gewoon schijt aan greta hebben.quote:Over Moniek
Wie is Moniek Kleinsman? Wat heeft ze allemaal al gepresteerd? Je leest het hier op haar officiele website.
Biografie
Naam: Moniek Kleinsman
Geb datum: 03-11-1982
Ik kan mij niet voorstellen hoe het zou zijn om niet met schaatsen cq sport bezig te zijn. Al vanaf zeer jonge leeftijd was ik ’s winters wekelijks op de ijsbaan van Enschede. Iedere zondagmorgen gingen mijn ouders, broer en ik schaatsen in Enschede. Vele rondjes heb ik daar met veel plezier gemaakt. Toen ik 4 jaar oud was kreeg ik mijn eerste schaatsles op de binnenbaan. Het plezier werd alsmaar groter! Mijn broer ondervond vier jaar later het short-track en kort daarna volgde ik hem daar naar toe. Op 12 jarige leeftijd besloot ik alleen voor de langebaan te kiezen. En tot op heden heb ik daar geen spijt van gehad.
Afgelopen jaar was voor mij een superjaar. Het winnen van de nationale titel betekende voor mij een droom die uitkwam. Het kwam als een verassing voor mij, net als voor vele anderen.
Het rijden van de WK’s EK en World Cups smaakte naar meer. Wat een geweldige ervaringen heb ik afgelopen jaar op gedaan. Ik hoop dat het weer een super jaar wordt en dat mijn andere dromen werkelijkheid gaan worden.
Sinds september 2004 bewoonde ik een kamer in Hotel Holland Inn te Wolvega. De gastvrijdheid van de mensen hebben mij enorm gesteund gedurende het seizoen. Ik ben dan ook enorm blij dat ik hier kan blijven wonen en sinds maart van dit jaar bewoon ik een appartementje in het Hotel. Tevens is de ligging voor mij ideaal. De skeelerbaan in de achtertuin, het zwembad en de sportschool op 10 minuten fietsen en de ijshal op 10 minuten rijden!
Naast het schaatsen ben ik 4e jaars student HBO-verpleegkunde aan de Saxion Hogeschool te Enschede. Door de topsportregeling die het Saxion de sporters aanbied krijg ik de mogelijkheid de studie met het schaatsen te combineren. Daarnaast heb ik veel te danken aan de medewerking van de docenten op school en de begeleiding vanuit de stageadressen. De studie doorloop ik met veel plezier en is voor mij een goede afleiding naast het schaatsen. De studie is nu grotendeels ten einde. Mij rest nog een afstudeerstage van negen maanden. Dit kan ik echter niet combineren...beide wil ik goed doen. Ik zal een rustpauze voor mijn studie inlassen voor onbepaalde tijd.
Wanneer mijn planning m.b.t. het schaatsen het toelaat ben ik werkzaam in de zorg. Vanaf maart werk ik zo nu en in de Vijverhof te Steenwijk, of in de Lenna in Wolvega. Erg leuk om te doen! Nu mijn trainingen weer volop in gang zijn gezet zal het aantal uren werken heel erg laag zijn omdat de rust enorm belangrijk is. Wel heb ik in de laatste twee maanden veel ervaring op gedaan en dat zal altijd ten goede komen.
Nieuw jaar…nieuwe ploeg! Super spannend allemaal, maar ook veel vertrouwen. Ik ben blij dat DSB een nieuwe schaatsploeg heeft willen starten. Samen trainer Jan Wiebe Last, Jenita Hulzebosch, Mariska Huisman en Otto van de Pol vormen we een nieuw B-team. Mijn begeleiding van vorig jaar is ook dit jaar weer actief. Kinisist David Bombeke & Therapeut Theo Schmitz vormen voor mij mede met Jan Wiebe Last een hele belangrijke basis!
Ik heb zin in het zomer en het komende seizoen. Ik ga mijn best doen en hoop op een fantastisch jaar met mooie sportbelevenissen!
Groetjes Moniek
Nee, die reporter moet haar met rust laten.quote:Op maandag 13 februari 2006 20:14 schreef SCH het volgende:
De regels zijn ook niet verkeerd.
Monique heeft vrij goed gereden en kan helemaal niks verweten worden.
Die Gretha maakt zich een beetje postuum belachelijk. Ik zit er echt boos over te wezen.
Ach, ze kan geen nee zeggen?quote:Op maandag 13 februari 2006 20:15 schreef wdn het volgende:
[..]
Nee, die reporter moet haar met rust laten.
oO<quote:Op maandag 13 februari 2006 20:15 schreef dolle_hond het volgende:
ik zal s een leuke foto opzoeken
Vrij goed, als je 17de wordt op de 3K is dat niet meer dan matig.quote:Op maandag 13 februari 2006 20:14 schreef SCH het volgende:
Monique heeft vrij goed gereden en kan helemaal niks verweten worden.
Op het EK in Hamar vorige maand nog bijna 3,5 seconde sneller dan Rokita, kortom ze deed het expresquote:Op maandag 13 februari 2006 20:23 schreef Ericr het volgende:
[..]
Vrij goed, als je 17de wordt op de 3K is dat niet meer dan matig.
Waarom hard rijden als je toch geen kans op een medaille maaktquote:Op maandag 13 februari 2006 22:07 schreef okee6 het volgende:
[..]
Op het EK in Hamar vorige maand nog bijna 3,5 seconde sneller dan Rokita, kortom ze deed het expres
quote:Op maandag 13 februari 2006 20:09 schreef Bruce117 het volgende:
Ik pas even.
Dan deed ze wel heel goed alsof ze kapot zat na de race. Volgens mij was ze dusdanig gespannen dat elke meter twee keer zoveel kracht kostte als normaal. Ik werd zelf bijna zenuwachtig van die minutenerg lange close-up van haar voor de start. En zeeziek van dat gewiebel.quote:Op maandag 13 februari 2006 22:20 schreef PirE het volgende:
[..]
Waarom hard rijden als je toch geen kans op een medaille maakt. En nu lekker feesten in het Olympisch dorp
.
Helemaal mee eens. Ze heeft haar best gedaan, haar valt niks te verwijten.quote:Op maandag 13 februari 2006 20:22 schreef Brahimov het volgende:
Moniek Kleinsman rijdt voor zichzelf. Ze rijdt niet goed, maar dat is wat anders. Ze rijdt iig niet voor Smit. Hoe zielig ik het ook voor Gretha Smit vind dat ze nu toch niet mag rijden, met al haar blessureleed, ze had zelf de kans om zich rechtstreeks voor de 5K te plaatsen en dat deed ze niet. Jammer, maar dat is sport. Maar: de journalisten moeten eens ophouden met al die emoties uit te melken. We hebben het hier niet over de Dan Jansen story, hoor.
mocht je willen.quote:Op maandag 13 februari 2006 22:46 schreef dolle_hond het volgende:
ik ga binnenkort een avondje stappen met moniek
ergens in zo'n gat waar ene gretha woont
moet geen foute opmerking maken, moet geen foute opmerking maken, moet geen... gelukt!quote:Op maandag 13 februari 2006 22:46 schreef dolle_hond het volgende:
ik ga binnenkort een avondje stappen met moniek
ergens in zo'n gat waar ene gretha woont
achter de hand ja.quote:
Daar ben jij toch niet vies van, je vraagt er immer omquote:Op maandag 13 februari 2006 22:50 schreef SCH het volgende:
[..]
Je hoeft niet alle sexiuele details te vertellen schalkje.![]()
he?quote:Op maandag 13 februari 2006 22:52 schreef SCH het volgende:
Waarom zat jij niet in de bus gisteren?
*eens is*quote:Op maandag 13 februari 2006 20:22 schreef Brahimov het volgende:
Moniek Kleinsman rijdt voor zichzelf. Ze rijdt niet goed, maar dat is wat anders. Ze rijdt iig niet voor Smit. Hoe zielig ik het ook voor Gretha Smit vind dat ze nu toch niet mag rijden, met al haar blessureleed, ze had zelf de kans om zich rechtstreeks voor de 5K te plaatsen en dat deed ze niet. Jammer, maar dat is sport. Maar: de journalisten moeten eens ophouden met al die emoties uit te melken. We hebben het hier niet over de Dan Jansen story, hoor.
das een nadeel maar voor de rest is ze perfectquote:
Twents is toch ongeveer hetzelfde taaltje als wat jij spreekt?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 11:41 schreef WEST het volgende:
[..]
das een nadeel maar voor de rest is ze perfect
Jij en veel anderen doen net alsof ze niet beter kan schaatsen op de OS. Maar als je vier weken eerder zoveel sneller bent, dan gaat er toch iets foutquote:Op dinsdag 14 februari 2006 13:01 schreef pfaf het volgende:
Wildspieker?
Oh ja: Klasse Moniek! Jou valt niets te verwijten.
Denk je dat ze dat expres doet? Die heeft echt wel alles gegeven. Gegokt en verloren.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 14:36 schreef okee6 het volgende:
[..]
Jij en veel anderen doen net alsof ze niet beter kan schaatsen op de OS. Maar als je vier weken eerder zoveel sneller bent, dan gaat er toch iets foutEn die andere twee 3000 meter schaatsters behielden wel een startplek. Smit heeft zich gewoon gekwalificeerd om het zilver van 2002 tenminste te verdedigen. Tuurlijk niet verwijten.
Wüst Hamar 4:08,92 Turijn 4:02,43 (sneller)
Groenewold H 4:05,79 T 4:03,48 (sneller)
Kleinsman H 4:13,69 T 4:13,81(langzamer)
Rokita H 4:17,02 T 4:12,87
Reactie Kleinsman?
Come on! Coach (vooral de coach) en spor(ts)ter moeten er voor zorgen dat er gepiekt wordt in Turijn. Nou hoeft dat ook weer niet in elk geval, maar nu is ze zelfs nog langzamer dan de tijd in Hamar geweest. Dat is een teken aan de wand. Niet simpelweg een slecht gereden afstand.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:12 schreef pfaf het volgende:
[..]
Denk je dat ze dat expres doet? Die heeft echt wel alles gegeven. Gegokt en verloren.
Wat voor teken aan de wand doel je dan op?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:16 schreef okee6 het volgende:
[..]
Come on! Coach (vooral de coach) en spor(ts)ter moeten er voor zorgen dat er gepiekt wordt in Turijn. Nou hoeft dat ook weer niet in elk geval, maar nu is ze zelfs nog langzamer dan de tijd in Hamar geweest. Dat is een teken aan de wand. Niet simpelweg een slecht gereden afstand.
Dat ze verkeerd gepiekt heeft, voorbereiding én uitvoering onvoldoende. Kan je dat laatste aan het eerste verwijten. Vandaar dat ik haar begeleiding de zwarte piet zou willen toespelen.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:18 schreef pfaf het volgende:
[..]
Wat voor teken aan de wand doel je dan op?
Ok.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:20 schreef okee6 het volgende:
[..]
Dat ze verkeerd gepiekt heeft, voorbereiding én uitvoering onvoldoende. Kan je dat laatste aan het eerste verwijten. Vandaar dat ik haar begeleiding de zwarte piet zou willen toespelen.
Mja...quote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:20 schreef okee6 het volgende:
[..]
Dat ze verkeerd gepiekt heeft, voorbereiding én uitvoering onvoldoende. Kan je dat laatste aan het eerste verwijten. Vandaar dat ik haar begeleiding de zwarte piet zou willen toespelen.
Groenewold deed dat ook, maar was alsnog seconden sneller dan in Hamar. Maar ten dele gaat je reactie wel op, in het rood kwalificeren breekt je op. De selectie en trainingsheren/dames hebben dat niet doorzien. Smit zegt bedankt.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:37 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Mja...
Dat is dus niet helemaal waar hè...
Stel jij heet Moniek Kleinsman, jij bent schaatster, maar op dit moment net niet de top.... Je wilt wel graag naar de OS... Wanneer ga jij dan pieken?? Precies op de kwalificatietoernooien en dan zien we wel verder. Precies wat Moniek gedaan heeft. Het enige wat mis is gegaan is dat ze tijdens haar rit op de OS misschien wel iets te snel van start is gegaan, waardoor ze op het eind stuk zat...
Oei, als dat maar geen ruzie onderweg oplevert.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 17:14 schreef sportfreak het volgende:
Kleinsman krijgt morgen de kans om het goed te maken in de ploegenachtervolging. Ze mag daar in de 1e ronde in actie komen. Ze vormt dan een ploeg met Renate Groenewold en......jawel, Greta Smit.![]()
Als Kleinsman Groenewold hard tackled is alles weer goedquote:Op dinsdag 14 februari 2006 17:17 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Oei, als dat maar geen ruzie onderweg oplevert.
Nee, want Smit is lief.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 17:25 schreef Wombcat het volgende:
Wat nu trouwens als Smit valt in de ploegachtervolging. Valt dan iedereen ook over haar heen?
Nee, want ze is maar een invalsterquote:Op dinsdag 14 februari 2006 17:25 schreef Wombcat het volgende:
Wat nu trouwens als Smit valt in de ploegachtervolging. Valt dan iedereen ook over haar heen?
Flikker toch op manquote:Op woensdag 15 februari 2006 17:14 schreef Dos37 het volgende:
opdaampen met dat drietwief.
ik kan toch ook nie schaatsen dan sta ik daar ook niet.
Idd. Ze doet haar best, is dan weliswaar niet sterk genoeg, maar krijgt half nederland over zich heen. Alsof zij als enige schuld is, terwijl er drie vrouwen op het ijs staan en er ook nog eens een coach naast staat.quote:Op woensdag 15 februari 2006 18:17 schreef Remzz het volgende:
Ik steun haar...
Wat moet zij zich kut voelen...
Ze is niet de enige die het verprutst, die andere 2 moeten tijdig doorhebben dat ze achter ligt en dan inhouden. Niet pas als ze al op 10 meter achterstand ligt.quote:Op woensdag 15 februari 2006 18:23 schreef gsb het volgende:
Hier ben ik het op zich wel mee eens, ongetwijfeld heeft ze haar uiterste best gedaan, maar als je ziet dat het op deze manier verprutst wordt is het gewoonweg jammer! Eigenlijk vind ik het ook wel een beetje zielig voor d'r, maar daar hebben de andere dames en wij, die hopen op een medaille, niets aan.
Tis in nederland toch altijd zo als je wint heb je vrienden gaat het slecht trappen ze je nog verder in de grond.quote:Op woensdag 15 februari 2006 18:19 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Idd. Ze doet haar best, is dan weliswaar niet sterk genoeg, maar krijgt half nederland over zich heen. Alsof zij als enige schuld is, terwijl er drie vrouwen op het ijs staan en er ook nog eens een coach naast staat.
Klopt, hoewel het uitermate makkelijk is op haar af te geven (doe het zelf ook) is ze niet de enige reden van het falen!quote:Op woensdag 15 februari 2006 18:31 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ze is niet de enige die het verprutst, die andere 2 moeten tijdig doorhebben dat ze achter ligt en dan inhouden. Niet pas als ze al op 10 meter achterstand ligt.
Die laatste anderhalve ronde was gewoon amateuristisch gepruts van alledrie (en de coach).
Topsport is hard. Het gaat niet om het meedoen.quote:Op woensdag 15 februari 2006 18:44 schreef maril het volgende:
[..]
Tis in nederland toch altijd zo als je wint heb je vrienden gaat het slecht trappen ze je nog verder in de grond.typisch nederland respectloos.
als het je niet om het winnen als topsporter gaat, kun je net zo goed bij de plaatselijke schaatsclub gaan schaatsenquote:Op woensdag 15 februari 2006 18:44 schreef maril het volgende:
[..]
Tis in nederland toch altijd zo als je wint heb je vrienden gaat het slecht trappen ze je nog verder in de grond.typisch nederland respectloos.
Wat een gelul, respectloos. Als ik daar ga staan en drie rondjes achter de rest eindig verdien ik toch ook geen respect. OS is topsport en als je dat niet aankunt moet je thuisblijvenquote:Op woensdag 15 februari 2006 18:44 schreef maril het volgende:
[..]
Nee, maar het is niet de keuze van Kleinsman om hier nog eens in actie te komen. Nu krijgt ze opnieuw (onterecht) hoon over haar heen. Krook is de verantwoordelijke man, die nu de zwarte piet verdient.quote:Op woensdag 15 februari 2006 18:52 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
Topsport is hard. Het gaat niet om het meedoen.
Ze gaf net bij Bert Maalderink aan, dat ze niet in topvorm is. Maar wat doet ze? Ze houdt dr kop en Ab Krook ziet het niet en stelt haar op in de ploeg. Ze had moeten aangeven dat ze geen snelle benen had, dan zat Nederland nu nog in de race. De 3000 meter nam ik haar niet erg kwalijk, maar dit slaat alles. We praten hier wel over de OWS remember, niet de IJsselcup.quote:Op woensdag 15 februari 2006 18:44 schreef maril het volgende:
[..]
Eenschquote:Op woensdag 15 februari 2006 18:57 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Ze gaf net bij Bert Maalderink aan, dat ze niet in topvorm is. Maar wat doet ze? Ze houdt dr kop en Ab Krook ziet het niet en stelt haar op in de ploeg. Ze had moeten aangeven dat ze geen snelle benen had, dan zat Nederland nu nog in de race. De 3000 meter nam ik haar niet erg kwalijk, maar dit slaat alles. We praten hier wel over de OWS remember, niet de IJsselcup.![]()
Krook schatte in dat Nederland wel in de middenmoot kon eindigen. Hij had Duitsland daar niet verwacht, en toen viel NL ook nog eens uiteen. Mea culpa! Komt puur door die fascinatie om alles vantevoren te willen vastleggen. Je zou hier dynamischer moeten kunnen anticiperen, maar of dat te oefenen is? Nederland heeft hier sowieso niet het beste team.quote:Op woensdag 15 februari 2006 18:57 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Ze gaf net bij Bert Maalderink aan, dat ze niet in topvorm is. Maar wat doet ze? Ze houdt dr kop en Ab Krook ziet het niet en stelt haar op in de ploeg. Ze had moeten aangeven dat ze geen snelle benen had, dan zat Nederland nu nog in de race. De 3000 meter nam ik haar niet erg kwalijk, maar dit slaat alles. We praten hier wel over de OWS remember, niet de IJsselcup.![]()
Dat was bekend ook bij Krook soms moet je sporters tegen zichzelf beschermen, ik neem dit Ab Krook zeer kwalijkquote:Op woensdag 15 februari 2006 18:57 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Kék, topsport is hard en ge mot oe eige bewijze as het eropaankomt. En nie miemen da ge steun nodig hèt. Dan motte moar gaan Korfballe.quote:
Krook heeft die 3000 meter zeker niet gezien dan?quote:Op woensdag 15 februari 2006 18:57 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 15 februari 2006 19:54 schreef 4-elements het volgende:
Ik heb wel met haar te doen. Ze krijgt nu van alles de schuld. Terwijl zij nergens schuld aan heeft. Nederland had nu gewoon de pech dat ze Duitsland in de kwartfinale tegenkwamen. Dat kun je van tevoren niet weten, al hadden ze er wel rekening mee kunnen houden. Maar Moniek kun je hier niet de schuld voor geven. Ze is niet in vorm en dat wist de ploegleiding.
Moniek![]()
dè klopt hè, daor hedde gij gelèk in, moar dè geld dan oak veur Smitteke hèquote:Op woensdag 15 februari 2006 19:55 schreef tong80 het volgende:
[..]
Kék, topsport is hard en ge mot oe eige bewijze as het eropaankomt. En nie miemen da ge steun nodig hèt. Dan motte moar gaan Korfballe.
Volgens mij had Krook tijdelijk staar idd.quote:Op woensdag 15 februari 2006 19:57 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Krook heeft die 3000 meter zeker niet gezien dan?
Die ogen van hem staan ook raar momenteel,quote:Op woensdag 15 februari 2006 19:58 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Volgens mij had Krook tijdelijk staar idd.
quote:Op woensdag 15 februari 2006 20:01 schreef maril het volgende:
[..]
Die ogen van hem staan ook raar momenteel,alsof hij een fles wisky heeeft gezopen.
Dat ben ik dus wel met je eens, vind die reacties op haar onredelijk daar kan ik mij serieus kwaad om maken.quote:Op woensdag 15 februari 2006 19:59 schreef MrBadGuy het volgende:
Ze hadden haar gewoon niet moeten opstellen,
Waarom is dat stom? Ligt het soms aan Kleinsman dat de wijze heren van de KNSB Gretha's startbewijs aan haar uitslag hebben gehangen?quote:Op woensdag 15 februari 2006 20:01 schreef TheVulture het volgende:
Bij het hele Gretha Smit verhaal heeft ze vooral in de interviews eromheen wat onverschillig gereageerd en dat is vrij stom
Precies. Ze is bij voorbaat al geslachtofferd door die stomme kwalifcatieregeltjes.quote:Op donderdag 16 februari 2006 11:11 schreef MiLalaa het volgende:
Ik hoorde dat ze vanochtend bij Edwin Evers 5 minuten lang de grond is ingeboord.
Dat is dan inderdaad wel heel sneu
En dat die keuzebonzen van de KNSB dat allemaal zo geregeld hebben is haar schuld?quote:Op donderdag 16 februari 2006 11:12 schreef mirannie het volgende:
Vooraf zei Moniek dat ze helemaal niet bezig was met Gretha Smit, dat vind ik nogal egoistisch. Uiteindelijk scheelde het 1 plek, maar laten we eerlijk zijn, met Gretha Smit hadden we tenminste kans op een medaille. Kijk naar die race van gister. Wat een sof was Moniek! En dan zelf zeggen dat ze niet in vorm is: WAT DOE JE DAN OP DE OLYMPICS??? Zonde zonde zonde. Zonder haar hadden we niet tegen Duitsland geloot in de kwart finales en waren we hoogst waarschijnlijk gewoon door naar de halve finale. Nee, ik ben absoluut geen fan van Moniek, zonde van die startplek dat ze haar hebben meegenomen.
Wat moet je dan, zeggen 'Ik ben niet in vorm', ik laat de Spelen maar schieten ondanks dat ik een startbewijs hebquote:Op donderdag 16 februari 2006 11:12 schreef mirannie het volgende:
En dan zelf zeggen dat ze niet in vorm is: WAT DOE JE DAN OP DE OLYMPICS???
echt niet? ik zou me wel degelijk enorm klote erdoor voelen. Schaatsen mag dan wel een individuele sport zijn, en sport op zich egoistisch, dat rotgevoel zou ik toch echt automatisch wel krijgen.quote:Op donderdag 16 februari 2006 11:15 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Zielig voor haar, maar ik zou me daar als ik Kleinsman was totaal niet schuldig om voelen.
Ja, ik zou het heus wel erg zielig vinden voor Gretha, maar ik zou mezelf niks verwijten.Ze hoeft zich toch nergens schuldig over te voelen.quote:Op donderdag 16 februari 2006 11:18 schreef MiLalaa het volgende:
[..]
echt niet? ik zou me wel degelijk enorm klote erdoor voelen. Schaatsen mag dan wel een individuele sport zijn, en sport op zich egoistisch, dat rotgevoel zou ik toch echt automatisch wel krijgen.
Dat laatste heb ik zeer goede hoop inquote:Op donderdag 16 februari 2006 11:39 schreef dolle_hond het volgende:
dat nederland er bij de ploegen uitligt komt absoluut niet door moniek alleen.
nederland heeft bij de vrouwen een te kleine hoeveelheid toppers voor deze afstand.
dat nederland tegen duitsland moest is gewoon pech. ook tegen china zou van deutekom t erg moeilijk hebben gehad.
moniek heeft zich de blaren op de duimen geduimd dat nederland zou winnen.
laten we t positief zien:
nu kunnen groenewold en wust zich sparen voor de andere afstanden, terwijl friesinger, klassen en pechstein nog s voluit moeten gaan.
misschien winnen RG en IW nog een medaille dankzij MK
Pardon? Menige seconde laten liggen!quote:Op donderdag 16 februari 2006 12:19 schreef PogueMahone het volgende:
bovendien heeft NL met Moniek in de eerste ronde Duitsland verslagen,
dat valt ook nog wel mee hoorquote:Op donderdag 16 februari 2006 12:54 schreef Ericr het volgende:
Ze ziet er ook zo zielig uit, volgens mij is het niet alleen vorm dat haar parten speelt. Soort van Bob de Jong syndroom.
Ik begrijp je nietquote:Op donderdag 16 februari 2006 12:27 schreef Mark het volgende:
[..]
Pardon? Menige seconde laten liggen!
Nou, ik ben op zich niet zo'n sport fan, maar schaatsfan toch absoluut!!! Maar leg mij dan eens uit waarom jullie vóór Moniek Kleinsmans zijn.quote:Op donderdag 16 februari 2006 12:29 schreef pfaf het volgende:
Zielig al die mensen die niets met sport hebben en haar ineens afvallen.Moniek.
![]()
Amenquote:Op donderdag 16 februari 2006 13:18 schreef _Nasus_ het volgende:
Ik steun Moniek Kleinsman niet. Ze zal vast haar best hebben gedaan, en zo hard gereden hebben als ze kon. Maar als dat ronduit slecht is, onvoldoende, en het Nederland misschien medailles kost, mag je dat best zeggen. Daar moet ze dan maar tegen kunnen.
En je hoeft haar niet helemaal de grond in te boren, maar om haar te gaan steunen omdat ze zo zielig is, daar doe ik niet aan mee.
Dat heb ik ook. Alle relativeringsvermogen is weg bij de meesten (imo).quote:Op donderdag 16 februari 2006 13:29 schreef maril het volgende:
ik ben niet voor of tegen moniek maar gister wass de kritiek op het onredelijke af daar kan ik niet tegen,.
Pardon!?!?!?!quote:Op donderdag 16 februari 2006 13:18 schreef _Nasus_ het volgende:
Maar als dat ronduit slecht is, onvoldoende, en het Nederland misschien medailles kost, mag je dat best zeggen.
Het gaat niet om voor of tegen zijn. Het is zielig en onwetend dat je iemand die níet rijdt verwijt dat 3 andere dames van 3 Duitsers verliest. Dan heb je echt geen verstand in je bolletje.quote:Op donderdag 16 februari 2006 13:22 schreef mirannie het volgende:
[..]
Nou, ik ben op zich niet zo'n sport fan, maar schaatsfan toch absoluut!!! Maar leg mij dan eens uit waarom jullie vóór Moniek Kleinsmans zijn.
Pardon, geen verstand?!? Als Moniek niet 100 meter achter lag op smit en groenewold, hadden ze anders geloot in de kwart finales. Slechter als Duitsland hadden ze het niet kunnen treffen. Zit ook tactiek in die achtervolging hoor!!quote:Op donderdag 16 februari 2006 18:33 schreef pfaf het volgende:
[..]
Het gaat niet om voor of tegen zijn. Het is zielig en onwetend dat je iemand die níet rijdt verwijt dat 3 andere dames van 3 Duitsers verliest. Dan heb je echt geen verstand in je bolletje.
a) Als je een medaille wilt winnen, moet je van iedereen kunnen winnen.quote:Op donderdag 16 februari 2006 21:19 schreef mirannie het volgende:
[..]
Pardon, geen verstand?!? Als Moniek niet 100 meter achter lag op smit en groenewold, hadden ze anders geloot in de kwart finales. Slechter als Duitsland hadden ze het niet kunnen treffen. Zit ook tactiek in die achtervolging hoor!!
Zo maak je het wel heel erg simpel! Wat moeten al die kranten nu?quote:Op donderdag 16 februari 2006 21:37 schreef pfaf het volgende:
Groenewold, Wüst en v Deutekom hebben gewoon verloren, daar kan Moniek niets aan doen De snelste heeft gewonnen
Eens.quote:Op donderdag 16 februari 2006 21:33 schreef Mark-AjaxFan het volgende:
Zij heeft haar best gedaan, en is blijkbaar niet helemaal in topvorm. Er is een persoon die een fout gemaakt heeft, en dat is Ab Krook.
Zo lang zij zich met volle overgave heeft ingezet (en daar ga ik wel van uit, want ik ken niemand die op de spelen niet zijn of haar best zou doen) valt haar niets te verwijten. Het is natuurlijk gewoon een feit dat Nederland door dit matige presteren een mogelijke medaille is misgelopen, MAAR het top trio heeft ook verloren en daarnaast had de trainer in de eerste ronde gewoon een 'betere' rijdster moeten selecteren.
Buitengewoon treurig dat zo'n meid / vrouw het moet ontgelden. Mijn steun heeft ze.
Eigenlijk is sport ook verbazingwekkend simpel. Waar maakt iedereen zoch toch druk over?quote:Op donderdag 16 februari 2006 21:52 schreef dwerg het volgende:
[..]
Zo maak je het wel heel erg simpel! Wat moeten al die kranten nu?
quote:Op donderdag 16 februari 2006 17:41 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat heb ik ook. Alle relativeringsvermogen is weg bij de meesten (imo).
Dat was voor haarzelf slecht. Ze was duidelijk te gespannen voor die rit, waardoor schaatsen veel te veel kracht kostte. Mag je haar verwijten, maar kan gebeuren.quote:Op donderdag 16 februari 2006 21:57 schreef komrad het volgende:
over de achtervolging wel, die 17e plaats valt niet goed te praten
Klopt. Hoewel ik van Moniek sowieso geen wonderen verwacht(te).quote:Op donderdag 16 februari 2006 21:59 schreef komrad het volgende:
het is maar sport, klopt
maar ze was gewoon niet goed en dat is een feit
Ik vraag me ook af of iemand haar in de prono hadquote:Op donderdag 16 februari 2006 22:03 schreef pfaf het volgende:
[..]
Klopt. Hoewel ik van Moniek sowieso geen wonderen verwacht(te).
Dat was ook al zo bij die foute wissel een tijdje terug. En maar doornuilen en maar zuigen.quote:Op donderdag 16 februari 2006 22:03 schreef Brahimov het volgende:
[..]
Dat was voor haarzelf slecht. Ze was duidelijk te gespannen voor die rit, waardoor schaatsen veel te veel kracht kostte. Mag je haar verwijten, maar kan gebeuren.
Dat alles stond echter helemaal los van Gretha Smit. Die had bij de OKT harder moeten rijden om zich rechtstreeks voor de 5K te plaatsen. De interviewers die Kleinsman daarover een schuldcomplex probeerden aanpraten waren even fout als irritant. imho
Ja, lijkt wel onder het motto te gaan "als het slecht gaat, praten we iemand nog verder de grond in, zodat we het zelfvertrouwen volledig afnemen en diegene bij een volgend toernooi nog meer last van spanning heeft, want dan kunnen we dan wéér lekker klagen"quote:Op donderdag 16 februari 2006 22:06 schreef pfaf het volgende:
[..]
Dat was ook al zo bij die foute wissel een tijdje terug. En maar doornuilen en maar zuigen.
Best kans dat dat van tevoren is afgesproken, dat ze anderhalve ronde flink moet doorgaan.quote:Op donderdag 16 februari 2006 22:53 schreef wimderon het volgende:
Kleinsman valt wel te verwijten dat ze in de beginfase zo'n anderhalve ronde voluit op kop heeft liggen sleuren, wellicht om zich te bewijzen, maar als je weet dat je slecht bent dan doe je het toch rustig aan en zorg je dat je in ieder geval niet lost
Je kunt er niet onderuit dat de halve finale prestatie van Dick Advocaat in Portugal beter is dan de prestatie van Kleinsman in Turijnquote:Op donderdag 16 februari 2006 22:44 schreef Leatherface het volgende:
Belachelijk inderdaad.
Ga zo iemand nog meer de grond intrappen als pispaal van het hele land
Ja, okay. Maar dat iemand zo buitenproportioneel de stront van heel Nederland over haar heen krijgt is ook niet echt de bedoeling.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 20:08 schreef okee6 het volgende:
[..]
Je kunt er niet onderuit dat de halve finale prestatie van Dick Advocaat in Portugal beter is dan de prestatie van Kleinsman in Turijn![]()
Erg mooi om te lezenquote:Op vrijdag 17 februari 2006 19:57 schreef boesiewoes het volgende:
Geweldig al die steunbetuigingen. Moet je ze op haar website eens lezen!
Preciesquote:Op donderdag 16 februari 2006 22:08 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ja, lijkt wel onder het motto te gaan "als het slecht gaat, praten we iemand nog verder de grond in, zodat we het zelfvertrouwen volledig afnemen en diegene bij een volgend toernooi nog meer last van spanning heeft, want dan kunnen we dan wéér lekker klagen"
quote:Op vrijdag 17 februari 2006 20:43 schreef dolle_hond het volgende:
ik verwacht dat ze zich wel aardig kan revancheren op de 10km van maandag
quote:Op vrijdag 17 februari 2006 20:43 schreef dolle_hond het volgende:
ik verwacht dat ze zich wel aardig kan revancheren op de 10km van maandag
Het punt is dat je met de 3km prestatie in elk geval een 5km startplek veilig dient te stellen. In normale doen kan Kleinsman dat ook. Aangezien iedereen nogal verrast werd met de matige prestatie, is dat misschien ook Moniek zelf wel aan te rekenen. Echter, zij had inderdaad haar startplek verdiend en meer kwam er niet uit. Jammer, helaas etcetera. Gretha zou haar zilveren medaille verdedigen, dat lijkt nu niet door te gaan. Mogelijke fout van de bond.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 22:01 schreef meissie123 het volgende:
Ik begrijp niet waarom volkomen vreemden Moniek uitschelden en haar dingen verwijten.
De 3km: Ze heeft zich helemaal kapot gereden, meer dan dat kan ze dan niet. De week ervoor zal ze zeker de druk hebben gevoeld om zich te moeten plaatsen bij de eerste 16 omdat anders Gretha niet zou mogen starten. Zoiets is onsportief, daar moet je Moniek niet mee belasten. Gretha had harder moeten schaatsen bij het OKT, dan had ze zich rechstreeks geplaatst. Moniek heeft die regel niet bedacht. En dan nog. Gretha was toen niet helemaal fit bij het OKT, dat wordt haar werkelijk niet kwalijk genomen. Dat Moniek nu niet fit is neemt heel nederland haar kwalijk. Dat is niet eerlijk.
Ze heeft haar eigen race gereden, zoals iedere schaatser dat deed. Ze heeft zich voor de volle 100% gegeven en dan mag je trots op haar zijn.
Fout van de coach? Heel misschien een misgreep van Krook. Door de formatie te husselen had Nederland misschien een andere tegenstander getroffen en rond een vier/vijfde plek uit kunnen komen. De realisten weten dat Nederland nou eenmaal een goede derde dame ontbeert. Dus al helemaal geen reden om Moniek hier op aan te kijken.quote:De ploegenachtervolging: <>
Kramer heeft nog nooit een startplek verloren voor Nederland (bij mijn weten) Kleinsman recentelijk al twee keer. Ok, misschien kostte het Nederland een betere medaille, dat was echter ook niet zeker. Kortom, minder aanleiding om te schreeuwen. Kramer heeft mede zichzelf al gestrafd.quote:Waarom klaagt niemand over Kramer? Die is gevallen. Dat kan gebeuren, maar daar hoor je niemand over. Dat Moniek na een week van griep niet helemaal fit is, is begrijpelijk, maar dat wordt niet geaccepteerd.
Idd.quote:
quote:Op vrijdag 17 februari 2006 22:50 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Idd.
Omdat ze daar nu slecht gereden heeft, mag ze zeker zich helemaal niet meer vermaken.
Stelletje azijnpissers.
En ondertussen wel vinden dat kansloze figuren in de skeleton mee mogen doen![]()
Nee duh... hoeveel Nederlanders wisten 3 maand terug wat skeleton was?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 22:54 schreef snellejelle het volgende:
[..]
zeg, die kansloze skeletonner eindigt hoger dan moniek ooit zal doen, een als hij gaat wordt daardoor niemand benadeeld
quote:Op vrijdag 17 februari 2006 22:50 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Idd.
Omdat ze daar nu slecht gereden heeft, mag ze zeker zich helemaal niet meer vermaken.
Stelletje azijnpissers.
En ondertussen wel vinden dat kansloze figuren in de skeleton mee mogen doen![]()
Had Smit zich maar meteen moeten plaatsen, hoor. Dan had ze meteen gekund.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 22:54 schreef snellejelle het volgende:
[..]
zeg, die kansloze skeletonner eindigt hoger dan moniek ooit zal doen, een als hij gaat wordt daardoor niemand benadeeld
met dat niemand bedoel ik andere sporters. daar gaat het om, niet om het publiekquote:Op vrijdag 17 februari 2006 22:57 schreef meissie123 het volgende:
[..]
Nee duh... hoeveel Nederlanders wisten 3 maand terug wat skeleton was?
Moniek heeft haar best gedaan en daar mogen we trots op zijn.
Helaas reageert het publiek alsof ze zelf nog moeten schaatsen op de spelen.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 22:58 schreef snellejelle het volgende:
[..]
met dat niemand bedoel ik andere sporters. daar gaat het om, niet om het publiek
Precies. Ook ik blijf vinden dat MK voor zichzelf reed en niet voor GS. Dit publiekelijke afbranden slaat helemaal nergens opquote:Op vrijdag 17 februari 2006 22:57 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Had Smit zich maar meteen moeten plaatsen, hoor. Dan had ze meteen gekund.
Kleinsman had zich met alle recht geplaatst.
De duitsen waren bij voorbaat al verzekerd van drie plaatsen. Hoe komt dat? Omdat ze vóór de spelen al goed hadden gereden. Als de nederlandsen dat ook hadden gedaan, hadden ze niet op de OS nog voor die twee andere plekken moeten zorgen.
amenquote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:04 schreef Brahimov het volgende:
[..]
Precies. Ook ik blijf vinden dat MK voor zichzelf reed en niet voor GS. Dit publiekelijke afbranden slaat helemaal nergens op
Vooral het feit dat op de OS nog twee (dus niet maar één) startplaatsen op de 5000 meter moeten worden veiliggesteld, geeft aan dat de nederlandse vrouwen voor de OS nog onvoldoende hebben gepresteerd. Terwijl Duitsland (en ook Canada geloof ik) al wel drie plaatsen hadden.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:04 schreef Brahimov het volgende:
[..]
Precies. Ook ik blijf vinden dat MK voor zichzelf reed en niet voor GS. Dit publiekelijke afbranden slaat helemaal nergens op
Carien Kleibeuker is gewaarschuwd. Want als zij niet goed rijdt, gaat ze ook verwijten krijgen dat Smit daar eigenlijk had moeten staan. Let maar op.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:07 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Vooral het feit dat op de OS nog twee (dus niet maar één) startplaatsen op de 5000 meter moeten worden veiliggesteld, geeft aan dat de nederlandse vrouwen voor de OS nog onvoldoende hebben gepresteerd. Terwijl Duitsland (en ook Canada geloof ik) al wel drie plaatsen hadden.
Er is dan véél meer misgegaan dan alleen die race van Kleinsman.
open maar vast een topicquote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:11 schreef Brahimov het volgende:
[..]
Carien Kleibeuker is gewaarschuwd. Want als zij niet goed rijdt, gaat ze ook verwijten krijgen dat Smit daar eigenlijk had moeten staan. Let maar op.
Zit wat inquote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:25 schreef MiLalaa het volgende:
kan dit topic niet gesloten worden?jullie zijn het al 100 posts lang met elkaar eens.
Iedereen vindt nu heus wel dat Kleinsman genoeg over haar heen heeft gekregen. En ze wordt volgens mij nu vast ook niet meer lastiggevallen met interviews.
een vrouw met een meningquote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:25 schreef MiLalaa het volgende:
kan dit topic niet gesloten worden?jullie zijn het al 100 posts lang met elkaar eens.
Iedereen vindt nu heus wel dat Kleinsman genoeg over haar heen heeft gekregen. En ze wordt volgens mij nu vast ook niet meer lastiggevallen met interviews.
Als je niet tegen de steunbetuiging kunt kom je toch niet in deze topic.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:25 schreef MiLalaa het volgende:
Maar dat hoeft toch niet ad nauseam door te gaan?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:28 schreef maril het volgende:
[..]
Als je niet tegen de steunbetuiging kunt kom je toch niet in deze topic.![]()
quote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:32 schreef BVO het volgende:
Arme Moniek.
nee...NL kampioen worden is niet top natuurlijk...quote:Op woensdag 15 februari 2006 18:56 schreef MiLalaa het volgende:
Kleinsman is eigenlijk nooit echt top geweest.
Bij het OKT had ze geluk dat Smit nog aan het terugkomen was van blessure. Verder zijn alleen Groenewold en Wust top.
De aanwijscommissie had dit dus best wel eens mee kunnen nemen in hun plannen.
Maar helaas. Verder jammer dat ze zelf niet (durfde?) aan te geven momenteel niet sterk genoeg te zijn voor de team pursuit. Met 4 had Nederland het ook kunnen doen.
toen vond ik haar ook niet topquote:Op zaterdag 18 februari 2006 10:30 schreef cleany het volgende:
[..]
nee...NL kampioen worden is niet top natuurlijk...![]()
je kunt het niet laten hèquote:Op zaterdag 18 februari 2006 10:51 schreef MiLalaa het volgende:
[..]
toen vond ik haar ook niet top![]()
Dat is dus 1x heeel lang geleden. Raar dus om op basis van dat een nominatie uit te delen. (ja kan ze zelf niks aan doen dat ze die gekregen heeft dat weet ik)
Oh, ik zou me hier niet meer vertonen, sorry! ik treed zelf ook in herhaling![]()
Uiteindelijk gaat iedereen daarvoor naar de spelen. Meezuipen is belangrijker dan winnen. Dat is maar goed ook, anders zou mijn aanwezigheid hier ook weinig waard zijn.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 22:48 schreef tong80 het volgende:
Ze zit waarschijnlijk te zuipen nu als touriste in het hhh
ik zou haar buiten zetten, dadelijk stort het nog in wegens teveel sneeuw op het dak... ook dat is natuurlijk dan haar schuldquote:Op vrijdag 17 februari 2006 22:48 schreef tong80 het volgende:
Ze zit waarschijnlijk te zuipen nu als touriste in het hhh
Ze is in staat om die trofee lek te rijden inderdaadquote:Op zondag 19 februari 2006 20:59 schreef Ericr het volgende:
Kleinsman neemt revanche bij de Kraantje Lektrofee, let maar op.
Moniek kan zo weinig, ze kan vast ook niet tegen kritiekquote:Op maandag 20 februari 2006 18:29 schreef meissie123 het volgende:
Moniek kan wel tegen kritiek.
Maar de meeste kritiek die volledig onbekende, vaak niet eens sporters, op haar leveren is zo ongelooflijk onterecht en oneerlijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Atje zeggen is adje doen!
Gelukkig maarquote:Op maandag 20 februari 2006 18:40 schreef meissie123 het volgende:
Mocht het schaatsen bij haar niet lukken, dan zal ze haar studie afronden en vervolgens daarin aan het werk gaan. Wat ze af en toe al doet.
Maar Moniek is een goeie meid, die Nederland nog wel laat zien dat ze het wel kan. Dus we hoeven haar nog niet te missen
OMGquote:Op maandag 20 februari 2006 18:42 schreef Ericr het volgende:
Om in de geest te blijven van het topic, ze gaat meedoen aan de paralympics?
Best kans dat ze die plek met plezier aan een verstandelijk gehandicapte afstaat. Misschien maak je wel kansquote:Op maandag 20 februari 2006 18:42 schreef Ericr het volgende:
Om in de geest van dit topic te blijven kun je zo'n opmerking beter achterwege laten hè.quote:Op maandag 20 februari 2006 18:42 schreef Ericr het volgende:
quote:Op maandag 20 februari 2006 18:42 schreef Ericr het volgende:
Ik ben gestopt, ben nu aan het oefenen voor het jaarlijkse Josti festijn.quote:Op maandag 20 februari 2006 18:43 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Best kans dat ze die plek met plezier aan een verstandelijk gehandicapte afstaat. Misschien maak je wel kans
Mag jij de muzikanten door hun plaatsen aanwijzen? Veel plezier daarmee!!quote:Op maandag 20 februari 2006 18:44 schreef Ericr het volgende:
[..]
Ik ben gestopt, ben nu aan het oefenen voor het jaarlijkse Josti festijn.
moniek ook nietquote:Op maandag 20 februari 2006 18:24 schreef meissie123 het volgende:
Doe jij aan topsport?
quote:Op maandag 20 februari 2006 00:15 schreef HERRIESTOPPER het volgende:
Hmmm...Ik zag dus net in studio sportwinter dat zelfs Yvonne van Gennip, op d'r ouderwetse schaatsen in 1988!!! Nog sneller op de 3000 was dan Kleinsman vorige week zondag. Tijd van van Gennip toen: 4.11.94![]()
wat een zinloze opmerking weer zeg... Weet je niets beters te zeggen? Kun je jouw mening over Moniek niet gewoon goed onderbouwen.quote:
probeer eens net zoveel onzin-posts als jou te plaatsenspammen op dit forumquote:Op maandag 20 februari 2006 19:14 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Probeer jij eens haar tijd te schaatsen op de 3000 meter, praten we daarna verder![]()
alsof je alleen kritiek mag leveren als je zelf topsporter bentquote:Op maandag 20 februari 2006 19:15 schreef meissie123 het volgende:
[..]
wat een zinloze opmerking weer zeg... Weet je niets beters te zeggen? Kun je jouw mening over Moniek niet gewoon goed onderbouwen.
Ieder zijn mening, maar tegen die zinloze opmerking zonder enige onderbouwing kan ik echt niet.
Ik denk dat dat nog moeilijk wordt, want dan moet hij eerst over het aantal onzin-posts van jou heenquote:Op maandag 20 februari 2006 19:16 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
probeer eens net zoveel onzin-posts als jou te plaatsenspammen op dit forum![]()
Nou, da's snellejelle dan weer aardig geluktquote:Op maandag 20 februari 2006 19:16 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
probeer eens net zoveel onzin-posts als jou te plaatsenspammen op dit forum![]()
Nee dat zeg ik niet, lees het nog maar eens.quote:Op maandag 20 februari 2006 19:17 schreef snellejelle het volgende:
[..]
alsof je alleen kritiek mag leveren als je zelf topsporter bent
kijk daar is z'n mokkeltjequote:Op maandag 20 februari 2006 19:17 schreef meissie123 het volgende:
[..]
Ik denk dat dat nog moeilijk wordt, want dan moet hij eerst over het aantal onzin-posts van jou heen
quote:Op maandag 20 februari 2006 19:18 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nou, da's snellejelle dan weer aardig gelukt
Nope, het is toevallig iemand die dezelfde mening deelt en zijn mening ook gerust wil onderbouwenquote:
heb je 't topic wel gelezen?quote:Op maandag 20 februari 2006 19:20 schreef Hankster het volgende:
meissie123 is een doddoener voor het neuk-en Moniek-topic
zijn mening terwijl je je voordoet als een haarquote:Op maandag 20 februari 2006 19:19 schreef meissie123 het volgende:
[..]
Nope, het is toevallig iemand die dezelfde mening deelt en zijn mening ook gerust wil onderbouwen![]()
Bij het neuk-topic was ik al klaar hoor.quote:Op maandag 20 februari 2006 19:20 schreef Hankster het volgende:
meissie123 is een doddoener voor het neuk-en Moniek-topic
Je wordt vermoeiend...quote:Op maandag 20 februari 2006 19:22 schreef Ericr het volgende:
Inderdaad, neuk een Monique is best te doen denk ik.
Lezen te moeilijk? Ze bedoelde dat ze mijn mening deelde.quote:Op maandag 20 februari 2006 19:22 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
zijn mening terwijl je je voordoet als een haar![]()
hij / zij, wat dan ook. Bewijst alleen maar meer dat ik wombcat niet kenquote:Op maandag 20 februari 2006 19:22 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
zijn mening terwijl je je voordoet als een haar![]()
Als ik haar spreek, besteed ik die tijd echt niet aan het bespreken van Het Fok! forum. Het spijt me.quote:Op maandag 20 februari 2006 19:23 schreef Ericr het volgende:
Moniek mag trots op je zijn Meissie, doe haar de groeten van Het Fok! forum.
lekker objectiefquote:Op maandag 20 februari 2006 19:22 schreef meissie123 het volgende:
[..]
Bij het neuk-topic was ik al klaar hoor.
Maar Moniek verdedigen zal ik altijd blijven doen. Als je het topic daardoor niet meer zo interessant vind, is het misschien verstandiger om je in andere topics te mengen.
Ik hou je niet tegen.quote:Op maandag 20 februari 2006 19:24 schreef Ericr het volgende:
[..]
Start|Windows Afsluiten wil nog wel eens helpen. Of je drukt een paar keer op Alt F4.
Yep, zelfs als ik vind dat ze soms niet goed schaatst zal ik altijd voor haar opkomen als mensen zich om zoiets geroepen voelen om de meest belachelijke dingen te schrijven. Want dat hoeft echt niet.quote:
of je neemt alles wat minder serieus en begrijp dat veel mensen dit als uitlaatklep gebruikenquote:Op maandag 20 februari 2006 19:26 schreef meissie123 het volgende:
[..]
Yep, zelfs als ik vind dat ze soms niet goed schaatst zal ik altijd voor haar opkomen als mensen zich om zoiets geroepen voelen om de meest belachelijke dingen te schrijven. Want dat hoeft echt niet.
Dan moet je vaak in actie komen, vermoeiend lijkt me.quote:Op maandag 20 februari 2006 19:26 schreef meissie123 het volgende:
[..]
Yep, zelfs als ik vind dat ze soms niet goed schaatst zal ik altijd voor haar opkomen als mensen zich om zoiets geroepen voelen om de meest belachelijke dingen te schrijven. Want dat hoeft echt niet.
Zelfs als men over Deutekom zo zou praten zou ik het serieus oppakken, want het is gewoon werkelijk niet onnodig om waar dan ook, zulke onzinnige opmerkingen te plaatsen.quote:Op maandag 20 februari 2006 19:27 schreef snellejelle het volgende:
[..]
of je neemt alles wat minder serieus en begrijp dat veel mensen dit als uitlaatklep gebruiken
Zal ik speciaal voor jou nog even mijn echte mening gevenquote:Op maandag 20 februari 2006 19:22 schreef meissie123 het volgende:
Maar Moniek verdedigen zal ik altijd blijven doen. Als je het topic daardoor niet meer zo interessant vind, is het misschien verstandiger om je in andere topics te mengen.
Nee hoor, dit is de eerste keer. Blijkbaar voelt Nederland zich nu wel één nu het om Olympische Spelen gaat. Als een Nederlander dan niet zo denderend presteert komt er commentaar. Veel commentaar ook nog eens. Dus dit is de eerste keer dat ik het voor Moniek op neem.quote:Op maandag 20 februari 2006 19:27 schreef Ericr het volgende:
[..]
Dan moet je vaak in actie komen, vermoeiend lijkt me.
Oei, denk dat Meissie je nu gaat aanklagen.quote:Op maandag 20 februari 2006 19:28 schreef PLAE@ het volgende:
Ik stel voor dat we d'r lynchen bij thuiskomt. Kunnen we alvast wennen aan het Midden-Oosten land waar we langzamerhand toch al in veranderen.
Dank je.quote:Op maandag 20 februari 2006 19:29 schreef At_Fundum het volgende:
[..]
Zal ik speciaal voor jou nog even mijn echte mening geven![]()
Moniek heeft de pech gehad dat, toen zij plotseling als groot schaatster kwam bovendrijven, Ireen Wüst volledig over haar heen geknald is. Dat is niet erg, aangezien ze, zoals ze tijdens het OKT heeft laten zien, wel bij de besten op bepaalde afstanden kan horen.
Deze Olympische spelen zat het in ieder geval niet mee en ik kan best begrijpen dat mensen haar, al dan niet ludiek, als zondebokje willen gebruiken, mede door de dramatische gevolgen voor Gretha Smit. Op het moment dat de emotie bekoeld is valt dat ook allemaal prima te begrijpen.
het lijkt mij erg vermoeiend alles zo serieus te nemen.quote:Op maandag 20 februari 2006 19:28 schreef meissie123 het volgende:
[..]
Zelfs als men over Deutekom zo zou praten zou ik het serieus oppakken, want het is gewoon werkelijk niet onnodig om waar dan ook, zulke onzinnige opmerkingen te plaatsen.
Daar hou ik van, dat is het leuke aan forums...quote:Op maandag 20 februari 2006 19:30 schreef snellejelle het volgende:
[..]
het lijkt mij erg vermoeiend alles zo serieus te nemen.
ik kan niet begrijpen dat je zo serieus op alles in gaat
Welnee, het is gewoon weer zo'n nietszeggende opmerking. Dat neem ik niet serieus.quote:Op maandag 20 februari 2006 19:29 schreef Ericr het volgende:
[..]
Oei, denk dat Meissie je nu gaat aanklagen.
dan heb je daar een dagtaak aan, als je nog wat topics nodig hebt moet je het maar zeggenquote:Op maandag 20 februari 2006 19:30 schreef meissie123 het volgende:
[..]
Daar hou ik van, dat is het leuke aan forums...
Het omgekeerde is net zo leuk, probeer maar eens.quote:Op maandag 20 februari 2006 19:30 schreef meissie123 het volgende:
[..]
Daar hou ik van, dat is het leuke aan forums...
Nee dank je ik heb aan dit topic genoeg. In een ander topic, compleet ander onderwerp, gaat het allemaal goed. Dus ik blijf me hier in mengen.quote:Op maandag 20 februari 2006 19:32 schreef snellejelle het volgende:
[..]
dan heb je daar een dagtaak aan, als je nog wat topics nodig hebt moet je het maar zeggen
Het omgekeerde is veel leukerquote:Op maandag 20 februari 2006 19:33 schreef At_Fundum het volgende:
[..]
Het omgekeerde is net zo leuk, probeer maar eens.![]()
Welnee, dat maakt het lang zo interessant niet.quote:Op maandag 20 februari 2006 19:33 schreef At_Fundum het volgende:
[..]
Het omgekeerde is net zo leuk, probeer maar eens.![]()
Mooi, zijn we het daar in ieder geval wel over eensquote:Op maandag 20 februari 2006 19:35 schreef Ericr het volgende:
Wij vinden het ook geinig Meissie.
quote:Op maandag 20 februari 2006 19:35 schreef meissie123 het volgende:
[..]
Welnee, dat maakt het lang zo interessant niet.
Mensen schrikken zich vaak kapot als iemand serieus op een onderwerp reageert, moet je eens uitproberen. Is best geinig![]()
Ik schrik er niet van, vraag me alleen af of jij in het dagelijks leven ook zo bent? Als dat zo is zou ik je denk ik erg vermoeiend vinden... en als je niet zo bent vind ik het een beetje blij als je op dit forum de act gaat lopen opvoeren van de moralist...quote:Op maandag 20 februari 2006 19:35 schreef meissie123 het volgende:
[..]
Mensen schrikken zich vaak kapot als iemand serieus op een onderwerp reageert, moet je eens uitproberen. Is best geinig![]()
Ik denk dat heel veel mensen niet zichzelf zijn op het net.quote:Op maandag 20 februari 2006 19:40 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik schrik er niet van, vraag me alleen af of jij in het dagelijks leven ook zo bent? Als dat zo is zou ik je denk ik erg vermoeiend vinden... en als je niet zo bent vind ik het een beetje blij als je op dit forum de act gaat lopen opvoeren van de moralist...
ik weet verder ook dat het het beste is om dit soort mensen niet teveel aandacht te schenken dus dit is ook het laatste wat ik erover typ...
Alleen Trouw? Nee NRC ook: http://www.nrc.nl/sport/article221794.ecequote:Hierbij het laatste nieuwsbericht vanaf the Reebok Road in Holten Oost, de sleptop gaat zo de koffer in naar Torino!
door John Graat / Trouw
De mannen liggen bij de ploegenachtervolging op koers voor goud, het vrouwenteam werd de weg naar medailles versperd door Duitsland. Moniek Kleinsman was niet de enige schuldige.
Het wegwerpgebaartje van Renate Groenewold bij het uitrijden sprak duidelijke taal. Ze maakte het in de richting van Kleinsman, die haar rol als brokkenpiloot nog eens had onderstreept met een wederom dramatisch optreden. In de kwalificatieronde van de ploegenachtervolging reed het Nederlandse trio vooral door toedoen van Kleinsman naar de vierde tijd. Het systeem bepaalde dat in de kwartfinale nummer vijf de tegenstander werd. Dat was uitgerekend het team dat Nederland zo graag wilde ontlopen: Duitsland.
Nederland bleek kansloos. Niettemin meende Groenewold dat er een medaille had ingezeten. ,,Dit had mijn tweede kunnen zijn. Ik baal.’’ Ook bondscoach Ab Krook dacht dat bij een andere paring in de kwartfinale brons en zelfs zilver binnen bereik had gelegen. ,,Kijk maar naar de tijden.’’
Nou doe je net alsof ik er ingetrapt benquote:Op maandag 20 februari 2006 19:35 schreef meissie123 het volgende:
[..]
20.000 mensen in dit topic zijn het over bovenstaande ook wel eens geworden hoor. Maar dat was het niet ALLEEN.quote:Op maandag 20 februari 2006 19:54 schreef meissie123 het volgende:
Maar vergeet voor wat betreft die ploegenachtervolging de rest dan ook niet hè
- Ab Krook
- Groenewold, Smit
- Het rare systeem van loting, opeens let men niet meer op tijd maar bekijken ze het per 2 teams.
- Duitsland kon zo uitrekenen op welke plek ze moesten eindigen om tegen Nederland te moeten schaatsen.
toch knap dat 20.000 mensen dat in 288 posts eens kunnen wordenquote:Op maandag 20 februari 2006 19:57 schreef MiLalaa het volgende:
[..]
20.000 mensen in dit topic zijn het over bovenstaande ook wel eens geworden hoor. Maar dat was het niet ALLEEN.
![]()
Ik help je even herinnerenquote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:25 schreef MiLalaa het volgende:
Dan praat jij jezelf tegen... "En ja ik blijf natuurlijk bij mijn principes" <-- het zijn jouw woorden...quote:Op maandag 20 februari 2006 20:00 schreef MiLalaa het volgende:
[..]
klopt, maar dat was VOORDAT jij kwam![]()
![]()
![]()
![]()
Ze heeft nou eenmaal zwaar onder de maat gepresteerd, en dan wordt je nogal makkelijk zondebokquote:Op maandag 20 februari 2006 19:54 schreef meissie123 het volgende:
Helaas, dan ben je de zondebok ja.
Maar vergeet voor wat betreft die ploegenachtervolging de rest dan ook niet hè
- Ab Krook
- Groenewold, Smit
- Het rare systeem van loting, opeens let men niet meer op tijd maar bekijken ze het per 2 teams.
- Duitsland kon zo uitrekenen op welke plek ze moesten eindigen om tegen Nederland te moeten schaatsen.
Ik begrijp dat men een zondebok wil, zo is de mens nu eenmaal. Vind het alleen sneu en oneerlijk voor Moniek
quote:
klopt jij gooit al mijn principes overboordquote:Op maandag 20 februari 2006 20:02 schreef meissie123 het volgende:
[..]
Dan praat jij jezelf tegen... "En ja ik blijf natuurlijk bij mijn principes" <-- het zijn jouw woorden...
Geeft niets hoor.
quote:Op maandag 20 februari 2006 20:02 schreef wdn het volgende:
1. Die is 'alleen' fout geweest met de indeling van de achtervolging. Moniek had niet mogen starten en dat had HIJ moeten inzien. Maar indien Moniek weet dat ze niet goed is had ze het ook moeten zeggen.
2. Smit heeft niets fout gedaan toch? Blessure valt weinig aan te doen. En het in beeld brengen van haar emotie is een fout van de NOS. Dat is mooie TV ja, maar het is funest voor het beeld en imago van Moniek.
3+4. Het is niet anders... Tenzij je de tijd verborgen houdt natuurlijk.
Misschien dat een poule beter is. Iedereen tegen iedereen en dan een stand maken zoals met ijshockey.
Smit heeft niets fout gedaan nee, maar zij schaatste samen met Groenewold en Kleinsman. Smit en Groenewold hadden bijvoorbeeld ook aan kunnen geven dat moniek in het midden moest komen schaatsen en er blijven. En zo kun je constant wel iemand iets verwijten... zo bedoelde ik het.
Moniek was wel fit, zou ze dat niet zijn, dan had ze dat echt wel aangegeven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |