Dank.quote:Op woensdag 15 februari 2006 23:40 schreef PM-girl het volgende:
PPL, welkom hier! Proficiat! Wanneer is je vrouw precies uitgeteld?
Dat vond ik nog een van de engste dingen.quote:Hier vanavond deel van de familie ingelicht, verraste reacties allemaal! Wel leuk hoor, dat het niet meer geheim hoeft te zijn.
oooh dat vond ik nou juist bijna het allerleukste!!!quote:Op donderdag 16 februari 2006 06:31 schreef PPL het volgende:
Dat vond ik nog een van de engste dingen.
"Pap, Mam, we moeten jullie iets vertellen..."
quote:Op donderdag 16 februari 2006 08:51 schreef Belana het volgende:
2 mannen die als 1e gepost hebben in Z&Gwat goe-hoed!
Ik ben vooral blij dat het nu is, want we hadden ons een beetje verslikt in de termijn waarop trouwen te regelen was. Ondertrouw bleek hier ineens 8 weken vantevoren te moeten, terwijl we op 2 weken gerekend haddenquote:Op donderdag 16 februari 2006 09:54 schreef Brighteyes het volgende:
Leuk Tamea! (Hoewel die ondertrouw niet echt veel voorsteld, maar toch heeft het wel iets speciaals.)
Ehm, zo bijdehand waren we niet. Was nog wel een goed idee geweest, maar das nu te laatquote:Op donderdag 16 februari 2006 10:12 schreef Brighteyes het volgende:
Ik las het ja. Vaag hoor! En jullie hadden niet zoiets van 'dan trouwen we in een andere gemeente?'
Ach ja joh... Babietje blijft ook vast wel zitten tot na die 36 weken hoor!quote:Op donderdag 16 februari 2006 11:23 schreef Tamea het volgende:
Ehm, zo bijdehand waren we niet. Was nog wel een goed idee geweest, maar das nu te laat
Ach, we houden het heel klein. 's Middags om 4 uur trouwen en daarna uit eten met een man of 15. Dus dat lijkt me allemaal wel te doen. Zolang ukkie lekker binnen blijft komt het allemaal wel goed. En als ukkie wel zoveel te vroeg is, hebben we wel andere dingen om ons zorgen over te maken en regelen we alles later wel.quote:Op donderdag 16 februari 2006 11:50 schreef Mammietje het volgende:
8 weken Tamea?!Belachelijk! Ik zou de gemeente opbellen om te vragen of dit niet sneller kan omdat je anders in een andere gemeente wilt trouwen (en je geld terug wil). Nee heb je, ja kan je krijgen. Ben zelf hoogzwanger getrouwd en dan is zo'n dag (met alle spanningen) toch best slopend.
wat moet je dan inleveren bij de rechtbank?quote:Op donderdag 16 februari 2006 13:29 schreef LadyS het volgende:
je moet inderdaad naar het gemeentehuis gaan en de baby erkennen. (vóó'r de geboorte)
Na de geboorte moet je wat inleveren bij de rechtbank en dan is het als het goed is gepiept.
haha, zo vroeg hoef je me niet te verwachten hoorquote:Op donderdag 16 februari 2006 09:54 schreef Brighteyes het volgende:
Ja! Doe maar melden hoor Pinquit! Vannacht een beetje kunnen slapen?
Of ben je wakker gehouden?
Je vent moet dan idd de ongeboren vrucht erkennen, anders mag hij beebje niet aangeven bij de gemeente.quote:Op donderdag 16 februari 2006 13:05 schreef PM-girl het volgende:
Uhm ja hoe zit dat precies, als je niet getrouwd bent en geen samenlevingscontract hebt. Wat moet je dan allemaal voor en na de geboorte doen (behalve hopen dat ik gevraagd word)
Precies de reden waarom Nicole en ik lekker gaan trouwen voor dat het kindje geboren wordt. Natuurlijk trowuen we omdat we gek met elkaar zijn, maar ook om als die romslomp niet te hebben.quote:Op donderdag 16 februari 2006 13:10 schreef Tamea het volgende:
Volgensmij mag 1 van je ouders ook aangeven en anders de verloskundige of arts o.i.d.. Bovendien zit je dan nog met gezag.
En dat is dus ook wat je moet regelen als je niet getrouwd bent PM-girl. Dat je de vader erkent zodat hij ook aangifte kan doen van het kindje en dat hij gezag krijgt. Erkennen kan volgensmij met een formulier bij de gemeente en gezag moet je volgensmij bij de rechtbank aanvragen. (zie ook Postbus 51: http://www.postbus51.nl/index.cfm?vid=5CF43514-C295-519D-110AF3EDC9F1C90D&containerid=517415FF-C09F-296A-61FF669427684C44&objectid=4A10FD26-C09F-296A-61732E5AC5B28BA4&displaymethod=displaydefaultintro)
We hoeven nu eigenlijk nix te regelen. De gemeente zorgt voor alle papieren enzo. Enige wat we moesten doen was een datum kiezenquote:Op donderdag 16 februari 2006 14:20 schreef Sugar het volgende:
Echt, het is veel meer (leuke) rompslomp om te trouwen dan om te regelen wat LadyS en Tamea beschrijven. Dat vind ik dus altijd zo'n onzin, om dat "geregel" rompslomp te noemen.
Zo was het hier ook. Ik was nooit zo trouwerig maar vriendje vond het ineens toch wel wat. En het leek makkelijker. Maar na het gedoe met die 8 weken ondertrouw weet ik nog zo net niet wat makkelijker was geweest.quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:16 schreef Ke2v2in het volgende:
[..]
Precies de reden waarom Nicole en ik lekker gaan trouwen voor dat het kindje geboren wordt. Natuurlijk trowuen we omdat we gek met elkaar zijn, maar ook om als die romslomp niet te hebben.![]()
Maar zeg nou zelf, zo'n bruiloft is toch gewoon leuk?quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:20 schreef Sugar het volgende:
Echt, het is veel meer (leuke) rompslomp om te trouwen dan om te regelen wat LadyS en Tamea beschrijven. Dat vind ik dus altijd zo'n onzin, om dat "geregel" rompslomp te noemen.
Moet zeggen dat ik daar wel een klein beetje tegenop zie hoor. Dan ben ik 32 weken zwanger! Is misschien nix maar misschien ben ik ook wel net een zeppelinquote:Op donderdag 16 februari 2006 15:26 schreef dutchie het volgende:
[..]
Maar zeg nou zelf, zo'n bruiloft is toch gewoon leuk?
Alhoewel, misschien niet als je met je dikke buik er staat, daar heb ik geen ervaring mee.
Het maar goed dat niet iedereen hetzelfde is laten we maar zeggen danquote:Op donderdag 16 februari 2006 16:28 schreef LadyS het volgende:
ja, ik wil dus niet trouwen(dat vind ik dus weer veels te veel geregel
)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |