abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36209940
quote:
Op maandag 20 maart 2006 19:01 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
"groot nieuws" : Allatta zou zich vandaag aangegeven hebben bij het gerecht ...
Als hij gaat praten, schudt de Belgische voetbalwereld op zijn grondvesten.
  maandag 20 maart 2006 @ 19:58:21 #277
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_36210089
quote:
Op maandag 20 maart 2006 19:54 schreef Beschouw het volgende:

[..]

Als hij gaat praten, schudt de Belgische voetbalwereld op zijn grondvesten.
Om eerlijk te zijn, ik denk dat hij zich puur aangegeven heeft om uit de speurders te krijgen wie nu precies al "geklikt" heeft ... (als ze hem confronteren met wat ze al hebben aan bewijsmateriaal)
Een maffiabaas als Allatta zou als geen ander de "omerta" moeten kennen hé ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_36210118
Kunnen we binnenkort nog wat liquidaties verwachten?
  dinsdag 21 maart 2006 @ 00:30:02 #279
pi_36220007
En om een of andere reden hebben ze vandaag bij de bond alle voorzitters van de eerste klassers zat genoeg kunnen voeren dat ze het "charter" voor het behoud van de competitieuitslag hebben getekend (waardoor er dus geen processen na de competitie kunnen komen)

Ik zie ze in het bondsgebouw op dit moment al de polonaise staan doen met Peeters en Gaone op kop ... Op de nieuwste hit van Eddy Wally (momenteel in diverse voetbalstadia dé culthit van het seizoen aan het worden, in Waregem ging hij er zelfs al live mee optreden tegen Lierse ...) : http://www.vtm.be/asx/index.php?/totz/programma/07/eddy_wally
  dinsdag 21 maart 2006 @ 00:33:51 #280
6941 APK
Factual, I think.
pi_36220086
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_36224900
Voor mij is het behouden van de uitslagen de minst foute oplossing. Een correcte oplossing bestaat er immers niet in deze zaak. Beter zo dan er een grote knoeiboel van te maken en de resultaten aan te vechten zodat ze je als club goed uitkomen.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 12:41:23 #282
pi_36228530
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 10:41 schreef Heero87 het volgende:
Voor mij is het behouden van de uitslagen de minst foute oplossing. Een correcte oplossing bestaat er immers niet in deze zaak. Beter zo dan er een grote knoeiboel van te maken en de resultaten aan te vechten zodat ze je als club goed uitkomen.
Maar het is bv wel zo dat bv een La Louviere tegen STVV en Lierse de punten cadeau kreeg. Dan denk ik als je als pakweg Beveren of Cercle Brugge daarachteraan dan gaat degraderen dat je je behoorlijk voor lul gezet moet voelen.

Eigenlijk had men dit jaar niemand mogen laten degraderen, volgend jaar de competitie met 20 spelen en er 4 laten afvallen ...
pi_36236528
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 12:41 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Maar het is bv wel zo dat bv een La Louviere tegen STVV en Lierse de punten cadeau kreeg. Dan denk ik als je als pakweg Beveren of Cercle Brugge daarachteraan dan gaat degraderen dat je je behoorlijk voor lul gezet moet voelen.
Als alle clubs instemmen en dat hebben ze toch allemaal gedaan, moet niemand achteraf zeuren.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 17:37:00 #284
pi_36237863
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 16:54 schreef Beschouw het volgende:

[..]

Als alle clubs instemmen en dat hebben ze toch allemaal gedaan, moet niemand achteraf zeuren.
Dat is nu natuurlijk, laten we toch maar eens afwachten wat er zal gebeuren als ze pakweg een punt te kort komen voor Europees voetbal of degraderen ...
pi_36238386
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 17:37 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Dat is nu natuurlijk, laten we toch maar eens afwachten wat er zal gebeuren als ze pakweg een punt te kort komen voor Europees voetbal of degraderen ...
Dan hebben, na de verklaring van gisteren, ze geen poot meer om op te staan.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 17:57:50 #286
pi_36238498
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 17:53 schreef Beschouw het volgende:

[..]

Dan hebben, na de verklaring van gisteren, ze geen poot meer om op te staan.
Het schijnt juridisch van wel ...
pi_36239103
Misschien wel, maar ik denk dat je dan als club flink voor paal staat en je in de toekomst niet meer op de hulp en steun van de 17 andere eersteklassers hoeft te rekenen...
pi_36255151
weet je , ik had zoiets nooit getekend .
Trouwens ik teken nooit iets als het niet echt nodig is , dat weet ik al sinds ik 12 jaar ben , tssssss.
Dit bewijst echt dat de bond staat te trillen op z'n benen .
De bondstop MOET buiten , ik ben van aard iemand die in alle situaties probeer kalm te blijven .
Maar met deze situatie moet de boel overhoop gegooid worden hoor , allemaal buitenen van 0 herbeginnen met nieuwe mensen .
Ook al die oude reglementen eens aanpakken , wisten jullie dat de meeste regels van de Belgische voetbalbond nog dateren van voor de wereldoorlog ? En dit in moderne tijden !
Dit kan echt niet , het uurwerk op de bond heeft te lang stilgestaan .
Tijd voor vernieuwing en dit lijkt me de gepaste moment , we staan op een punt waar het enkel beter kan met het belgisch voetbal , we waren er niet bij op Euro 2004 , wk2006 ook niet , omkoping in eerste en tweede klasse , licentie problemen , financiele problemen , ons nationale voetbalstadion nieuw gezet in 2000 is al geen euro meer waard , bondstop zijn sulletjes , uefa-coeficient staat Belgie op een dieptepunt we moeten schotland laten voorgaan en hebben nu zelfs niet 1 ploeg in de Ch.League en alsmaar meer ploegen stellen 11 buitenlanders op , het MOET anders DRINGEND !!!
pi_36270726
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 09:11 schreef gravis het volgende:
weet je , ik had zoiets nooit getekend .
Trouwens ik teken nooit iets als het niet echt nodig is , dat weet ik al sinds ik 12 jaar ben , tssssss.
Dit bewijst echt dat de bond staat te trillen op z'n benen .
De bondstop MOET buiten , ik ben van aard iemand die in alle situaties probeer kalm te blijven .
Maar met deze situatie moet de boel overhoop gegooid worden hoor , allemaal buitenen van 0 herbeginnen met nieuwe mensen .
Ook al die oude reglementen eens aanpakken , wisten jullie dat de meeste regels van de Belgische voetbalbond nog dateren van voor de wereldoorlog ? En dit in moderne tijden !
Dit kan echt niet , het uurwerk op de bond heeft te lang stilgestaan .
Tijd voor vernieuwing en dit lijkt me de gepaste moment , we staan op een punt waar het enkel beter kan met het belgisch voetbal , we waren er niet bij op Euro 2004 , wk2006 ook niet , omkoping in eerste en tweede klasse , licentie problemen , financiele problemen , ons nationale voetbalstadion nieuw gezet in 2000 is al geen euro meer waard , bondstop zijn sulletjes , uefa-coeficient staat Belgie op een dieptepunt we moeten schotland laten voorgaan en hebben nu zelfs niet 1 ploeg in de Ch.League en alsmaar meer ploegen stellen 11 buitenlanders op , het MOET anders DRINGEND !!!
En dat is allemaal de schuld van de bond?
Laat die clubbestuurders hun hand in eigen boezem steken. Zij hebben al die ellende aangericht.
pi_36310007
Nog nieuws uit België?
  donderdag 23 maart 2006 @ 21:46:43 #291
pi_36310157
MANAGER WORDT VERDACHT VAN CORRUPTIE
­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­
De 28-jarige voetbalmanager Frederico
Avallone is door het federaal parket in
verdenking gesteld. Hij wordt verdacht
van actieve corruptie en bedreigingen.

Avallone heeft woensdag bekend dat hij
twee Nederlandstalige spelers 5.000
euro wou betalen om hen slechter te
doen spelen. De spelers weigerden dat.
Volgens Sporza tv zijn Svetlicic en Mi-
losevic (Cercle) de betrokken spelers.

Omdat de omkoping mislukte, weigerde
Zheyun Ye om Avallone te betalen. De
manager zou dan op zijn beurt een ken-
nis van Ye bedreigd hebben met de be-
doeling om zo zijn geld te krijgen.

"BENADERD OMDAT HIJ NEDERLANDS SPRAK"
­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­
Dankzij de bekentenissen van Avallone
is het parket weer wat meer te weten
gekomen over de werkwijze van Ye.
Woordvoerster Lieve Pellens gaf uitleg.

"De Chinees vertelde dat hij sportief
directeur was van Lierse en benaderde
makelaars. Hij vroeg hen om iets oudere
spelers, misschien al op hun retour, te
benaderen. Niet om hen voor Lierse te
laten spelen, wel om hen om te kopen."

"Nog voor ze goed en wel beseften waar
ze in terechtgekomen waren, werd op de
makelaars druk uitgeoefend. Avallone
werd benaderd omdat hij Nederlands
sprak en Vlaamse spelers kon omkopen."

* Volgens Het Laatste Nieuws is Frede-
rico Avallone een assistent van Pietro
Allatta. Hij zou in opdracht van Ye en
Allatta meermaals spelers en coaches
bedreigd hebben voor 5.000 euro per
opdracht. Maar het parket bevestigde
dat niet en wilde niks kwijt over de
rol van Allatta. Wellicht worden later
nog mensen in verdenking gesteld.

* Het onderzoek dijt ook uit naar het
buitenland. Zo zijn de Luxemburgse
rekeningen van Filippo Gaone en Pietro
Allatta geblokkeerd. Bovendien gaat het
gerecht samenwerken met de Duitse
onderzoekers. Ook in Duitsland is een
gokschandaal losgebarsten en ook daar
is de spilfiguur een Chinees. Ook met
Finland kan nog samengewert worden.
pi_36311571
Joost-mag-het-weten zit immer op het nieuws
pi_36312947
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 17:39 schreef Beschouw het volgende:

[..]

En dat is allemaal de schuld van de bond?
Laat die clubbestuurders hun hand in eigen boezem steken. Zij hebben al die ellende aangericht.
Schuld van de bond is veel gezegd , laat ons stellen dat ze te lang de ogen gesloten hielden .
Ze hebben journalisten het werk laten opknappen .
Trouwens het gaat bij mij niet enkel om die omkoping maar gans het pakketje .
De bond is niet progressief genoeg , overal ter wereld boekte het voetbal vooruitgang , in Belgie staat men gewoon stil , enkel jammeren doen ze hier- maar iets aanpakken , nee hoor !
Daarom vind ik dat het tijd is voor verjonging , mensen met nieuwe ideen .
Ik zou enkel het fundament behouden en de rest vernieuwen , niet op 1 dag wel te verstaan .
Maar langer stilstaan kan ook niet , we moeten mee in de slipstream van vb. Nederland.

Nederland leek ook niets meer voor te stellen in Europa maar jullie sloegen terug met UEFA winst voor Feyenoord successen met AZ en Ajax en PSV ! Holland is terug ... nu wij , maar dat kan enkel met een betere aanpak.
pi_36313028
Nederlandse trainers aanstellen dan maar? Naar het schijnt keert Houwaart weer terug in de picture. En hoe zit het met Vanenburg bij Beveren?
pi_36313571
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 23:00 schreef gravis het volgende:

[..]

Schuld van de bond is veel gezegd , laat ons stellen dat ze te lang de ogen gesloten hielden .
Ze hebben journalisten het werk laten opknappen .
Trouwens het gaat bij mij niet enkel om die omkoping maar gans het pakketje .
De bond is niet progressief genoeg , overal ter wereld boekte het voetbal vooruitgang , in Belgie staat men gewoon stil , enkel jammeren doen ze hier- maar iets aanpakken , nee hoor !
Daarom vind ik dat het tijd is voor verjonging , mensen met nieuwe ideen .
Ik zou enkel het fundament behouden en de rest vernieuwen , niet op 1 dag wel te verstaan .
Maar langer stilstaan kan ook niet , we moeten mee in de slipstream van vb. Nederland.

Nederland leek ook niets meer voor te stellen in Europa maar jullie sloegen terug met UEFA winst voor Feyenoord successen met AZ en Ajax en PSV ! Holland is terug ... nu wij , maar dat kan enkel met een betere aanpak.
Akkoord, de bond heeft fouten gemaakt. Maar iedereen maakt fouten in deze zaak. Ik vind dat er maar al te graag naar de bond verwezen wordt in de zaak. Iedereen roept dat de bond te weinig doet, maar niet vergeten dat de bond niet zoals het parket kan binnenvallen bij spelers en trainers, de bond kan een Allatta niet oproepen voor verhoor, de bond kan geen spelers of trainers vastzetten, de bond kan geen huiszoekingen doen,...

Over het feit dat de bond niet progressief genoeg is kan ik alleen maar instemmen.

Dat van Nederland wens ik toch te relativeren. Akkoord, wat PSV en AZ vorig seizoen deden is prachtig. En het is ook mooi dat Ajax en PSV dit jaar weer de tweede ronde halen. Maar zet Club Brugge en Anderlecht in een poule met Sparta Praag, FC Thun en Arsenal en hun kwalificatiekansen liggen ook erg hoog. Natuurlijk vijgen na pasen, maar toch...
Hetzelfde voor Feyenoord: de Uefa-beker winnen is uiteraard prachtig, maar ik ben er van overtuigd dat Anderlecht of Club in een gezegend jaar hetzelfde zouden kunnen doen, op voorwaarde dat alles meezit. In de Uefa-beker is het vaak de factor geluk doorslaggevend, want de verschillen op het veld zijn er vanaf de tweede ronde vaak erg miniem.
pi_36313898
vijgen na pasen

Mooi gezegd Heero87
pi_36314240
Trouwens, vaak roepen mensen altijd de vergelijking in met Ajax en PSV. Niet vergeten dat Ajax en PSV bijna vier keer meer budget hebben dan Club Brugge en toch nog steeds het dubbele van Anderlecht. Op het veld liggen de verhoudingen volgens mij toch niet zo groot.
pi_36325480
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 23:32 schreef Heero87 het volgende:
Trouwens, vaak roepen mensen altijd de vergelijking in met Ajax en PSV. Niet vergeten dat Ajax en PSV bijna vier keer meer budget hebben dan Club Brugge en toch nog steeds het dubbele van Anderlecht. Op het veld liggen de verhoudingen volgens mij toch niet zo groot.
Dit is een vergelijking die je niet kunt maken hoor RC Genk heeft 18.000.000¤ budget Zulte Waregem 3.500.000¤ die laatst staat wel mmoi 4de en zal de finale spelen in de beker
Het zou maar al te makkelijk zijn grootste budget = kampioen spelen ... zo werkt het niet hoor
Ik ben van principe : stel een ploeg samen met jongens die knokken voor elkaar en met een hart voor het team en niet met spelers die de ploeg in kwestie zien als een opstapje en dus uit zijn op persoonlijk succes ... ik denk aan Balaban en andere Portillo's en Akin's !

En dat van de bond jullie lezen niet goed wat ik tot 2 maal schreef hoor .... bij mij gaat het hem niet om die omkopingszaak hoor , maar het ganse plaatje >>> Belgie is niet goed bezig <<<
Ik zeg gewoon , los van die omkoping dat het tijd is voor vernieuwing .
Ik ben niet te vinden voor die conservatieve aanpak .
Neem nu Michel Preud'homme die is naast sportief directeur van Standard ook nog voorzitter van de Technische Commissie van de voetbalbond, in sportief opzicht de hoogste piet van de bond Door zijn taak bij de bond krijgt hij onrechtstreeks veel te maken met arbiters. Kan niet, hé. Ik heb niks tegen de persoon Preud'homme, het is echt een verstandige man met schitterende ideen .maar sommige scheidsrechters durven het niet aan om tegen iemand met zo'n functie in te gaan. Dit is een verkeerde structuur.
Dat zou hetzelfde zijn dat in de finale van het WK Nederland-Brazilie een braziliaans scheidsrechterstrio zou fluiten ... das toch absurd !
Er moeten neutrale mensen zetelen , en dat is maar 1 voorbeeld ik kan er 1000 geven als jullie dat wensen .
In belgie word veel gepraat , maar iets aanpakken das iets anders hoor .
vb. men is al 6 jaar aan het praten over inkrimping naar 16 teams in hoogste afdeling , doe het dan gewoon of zwijg erover .
De reserves van de eersteklassers laat die gewoon meespelen in 3de en 4de klasse stop met erover te zagen , doen !!!
Schaf die licentie af , die moet europees komen niet nationaal dit zorgt voor problemen voor belgische teams , het is oneerlijk dat een team in Belgie geschrapt wordt omdat ze - 1miljoen staan en in Spanje een ploeg kampioen speelt die - 1miljard staat .
Ik ben voor een Licentie als die voor gans europa telt .
pi_36325723
even off topic !!!

In Belgie even de omkoopzaak aan kant schuiven ... wielrennen is nu aan de beurt !
Omloop en Van Santvliet , Bruylandts zit er ook weer tussen (bijna aan het einde van vorige schorsing) Jan Verstraeten , Peter Wuyts , Sven Vanthournhout ,... allemaal ontkennen ze NATUURLIJK ... ze weten van niks !!!
pi_36326080
Alatta is weer vrij, las ik net op TT
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')