abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 februari 2006 @ 15:03:47 #281
35189 Troel
scherp en bot
pi_35288931
Als je het niet zeker weet is een volle blaas het handigst, want een blaas is makkelijker leeg te krijgen dan vol
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_35289491
true. en zeker nu!
Eva
pi_35290882
ik dacht ook juist dat ie vol moest zijn linda. en bij 11,5 weken is er al hartstikke veel te zien hoor, ik vermoed niet dat je dan nog een inwendige echo nodig hebt. mocht het toch nodig zijn: ik vond het absoluut niet vervelend.

oooh sjak, wat een prachtige echo!!!!
pi_35291285
Sjak wat een lief klein mooi beebje is dat zeg en dat wipneusje *smelt*

snoopy spannend hoor daar kijk je vast en zeker naar uit 7 maart .
  maandag 20 februari 2006 @ 16:15:06 #285
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_35291593
wanneer hebben jullie het nieuws eigenlijk aan bekenden doorgegeven?
hebben jullie lang gewacht?
pi_35292011
Wij hebben het bij 12 weken aan iedereen verteld, maar ik geloof dat veel mensen het aan nabije familie en vrienden al eerder vertellen. Ik vond het wel fijn om het toen pas te vertellen, tegen die tijd waren we er zelf een beetje aan gewend.
  maandag 20 februari 2006 @ 16:29:57 #287
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_35292142
Sjak! Yeah! Wat goed, wat goed! En die foto's ...

[ Bericht 4% gewijzigd door Sugar op 20-02-2006 19:22:20 ]
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_35292217
Onze familie hebben we het met 10 weken verteld, we gingen toen een weekendje weg met schoonouders en konden het echt niet meer verbergen. Mijn beste vriendin wist het al eerder. Ik moest het echt kwijt. Met 12 weken zijn we het anderen gaan vertellen. Vorige week mijn baas en over twee weken de locatie waar ik werk. Vrienden en kennissen vertel ik het het liefst persoonlijk, dus die weten het nog niet allemaal (al is het wel moeilijk om het aan de telefoon niet te zeggen).

Leuke foto sjak! Lijkt ie al op jullie?
Je leeft maar 1 keer
pi_35293008
ik heb ook van die "flitsen" gehad, maar bloeddruk was altijd prima en urine is nooit gecontroleerd. Ik had het vooral als ik snel bewoog met mijn hoofd.

Mooie echo Sjak!!

Wij hebben het met 7 weken geloof ik verteld, ik kon het gewoon niet meer voor me houden....

De 1e echo had ik met 11 weken, 2 dagen, was uitwendig maar mijn blaas was eigenlijk nog niet vol genoeg.... Maar hij was wel duidelijk.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_35293547
Zo... echo achter de rug. Viel me alles mee. Placenta ligt niet voor de uitgang maar 2 cm. er vandaan. Voor de zekerheid doen ze het met 36 weken nog eens over.

Linda... ik heb bij de vorige zwangerschap met 10 weken een uitwendige echo (met lege blaas) gehad maar de kleine dook steeds weg, dus daarom moest het inwendig. Is echt niet pijnlijk ofzo. Ook bij deze zwangerschap met 10 weken een echo (met lege blaas) en daarop was Ukkie prima te zien. Als je een volle blaas zou moeten hebben, zouden ze dat wel gezegd hebben volgens mij.
  maandag 20 februari 2006 @ 17:50:49 #291
108648 cattie
lieve moeder
pi_35295008
Fijn Mammietje dat het je meegevallen is en dat je placenta er niet voor ligt (maar het scheelt niet veel zeg!! ).

Ik zou eigenlijk woensdag de "heeft ons kindje 2 niertjes-echo" hebben, maar mijn man was dat vergeten en heeft een niet te verzetten werkafspraak erover heen gepland. Nu heb ik de echo volgende week dinsdag pas. Nog een weekje extra wachten dus.. Ik was echt even pisnijdig op mijn man, hij stond erbij toen de afspraak gemaakt werd..

Heeft iemand trouwens nog een huis- tuin- en keukenmiddeltje tegen brandend maagzuur? Ik begin er steeds meer last van te krijgen.
pi_35295304
Cattie, gewoon Rennies halen! Mag je er geloof ik 16 per dag van! Mag je ook gewoon nemen tijdens de zwangerschap. Bij mij hielp het super goed!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_35295314
*typt ff stiekem dat ze ook zo'n soort man heeft!*

Je moet ff uitproberen waar je het van krijgt Cattie... kan soms van de simpelste dingen komen. Heb als tips al cola gezien, maar werkte bij mij averechts. Mentosjes hielp bij mij, water (ranja) bij het bed en bed-hoofdeinde omhoog.
  maandag 20 februari 2006 @ 18:00:27 #294
24188 Belana
kloon van belana
pi_35295382
cattie, je kan anders bij de huisarts om gaviscon vragen, dat heb je in kouwtabletten of een drankje en dat mag je dus hebben tijdens de zwangerschap (ik heb het zelf ook) en dat werkt perfect.
stormy waters...
sailin'
  maandag 20 februari 2006 @ 18:04:01 #295
108648 cattie
lieve moeder
pi_35295529
Volgens mij krijg ik het van alles, want ik heb het nu bijna de hele dag door... Cola heb ik wel in huis geloof ik, dus dat zal ik zo eens proberen en mortgen dan maar Rennies halen. En als dat niet helpt naar de huisarts! Zo, keus genoeg geloof ik.
Dank jullie voor de snelle antwoorden!
  maandag 20 februari 2006 @ 18:39:33 #296
11682 Moonah
Jolie femme
pi_35296711
* zwangere bejaarde meldt zich....

Mij lief legde net zijn oor op mijn buik.
"Ik hoor het hartje!" zei hij.
"Schat, dat kan nog niet." (zit net in week 7 ).
"Ja, écht! Ik hoorde kukuuk, kukuuk."
Toen ik hem vertelde dat het hartje minimaal twee keer zo snel gaat als bij ons, zei hij beteuterd:
"Hm. Dan zijn het je darmen geweest."

Lief he?

En Sjak, wat een mooi kindje zit er in je buik!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  † In Memoriam † maandag 20 februari 2006 @ 19:15:37 #297
81992 Githa
pi_35298166
Moonah
maar wel heel lief bedoeld ...

Girly nog maar heel even... Jeetje, wat ben ik nieuwsgierig!

Sjak, wat een praxchtig bb'tje heb je daar op de foto
pi_35299093
Moonah
Nou ja, hij leeft iig wel mee!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 20 februari 2006 @ 19:44:01 #299
24188 Belana
kloon van belana
pi_35299273
meneermoonah is wel erg lief
stormy waters...
sailin'
pi_35299322
Lief Moonah

Wat een lieve echo's hebben jullie

Ik moest bij 6w5d een echo, en idd een volle blaas.. kreeg instructies mee: een liter water op hebben een uur voor de echo.. Niet lekker meer
pi_35300418
quote:
Op maandag 20 februari 2006 13:40 schreef linda856763 het volgende:
want volgens alle boekjes is er uitwendig met 11,5 week - met een lege blaas- nog niets te zien, toch?

Ik zie ook op tegen het inwendige gedoe.....nog nooit gehad.....
Bij mijn vrouw was er uitwendig en na 8 weken al wat te zien (en te horen).
FF gechecked met haar, maar ze was naar de wc geweest voordat we naar de echoscopist gingen.
Dus wat betreft dat volle/lege blaas verhaal weet ik het zonet nog niet.
Wel heb ik begrepen dat resultaten van echo's sowieso van persoon tot persoon kunnen verschillen.
Zo blijkt het ook van invloed te zijn in hoeverre de baarmoeder zich al heeft vergroot en gevuld heeft met vocht.
(toch? kan iemand dit bevestigen die wel zelf een baarnoeder heeft?)
quote:
Op maandag 20 februari 2006 18:00 schreef Belana het volgende:
cattie, je kan anders bij de huisarts om gaviscon vragen, dat heb je in kouwtabletten of een drankje en dat mag je dus hebben tijdens de zwangerschap (ik heb het zelf ook) en dat werkt perfect.
Echt?
M'n vrouw had gisteren verschrikkelijk last van maagzuur maar riep dat ze geen Rennies mocht.
Dit zou dan een alternatief kunnen zijn.

@Sjak.
Mooie foto's hoor
Burnt to the core but not broken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')