abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35219705
Vervolg op het ondertussen gesloten eerste topic over de Gokchinees.

Het laatste nieuws:
"Lierse-voorzitter Theyskens van alles op de hoogte"
Milenkovic voorlopig buiten schot.
pi_35219740
Wees gerust doden zullen er niet te gauw vallen , hoewel hier en daar een zelfmoord uit eerlijke schaamte sluit ik niet uit !!!
Die Paul Put is echt een walgelijk ventje .... ik geloof niks van die bedreigingen ... en nog iets ...ik hou niet zo van mensen die om zich heen trappen als ze in het nauw zitten .... hoewel zo gaan er nog lijken uit de kast vallen ..............

Weet je ..... iedereen pint zich vast op de matchen waar veel op gegokt is maar vergeet niet de grootste bedragen zijn niet eens gekend .... illegale gokpartijen bedoel ik ..... want nu werd er enkel gesproken over bookmakers maar je moet het systeem zien zoals het is >>>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>

1) Ye koopt match LaLou - Genk
2) Ye gokt (illegaal )
3) Ye verkoopt tips aan gokkers
4) die gokkers spelen op de match La Lou - Genk
5) LaLou verliest met 0-4
6)iedereen tevreden
7) er werd voor 900.000,¤ gegokt bij Betfair en andere bookies
8) niemand weet hoeveel er illegaal gegokt werd !!!!! ( zal vééééél meer zijn zenne ) !!!

Dus laat nu stap 3 eruit en je zit enkel met het illegale gokken iedereen denkt .... er werden geen hoge bedragen ingezet .... maar dat klopt niet .... want er werd illegaal gegokt !!!!

Weet je ;.... je kan niet voor hoge bedragen spelen bij de legale bookmakers ..... dus moet je daar niet zoeken achter de grote kleppers ...dat zijn de peulschillen ..... ik wil zeggen wees maar bang van hetgene dat we niet weten ...das 10 keer erger en grootser !!!!
  zaterdag 18 februari 2006 @ 13:57:28 #3
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_35219753
Andere clubs staan in wachtrij van het parket

za 18/02/06 - Na Lierse mogen ook spelers van Germinal Beerschot, Sint-Truiden en La Louvière een bezoekje verwachten van het parket. Dat meldt De Morgen

"Het voorbereidende werk is klaar. We gaan dit dossier nu systematisch afwerken", zegt Jos Colpin van het parket.

Over de planning wil het gerecht niets kwijt, maar De Morgen weet dat speurders mogelijk volgende week al bij Germinal Beerschot zullen aankloppen.

Het gerecht verhoorde eerder al Germinalspelers Luciano, Cruz en Messoudi als getuige.

"Mogelijk beschikt het parket nu wel over belastend materiaal", schrijft DM.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_35219859
In het laatste topic door Joost-mag-het-weten:
quote:
Per bewezen gefraudeerde wedstrijd de ploegen hun punten aftrekken , het klassement opnieuw berekenen, en de betrokkenen een schadevergoeding laten betalen die gelijk staat aan de geschatte misgelopen inkomsten ? (door tv-gelden (op basis van klassement) , europees voetbal misgelopen, ...) ?
Onmogelijk. Je hebt bijvoorbeeld La Louvière - Club Brugge, een partij die gefraudeerd zou zijn door LaLou en die door Club Brugge gewonnen werd. Club Brugge won die uiteindelijk met 0-2. Als je dan die drie punten aftrekt, eindigt het op het einde van het seizoen samen met Anderlecht op de eerste plek. Je kan Anderlecht dan toch moeilijk de titel gaan geven? Club Brugge heeft bijvoorbeeld zijn laatste wedstrijd gespeeld in de wetenschap dat het al kampioen was en heeft met een veredeld B-elftal verloren op Sint-Truiden, moet je dat dan ook gaan herspelen?
  zaterdag 18 februari 2006 @ 14:09:09 #5
pi_35220086
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 14:01 schreef Heero87 het volgende:
[..]

Onmogelijk. Je hebt bijvoorbeeld La Louvière - Club Brugge, een partij die gefraudeerd zou zijn door LaLou en die door Club Brugge gewonnen werd. Club Brugge won die uiteindelijk met 0-2. Als je dan die drie punten aftrekt, eindigt het op het einde van het seizoen samen met Anderlecht op de eerste plek. Je kan Anderlecht dan toch moeilijk de titel gaan geven? Club Brugge heeft bijvoorbeeld zijn laatste wedstrijd gespeeld in de wetenschap dat het al kampioen was en heeft met een veredeld B-elftal verloren op Sint-Truiden, moet je dat dan ook gaan herspelen?
Ik spreek niet over de ploegen straffen die de punten kregen hé, ik spreek simpelweg over de andere ploegen "vergoeden" voor de mogelijk misgelopen inkomsten daardoor. Stuur maar deurwaarders op die ploegen en mensen af, wring er maar de laatste euro die ze hebben uit, en verdeel ze dan onder de ploegen die er mogelijk of allicht schade door geleden hebben ...
pi_35220136
Daar kan ik me wel in vinden, maar ik vrees dat het nooit zover komt. Het zou wellicht ook alleen maar ruzie tussen de ploegen veroorzaken over wie hoeveel krijgt...
  zaterdag 18 februari 2006 @ 15:14:18 #7
pi_35222086
PORTRET. Paul Put, een zondagskind

Het verhaal van Paul Put was er, tot de verschijning van de Chinees Zheyun Ye op Lierse, vooral een van succes.
PUT sloot zich op achtjarige leeftijd aan bij het toenmalige Beerschot VAV. In elke jeugdploeg waar hij speelde, was hij de aanvoerder. Hij was iemand die graag grote sier maakte, toen nog met het geld van zijn ouders.

Als voetballer toonde hij een enorme wilskracht, maar hij was matig getalenteerd. Toch werd hij aan de zijde van Juan Lozano in 1973 landskampioen met de Uefa-juniores (min 18 jaar). Hij raakte op Het Kiel niet verder dan enkele keren op de bank bij de A-ploeg onder trainer Rik Coppens.

De liefhebber van mooie wagens hield de wedstrijden bij de invallers pas bekeken op zijn 24ste. Hij ging naar Tubantia Borgerhout en eindigde via Oudenaarde, Rotselaar, Bornem, Union en Herentals bij FC Wilrijk. Ondertussen was hij ook een graag geziene gast in het Antwerpse uitgaansleven. De blitse Paul Put was in de hoogdagen van de Motown- en later discomuziek zelfs een tijdje ober in dancing The Piper in Wilrijk.

Put wist ook wat werken was. Hij was even declarant in de haven, maar als zelfstandig videotheek-uitbater was hij het succesvolst. Hij verkocht zijn zaak - door Test Aankoop tot best geleide handelszaak van het land uitgeroepen - aan Super Club maar werd betaald met 3.000 waardeloze aandelen. ,,Spijtig, het was een mooi appeltje voor de dorst geweest'', sakkerde hij.

Hij kreeg een job als aankoopdirecteur bij Super Club en amuseerde zich kostelijk. ,,Ik ging naar die filmfestivals en daar zat ik aan tafel met de grootste filmsterren ter wereld: Demi Moore (zijn dochtertje is naar haar genoemd, red.) , Michael Douglas, Kim Basinger...''

Ook als trainer boekte Put succes. Via Tubantia Borgerhout, Sint-Niklaas, Tielen, Geel (even in eerste klasse), Ingelmunster kwam hij na dertien jaar zwoegen bij Lokeren als hoofdtrainer in eerste klasse terecht. Zijn verfrissende aanpak, gestoeld op tactisch vernuft en psychologisch doorzicht, maakte van hem de nieuwe kroonprins. Met Lokeren haalde hij voor het eerst in zestien jaar Europees voetbal. Tot de betalingen bij Lierse begonnen te stokken en de Chinees Zheyun Ye opdook, deed hij het ook goed in het Vanderpoortenstadion.

Put kreeg ook flinke tegenslagen te verwerken. Zijn vader stierf net nadat hij met Geel via de eindronde naar eerste klasse was gepromoveerd. Zijn moeder stierf net nadat hij bij Lokeren zijn eerste contract bij een eersteklasser had getekend.

Hij bleef zijn royale leefstijl trouw. Hij bouwde voor vrouw en dochter een moderne grote villa in Zoersel. Hij wilde met iedereen goed staan en dacht dat met geld uitpakken hem daarbij zou helpen.
  zaterdag 18 februari 2006 @ 15:45:43 #8
6941 APK
Factual, I think.
pi_35223044
TVP
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_35223152
ik kan enigszins wel begrijpen waaromsommigen hen laten verleiden. Stel je voor : je bent speler van La Louviere, je verdient 1500 euro nette per maand. Je winstpremies zijn wel hoog, maar je verliest 3 van je 4 wedstrijden id maand. En opeens krijg je een envelopje met 10 000 euro in je handen gestopt om 1 match minder te presteren. Je zou toch gaan twijfelen hé. Zeker als ze je verzekeren dat ze geld id club gaan investeren en dat je club anders de licentie niet haalt voor betaald voetbal . En eenmaal erin raak je er niet meer uit en als je eruit wilt, word je bedreigd ...
pi_35223748
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 13:57 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Andere clubs staan in wachtrij van het parket

za 18/02/06 - Na Lierse mogen ook spelers van Germinal Beerschot, Sint-Truiden en La Louvière een bezoekje verwachten van het parket. Dat meldt De Morgen

"Het voorbereidende werk is klaar. We gaan dit dossier nu systematisch afwerken", zegt Jos Colpin van het parket.

Over de planning wil het gerecht niets kwijt, maar De Morgen weet dat speurders mogelijk volgende week al bij Germinal Beerschot zullen aankloppen.

Het gerecht verhoorde eerder al Germinalspelers Luciano, Cruz en Messoudi als getuige.

"Mogelijk beschikt het parket nu wel over belastend materiaal", schrijft DM.
Lekker handig dat ze dat vtv aankondigen
pi_35225045
Het Verdriet van België
pi_35237557
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 14:01 schreef Heero87 het volgende:
[..]

Men zal het er wel niet bij laten.....neem het van mij aan er komen nog rechtzaken van .... dit kan niet anders !!!

Ze stappen vantegenwoordig voor een niemendalletje al naar de rechter .... en dit gaat wel om héél véél inkomstverlies en publiciteit enz.... om de eer niet te vergeten (sommigen hebben dit nog )

En ja die speler heeft maar ocharme 1500,¤ ..... maar hij heeft tal van suporters in de zak gezet die nog veel minder verdienen en harder werken !!! die met een truitje aan lopen met hun naam erop ....
dat ze daar eens bij stilstaan !!!!!
pi_35253325
Ik zou toch niet graag nu in Belgie voetbalspeler zijn, mis je als aanvaller een opgelegde kans, blunder je als keeper, stap je als verdediger totaal verkeerd voor buitenspel, iedereen denkt er gelijk het zijne van...

Ik bedoel, stel je heet Grandel en je zou je Grandelletjes nu in Belgie maken, wie gelooft je dan dat je het niet met opzet deed?
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_35253462
Ben benieuwd waar het eindigt...
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_35256535
Het hoeft echt niet gekker te worden:

"Ye organiseerde seksfeestjes voor spelers"
pi_35256717
quote:
Op zondag 19 februari 2006 16:06 schreef Heero87 het volgende:

pi_35256873
pi_35263852
Voila , ik krijg al een beetje gelijk ik had het nog maar half uitgesproken of de rechtzaken zijn er al .... al had ik die niet verwacht de suporters starten een rechtzaak !!!

Ik verwachtte eigenlijk dat de teams die nadeel haalden uit de zaak het gingen doen .... maar dat komt wel .... let maar eens goed op !!!

Man man man .... dit zal een onoverzichtelijke boel worden een echte wirwar geloof me ... !!!
  zondag 19 februari 2006 @ 19:18:40 #19
6941 APK
Factual, I think.
pi_35264115
quote:
Op zondag 19 februari 2006 16:06 schreef Heero87 het volgende:

Hoeren die 20.000¤ kregen?
pi_35271766
quote:
Op zondag 19 februari 2006 19:18 schreef APK het volgende:

[..]

Hoeren die 20.000¤ kregen?
Dan moet dat wel een geweldige wip geweest zijn
pi_35274487
Nu op nederland 2 een verhaal erover in Studio Voetbal.
  maandag 20 februari 2006 @ 00:39:23 #22
pi_35275798
Ter info: op geen enkele match zwaar gegokt

Het is maar dat de voetballiefhebber het weet. Dit weekend werd er in Azië niet zwaar gegokt op wedstrijden in de Belgische competitie. Dat werd ons bevestigd door een gokanalist. Let wel: zowel bij Eurobets, Belgabet en Unibet mocht er niet gegokt worden op de wedstrijd Charleroi-Lierse van gisteravond. Alleen op de Oostenrijkse derby Sturm Graz-Grazer AK werd zwaar ingezet.
  maandag 20 februari 2006 @ 00:55:52 #23
6941 APK
Factual, I think.
pi_35276204
quote:
Op maandag 20 februari 2006 00:39 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

Alleen op de Oostenrijkse derby Sturm Graz-Grazer AK werd zwaar ingezet.
Vanuit Azie?

In het 'online wedden-topic' zie ik wel eens grafiekjes van Betfair voorbij komen over het volume van de markt.
Heeft een van de wedders een screenshot van die wedstrijd?
pi_35276436
is hier al ter sprake gekomen dat ook Willem II off the record genoemd wordt als mogelijk onderdeel van het omkoopschandaal?
pi_35276533
quote:
Op maandag 20 februari 2006 01:05 schreef MaxPower het volgende:
is hier al ter sprake gekomen dat ook Willem II off the record genoemd wordt als mogelijk onderdeel van het omkoopschandaal?
Nee.
pi_35276597
Ah, ik vond NAC al verdacht lamlendig.
pi_35277232
quote:
Belgische media berichtten afgelopen week volop over een Chinees goksyndicaat dat de hoogste klasse van het profvoetbal bij onze zuiderburen in zijn greep zou hebben. De link met andere Europese competities lijkt een feit. De naam van voetbalvereniging ‘Willem II’ duikt veelvuldig op bij zowel verdachten als getuigen.

Chris van Abeele, journalist van het in België gerenommeerde programma ‘Panorama’, vertelde afgelopen donderdagavond in ‘Netwerk’ over de bevindingen van zijn zoektocht naar corruptie in het Belgische voetbal.

Met name de club ‘La Louviere’ bleek een gewild object voor goklustige Chinezen. Dat de club in handen is van de schimmige Chinees ‘Zheyun Ye’, was voor van Abeele een eerste aanwijzing.

Navraag bij het populaire Britse gokkantoor ‘Betfair’(what’s in a name?!!) leverde vervolgens nog meer onthutsende resultaten op. Zo was de inzet op een verlies van ‘La Louviere’ sinds het aantreden van ‘Ye’ het tienvoudige geworden. Met name uit Aziatische landen werd veel ingezet op de bewuste wedstrijden. Voor de bookmakers van ‘Betfair’ was dit alles reden genoeg om de Belgische voetbalbond in te lichten.

Na de uitzending van ‘Panorama’ slaan betrokkenen elkaar om de oren met bekentenissen. Daarbij valt op, dat dit schandaal zich niet enkel in de Belgische competitie blijkt af te spelen. De naam van het geplaagde Nederlandse ‘Willem II’ wordt door diverse betrokkenen ‘off the record’ genoemd.

Bij thuiswedstrijden van de Tilburgse eredivisionist schalt het clublied door de luidsprekers: “Hup Willem II stoere kerels, trots van het voetballand”. Die trots zit in Tilburg vooral in het verleden, zo weet zelfs de trouwste supporter. Zes jaar geleden speelde Willem II nog op het allerhoogste niveau, het mocht aantreden in de Champions League. Vorig seizoen speelde de Tilburgers nog de landelijke bekerfinale. Het zijn de krenten in de pap voor een dergelijke middenmoter, zo weet men in Tilburg ook wel.

Maar de prestaties van dit seizoen blijven ver achter bij zelfs de allerslechtste voorspellingen. Willem II staat op een zeventiende positie, de club stevent af op degradatie. Hoe heeft het in godsnaam zover kunnen komen?

Onderzoeksjournalist van Abeele denkt het antwoord te weten. Bij toeval bereikte hem een bericht over de nieuwe voorzitter van de Tilburgse club. In een interview dat al enkele maanden oud is, schetst deze nieuwe voorzitter ‘Verbunt’ een beeld van de toekomst. Hij had het over het aantrekken van enkele grote Chinese sponsoren. “Toen ging er bij mij een belletje rinkelen”, aldus van Abeele.

Het bedrijf waarmee Verbunt enkele verkennende gesprekken blijkt te hebben gehad, is “Cecilia Bianci”. Dit bedrijf staat op naam van Zheyun Ye, de invloedrijke man bij La Louviere.

“Voor een rechtbank kan ik natuurlijk niet veel bewijzen”. Maar de verdachtmakingen gaan nog verder. Zo zijn er vele merkwaardige momenten in de wedstrijden van Willem II. Zoals bijvoorbeeld de wedstrijden tegen Vitesse en NEC, waarbij in de laatste seconden van de wedstrijd op miraculeuze wijze een voorsprong werd verspeeld.

De verdachtmakingen worden nog concreter naar aanleiding van de verloren derby tegen RKC.
De Tilburgse club begon de wedstrijd zonder enige inspiratie, na rust hervatte de ploeg zich enigszins en creëerde zelfs kansen. Toch maakte RKC in de slotfase het enige doelpunt. Tot zover niks aan de hand. Maar dan.

Navraag bij diverse wedkantoren leert dat er veelvuldig is gespeculeerd op de wedstrijd. Op de uitslag 1-0 is verreweg het meeste ingezet, met name door Aziaten. Normaal wordt er in totaal tussen de dertig- en veertigduidend Euro ingezet. Met af en toe een kleine uitschieter. Op deze bewuste wedstrijd is in totaal zo’n 600.000 Euro ingezet. Een ongekend hoog bedrag. Wat in deze wedstrijd nog het meeste opvalt, is de merkwaardige wissel na het doelpunt. Je zou van een ploeg die de punten hard nodig heeft toch verwachten dat het bij een achterstand gaat proberen een goal te maken. Zwamborn, trainer van Willem II, besloot anders. Hij haalde 3 minuten voor tijd een aanvaller naar de kant, en bracht een verdediger in. Hij wilde kennelijk kost wat kost de 1-0 achterstand ‘verdedigen’
Ik weet de bron van dit stuk niet, helaas.
pi_35277335
  maandag 20 februari 2006 @ 02:02:40 #29
6941 APK
Factual, I think.
pi_35277372
Willem II

Zijn er hier nog gedupeerde gokkers op wedstrijden van Willem II?
  maandag 20 februari 2006 @ 05:38:27 #30
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_35278290
quote:
Onwaarschijnlijke blunder Luciano bezorgt La Lou punt

La Louvière en Germinal Beerschot hebben in de laatste wedstrijd van de 23ste speeldag in de Jupiler League 1-1 gelijkgespeeld. In een bijzonder povere partij bracht topschutter Dosunmu met zijn vijftiende van het seizoen Germinal Beerschot na een uur op voorsprong.

In de slotminuut sleepte La Louvière nog een punt uit de brand. Lecomte profiteerde van een onwaarschijnlijke blunder van GBA-doelman Luciano, die een simpele opraper domweg uit zijn handen liet glippen. Een fase die in deze Zheyun Ye-tijden ongetwijfeld aan menige Vlaamse toog stof tot nakaarten zal geven.
Kijk ook naar het plaatje:

http://www.hln.be/hln/cch(...)DCSext.bron=homeArt4
---verdwijnt---
pi_35278300
tvp
Een juichtoon da-vre langs de velden
Voor ons dierbaar rood en wit > ajax.nl
pi_35278663
juist CLLOURHILDE !!!
je hebt een punt ..... want iedereen fixeerd zich nu op matchen die op 5 - 0 eindigen .... maar die mannen zijn niet dom hé !!! weet je , je kan handicap spelen .... ik leg uit .....
stel nu LaLouviere - Beerschot en Ye gokt Handicap op LaLou dat wilt zeggen dat de match start met 1-0 voorsprong voor La Louviere .... DUS .... als La Louviere wint heeft ie gewonnen maar ook bij een gelijkspel wint hij ..... dat valt dan ook bijna niet op te sporen want .... bleef het 0 -0 dan moest Luciano niks doorlaten ... bij 0 - 1 voor Beerschot was hij wel verplicht te flateren !!!

Hoewel ik besluit .... ik geloof niet dat het met opzet was deze keer .... als da wel het geval was zou het op deze moment verschrikkelijk dom zijn van de man !!!
pi_35278816
Willem II? Ja, daar spelen ook wel aardig wat Belgen door de tijd heen.

Het zou me niets verbazen van Louviere, maar het is nu wel dom om wat aan te nemen idd...
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_35278921
Willem II heeft ook wel aardig wat contacten in Belgie, ik hoop dat het onzin is.
That's all folks!
pi_35283410
Tilburg ligt wel opvallend dicht bij België.
pi_35283683
Voetballen lijkt tegenwoordig wel op zesdaagsen bij het wielrennen. Dat hangt ook van de afspraken aan elkaar. En daar wordt het gedoogd. En wat Willem II betreft; niets in onmogelik tegenwoordig. En wat te denken van de ontelbare kansen die RBC gisteren verkwistte tegen Ajax?
pi_35287194
Het zou me inderdaad niet verbazen als WIllem II omgekocht is.
  maandag 20 februari 2006 @ 18:37:25 #38
pi_35296629
quote:
Op maandag 20 februari 2006 08:08 schreef gravis het volgende:
juist CLLOURHILDE !!!
je hebt een punt ..... want iedereen fixeerd zich nu op matchen die op 5 - 0 eindigen .... maar die mannen zijn niet dom hé !!! weet je , je kan handicap spelen .... ik leg uit .....
stel nu LaLouviere - Beerschot en Ye gokt Handicap op LaLou dat wilt zeggen dat de match start met 1-0 voorsprong voor La Louviere .... DUS .... als La Louviere wint heeft ie gewonnen maar ook bij een gelijkspel wint hij ..... dat valt dan ook bijna niet op te sporen want .... bleef het 0 -0 dan moest Luciano niks doorlaten ... bij 0 - 1 voor Beerschot was hij wel verplicht te flateren !!!

Hoewel ik besluit .... ik geloof niet dat het met opzet was deze keer .... als da wel het geval was zou het op deze moment verschrikkelijk dom zijn van de man !!!
Luciano is nu toch ook wel een keeper waarvan je ver voor de eerste sporen van de "Chinees" in onze competitie al wist dat hij supermomenten met onvoorstelbare blunders afwisselt hé ...
pi_35314015
quote:
'Ook Willem II genoemd in Chinese omkoopaffaire'
Al enige tijd houdt de gokmaffia voetbalminnend Belgie in de greep, maar volgens bronnen is er in Nederland ook melding gemaakt van wedstrijden die verkocht zouden zijn. De club Willem II wordt hierin veelvuldig vernoemd. De club zou zelfs benaderd zijn door “Cecilia Bianci”. Dit bedrijf staat op naam van Zheyun Ye.
Na de uitzending van het spraakmakende programma Panorama kwam ineens naar voren dat het gokschandaal alleen in Belgie plaats zou vinden. De naam van het geplaagde Willem II komt diverse malen naar voren bij de betrokkenen.

Opvallend is voor vele ook dat de club zover afgegleden is in de competitie waar het paar jaar geleden nog Champions League speelden. Natuurlijk heeft het ook met de verkoop van goede spelers te maken, maar de club staat momenteel op de zeventiende plaats en vele vragen zich af hoe het zover is kunnen komen?

Panorama journalist van Abeele kwam bij toeval op een interview dat al enkele maanden oud is, daarin schetst de nieuwe voorzitter van Willem II Verbunt een beeld voor toekomst. Hij had het over het aantrekken van enkele grote Chinese sponsoren.

Maar de verdachtmakingen gaan nog verder. Zo zijn er vele merkwaardige momenten in de wedstrijden van Willem II. Zoals bijvoorbeeld de wedstrijden tegen Vitesse en NEC, waarbij in de laatste seconden van de wedstrijd op miraculeuze wijze een voorsprong werd verspeeld.

De verdachtmakingen worden nog concreter naar aanleiding van de verloren derby tegen RKC. Bij navraag bij diverse wedkantoren leert dat er veelvuldig is gespeculeerd op de wedstrijd. Op de uitslag 1-0 is verreweg het meeste ingezet, met name door Aziaten. Op deze bewuste wedstrijd is in totaal zo’n 600.000 euro ingezet.Waar normaal 30.000 euro op ingezet wordt. Wat in deze wedstrijd nog het meeste opvalt, is de merkwaardige wissel na het doelpunt. Je zou van een ploeg die de punten hard nodig heeft toch verwachten dat het bij een achterstand gaat proberen een goal te maken. Zwamborn haalde 3 minuten voor tijd een aanvaller naar de kant, en bracht een verdediger in. Hij wilde kennelijk kost wat kost de 1-0 achterstand verdedigen.

Het is niet te hopen dat de Chinese gokmaffia zich nu ook in Nederland actief was en dat de club Willem II geen blaam treft.
Bron is eredivisievoetbal.com/soccerplaza.be
Over die laatste zin hadden ze nog wat langer na moeten denken
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_35314097
Dat stuk lijkt een slechte rip van het artikel wat ik hierboven al plaatste.
pi_35314173
Ja inderdaad. Op soccerplaza zelf kan ik er overigens niets van terug vinden. Opvallend is wel de volgende zin uit een advertentie voor nieuwsposters op die site van soccerplaza:
quote:
NB: Alles op deze site is vrijwillige basis. Wij kunnen geen salaris of een auto van de zaak aanbieden, aangezien wij zelf geen inkomsten vergaren met deze website.
Waar ken ik dat toch van?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_35314239
@ Suijk en Vaduz .... ik vind het wat laag wat jullie hier verkondigen .... Willem II heeft contacten met Belgen dus het zou wel kunnen ???? waar slaat dat op ???

wij belgen zijn ook slachtoffers van de praktijken van een chinees en een italiaan hoor ;.... en mij zal je niet horen zeggen ...ja het is weer een italiaan en een chinees zenne .... wat een racistische opmerking .... je hebt gewoon 2 soorten mensen ..... diegene die zich WEL en NIET laten omkopen .... nationaliteit is bij mij van geen tel .... bij U wel blijkbaar ? ! ? !
  dinsdag 21 februari 2006 @ 00:47:49 #43
6941 APK
Factual, I think.
pi_35314352
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 00:44 schreef gravis het volgende:
wat een racistische opmerking .... je hebt gewoon 2 soorten mensen ..... diegene die zich WEL en NIET laten omkopen .... nationaliteit is bij mij van geen tel .... bij U wel blijkbaar ? ! ? !
En sommige nationaliteiten laten zich iets makkelijker omkopen, sterker nog sommige landen draaien op corruptie.
pi_35314430
Ik hoop voor jullie (nederlanders) dat jullie ervan gespaard blijven want dit is heel erg voor onze belgische voetbal liefhebbers hoor .... ik heb een abo op belgacom-tv .... ik zie alle matchen live ... ik zie per weekend minstens 4 matchen LIVE !!! kom ik lekker bedrogen uit .... ik zat op het puntje van mijn zetel te nagelbijten .... nu blijkt dat dit alles in scene was gezet .... gelukkig heeft mijn team er niks mee te maken (AA Gent) !!!
pi_35314457
Mooie voetballer hé, die Boussoufa
pi_35314507
De tyfus voor w2
Die speelde zich dus af onder maaskant? En die zit nu dus bij de andere eerste divisie kandidaat rbc..
pi_35314655
APK ik heb echt geen zin in ruzie hoor !!!
Ik zeg gewoon dit '' elk land heeft zijn schandalen hoor , ook jullie ..... of niet soms??? )
Ik vind het heel jammer dat er bij sommige nederlanders blijkbaar leedvermaak is in onze problemen .... terwijl ik telkens er een nederlands team speelt hun kant kies hoor .... ik voel me een beetje verbonden met nederlanders .... ook het komende WK hoop ik dat Nederland ver geraakt .... maar goed ...ik betreur dat het niet wederzijds is .... toch succes en ik herhaal ... ik hoop dat het in Nederland niet gebeurt ...
pi_35314680
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 00:57 schreef gravis het volgende:
ook het komende WK hoop ik dat Nederland ver geraakt
Je zal wel moeten

Dat zit gewoon in de Nederlanders, belgen een beetje pesten! Trek je dr nix van aan joh
pi_35314753
ongelooflijk goeie speler Boussoufa .... dit is echt een grote .... onze ploeg draait volledig rond hem .... zonder overdrijven ... als hij een slechte dag had verloren we de match !!! echt waar !!!
Ik denk weliswaar dat we hem niet lang in Gent zullen kunnen houden !!!
Voor belgen telt maar 1 ding ...money money money ( grapje )
Nee AA Gent is financieel net uit de problemen ik denk dat ze geen risico gaan nemen als er een club met big cash zwaait voor Bous ...... Jammer !!!
pi_35315033
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 00:59 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Je zal wel moeten

Dat zit gewoon in de Nederlanders, belgen een beetje pesten! Trek je dr nix van aan joh
Tja het is eerste keer dat we niet bij zijn sinds 82 ..... we haalden 6 keer WK na elkaar .... het is enkel grote teams zoals Brazilie , Duitsland , Italie , ..... gegeven !!!
hopelijk 2010 terug erbij hé !!!
Jullie zullen het wel niet makkelijk krijgen hoor .... Servie zorgde ervoor dat wij thuis mogen blijven ..... Argentinie ...... tja das gewoon top !!! ..... en onderschat die ivoriaantjes niet hoor ... het zijn technisch goeie voetballers .... en spelen altijd beter tegen grote clubs .... tegen Holland en Argentinie 1 van die 2 matchen halen ze punten !!! tegen servie verliezen ze wel denk ik !!!
wij zitten hier in belgie met BEVEREN ... dat is FC Ivoorkust , er spelen maar liefst 17 ivorianen u leest het goed 17 !!! dus een tip voor de scouts ... kom eens in Beveren kijken hoe ze spelen .... technisch als de beste ..... koppen kunnen ze niet ( kleine dondertjes ) ..... tegen slechtere clubs hebben ze concentratieverlies ..... het zijn vechtertjes zolang het 0 - 0 staat ..... hoewel dit nu wel begint te veranderen ..... en in bekercompetitie spelen ze steeds goed !!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')