Dank.quote:Op woensdag 15 februari 2006 23:40 schreef PM-girl het volgende:
PPL, welkom hier! Proficiat! Wanneer is je vrouw precies uitgeteld?
Dat vond ik nog een van de engste dingen.quote:Hier vanavond deel van de familie ingelicht, verraste reacties allemaal! Wel leuk hoor, dat het niet meer geheim hoeft te zijn.
oooh dat vond ik nou juist bijna het allerleukste!!!quote:Op donderdag 16 februari 2006 06:31 schreef PPL het volgende:
Dat vond ik nog een van de engste dingen.
"Pap, Mam, we moeten jullie iets vertellen..."
quote:Op donderdag 16 februari 2006 08:51 schreef Belana het volgende:
2 mannen die als 1e gepost hebben in Z&Gwat goe-hoed!
Ik ben vooral blij dat het nu is, want we hadden ons een beetje verslikt in de termijn waarop trouwen te regelen was. Ondertrouw bleek hier ineens 8 weken vantevoren te moeten, terwijl we op 2 weken gerekend haddenquote:Op donderdag 16 februari 2006 09:54 schreef Brighteyes het volgende:
Leuk Tamea! (Hoewel die ondertrouw niet echt veel voorsteld, maar toch heeft het wel iets speciaals.)
Ehm, zo bijdehand waren we niet. Was nog wel een goed idee geweest, maar das nu te laatquote:Op donderdag 16 februari 2006 10:12 schreef Brighteyes het volgende:
Ik las het ja. Vaag hoor! En jullie hadden niet zoiets van 'dan trouwen we in een andere gemeente?'
Ach ja joh... Babietje blijft ook vast wel zitten tot na die 36 weken hoor!quote:Op donderdag 16 februari 2006 11:23 schreef Tamea het volgende:
Ehm, zo bijdehand waren we niet. Was nog wel een goed idee geweest, maar das nu te laat
Ach, we houden het heel klein. 's Middags om 4 uur trouwen en daarna uit eten met een man of 15. Dus dat lijkt me allemaal wel te doen. Zolang ukkie lekker binnen blijft komt het allemaal wel goed. En als ukkie wel zoveel te vroeg is, hebben we wel andere dingen om ons zorgen over te maken en regelen we alles later wel.quote:Op donderdag 16 februari 2006 11:50 schreef Mammietje het volgende:
8 weken Tamea?!Belachelijk! Ik zou de gemeente opbellen om te vragen of dit niet sneller kan omdat je anders in een andere gemeente wilt trouwen (en je geld terug wil). Nee heb je, ja kan je krijgen. Ben zelf hoogzwanger getrouwd en dan is zo'n dag (met alle spanningen) toch best slopend.
wat moet je dan inleveren bij de rechtbank?quote:Op donderdag 16 februari 2006 13:29 schreef LadyS het volgende:
je moet inderdaad naar het gemeentehuis gaan en de baby erkennen. (vóó'r de geboorte)
Na de geboorte moet je wat inleveren bij de rechtbank en dan is het als het goed is gepiept.
haha, zo vroeg hoef je me niet te verwachten hoorquote:Op donderdag 16 februari 2006 09:54 schreef Brighteyes het volgende:
Ja! Doe maar melden hoor Pinquit! Vannacht een beetje kunnen slapen?
Of ben je wakker gehouden?
Je vent moet dan idd de ongeboren vrucht erkennen, anders mag hij beebje niet aangeven bij de gemeente.quote:Op donderdag 16 februari 2006 13:05 schreef PM-girl het volgende:
Uhm ja hoe zit dat precies, als je niet getrouwd bent en geen samenlevingscontract hebt. Wat moet je dan allemaal voor en na de geboorte doen (behalve hopen dat ik gevraagd word)
Precies de reden waarom Nicole en ik lekker gaan trouwen voor dat het kindje geboren wordt. Natuurlijk trowuen we omdat we gek met elkaar zijn, maar ook om als die romslomp niet te hebben.quote:Op donderdag 16 februari 2006 13:10 schreef Tamea het volgende:
Volgensmij mag 1 van je ouders ook aangeven en anders de verloskundige of arts o.i.d.. Bovendien zit je dan nog met gezag.
En dat is dus ook wat je moet regelen als je niet getrouwd bent PM-girl. Dat je de vader erkent zodat hij ook aangifte kan doen van het kindje en dat hij gezag krijgt. Erkennen kan volgensmij met een formulier bij de gemeente en gezag moet je volgensmij bij de rechtbank aanvragen. (zie ook Postbus 51: http://www.postbus51.nl/index.cfm?vid=5CF43514-C295-519D-110AF3EDC9F1C90D&containerid=517415FF-C09F-296A-61FF669427684C44&objectid=4A10FD26-C09F-296A-61732E5AC5B28BA4&displaymethod=displaydefaultintro)
We hoeven nu eigenlijk nix te regelen. De gemeente zorgt voor alle papieren enzo. Enige wat we moesten doen was een datum kiezenquote:Op donderdag 16 februari 2006 14:20 schreef Sugar het volgende:
Echt, het is veel meer (leuke) rompslomp om te trouwen dan om te regelen wat LadyS en Tamea beschrijven. Dat vind ik dus altijd zo'n onzin, om dat "geregel" rompslomp te noemen.
Zo was het hier ook. Ik was nooit zo trouwerig maar vriendje vond het ineens toch wel wat. En het leek makkelijker. Maar na het gedoe met die 8 weken ondertrouw weet ik nog zo net niet wat makkelijker was geweest.quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:16 schreef Ke2v2in het volgende:
[..]
Precies de reden waarom Nicole en ik lekker gaan trouwen voor dat het kindje geboren wordt. Natuurlijk trowuen we omdat we gek met elkaar zijn, maar ook om als die romslomp niet te hebben.![]()
Maar zeg nou zelf, zo'n bruiloft is toch gewoon leuk?quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:20 schreef Sugar het volgende:
Echt, het is veel meer (leuke) rompslomp om te trouwen dan om te regelen wat LadyS en Tamea beschrijven. Dat vind ik dus altijd zo'n onzin, om dat "geregel" rompslomp te noemen.
Moet zeggen dat ik daar wel een klein beetje tegenop zie hoor. Dan ben ik 32 weken zwanger! Is misschien nix maar misschien ben ik ook wel net een zeppelinquote:Op donderdag 16 februari 2006 15:26 schreef dutchie het volgende:
[..]
Maar zeg nou zelf, zo'n bruiloft is toch gewoon leuk?
Alhoewel, misschien niet als je met je dikke buik er staat, daar heb ik geen ervaring mee.
Het maar goed dat niet iedereen hetzelfde is laten we maar zeggen danquote:Op donderdag 16 februari 2006 16:28 schreef LadyS het volgende:
ja, ik wil dus niet trouwen(dat vind ik dus weer veels te veel geregel
)
Hier nog een die nooit hoefde te trouwen. Manlief ook niet trouwens. Daar hadden we het over en na een uur gingen we ineens wel trouwen.quote:Op donderdag 16 februari 2006 16:28 schreef LadyS het volgende:
ja, ik wil dus niet trouwen(dat vind ik dus weer veels te veel geregel
)
Ik heb als een debiel lopen grijnzen en lachen de hele tijd en iedereen was lief idd!quote:Op donderdag 16 februari 2006 16:37 schreef dutchie het volgende:
En dan ineens is het zover, straal je gewoon, kun je je vent wel opvretenen heb je iedereen om je heen die je lief is.
En dan heb je ineens een man.
hier ook nog hoor dat ik het niet echt besef, althans je beseft het wel ,maar kan het nog steeds niet geloven dat er gewoon een beebje in me groeitquote:Op donderdag 16 februari 2006 16:52 schreef pinquit het volgende:
MeNicole, dat heb ik nogsteeds niet![]()
quote:Harde buiken
In de tweede helft van je zwangerschap begint je baarmoeder te oefenen voor de bevalling. De spieren van je baarmoeder trekken zo nu en dan even samen en bereiden zich zo voor op de weeën. Tijdens deze oefenweeën voelt je buik strak en hard aan. Daarom worden deze samentrekkingen ook wel 'harde buiken' genoemd.
De eerste samentrekkingen doen zich al voor in de vierde maand van je zwangerschap. Je baarmoeder wordt dan opgerekt, zodat hij groot genoeg blijft voor de groeiende baby. De meeste vrouwen merken weinig tot niets van deze zogenaamde zwangerschapsweeën.
Tijdens de zesde maand kun je voor het eerst een echte harde buik krijgen. De spieren van je baarmoeder trekken dan korte tijd samen, alsof je kramp hebt. Dit doet geen pijn, maar het voelt ook niet erg prettig. Het begint boven aan je buik en trekt dan langzaam, als een korte, warme golf naar beneden. Na enige tijd voel je dat je baarmoeder zich weer ontspant.
Je kunt je eerste oefenweeën goed voelen, wanneer je tijdens een samentrekking je hand op je buik legt. Onder je hand wordt je baarmoeder dan zo hard als een leren voetbal. Later herken je het gevoel steeds beter. Je zult merken dat je later in je zwangerschap ook steeds vaker harde buiken krijgt. De golven tijdens zo’n harde buik worden heftiger en pijnlijker en lijken daardoor steeds meer op echte weeën.
Tijdens een harde buik blijven je baarmoederspieren gemiddeld dertig seconden gespannen. In die tijd kun je de ademhalingsoefeningen doen die je tijdens je zwangerschapscursus hebt geleerd. In de laatste weken van je zwangerschap kan het echter wat langer duren, voordat je buik zich weer ontspant. Soms blijven je spieren dan wel een paar minuten achter elkaar gespannen.
De oefenweeën die je tussen de achtste week en de vierde week voor de bevalling hebt, worden ook wel indalingsweeën genoemd. Deze weeën zorgen er dan ook voor dat je baby met zijn hoofdje helemaal onder in je baarmoeder komt te liggen, zodat hij klaar ligt voor de geboorte. Tijdens de indalingsweeën voel je, behalve de golvende beweging van je spieren, een pijnlijk, trekkend gevoel in je onderbuik.
Hoe weet je nu of je echte weeën hebt (en de bevalling dus is begonnen) of dat het alleen maar oefenweeën zijn? Voorweeën komen veel minder regelmatig dan echte weeën. Bovendien zit er veel meer tijdj tussen twee harde buiken. Zolang de weeën dus onregelmatig komen, met grote tussenpozen, zijn het waarschijnlijk nog oefenweeën en geen ontsluitingsweeën.
Je baby heeft overigens geen last van de samentrekkingen van je baarmoeder. Ze voelen voor hem ongeveer als een warme omhelzing. Je spieren trekken ruim om je kindje samen, waardoor er nog genoeg ruimte voor hem overblijft. Je baby komt dus ook niet klem te zitten en de bewegingen van je spieren doen hem zeker geen pijn.
De eerste harde buiken lijken vanzelf te ontstaan. Het zijn dan ook reflexen van je baarmoederspieren. Later kun je ontdekken dat ze soms ook ontstaan in reactie op een bepaalde gebeurtenis. Zo kun je een harde buik krijgen, omdat je baby tegen de baarmoederwand schopt of wanneer iemand je buik aanraakt.
Pas als je regelmatig harde buiken hebt, die bovendien erg pijnlijk zijn, is het verstandig om contact op te nemen met je huisarts of verloskundige. Waarschijnlijk zal hij je adviseren om wat meer te rusten. Harde buiken ontstaan namelijk ook wanneer je veel beweegt. Alsof je lichaam te kennen geeft dat je eigenlijk te actief bent.
Net als de echte weeën tijdens de bevalling, kun je de oefenweeën tijdens de zwangerschap maar het beste gewoon over je heen laten komen. Hoewel ze niet sterk genoeg zijn om de bevalling zelf in gang te zetten, zorgen de samentrekkingen er wel voor dat je baarmoeder en je baby straks klaar zijn voor de bevalling. Beschouw het maar als een vorm van fitness, speciaal gericht op je baarmoederspieren!
als het eruit is besef je het pas echtquote:Op donderdag 16 februari 2006 16:51 schreef MeNicole het volgende:
Telkens als ik in het lijstje kijk ben ik weer verbaasd dat ik niet onderaan staStom eigenlijk maar vind het nog steeds raar dat ik nu echt zwanger ben en ook echt een kindje ga krijgen. Wanneer komt dat besef eigenlijk?
Wat geweldig eigenlijk dat die kleine momenten het vaak zo bijzonder maken!quote:Op vrijdag 17 februari 2006 08:20 schreef Tamea het volgende:
Gisterenavond erg gelachen. Vriendje was gezellig aan het spelen met m'n buik, die lekker terug schopte en ik lag ondertussen een sudoku op te lossenWas wel gezellig
[..]quote:Op donderdag 16 februari 2006 06:31 schreef PPL het volgende:
[..]
Dank.
Een en ander zou rond 28 september moeten gaan plaatsvinden
quote:Op vrijdag 17 februari 2006 11:31 schreef Ripley het volgende:
[..]
[..]
Dat vond ik nog een van de engste dingen.
"Pap, Mam, we moeten jullie iets vertellen..."
Was het maar waarquote:
Neequote:Op vrijdag 17 februari 2006 12:27 schreef Brighteyes het volgende:![]()
Jij zal het ook nooit afleren hè!
Ik heb hier vast meer posts dan jijquote:Op vrijdag 17 februari 2006 12:38 schreef PPL het volgende:
[..]
[afbeelding] Heatwave in OUD !!!
Stop de Persen () , Bel De Telegraaf
Wat het (aanstaand) ouderschap wel niet kan doen met een mensch...quote:Op vrijdag 17 februari 2006 12:40 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Maar verder zijn dit je eerste nuttige posts op fok buiten de asociale spelletjes.
Oke, dus we hoeven eigenlijk nu alleen maar een keer langs het gemeentehuis voor de baby geboren is, en de rest volgt er na. Merci!quote:Op vrijdag 17 februari 2006 10:13 schreef Vicky het volgende:
ouderlijk gezag regel je na de geboorte, je moet bij de rechtbank een formulier voor ouderlijk gezag aanvragen.
Erkenning moet je bij de gemeente doen. Dat kan je doen wanneer je wil. Ga je samen, dan hoeft je vriendje geen verklaring van jou mee te nemen.
Ik heb liever dat je spelletjes speelt (op fok! he?)quote:Op vrijdag 17 februari 2006 12:41 schreef PPL het volgende:
[..]
Wat het (aanstaand) ouderschap wel niet kan doen met een mensch...
Wanneer kan je dit het beste regelen?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 12:42 schreef owlet het volgende:
[..]
Oke, dus we hoeven eigenlijk nu alleen maar een keer langs het gemeentehuis voor de baby geboren is, en de rest volgt er na. Merci!
Doe eens ff nietquote:Op vrijdag 17 februari 2006 12:44 schreef Duitse_Staander het volgende:
[quote het dan ook niet!]
Volgens deze site kan erkenning tijdens de zwangerschap op het gemeenthuis plaats vinden.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 12:44 schreef PPL het volgende:
[..]
Wanneer kan je dit het beste regelen?
Of kan dit gewoon tijdens de hele zwangerschap ?
Gewoon melden bij Burgerlijke Stand (of gemeentelijke basisadministratie zoals dat tegenwoordig blijkt te heten)?
quote:Op vrijdag 17 februari 2006 13:04 schreef owlet het volgende:
[..]
Volgens deze site kan erkenning tijdens de zwangerschap op het gemeenthuis plaats vinden.
Of gezag aanvragen ook mogelijk is voor de bevalling kan ik niet vinden. Lijkt mij eigenlijk wel makkelijk als alles voor de bevalling geregeld is.
Okay helder, tnx.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 13:19 schreef Sugar het volgende:
Dat kan dus niet, owlet.
Ook helder, ook bedankt.quote:En erkennen kan elk moment in de zwangerschap, PPL.
Nou, voor zover ik weet moet je gezag echt nog apart aanvragen. Het gezag hebben is iets anders dan de vader zijn. Gezag geeft je beslissingsbevoegtheid, etc. (even heel simpel gezegd). " vader zijn" geeft alleen de biologische band aan wanneer de ouders geen trouw- of samenlevingsovereenkomst hebben.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 13:48 schreef PPL het volgende:
Okay helder, tnx.
Gezag komt wel goed, want ik zal kind zelf gaan aangeven en dan staat mijn naam er direct bij.
Hebben we.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 13:52 schreef owlet het volgende:
samenlevingsovereenkomst
Gewoon trouwen zeikerdquote:Op vrijdag 17 februari 2006 13:54 schreef PPL het volgende:
[..]
Hebben we.
Geregeld dus.
Weer puntje in mijn "Thing to do today" gemarkeerd als afgehandeld.![]()
Ik moet helemaal nietsquote:Op vrijdag 17 februari 2006 13:55 schreef Ripley het volgende:
[..]
Gewoon trouwen zeikerd
dan moet HW een pak aan
check!quote:Op vrijdag 17 februari 2006 13:54 schreef PPL het volgende:
[..]
Hebben we.
Geregeld dus.
Is goed.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 13:55 schreef Ripley het volgende:
[..]
Gewoon trouwen zeikerd
dan moet HW een pak aan
Zal hier in Amsterdam ook heus kunnen.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 15:15 schreef Ke2v2in het volgende:
Hier in ALmelo kun je als je zou willen tenminste gratis en voor niks trouwen op bepaalde dagen en tijden.
Dus trouwen hoeft niet duur te zijn.![]()
kan in elke gemeentequote:Op vrijdag 17 februari 2006 15:15 schreef Ke2v2in het volgende:
Hier in ALmelo kun je als je zou willen tenminste gratis en voor niks trouwen op bepaalde dagen en tijden.
Dus trouwen hoeft niet duur te zijn.![]()
![]()
Wij willen ook graag een mooie kinderkamer en wagen, en daarom trouwen we ook "klein". Want anders kunnen we niet alles bekostigen.![]()
quote:Op vrijdag 17 februari 2006 13:48 schreef PPL het volgende:
[..]
[..]
Okay helder, tnx.
Gezag komt wel goed, want ik zal kind zelf gaan aangeven en dan staat mijn naam er direct bij.
[..]
Ook helder, ook bedankt.
Ik zal wel de tip van BE even meenemen.
Niet dat ik van genoemd doem-scenario wil uitgaan, maar wel iets om in het achterhoofd te onthouden.
Heb nog even niet verder gelezen dan dit dus ik val wrsch in herhaling, maar een gewoon 'samenlevingscontract' is niet genoeg he! Je moet of getrouwd zijn of een geregistreerd partnerschap hebben wil die erkenning en zeggenschap automatisch gaan.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 13:54 schreef PPL het volgende:
Hebben we.
Geregeld dus.
Wel toevallig dat 'm@x' als eerste opmerkt dat Pinquit zich idd nog niet heeft laten zien vandaag.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 15:53 schreef m@x het volgende:
Ehm, iemand Pinquit al gezien vandaag?
Ja en nee... Het verse bloeden is gestopt , maar ik verlies nu nog steeds oud bloed...quote:Op vrijdag 17 februari 2006 00:16 schreef bixister het volgende:
xanthe, is het bloedverlies nu helemaal gestopt?
Niet meer echt gammel , soms wel wat raar in mijn hoofd als ik het wat drukker heb.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 21:09 schreef dutchie het volgende:
Maar hoe voel je je verder nu? Nog gammel?
je kent jorisquote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:05 schreef texelonia het volgende:Volgen mij "ken" ik pinquit irl
![]()
Pinquit en vriend gefeliciteerd met Max!En Remon met je neefje
nah en dan zeg je niet even ietsquote:Op zaterdag 18 februari 2006 02:08 schreef pinquit het volgende:
je kent joris![]()
oh mensen wat heb ik een pijn gehad![]()
maar dolblij met onze max![]()
lekker bol is ie he?
![]()
Ook bij een geregistreerd partnerschap moet de vader de baby erkennen en moet moeders toestemming geven dat Pa het kindje gaat aangeven bij de gemeente..quote:Op vrijdag 17 februari 2006 17:58 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Heb nog even niet verder gelezen dan dit dus ik val wrsch in herhaling, maar een gewoon 'samenlevingscontract' is niet genoeg he! Je moet of getrouwd zijn of een geregistreerd partnerschap hebben wil die erkenning en zeggenschap automatisch gaan.
Anders moet je dus bij de gemeente gaan erkennen voor de geboorte en bij de rechter gezag aanvragen na de geboorte!
quote:Op zaterdag 18 februari 2006 12:46 schreef Tally het volgende:
Ook bij een geregistreerd partnerschap moet de vader de baby erkennen en moet moeders toestemming geven dat Pa het kindje gaat aangeven bij de gemeente..
Gereg. Partn. is bijna hetzelfde als trouwen maar hier vallen dus de "regeltjes" van kinderen buiten..
In het FB topic in the truth vertelde ze dat ze woensdag een geplande keizersnee krijgt, zag ik toevallig.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 15:12 schreef PM-girl het volgende:
is er al nieuws van/over Mirage?
ja zeker weten, ik maakte me dus echt even ongerust terwijl ook ik weet dat je pas vanaf 24/26 weken je kindje echt iedere dag gaat voelen..quote:Op zondag 19 februari 2006 13:41 schreef Girly het volgende:
wat een geruststelling heh belana als je uiteindelijk dan toch je kleintje weer voelt schoppen
Gefeliciteerd ik80![]()
1981 hierquote:Op zondag 19 februari 2006 15:41 schreef PM-girl het volgende:
Leuk om te zien dat er meer meiden even oud zijn als ik(van 1980), terwijl ik irl het idee heb nog wel wat jong te zijn!
1980 hierquote:Op zondag 19 februari 2006 15:41 schreef PM-girl het volgende:
Leuk om te zien dat er meer meiden even oud zijn als ik(van 1980), terwijl ik irl het idee heb nog wel wat jong te zijn!
Ben ik niet langer onderaan het lijstje!!quote:Op zondag 19 februari 2006 17:01 schreef Tamea het volgende:
[..]
Oe, we hebben al mensen voor oktober, wat gaat het toch hard.
Feli Bass-Miss!
Leren verdelen van je werk. Ben ik sinds deze week ook mee begonnen. Ook door de week een keer een was draaien. Alleen lijkt het nu alsof ik in het weekend dezelfde hoeveelheid moet wassen als hiervoor.quote:Op zondag 19 februari 2006 18:24 schreef Xanthe het volgende:
Gaat hier rustig. Merk zoals nu in het weekend dat ik teveel hooi op mijn vork neem.
Ik was altijd in het weekend , dus dan is het drukte in huis. Steeds de wasmachine aan en de droger en weer alles in de kast enzo...
En dan nog de gewone dagelijkse dingen erbij... Dan krijg ik dus wel weer wat last van die bruine afscheiding.
zij wint het dan hoorquote:
quote:Op zondag 19 februari 2006 21:32 schreef Belana het volgende:
Heej dutch, ik ben een trotse dertiger hoor![]()
Hahahaha, soms heb ik de neiging om te zeggen : Ik ben heus wel oud genoeg hoorquote:Op zondag 19 februari 2006 21:30 schreef dutchie het volgende:
Erg hè we hebben gewoon de leeftijd bereikt dat we zeggen: "Ach, je bent zo jong als je je voelt hè?"
gedeelde eerste prijs hoor en ik heb er al 1 van een jaarquote:Op zondag 19 februari 2006 19:16 schreef pinquit het volgende:
[..]
hoppa ik met de hoofdprijs van 1985!!![]()
quote:Op vrijdag 17 februari 2006 18:03 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Wel toevallig dat 'm@x' als eerste opmerkt dat Pinquit zich idd nog niet heeft laten zien vandaag.![]()
Ik heb een vriendin die heel serieus tegen me begint te doen over kinderen. Zo van 'je wilde toch kinderen? Nou, ik zou maar opschieten als ik jou was..." Dàn ga je je heel oud voelen hoorquote:Op zondag 19 februari 2006 21:30 schreef dutchie het volgende:
Erg hè we hebben gewoon de leeftijd bereikt dat we zeggen: "Ach, je bent zo jong als je je voelt hè?"
Dat is dus precies hoe ik het ook voel.quote:Op zondag 19 februari 2006 22:08 schreef PM-girl het volgende:
Haha, wat een reacties allemaal op de leeftijd. Ik bedoelde alleen dat ik het leuk vind om te zien dat er OOK jongeren zijn hier, terwijl IRL het zo lijkt alsof ik superjong ben als zwangere!
Momenteel zijn mijn medezwangeren uit directe omgeving zo'n 10 jaar ouder, waardoor ik me soms niet helemaal serieus genomen voel. Mensen kunnen dan reageren met: Leuk nieuws zeg, maar ik had het nog niet verwacht van jullie! (bf is 28, ik bijna 26).
Dus leuk om jullie reacties te lezen!
jah goed hoorquote:Op zondag 19 februari 2006 20:38 schreef dutchie het volgende:
Girly, hoe is het nu met jou?
ben ik niet de enigste uit 83 dus :pquote:Op zondag 19 februari 2006 21:17 schreef nanalune het volgende:
made in 1983 dames...( Girly wij zijn de broekies hier...
)
Hmm toen ik zwanger was (ik was toen 23 btwquote:Op maandag 20 februari 2006 11:32 schreef Mammietje het volgende:
Dutchie... ik heb een paar weken terug de huisarts gebeld i.v.m. vlekken zien en deze zei tegen me dat ik wel direct aan de bel moest trekken als het zwarte vlekken betrof of als het om een soort van 'lichtflitsten' ging. Bij mij was dat niet het geval... ik zag kleurtjes dwarrelen.
De arts die de echo deed. Wij moesten even wegkijken toen ze de blaas ging inspecteren (die was ook goedquote:Op maandag 20 februari 2006 12:51 schreef dutchie het volgende:
'Ze' Sjak?
met volle of lege blaas?quote:Op maandag 20 februari 2006 14:11 schreef _evenstar_ het volgende:
sjak wat is minius mooi![]()
en linda.. ik heb met 10 weken 3 dagen een uitwendige echo gehad en was een hele duidelijke![]()
Bij mijn vrouw was er uitwendig en na 8 weken al wat te zien (en te horen).quote:Op maandag 20 februari 2006 13:40 schreef linda856763 het volgende:
want volgens alle boekjes is er uitwendig met 11,5 week - met een lege blaas- nog niets te zien, toch?
Ik zie ook op tegen het inwendige gedoe.....nog nooit gehad.....
Echt?quote:Op maandag 20 februari 2006 18:00 schreef Belana het volgende:
cattie, je kan anders bij de huisarts om gaviscon vragen, dat heb je in kouwtabletten of een drankje en dat mag je dus hebben tijdens de zwangerschap (ik heb het zelf ook) en dat werkt perfect.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |