abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 februari 2006 @ 05:07:09 #91
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_35432492
Nog wat nieuwtjes:
quote:
Voetbal heeft eerste spijtoptant

Patrick Deman krijgt straffeloosheid van het bondsparket voor informatie over het gokschandaal.

Patrick Deman, de ontslagen hulptrainer van SK Lierse, zal niet geschorst worden door de Belgische Voetbalbond. Die garantie kreeg hij van het Bondsparket in ruil voor alle informatie over zijn rol en die van anderen in het omkoopschandaal. Het initiatief kwam van Deman en zijn advocaat Kris Luyckx.

Het feit dat Deman een regeling afsloot, betekent meteen ook dat hij voor het eerst officieel bekent dat hij wedstrijden heeft verkocht aan de gokmaffia rond de Chinees Ye. Vier andere ex-Liersespelers die bekenden aan het gerecht en/of hun werkgever ontkenden in de media. Laurent Fassotte, Marius Mitu, Laurent Delorge en Milenkovic hebben (nog) geen regeling uitgewerkt.

Zij vechten hun ontslag aan. ,,Je kunt twee dingen doen. Liegen, tijd winnen en je kop in het zand steken tot het einde van het onderzoek of doen wat wij gedaan hebben: een oplossing zoeken'', reageert Luyckx. Cliff Mardulier overweegt hetzelfde te doen als Deman.

Het is de eerste keer in de geschiedenis dat de Voetbalbond een speler straffeloosheid beloofd. Bondsprocureur René Verstringhe die het akkoord met Deman maakte, wilde gisteren geen commentaar kwijt over de zaak. Jan Peeters, de voorzitter van de Voetbalbond wel. ,,Het akkoord is het bewijs dat de Voetbalbond vast van plan is de stal van het gokschandaal in het Belgische voetbal met alle middelen uit te mesten. Het abces moet nu openbarsten. Laat het voorbeeld van Deman een stimulans zijn voor anderen die iets te zeggen hebben. Het algemeen belang van het Belgische voetbal primeert nu.''

Dat Deman een regeling met de Voetbalbond heeft uitgewerkt, betekent niet dat hij nu ook voor het gerecht vrijuit gaat. Op passieve corruptie staan straffen van minimum zes maanden tot twee jaar.
En ook de transfer van Belgisch international Pieroni van Moskroen naar AJ Auxerre blijkt via de in opspraak gekomen advocaat Laurent Denis gebeurd te zijn:
quote:
Onderzoek naar transfer van Pieroni naar Auxerre

In Doornik loopt een onderzoek naar de overgang van voetballer Luigi Pieroni van Excelsior Moeskroen naar het Franse AJ Auxerre, in mei 2004. Dat heeft het parket van Doornik aan de krant Le Soir bevestigd.

Het dossier werd geopend nadat Edward Van Daele, de voorzitter van Moeskroen, zich burgerlijke partij stelde tegen Eric Depireux, de agent van de speler.
Een deel van het transfergeld -het totaal beliep 1,5 miljoen euro- zou nooit in de Henegouwse clubkas terecht gekomen zijn. Het akkoord over de transfer kwam tot stand tussen Roland Louf, de manager van Excelsior, AJ Auxerre en advocaat Laurent Denis.
Ben benieuwd wat er nog allemaal uit de kast gaat vallen.
---verdwijnt---
  vrijdag 24 februari 2006 @ 14:10:59 #92
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_35442199

Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_35442242
pi_35449929
...... ok ik zal vanaf....... NU zonder puntjes typen . nee sorry mannen dit is een slechte gewoonte , ik zal mijn best doe , ok ?

Erg he de bond zwaait met amnestie , dit zou niet mogen . Ik vind het erg wat ze gedaan hebben en ze moeten gestraft worden .

En nu mag gezegd worden '' dit is typisch Belgie'' alles wat na die omkoping gebeurt , ik bedoel maar de bond geeft nu immuniteit aan iedereen die nu schuldig pleit , dus geen schorsing hoe leg je dat uit aan hun eerlijke medemaats en de suporters van de club waar ze speelden die naar tweede klasse degradeerde door hun fout , en zij kunnen lekker een andere club zoeken in eerste klasse .
Want ze hebben er zelfs voordeel uit gehaald , hun contract werd verbroken dat wil zeggen dat ze dus transfervrij zijn , die hebben wel goede zakens gedaan ........... nog 1 keer om het af te leren
  vrijdag 24 februari 2006 @ 18:39:48 #95
pi_35452525
Ik vind het vrij logisch, we willen toch de "grote vissen" vangen ? Als je iedereen hard gaat bestraffen zullen alle lippen mooi op elkaar blijven hoor ...
pi_35453421
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 14:10 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  vrijdag 24 februari 2006 @ 23:11:48 #97
pi_35461909
Ook vorig seizoen verkocht La Louvière duels"

vr 24/02/06 - De gokmaffia heeft La Louvière al een tijdje in zijn greep. Ook vórig seizoen heeft La Louvière matchen verkocht in opdracht van de gokmaffia. Dat zeggen twee anonieme getuigen aan de tv-sportredactie.

Het zou gaan om de laatste speeldag van vorig seizoen. Lierse versloeg toen La Louvière met 7-0.

"Een kennis had me de donderdag voordien gezegd dat het 7-0 zou worden, dat dat zo afgesproken was", zegt één van de twee getuigen.

De getuigen noemen ook namen: onder meer Gunther Van Handenhoven (die ook werd genoemd in de Panorama-reportage) en Wagneau Eloi, nu één van de sterkhouders bij Roeselare.

Na de 7-0 kreeg de getuige een sms'je, weet Sporza tv. "Zie je wel, we hebben er zeven binnengekregen. Meer hebben ze er niet kunnen maken. We hebben het matchverloop goed kunnen beheersen."

Het sms'je zou verstuurd zijn om 22.45u na de match en volgens de getuige was het Wagneau Eloi die het stuurde. Volgens de tweede getuige is Eloi een spilfiguur in de omkoopzaak.

"Spelers wilden op eigen matchen gokken"
"Er waren Franse spelers van La Louvière bij", zei de tweede getuige."

"Mario Espartero was er ook, Marc Clamy en ook Eloi", zegt de getuige. Ze zouden hun zaakjes geregeld hebben in een hotel in La Louvière.

Ook Samuel Ipoua (ex-Sint-Truiden) zou er op die afspraakjes bij geweest zijn. Volgens de getuigen sprak Gunther Van Handenhoven met trainer Albert Cartier af dat iedereen zijn deel zou krijgen.

"Er zijn zelfs spelers naar mij gekomen om geld te lenen om op hun eigen matchen te gokken", zegt de getuige.

"De lonen werden niet uitbetaald en bepaalde spelers konden niet zo lang zonder hun loon leven. Gaone weigerde zijn spelers te betalen en zei: Truquez vos matches"

Volgens tv-sport nam Silvio Proto, die tijdens de 7-0 niet in doel stond, niet deel aan de omkoping.

Gunther Vanhandenhoven ontkent elke betrokkenheid. Bij Wagneau Eloi kon er nog geen reactie gesprokkeld worden.
pi_35463552
Als we teruggaan naar vorig seizoen, weet ik ook nog wel wat opmerkelijke zaken op te rakelen.
Tien tot vijftien jaar geleden won Anderlecht thuis altijd met een paar rare en onbegrijpelijke beslissingen van scheidsrechters? In het voordeel van Anderlecht, wel te verstaan.
En was er toen niet eens een scheidsrechter die geld had geleend van Anderlecht?
Weet iemand dat nog?
pi_35472045
Jemig, Wagneau Eloi. Dat is toch een speler van naam eigenlijk. Sammy Ipoua in feite ook wel.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_35472929
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 18:39 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Ik vind het vrij logisch, we willen toch de "grote vissen" vangen ? Als je iedereen hard gaat bestraffen zullen alle lippen mooi op elkaar blijven hoor ...
Tja , ik vind het niet zo logisch .
Als je iets uitspookt moet je daarvoor boeten , of je nu een klikspaan bent of niet .
En dan nog iets , ik ben van principe als mijn dochter zou klikken over haar broer heeft ze nog een draai om haar oren , ik hou niet zo van mensen die alles gaan vertellen om hun eigen hachje te redden .

Ieder z'n mening hee , dat ze er 1 of 2 uithalen als spijtoptanten ok , maar er werd wel gezegd dat iedereen die praat amnestie krijgt das een slag in het gezicht van de niet omgekochtte medemaats ,toch ?

En wat ik hier eerder al eens zei van die competitie te anuleren , daar blijf ik ook bij .
15 matchen in 2 seizoenen die zijn omgekocht van Lierse alleen al , stel dan nog eens 15 van LaLou en15 STVV en Moeskroen en zit er ook al tussen , laat ons zeggen dat er in 2 seizoenen zeker nu al 60 a 65 matchen zijn verkocht , is dat nog een faire rangschikking laat staan eindstand ? Komaan zeg , dit is echt ongelooflijk dat ze niet anuleren .
Versta me zeker niet verkeerd ik ben een enorme voetbal liefhebber ik zie elke week minstens 5 matchen live en ga ook af en toe eens gaan kijken naar AA Gent , ik vind het ook erg dat het zover is gekomen maar het kan niet zijn dat er na deze gebeurtenissen een kampioen uitkomt met een klein verschil ( nu 3 koplopers met gelijke punten)
pi_35473053
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 11:49 schreef methodmich het volgende:
Jemig, Wagneau Eloi. Dat is toch een speler van naam eigenlijk. Sammy Ipoua in feite ook wel.
Ipoua speelde achtereenvolgens bij -
Nice
Inter Milaan
Torino
R.Wien
Toulouse
Mainz
1860 Munchen
Toulouse
Ahlen
STVV >>>>> ondertussen al weer weg speelt nu bij FC Wiltz 71

En Eloi speelde bij :
Monaco
Lens
LaLouviere >>>>> en is nu topscorer van Roeselare !
  zaterdag 25 februari 2006 @ 12:41:55 #102
83895 GnAgn
Love You So Much
pi_35473309
Agovv - Helmond Sport 9 - 1 was dat ook niet btje vreemde uitslag
Meer krijgen betekent niet altijd minder missen
Own Style
pi_35473781
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 20:57 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En ondertussen is er hier al een bookmaker die reclamespotjes lanceerde met daarin een groepje chinezen in een louche bar die een man uit België tegenkomen "Oh, Belgium yes yes ! football ! yes yes! "
Waar is dat ergens te zien?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_35474335
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 00:44 schreef gravis het volgende:
@ Suijk en Vaduz .... ik vind het wat laag wat jullie hier verkondigen .... Willem II heeft contacten met Belgen dus het zou wel kunnen ???? waar slaat dat op ???

wij belgen zijn ook slachtoffers van de praktijken van een chinees en een italiaan hoor ;.... en mij zal je niet horen zeggen ...ja het is weer een italiaan en een chinees zenne .... wat een racistische opmerking .... je hebt gewoon 2 soorten mensen ..... diegene die zich WEL en NIET laten omkopen .... nationaliteit is bij mij van geen tel .... bij U wel blijkbaar ? ! ? !
Dat gerommel is toch typisch Belgisch. In Nederland zal het vast ook weleens gebeurd zijn, maar niet zoals in België.

Je hebt in België ook genoeg hele dubieuze clubs (La Louviere) en hele dubieuze figuren in het voetbal. Van de 1e klasse tot aan de 1e provinciaal zo ongeveer.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_35479589
quote:
Dat gerommel is toch typisch Belgisch. In Nederland zal het vast ook weleens gebeurd zijn, maar niet zoals in België.

Je hebt in België ook genoeg hele dubieuze clubs (La Louviere) en hele dubieuze figuren in het voetbal. Van de 1e klasse tot aan de 1e provinciaal zo ongeveer.
Zo "typisch Belgisch" lijkt het me niet. Ten eerste gaat het hier duidelijk om de Chinese gokmaffia. Ten tweede stel ik vast dat heel wat genoemde spelers van buitenlandse origine zijn: Milenkovic, Mitu, Eloi, Ipoua, Espartero, Toyes, Cartier, Luciano, Cruz,...
pi_35479626
De spelers zijn wel actief in België.
  zaterdag 25 februari 2006 @ 17:09:10 #107
6941 APK
Factual, I think.
pi_35480858
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 12:27 schreef gravis het volgende:

Ieder z'n mening hee , dat ze er 1 of 2 uithalen als spijtoptanten ok , maar er werd wel gezegd dat iedereen die praat amnestie krijgt das een slag in het gezicht van de niet omgekochtte medemaats ,toch ?
De amnestie was toch alleen van toepassing op spelers die van de omkoping op de hoogte waren, maar er zelf niet aan meededen?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_35480887
Gerechtelijk worden ze nog wel gewoon vervolgd, of ze nu spijtoptant zijn of niet.
pi_35482317
ach typisch belgisch , ik geef geen antwoord meer op dat Holland vs. Belgie .
Weet je waarom het in Belgie gebeurde , de lonen verschillen te veel in sommige ploegen verdienen ze wel 20 keer zoveel als bij de andere er zijn zelfs 2 teams in Belgie die met amateurs spelen die moeten tydens de week gaan werken (de meeste zelfs in de bouw) ...
Bij sommige clubs moesten spelers maanden wachten op loon , sorry maar als mijn baas me maanden lang niet betaald en de bond grijpt niet in en er komt ne chinees af zwaaiend met 20.000¤,
deed ik het ook hoor . Voor die gevallen mag er amnestie komen , maar er zitten ook profiteurs bij en die moeten zwaar gestraft worden .

In Nederland zijn de clubs financieel gezond (er) en zal zoiets vanzelfsprekend minder snel gebeuren , hoewel er zijn toch enkele clubs in geldnood in Holland en hou die maar in de gaten .
Als het er nog niet is gebeurt zal het gaan gebeuren , geloof me !
pi_35482396
In Nederland zijn er ook wel clubs in geldnood geweest, nog steeds zijn er clubs die het moeilijk hebben. Verschillen in salaris tussen spelers onderling zijn er ook, net zoals spelers die weleens hebben moeten wachten op hun loon.

Dat het in België erger is, komt ook wel door het rare beleid van bepaalde clubs en een aantal dubieuze mensen die veel te zeggen hebben binnen bepaalde clubs.
pi_35485832
Overigens, hoe zat dat met Nikolovski? Die wilde niet meedoen en Zheyun Ye betaalde alleen spelers die 75 minuten of langer zouden spelen, dus wisselde Put hem in de 74e minuut. Maar waarom speelde die dan wel gewoon?
www.thuisuiteten.nl
pi_35486111
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 19:29 schreef methodmich het volgende:
Overigens, hoe zat dat met Nikolovski? Die wilde niet meedoen en Zheyun Ye betaalde alleen spelers die 75 minuten of langer zouden spelen, dus wisselde Put hem in de 74e minuut. Maar waarom speelde die dan wel gewoon?
Nikolovski wilde niet meedoen en kreeg alleen een wedstrijdpremie als hij 75 minuten zou spelen. Daarom wilde Put hem kloten en wisselde die hem in de 74e minuut. Dat geeft wel aan wat voor persoon Put is.
pi_35486136
Ah, wedstrijdpremie was het. Dat verklaart de boel. Lullige acties van Put. Voormalig videotheekeigenaar las ik?
www.thuisuiteten.nl
pi_35488466
Waar is het fout gelopen met het zondagskind Paul Put?
Blitse jongen, mooie auto's, chique kostuums

Paul Put werd geboren op 26 mei 1956. Hij was enig kind, groeide op onder de toegewijde zorgen van zijn ouders in Wilrijk. Een zondagskind. Of een moederskindje? Hij verliet het ouderlijk dak pas op 42-jarige leeftijd, toen hij introk bij zijn zwangere vriendin.

Het verhaal van Paul Put was er tot de verschijning van de Chinees Zheyun Ye op Lierse vooral één van succes. Hij sloot zich op achtjarige leeftijd aan bij het toenmalige Beerschot VAV. In elke jeugdploeg waar hij speelde, was hij de aanvoerder. Paul Put was, toen nog met het geld van zijn ouders, iemand die graag grote sier maakte en de populaire kerel uithing. Omdat hij grappig was en zijn ploegmaats regelmatig trakteerde, was hij graag gezien. Als voetballer toonde de jonge Paul Put een enorme wilskracht maar was slechts matig getalenteerd. Toch werd hij aan de zijde van Juan Lozano in 1973 kampioen met de UEFA-juniores (min 18 jaar). Hij raakte op Het Kiel niet verder dan enkele keren op de bank bij de A-ploeg onder trainer Rik Coppens.

De liefhebber van mooie wagens hield de wedstrijden bij de invallers pas bekeken op zijn 24ste. Hij ging naar Tubantia Borgerhout en eindigde via Oudenaarde, Rotselaar, Bornem, Union en Herentals bij FC Wilrijk. Ondertussen was Put een graag geziene gast in het uitgaansleven. ,,Een begenadigd danser die de vrouwen voor het uitkiezen had'', zegt een jeugdvriend. Blitse Paul was in de hoogdagen van de Motown- en later de discomuziek een tijdje ober in dancing The Piper in Wilrijk. Een uitgelezen job om de vrouwen te binden en als hij dan nog eens uitpakte met zijn Porsche, Mercedes of BMW cabriolet vielen de meesten in zwijm.

Geen appeltje voor de dorst

De blonde god was verwend maar hij wist ook wat werken was. Hij was even declarant in de haven maar als zelfstandig videotheek-uitbater was hij succesvol. Hij verkocht zijn zaak - door Test Aankoop tot best geleide handelszaak van het land uitgeroepen - aan Super Club maar werd betaald met 3.000 waardeloze aandelen. Hij heeft nooit gekregen waar hij recht op had. ,,Spijtig, het was een mooi appeltje voor de dorst geweest'', sakkerde hij regelmatig richting Super Club-baas Maurits De Prins.

Put kreeg wel een job als aankoopdirecteur bij Super Club en amuseerde zich kostelijk. ,,Ik ging naar die filmfestivals en daar zat ik aan tafel met de grootste sterren ter wereld: Demi Moore ( zijn dochtertje is naar haar genoemd, red ), Michael Douglas, Kim Basinger...'', vertelde hij regelmatig met een fiere glimlach. ,,Iedereen doet daar wild over maar zo speciaal is dat niet. Die mensen zijn blij dat ze eens over iets anders kunnen praten dan over de film.''

Paul Put was echter op zijn best als trainer. Via Tubantia, Sint-Niklaas, Tielen, Geel en Ingelmunster kwam hij na dertien jaar bij eersteklasser Lokeren terecht. Zijn verfrissende aanpak, gestoeld op tactisch vernuft en psychologie, maakte van hem de nieuwe kroonprins. Met Lokeren behaalde hij voor het eerst in zestien jaar Europees voetbal. Tot de betalingen bij Lierse begonnen te stokken en de Chinees Zheyun Ye opdook, deed hij het ook behoorlijk in het Vanderpoortenstadion.

Flinke tegenslagen

Hij kreeg ook flinke tegenslagen te verwerken. Zijn vader stierf net nadat hij met Geel via de eindronde naar eerste klasse was gepromoveerd. Zijn moeder stierf net nadat hij bij Lokeren zijn contract had getekend. Harde dobbers maar hij bleef zijn royale leefstijl trouw. Hij zette voor vrouw en dochter een moderne grote villa in Zoersel en de mooiste kostuums bleven hem als gegoten zitten. Maar gratis is dat allemaal niet.

,,Spreek ik met de beste journalist van West-Europa?'', vroeg hij altijd toen we telefonisch contact hadden. Hij wilde met iedereen goed staan en dacht dat met geld uitpakken hem daarbij zou helpen. Een karaktertrek die tot excessen kan leiden. Het is hem fataal geworden.

Ludo VANDEWALLE18/02/2006
pi_35512443
Doet me een beetje aan Ton Caanen denken, die oude autohandelaar die nu als Mourinho-imitatie door Israël trekt.
www.thuisuiteten.nl
pi_35514155
Dat is die grootmuil die bij Roda JC heeft gewerkt toch?
pi_35514235
Ja, precies. Ook zo'n "toffe jongen" zeg maar.
www.thuisuiteten.nl
pi_35514252
Wat heeft die dan gedaan?
pi_35514328
Nou, meer zo'n figuur als Put, zoals die daar wordt beschreven. Beetje babbelen, iedereen te vriend houden en groot opdoen met centen. Die van hem kwamen uit de autohandel.
www.thuisuiteten.nl
pi_35532255
Pietro Allata, Dusan Belic, Chris Benoit, Jonathan Bourdon, Gilbert Bodat, Fadel Brahami, Albert Cartier, Daniel Cruz, Laurent Delorge, Laurent Denis, Mario Espartero, Martin Ekani, Luciano, Cliff Mardulier, Messoudi, Milenkovic, Marius Mitu, Igor Nikolovski, Stéphane Pauwels, Gaston Peeters, Paul Put, Olivier Suray, Geoffrey Toyes, Gunther Van Handenhoven en Zheyun Ye, Wagneau Eloi , Sam Ipoua ,

dit is de voorlopige lijst verdachten , ik ben benieuwd wie er nog bij komt .

En dan dit nog ik won zopas met 2 euro inzet zomaar eventjes 260 euro , lekker he eerste keer dat ik zoveel geluk heb in m'n leven , ik speelde Marseille - Nice rust X eindstand 1 en daarbij Ossasuna - Deportivo ruststand 1 eindstand 2 en bingo !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')