracht topschutter Dosunmu met zijn vijftiende van het seizoen Germinal Beerschot na een uur op voorsprong.
In de slotminuut sleepte La Louvière nog een punt uit de brand. Lecomte profiteerde van een onwaarschijnlijke blunder van GBA-doelman Luciano, die een simpele opraper domweg uit zijn handen liet glippen. Een fase die in deze Zheyun Ye-tijden ongetwijfeld aan menige Vlaamse toog stof tot nakaarten zal geven.
Luciano is nu toch ook wel een keeper waarvan je ver voor de eerste sporen van de "Chinees" in onze competitie al wist dat hij supermomenten met onvoorstelbare blunders afwisselt hé ...quote:Op maandag 20 februari 2006 08:08 schreef gravis het volgende:
juist CLLOURHILDE !!!
je hebt een punt ..... want iedereen fixeerd zich nu op matchen die op 5 - 0 eindigen .... maar die mannen zijn niet dom hé !!! weet je , je kan handicap spelen .... ik leg uit .....
stel nu LaLouviere - Beerschot en Ye gokt Handicap op LaLou dat wilt zeggen dat de match start met 1-0 voorsprong voor La Louviere .... DUS .... als La Louviere wint heeft ie gewonnen maar ook bij een gelijkspel wint hij ..... dat valt dan ook bijna niet op te sporen want .... bleef het 0 -0 dan moest Luciano niks doorlaten ... bij 0 - 1 voor Beerschot was hij wel verplicht te flateren !!!
Hoewel ik besluit .... ik geloof niet dat het met opzet was deze keer .... als da wel het geval was zou het op deze moment verschrikkelijk dom zijn van de man !!!
Bron is eredivisievoetbal.com/soccerplaza.bequote:'Ook Willem II genoemd in Chinese omkoopaffaire'
Al enige tijd houdt de gokmaffia voetbalminnend Belgie in de greep, maar volgens bronnen is er in Nederland ook melding gemaakt van wedstrijden die verkocht zouden zijn. De club Willem II wordt hierin veelvuldig vernoemd. De club zou zelfs benaderd zijn door “Cecilia Bianci”. Dit bedrijf staat op naam van Zheyun Ye.
Na de uitzending van het spraakmakende programma Panorama kwam ineens naar voren dat het gokschandaal alleen in Belgie plaats zou vinden. De naam van het geplaagde Willem II komt diverse malen naar voren bij de betrokkenen.
Opvallend is voor vele ook dat de club zover afgegleden is in de competitie waar het paar jaar geleden nog Champions League speelden. Natuurlijk heeft het ook met de verkoop van goede spelers te maken, maar de club staat momenteel op de zeventiende plaats en vele vragen zich af hoe het zover is kunnen komen?
Panorama journalist van Abeele kwam bij toeval op een interview dat al enkele maanden oud is, daarin schetst de nieuwe voorzitter van Willem II Verbunt een beeld voor toekomst. Hij had het over het aantrekken van enkele grote Chinese sponsoren.
Maar de verdachtmakingen gaan nog verder. Zo zijn er vele merkwaardige momenten in de wedstrijden van Willem II. Zoals bijvoorbeeld de wedstrijden tegen Vitesse en NEC, waarbij in de laatste seconden van de wedstrijd op miraculeuze wijze een voorsprong werd verspeeld.
De verdachtmakingen worden nog concreter naar aanleiding van de verloren derby tegen RKC. Bij navraag bij diverse wedkantoren leert dat er veelvuldig is gespeculeerd op de wedstrijd. Op de uitslag 1-0 is verreweg het meeste ingezet, met name door Aziaten. Op deze bewuste wedstrijd is in totaal zo’n 600.000 euro ingezet.Waar normaal 30.000 euro op ingezet wordt. Wat in deze wedstrijd nog het meeste opvalt, is de merkwaardige wissel na het doelpunt. Je zou van een ploeg die de punten hard nodig heeft toch verwachten dat het bij een achterstand gaat proberen een goal te maken. Zwamborn haalde 3 minuten voor tijd een aanvaller naar de kant, en bracht een verdediger in. Hij wilde kennelijk kost wat kost de 1-0 achterstand verdedigen.
Het is niet te hopen dat de Chinese gokmaffia zich nu ook in Nederland actief was en dat de club Willem II geen blaam treft.
Waar ken ik dat toch van?quote:NB: Alles op deze site is vrijwillige basis. Wij kunnen geen salaris of een auto van de zaak aanbieden, aangezien wij zelf geen inkomsten vergaren met deze website.
En sommige nationaliteiten laten zich iets makkelijker omkopen, sterker nog sommige landen draaien op corruptie.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:44 schreef gravis het volgende:
wat een racistische opmerking .... je hebt gewoon 2 soorten mensen ..... diegene die zich WEL en NIET laten omkopen .... nationaliteit is bij mij van geen tel .... bij U wel blijkbaar ? ! ? !
Je zal wel moetenquote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:57 schreef gravis het volgende:
ook het komende WK hoop ik dat Nederland ver geraakt
Tja het is eerste keer dat we niet bij zijn sinds 82 ..... we haalden 6 keer WK na elkaar .... het is enkel grote teams zoals Brazilie , Duitsland , Italie , ..... gegeven !!!quote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:59 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Je zal wel moeten![]()
![]()
Dat zit gewoon in de Nederlanders, belgen een beetje pesten! Trek je dr nix van aan joh![]()
Ik zou hem graag terugzien bij Ajax, hoeveel moet ie kosten?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 01:01 schreef gravis het volgende:
ongelooflijk goeie speler Boussoufa .... dit is echt een grote .... onze ploeg draait volledig rond hem .... zonder overdrijven ... als hij een slechte dag had verloren we de match !!! echt waar !!!
Ik denk weliswaar dat we hem niet lang in Gent zullen kunnen houden !!!
Voor belgen telt maar 1 ding ...money money money ( grapje )
Nee AA Gent is financieel net uit de problemen ik denk dat ze geen risico gaan nemen als er een club met big cash zwaait voor Bous ...... Jammer !!!
Tuurlijk hebben wij ook onze schandalen. Ik constateer slechts dat het in bepaalde landen iets vaker voorkomt. Mijn pa heeft een paar jaar in Belgie gewoond en het gaat er daar toch echt even anders aan toe dan in Nederland. En dan heb ik het nog niet eens over landen als Vietnam en China, waar laatst ook voetbalschandalen plaatsgevonden hebben.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:57 schreef gravis het volgende:
APK ik heb echt geen zin in ruzie hoor !!!
Ik zeg gewoon dit '' elk land heeft zijn schandalen hoor , ook jullie ..... of niet soms??? )
Volgens mij is de ommekeer na '86 gekomen. Half voetbalminnend Nederland zat juichend aan de buis gekluisterd toen Belgie van de Russen won.quote:Ik vind het heel jammer dat er bij sommige nederlanders blijkbaar leedvermaak is in onze problemen .... terwijl ik telkens er een nederlands team speelt hun kant kies hoor .... ik voel me een beetje verbonden met nederlanders .... ook het komende WK hoop ik dat Nederland ver geraakt .... maar goed ...ik betreur dat het niet wederzijds is ....
En corrupt.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 01:51 schreef BramKVO het volgende:
Ik geef toe dat ook ik leedvermaak had toen NL bv niet naar het WK 2002 ging. Maar dat heeft gewoon alles te maken met de mentaliteit van vele Nl'ers. Die staat gewoon haaks op de Belgische (vlaamse) mentaliteit. Wij zijn bescheiden volk (soms te bescheiden dat is een feit),
Reizen jullie eigenlijk wel. Ik heb vele plaatsten bezocht, maar kom nooit Belgen tegen. Komt waarschijnlijk omdat jullie verlegen in een hoekje geen lawaai ziten te maken.quote:zijn op reis geen lawaaimakers,
Niet vreemd als je in '74 en '78 de finale haalt, in '88 het EK wint en in diverse toernooien in de halve - of kwartfinale door de uiteindelijke winnaar met minimaal verschil wordt verslagen.quote:... Nl'ers zijn het tegengestelde : schreeuwen uit dat ze wereldkampioen worden nog vooraleer ze geplaatst zijn,
Misschien zouden Belgische spelers hetzelfde gereageerd hebben als ze de CL winnen en het jaar daarop door een gedrogeerd Juventus verslagen worden.quote:En de generatie van de De Boers,, Kluivert, Davids, ... heeft het enkel slechter gemaakt, wat een arrogante generatie was dat (op enkele uitzonderingen bvb een Bergkamp)
Zeker weten! In mijn omgeving in ieder geval en de kranten waren ook lyrisch.quote:ik denk trouwens niet dat er vele nl'ers gejuichd hebben hoor toen Belgie op het WK 86 schitterde
Belgen reizen vast en zeker. Elk jaar vertrekken er talloze Belgen met auto en vliegtuig op reis. Maar vooral Zuid-Frankrijk is als autobestemming zeer populair bij de Belgen, denk bij NL'ers veel minder. Maar ook in Spanje en delen van Italie zitten er veel Belgen. Maar wij vallen idd niet zo op omdat we niet constant lopen te schreeuwenquote:Op dinsdag 21 februari 2006 02:08 schreef APK het volgende:
[..]
En corrupt.![]()
[..]
Reizen jullie eigenlijk wel. Ik heb vele plaatsten bezocht, maar kom nooit Belgen tegen. Komt waarschijnlijk omdat jullie verlegen in een hoekje geen lawaai ziten te maken.
[..]
Niet vreemd als je in '74 en '78 de finale haalt, in '88 het EK wint en in diverse toernooien in de halve - of kwartfinale door de uiteindelijke winnaar met minimaal verschil wordt verslagen.![]()
[..]
Misschien zouden Belgische spelers hetzelfde gereageerd hebben als ze de CL winnen en het jaar daarop door een gedrogeerd Juventus verslagen worden.
[..]
Zeker weten! In mijn omgeving in ieder geval en de kranten waren ook lyrisch.![]()
ben ik hier trouwens de enige die jouw schrijfwijze met de voordurende ..... héél irritant vindt ?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 01:12 schreef gravis het volgende:
[..]
Tja het is eerste keer dat we niet bij zijn sinds 82 ..... we haalden 6 keer WK na elkaar .... het is enkel grote teams zoals Brazilie , Duitsland , Italie , ..... gegeven !!!
hopelijk 2010 terug erbij hé !!!
Jullie zullen het wel niet makkelijk krijgen hoor .... Servie zorgde ervoor dat wij thuis mogen blijven ..... Argentinie ...... tja das gewoon top !!! ..... en onderschat die ivoriaantjes niet hoor ... het zijn technisch goeie voetballers .... en spelen altijd beter tegen grote clubs .... tegen Holland en Argentinie 1 van die 2 matchen halen ze punten !!! tegen servie verliezen ze wel denk ik !!!
wij zitten hier in belgie met BEVEREN ... dat is FC Ivoorkust , er spelen maar liefst 17 ivorianen u leest het goed 17 !!! dus een tip voor de scouts ... kom eens in Beveren kijken hoe ze spelen .... technisch als de beste ..... koppen kunnen ze niet ( kleine dondertjes ) ..... tegen slechtere clubs hebben ze concentratieverlies ..... het zijn vechtertjes zolang het 0 - 0 staat ..... hoewel dit nu wel begint te veranderen ..... en in bekercompetitie spelen ze steeds goed !!!!
Kolére!quote:Op dinsdag 21 februari 2006 20:13 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
put zou 1 miljoen euro verdiend hebben met het hele zaakje, nog steeds volgens vtm
Jongen, wat lul je toch.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 02:08 schreef APK het volgende:
[..]
En corrupt.![]()
[..]
Reizen jullie eigenlijk wel. Ik heb vele plaatsten bezocht, maar kom nooit Belgen tegen. Komt waarschijnlijk omdat jullie verlegen in een hoekje geen lawaai ziten te maken.
[..]
Niet vreemd als je in '74 en '78 de finale haalt, in '88 het EK wint en in diverse toernooien in de halve - of kwartfinale door de uiteindelijke winnaar met minimaal verschil wordt verslagen.![]()
[..]
Misschien zouden Belgische spelers hetzelfde gereageerd hebben als ze de CL winnen en het jaar daarop door een gedrogeerd Juventus verslagen worden.
[..]
Zeker weten! In mijn omgeving in ieder geval en de kranten waren ook lyrisch.![]()
Die hadden we omgekocht.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 22:52 schreef Heero87 het volgende:
In 1978 (of was het 74) kwalificeerde Nederland zich ten koste van België voor het WK dankzij een GIGANTISCHE blunder van de referee: in de laatste minuut werd een overterechte treffer van België afgekeurd, anders was België naar het WK gegaan.
Woensdag 20:25 Standard de Liège - AA Louvièroise 1.20 6.00 12.0quote:
Tis meer het feit dat ik chinees ben enzo en dat ik in dit topic reageer. En dat ik met pokeren 2 keer op rij men maten heb leeg gespeeld (60Emaar intotaal)quote:Op woensdag 22 februari 2006 01:57 schreef APK het volgende:
[..]
Woensdag 20:25 Standard de Liège - AA Louvièroise 1.20 6.00 12.0![]()
Je hebt dus geen inside info over bovengenoemde wedstrijd?quote:Op woensdag 22 februari 2006 02:00 schreef outcast_within het volgende:
[..]
Tis meer het feit dat ik chinees ben enzo en dat ik in dit topic reageer. En dat ik met pokeren 2 keer op rij men maten heb leeg gespeeld (60Emaar intotaal)
[Chick mode]De mensen met de mooiste shirts winnen [/Chick mode]quote:Op woensdag 22 februari 2006 02:07 schreef APK het volgende:
[..]
Je hebt dus geen inside info over bovengenoemde wedstrijd?
quote:Op woensdag 22 februari 2006 02:07 schreef APK het volgende:
[..]
Je hebt dus geen inside info over bovengenoemde wedstrijd?
Dit is niet echt waar hoor dit werd sensationeel voorgesteld maar nu lijkt het erop dat Bodart gewoon op winst van Standard zou gewed hebben die 5-0 is uit de lucht gegrepen !!!quote:Op woensdag 22 februari 2006 18:20 schreef Afunados het volgende:
Slaat omkoopschandaal over naar eerste divisie?
In het seizoen 2004/2005 verloor het toen nog in de eerste klasse uitkomende KV Oostende met 5-0 van Standard Luik. Doelman Habran kreeg vlak voor tijd rood na een tackle binnen de eigen zestien, terwijl alle wissels al waren verbruikt. De penalty die onberispelijk werd binnengeschoten bepaalde de eindstand op 5-0. Exact de score die het Chinese goksyndicaat had voorspeld.
quote:Op donderdag 23 februari 2006 20:57 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En ondertussen is er hier al een bookmaker die reclamespotjes lanceerde met daarin een groepje chinezen in een louche bar die een man uit België tegenkomen "Oh, Belgium yes yes ! football ! yes yes! "![]()
quote:Op donderdag 23 februari 2006 20:57 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En ondertussen is er hier al een bookmaker die reclamespotjes lanceerde met daarin een groepje chinezen in een louche bar die een man uit België tegenkomen "Oh, Belgium yes yes ! football ! yes yes! "![]()
Hij is... een beetje te vaak... op Vlaamse internetforums geweest... ziede?quote:Op donderdag 23 februari 2006 22:32 schreef MaxPower het volgende:
Kan je misschien eens zonder al die ...... puntjes ........ typen ......... ??
En ook de transfer van Belgisch international Pieroni van Moskroen naar AJ Auxerre blijkt via de in opspraak gekomen advocaat Laurent Denis gebeurd te zijn:quote:Voetbal heeft eerste spijtoptant
Patrick Deman krijgt straffeloosheid van het bondsparket voor informatie over het gokschandaal.
Patrick Deman, de ontslagen hulptrainer van SK Lierse, zal niet geschorst worden door de Belgische Voetbalbond. Die garantie kreeg hij van het Bondsparket in ruil voor alle informatie over zijn rol en die van anderen in het omkoopschandaal. Het initiatief kwam van Deman en zijn advocaat Kris Luyckx.
Het feit dat Deman een regeling afsloot, betekent meteen ook dat hij voor het eerst officieel bekent dat hij wedstrijden heeft verkocht aan de gokmaffia rond de Chinees Ye. Vier andere ex-Liersespelers die bekenden aan het gerecht en/of hun werkgever ontkenden in de media. Laurent Fassotte, Marius Mitu, Laurent Delorge en Milenkovic hebben (nog) geen regeling uitgewerkt.
Zij vechten hun ontslag aan. ,,Je kunt twee dingen doen. Liegen, tijd winnen en je kop in het zand steken tot het einde van het onderzoek of doen wat wij gedaan hebben: een oplossing zoeken'', reageert Luyckx. Cliff Mardulier overweegt hetzelfde te doen als Deman.
Het is de eerste keer in de geschiedenis dat de Voetbalbond een speler straffeloosheid beloofd. Bondsprocureur René Verstringhe die het akkoord met Deman maakte, wilde gisteren geen commentaar kwijt over de zaak. Jan Peeters, de voorzitter van de Voetbalbond wel. ,,Het akkoord is het bewijs dat de Voetbalbond vast van plan is de stal van het gokschandaal in het Belgische voetbal met alle middelen uit te mesten. Het abces moet nu openbarsten. Laat het voorbeeld van Deman een stimulans zijn voor anderen die iets te zeggen hebben. Het algemeen belang van het Belgische voetbal primeert nu.''
Dat Deman een regeling met de Voetbalbond heeft uitgewerkt, betekent niet dat hij nu ook voor het gerecht vrijuit gaat. Op passieve corruptie staan straffen van minimum zes maanden tot twee jaar.
Ben benieuwd wat er nog allemaal uit de kast gaat vallen.quote:Onderzoek naar transfer van Pieroni naar Auxerre
In Doornik loopt een onderzoek naar de overgang van voetballer Luigi Pieroni van Excelsior Moeskroen naar het Franse AJ Auxerre, in mei 2004. Dat heeft het parket van Doornik aan de krant Le Soir bevestigd.
Het dossier werd geopend nadat Edward Van Daele, de voorzitter van Moeskroen, zich burgerlijke partij stelde tegen Eric Depireux, de agent van de speler.
Een deel van het transfergeld -het totaal beliep 1,5 miljoen euro- zou nooit in de Henegouwse clubkas terecht gekomen zijn. Het akkoord over de transfer kwam tot stand tussen Roland Louf, de manager van Excelsior, AJ Auxerre en advocaat Laurent Denis.
quote:
Tja , ik vind het niet zo logisch .quote:Op vrijdag 24 februari 2006 18:39 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Ik vind het vrij logisch, we willen toch de "grote vissen" vangen ? Als je iedereen hard gaat bestraffen zullen alle lippen mooi op elkaar blijven hoor ...
Ipoua speelde achtereenvolgens bij -quote:Op zaterdag 25 februari 2006 11:49 schreef methodmich het volgende:
Jemig, Wagneau Eloi. Dat is toch een speler van naam eigenlijk. Sammy Ipoua in feite ook wel.
Waar is dat ergens te zien?quote:Op donderdag 23 februari 2006 20:57 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Dat gerommel is toch typisch Belgisch. In Nederland zal het vast ook weleens gebeurd zijn, maar niet zoals in België.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:44 schreef gravis het volgende:
@ Suijk en Vaduz .... ik vind het wat laag wat jullie hier verkondigen .... Willem II heeft contacten met Belgen dus het zou wel kunnen ???? waar slaat dat op ???
wij belgen zijn ook slachtoffers van de praktijken van een chinees en een italiaan hoor ;.... en mij zal je niet horen zeggen ...ja het is weer een italiaan en een chinees zenne .... wat een racistische opmerking .... je hebt gewoon 2 soorten mensen ..... diegene die zich WEL en NIET laten omkopen .... nationaliteit is bij mij van geen tel .... bij U wel blijkbaar ? ! ? !
Zo "typisch Belgisch" lijkt het me niet. Ten eerste gaat het hier duidelijk om de Chinese gokmaffia. Ten tweede stel ik vast dat heel wat genoemde spelers van buitenlandse origine zijn: Milenkovic, Mitu, Eloi, Ipoua, Espartero, Toyes, Cartier, Luciano, Cruz,...quote:Dat gerommel is toch typisch Belgisch. In Nederland zal het vast ook weleens gebeurd zijn, maar niet zoals in België.
Je hebt in België ook genoeg hele dubieuze clubs (La Louviere) en hele dubieuze figuren in het voetbal. Van de 1e klasse tot aan de 1e provinciaal zo ongeveer.
De amnestie was toch alleen van toepassing op spelers die van de omkoping op de hoogte waren, maar er zelf niet aan meededen?quote:Op zaterdag 25 februari 2006 12:27 schreef gravis het volgende:
Ieder z'n mening hee , dat ze er 1 of 2 uithalen als spijtoptanten ok , maar er werd wel gezegd dat iedereen die praat amnestie krijgt das een slag in het gezicht van de niet omgekochtte medemaats ,toch ?
Nikolovski wilde niet meedoen en kreeg alleen een wedstrijdpremie als hij 75 minuten zou spelen. Daarom wilde Put hem kloten en wisselde die hem in de 74e minuut. Dat geeft wel aan wat voor persoon Put is.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 19:29 schreef methodmich het volgende:
Overigens, hoe zat dat met Nikolovski? Die wilde niet meedoen en Zheyun Ye betaalde alleen spelers die 75 minuten of langer zouden spelen, dus wisselde Put hem in de 74e minuut. Maar waarom speelde die dan wel gewoon?
Dan heb ik nog een leuke topicreeks voor jou: Wedden op sport #213: Jones de odds-makerquote:Op maandag 27 februari 2006 01:29 schreef gravis het volgende:
En dan dit nog ik won zopas met 2 euro inzet zomaar eventjes 260 euro , lekker he eerste keer dat ik zoveel geluk heb in m'n leven , ik speelde Marseille - Nice rust X eindstand 1 en daarbij Ossasuna - Deportivo ruststand 1 eindstand 2 en bingo !
Ik herinner me nog een rare wissel van Gerets in de laatste PSV-Anderlecht waardoor PSV verloor,Gerets zou toen technisch directeur worden en moest ineens weg bij PSV.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:52 schreef Beschouw het volgende:
Als we teruggaan naar vorig seizoen, weet ik ook nog wel wat opmerkelijke zaken op te rakelen.
Tien tot vijftien jaar geleden won Anderlecht thuis altijd met een paar rare en onbegrijpelijke beslissingen van scheidsrechters? In het voordeel van Anderlecht, wel te verstaan.
En was er toen niet eens een scheidsrechter die geld had geleend van Anderlecht?
Weet iemand dat nog?
Waar? In China?quote:Op maandag 27 februari 2006 19:15 schreef methodmich het volgende:
Van je Zheyun Zheyun Zheyun Zheyun Ye, Ye Ye schijnt dit jaar dé carnavalskraker te zijn....
behalve wat nieuw genoemde spelers van de afgelopen dagen die hardnekkig ontkennen niks nieuws ...quote:Op dinsdag 28 februari 2006 23:09 schreef Beschouw het volgende:
Geen nieuws uit België vandaag?
Mhuhahahaha!quote:Op donderdag 2 maart 2006 13:57 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
"Mardulier wou geld aan goed doel schenken"
"Zijn vriendin heeft dat verhinderd. "Als dat uitkomt, zijn we helemaal gezien", zei ze. Dus heeft hij er jetons mee gekocht in het casino."
Wat een zielig figuur die Mardulier. Wat denk hij nu? Dat we allemaal medelijden gaan krijgen met hem?quote:Op donderdag 2 maart 2006 13:57 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
"Mardulier wou geld aan goed doel schenken"
do 02/03/06 - "Cliff Mardulier wou het geld doneren aan een goed doel." Dat heeft zijn advocaat gezegd in Het Nieuwsblad.
"Cliff Mardulier heeft geld gekregen. Niet van Ye, wel van mensen van Lierse."
Cliff Mardulier
(foto Belga)
"Hij dacht dat het premies waren en wou ze schenken aan een goed doel zoals het Rode Kruis." Dat zegt Frans Carsau, Marduliers advocaat.
"Zijn vriendin heeft dat verhinderd. "Als dat uitkomt, zijn we helemaal gezien", zei ze. Dus heeft hij er jetons mee gekocht in het casino."
"Mardulier zal geen immuniteit vragen, want hij heeft niks strafbaars gedaan. Hij heeft in de bewuste duels zelfs prachtig gekeept. Hij heeft zijn middenvinger uitgestoken naar die mannen."
Na het lezen van de anonieme getuigenis in "Humo" over de bedreigingen deze week (en tot nog toe is alles wat in Humo verscheen altijd al héél correct gebleken) heb ik al héél wat meer respect voor Mardulier gekregen. Die jongen wilde eigenlijk niet meewerken aan de omkoping, en keepte toen hij voor het eerst de reguliere doelman moest vervangen een héél sterke helft. ... en toen werd hij vervangen door de keeperstrainer in doel. Terwijl hij later door de bodyguards van Yé met de ploeg werd opgesloten in de kleedkamer en de hulptrainer te horen kreeg "Leuke kinderen heb je, zijn kinderen niet het mooiste in iemands leven?" terwijl Mardulier op de weg huiswaarts dan nog eens apart werd genomen en een pistool tegen de slaap kreeg. "Vanaf nu ga jij doen wat wij zeggen ..."quote:Op donderdag 2 maart 2006 18:38 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Wat een zielig figuur die Mardulier. Wat denk hij nu? Dat we allemaal medelijden gaan krijgen met hem?
Ik wil het best geloven!quote:Op donderdag 2 maart 2006 20:06 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Na het lezen van de anonieme getuigenis in "Humo" over de bedreigingen deze week (en tot nog toe is alles wat in Humo verscheen altijd al héél correct gebleken) heb ik al héél wat meer respect voor Mardulier gekregen. Die jongen wilde eigenlijk niet meewerken aan de omkoping, en keepte toen hij voor het eerst de reguliere doelman moest vervangen een héél sterke helft. ... en toen werd hij vervangen door de keeperstrainer in doel. Terwijl hij later door de bodyguards van Yé met de ploeg werd opgesloten in de kleedkamer en de hulptrainer te horen kreeg "Leuke kinderen heb je, zijn kinderen niet het mooiste in iemands leven?" terwijl Mardulier op de weg huiswaarts dan nog eens apart werd genomen en een pistool tegen de slaap kreeg. "Vanaf nu ga jij doen wat wij zeggen ..."
Toen is die jongen gezwicht ...
Tja, je kunt ook gewoon nokken bij zo'n club. Lijkt me niet dat ze die grappen van Ye niet hebben zien aankomen bij Lierse SK.quote:Op donderdag 2 maart 2006 20:06 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Na het lezen van de anonieme getuigenis in "Humo" over de bedreigingen deze week (en tot nog toe is alles wat in Humo verscheen altijd al héél correct gebleken) heb ik al héél wat meer respect voor Mardulier gekregen. Die jongen wilde eigenlijk niet meewerken aan de omkoping, en keepte toen hij voor het eerst de reguliere doelman moest vervangen een héél sterke helft. ... en toen werd hij vervangen door de keeperstrainer in doel. Terwijl hij later door de bodyguards van Yé met de ploeg werd opgesloten in de kleedkamer en de hulptrainer te horen kreeg "Leuke kinderen heb je, zijn kinderen niet het mooiste in iemands leven?" terwijl Mardulier op de weg huiswaarts dan nog eens apart werd genomen en een pistool tegen de slaap kreeg. "Vanaf nu ga jij doen wat wij zeggen ..."
Toen is die jongen gezwicht ...
quote:Op woensdag 8 maart 2006 00:16 schreef Beschouw het volgende:
Lekker ventje
Jammer eigenlijk dat Humo nooit genoemd wordt in alle publicaties, het gaat altijd over Panorama.quote:Op woensdag 8 maart 2006 00:43 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Trouwens, volgens het weekblad Humo (tot nog toe altijd betrouwbaar gebleken met hun info) vandaag werd ook Moeskroen - Charleroi van nauwelijks enkele weken geleden nog vervalst ...
90 % van wat Panorama vertelde stond al méér dan een maand daarvoor in de 3 eerste Humo-reportages rond de Gokchinees. Alleen kwam er toen weinig reactie en vooral ongeloof op. Pas toen Panorama met hun eigen onderzoek eigenlijk tot hetzelfde resultaat kwam barste de bom ...quote:Op woensdag 8 maart 2006 01:21 schreef APK het volgende:
[..]
Jammer eigenlijk dat Humo nooit genoemd wordt in alle publicaties, het gaat altijd over Panorama.
Ja heeey , jullie nederlanders hebben héél veel vooroordelen over ons belgen , wel wij hebben er ook over jullie ! Er zaten hier mensen te gillen typisch belgisch en zo , maar de eerste club die zich meldt om een omgekochte speler in dienst te nemen is toch wel een Hollandse club zeker !quote:Op woensdag 8 maart 2006 13:38 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
wo 08/03/06 - Laurent Delorge, ontslagen door Anderlecht, kan een contract tekenen bij de Nederlandse club ADO Den Haag.
Laurent Delorge zit al enkele weken zonder club. Hij werd bij Anderlecht samen met Marius Mitu ontslagen omdat ze deelnamen aan de omkooppraktijken bij hun ex-club Lierse.
Blijkbaar wel.quote:Op woensdag 8 maart 2006 16:40 schreef gravis het volgende:
amai ethiek kennen de haagse mensen blijkbaar niet hé ?
Belgische clubs willen geen omgekochte spelers , Den Haag heeft er blijkbaar minder problemen mee , dat zegt toch ook wel veel.
quote:ADO Den Haag heeft de Canadese keeper Josh
Wagenaar vastgelegd. Wagenaar, die ook de
Nederlandse nationaliteit heeft, tekende voor twee jaar.
Zijn contract gaat 1 juli in. Tot die tijd traint de 21-jarige
doelman op amateurbasis mee.
teletekst
Wat is het verband tussen een transfer van een keeper en een omgekochte middenvelder als Delorge ?quote:
Oops.quote:Op woensdag 8 maart 2006 17:27 schreef methodmich het volgende:
Wat heeft het aantrekken van Wagenaar daar mee te maken dan? Delorge is geen keeper.
Wat boeit dat? Die spelers hebben een fout gemaakt, dat toegegeven en zullen het niet snel meer doen. Dit is de kans voor clubs met een klein budget om spelers te halen die normaalgesproken onhaalbaar zijn. Ik zou Mitu en Fasotte ook halen als ik ADO was.quote:Op woensdag 8 maart 2006 16:46 schreef gravis het volgende:
Wedden dat er zullen volgen Mitu misschien naar Willem II of Mardulier naar RBC en kan Fasotte eventueel naar Twente ?
Erg dat dit gebeurt en dan nog door een nederlandse club ,tttssssssss
Ik denk dat vb. Ajax of PSV dit NOOIT zouden doen , maar goed ik wist wel dat dit zou gebeuren , het verbaast me gewoon dat het Nederlanders zijn !
Alleen zit je dan met een speler die zonder twijfel een maanden of jarenlange schorsing zal krijgen in de ploeg ...quote:Op donderdag 9 maart 2006 05:09 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Wat boeit dat? Die spelers hebben een fout gemaakt, dat toegegeven en zullen het niet snel meer doen. Dit is de kans voor clubs met een klein budget om spelers te halen die normaalgesproken onhaalbaar zijn. Ik zou Mitu en Fasotte ook halen als ik ADO was.
volgens de geruchten wel ja ...quote:Op vrijdag 10 maart 2006 18:57 schreef methodmich het volgende:
Bodart heeft inmiddels bekend zag ik op VRT Tekst??
Goed voor de geloofwaardigheid.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 19:02 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
"Bodart legde uitgebreide bekentenissen af"
Bodart blijft ontkennen maar parket bevestigt
Gilbert Bodart zelf ontkent alles, zelfs dat hij ondervraagd is. "Ik, in Hasselt geweest? Hoe kom je erbij? Daar is niks van waar. Ik ben huiswerk aan het maken met mijn kinderen", zei hij in Gazet van Antwerpen.
Maar Bodart was er zeker en vrijdag kwam de bevestiging van het parket.
Er is een clausule opgenomen in het contract. Als hij schuldig wordt bevonden en wordt geschorst, dan is het einde contract.quote:Op donderdag 9 maart 2006 15:50 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Alleen zit je dan met een speler die zonder twijfel een maanden of jarenlange schorsing zal krijgen in de ploeg ...
Met die redenering van jouw stel je trouwens dat elke speler in zijn carriere zich dus minstens 1x mag laten omkopen "want nadien zullen ze die fout toch niet meer maken als je betrapt wordt"
Het feit dat iemand, en dan nog vooral een spilfiguur als Bodart, tegen het gerecht bekentenissen afgelegd zou hebben is wel héél belangrijk voor deze zaak, denk ik. Ze zijn het net rond La Louviere steeds meer aan het aanspannen bij het gerecht heb ik de indruk ...quote:Op zaterdag 11 maart 2006 13:10 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Als je maar zielig doet, dan ontloop je je straf wel lijkt het motto te zijn geworden.
Dat van La Louviere wist iedereen al, Bodart dus ook.
Als ik nu dat verhaal over Bodart leest, dan zat hij in ieder geval zwaar in de tang met die bedreigingen. Ik bekijk zijn "leugen" tegen de pers nu ook wel met andere ogen.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 13:11 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Het feit dat iemand, en dan nog vooral een spilfiguur als Bodart, tegen het gerecht bekentenissen afgelegd zou hebben is wel héél belangrijk voor deze zaak, denk ik. Ze zijn het net rond La Louviere steeds meer aan het aanspannen bij het gerecht heb ik de indruk ...
De Italiaanse maffia zit er trouwens meestal overal wel met een voetje tussen hoor. Nu ook weer , men spreekt wel overal over "De Gokchinees" , maar feitelijk is dit eigenlijk vooral een "combine" van de overal in Wallonië verwoekerde Italiaanse maffia met "Don Allatta" op kop en de Chinese gokmaffia ...quote:Op zondag 12 maart 2006 03:28 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Als ik nu dat verhaal over Bodart leest, dan zat hij in ieder geval zwaar in de tang met die bedreigingen. Ik bekijk zijn "leugen" tegen de pers nu ook wel met andere ogen.
Straf toch hoe de maffia steeds weer in België de zaken verzuurt, als het niet de Italiaanse maffia is met Tunesische huurmoordenaars, dan is wel de hormonenmaffia of nu weer de Chinese maffia.
Ja, je hebt gelijk, aan Allatta had ik nu zelfs eventjes niet gedacht... ook niet zo verwonderlijk dat er overlap is tussen verschillende "schimmige" circuits.quote:Op zondag 12 maart 2006 03:30 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
De Italiaanse maffia zit er trouwens meestal overal wel met een voetje tussen hoor. Nu ook weer , men spreekt wel overal over "De Gokchinees" , maar feitelijk is dit eigenlijk vooral een "combine" van de overal in Wallonië verwoekerde Italiaanse maffia met "Don Allatta" op kop en de Chinese gokmaffia ...
Overigens heb je gelijk met het Bodart verhaal allicht. Die vent is ook wel doodsbang. Het is algemeen geweten dat iemand als Allatta met bv de toenmalige keeper van RUS Binche in zijn verleden niet zoveel "geduld" en "mededogen" had ... (die werd toen opgelost in een badje zoutzuur en in een betonfundering gegoten ...)
Het is in België nooit anders geweest ... In elke regione van de maatschappij zit de corruptie verweven ... Al helemaal in Wallonië.quote:Op zondag 12 maart 2006 03:34 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Ja, je hebt gelijk, aan Allatta had ik nu zelfs eventjes niet gedacht... ook niet zo verwonderlijk dat er overlap is tussen verschillende "schimmige" circuits.
België staat dan ook een bekend als een corrupt land en er is echt heel wat maffia aanwezig. Ook in het voetbal. Armenen die een 3e klasse club onder handen gaan nemen, etc... Dat zie je niet zo snel in Nederland.quote:Op zondag 12 maart 2006 03:28 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Als ik nu dat verhaal over Bodart leest, dan zat hij in ieder geval zwaar in de tang met die bedreigingen. Ik bekijk zijn "leugen" tegen de pers nu ook wel met andere ogen.
Straf toch hoe de maffia steeds weer in België de zaken verzuurt, als het niet de Italiaanse maffia is met Tunesische huurmoordenaars, dan is wel de hormonenmaffia of nu weer de Chinese maffia.
Het waren Georgiërs bij Racing Mechelen destijdsquote:Op zondag 12 maart 2006 08:34 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
België staat dan ook een bekend als een corrupt land en er is echt heel wat maffia aanwezig. Ook in het voetbal. Armenen die een 3e klasse club onder handen gaan nemen, etc... Dat zie je niet zo snel in Nederland.
Een Armeniër bij Berchem toch?quote:Op zondag 12 maart 2006 12:46 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Het waren Georgiërs bij Racing Mechelen destijds![]()
Oh, is bij Berchem ooit een Armeniër opgedoken ? Wist ik geeneensquote:Op zondag 12 maart 2006 12:56 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Een Armeniër bij Berchem toch?
quote:We informeren nog even hoe de club er voorstaat in het post-Cavatti-tijdperk. Deze Armeniër nam enige jaren geleden de club over, maar dat bleek geen succes. De diamantair betaalde voornamelijk in het zwart en de mogelijke fraude werd op ¤ 250.000 geraamd. Hij werd gearresteerd (samen met zijn echtgenote) en verdacht van het 'verbreken van zegels' en 'ontdraging van in beslag genomen goederen'. Tijdens het onderzoek werd vastgesteld dat één van de door het gerecht verzegelde kluizen in één van de beide juwelenwinkels die Cavatti heeft, de zegels verbroken waren en dat de inhoud van de kluis - waarschijnlijk juwelen - verdwenen was. Gelukkig is K. Berchem Sport weer in rustiger vaarwater terechtgekomen en momenteel wordt gebouwd aan een ploeg, voornamelijk bestaande uit jeugdspelers.
quote:ANTWERPEN - Vasken Cavatti, de mysterieuze geldschieter van voetbalclub Berchem Sport, verschijnt vandaag voor de Antwerpse raadkamer. Cavatti zit in de cel wegens financieel gesjoemel bij de derdeklasser. Het gerecht wil weten waar het geld vandaan komt dat via Cavatti in de noodlijdende voetbalclub wordt gepompt. Het onderzoeksgerecht beslist nu of de goudhandelaar in de gevangenis moet blijven.
Constantin Vasken Cavatti kwam in 1987 voor het eerst in aanraking met het Antwerpse gerecht. Hij kreeg voor bedrieglijke bankbreuk en het uitschrijven van ongedekte cheques één jaar cel. Cavatti gaf zich destijds in Antwerpen uit als Peter Gioia, Peter Goya of Peter Gaspard. Die laatste achternaam was ook de naam van zijn juwelierszaak aan de Carnotstraat, die later frauduleus failliet ging.
Cavatti bediende zich vlotjes van valse namen. Zo gaf hij zich in Genève uit als Pierre Decharon, in Londen was hij Peter Decharon en in Duitsland dook hij op als Peter Schindler. Hij zou schulden hebben achtergelaten in Londen, Cyprus en Syrië.
Inmiddels heeft waarnemend korpschef Eddy Baelemans rechercheur Marc Brijs voor vier maanden preventief geschorst. Brijs is trainer van Berchem Sport. Bij de lokale politie is een tuchtonderzoek gestart tegen Brijs.
Naast het gerechtelijke luik, torst de Koninklijke Berchem Sport ook nog een openstaande schuld bij de stad met zich mee van welgeteld 41.793,76 euro. Het gaat om achterstallige huurgelden en onroerende voorheffingen. Berchem betwist dat, omdat er nog altijd geen huurovereenkomst is tussen stad en club. (JCV)
quote:Goed nieuws voor 3de klasser Berchem Sport, de NV is na lang wachten eindelijk failliet. Op deze uitspraak hebben de supporters van Berchem lang gewacht. Aangezien de Armeense voorzitter Vasken Cavatti maandenlang verdacht werd van valsheid in geschrifte, fiscale fraude, witwaspraktijken enzovoort, kon hij de club amper leiden. Hij behield wel zijn pakket aandelen waardoor de club onbeheerd achter bleef. De spelers speelden allen zonder één enkele financiële verplichting tegenover de club. Enkele maanden geleden dook crisismanager Patrick Hantson op die zich ontfermde over de club. Toen ook hij verdacht werd van inbreuken met een net opgerichte vzw stapte hij op. De club werd recht gehouden door een handvol vrijwilligers.
De ex-spelers van Berchem Sport die intussen allemaal de club verlieten wilden de club niet kapot maar wel de NV. Daarom legden spelers en trainers van vorig seizoen klacht neer bij de handelsrechtbank die de club failliet verklaard heeft. Nu staan er enkele investeerders klaar die via een VZW de club nieuw leven zullen inblazen. Eindelijk klaren de wolken boven het Ludo Coeckstadion op en kan de club zich opnieuw uit de nesten werken.
Dat vind ik niet echt verdacht: zo denken toch alle trainers bij een nieuwe club?quote:"Hij had er trouwens opvallend veel vertrouwen in dat hij zijn eerste matchen zou winnen."
De eerste 2 wedstrijden van La Louviere toen waren tegen Lierse en STVV ... De andere 2 ploegen in handen van de Gokchinees ...quote:Op zondag 12 maart 2006 23:14 schreef Beschouw het volgende:
[..]
Dat vind ik niet echt verdacht: zo denken toch alle trainers bij een nieuwe club?
Op zich blijkt in deze zaak héél weinig "vreemd" als je het allemaal apart ziet hoor. Maar eens je alle puzzelstukjes naast elkaar legt ...quote:Op zondag 12 maart 2006 23:18 schreef Beschouw het volgende:
Tja
Dat is héél juist (en dat zeg ik bv in mijn column op de Frontpage van afgelopen week over de zaak ook) , maar wat wel een feit is dat België eigenlijk "ideaal" was voor de Gokmaffia. Het enige wat ze hier moesten doen was een willekeurige maffiabaas in de Waalse Botrange opbellen om het systeem uit te bouwen ...quote:Op zondag 12 maart 2006 23:56 schreef gravis het volgende:
Beste hollanders open uw ogen wees niet naief het kan echt overal gebeuren hoor !
quote:Op maandag 13 maart 2006 00:07 schreef ASSpirine het volgende:
Wat ook nog leuk was, tijdens een praktische les kwam een leraar naar ons groepje toe voor wat uit te leggen denk je. Nee hoor, EN ASSpirine wat weet jij van dat gokken...
ik :![]()
ok...
Dat geloof ik zeker, alleen is het hier allemaal iets minder 'schimmig' vind ik, vooral in de hoogste klassen. Maar ik kan het ook helemaal mis hebben hoor, ook in de GGD zijn er dit jaar veel 'rare' verliezen geweest.quote:Op zondag 12 maart 2006 23:56 schreef gravis het volgende:
Beste hollanders open uw ogen wees niet naief het kan echt overal gebeuren hoor !
In Nederland heb je ook geen "licentiecommissie" zoals in België hé. Hier is het eigenlijk bijna ondenkbaar dat ploegen met schuldenlasten zoals Willem II of Vitesse ed nog zo probleemloos in de hoogste divisie zouden kunnen spelen. Iets wat er eigenlijk ook voor zorgt dat ploegen soms héél wanhopig op zoek gaan naar extra investeerders om hun licentiedossier op te fleuren ...quote:Op maandag 13 maart 2006 10:00 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
In Nederland is er toch minder kans dat dit kan gebeuren hoor. Hier heb je weinig clubs zoals La Louviere en Bergen en heb je ook wat minder Georgische, Chinese en Armeense investeerders die hier zaken willen doen....
ik moet meteen denken aan die politieagent uit de docu die wel even voor de verslaggever kon bellenquote:Belgisch omkoopschandaal leidt tot invallen bij politie
Uitgegeven: 14 maart 2006 12:37
Laatst gewijzigd: 14 maart 2006 12:50
BRUSSEL - Justitie in Brussel heeft dinsdagochtend enkele huiszoekingen laten uitvoeren bij politiemensen die zich bezig houden met de grote omkoopzaak in het Belgisch voetbal. Het zou gaan om politiemensen die in strijd met de regels informatie aan de media hebben doorgespeeld. Er zijn nog geen aanhoudingen verricht.
Justitie in Brussel ontkent overigens dat er ook onderzoek wordt uitgevoerd naar corruptie bij de Belgische eersteklasser Moeskroen, hetgeen diverse Vlaamse en Franstalige kranten dinsdag wel beweerden. Het parket geeft wel toe dat ex-trainer van La Louvière en voormalig doelman van het Belgisch elftal Gilbert Bodart bedreigingen ontvangt. Bodart is al langer genoemd in de omkoopzaak rondom de Chinese gokmaffia.
Stromannen
In verband met het onderzoek heeft de politie overigens informatie opgevraagd bij grote Londense wedkantoren. De omkoopzaak draait rond de inmiddels uit België gevluchte Chinese zakenman Zhuyen Ye, die via stromannen en opdrachtgevers vaak ongekend hoge bedragen inzette op tamelijk onbelangrijke Belgische wedstrijden.
In verband met de zaak zijn al zes trainers en spelers ontslagen, die allemaal in dienst zijn geweest van hekkensluiter Lierse SK.
Uh oh....quote:'Duitsland schrikt op van nieuw schandaal' We praten graag met leedvermaak over onze oosterburen. Zeker nu bondscoach Jürgen Klinsmann zich in allerlei bochten moet wringen om zich te handhaven, loopt Nederland zich verkneukelend rond. 'Kijk die Mannschaft nou toch eens!? Dat wordt een vergelijkbare afgang als in 2000 op het EK! En wij winnen het WK wel eventjes&' Los van of deze benadering gespeend is van realiteitszin, het Duitse voetbal heeft te maken met meer problemen dan de nationale ploeg alleen. Want of het allemaal niet genoeg is, heeft Klinsmann in zijn selectie nu ook nog eens een speler die verwikkeld is een gokschandaal. Althans dat berichtte het ARD-programma Plusminus dinsdag.
En dus ligt de net enigszins dichtgeslibde zenuw weer open. Na de zaak Robert Hoyzer en de onrechtmatigheden in lagere regionen van het Duitse voetbal, blijven nu ook de Bundesliga en de nationale trots niet verschoond van manipulaties. Een getuige spreekt in Plusminus van 'meerdere spelers in de Bundesliga' die zich hebben ingelaten met de gokmaffia, onder wie één Duitse international. Het ARD-programma trad na maandenlang onderzoek naar buiten met de aantijgingen, zonder overigens namen te noemen. De getuige spreekt bovendien van Europese vertakkingen van het netwerk. In België hebben verschillende spelers en trainers hun aandeel al toegegeven. Het net sluit zich rond Bergen, terwijl trainers Paul Put en Gilbert Bodart nauwelijks meer een straf kunnen ontlopen.
In ieder geval hebben alle geruchten, verdachtmakingen en speculaties het Europese voetbal geen goed gedaan. Achter elke (slechte) serie of passeren van competitietopscorer staan in één keer vraagtekens, en wijst het vingertje naar een mogelijke omkoping.
ADO Den Haag, RBC Roosendaal, Heracles Almelo en Vitesse boek(t)en de nodige slechte series. En wat moeten we zeggen van het geknoei in de Gouden Gids Divisie? Of is het meer zoals voorzitter Van Daele van het verdachte Excelsior Moeskroen de zaken voorstelt: 'Twee keer verliezen is niet abnormaal.' Ook voor de nationale ploeg van Duitsland
Met dat nieuwe gokschandaal dat nu opduikt bedenk ik mij opeens een zin van een "anonieme insider" uit Humo een tijdje terug : "Vaak belde Yé ook: "Genk - La louviere , hoeveel?" , maar hij gokte niet alleen op Belgische wedstrijden, vaak vroeg hij ook gegevens over wedstrijden uit Duitsland en Nederland."quote:Op woensdag 15 maart 2006 15:57 schreef methodmich het volgende:
Het lijkt er ook op dat de KNVB met het weren van Delorge voorlopig de problemen in België wil houden.
"En ik die dacht dat we toen goed gespeeld hadden, maar als je nu nog eens nadenkt ... "quote:Op woensdag 15 maart 2006 19:22 schreef methodmich het volgende:
In Duitsland zijn ze al aan het onderzoeken geslagen.
Gert Verheyen vond zijn hattrick tegen Bergen nu ineens ook maar verdacht, las ik.
RBC heeft wel erg veel spelers uit de Belgische competitie.quote:Op woensdag 15 maart 2006 16:16 schreef APK het volgende:
Uit een ander topic: (Bron VI)
[..]
Uh oh....
Hoe denk je dat het er hier momenteel in België aantoe gaat ?quote:Op woensdag 15 maart 2006 20:03 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
RBC heeft wel erg veel spelers uit de Belgische competitie.Voor de rest vind ik het allemaal wel erg ver gezocht. Je bent al verdacht als je als degradatiekandidaat drie keer op rij hebt verloren.
Als ze hier al zo beginnen, moet het in België helemaal erg zijn.quote:Op woensdag 15 maart 2006 20:06 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Hoe denk je dat het er hier momenteel in België aantoe gaat ?![]()
![]()
Momenteel in elk belgisch stadion bij elke slechte pass : "Ja, de chinees is hier gepasseerd zeker ... "quote:Op woensdag 15 maart 2006 20:17 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Als ze hier al zo beginnen, moet het in België helemaal erg zijn.
Rare situatie natuurlijk. Je kunt als arbiter geen fout meer maken, een keeper wordt bij elke blunder raar aangekeken en 'n aanvaller die een kans mist is ook meteen verdacht.quote:Op woensdag 15 maart 2006 20:18 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Momenteel in elk belgisch stadion bij elke slechte pass : "Ja, de chinees is hier gepasseerd zeker ... "![]()
In het Nieuwsblad geeft de voetbalcolumnist nu elke week de "Zheyun Yé-Award" weg. Afgelopen week ging die naar Jan Masureel. Voor zijn 2de owngoal in 2 weken. Hij wint vier jetons voor het casino in Breda, af te halen op het secretariaat van Lierse en een waardebon voor 2 weken Shangai. Enkel te gebruiken voor een reis in competitieloze weken.quote:Op woensdag 15 maart 2006 20:19 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Rare situatie natuurlijk. Je kunt als arbiter geen fout meer maken, een keeper wordt bij elke blunder raar aangekeken en 'n aanvaller die een kans mist is ook meteen verdacht.
Dat van Rafael vind ik anders een behoorlijk nieuwtje hoor.quote:Op donderdag 16 maart 2006 00:40 schreef Beschouw het volgende:
Heb je geen actueler nieuws? Iets over ene Hong en een betrokken Duits international?
Dat kwam toch pas nadat ze in eerste instantie geld aangenomen haddenquote:Op donderdag 16 maart 2006 02:14 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
In België hadden ook veel spelers dat geld niet nodig, maar als je ziet wat voor bedreigingen ze kregen om mee te werken ...
oh nee hoor, bij iemand als Mardulier enzo kwamen de bedreigingen omdat hij niet wilde meewerken hoor.quote:Op donderdag 16 maart 2006 02:17 schreef APK het volgende:
[..]
Dat kwam toch pas nadat ze in eerste instantie geld aangenomen hadden
Indien ja, mijn mail staat in mn profiel.quote:Op donderdag 16 maart 2006 02:39 schreef APK het volgende:
Heeft zo'n syndicaat eigenlijk ook een mailinglist met mensen die ze tippen tegen betaling
Same here.quote:Op donderdag 16 maart 2006 02:40 schreef MaxPower het volgende:
Indien ja, mijn mail staat in mn profiel.![]()
Of het een mailinglist is valt te betwijfelen, maar dit klopt wel, in de panorama-uitzending en humo blijkt dat er zelfs tot in Turkije "informanten" te vinden waren met "informatie" over de Belgische competitiewedstrijden van La Lou, stvv, ...quote:Op donderdag 16 maart 2006 02:39 schreef APK het volgende:
Heeft zo'n syndicaat eigenlijk ook een mailinglist met mensen die ze tippen tegen betaling
quote:Op donderdag 16 maart 2006 15:29 schreef zjroentje het volgende:
Genieten dit zeg. De Belgische TT staat elke dag weer garant voor een paar minuten plezier.
Dat is niet zo fantasti, Basti...quote:***OETBAL******************************
**** "Schweinsteiger onder verdenking"
**Bastian Schweinsteiger is ondervraagd
door de Duitse politie in verband met
het manipuleren van wedstrijduitslagen,
zo meldt een dagblad uit München.Ook de
naam van de Nederlander Quido Lanzaat
van 1860 München wordt genoemd.
De 21-jarige Schweinsteiger speelt op
het middenveld bij Bayern München en
kwam al tot 21 interlands.Lanzaat (26)
is afkomstig uit de jeugd van Ajax en
trok in 2000 naar Duitsland.
Het Duitse Openbaar Ministerie wenste
nog niet te reageren op de berichten in
de media.
Mardulier, Van der Straeten, Messoudi, Delorge, Fassotte, Van Handenhoven, Deman, ...quote:Op donderdag 16 maart 2006 20:13 schreef gravis het volgende:
jaja 2uit Ajax jeugd , en nog een nederlander uit 2de klasse in duitsland , altijd hetzelfde met die nederlanders. hihihihihihihi ... grapje hé jongens
Ik heb een leuk spelletje voor de nederlanders laten we een stand opmaken van het aantal nederlanders en het aantal belgen die ertussen zitten . Enkel spelers he !
Ik denk dat jullie (hollanders) ons nog inhalen , wedden ?
van Sportdreams.comquote:Schweinsteiger niet verdacht
16-03-2006, 18:34:00
MUNCHEN [SD] - Het Duitse Openbaar Ministerie heeft donderdag laten weten dat Bastian Schweinsteiger bij het omkoopschaandaal betrokken is. Dat meldde TZ eerder op de dag.
De Duitse krant liet weten dat Schweinsteiger door justitie verhoord was, maar justitie haastte zich donderdag om te melden dat de jonge middenvelder niet verhoord is en ook al niet verdacht wordt. Ook Quido Lanzaat werd in de Zuid-Duitse krant genoemd, maar ook hij werd door het OM van alle blaam gezuiverd.
Duitse media speculeerden de laatste dagen volop; een international zou bij het schandaal betrokken zijn.
Overigens legt het gokschandaal de gokkantoren geen windeieren. Unibet liet donderdag weten dat het ledenaantal in België is verdubbeld, ook omdat veel Nederlanders een online gokje wagen. Veel fans lijken door alle verhalen over gokschandalen nieuwsgierig geworden.
quote:Op vrijdag 17 maart 2006 01:28 schreef MaxPower het volgende:
Lekkere typfout in de eerste zin... daar mist dus het woordje niet
Schijnt intussen onschuldig te zijn...quote:Op zaterdag 18 maart 2006 08:01 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Lanzaat. Dat is toch die junk?
quote:Bastian Schweinsteiger ontkent alle betrokkenheid bij de Duitse gokaffaire. De voetballer van Bayern München werd gisteren door een Duitse krant aan de vermeende gokaffaire gelinkt, maar ontkent vandaag dat hij ooit wedstrijden beïnvloedde.
Bayern München heeft het volste vertrouwen in zijn speler en zal acties ondernemen tegen de krant die zijn naam noemde. De krant mag alvast niet meer binnen in het stadion van Bayern.
In Duitsland doken de laatste dagen weer een hoop omkoopgeruchten op. Verschillende clubs en spelers werden ervan beschuldigd in opdracht van de Chinese gokmaffia bepaalde wedstrijden beïnvloed te hebben. Daarbij viel dus ook de naam van Schweinsteiger. Vandaag geraakte bekend dat twee spelers van tweedeklasser Karlsruhe ondervraagd werden door het gerecht. Het gaat om Sean Dundee en Edmond Kapllani. Dundee liet al weten dat hij ooit gesproken heeft met iemand die hem trachtte om te kopen, maar dat hij geweigerd heeft om mee te werken.
Dat Gaone geld plunderde uit de kas van La Louviere was al algemeen bekend toch?quote:Bondsvoorzitter Jan Peeters is niet van plan om straks het competitieklassement om te gooien wanneer bewezen wordt dat bepaalde teams of spelers effectief wedstrijden vervalst hebben. "Zo komen we in een straatje zonder eind", laat Peeters duidelijk verstaan in Ter Zake.
"Teams waarbij omkoping bewezen wordt, degraderen we pas op het einde van het seizoen. De teams schrappen heeft geen zin. Zo gooien we het hele klassement om en volgen er wellicht klachten van benadeelde teams. Ik zou de profclubs dan ook willen vragen het bij de huidge klassering te houden. Als teams daartegen klacht indienen, volgen wellicht ook klachten van andere teams en komen we in een straatje zonder eind."
Ik denk eerder aan "bewijzen" bij een Moeskroen, GBA, Charleroi , ... waar er al wat meer geruchten over de ronde deden ...quote:Op zondag 19 maart 2006 22:08 schreef Heero87 het volgende:
Spannende momenten, hopelijk gaat het niet om Club Brugge. De kans lijkt klein, maar wie durft tegenwoordig nog zijn hand in het vuur steken voor zijn eigen ploeg...
Dat was inderdaad ook een bijzonder vreemde partij, voor zover ik dat uit de samenvatting kon afleiden alleszins. België was daar doorlopend de betere partij (en dat waren ze tijdens de thuismatch ook al) en toen was er plots zo'n "miraculeuze" come-back van de Oekraïners.quote:Op zondag 19 maart 2006 23:29 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En "men maakt zich ontzettend veel zorgen" over de belofteninterland België - Oekraine waar België dus in de laatste minuten de kwalificatie voor het beloften ek uit handen gaf ...
In de eerste plaats omdat die zaak in een tijd waarin Yé nog niet bekend was en er geen argwaan was niet via hem maar via de Sportieve Manager van Cercle gepasseerd was. (die dus toen het bondsparket ingelicht heeft)quote:Op zondag 19 maart 2006 23:45 schreef Heero87 het volgende:
Die voorzitter van Cercle kwam trouwens met dat nieuws van zijn twee spelers naar buiten nadat hij het eerder op de dag ontkende. Naar eigen zeggen was hij dat "al lang vergeten."
Nu moet je mij eens uitleggen hoe je zoiets in de huidige situatie kunt vergeten.
Tjah, de versie van Cercle is dat de pers hem midden uit een vergadering heeft gehaald (en dat kan, hij is als CEO van de Standaard Boekhandel toch bedrijfsleider van een serieus bedrijf in België) en hij daar niet aan gedacht had, maar dat die Sportief Manager van Cercle hem daar nadien meteen op heeft gewezen. (op de persconferentie de dag nadien kon Cercle trouwens de zwartwitte bewijzen van die melding aan het bondsparket meteen voorleggen.)quote:Op zondag 19 maart 2006 23:50 schreef Heero87 het volgende:
Mij maak je niet wijs dat de voorzitter daar niets van wist.
En zelfs zonder Ye vergeet je dat toch niet. Als je al die geruchten hoort over omkoping bij andere teams, dan moet er toch sowieso een belletje gaan rinkelen.
Oh nee, ik merk net dat het zelfs omgekeerd was: ze speelden eerst uit, en hebben het thuis "uit handen gegeven". Nog vreemder dus, eigenlijk.quote:Op zondag 19 maart 2006 23:34 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Dat was inderdaad ook een bijzonder vreemde partij, voor zover ik dat uit de samenvatting kon afleiden alleszins. België was daar doorlopend de betere partij (en dat waren ze tijdens de thuismatch ook al) en toen was er plots zo'n "miraculeuze" come-back van de Oekraïners.
Tjah, aangezien degene die de spelers opbelde (Yé ?? Allatta??) een héél gebroken Engels sprak en de spelers in kwestie (2 Joegoslaven) ook weinig Engels spraken dacht men daar blijkbaar aanvankelijk aan een flauwe grap, maar liet men het de bond wel weten.quote:Op maandag 20 maart 2006 00:06 schreef Heero87 het volgende:
Hij moet toch al vóór die vragen van de pers bij zichzelf gedacht hebben aan die poging tot omkoping bij zijn spelers. En dat hij het zich zelfs "niet herinnert" wanneer hij er nog eens met de neus opgedrukt wordt door de pers slaat helemaal alles.
En moest hij als voorzitter niet op de hoogte zijn geweest van zo'n wantoestanden, dan zou ik me toch eens serieuze vragen stellen bij de werking van de club in het algemeen en die van de sportief manager in het bijzonder. Ik vind een poging tot omkoping in ieder geval niet iets alledaags, van sowieso moet de voorzitter haast altijd op de hoogte zijn.
In Brussel. (wat er dus op zou kunnen wijzen dat hij pas terug is uit Mauritius)quote:Op maandag 20 maart 2006 19:43 schreef methodmich het volgende:
In België of op Mauritius? Of waar zat ie nou, Mauretanië?
Als hij gaat praten, schudt de Belgische voetbalwereld op zijn grondvesten.quote:Op maandag 20 maart 2006 19:01 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
"groot nieuws" : Allatta zou zich vandaag aangegeven hebben bij het gerecht ...
Om eerlijk te zijn, ik denk dat hij zich puur aangegeven heeft om uit de speurders te krijgen wie nu precies al "geklikt" heeft ... (als ze hem confronteren met wat ze al hebben aan bewijsmateriaal)quote:Op maandag 20 maart 2006 19:54 schreef Beschouw het volgende:
[..]
Als hij gaat praten, schudt de Belgische voetbalwereld op zijn grondvesten.
quote:Op dinsdag 21 maart 2006 00:30 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
: http://www.vtm.be/asx/index.php?/totz/programma/07/eddy_wally
Maar het is bv wel zo dat bv een La Louviere tegen STVV en Lierse de punten cadeau kreeg. Dan denk ik als je als pakweg Beveren of Cercle Brugge daarachteraan dan gaat degraderen dat je je behoorlijk voor lul gezet moet voelen.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 10:41 schreef Heero87 het volgende:
Voor mij is het behouden van de uitslagen de minst foute oplossing. Een correcte oplossing bestaat er immers niet in deze zaak. Beter zo dan er een grote knoeiboel van te maken en de resultaten aan te vechten zodat ze je als club goed uitkomen.
Als alle clubs instemmen en dat hebben ze toch allemaal gedaan, moet niemand achteraf zeuren.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 12:41 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Maar het is bv wel zo dat bv een La Louviere tegen STVV en Lierse de punten cadeau kreeg. Dan denk ik als je als pakweg Beveren of Cercle Brugge daarachteraan dan gaat degraderen dat je je behoorlijk voor lul gezet moet voelen.
Dat is nu natuurlijk, laten we toch maar eens afwachten wat er zal gebeuren als ze pakweg een punt te kort komen voor Europees voetbal of degraderen ...quote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:54 schreef Beschouw het volgende:
[..]
Als alle clubs instemmen en dat hebben ze toch allemaal gedaan, moet niemand achteraf zeuren.
Dan hebben, na de verklaring van gisteren, ze geen poot meer om op te staan.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 17:37 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dat is nu natuurlijk, laten we toch maar eens afwachten wat er zal gebeuren als ze pakweg een punt te kort komen voor Europees voetbal of degraderen ...
Het schijnt juridisch van wel ...quote:Op dinsdag 21 maart 2006 17:53 schreef Beschouw het volgende:
[..]
Dan hebben, na de verklaring van gisteren, ze geen poot meer om op te staan.
En dat is allemaal de schuld van de bond?quote:Op woensdag 22 maart 2006 09:11 schreef gravis het volgende:
weet je , ik had zoiets nooit getekend .
Trouwens ik teken nooit iets als het niet echt nodig is , dat weet ik al sinds ik 12 jaar ben , tssssss.
Dit bewijst echt dat de bond staat te trillen op z'n benen .
De bondstop MOET buiten , ik ben van aard iemand die in alle situaties probeer kalm te blijven .
Maar met deze situatie moet de boel overhoop gegooid worden hoor , allemaal buitenen van 0 herbeginnen met nieuwe mensen .
Ook al die oude reglementen eens aanpakken , wisten jullie dat de meeste regels van de Belgische voetbalbond nog dateren van voor de wereldoorlog ? En dit in moderne tijden !
Dit kan echt niet , het uurwerk op de bond heeft te lang stilgestaan .
Tijd voor vernieuwing en dit lijkt me de gepaste moment , we staan op een punt waar het enkel beter kan met het belgisch voetbal , we waren er niet bij op Euro 2004 , wk2006 ook niet , omkoping in eerste en tweede klasse , licentie problemen , financiele problemen , ons nationale voetbalstadion nieuw gezet in 2000 is al geen euro meer waard , bondstop zijn sulletjes , uefa-coeficient staat Belgie op een dieptepunt we moeten schotland laten voorgaan en hebben nu zelfs niet 1 ploeg in de Ch.League en alsmaar meer ploegen stellen 11 buitenlanders op , het MOET anders DRINGEND !!!
Schuld van de bond is veel gezegd , laat ons stellen dat ze te lang de ogen gesloten hielden .quote:Op woensdag 22 maart 2006 17:39 schreef Beschouw het volgende:
[..]
En dat is allemaal de schuld van de bond?
Laat die clubbestuurders hun hand in eigen boezem steken. Zij hebben al die ellende aangericht.
Akkoord, de bond heeft fouten gemaakt. Maar iedereen maakt fouten in deze zaak. Ik vind dat er maar al te graag naar de bond verwezen wordt in de zaak. Iedereen roept dat de bond te weinig doet, maar niet vergeten dat de bond niet zoals het parket kan binnenvallen bij spelers en trainers, de bond kan een Allatta niet oproepen voor verhoor, de bond kan geen spelers of trainers vastzetten, de bond kan geen huiszoekingen doen,...quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:00 schreef gravis het volgende:
[..]
Schuld van de bond is veel gezegd , laat ons stellen dat ze te lang de ogen gesloten hielden .
Ze hebben journalisten het werk laten opknappen .
Trouwens het gaat bij mij niet enkel om die omkoping maar gans het pakketje .
De bond is niet progressief genoeg , overal ter wereld boekte het voetbal vooruitgang , in Belgie staat men gewoon stil , enkel jammeren doen ze hier- maar iets aanpakken , nee hoor !
Daarom vind ik dat het tijd is voor verjonging , mensen met nieuwe ideen .
Ik zou enkel het fundament behouden en de rest vernieuwen , niet op 1 dag wel te verstaan .
Maar langer stilstaan kan ook niet , we moeten mee in de slipstream van vb. Nederland.
Nederland leek ook niets meer voor te stellen in Europa maar jullie sloegen terug met UEFA winst voor Feyenoord successen met AZ en Ajax en PSV ! Holland is terug ... nu wij , maar dat kan enkel met een betere aanpak.
Dit is een vergelijking die je niet kunt maken hoor RC Genk heeft 18.000.000¤ budget Zulte Waregem 3.500.000¤ die laatst staat wel mmoi 4de en zal de finale spelen in de bekerquote:Op donderdag 23 maart 2006 23:32 schreef Heero87 het volgende:
Trouwens, vaak roepen mensen altijd de vergelijking in met Ajax en PSV. Niet vergeten dat Ajax en PSV bijna vier keer meer budget hebben dan Club Brugge en toch nog steeds het dubbele van Anderlecht. Op het veld liggen de verhoudingen volgens mij toch niet zo groot.
dat soort wielerzaken zijn hier toch niet vreemd ? De invallen bij vdb, de zaak Museeuw, Planckaert, Peers, De Clercq, ... jaarlijkse traditie/gewoonte rond deze tijd van het jaar hé ...quote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:06 schreef gravis het volgende:
even off topic !!!
In Belgie even de omkoopzaak aan kant schuiven ... wielrennen is nu aan de beurt !
Omloop en Van Santvliet , Bruylandts zit er ook weer tussen (bijna aan het einde van vorige schorsing) Jan Verstraeten , Peter Wuyts , Sven Vanthournhout ,... allemaal ontkennen ze NATUURLIJK ... ze weten van niks !!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |