Wat is het verband tussen een transfer van een keeper en een omgekochte middenvelder als Delorge ?quote:
Oops.quote:Op woensdag 8 maart 2006 17:27 schreef methodmich het volgende:
Wat heeft het aantrekken van Wagenaar daar mee te maken dan? Delorge is geen keeper.
Wat boeit dat? Die spelers hebben een fout gemaakt, dat toegegeven en zullen het niet snel meer doen. Dit is de kans voor clubs met een klein budget om spelers te halen die normaalgesproken onhaalbaar zijn. Ik zou Mitu en Fasotte ook halen als ik ADO was.quote:Op woensdag 8 maart 2006 16:46 schreef gravis het volgende:
Wedden dat er zullen volgen Mitu misschien naar Willem II of Mardulier naar RBC en kan Fasotte eventueel naar Twente ?
Erg dat dit gebeurt en dan nog door een nederlandse club ,tttssssssss
Ik denk dat vb. Ajax of PSV dit NOOIT zouden doen , maar goed ik wist wel dat dit zou gebeuren , het verbaast me gewoon dat het Nederlanders zijn !
Alleen zit je dan met een speler die zonder twijfel een maanden of jarenlange schorsing zal krijgen in de ploeg ...quote:Op donderdag 9 maart 2006 05:09 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Wat boeit dat? Die spelers hebben een fout gemaakt, dat toegegeven en zullen het niet snel meer doen. Dit is de kans voor clubs met een klein budget om spelers te halen die normaalgesproken onhaalbaar zijn. Ik zou Mitu en Fasotte ook halen als ik ADO was.
volgens de geruchten wel ja ...quote:Op vrijdag 10 maart 2006 18:57 schreef methodmich het volgende:
Bodart heeft inmiddels bekend zag ik op VRT Tekst??
Goed voor de geloofwaardigheid.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 19:02 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
"Bodart legde uitgebreide bekentenissen af"
Bodart blijft ontkennen maar parket bevestigt
Gilbert Bodart zelf ontkent alles, zelfs dat hij ondervraagd is. "Ik, in Hasselt geweest? Hoe kom je erbij? Daar is niks van waar. Ik ben huiswerk aan het maken met mijn kinderen", zei hij in Gazet van Antwerpen.
Maar Bodart was er zeker en vrijdag kwam de bevestiging van het parket.
Er is een clausule opgenomen in het contract. Als hij schuldig wordt bevonden en wordt geschorst, dan is het einde contract.quote:Op donderdag 9 maart 2006 15:50 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Alleen zit je dan met een speler die zonder twijfel een maanden of jarenlange schorsing zal krijgen in de ploeg ...
Met die redenering van jouw stel je trouwens dat elke speler in zijn carriere zich dus minstens 1x mag laten omkopen "want nadien zullen ze die fout toch niet meer maken als je betrapt wordt"
Het feit dat iemand, en dan nog vooral een spilfiguur als Bodart, tegen het gerecht bekentenissen afgelegd zou hebben is wel héél belangrijk voor deze zaak, denk ik. Ze zijn het net rond La Louviere steeds meer aan het aanspannen bij het gerecht heb ik de indruk ...quote:Op zaterdag 11 maart 2006 13:10 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Als je maar zielig doet, dan ontloop je je straf wel lijkt het motto te zijn geworden.
Dat van La Louviere wist iedereen al, Bodart dus ook.
Als ik nu dat verhaal over Bodart leest, dan zat hij in ieder geval zwaar in de tang met die bedreigingen. Ik bekijk zijn "leugen" tegen de pers nu ook wel met andere ogen.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 13:11 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Het feit dat iemand, en dan nog vooral een spilfiguur als Bodart, tegen het gerecht bekentenissen afgelegd zou hebben is wel héél belangrijk voor deze zaak, denk ik. Ze zijn het net rond La Louviere steeds meer aan het aanspannen bij het gerecht heb ik de indruk ...
De Italiaanse maffia zit er trouwens meestal overal wel met een voetje tussen hoor. Nu ook weer , men spreekt wel overal over "De Gokchinees" , maar feitelijk is dit eigenlijk vooral een "combine" van de overal in Wallonië verwoekerde Italiaanse maffia met "Don Allatta" op kop en de Chinese gokmaffia ...quote:Op zondag 12 maart 2006 03:28 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Als ik nu dat verhaal over Bodart leest, dan zat hij in ieder geval zwaar in de tang met die bedreigingen. Ik bekijk zijn "leugen" tegen de pers nu ook wel met andere ogen.
Straf toch hoe de maffia steeds weer in België de zaken verzuurt, als het niet de Italiaanse maffia is met Tunesische huurmoordenaars, dan is wel de hormonenmaffia of nu weer de Chinese maffia.
Ja, je hebt gelijk, aan Allatta had ik nu zelfs eventjes niet gedacht... ook niet zo verwonderlijk dat er overlap is tussen verschillende "schimmige" circuits.quote:Op zondag 12 maart 2006 03:30 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
De Italiaanse maffia zit er trouwens meestal overal wel met een voetje tussen hoor. Nu ook weer , men spreekt wel overal over "De Gokchinees" , maar feitelijk is dit eigenlijk vooral een "combine" van de overal in Wallonië verwoekerde Italiaanse maffia met "Don Allatta" op kop en de Chinese gokmaffia ...
Overigens heb je gelijk met het Bodart verhaal allicht. Die vent is ook wel doodsbang. Het is algemeen geweten dat iemand als Allatta met bv de toenmalige keeper van RUS Binche in zijn verleden niet zoveel "geduld" en "mededogen" had ... (die werd toen opgelost in een badje zoutzuur en in een betonfundering gegoten ...)
Het is in België nooit anders geweest ... In elke regione van de maatschappij zit de corruptie verweven ... Al helemaal in Wallonië.quote:Op zondag 12 maart 2006 03:34 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Ja, je hebt gelijk, aan Allatta had ik nu zelfs eventjes niet gedacht... ook niet zo verwonderlijk dat er overlap is tussen verschillende "schimmige" circuits.
België staat dan ook een bekend als een corrupt land en er is echt heel wat maffia aanwezig. Ook in het voetbal. Armenen die een 3e klasse club onder handen gaan nemen, etc... Dat zie je niet zo snel in Nederland.quote:Op zondag 12 maart 2006 03:28 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Als ik nu dat verhaal over Bodart leest, dan zat hij in ieder geval zwaar in de tang met die bedreigingen. Ik bekijk zijn "leugen" tegen de pers nu ook wel met andere ogen.
Straf toch hoe de maffia steeds weer in België de zaken verzuurt, als het niet de Italiaanse maffia is met Tunesische huurmoordenaars, dan is wel de hormonenmaffia of nu weer de Chinese maffia.
Het waren Georgiërs bij Racing Mechelen destijdsquote:Op zondag 12 maart 2006 08:34 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
België staat dan ook een bekend als een corrupt land en er is echt heel wat maffia aanwezig. Ook in het voetbal. Armenen die een 3e klasse club onder handen gaan nemen, etc... Dat zie je niet zo snel in Nederland.
Een Armeniër bij Berchem toch?quote:Op zondag 12 maart 2006 12:46 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Het waren Georgiërs bij Racing Mechelen destijds![]()
Oh, is bij Berchem ooit een Armeniër opgedoken ? Wist ik geeneensquote:Op zondag 12 maart 2006 12:56 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Een Armeniër bij Berchem toch?
quote:We informeren nog even hoe de club er voorstaat in het post-Cavatti-tijdperk. Deze Armeniër nam enige jaren geleden de club over, maar dat bleek geen succes. De diamantair betaalde voornamelijk in het zwart en de mogelijke fraude werd op ¤ 250.000 geraamd. Hij werd gearresteerd (samen met zijn echtgenote) en verdacht van het 'verbreken van zegels' en 'ontdraging van in beslag genomen goederen'. Tijdens het onderzoek werd vastgesteld dat één van de door het gerecht verzegelde kluizen in één van de beide juwelenwinkels die Cavatti heeft, de zegels verbroken waren en dat de inhoud van de kluis - waarschijnlijk juwelen - verdwenen was. Gelukkig is K. Berchem Sport weer in rustiger vaarwater terechtgekomen en momenteel wordt gebouwd aan een ploeg, voornamelijk bestaande uit jeugdspelers.
quote:ANTWERPEN - Vasken Cavatti, de mysterieuze geldschieter van voetbalclub Berchem Sport, verschijnt vandaag voor de Antwerpse raadkamer. Cavatti zit in de cel wegens financieel gesjoemel bij de derdeklasser. Het gerecht wil weten waar het geld vandaan komt dat via Cavatti in de noodlijdende voetbalclub wordt gepompt. Het onderzoeksgerecht beslist nu of de goudhandelaar in de gevangenis moet blijven.
Constantin Vasken Cavatti kwam in 1987 voor het eerst in aanraking met het Antwerpse gerecht. Hij kreeg voor bedrieglijke bankbreuk en het uitschrijven van ongedekte cheques één jaar cel. Cavatti gaf zich destijds in Antwerpen uit als Peter Gioia, Peter Goya of Peter Gaspard. Die laatste achternaam was ook de naam van zijn juwelierszaak aan de Carnotstraat, die later frauduleus failliet ging.
Cavatti bediende zich vlotjes van valse namen. Zo gaf hij zich in Genève uit als Pierre Decharon, in Londen was hij Peter Decharon en in Duitsland dook hij op als Peter Schindler. Hij zou schulden hebben achtergelaten in Londen, Cyprus en Syrië.
Inmiddels heeft waarnemend korpschef Eddy Baelemans rechercheur Marc Brijs voor vier maanden preventief geschorst. Brijs is trainer van Berchem Sport. Bij de lokale politie is een tuchtonderzoek gestart tegen Brijs.
Naast het gerechtelijke luik, torst de Koninklijke Berchem Sport ook nog een openstaande schuld bij de stad met zich mee van welgeteld 41.793,76 euro. Het gaat om achterstallige huurgelden en onroerende voorheffingen. Berchem betwist dat, omdat er nog altijd geen huurovereenkomst is tussen stad en club. (JCV)
quote:Goed nieuws voor 3de klasser Berchem Sport, de NV is na lang wachten eindelijk failliet. Op deze uitspraak hebben de supporters van Berchem lang gewacht. Aangezien de Armeense voorzitter Vasken Cavatti maandenlang verdacht werd van valsheid in geschrifte, fiscale fraude, witwaspraktijken enzovoort, kon hij de club amper leiden. Hij behield wel zijn pakket aandelen waardoor de club onbeheerd achter bleef. De spelers speelden allen zonder één enkele financiële verplichting tegenover de club. Enkele maanden geleden dook crisismanager Patrick Hantson op die zich ontfermde over de club. Toen ook hij verdacht werd van inbreuken met een net opgerichte vzw stapte hij op. De club werd recht gehouden door een handvol vrijwilligers.
De ex-spelers van Berchem Sport die intussen allemaal de club verlieten wilden de club niet kapot maar wel de NV. Daarom legden spelers en trainers van vorig seizoen klacht neer bij de handelsrechtbank die de club failliet verklaard heeft. Nu staan er enkele investeerders klaar die via een VZW de club nieuw leven zullen inblazen. Eindelijk klaren de wolken boven het Ludo Coeckstadion op en kan de club zich opnieuw uit de nesten werken.
Dat vind ik niet echt verdacht: zo denken toch alle trainers bij een nieuwe club?quote:"Hij had er trouwens opvallend veel vertrouwen in dat hij zijn eerste matchen zou winnen."
De eerste 2 wedstrijden van La Louviere toen waren tegen Lierse en STVV ... De andere 2 ploegen in handen van de Gokchinees ...quote:Op zondag 12 maart 2006 23:14 schreef Beschouw het volgende:
[..]
Dat vind ik niet echt verdacht: zo denken toch alle trainers bij een nieuwe club?
Op zich blijkt in deze zaak héél weinig "vreemd" als je het allemaal apart ziet hoor. Maar eens je alle puzzelstukjes naast elkaar legt ...quote:Op zondag 12 maart 2006 23:18 schreef Beschouw het volgende:
Tja
Dat is héél juist (en dat zeg ik bv in mijn column op de Frontpage van afgelopen week over de zaak ook) , maar wat wel een feit is dat België eigenlijk "ideaal" was voor de Gokmaffia. Het enige wat ze hier moesten doen was een willekeurige maffiabaas in de Waalse Botrange opbellen om het systeem uit te bouwen ...quote:Op zondag 12 maart 2006 23:56 schreef gravis het volgende:
Beste hollanders open uw ogen wees niet naief het kan echt overal gebeuren hoor !
quote:Op maandag 13 maart 2006 00:07 schreef ASSpirine het volgende:
Wat ook nog leuk was, tijdens een praktische les kwam een leraar naar ons groepje toe voor wat uit te leggen denk je. Nee hoor, EN ASSpirine wat weet jij van dat gokken...
ik :![]()
ok...
Dat geloof ik zeker, alleen is het hier allemaal iets minder 'schimmig' vind ik, vooral in de hoogste klassen. Maar ik kan het ook helemaal mis hebben hoor, ook in de GGD zijn er dit jaar veel 'rare' verliezen geweest.quote:Op zondag 12 maart 2006 23:56 schreef gravis het volgende:
Beste hollanders open uw ogen wees niet naief het kan echt overal gebeuren hoor !
In Nederland heb je ook geen "licentiecommissie" zoals in België hé. Hier is het eigenlijk bijna ondenkbaar dat ploegen met schuldenlasten zoals Willem II of Vitesse ed nog zo probleemloos in de hoogste divisie zouden kunnen spelen. Iets wat er eigenlijk ook voor zorgt dat ploegen soms héél wanhopig op zoek gaan naar extra investeerders om hun licentiedossier op te fleuren ...quote:Op maandag 13 maart 2006 10:00 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
In Nederland is er toch minder kans dat dit kan gebeuren hoor. Hier heb je weinig clubs zoals La Louviere en Bergen en heb je ook wat minder Georgische, Chinese en Armeense investeerders die hier zaken willen doen....
ik moet meteen denken aan die politieagent uit de docu die wel even voor de verslaggever kon bellenquote:Belgisch omkoopschandaal leidt tot invallen bij politie
Uitgegeven: 14 maart 2006 12:37
Laatst gewijzigd: 14 maart 2006 12:50
BRUSSEL - Justitie in Brussel heeft dinsdagochtend enkele huiszoekingen laten uitvoeren bij politiemensen die zich bezig houden met de grote omkoopzaak in het Belgisch voetbal. Het zou gaan om politiemensen die in strijd met de regels informatie aan de media hebben doorgespeeld. Er zijn nog geen aanhoudingen verricht.
Justitie in Brussel ontkent overigens dat er ook onderzoek wordt uitgevoerd naar corruptie bij de Belgische eersteklasser Moeskroen, hetgeen diverse Vlaamse en Franstalige kranten dinsdag wel beweerden. Het parket geeft wel toe dat ex-trainer van La Louvière en voormalig doelman van het Belgisch elftal Gilbert Bodart bedreigingen ontvangt. Bodart is al langer genoemd in de omkoopzaak rondom de Chinese gokmaffia.
Stromannen
In verband met het onderzoek heeft de politie overigens informatie opgevraagd bij grote Londense wedkantoren. De omkoopzaak draait rond de inmiddels uit België gevluchte Chinese zakenman Zhuyen Ye, die via stromannen en opdrachtgevers vaak ongekend hoge bedragen inzette op tamelijk onbelangrijke Belgische wedstrijden.
In verband met de zaak zijn al zes trainers en spelers ontslagen, die allemaal in dienst zijn geweest van hekkensluiter Lierse SK.
Uh oh....quote:'Duitsland schrikt op van nieuw schandaal' We praten graag met leedvermaak over onze oosterburen. Zeker nu bondscoach Jürgen Klinsmann zich in allerlei bochten moet wringen om zich te handhaven, loopt Nederland zich verkneukelend rond. 'Kijk die Mannschaft nou toch eens!? Dat wordt een vergelijkbare afgang als in 2000 op het EK! En wij winnen het WK wel eventjes&' Los van of deze benadering gespeend is van realiteitszin, het Duitse voetbal heeft te maken met meer problemen dan de nationale ploeg alleen. Want of het allemaal niet genoeg is, heeft Klinsmann in zijn selectie nu ook nog eens een speler die verwikkeld is een gokschandaal. Althans dat berichtte het ARD-programma Plusminus dinsdag.
En dus ligt de net enigszins dichtgeslibde zenuw weer open. Na de zaak Robert Hoyzer en de onrechtmatigheden in lagere regionen van het Duitse voetbal, blijven nu ook de Bundesliga en de nationale trots niet verschoond van manipulaties. Een getuige spreekt in Plusminus van 'meerdere spelers in de Bundesliga' die zich hebben ingelaten met de gokmaffia, onder wie één Duitse international. Het ARD-programma trad na maandenlang onderzoek naar buiten met de aantijgingen, zonder overigens namen te noemen. De getuige spreekt bovendien van Europese vertakkingen van het netwerk. In België hebben verschillende spelers en trainers hun aandeel al toegegeven. Het net sluit zich rond Bergen, terwijl trainers Paul Put en Gilbert Bodart nauwelijks meer een straf kunnen ontlopen.
In ieder geval hebben alle geruchten, verdachtmakingen en speculaties het Europese voetbal geen goed gedaan. Achter elke (slechte) serie of passeren van competitietopscorer staan in één keer vraagtekens, en wijst het vingertje naar een mogelijke omkoping.
ADO Den Haag, RBC Roosendaal, Heracles Almelo en Vitesse boek(t)en de nodige slechte series. En wat moeten we zeggen van het geknoei in de Gouden Gids Divisie? Of is het meer zoals voorzitter Van Daele van het verdachte Excelsior Moeskroen de zaken voorstelt: 'Twee keer verliezen is niet abnormaal.' Ook voor de nationale ploeg van Duitsland
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |