gewoon schijt aan greta hebben.quote:Over Moniek
Wie is Moniek Kleinsman? Wat heeft ze allemaal al gepresteerd? Je leest het hier op haar officiele website.
Biografie
Naam: Moniek Kleinsman
Geb datum: 03-11-1982
Ik kan mij niet voorstellen hoe het zou zijn om niet met schaatsen cq sport bezig te zijn. Al vanaf zeer jonge leeftijd was ik ’s winters wekelijks op de ijsbaan van Enschede. Iedere zondagmorgen gingen mijn ouders, broer en ik schaatsen in Enschede. Vele rondjes heb ik daar met veel plezier gemaakt. Toen ik 4 jaar oud was kreeg ik mijn eerste schaatsles op de binnenbaan. Het plezier werd alsmaar groter! Mijn broer ondervond vier jaar later het short-track en kort daarna volgde ik hem daar naar toe. Op 12 jarige leeftijd besloot ik alleen voor de langebaan te kiezen. En tot op heden heb ik daar geen spijt van gehad.
Afgelopen jaar was voor mij een superjaar. Het winnen van de nationale titel betekende voor mij een droom die uitkwam. Het kwam als een verassing voor mij, net als voor vele anderen.
Het rijden van de WK’s EK en World Cups smaakte naar meer. Wat een geweldige ervaringen heb ik afgelopen jaar op gedaan. Ik hoop dat het weer een super jaar wordt en dat mijn andere dromen werkelijkheid gaan worden.
Sinds september 2004 bewoonde ik een kamer in Hotel Holland Inn te Wolvega. De gastvrijdheid van de mensen hebben mij enorm gesteund gedurende het seizoen. Ik ben dan ook enorm blij dat ik hier kan blijven wonen en sinds maart van dit jaar bewoon ik een appartementje in het Hotel. Tevens is de ligging voor mij ideaal. De skeelerbaan in de achtertuin, het zwembad en de sportschool op 10 minuten fietsen en de ijshal op 10 minuten rijden!
Naast het schaatsen ben ik 4e jaars student HBO-verpleegkunde aan de Saxion Hogeschool te Enschede. Door de topsportregeling die het Saxion de sporters aanbied krijg ik de mogelijkheid de studie met het schaatsen te combineren. Daarnaast heb ik veel te danken aan de medewerking van de docenten op school en de begeleiding vanuit de stageadressen. De studie doorloop ik met veel plezier en is voor mij een goede afleiding naast het schaatsen. De studie is nu grotendeels ten einde. Mij rest nog een afstudeerstage van negen maanden. Dit kan ik echter niet combineren...beide wil ik goed doen. Ik zal een rustpauze voor mijn studie inlassen voor onbepaalde tijd.
Wanneer mijn planning m.b.t. het schaatsen het toelaat ben ik werkzaam in de zorg. Vanaf maart werk ik zo nu en in de Vijverhof te Steenwijk, of in de Lenna in Wolvega. Erg leuk om te doen! Nu mijn trainingen weer volop in gang zijn gezet zal het aantal uren werken heel erg laag zijn omdat de rust enorm belangrijk is. Wel heb ik in de laatste twee maanden veel ervaring op gedaan en dat zal altijd ten goede komen.
Nieuw jaar…nieuwe ploeg! Super spannend allemaal, maar ook veel vertrouwen. Ik ben blij dat DSB een nieuwe schaatsploeg heeft willen starten. Samen trainer Jan Wiebe Last, Jenita Hulzebosch, Mariska Huisman en Otto van de Pol vormen we een nieuw B-team. Mijn begeleiding van vorig jaar is ook dit jaar weer actief. Kinisist David Bombeke & Therapeut Theo Schmitz vormen voor mij mede met Jan Wiebe Last een hele belangrijke basis!
Ik heb zin in het zomer en het komende seizoen. Ik ga mijn best doen en hoop op een fantastisch jaar met mooie sportbelevenissen!
Groetjes Moniek
Nee, die reporter moet haar met rust laten.quote:Op maandag 13 februari 2006 20:14 schreef SCH het volgende:
De regels zijn ook niet verkeerd.
Monique heeft vrij goed gereden en kan helemaal niks verweten worden.
Die Gretha maakt zich een beetje postuum belachelijk. Ik zit er echt boos over te wezen.
Ach, ze kan geen nee zeggen?quote:Op maandag 13 februari 2006 20:15 schreef wdn het volgende:
[..]
Nee, die reporter moet haar met rust laten.
oO<quote:Op maandag 13 februari 2006 20:15 schreef dolle_hond het volgende:
ik zal s een leuke foto opzoeken
Vrij goed, als je 17de wordt op de 3K is dat niet meer dan matig.quote:Op maandag 13 februari 2006 20:14 schreef SCH het volgende:
Monique heeft vrij goed gereden en kan helemaal niks verweten worden.
Op het EK in Hamar vorige maand nog bijna 3,5 seconde sneller dan Rokita, kortom ze deed het expresquote:Op maandag 13 februari 2006 20:23 schreef Ericr het volgende:
[..]
Vrij goed, als je 17de wordt op de 3K is dat niet meer dan matig.
Waarom hard rijden als je toch geen kans op een medaille maaktquote:Op maandag 13 februari 2006 22:07 schreef okee6 het volgende:
[..]
Op het EK in Hamar vorige maand nog bijna 3,5 seconde sneller dan Rokita, kortom ze deed het expres
quote:Op maandag 13 februari 2006 20:09 schreef Bruce117 het volgende:
Ik pas even.
Dan deed ze wel heel goed alsof ze kapot zat na de race. Volgens mij was ze dusdanig gespannen dat elke meter twee keer zoveel kracht kostte als normaal. Ik werd zelf bijna zenuwachtig van die minutenerg lange close-up van haar voor de start. En zeeziek van dat gewiebel.quote:Op maandag 13 februari 2006 22:20 schreef PirE het volgende:
[..]
Waarom hard rijden als je toch geen kans op een medaille maakt. En nu lekker feesten in het Olympisch dorp
.
Helemaal mee eens. Ze heeft haar best gedaan, haar valt niks te verwijten.quote:Op maandag 13 februari 2006 20:22 schreef Brahimov het volgende:
Moniek Kleinsman rijdt voor zichzelf. Ze rijdt niet goed, maar dat is wat anders. Ze rijdt iig niet voor Smit. Hoe zielig ik het ook voor Gretha Smit vind dat ze nu toch niet mag rijden, met al haar blessureleed, ze had zelf de kans om zich rechtstreeks voor de 5K te plaatsen en dat deed ze niet. Jammer, maar dat is sport. Maar: de journalisten moeten eens ophouden met al die emoties uit te melken. We hebben het hier niet over de Dan Jansen story, hoor.
mocht je willen.quote:Op maandag 13 februari 2006 22:46 schreef dolle_hond het volgende:
ik ga binnenkort een avondje stappen met moniek
ergens in zo'n gat waar ene gretha woont
moet geen foute opmerking maken, moet geen foute opmerking maken, moet geen... gelukt!quote:Op maandag 13 februari 2006 22:46 schreef dolle_hond het volgende:
ik ga binnenkort een avondje stappen met moniek
ergens in zo'n gat waar ene gretha woont
achter de hand ja.quote:
Daar ben jij toch niet vies van, je vraagt er immer omquote:Op maandag 13 februari 2006 22:50 schreef SCH het volgende:
[..]
Je hoeft niet alle sexiuele details te vertellen schalkje.![]()
he?quote:Op maandag 13 februari 2006 22:52 schreef SCH het volgende:
Waarom zat jij niet in de bus gisteren?
*eens is*quote:Op maandag 13 februari 2006 20:22 schreef Brahimov het volgende:
Moniek Kleinsman rijdt voor zichzelf. Ze rijdt niet goed, maar dat is wat anders. Ze rijdt iig niet voor Smit. Hoe zielig ik het ook voor Gretha Smit vind dat ze nu toch niet mag rijden, met al haar blessureleed, ze had zelf de kans om zich rechtstreeks voor de 5K te plaatsen en dat deed ze niet. Jammer, maar dat is sport. Maar: de journalisten moeten eens ophouden met al die emoties uit te melken. We hebben het hier niet over de Dan Jansen story, hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |