abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 maart 2006 @ 17:28:06 #151
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_35850442
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 17:20 schreef APK het volgende:

[..]

Blijkbaar wel.
[..]
Wat is het verband tussen een transfer van een keeper en een omgekochte middenvelder als Delorge ?
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  woensdag 8 maart 2006 @ 18:37:51 #152
6941 APK
Factual, I think.
pi_35852388
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 17:27 schreef methodmich het volgende:
Wat heeft het aantrekken van Wagenaar daar mee te maken dan? Delorge is geen keeper.
Oops.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_35868374
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 16:46 schreef gravis het volgende:
Wedden dat er zullen volgen Mitu misschien naar Willem II of Mardulier naar RBC en kan Fasotte eventueel naar Twente ?
Erg dat dit gebeurt en dan nog door een nederlandse club ,tttssssssss

Ik denk dat vb. Ajax of PSV dit NOOIT zouden doen , maar goed ik wist wel dat dit zou gebeuren , het verbaast me gewoon dat het Nederlanders zijn !
Wat boeit dat? Die spelers hebben een fout gemaakt, dat toegegeven en zullen het niet snel meer doen. Dit is de kans voor clubs met een klein budget om spelers te halen die normaalgesproken onhaalbaar zijn. Ik zou Mitu en Fasotte ook halen als ik ADO was.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  donderdag 9 maart 2006 @ 15:50:20 #154
pi_35881341
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 05:09 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Wat boeit dat? Die spelers hebben een fout gemaakt, dat toegegeven en zullen het niet snel meer doen. Dit is de kans voor clubs met een klein budget om spelers te halen die normaalgesproken onhaalbaar zijn. Ik zou Mitu en Fasotte ook halen als ik ADO was.
Alleen zit je dan met een speler die zonder twijfel een maanden of jarenlange schorsing zal krijgen in de ploeg ...

Met die redenering van jouw stel je trouwens dat elke speler in zijn carriere zich dus minstens 1x mag laten omkopen "want nadien zullen ze die fout toch niet meer maken als je betrapt wordt"
  donderdag 9 maart 2006 @ 16:04:24 #155
pi_35881837
Belic en 3 STVV-spelers opgepakt door parket in zaak-Ye

Er gaat geen dag voorbij of er zijn nieuwe ontwikkelingen in de zaak-Ye. In het kader van het onderzoek naar de grootschalige omkoopaffaire rond de gokchinees werden vandaag drie spelers van Sint-Truiden opgepakt en ondervraagd. Het gaat om Cyril Ramond, die eerder al eens ondervraagd werd, linkerflankspeler Marco Nijs, vorig jaar nog bij Oostende onder Gilbert Bodart (ook al genoemd in deze zaak) en topschutter Ilja Stolica. Ook voormalig doelman Dusan Belic van STVV is opgepakt.

Er zijn dus elementen die wijzen op een mogelijke betrokkenheid van de spelers bij het vermeende gokschandaal in het Belgische voetbal, waarbij ook de Chinese zakenman Zheyun Ye betrokken is. Dat heeft de GDA (gerechtelijke dienst van het arrondissement) van Hasselt bevestigd. De drie huidige STVV-spelers kwamen vorig jaar in de zomer op Staaien terecht. De vier mannen zitten momenteel voor verhoor in de gebouwen van de GDA van Hasselt op de Rijkelstraat in Kermt. Het federaal parket wou de feiten bevestigen noch ontkennen en zal vandaag/donderdag op vraag van de onderzoeksrechter geen commentaar geven. (belga/KH)
  donderdag 9 maart 2006 @ 23:13:24 #156
pi_35896795
Marco Nys werd even geconfronteerd met Bodart

do 09/03/06 - De federale recherche van Hasselt heeft donderdag enkele spelers van Sint-Truiden van de training geplukt om ze te verhoren. Ook Gilbert Bodart werd verhoord.
Brendon Santalab heeft maar een tiental minuten doorgebracht in de gebouwen van het Hasseltse gerecht. De Australiër, net als Marco Nys afkomstig van KV Oostende, gaf geen commentaar.

Dat geldt ook voor de Cyril Ramond. Die vertrok na ongeveer anderhalf uur. De Fransman heeft zichzelf trouwens aangeboden bij het gerecht.

Rond 21 uur mochten ook Marco Nys en Ilija Stolica naar huis. Nys zei dat hij goed was behandeld en dat er een kleine confrontatie is geweest tussen hemzelf en Gilbert Bodart (foto). "Ik weet dat ik nergens schrik moet voor hebben", zei hij.

Stolica was meer onder de indruk: "Ik ben in shock. Ze vroegen me hoe mijn relatie was met de ploegmaats. Ik ben hier 4,5 uur geweest, maar werd slechts tien minuten ondervraagd."

Er reed nog een derde auto weg en daarin lag iemand op de achterbank, verborgen onder een deken.

"Alles is geregeld met Sint-Truiden"

In Terzake op Canvas werd uitleg gegeven over de nieuwe ontwikkelingen in de zaak-Ye. De ondervragingen van donderdag zouden gaan over de Sint-Truiden-La Louvière (1-3) op 29 oktober 2005.

Op die match zou voor 700.000 euro gegokt zijn. Gilbert Bodart, op dat moment coach van La Louvière, zou voor die match aan zijn spelers gezegd hebben: "Alles is geregeld met STVV."

Bodart kende Nys en Santalab van bij KV Oostende, waar hij ook coach was geweest. Nys en Santalab speelden in de bewuste match echter niet mee bij STVV. Belic, Ramond en Stolica wel.

Gerecht plukt Sint Truiden-spelers van training

Ilija Stolica, Brendon Santalab en Marco Nys moesten hun training onderbreken en werden meegenomen naar de gebouwen van het Hasseltse gerecht.

Ook Cyril Ramond moet vragen van de speurders beantwoorden. Er zijn dus aanwijzingen dat de spelers mogelijk betrokken zijn bij het omkoopschandaal in eerste klasse.

Naast die vier wordt ook Dusan Belic (foto), ex-STVV-keeper, donderdag op de rooster gelegd door het Hasseltse gerecht.

Ook Gilbert Bodart wordt ondervraagd. Bodart is de ex-trainer van OOstende en La Louvière, hij zou op voetbalwedstrijden hebben gegokt.

Sint-Truiden reageerde al: "De club gaat er vanuit dat de actie van het gerecht een logisch gevolg is op de klacht tegen onbekenden die STVV zelf indiende in een eerste fase van het onderzoek." Sint-Truiden zal ook het gerecht alle medewerking die nodig is, verlenen.

Lieve Pellens, de woordvoerster van het federale parket stelde ook dat er bij de huidige STVV-spelers een huiszoeking werd verricht. Er werd gezocht naar documenten om het onderzoek te helpen.

"De huiszoekingen en de verhoren betekenen niet dat de spelers ook effectief betrokken zijn bij de fraude. We checken alleen bepaalde zaken. Geen enkele huiszoeking was gericht tegen de club Sint-Truiden", zei Pellens nog.
pi_35918851
Bodart heeft inmiddels bekend zag ik op VRT Tekst??
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 10 maart 2006 @ 19:00:59 #158
pi_35918969
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 18:57 schreef methodmich het volgende:
Bodart heeft inmiddels bekend zag ik op VRT Tekst??
volgens de geruchten wel ja ...
  vrijdag 10 maart 2006 @ 19:02:03 #159
pi_35919005
"Bodart legde uitgebreide bekentenissen af"

vr 10/03/06 - Volgens heel wat kranten heeft Gilbert Bodart gisteren bekentenissen afgelegd in het gokschandaal. De ex-La Louvière-coach zou een spilfiguur zijn in de omkoopcarrousel van Zheyun Ye. Dusan Belic mocht vandaag opnieuw langskomen bij de federale politie.
Gilbert Bodart heeft zijn betrokkenheid in het omkoopschandaal altijd staalhard ontkend. Toch meldt Het Nieuwsblad dat hij op de hoogte was van de praktijken van de Chinees Ye.

Bodart (foto) zou dat bekend hebben aan de politie. De krant schrijft ook dat de ex-doelman drie dagen na de wedstrijd La Louvière-Lierse (1-0) een fiks bedrag op zijn rekening kreeg.

Ook Het Laatste Nieuws meent dat Bodart "uitgebreide bekentenissen" heeft afgelegd over omkooppraktijken bij zijn gewezen club La Louvière.

"Volgens een betrouwbare getuige zou ex-Sint-Truiden-doelman Dusan Belic de dag voor Sint-Truiden-La Louvière een lang gesprek gehad hebben met Bodart."

"Bodart zou aan hem zijn omkoopplan uit de doeken gedaan hebben", schrijft Het Laatste Nieuws.

Bodart blijft ontkennen maar parket bevestigt

Gilbert Bodart zelf ontkent alles, zelfs dat hij ondervraagd is. "Ik, in Hasselt geweest? Hoe kom je erbij? Daar is niks van waar. Ik ben huiswerk aan het maken met mijn kinderen", zei hij in Gazet van Antwerpen.

Maar Bodart was er zeker en vrijdag kwam de bevestiging van het parket.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 20:14:17 #160
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_35921324
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 19:02 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
"Bodart legde uitgebreide bekentenissen af"

Bodart blijft ontkennen maar parket bevestigt

Gilbert Bodart zelf ontkent alles, zelfs dat hij ondervraagd is. "Ik, in Hasselt geweest? Hoe kom je erbij? Daar is niks van waar. Ik ben huiswerk aan het maken met mijn kinderen", zei hij in Gazet van Antwerpen.

Maar Bodart was er zeker en vrijdag kwam de bevestiging van het parket.
Goed voor de geloofwaardigheid.
---verdwijnt---
pi_35932989
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 15:50 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Alleen zit je dan met een speler die zonder twijfel een maanden of jarenlange schorsing zal krijgen in de ploeg ...

Met die redenering van jouw stel je trouwens dat elke speler in zijn carriere zich dus minstens 1x mag laten omkopen "want nadien zullen ze die fout toch niet meer maken als je betrapt wordt"
Er is een clausule opgenomen in het contract. Als hij schuldig wordt bevonden en wordt geschorst, dan is het einde contract.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 13:05:47 #162
pi_35937668
Gokker Bodart nekt La Louvière

Gilbert Bodart, die dit seizoen vier maanden trainer was van La Louvière, heeft in het omkoopschandaal verklaringen afgelegd die zeer bezwarend zijn voor het bestuur van La Louvière. Bodart heeft bij de federale politie een boekje opengedaan over de Chinees Zheyun Ye en de directie van de voetbalclub. Zijn verklaringen waren vooral tegen clubadvocaat Laurent Denis en makelaar Pietro Allatta gericht.

Gokker Bodart
Bodart werd op 21 oktober 2005 hoofdtrainer van La Louvière. Dat de keuze van het bestuur op hem viel, was volgens getuigen binnen de club niet toevallig. Bodart, een verwoed gokker, heeft zware schulden. Hij kon dan ook niet anders dan naar de pijpen van Ye dansen. Volgens de krant Het Laatste Nieuws werd Bodart door Allatta, Ye en advocaat Denis onder druk gezet voor het vervalsen van wedstrijden. "La Louvière staat op springen na de bekentenissen van de ontslagen trainer", schrijft de krant.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 13:09:05 #163
pi_35937758
Gilbert Bodart werd herhaaldelijk bedreigd.

Gilbert Bodart, die dit seizoen vier maanden trainer was van La Louvière, heeft verklaringen afgelegd in het omkoopschandaal die zeer bezwarend zijn voor het bestuur van La Louvière.
BRUSSEL. Gilbert Bodart heeft bij de federale politie een boekje opengedaan over de Chinees Zheyun Ye en de directie van voetbalclub La Louvière. Dat vernam de redactie uit betrouwbare bron. Bodart zou niet zozeer voorzitter Filippo Gaone viseren, maar wel Laurent Denis, de advocaat van de club, en makelaar Pietro Allata.

Volgens onze bronnen vertelde Bodart aan de speurders hoe hijzelf nog dit seizoen in opdracht van de Chinees én de club wedstrijden van La Louvière moest verkopen aan de gokmaffia.

Bodart volgde op 21 oktober vorig jaar Emilio Ferrera op als hoofdtrainer van La Louvière. Dat de keuze van het La Louvière-bestuur op hem viel, was volgens getuigen binnen de club niet toevallig. Bodart, een verwoed gokker, heeft zware schulden. Hij kon dan ook niet anders dan dansen naar de pijpen van Ye en consorten.

Na het aantreden van Bodart won La Louvière in oktober en november drie partijen op rij. Tegen Lierse, Sint-Truiden en Beveren. Het gerecht vermoedt dat de winst in zeker één van die wedstrijden op voorhand besteld was. Sint-Truiden-La Louvière van 29 oktober eindigde op 1-3. Bodart zelf en vijf (ex)-STVV-spelers, onder wie doelman Dusan Belic, werden donderdag ondervraagd over die match.

Wat de STVV-spelers aan het gerecht verklaarden, is niet bekend. De club schenkt hun tot nader order het vertrouwen.

De wedstrijden daarna moest Bodart, aldus getuigen, met zijn club La Louvière verliezen. Een eerste keer op Club Brugge op 19 november. Aan de rust stond het nog nul-nul. Bodart kreeg toen naar eigen zeggen een dreigtelefoon waarin hijzelf en zijn gezin bedreigd werden met de dood als hij zich niet aan de opdracht hield. En die opdracht was: zwaar verliezen. Bodart kraakte. La Louvière verloor met 4-0. Voor de gokchinees was het kassa. Dat was het ook na de wedstrijden die La Louvière op 10 december en 21 januari verloor tegen respectievelijk Westerlo (0-3) en Gent (3-0).

Intussen was er wel opnieuw zware herrie geweest tussen Bodart en de bende van Ye. Herrie die er - aldus Bodart zelf - kwam na de wedstrijd tegen Anderlecht van 18 december vorig jaar. La Louvière speelde die dag 0-0, terwijl het eigenlijk zwaar had moeten verliezen. Na die wedstrijd zou Bodart bedreigd zijn in de kleedkamers. Nog dezelfde avond werd hij klemgereden langs de autosnelweg. De Chinees had immers heel veel geld verloren.

Vorige maand, op 21 februari, nam Bodart ontslag als trainer van La Louvière.

Bodart wilde gisteren niet meer reageren. Donderdag loog hij aan de telefoon en zei hij dat hij niet ondervraagd was door de politie. Vorige week ontkende Bodart tegenover De Standaard dat hij wedstrijden van zijn club had verkocht. Hij voegde er wel het volgende aan toe. ,,Trainer worden bij La Louvière is de grootste fout die ik ooit gemaakt heb in mijn leven.''

Gisteren raakte ook bekend dat het gerecht nu in het bezit is van een lijst met 800 Belgische gokkers op verdachte wedstrijden. De Britse bookmaker Betfair had de lijst ter beschikking gesteld.
pi_35937788
Als je maar zielig doet, dan ontloop je je straf wel lijkt het motto te zijn geworden.

Dat van La Louviere wist iedereen al, Bodart dus ook.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 13:10:40 #165
pi_35937817
Ook Van der Straeten kreeg geld van Chinees

Ook Yves Van der Straeten, de doelman en de kapitein van SK Lierse, kreeg tijdens het vorige voetbalseizoen geld van de gokchinees Zheyun Ye om wedstrijden te vervalsen.

De aandacht in het gokschandaal is deze week van SK Lierse verschoven naar Sint-Truiden. Dat betekent echter niet dat over de zaak-Lierse nu alles geweten is.

De Standaard vernam uit goede bron dat ook eerste doelman Yves Van der Straeten vorig voetbalseizoen geld heeft ontvangen van de Chinees Zheyun Ye om wedstrijden te vervalsen. Eerder bekenden spelers Marius Mitu, Laurent Delorge, Laurent Fassotte, Patrick Deman, Cliff Mardulier en Ninoslav Milenkovic en trainer Paul Put aan het gerecht dat ze geld kregen om te verliezen. Tot nog toe werd aangenomen dat Lierse-kapitein en doelman Yves Van der Straeten een van de spelers was die altijd zuiver op de graat was geweest. Dat blijkt nu toch niet zo te zijn.

Volgens onze bronnen aanvaardde Van der Straeten het geld net als de anderen. Hij zou tijdens de wedstrijden echter wél altijd tot het uiterste zijn gegaan. Dat zou ook verklaren waarom hij uiteindelijk op de bank terechtkwam bij SK Lierse.

Van Der Straeten zelf ontkent alles. Hij herhaalde gisteren nog eens met klem dat hij nooit bij de omkooppraktijken betrokken was geweest.

De Lierse-spelers die meedraaiden in het systeem zouden geen 10.000 euro per verkochte match hebben gekregen, zoals vroeger aangenomen werd. Volgens onze informatie kregen de spelers en de trainer tot 20.000 euro per verkochte match.

Na Lierse-Anderlecht van 19 februari 2005 draaide alles verkeerd. De Chinees had de eerdere genoemde Lierse-spelers betaald om met 0-3 te verliezen. De omgekochte Lierse-spelers gaven zich uit eergevoel toch helemaal en het werd 1-1. De Chinees verloor een pak geld aan die wedstrijd. Hij dwong de betrokken spelers om al het geld dat ze de vorige maanden van hem hadden gekregen terug te geven. Dat deden ze allemaal, ook Vanderstraeten. De enige die het geld niet terugbetaalde was Marius Mitu. Die had zijn geld al lang in Roemenië geplaatst.

Reservedoelman Cliff Mardulier zou op dat moment niet betrokken zijn geweest bij de vervalsingen. Dat veranderde in een tweede fase, want de Chinees mag na de wedstrijd tegen Anderlecht dan al zeer boos zijn geweest op de Lierse-spelers, zijn gokhonger was nog niet gestild.

Vanaf toen benaderde Zheyun Ye de Lierse-spelers individueel en dus niet meer via Paul Put. Een van de eerste die door Ye benaderd werd, was doelman Cliff Mardulier. Terwijl het in de eerste fase van de omkoopaffaire Lierse-trainer Paul Put was die het geld van de Chinees in ontvangst nam in een Antwerps hotel, ging Mardulier zelf naar de afspraken met de Chinees. Mardulier, die heel graag gokte, zou een veelvoud van 20.000 euro per match hebben gekregen. Volgens onze bronnen zou Mardulier op die manier zeker en vast de wedstrijden FC Brussels-Lierse (3-2) van zaterdag 30 april 2005 en Lierse-Genk (1-5) van 7 mei 2005 mee vervalst hebben.

Frans Carsau, de advocaat van Mardulier, herhaalde gisteren dat zijn cliënt inderdaad geld van de Chinees heeft gekregen maar dat hij geen enkele wedstrijd heeft gemanipuleerd.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 13:11:59 #166
pi_35937870
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 13:10 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Als je maar zielig doet, dan ontloop je je straf wel lijkt het motto te zijn geworden.

Dat van La Louviere wist iedereen al, Bodart dus ook.
Het feit dat iemand, en dan nog vooral een spilfiguur als Bodart, tegen het gerecht bekentenissen afgelegd zou hebben is wel héél belangrijk voor deze zaak, denk ik. Ze zijn het net rond La Louviere steeds meer aan het aanspannen bij het gerecht heb ik de indruk ...
  zondag 12 maart 2006 @ 03:28:28 #167
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_35959139
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 13:11 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Het feit dat iemand, en dan nog vooral een spilfiguur als Bodart, tegen het gerecht bekentenissen afgelegd zou hebben is wel héél belangrijk voor deze zaak, denk ik. Ze zijn het net rond La Louviere steeds meer aan het aanspannen bij het gerecht heb ik de indruk ...
Als ik nu dat verhaal over Bodart leest, dan zat hij in ieder geval zwaar in de tang met die bedreigingen. Ik bekijk zijn "leugen" tegen de pers nu ook wel met andere ogen.

Straf toch hoe de maffia steeds weer in België de zaken verzuurt, als het niet de Italiaanse maffia is met Tunesische huurmoordenaars, dan is wel de hormonenmaffia of nu weer de Chinese maffia.
---verdwijnt---
  zondag 12 maart 2006 @ 03:30:24 #168
pi_35959162
quote:
Op zondag 12 maart 2006 03:28 schreef Clourhide het volgende:

[..]

Als ik nu dat verhaal over Bodart leest, dan zat hij in ieder geval zwaar in de tang met die bedreigingen. Ik bekijk zijn "leugen" tegen de pers nu ook wel met andere ogen.

Straf toch hoe de maffia steeds weer in België de zaken verzuurt, als het niet de Italiaanse maffia is met Tunesische huurmoordenaars, dan is wel de hormonenmaffia of nu weer de Chinese maffia.
De Italiaanse maffia zit er trouwens meestal overal wel met een voetje tussen hoor. Nu ook weer , men spreekt wel overal over "De Gokchinees" , maar feitelijk is dit eigenlijk vooral een "combine" van de overal in Wallonië verwoekerde Italiaanse maffia met "Don Allatta" op kop en de Chinese gokmaffia ...

Overigens heb je gelijk met het Bodart verhaal allicht. Die vent is ook wel doodsbang. Het is algemeen geweten dat iemand als Allatta met bv de toenmalige keeper van RUS Binche in zijn verleden niet zoveel "geduld" en "mededogen" had ... (die werd toen opgelost in een badje zoutzuur en in een betonfundering gegoten ...)
  zondag 12 maart 2006 @ 03:34:10 #169
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_35959206
quote:
Op zondag 12 maart 2006 03:30 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

De Italiaanse maffia zit er trouwens meestal overal wel met een voetje tussen hoor. Nu ook weer , men spreekt wel overal over "De Gokchinees" , maar feitelijk is dit eigenlijk vooral een "combine" van de overal in Wallonië verwoekerde Italiaanse maffia met "Don Allatta" op kop en de Chinese gokmaffia ...

Overigens heb je gelijk met het Bodart verhaal allicht. Die vent is ook wel doodsbang. Het is algemeen geweten dat iemand als Allatta met bv de toenmalige keeper van RUS Binche in zijn verleden niet zoveel "geduld" en "mededogen" had ... (die werd toen opgelost in een badje zoutzuur en in een betonfundering gegoten ...)
Ja, je hebt gelijk, aan Allatta had ik nu zelfs eventjes niet gedacht... ook niet zo verwonderlijk dat er overlap is tussen verschillende "schimmige" circuits.
---verdwijnt---
  zondag 12 maart 2006 @ 03:38:43 #170
pi_35959235
quote:
Op zondag 12 maart 2006 03:34 schreef Clourhide het volgende:

[..]

Ja, je hebt gelijk, aan Allatta had ik nu zelfs eventjes niet gedacht... ook niet zo verwonderlijk dat er overlap is tussen verschillende "schimmige" circuits.
Het is in België nooit anders geweest ... In elke regione van de maatschappij zit de corruptie verweven ... Al helemaal in Wallonië.
pi_35960478
quote:
Op zondag 12 maart 2006 03:28 schreef Clourhide het volgende:

[..]

België staat dan ook een bekend als een corrupt land en er is echt heel wat maffia aanwezig. Ook in het voetbal. Armenen die een 3e klasse club onder handen gaan nemen, etc... Dat zie je niet zo snel in Nederland.
  zondag 12 maart 2006 @ 12:46:47 #172
pi_35962728
quote:
Op zondag 12 maart 2006 08:34 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

België staat dan ook een bekend als een corrupt land en er is echt heel wat maffia aanwezig. Ook in het voetbal. Armenen die een 3e klasse club onder handen gaan nemen, etc... Dat zie je niet zo snel in Nederland.
Het waren Georgiërs bij Racing Mechelen destijds
pi_35963020
quote:
Op zondag 12 maart 2006 12:46 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Het waren Georgiërs bij Racing Mechelen destijds
Een Armeniër bij Berchem toch?
  zondag 12 maart 2006 @ 12:59:37 #174
pi_35963119
quote:
Op zondag 12 maart 2006 12:56 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Een Armeniër bij Berchem toch?
Oh, is bij Berchem ooit een Armeniër opgedoken ? Wist ik geeneens
pi_35963204
quote:
We informeren nog even hoe de club er voorstaat in het post-Cavatti-tijdperk. Deze Armeniër nam enige jaren geleden de club over, maar dat bleek geen succes. De diamantair betaalde voornamelijk in het zwart en de mogelijke fraude werd op ¤ 250.000 geraamd. Hij werd gearresteerd (samen met zijn echtgenote) en verdacht van het 'verbreken van zegels' en 'ontdraging van in beslag genomen goederen'. Tijdens het onderzoek werd vastgesteld dat één van de door het gerecht verzegelde kluizen in één van de beide juwelenwinkels die Cavatti heeft, de zegels verbroken waren en dat de inhoud van de kluis - waarschijnlijk juwelen - verdwenen was. Gelukkig is K. Berchem Sport weer in rustiger vaarwater terechtgekomen en momenteel wordt gebouwd aan een ploeg, voornamelijk bestaande uit jeugdspelers.
  zondag 12 maart 2006 @ 13:03:44 #176
pi_35963245
Waar is de tijd van dit zeg :

GEORGIERS: GROOTSE PLANNEN RC MECHELEN

Op een persconferentie in Antwerpen hebben Georgische zakenlui hun plannen met Racing Mechelen voorgesteld. Drie groepen Georgische zakenlui willen flink investeren in Racing. Eerdere contacten met Aalst, Germinal en Aalst liepen spaak. De groep koos voor een derdeklasser maar wil "laag beginnen om hoog te eindigen". En de plannen zijn groots: binnen enkele jaren hoopt men op een titel en/of Europees voetbal. Binnenkort worden op de club enkele internationaal sterke spelers verwacht. Er komt ook een sportieve samanwerking met een Georgische jeugdschool. De Georgier en ex-Russisch international David Kipiani is consultant bij Racing.

Tot enkele maanden later de fiscus binnenviel en ze daar miljoenen zwart maffiageld bleken wit te willen wassen ...
(daar konden we tenminste nog mee lachen, die wilden nog geen matchen frauderen)
pi_35963331
quote:
ANTWERPEN - Vasken Cavatti, de mysterieuze geldschieter van voetbalclub Berchem Sport, verschijnt vandaag voor de Antwerpse raadkamer. Cavatti zit in de cel wegens financieel gesjoemel bij de derdeklasser. Het gerecht wil weten waar het geld vandaan komt dat via Cavatti in de noodlijdende voetbalclub wordt gepompt. Het onderzoeksgerecht beslist nu of de goudhandelaar in de gevangenis moet blijven.

Constantin Vasken Cavatti kwam in 1987 voor het eerst in aanraking met het Antwerpse gerecht. Hij kreeg voor bedrieglijke bankbreuk en het uitschrijven van ongedekte cheques één jaar cel. Cavatti gaf zich destijds in Antwerpen uit als Peter Gioia, Peter Goya of Peter Gaspard. Die laatste achternaam was ook de naam van zijn juwelierszaak aan de Carnotstraat, die later frauduleus failliet ging.

Cavatti bediende zich vlotjes van valse namen. Zo gaf hij zich in Genève uit als Pierre Decharon, in Londen was hij Peter Decharon en in Duitsland dook hij op als Peter Schindler. Hij zou schulden hebben achtergelaten in Londen, Cyprus en Syrië.

Inmiddels heeft waarnemend korpschef Eddy Baelemans rechercheur Marc Brijs voor vier maanden preventief geschorst. Brijs is trainer van Berchem Sport. Bij de lokale politie is een tuchtonderzoek gestart tegen Brijs.

Naast het gerechtelijke luik, torst de Koninklijke Berchem Sport ook nog een openstaande schuld bij de stad met zich mee van welgeteld 41.793,76 euro. Het gaat om achterstallige huurgelden en onroerende voorheffingen. Berchem betwist dat, omdat er nog altijd geen huurovereenkomst is tussen stad en club. (JCV)
quote:
Goed nieuws voor 3de klasser Berchem Sport, de NV is na lang wachten eindelijk failliet. Op deze uitspraak hebben de supporters van Berchem lang gewacht. Aangezien de Armeense voorzitter Vasken Cavatti maandenlang verdacht werd van valsheid in geschrifte, fiscale fraude, witwaspraktijken enzovoort, kon hij de club amper leiden. Hij behield wel zijn pakket aandelen waardoor de club onbeheerd achter bleef. De spelers speelden allen zonder één enkele financiële verplichting tegenover de club. Enkele maanden geleden dook crisismanager Patrick Hantson op die zich ontfermde over de club. Toen ook hij verdacht werd van inbreuken met een net opgerichte vzw stapte hij op. De club werd recht gehouden door een handvol vrijwilligers.

De ex-spelers van Berchem Sport die intussen allemaal de club verlieten wilden de club niet kapot maar wel de NV. Daarom legden spelers en trainers van vorig seizoen klacht neer bij de handelsrechtbank die de club failliet verklaard heeft. Nu staan er enkele investeerders klaar die via een VZW de club nieuw leven zullen inblazen. Eindelijk klaren de wolken boven het Ludo Coeckstadion op en kan de club zich opnieuw uit de nesten werken.
  zondag 12 maart 2006 @ 23:00:48 #178
pi_35976877
"Filippo Gaone wilde een propere club"

zo 12/03/06 - Chris Van den Abeele, de VRT-journalist die zich vastbijt in de zaak-Ye, heeft in De zevende dag bevestigd dat Gilbert Bodart wel degelijk bekentenissen heeft afgelegd over zijn rol in de affaire. Volgens Van den Abeele werkte Bodart ook zonder contract voor La Louvière.
"Bodart had een gokprobleem. Hij gokte misschien niet op voetbal, maar wel op de paarden. Hij had in Italië de schulden opgestapeld", zei de journalist.

"Bodart werd niet toevallig coach van La Louvière. Volgens mij werd hem beloofd dat hij er zijn gokschulden zou kwijtgeraken."

"Hij had er trouwens opvallend veel vertrouwen in dat hij zijn eerste matchen zou winnen."

"Gaone wilde een propere club"

Volgens Chris Van den Abeele wou voorzitter Filippo Gaone van La Louvière een propere club maken. Hij wist van de gokpraktijken, maar stond machteloos.

"Wij zaten naast het kabinet van advocaat Laurent Denis, toen Bodart daar zijn contract zou tekenen. Maar plots werd er gescholden en geroepen. Denis kwam zeggen dat er niks getekend werd."

"Waarom Bodart geen contract had? Gaone wou schoon schip maken binnen zijn club."

"Maar na het ontslag van Ferrera was er geen geld meer. Dus aanvaardde Gaone tegen wil en dank Bodart als coach. Maar hij wou hem niet betalen."
pi_35977275
quote:
"Hij had er trouwens opvallend veel vertrouwen in dat hij zijn eerste matchen zou winnen."
Dat vind ik niet echt verdacht: zo denken toch alle trainers bij een nieuwe club?
  zondag 12 maart 2006 @ 23:16:06 #180
pi_35977346
quote:
Op zondag 12 maart 2006 23:14 schreef Beschouw het volgende:

[..]

Dat vind ik niet echt verdacht: zo denken toch alle trainers bij een nieuwe club?
De eerste 2 wedstrijden van La Louviere toen waren tegen Lierse en STVV ... De andere 2 ploegen in handen van de Gokchinees ...
Op beide wedstrijden werd zwaar gegokt op winst van La Louvière (wat op dat moment gezien hun positie als laatste vrij onlogisch was) ...
pi_35977443
Tja
  zondag 12 maart 2006 @ 23:23:34 #182
pi_35977589
quote:
Op zondag 12 maart 2006 23:18 schreef Beschouw het volgende:
Tja
Op zich blijkt in deze zaak héél weinig "vreemd" als je het allemaal apart ziet hoor. Maar eens je alle puzzelstukjes naast elkaar legt ...

Voor Bodart leek trainer van La Louvière worden allicht een "win-win" situatie. Door zijn eerste wedstrijden te winnen (en hij wist dat hij die cadeau zou krijgen van het gokkartel) kreeg hij een "goede naam" als trainer en was zijn carriere hergelanceerd. Hij zou tevens van zijn eigen gokschulden af kunnen geraken, én de Gokchinees was tevreden. En aangezien hij geen contract had kon hij op elk moment weg naar een andere club als er een aanbieding kwam ...

pi_35977635
Kunnen ze jou niet als onderzoeksrechter aanstellen, Joost-mag-het-weten?
pi_35978671
Ja gasten ik ben er effe vantussen geweest , druk druk druk .
Ziezo het balletje is gaan rollen , jullie beweerden toch ''dit kan enkel in Belgie'' ik antwoordde toen ''wacht maar het zal overal gaan uitkomen '' weet je nog ?
wel we zijn vertrokken hoor , de belgen zijn gewoon sneller de zaak gaan inzien blijkbaar zijn de meeste europeanen naief en zeggen met een groot ego bij ons NOOIT !

Finland , Griekenland , Turkije , Belgie en nu weer Duitsland :

Vrijdag werden er vier aanhoudingen verricht in een nieuw Duits gokschandaal. De vier worden ervan verdacht wedstrijden in de tweede Bundesliga en in de regionale divisies gemanipuleerd te hebben.

Er zou geprobeerd zijn spelers om te kopen om zo het resultaat te bekomen waarop de verdachten hoge weddenschappen geplaatst hadden. Tweedeklasser Sportfreunde Siegen en derdeklasser 1. FC Eschborn worden aan de fraude gelinkt.

Beste hollanders open uw ogen wees niet naief het kan echt overal gebeuren hoor !
  maandag 13 maart 2006 @ 00:04:03 #185
pi_35978914
quote:
Op zondag 12 maart 2006 23:56 schreef gravis het volgende:
Beste hollanders open uw ogen wees niet naief het kan echt overal gebeuren hoor !
Dat is héél juist (en dat zeg ik bv in mijn column op de Frontpage van afgelopen week over de zaak ook) , maar wat wel een feit is dat België eigenlijk "ideaal" was voor de Gokmaffia. Het enige wat ze hier moesten doen was een willekeurige maffiabaas in de Waalse Botrange opbellen om het systeem uit te bouwen ...
pi_35979021
In belgië hebben ze al een reclame op tv voor een online gokkantoor, je kan al raden van welke land de figuranten komen...
Wel leuk op zich

Wat ook nog leuk was, tijdens een praktische les kwam een leraar naar ons groepje toe voor wat uit te leggen denk je. Nee hoor, EN ASSpirine wat weet jij van dat gokken...
ik : ok...
  maandag 13 maart 2006 @ 00:08:21 #187
pi_35979065
quote:
Op maandag 13 maart 2006 00:07 schreef ASSpirine het volgende:
Wat ook nog leuk was, tijdens een praktische les kwam een leraar naar ons groepje toe voor wat uit te leggen denk je. Nee hoor, EN ASSpirine wat weet jij van dat gokken...
ik : ok...
daar moet je toch mee kunnen leven/lachen tegenwoordig ...
pi_35982827
quote:
Op zondag 12 maart 2006 23:56 schreef gravis het volgende:

Dat geloof ik zeker, alleen is het hier allemaal iets minder 'schimmig' vind ik, vooral in de hoogste klassen. Maar ik kan het ook helemaal mis hebben hoor, ook in de GGD zijn er dit jaar veel 'rare' verliezen geweest.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_35983419
In Nederland is er toch minder kans dat dit kan gebeuren hoor. Hier heb je weinig clubs zoals La Louviere en Bergen en heb je ook wat minder Georgische, Chinese en Armeense investeerders die hier zaken willen doen....
  maandag 13 maart 2006 @ 12:31:15 #190
pi_35986950
quote:
Op maandag 13 maart 2006 10:00 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
In Nederland is er toch minder kans dat dit kan gebeuren hoor. Hier heb je weinig clubs zoals La Louviere en Bergen en heb je ook wat minder Georgische, Chinese en Armeense investeerders die hier zaken willen doen....
In Nederland heb je ook geen "licentiecommissie" zoals in België hé. Hier is het eigenlijk bijna ondenkbaar dat ploegen met schuldenlasten zoals Willem II of Vitesse ed nog zo probleemloos in de hoogste divisie zouden kunnen spelen. Iets wat er eigenlijk ook voor zorgt dat ploegen soms héél wanhopig op zoek gaan naar extra investeerders om hun licentiedossier op te fleuren ...
pi_35987026
In België is er maar één controlemoment, dat is in Nederland niet zo bij clubs die flink in de problemen zitten. Bij Willem II valt dat nog wel mee volgens mij en bij Vitesse inmiddels ook.

Als je in België met wat kunstgrepen je dossier op orde hebt, kun je de rest van het jaar aankloten. Ik geloof dat slechts Fortuna Sittard en Cambuur Leeuwarden weleens te laat waren met het uitbetalen van het loon, in België geldt dat voor wat meer clubs.
pi_35987765
Wat een gruwelijke beerput.
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
  maandag 13 maart 2006 @ 13:01:09 #193
pi_35987896
Overigens zei de bondsprocureur gisteren in "Studio 1" dat we binnen de 2 maand al de eerste uitspraken van het Bondsparket (schorsingen, boetes ed) mogen verwachten.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 14 maart 2006 @ 13:52:31 #194
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_36021261
quote:
Belgisch omkoopschandaal leidt tot invallen bij politie

Uitgegeven: 14 maart 2006 12:37
Laatst gewijzigd: 14 maart 2006 12:50
BRUSSEL - Justitie in Brussel heeft dinsdagochtend enkele huiszoekingen laten uitvoeren bij politiemensen die zich bezig houden met de grote omkoopzaak in het Belgisch voetbal. Het zou gaan om politiemensen die in strijd met de regels informatie aan de media hebben doorgespeeld. Er zijn nog geen aanhoudingen verricht.

Justitie in Brussel ontkent overigens dat er ook onderzoek wordt uitgevoerd naar corruptie bij de Belgische eersteklasser Moeskroen, hetgeen diverse Vlaamse en Franstalige kranten dinsdag wel beweerden. Het parket geeft wel toe dat ex-trainer van La Louvière en voormalig doelman van het Belgisch elftal Gilbert Bodart bedreigingen ontvangt. Bodart is al langer genoemd in de omkoopzaak rondom de Chinese gokmaffia.

Stromannen

In verband met het onderzoek heeft de politie overigens informatie opgevraagd bij grote Londense wedkantoren. De omkoopzaak draait rond de inmiddels uit België gevluchte Chinese zakenman Zhuyen Ye, die via stromannen en opdrachtgevers vaak ongekend hoge bedragen inzette op tamelijk onbelangrijke Belgische wedstrijden.

In verband met de zaak zijn al zes trainers en spelers ontslagen, die allemaal in dienst zijn geweest van hekkensluiter Lierse SK.
ik moet meteen denken aan die politieagent uit de docu die wel even voor de verslaggever kon bellen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 14 maart 2006 @ 14:04:05 #195
pi_36021689
Bestuurslid La Louvière: "Bodart heeft Ye ontmoet"
Een bezwarende getuigenis tegen Bodart, die zelf alles ontkent.

"Ook Gilbert Bodart heeft Ye ontmoet", meldt een bestuurslid van de voetbalclub La Louvière. De Chinees en Pietro Allata gingen bij Lierse op dezelfde manier tewerk: spelers lokken met geld, chantage, intimidatie en seks. Het bestuurslid wacht enkel nog op een politie-interventie bij zijn club.

Paul Put daagde niet op bij de voetbalbond

di 14/03/06 - De bond wou Paul Put ondervragen, maar de ex-trainer van Lierse en Moeskroen daagde niet op. Ondertussen duiken steeds meer verhalen over Ye en Bodart op.
Paul Put lijkt niet van plan om het onderzoek van de voetbalbond te helpen.

Put, ex-coach van Lierse en Moeskroen, is immers niet opgedaagd voor ondervraging op het bondsparket.

"Wij weten niet waar hij is", zegt bondsprocureur René Verstringhe in Het Nieuwsblad en Gazet van Antwerpen.

"Wij respecteren de afwezigheid om bepaalde redenen, maar als iemand de oproep niet beantwoordt, moeten wij daar lessen uit trekken."

"Wat de gevolgen zijn? De zaak behandelen bij verstek", zegt Verstringhe.

Kris Masson, de advocaat van Put, weet wel waar zijn cliënt is. "Hij zal zijn medewerking wel verlenen aan het gerecht. Het bondsparket is iets anders."

Delorge moet wachten tot de zomer

Laurent Delorge mag dit seizoen niet voetballen voor ADO Den Haag. Dat zegt Het Nieuwsblad. De FIFA stond de transfer toe, maar de Nederlandse bond ligt dwars. De transfer moest vorige vrijdag afgerond zijn en dat was niet het geval.

De Nederlandse bond wil geen uitzonderingen. Volgend seizoen zou Delorge, die ontslagen werd door Anderlecht, wel voor ADO mogen spelen. Volgens Nederlandse bronnen heeft hij getekend voor twee jaar.

"Bodart was wat Put was voor Lierse"
Het Laatste Nieuws publiceert onthullingen over La Louvière. De krant citeert een anoniem directielid.

"Natuurlijk zijn er bij onze club duels verkocht door de maffia. Het begon al onder Albert Cartier. De spelers saboteerden de club."

"Het bestuur heeft dan de rotte appels verwijderd, maar Bodart heeft de omkooppraktijken voortgezet."

"Bodart liegt. Hij was kind aan huis in het hotel waar Ye logeerde. Hij heeft na de match tegen STVV het geld uitgedeeld aan de spelers", zei de anonieme bron.

"En hij belegde vergaderingen met de om te kopen spelers. Hij was wat Put was voor Lierse."
Ye belde Bodart 20 keer tijdens een match

Ex-La Louvière-coach Gilbert Bodart zou tijdens matchen soms tot 20 keer toe opgebeld zijn door Ye. Dat heeft een insider aan het weekblad Humo verteld.

De Chinees zou heel boos geweest zijn omdat Potier tegen STVV nog de 1-3 had gescoord. Hij had op 1-2 gegokt. Bodart zou ook het gekregen geld voor de match tegen Club niet verdeeld hebben onder de spelers.

Nog volgens Humo wilde Ekani uit het systeem stappen, maar werd hij bedreigd door bodyguards van Ye. Tester Sissoko zou dan weer 30.000 euro zwijggeld gekregen hebben.
pi_36044004
Volgens de Teletekst van VTM voelt de vrouw van Bodart zich bedreigd: ze werd gevolgd door een grote zwarte auto. Wanneer gaan ze in Hollywood een spannende film van dit alles maken? Er ligt inmiddels een schitterend script.
  woensdag 15 maart 2006 @ 12:54:50 #197
pi_36052319
En ondertussen sluit ook het net rond Bergen zich. Zo zou die club oa de promotie naar 1ste in 2002 gekocht hebben en dook daar de laatste jaren Allatta héél véél op. Met als "ultieme hoogtepunt" de 0-9 nederlaag tegen Club Brugge waarna op de Bergense bank de champagnekurken letterlijk knalden "want men had toen mathematisch de redding tegen de degradatie bereikt" ...
pi_36052389
Iedereen die er ook maar wat mee te maken lijkt te hebben gaat er aan. Jeutje.
That's all folks!
pi_36058961
Het lijkt er ook op dat de KNVB met het weren van Delorge voorlopig de problemen in België wil houden.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 15 maart 2006 @ 16:16:34 #200
6941 APK
Factual, I think.
pi_36059637
Uit een ander topic: (Bron VI)
quote:
'Duitsland schrikt op van nieuw schandaal' We praten graag met leedvermaak over onze oosterburen. Zeker nu bondscoach Jürgen Klinsmann zich in allerlei bochten moet wringen om zich te handhaven, loopt Nederland zich verkneukelend rond. 'Kijk die Mannschaft nou toch eens!? Dat wordt een vergelijkbare afgang als in 2000 op het EK! En wij winnen het WK wel eventjes&' Los van of deze benadering gespeend is van realiteitszin, het Duitse voetbal heeft te maken met meer problemen dan de nationale ploeg alleen. Want of het allemaal niet genoeg is, heeft Klinsmann in zijn selectie nu ook nog eens een speler die verwikkeld is een gokschandaal. Althans dat berichtte het ARD-programma Plusminus dinsdag.

En dus ligt de net enigszins dichtgeslibde zenuw weer open. Na de zaak Robert Hoyzer en de onrechtmatigheden in lagere regionen van het Duitse voetbal, blijven nu ook de Bundesliga en de nationale trots niet verschoond van manipulaties. Een getuige spreekt in Plusminus van 'meerdere spelers in de Bundesliga' die zich hebben ingelaten met de gokmaffia, onder wie één Duitse international. Het ARD-programma trad na maandenlang onderzoek naar buiten met de aantijgingen, zonder overigens namen te noemen. De getuige spreekt bovendien van Europese vertakkingen van het netwerk. In België hebben verschillende spelers en trainers hun aandeel al toegegeven. Het net sluit zich rond Bergen, terwijl trainers Paul Put en Gilbert Bodart nauwelijks meer een straf kunnen ontlopen.

In ieder geval hebben alle geruchten, verdachtmakingen en speculaties het Europese voetbal geen goed gedaan. Achter elke (slechte) serie of passeren van competitietopscorer staan in één keer vraagtekens, en wijst het vingertje naar een mogelijke omkoping.

ADO Den Haag, RBC Roosendaal, Heracles Almelo en Vitesse boek(t)en de nodige slechte series. En wat moeten we zeggen van het geknoei in de Gouden Gids Divisie? Of is het meer zoals voorzitter Van Daele van het verdachte Excelsior Moeskroen de zaken voorstelt: 'Twee keer verliezen is niet abnormaal.' Ook voor de nationale ploeg van Duitsland
Uh oh....
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')