abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35125503
Ze heeft wederom allerbelabberst gereden... maar toch vind ik aan het fiasco van de achtervolging Ab Krook medeverantwoordelijk want die stelt haar op terwijl er grote twijfels waren over haar vorm... maar Moniek heeft zelf natuurlijk ook een mond dus misschien had ze het moeten zeggen

Bij het hele Gretha Smit verhaal heeft ze vooral in de interviews eromheen wat onverschillig gereageerd en dat is vrij stom
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  woensdag 15 februari 2006 @ 20:02:49 #102
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_35125543
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 20:01 schreef maril het volgende:

[..]

Die ogen van hem staan ook raar momenteel, alsof hij een fles wisky heeeft gezopen.
pi_35125548
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 19:59 schreef MrBadGuy het volgende:
Ze hadden haar gewoon niet moeten opstellen,
Dat ben ik dus wel met je eens, vind die reacties op haar onredelijk daar kan ik mij serieus kwaad om maken.
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
  donderdag 16 februari 2006 @ 10:12:57 #104
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_35144412
Zonde van gister, nou wordt ze helemaal afgemaakt. Krook had haar nooit moeten opstellen en ik denk dat Moniek niet wou weigeren, wie had het dan moeten doen? Volgens Ritsma was ze ook veel te gespannen, de druk op haar was veel te groot en haar vorm te slecht

Ik hoop dat ze nog een keer iets groots wint als revanche
De Narcis van Gabon
pi_35145815
Zielig voor haar dat ze nu helemaal wordt afgemaakt.

Dat startbewijs op de 3 km had ze eerlijk verdiend en dat het meerijden van Gretha Smit op de 5 van haar prestatie afhing kan ze natuurlijk ook niks aan doen.

En dat ze zo ontzettend faalt op de ploegenachtervolging. Tsja, Ab Krook selecteert haar en als ze gewoon niet sterk genoeg is, is dat erg jammer. Maar 't is niet haar fout.

Ze rijdt gewoon voor wat ze waard is en verdient het niet om de stront van de hele natie over haar heen te krijgen.
  donderdag 16 februari 2006 @ 11:11:28 #106
106690 MiLalaa
como una manana de verano
pi_35145936
Ik hoorde dat ze vanochtend bij Edwin Evers 5 minuten lang de grond is ingeboord.
Dat is dan inderdaad wel heel sneu
Be sure to wear some flowers in your hair
pi_35145942
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 20:01 schreef TheVulture het volgende:

Bij het hele Gretha Smit verhaal heeft ze vooral in de interviews eromheen wat onverschillig gereageerd en dat is vrij stom
Waarom is dat stom? Ligt het soms aan Kleinsman dat de wijze heren van de KNSB Gretha's startbewijs aan haar uitslag hebben gehangen?

Moet ze zich onder het mom van landsbelang dan extra druk opleggen en zich schuldig voelen bij falen?

Get real. Als individuele sporter rij je gewoon voor jezelf en dat anderen extra consequenties voor anderen aan jouw prestaties koppelenis niet jouw probleem en daar hoef je zeker niet extra je best voor te doen.
pi_35145961
Vooraf zei Moniek dat ze helemaal niet bezig was met Gretha Smit, dat vind ik nogal egoistisch. Uiteindelijk scheelde het 1 plek, maar laten we eerlijk zijn, met Gretha Smit hadden we tenminste kans op een medaille. Kijk naar die race van gister. Wat een sof was Moniek! En dan zelf zeggen dat ze niet in vorm is: WAT DOE JE DAN OP DE OLYMPICS??? Zonde zonde zonde. Zonder haar hadden we niet tegen Duitsland geloot in de kwart finales en waren we hoogst waarschijnlijk gewoon door naar de halve finale. Nee, ik ben absoluut geen fan van Moniek, zonde van die startplek dat ze haar hebben meegenomen.
pi_35145987
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 11:11 schreef MiLalaa het volgende:
Ik hoorde dat ze vanochtend bij Edwin Evers 5 minuten lang de grond is ingeboord.
Dat is dan inderdaad wel heel sneu
Precies. Ze is bij voorbaat al geslachtofferd door die stomme kwalifcatieregeltjes.

Zo hoort er niet met topsporters om te worden gegaan.
pi_35146035
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 11:12 schreef mirannie het volgende:
Vooraf zei Moniek dat ze helemaal niet bezig was met Gretha Smit, dat vind ik nogal egoistisch. Uiteindelijk scheelde het 1 plek, maar laten we eerlijk zijn, met Gretha Smit hadden we tenminste kans op een medaille. Kijk naar die race van gister. Wat een sof was Moniek! En dan zelf zeggen dat ze niet in vorm is: WAT DOE JE DAN OP DE OLYMPICS??? Zonde zonde zonde. Zonder haar hadden we niet tegen Duitsland geloot in de kwart finales en waren we hoogst waarschijnlijk gewoon door naar de halve finale. Nee, ik ben absoluut geen fan van Moniek, zonde van die startplek dat ze haar hebben meegenomen.
En dat die keuzebonzen van de KNSB dat allemaal zo geregeld hebben is haar schuld?

Kleinsman kan er toch ook niks aan doen dat Gretha niet harder reed in december.

Zielig voor haar, maar ik zou me daar als ik Kleinsman was totaal niet schuldig om voelen.
pi_35146078
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 11:12 schreef mirannie het volgende:
En dan zelf zeggen dat ze niet in vorm is: WAT DOE JE DAN OP DE OLYMPICS???
Wat moet je dan, zeggen 'Ik ben niet in vorm', ik laat de Spelen maar schieten ondanks dat ik een startbewijs heb .
  donderdag 16 februari 2006 @ 11:18:32 #112
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_35146130
Gretha moest gewoon bij het OKT sneller rijden, en dat ze op dat moment niet sneller kon tja dat is dan haar probleem.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  donderdag 16 februari 2006 @ 11:18:49 #113
106690 MiLalaa
como una manana de verano
pi_35146137
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 11:15 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Zielig voor haar, maar ik zou me daar als ik Kleinsman was totaal niet schuldig om voelen.
echt niet? ik zou me wel degelijk enorm klote erdoor voelen. Schaatsen mag dan wel een individuele sport zijn, en sport op zich egoistisch, dat rotgevoel zou ik toch echt automatisch wel krijgen.
Be sure to wear some flowers in your hair
  donderdag 16 februari 2006 @ 11:23:39 #114
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_35146278
als ik niet in vorm was en ik had wel een startplek op de spelen..., dan was ik echt wel naar de spelen geweest.
pi_35146345

pi_35146476
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 11:18 schreef MiLalaa het volgende:

[..]

echt niet? ik zou me wel degelijk enorm klote erdoor voelen. Schaatsen mag dan wel een individuele sport zijn, en sport op zich egoistisch, dat rotgevoel zou ik toch echt automatisch wel krijgen.
Ja, ik zou het heus wel erg zielig vinden voor Gretha, maar ik zou mezelf niks verwijten.Ze hoeft zich toch nergens schuldig over te voelen.
pi_35146698
dat nederland er bij de ploegen uitligt komt absoluut niet door moniek alleen.

nederland heeft bij de vrouwen een te kleine hoeveelheid toppers voor deze afstand.
dat nederland tegen duitsland moest is gewoon pech. ook tegen china zou van deutekom t erg moeilijk hebben gehad.

moniek heeft zich de blaren op de duimen geduimd dat nederland zou winnen.

laten we t positief zien:
nu kunnen groenewold en wust zich sparen voor de andere afstanden, terwijl friesinger, klassen en pechstein nog s voluit moeten gaan.

misschien winnen RG en IW nog een medaille dankzij MK
  donderdag 16 februari 2006 @ 11:50:50 #118
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_35147001
De schlemiel van de spelen
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_35147304
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 11:50 schreef kingmob het volgende:
De schlemiel van de spelen
dat zeker niet
die prijs gaat al naar cees sufferdmans
pi_35147369
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 11:39 schreef dolle_hond het volgende:
dat nederland er bij de ploegen uitligt komt absoluut niet door moniek alleen.

nederland heeft bij de vrouwen een te kleine hoeveelheid toppers voor deze afstand.
dat nederland tegen duitsland moest is gewoon pech. ook tegen china zou van deutekom t erg moeilijk hebben gehad.

moniek heeft zich de blaren op de duimen geduimd dat nederland zou winnen.

laten we t positief zien:
nu kunnen groenewold en wust zich sparen voor de andere afstanden, terwijl friesinger, klassen en pechstein nog s voluit moeten gaan.

misschien winnen RG en IW nog een medaille dankzij MK
Dat laatste heb ik zeer goede hoop in
  donderdag 16 februari 2006 @ 12:19:03 #121
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_35147883
bovendien heeft NL met Moniek in de eerste ronde Duitsland verslagen, het is niet zo dat NL laatste werd en de Duitsers de 1e ronde wonnen, het was gewoon vette pech dat Duitsland de nr. 5 werd.
De Narcis van Gabon
  donderdag 16 februari 2006 @ 12:27:50 #122
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_35148177
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 12:19 schreef PogueMahone het volgende:
bovendien heeft NL met Moniek in de eerste ronde Duitsland verslagen,
Pardon? Menige seconde laten liggen!
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  donderdag 16 februari 2006 @ 12:29:22 #123
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_35148217
Zielig al die mensen die niets met sport hebben en haar ineens afvallen.

Moniek.
pi_35148510
* steunt Moniek.
I intend to live forever, or die trying.
pi_35149017
Ze ziet er ook zo zielig uit, volgens mij is het niet alleen vorm dat haar parten speelt. Soort van Bob de Jong syndroom.
  donderdag 16 februari 2006 @ 12:56:30 #126
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_35149077
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 12:54 schreef Ericr het volgende:
Ze ziet er ook zo zielig uit, volgens mij is het niet alleen vorm dat haar parten speelt. Soort van Bob de Jong syndroom.
dat valt ook nog wel mee hoor
  donderdag 16 februari 2006 @ 12:59:55 #127
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_35149175
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 12:27 schreef Mark het volgende:

[..]

Pardon? Menige seconde laten liggen!
Ik begrijp je niet

ik bedoel dat NL pech had dat de Duitse vrouwen niet echt hard gingen in de eerste ronde (dus niet de eerste ronde van de kf), en dat NL nog sneller was

1e ronde:

1 RUS - Russian Federation
ABRAMOVA Yekaterina
BARYSHEVA Varvara
VYSOKOVA Svetlana
3:03.19
2 NOR - Norway
BJELKEVIK Annette
BJELKEVIK Hedvig
HAUGLI Maren
3:06.34
3 CAN - Canada
GROVES Kristina
HUGHES Clara
REMPEL Shannon
3:06.45
4 NED - Netherlands
GROENEWOLD Renate
KLEINSMAN Moniek
SMIT Gretha
3:06.67
5 GER - Germany
ANSCHUETZ THOMS Daniela
OPITZ Lucille
VOELKER Sabine
3:07.07
6 USA - United States of America
CROWLEY Margaret
LAMB Maria
SANNES Amy
3:07.83
7 JPN - Japan
NEMOTO Nami
OTSU Hiromi
TABATA Maki
3:08.34
8 CHN - People's Republic of China
JI Jia
WANG Fei
ZHANG Xiaolei
3:18.24
De Narcis van Gabon
pi_35149604
Moniek heeft gewoon haar best gedaan, helaas was het gewoon net niet voldoende. Gewoon achter je laten en volgende keer beter.

gewoon denken aan de olypische gedachte meedoen is belanrijker dan winnen.

alhoewel winnen natuurlijlk leuker is
pi_35149707
Ik steun Moniek Kleinsman niet. Ze zal vast haar best hebben gedaan, en zo hard gereden hebben als ze kon. Maar als dat ronduit slecht is, onvoldoende, en het Nederland misschien medailles kost, mag je dat best zeggen. Daar moet ze dan maar tegen kunnen.
En je hoeft haar niet helemaal de grond in te boren, maar om haar te gaan steunen omdat ze zo zielig is, daar doe ik niet aan mee.
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_35149826
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 12:29 schreef pfaf het volgende:
Zielig al die mensen die niets met sport hebben en haar ineens afvallen.

Moniek.
Nou, ik ben op zich niet zo'n sport fan, maar schaatsfan toch absoluut!!! Maar leg mij dan eens uit waarom jullie vóór Moniek Kleinsmans zijn.
pi_35150087
ik ben niet voor of tegen moniek maar gister wass de kritiek op het onredelijke af daar kan ik niet tegen,.
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
pi_35150176
Dit team had op zijn best brons kunnen halen, ook al kan natuurlijke een Canadese of Duitse rijdster vallen. Misschien dat Groenewold of Wust nu, zoals eerder al aangehaald, frisser zijn voor de afstanden die ze nog moeten rijden. Friesinger moet zeker nog een keer volle bak, misschien nog wel 2 keer.
  donderdag 16 februari 2006 @ 13:42:15 #133
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_35150479
* steunt
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  donderdag 16 februari 2006 @ 13:44:58 #134
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_35150552
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 13:18 schreef _Nasus_ het volgende:
Ik steun Moniek Kleinsman niet. Ze zal vast haar best hebben gedaan, en zo hard gereden hebben als ze kon. Maar als dat ronduit slecht is, onvoldoende, en het Nederland misschien medailles kost, mag je dat best zeggen. Daar moet ze dan maar tegen kunnen.
En je hoeft haar niet helemaal de grond in te boren, maar om haar te gaan steunen omdat ze zo zielig is, daar doe ik niet aan mee.
Amen
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_35155398
Ondanks haar tegenvallende prestaties vind ik Moniek zeker leuk.
pi_35158483
Ze was zeker in het stadion bij de achtervolging de mannen aan het aanmoedigen

en dan precies zo'n knipoog naar Sven terwijl die naast een blokje moet stappen

[ Bericht 2% gewijzigd door At_Fundum op 16-02-2006 17:58:55 ]
Atje zeggen is adje doen!
pi_35158828
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 13:29 schreef maril het volgende:
ik ben niet voor of tegen moniek maar gister wass de kritiek op het onredelijke af daar kan ik niet tegen,.
Dat heb ik ook. Alle relativeringsvermogen is weg bij de meesten (imo).
  donderdag 16 februari 2006 @ 18:31:50 #138
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_35160504
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 13:18 schreef _Nasus_ het volgende:
Maar als dat ronduit slecht is, onvoldoende, en het Nederland misschien medailles kost, mag je dat best zeggen.
Pardon!?!?!?!

Heb je het nu over de achtervolging of de 3000?
  donderdag 16 februari 2006 @ 18:33:35 #139
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_35160566
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 13:22 schreef mirannie het volgende:

[..]

Nou, ik ben op zich niet zo'n sport fan, maar schaatsfan toch absoluut!!! Maar leg mij dan eens uit waarom jullie vóór Moniek Kleinsmans zijn.
Het gaat niet om voor of tegen zijn. Het is zielig en onwetend dat je iemand die níet rijdt verwijt dat 3 andere dames van 3 Duitsers verliest. Dan heb je echt geen verstand in je bolletje.
pi_35167367
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 18:33 schreef pfaf het volgende:

[..]

Het gaat niet om voor of tegen zijn. Het is zielig en onwetend dat je iemand die níet rijdt verwijt dat 3 andere dames van 3 Duitsers verliest. Dan heb je echt geen verstand in je bolletje.
Pardon, geen verstand?!? Als Moniek niet 100 meter achter lag op smit en groenewold, hadden ze anders geloot in de kwart finales. Slechter als Duitsland hadden ze het niet kunnen treffen. Zit ook tactiek in die achtervolging hoor!!
pi_35167990
Zij heeft haar best gedaan, en is blijkbaar niet helemaal in topvorm. Er is een persoon die een fout gemaakt heeft, en dat is Ab Krook.

Zo lang zij zich met volle overgave heeft ingezet (en daar ga ik wel van uit, want ik ken niemand die op de spelen niet zijn of haar best zou doen) valt haar niets te verwijten. Het is natuurlijk gewoon een feit dat Nederland door dit matige presteren een mogelijke medaille is misgelopen, MAAR het top trio heeft ook verloren en daarnaast had de trainer in de eerste ronde gewoon een 'betere' rijdster moeten selecteren.

Buitengewoon treurig dat zo'n meid / vrouw het moet ontgelden. Mijn steun heeft ze.
  donderdag 16 februari 2006 @ 21:37:10 #142
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_35168120
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 21:19 schreef mirannie het volgende:

[..]

Pardon, geen verstand?!? Als Moniek niet 100 meter achter lag op smit en groenewold, hadden ze anders geloot in de kwart finales. Slechter als Duitsland hadden ze het niet kunnen treffen. Zit ook tactiek in die achtervolging hoor!!
a) Als je een medaille wilt winnen, moet je van iedereen kunnen winnen.
b) Met Moniek was Nederland sneller dan Duitsland
c) Stel Nederland was sneller en 3e geworden, wie weet hadden de Duitsers wel ingehouden en 6e geworden, er zit taktiek in de achtervolging hoor!!

Sorry hoor, maar het argument van de loting raakt kant nog wal. Zoals gezegd, misschien wel een schaatsliefhebber, maar misschien moeten die nog even wennen aan een knock-out systeem. Iedere ronde staat op zich en Groenewold, Wüst en v Deutekom hebben gewoon verloren, daar kan Moniek niets aan doen De snelste heeft gewonnen
No pun intended natuurlijk.
pi_35168753
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 21:37 schreef pfaf het volgende:
Groenewold, Wüst en v Deutekom hebben gewoon verloren, daar kan Moniek niets aan doen De snelste heeft gewonnen
Zo maak je het wel heel erg simpel! Wat moeten al die kranten nu?
I intend to live forever, or die trying.
  donderdag 16 februari 2006 @ 21:56:39 #144
135281 Brahimov
They misunderestimated me
pi_35168890
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 21:33 schreef Mark-AjaxFan het volgende:
Zij heeft haar best gedaan, en is blijkbaar niet helemaal in topvorm. Er is een persoon die een fout gemaakt heeft, en dat is Ab Krook.

Zo lang zij zich met volle overgave heeft ingezet (en daar ga ik wel van uit, want ik ken niemand die op de spelen niet zijn of haar best zou doen) valt haar niets te verwijten. Het is natuurlijk gewoon een feit dat Nederland door dit matige presteren een mogelijke medaille is misgelopen, MAAR het top trio heeft ook verloren en daarnaast had de trainer in de eerste ronde gewoon een 'betere' rijdster moeten selecteren.

Buitengewoon treurig dat zo'n meid / vrouw het moet ontgelden. Mijn steun heeft ze.
Eens.
"Whenever I feel blue, I start breathing again"
  donderdag 16 februari 2006 @ 21:57:06 #145
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_35168906
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 21:52 schreef dwerg het volgende:

[..]

Zo maak je het wel heel erg simpel! Wat moeten al die kranten nu?
Eigenlijk is sport ook verbazingwekkend simpel. Waar maakt iedereen zoch toch druk over?
pi_35168942
over de achtervolging wel, die 17e plaats valt niet goed te praten
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  donderdag 16 februari 2006 @ 21:58:05 #147
135281 Brahimov
pi_35168947
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 17:41 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dat heb ik ook. Alle relativeringsvermogen is weg bij de meesten (imo).
Mee eens. Het lijkt ook erger te worden, met al die op-janken-uit-zijn interviews.
pi_35168987
het is maar sport, klopt
maar ze was gewoon niet goed en dat is een feit
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  donderdag 16 februari 2006 @ 22:03:23 #149
135281 Brahimov
pi_35169156
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 21:57 schreef komrad het volgende:
over de achtervolging wel, die 17e plaats valt niet goed te praten
Dat was voor haarzelf slecht. Ze was duidelijk te gespannen voor die rit, waardoor schaatsen veel te veel kracht kostte. Mag je haar verwijten, maar kan gebeuren.
Dat alles stond echter helemaal los van Gretha Smit. Die had bij de OKT harder moeten rijden om zich rechtstreeks voor de 5K te plaatsen. De interviewers die Kleinsman daarover een schuldcomplex probeerden aanpraten waren even fout als irritant. imho
  donderdag 16 februari 2006 @ 22:03:26 #150
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_35169159
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 21:59 schreef komrad het volgende:
het is maar sport, klopt
maar ze was gewoon niet goed en dat is een feit
Klopt. Hoewel ik van Moniek sowieso geen wonderen verwacht(te).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')