abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35149452
Volgensmij mag 1 van je ouders ook aangeven en anders de verloskundige of arts o.i.d.. Bovendien zit je dan nog met gezag.

En dat is dus ook wat je moet regelen als je niet getrouwd bent PM-girl. Dat je de vader erkent zodat hij ook aangifte kan doen van het kindje en dat hij gezag krijgt. Erkennen kan volgensmij met een formulier bij de gemeente en gezag moet je volgensmij bij de rechtbank aanvragen. (zie ook Postbus 51: http://www.postbus51.nl/index.cfm?vid=5CF43514-C295-519D-110AF3EDC9F1C90D&containerid=517415FF-C09F-296A-61FF669427684C44&objectid=4A10FD26-C09F-296A-61732E5AC5B28BA4&displaymethod=displaydefaultintro)
pi_35149458
Trouwen is gemakkelijker en wel zo leuk dat je dan allemaal hetzelfde heet!
pi_35149494
* Tamea houdt heel eigenwijs haar eigen naam

En een samenlevingscontract regelt helemaal niets voor eventuele kinderen, daar staan alleen dingen in voor boedelverdeling als je uit elkaar gaat meestal.
pi_35150115
je moet inderdaad naar het gemeentehuis gaan en de baby erkennen. (vóó'r de geboorte)
Na de geboorte moet je wat inleveren bij de rechtbank en dan is het als het goed is gepiept.
  donderdag 16 februari 2006 @ 13:33:42 #30
24188 Belana
kloon van belana
pi_35150245
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 13:29 schreef LadyS het volgende:
je moet inderdaad naar het gemeentehuis gaan en de baby erkennen. (vóó'r de geboorte)
Na de geboorte moet je wat inleveren bij de rechtbank en dan is het als het goed is gepiept.
wat moet je dan inleveren bij de rechtbank?

Mijn broer en zijn vriendin zijn namelijk niet getrouwd en willen dat ook niet.
stormy waters...
sailin'
pi_35150475
erkennen houdt voor de vader niet in dat hij ook het ouderlijk gezag heeft, dus je moet wat formulieren inleveren en dan heb je wel het gezag. Je kunt zo een setje formulieren wel van te voren ophalen en grootendeels invullen voor de geboorte.
Vraag me niet hoe het afministratief precies werkt.
pi_35150535
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 09:54 schreef Brighteyes het volgende:
Ja! Doe maar melden hoor Pinquit! Vannacht een beetje kunnen slapen?
Of ben je wakker gehouden?
haha, zo vroeg hoef je me niet te verwachten hoor
ben heerlijk wakker gehouden vannacht, de 'nare harde buiken' worden steeds naarder! maarja, dan breekt de ochtend aan en dan stopt het en kan ik nog even een paar uurtjes slapen

ik had gisteravond ff een dip, opeens tranen (waar kwamen ze vandaan!?) ik voel me gewoon schuldig dat ik zo ongeduldig ben en t is allemaal mijn schuld etc. etc. t moest er ff uit. voelde me wel gelijk een stuk beter!

we zien wel weer wat het vandaag wordt. met dit kutweer wil ik best verkrampen van pijn op bed
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_35150621
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 13:05 schreef PM-girl het volgende:
Uhm ja hoe zit dat precies, als je niet getrouwd bent en geen samenlevingscontract hebt. Wat moet je dan allemaal voor en na de geboorte doen (behalve hopen dat ik gevraagd word)
Je vent moet dan idd de ongeboren vrucht erkennen, anders mag hij beebje niet aangeven bij de gemeente.
Degene die dat wel moet doen is dan iemand die bij de bevalling was zoals VK.
Met die erkenning heeft papa verder geen ouderlijke macht, maar moet wel tot kind zn 21e meebetalen aan zijn/haar leven.

zo is het bij ons ook gegaan. we wonen ook niet samen ofzo, vanwege gebrek aan een huis dus is allemaal een beetje jammer, maar we maken dr wel wat van ofzo
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  donderdag 16 februari 2006 @ 13:47:41 #34
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_35150625
Oh, arme pinquit! Ik kan me je ongeduld juist zo goed voorstellen! Dat is heel normaal en je doet nog heeeeel geduldig, vind ik!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_35151459
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 13:10 schreef Tamea het volgende:
Volgensmij mag 1 van je ouders ook aangeven en anders de verloskundige of arts o.i.d.. Bovendien zit je dan nog met gezag.

En dat is dus ook wat je moet regelen als je niet getrouwd bent PM-girl. Dat je de vader erkent zodat hij ook aangifte kan doen van het kindje en dat hij gezag krijgt. Erkennen kan volgensmij met een formulier bij de gemeente en gezag moet je volgensmij bij de rechtbank aanvragen. (zie ook Postbus 51: http://www.postbus51.nl/index.cfm?vid=5CF43514-C295-519D-110AF3EDC9F1C90D&containerid=517415FF-C09F-296A-61FF669427684C44&objectid=4A10FD26-C09F-296A-61732E5AC5B28BA4&displaymethod=displaydefaultintro)
Precies de reden waarom Nicole en ik lekker gaan trouwen voor dat het kindje geboren wordt. Natuurlijk trowuen we omdat we gek met elkaar zijn, maar ook om als die romslomp niet te hebben.
  donderdag 16 februari 2006 @ 14:20:28 #36
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_35151600
Echt, het is veel meer (leuke) rompslomp om te trouwen dan om te regelen wat LadyS en Tamea beschrijven. Dat vind ik dus altijd zo'n onzin, om dat "geregel" rompslomp te noemen.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_35152062
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 14:20 schreef Sugar het volgende:
Echt, het is veel meer (leuke) rompslomp om te trouwen dan om te regelen wat LadyS en Tamea beschrijven. Dat vind ik dus altijd zo'n onzin, om dat "geregel" rompslomp te noemen.
We hoeven nu eigenlijk nix te regelen. De gemeente zorgt voor alle papieren enzo. Enige wat we moesten doen was een datum kiezen
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_35152429
PPL gefeliciteerd!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_35152455
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 14:16 schreef Ke2v2in het volgende:

[..]

Precies de reden waarom Nicole en ik lekker gaan trouwen voor dat het kindje geboren wordt. Natuurlijk trowuen we omdat we gek met elkaar zijn, maar ook om als die romslomp niet te hebben.
Zo was het hier ook. Ik was nooit zo trouwerig maar vriendje vond het ineens toch wel wat. En het leek makkelijker. Maar na het gedoe met die 8 weken ondertrouw weet ik nog zo net niet wat makkelijker was geweest.
  donderdag 16 februari 2006 @ 14:49:18 #40
74310 nanalune
Melancholische optimist..
pi_35152570
tvp 'tje
  donderdag 16 februari 2006 @ 15:26:06 #41
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_35153765
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 14:20 schreef Sugar het volgende:
Maar zeg nou zelf, zo'n bruiloft is toch gewoon leuk?
Alhoewel, misschien niet als je met je dikke buik er staat, daar heb ik geen ervaring mee.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_35154051
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 15:26 schreef dutchie het volgende:

[..]

Maar zeg nou zelf, zo'n bruiloft is toch gewoon leuk?
Alhoewel, misschien niet als je met je dikke buik er staat, daar heb ik geen ervaring mee.
Moet zeggen dat ik daar wel een klein beetje tegenop zie hoor. Dan ben ik 32 weken zwanger! Is misschien nix maar misschien ben ik ook wel net een zeppelin
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_35155143
Nou, ik vond het geen rompslomp. Het is 10 minuten werk bij de gemeente (excl. wachttijd, maar die heb je bij het aangeven dat je wil trouwen (hoe heet dat toch?) ook ). Naar de rechtbank, 2 minuten later sta je buiten met een setje papieren. En na de geboorte datzelfde setje papieren ingevuld weer in leveren. Ook 2 minuten.
Zelfs de trouwceremonie duurt langer
  donderdag 16 februari 2006 @ 16:21:29 #44
74310 nanalune
Melancholische optimist..
pi_35155670
een vriendin van me heeft het ook zo snel geregeld. Ik had ook niet het idee dat het zo moeilijk was.
Zij gaat na haar zwangerschap trouwen.
pi_35155886
Ach, of het nou wel of geen rompslomp is, dat erkennen. Trouwen is toch harstikke leuk vind ik.

Dat is tenminste "leuke" rompslonk, de organisatie daarvan
pi_35155939
ja, ik wil dus niet trouwen (dat vind ik dus weer veels te veel geregel )
  donderdag 16 februari 2006 @ 16:30:36 #47
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_35155994
En stiekum hè LadyS is het toch best wel eigenlijk hartstikke leuk.
  donderdag 16 februari 2006 @ 16:37:51 #49
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_35156263
Ik was ook niet zo'n trouwerig type. Maar ineens vroeg mijn mannetje mij aan de rand van Grand Canyon. En dat is zo'n waanzinnig romantische plek en ik was zo verrast dat ik ja zei. Niet dat ik er spijt van heb gekregen hoor.
En ineens heb je het over de gastenlijst. En wordt het etentje een knalfeest. En is die ene romantische locatie gewoon beschikbaar en zijn die mensen superaardig en heb je een band (hè Sjak ) te pakken waar niemand bij stil kan blijven zitten. En doe je toch ineens een trouwjurk en heb je het gevoel echt samen bezig te zijn en wordt de band nog sterker. (dit was uiteraard voordat Léon geboren werd, want als er iets de band sterk maakt is het wel samen kiezen voor kinderen) En dan ineens is het zover, straal je gewoon, kun je je vent wel opvreten en heb je iedereen om je heen die je lief is.
En dan heb je ineens een man.
pi_35156306
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 16:28 schreef LadyS het volgende:
ja, ik wil dus niet trouwen (dat vind ik dus weer veels te veel geregel )
Het maar goed dat niet iedereen hetzelfde is laten we maar zeggen dan

Je zou onderhand niet meer zeggen dat dit een zwangerschaps topic is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')