quote:CONCERT AGENDA
DOORNROOSJE
Do 16 feb - Kashmir
Za 18 feb - Vitalic
Do 23 feb - Voicst + zZz
Ma 13 mrt - Kaizers Orchestra
Ma 20 mrt - John Cale
Do 30 mrt - Deerhoof + Merry Pierce
Zo 2 apr - Mystery Jets
Di 4 apr - Infadels
Di 25 apr - Magnapop
Wo 3 mei - Hackensaw Boys
Do 4 mei - Andrew Bird
Zo 21 mei - Tracy Bonham
Di 30 mei - Keith Caputo
EFFENAAR
Di 21 feb - Editors & Brakes
Di 28 feb - Hard-Fi
Do 2 mrt - Paulusma
Do 9 mrt - Levellers & Admiral Freebee
Zo 12 mrt - Kaizers Orchestra
Za 25 mrt - Danko Jones
Do 30 mrt - Nada Surf
Vr 31 mrt - Starsailor
Zo 2 apr - GEM
Ma 17 apr - Spinvis
Do 20 apr - Infadels
Za 2 apr - Radio Soulwax
Do 4 mei - Motorpsycho
Di 16 mei - Calexico + Iron & Wine
PARADISO
Di 14 feb - Kashmir
Do 16 feb - Zita Swoon
Za 18 feb - The Earlies
Za 4 mrt - Juliana Hatfield + The Chap + Caesar
Di 7 mrt - Kitty Contana
Ma 13 mrt - Bell Orchestre
Do 16 mrt - Monster Magnet
Zo 19 mrt - The Delays
Di 21 mrt - Henry Rollins (spoken word)
Vr 31 mrt - London Calling
Za 1 apr - London Calling
Do 20 apr - Radio Soulwax
Do 27 apr - The Flaming Lips
Wo 3 mei - Motorpsycho
Vr 5 mei - Andrew Bird
Za 6 mei - Andrew Bird
Ma 8 mei - Belle and Sebastian
Ma 15 mei - Jose Gonzalez
Do 18 mei - The Decemberists
Wo 24 mei - The Presidents of the USA
MELKWEG
Zo 19 feb - Clap Your Hand Say Yeah!
Do 23 feb - Hard-Fi
Ma 27 feb - Arctic Monkeys
Wo 8 mrt - Death Cab For Cutie
Vr 10 mrt - Admiral Freebee
Do 23 mrt - Danko Jones
Vr 31 mrt - Infadels
Vr 7 apr - Paulusma
Za 13 mei - Mudhoney
Di 23 mei - Yeah Yeah Yeahs
ROTOWN
Do 16 feb - Solo
Za 18 feb - The Duke Spirit
Zo 19 feb - Jens Lekman
Za 1 apr - Infadels
Zo 2 apr - The Kooks
VERA
Do 16 feb - zZz & Voicst
Wo 22 feb - Hard-Fi
Do 2 mrt - Liars
Do 9 mrt - At The Close Of Everyday
Do 16 mrt - Paulusma
Do 23 mrt - Spinvis
Wo 28 mrt - The Drive-By Truckers
Vr 31 mrt - The Kooks
Do 13 apr - Akron/Family
Za 15 apr - Gitbox!
Vr 21 apr - Infadels
Do 11 mei - Okkervil River
Zo 14 mei - Mudhoney
Do 1 jun - The Black Lips
TIVOLI OUDEGRACHT
Vr 17 feb - Vitalic
Di 21 feb - Big Star
Za 25 feb - The Magic Numbers
Di 7 mrt - The Levellers
Vr 24 mrt - Danko Jones
Wo 29 mrt - Nada Surf
Za 1 apr - Starsailor
Di 4 apr - Ane Brun
Wo 26 apr - Calexico + Iron & Wine
TIVOLI DE HELLING
Vr 27 jan - Tuxedomoon
Vr 3 feb - Voicst + zZz
Zo 12 feb - Gorki
Di 28 mrt - The Drive-By Truckers
Vr 26 mei - The Driplets
MEZZ
Vr 17 feb - Absynthe Minded + Meindert Talma
Do 23 mrt - Solo
Do 20 apr - Vive La Fête
Za 22 apr - The Driplets
NIGHTTOWN
Vr 17 feb - Zita Swoon
Vr 24 feb - Voicst
Vr 3 mrt - Hard-Fi
Zo 5 mrt - The Chap
Do 9 mrt - Bell Orchestre
Za 18 mrt - Urge Overkill
Vr 14 & Za 15 apr - Motel Mozaïque 2006
Di 2 mei - The Wedding Present
Vr 2 jun - El Pino & The Volunteers
013
Do 16 feb - Absynthe Minded
DO 4 mei - Hackensaw Boys
Zo 7 mei - Final Fantasy
Do 18 mei - GEM
Do 25 mei - Tracy Bonham
PAARD VAN TROJE
Za 25 feb - Smutfish
Do 2 mrt - The Chap
EKKO
Vr 17 feb - Jens Lekman
Zo 19 feb - We Are Scientists
Wo 1 mrt - The Liars
Do 2 mrt - A Brand
Do 9 mrt - Paulusma
Za 25 mrt - Solo
Ma 3 apr - Infadels
VLEERMUISHOLLEN
OCCII
De Nieuwe Anita
Amsterdam Underground Collective
Winston International
Ik mailde een vriend van mij dat we wel konden gaan maar ik me niet kon voorstellen dat ze de platen konden naspelen. Maar het zal toch wel bijzonder geweest zijn. Ach, ik was gister in de Nieuwe Anita en daar werden erg leuke plaatjes gedraaid.quote:
Eliott Smithquote:Op zondag 12 februari 2006 11:40 schreef methodmich het volgende:
Kill Rock Stars, wel een mooi label.
Die moet ik ook maar eens gaan regelen danquote:Op zondag 12 februari 2006 20:40 schreef Wepeel2 het volgende:
De nieuwe Flaming Lips staat ook al op het net. Veel verder dan "het is anders" kom ik nog niet. Free Radicals is wel een nummer dat meteen op z'n plek valt bij mij. Hoewel dat nummer ook best anders is.
Sowieso tof dat ze weer nieuwe dingen proberen.
Als geheel klinkt het album wat minder orkestraal en veel elektronischer.
Haven't Got A Clue, die ik nu hoor, is ook erg lekker. Met indie-hoestbui.![]()
Dat was Henk Hofstede van de Nits die Who by the Fire van koning Leonard Cohen coverde.quote:Op maandag 13 februari 2006 00:18 schreef JelleS het volgende:
Nu al weer gelektEerst vond ik het wel leuk altijd maar nu als reviewer gaat de magie er wel vanaf als iedereen het al gehoord heeft.
Iemand net de besprekers gezien. Ik had het gemist vanwege olympische spelen maar hoorde wel aan het eind een zeer mooi optreden. Maar wie waren dat?
sorry TVPquote:Op maandag 13 februari 2006 11:12 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
Dat was Henk Hofstede van de Nits die Who by the Fire van koning Leonard Cohen coverde.
Pfaf, kun jij 'm weer even in de OP knallen?quote:CONCERT AGENDA
DOORNROOSJE
Do 16 feb - Kashmir
Za 18 feb - Vitalic
Do 23 feb - Voicst + zZz
Ma 20 mrt - John Cale
Do 30 mrt - Deerhoof + Merry Pierce
Zo 2 apr - Mystery Jets
Di 4 apr - Infadels
Di 25 apr - Magnapop
Wo 3 mei - Hackensaw Boys
Do 4 mei - Andrew Bird
Zo 21 mei - Tracy Bonham
Di 30 mei - Keith Caputo
EFFENAAR
Di 21 feb - Editors & Brakes
Di 28 feb - Hard-Fi
Do 2 mrt - Paulusma
Do 9 mrt - Levellers & Admiral Freebee
Zo 12 mrt - Kaizers Orchestra
Za 25 mrt - Danko Jones
Do 30 mrt - Nada Surf
Vr 31 mrt - Starsailor
Zo 2 apr - GEM
Ma 17 apr - Spinvis
Do 20 apr - Infadels
Za 2 apr - Radio Soulwax
Do 4 mei - Motorpsycho
Di 16 mei - Calexico + Iron & Wine
PARADISO
Di 14 feb - Kashmir
Do 16 feb - Zita Swoon
Za 18 feb - The Earlies
Za 4 mrt - Juliana Hatfield + The Chap + Caesar
Di 7 mrt - Kitty Contana
Ma 13 mrt - Bell Orchestre
Do 16 mrt - Monster Magnet
Zo 19 mrt - The Delays
Di 21 mrt - Henry Rollins (spoken word)
Vr 31 mrt - London Calling
Za 1 apr - London Calling
Do 20 apr - Radio Soulwax
Do 27 apr - The Flaming Lips
Wo 3 mei - Motorpsycho
Vr 5 mei - Andrew Bird
Za 6 mei - Andrew Bird
Ma 8 mei - Belle and Sebastian
Ma 15 mei - Jose Gonzalez
Do 18 mei - The Decemberists
Wo 24 mei - The Presidents of the USA
MELKWEG
Zo 19 feb - Clap Your Hand Say Yeah!
Do 23 feb - Hard-Fi
Ma 27 feb - Arctic Monkeys
Wo 8 mrt - Death Cab For Cutie
Vr 10 mrt - Admiral Freebee
Do 23 mrt - Danko Jones
Vr 31 mrt - Infadels
Vr 7 apr - Paulusma
Za 13 mei - Mudhoney
Di 23 mei - Yeah Yeah Yeahs
ROTOWN
Do 16 feb - Solo
Za 18 feb - The Duke Spirit
Zo 19 feb - Jens Lekman
Za 1 apr - Infadels
Zo 2 apr - The Kooks
VERA
Do 16 feb - zZz & Voicst
Wo 22 feb - Hard-Fi
Do 2 mrt - Liars
Do 9 mrt - At The Close Of Everyday
Do 16 mrt - Paulusma
Do 23 mrt - Spinvis
Wo 28 mrt - The Drive-By Truckers
Vr 31 mrt - The Kooks
Do 13 apr - Akron/Family
Za 15 apr - Gitbox!
Vr 21 apr - Infadels
Do 11 mei - Okkervil River
Zo 14 mei - Mudhoney
Do 1 jun - The Black Lips
TIVOLI OUDEGRACHT
Vr 17 feb - Vitalic
Di 21 feb - Big Star
Za 25 feb - The Magic Numbers
Di 7 mrt - The Levellers
Vr 24 mrt - Danko Jones
Wo 29 mrt - Nada Surf
Za 1 apr - Starsailor
Di 4 apr - Ane Brun
Wo 26 apr - Calexico + Iron & Wine
TIVOLI DE HELLING
Vr 27 jan - Tuxedomoon
Vr 3 feb - Voicst + zZz
Zo 12 feb - Gorki
Di 28 mrt - The Drive-By Truckers
Vr 26 mei - The Driplets
MEZZ
Vr 17 feb - Absynthe Minded + Meindert Talma
Do 23 mrt - Solo
Do 20 apr - Vive La Fête
Za 22 apr - The Driplets
NIGHTTOWN
Vr 17 feb - Zita Swoon
Vr 24 feb - Voicst
Vr 3 mrt - Hard-Fi
Zo 5 mrt - The Chap
Do 9 mrt - Bell Orchestre
Za 18 mrt - Urge Overkill
Vr 14 & Za 15 apr - Motel Mozaïque 2006
Di 2 mei - The Wedding Present
Vr 2 jun - El Pino & The Volunteers
013
Do 16 feb - Absynthe Minded
DO 4 mei - Hackensaw Boys
Zo 7 mei - Final Fantasy
Do 18 mei - GEM
Do 25 mei - Tracy Bonham
PAARD VAN TROJE
Za 25 feb - Smutfish
Do 2 mrt - The Chap
EKKO
Vr 17 feb - Jens Lekman
Zo 19 feb - We Are Scientists
Wo 1 mrt - The Liars
Do 2 mrt - A Brand
Do 9 mrt - Paulusma
Za 25 mrt - Solo
Ma 3 apr - Infadels
VLEERMUISHOLLEN
OCCII
De Nieuwe Anita
Amsterdam Underground Collective
Winston International
Als Beatles fan lijkt het me wel grappig om daar heen te gaanquote:Op maandag 13 februari 2006 12:51 schreef MadScientist het volgende:
hm 27 april staat Beatallica in de melkweg, de Beatles/Metallica cross-over coverband
beetje guilty pleasure maar lijkt me wel wreed
"the thing that should not let it be"
op hun website kun je een hoop nummers gewoon downloaden, het klinkt ook echt bizar goed als Metallica, met die zanger die net als James Hetfield achter elke zin uithaalt met -eeeeaaahHH! en alles...
De eerste hit op google:quote:Op maandag 13 februari 2006 19:48 schreef MaJo het volgende:
[..]
Als Beatles fan lijkt het me wel grappig om daar heen te gaanWat is het adres van hun website? Kan het niet vinden via google
Al een verlanglijstje of wacht je op hete tips van bigshadow?quote:Op maandag 13 februari 2006 18:59 schreef methodmich het volgende:
Volgende week weer eens wat indie kopen, denk ik. Nooit verkeerd.
Mijn hete tips blijken altijd een koude kermis als ik de posts van Grobbel en Z terug leesquote:Op maandag 13 februari 2006 22:04 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
Al een verlanglijstje of wacht je op hete tips van bigshadow?
Aha, ik had het gespeld als BeatEllica, dat verklaart een hoopquote:Op maandag 13 februari 2006 22:04 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
De eerste hit op google:
http://www.beatallica.org/
Wie weet, heb zelf ook wel al een lijstje.quote:Op maandag 13 februari 2006 22:04 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
Al een verlanglijstje of wacht je op hete tips van bigshadow?
Een gedeelte van het artwork van de Zea single van dEUS. En dat is, zoals MM al zei, van de hand van Rudy Trouvéquote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:15 schreef Z het volgende:
Daisy, waar is jou avatar eigenlijk van?
was die site van hun niet down gehaald?quote:Op maandag 13 februari 2006 22:04 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
De eerste hit op google:
http://www.beatallica.org/
Jazeker! Maar bij gebrek aan americans topics..quote:Op vrijdag 17 februari 2006 15:33 schreef methodmich het volgende:
Da's meer Americana toch? Wel leuk!
Ik heb haar nog niet eens ontmoet (ze is Amerikaanse), dus daar kan ik nog weinig over zeggen. Al is het met het oog op zijn vele vliegtuigreisjes naar New York wel een dure keuze geweest.quote:
En je suggesties zijn wel goed, peaceman, zal er waarschijnlijk ook wel wat van gebruiken. Al wil ik hem ook wel wat verrassen met wat er opkomt, dus voel je vrij om ook de wat obscuurdere of oudere registers open te trekken.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 22:03 schreef Grobbel het volgende:
Okay, ik heb even jullie hulp nodig.
Een vriend van me gaat aanstaande maandag trouwen, en afgezien van alle afgezaagde standaard huwelijkscadeaus (en uiteraard de haast verplichte CD van The Wedding Present die al in cadeauverpakking klaar ligt) zat ik er verder nog aan te denken om er nog een leuke compilatie bij te doen met huwelijksgerelateerde tracks. Omdat hij echter is gezegend met een prima smaak waarmee hij perfect in de indie- en americanareeksen zou passen, heeft het weinig zin om hier echt een apart topic voor te starten (tenzij hier niet veel uitkomt), en zou ik jullie willen vragen of jullie wellicht wat tips qua liedjes die op zo'n compilatie zouden kunnen passen kunnen delen. Elke hulp die jullie me hierbij kunnen geven is in elk geval heel fijn.
Ik zal er eens over nadenkenquote:Op vrijdag 17 februari 2006 22:14 schreef Grobbel het volgende:
En je suggesties zijn wel goed, peaceman, zal er waarschijnlijk ook wel wat van gebruiken. Al wil ik hem ook wel wat verrassen met wat er opkomt, dus voel je vrij om ook de wat obscuurdere of klassiekere registers open te trekken.
meldtquote:Op zaterdag 18 februari 2006 13:34 schreef DaisyDuke het volgende:
Morgen naar Jens Lekman in Rotown. Nog meer mensen die gaan?
Bigshadow, jij wilde morgenochtend eventueel ook nog naar Velvet?quote:
Ik kom wel even gedag zeggen hoor! 11 uur is een prima tijd wat mij betreft!quote:Op zondag 19 februari 2006 15:12 schreef methodmich het volgende:
[..]
Bigshadow, jij wilde morgenochtend eventueel ook nog naar Velvet?
* methodmich heeft even geen auto, die heeft pech.
Maar ik ga wel, mits het niet enorm hard regent, op de fiets. Dan ben ik er ook wel rond elven denk ik.
quote:Nou, dat was me een middagje Bennekom. Ik reed rond één uur weg, niks aan de hand. Kwam ik in Bennekom aan en toen maakte mijn auto steeds een heel raar geluid als ik in een lage versnelling reed. Op gegeven moment kreeg ik hem ook bijna niet meer in zijn één geduwd. Heb uiteindelijk de Eikelhof gehaald en daar geparkeerd, maar was er niet echt gerust op. In de rust gingen JKFC en Edox samen met mij kijken, maar er was nog geen beweging in te krijgen. In zijn achteruit ging wel, maar dan kreeg je een bizar geluid te horen.
Vandaar dat ik pakweg een kwartier voor tijd de wegenwacht maar heb gebeld. Die zouden binnen het uur komen. Duurde uiteindelijk maar een half uurtje, maar er bleek weinig aan te doen. Heel technisch verhaal, waar ik ook niet alles van begreep, maar het kwam er volgens mij op neer dat er iets vast zat in één van de lagers in de versnellingsbak. Daardoor wilde de auto steeds in twee versnellingen komen. Ook de technische dienst wist niets te bedenken via de telefoon.
Had wel in zijn vijf gereden steeds en dat ging goed, maar het leek de monteur niet verstandig om weer terug te gaan. Mij ook niet, zeker niet nadat hij stelde dat er meer kapot zou kunnen gaan en dat de wielen dan ineens zouden kunnen blokkeren. Moet je niet aan denken als je met 120 op de snelweg rijdt. Gevolg is dat de wagen werd opgehaald en in Arnhem is gestald, morgenochtend wordt hij naar de garage in Dordrecht vervoerd en dan weet ik morgen vermoedelijk weer. Zal best wat gaan kosten, maar goed.
Ik had niet het ANWB-lidmaatschap waarmee ik recht had op vervangend vervoer. Dus zat ik wel een beetje met terugkomen. Had eventueel nog wat mensen kunnen bellen, maar toen we op de sleepwagen gingen wachten in de kantine zat de selectie van ASWH er nog. Michel Devilee, ook wel Mr. ASWH en mee als elftalbegeleider, begon een gesprek met me over de wedstrijdverslagen. Dus ik ook verteld van de wagen. Hij ging regelen bij trainer Jack van den Berg dat ik mee kon met de spelersbus. Die vond dat geen probleem.
Gevolg was dat ik met de spelersbus terug naar HIA ben gereden en dat was, ook in combinatie met de eenvoudige zege bij Bennekom, wel weer leuk. JKFC had even gewacht op de sleepwagen (zijn vriendin woont in Bennekom, dus hij was dit weekend daar) en belde me onderweg dat die keurig was geweest en de Lupo had ingeladen. Een heel avontuur dus, uiteindelijk.
CD's haal je natuurlijk op de fiets, bij voorkeur door de regen. En met zware tegenwind.quote:Op zondag 19 februari 2006 15:12 schreef methodmich het volgende:
* methodmich heeft even geen auto, die heeft pech.
Niet uitverkocht hoorquote:Op zondag 19 februari 2006 19:45 schreef BUG80 het volgende:
[..]
CD's haal je natuurlijk op de fiets, bij voorkeur door de regen. En met zware tegenwind.![]()
En kunnen de mensen die vanavond naar Jens gaan een verslagje maken? Zeg alsjeblieft dat het heel slecht was want ik ben het vergeten![]()
Klinkt leuk!quote:Op zondag 19 februari 2006 18:13 schreef MaJo het volgende:
Gisteravond naar de indie-avond in club 8 geweest, Club Rascal. Was echt superHeerlijk gedanst op Arctic Monkeys, Kaiser Chiefs, Franz Ferdinand, Maxïmo Park, White Stripes en zelfs de Beatles. Op 18 maart ben ik zeker weer van de partij
Ik had een kaartje (nou ja zo'n poppack)... maar ik ben naar We Are Scientists in de Ekko geweest, wat wederom erg tof was... maar een lastige keuze was het zeker...quote:Op maandag 20 februari 2006 02:16 schreef Tom_Tom- het volgende:
Nog mensen hier naar Clap Your Hands Say Yeah geweest, vanavond?
Ik vond het erg leuk. de zanger had wel iets meer contact met het publiek mogen maken, maar ja, dat was het enige minpunt van CYHSY. De muziek was tof, de zang was live niet vervelend (waar ik bang voor was) en het publiek had er ook zin in.
Het voorprogramma, Dr. Dog, vond ik meer dan verschrikkelijk. Het was gewoon alles nét niet. Nét geen vreselijke jaren '70 band, nét geen vreselijke ska-band, nét geen leuke carnavalsact. Het was gewoon huilen met de spreekwoordelijke pet op.
Ha, Jens is de bom, ik heb zeker je tips van harte genomen en beide albums aangeschaft. En de andere tip is de al genoemde Suburban kids with biblical namesquote:Op maandag 20 februari 2006 16:08 schreef methodmich het volgende:
Nou, deze keer wel gelukt om bigshadow te spreken!
Even wat tips uitgewisseld. Hij tipte mij vooral Jens Lekman, de nog uit te komen plaat.
Zelf gekocht: nieuwe Maxon Blewitt, nieuwe Ray Davies, Department Of Eagles en Of Montreal. Single van Solo gratis gekregen.
Vond je mijn tips na het luisteren nog wat bigshadow?
En die tips waren?quote:Op maandag 20 februari 2006 16:08 schreef methodmich het volgende:
Vond je mijn tips na het luisteren nog wat bigshadow?
Euh, we gaan terug in de geschiedenis met Love - Forever changes en iets minder ver terug met Stephen Fretwell - Magpie. Van beide wel gecharmeerd, Love kende ik niet van muziek, alleen van het hoesje. Erg leuk album, ondanks dat het gedateerd klinkt zit het allemaal zeer goed in elkaar. Stephen is een vrij klassieke singer song writer, mooi album met een paar prachtige nummers zo op het eerste gehoor!quote:
Yep, weer een paar toffe tracks, maar die vocalen blijven me over een volle plaat irriteren.quote:Op maandag 20 februari 2006 19:47 schreef Z het volgende:
Over hip gesproken, iemand al een oordeel over The Knife - Silent Shout?
Moet 'm nog horen, maar ik verwacht er toch wel het een en ander van. Pitchfork was ook behoorlijk positief.quote:Op maandag 20 februari 2006 19:47 schreef Z het volgende:
Over hip gesproken, iemand al een oordeel over The Knife - Silent Shout?
Ja, ik was wel happy, maar toch heb ik het gevoel dat er meer in had gezeten. En skip die eerste act (was ie dat nu ook zelf??) en laat jens een tijdje langer spelen. Richard swift (bob ross) en de bassist van de magic numbers vond ik ook niet slecht, liedjes kwamen prima over. Hoe vond jij het?quote:Op maandag 20 februari 2006 17:51 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
Hoe vond je het?
En welke Of Montreal, MM?
Welkom.quote:Op maandag 20 februari 2006 20:24 schreef sxesven. het volgende:
[..]
Moet 'm nog horen, maar ik verwacht er toch wel het een en ander van. Pitchfork was ook behoorlijk positief.
Tevens nieuw hier, dus goedendag iedereen.Noob member, doch long-time lurker als het op deze thread aankomt.
Nu je het zegt jaquote:Op dinsdag 21 februari 2006 01:21 schreef bigshadow het volgende:
Richard swift (bob ross)
Zonder die zang is er niets bijzonders aan. Je moet er van houden, dat wel.quote:Op maandag 20 februari 2006 19:49 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
Yep, weer een paar toffe tracks, maar die vocalen blijven me over een volle plaat irriteren.
Goed Dries!quote:Op maandag 20 februari 2006 19:42 schreef -Dries- het volgende:
Ok methodmich, ik vind the Weakerthans tres hipIk ben atm aan het luisteren naar left and leaving.
quote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:36 schreef methodmich het volgende:
Grobbel, is de compilatie nog klaar gekomen?
Ja,quote:Op maandag 20 februari 2006 02:16 schreef Tom_Tom- het volgende:
Nog mensen hier naar Clap Your Hands Say Yeah geweest, vanavond?
Ik vond het erg leuk. de zanger had wel iets meer contact met het publiek mogen maken, maar ja, dat was het enige minpunt van CYHSY. De muziek was tof, de zang was live niet vervelend (waar ik bang voor was) en het publiek had er ook zin in.
Het voorprogramma, Dr. Dog, vond ik meer dan verschrikkelijk. Het was gewoon alles nét niet. Nét geen vreselijke jaren '70 band, nét geen vreselijke ska-band, nét geen leuke carnavalsact. Het was gewoon huilen met de spreekwoordelijke pet op.
't Is dat Nijmegen voor mij net zo uit de route ligt, anders was ik absoluut vaker naar Doornroosje gegaan - goeie programmering, Deerhoof wil ik eigenlijk wel erg graag zien.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 14:24 schreef Grobbel het volgende:
Doornroosje heeft de laatste tijd meer leuke dingen, breekt gelukkig de trend een beetje dat je voor alle interessante bandjes naar Amsterdam moet uitwijken.Wil op zondag 2 april ook naar de Mystery Jets, maar dat is net zo'n dag dat mijn vaste medeconcertgangers niet kunnen, om over Deerhoof op 30 maart nog maar te zwijgen - niet echt de makkelijkste band om te verkopen aan je vrienden.
Ik zie nog wel of ik dan maar in mijn eentje ga, al ben ik daar zelf niet zo'n voorstander van.
Bill Wells heb ik gemist, maar Jens was aardig op dreef moet ik zeggen. Ik moest helaas weer op tijd weg, maar een vriend van me vertelde dat Jens later op de avond nog een keer het podium op is geklommen op voor een handvol mensen nog een aantal nummertjes te spelen.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 01:21 schreef bigshadow het volgende:
[..]
Ja, ik was wel happy, maar toch heb ik het gevoel dat er meer in had gezeten. En skip die eerste act (was ie dat nu ook zelf??) en laat jens een tijdje langer spelen. Richard swift (bob ross) en de bassist van de magic numbers vond ik ook niet slecht, liedjes kwamen prima over. Hoe vond jij het?
Leuk Z! Zeker een flink aantal maanden geleden dat ik die tip gaf. Ik had 'm in ieder geval een stuk sneller.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 19:23 schreef Z het volgende:
Lang geleden gaf iemand de tip om je in te schrijven op de 'Absolutely Kosher' mailinglist, want dan kreeg je een CD-tje, dat CD-tje heb ik nu (pas) binnen. Moest er heel hard overna denken waarom ik die ook alweer kreeg ...
Ik ben helaas te laatquote:Op vrijdag 17 februari 2006 22:03 schreef Grobbel het volgende:
Okay, ik heb even jullie hulp nodig.
Een vriend van me gaat aanstaande maandag trouwen, en afgezien van alle afgezaagde standaard huwelijkscadeaus (en uiteraard de haast verplichte CD van The Wedding Present die al in cadeauverpakking klaar ligt) zat ik er verder nog aan te denken om er nog een leuke compilatie bij te doen met huwelijksgerelateerde tracks. Omdat hij echter is gezegend met een prima smaak waarmee hij perfect in de indie- en americanareeksen zou passen, heeft het weinig zin om hier echt een apart topic voor te starten (tenzij hier niet veel uitkomt), en zou ik jullie willen vragen of jullie wellicht wat tips qua liedjes die op zo'n compilatie zouden kunnen passen kunnen delen. Elke hulp die jullie me hierbij kunnen geven is in elk geval heel fijn.
Nee, sinds mijn moeder die plaat vorig jaar élke dag opzette ben ik hun muziek zo ontzettend beu gewordenquote:Op dinsdag 21 februari 2006 22:21 schreef peaceman het volgende:
Gaat er nog iemand naar The Magic Numbers zaterdag?
quote:Op dinsdag 21 februari 2006 23:01 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Nee, sinds mijn moeder die plaat vorig jaar élke dag opzette ben ik hun muziek zo ontzettend beu geworden
quote:Op dinsdag 21 februari 2006 22:21 schreef peaceman het volgende:
Gaat er nog iemand naar The Magic Numbers zaterdag?
ah toch nog iemand... ik dacht ook al... iemand moet toch wel gaan, aangezien het uitverkocht is...quote:
Deze is meer rock geöriënteerd. Beetje VU, Millionaire, Soulwax.quote:Op woensdag 22 februari 2006 16:08 schreef pfaf het volgende:
Oe, toch top 10 2004 de vorige. Ik ben benieuwd!
http://www.stereogum.com/archives/002346.htmlquote:New Fiery Furnaces- "Teach Me Sweetheart" Off Bitter Tea
http://www.team-love.com/bands/jenny/releases.phpquote:Download the Jenny Lewis & The Watson Twins album
I may have posted this before, but just in case not...Team Love has eleven of the twelve tracks on the new Jenny Lewis album available for free & legal download.
Dat kan ik vergeten aangezien ik de komende vier dagen in Liverpool zitquote:Op donderdag 23 februari 2006 14:54 schreef Tom_Tom- het volgende:
En nu maar duimen dat ik zaterdag kaartjes voor de Arctic Monkeys weet te bemachtigen
Je kunt best thuisblijven, op CD is het veel beter te pruimen, de zanger is walgelijk slecht. Van het niveau: die komt niet door de voorronde van Idols heen.quote:Op donderdag 23 februari 2006 13:57 schreef Evertje het volgende:
Bah bah. Zou komende dinsdag eiegenlijk met een vriend naar Hard-Fi gaan. Maar hij heeft afgezegd. Hopelijk kan ik nog iemand anders vinden, anders ben ik toch genoodzaakt alleen te gaan
Nou zegt dat laatste natuurlijk weinig, Bob Dylan of Tom Waits zouden ook die eerste ronde niet overleven.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 11:16 schreef Tom_Tom- het volgende:
[..]
Je kunt best thuisblijven, op CD is het veel beter te pruimen, de zanger is walgelijk slecht. Van het niveau: die komt niet door de voorronde van Idols heen.
join the clubquote:Op maandag 20 februari 2006 19:42 schreef -Dries- het volgende:
Ok methodmich, ik vind the Weakerthans tres hipIk ben atm aan het luisteren naar left and leaving.
leuk plaatje, vooral het begin. daarna wordt het minder pakkend, imo.quote:Op maandag 20 februari 2006 17:56 schreef methodmich het volgende:
The Sunlandic Twins DD.
Ik hap graag, dus bij deze.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 11:24 schreef Grobbel het volgende:
Nou zegt dat laatste natuurlijk weinig, Bob Dylan of Tom Waits zouden ook die eerste ronde niet overleven.
Om nog maar even een sneer te geven naar het waardeloze oogkleppenconcept van Idols.
Is er uberhaupt één Idols-ster geweest die na het voorspelbare eerste chartsucces de hel van naamloze braderieschnabbels heeft kunnen voorkomen ten gunste van daadwerkelijk lange termijnssucces?
Nee, ik vind solo erg saai, dus een interesse. Daarnaast zit ik nu op de Uni te werken aan mijn afstudeerdinges, ja dinges, ik weet nog niet waar het heen gaatquote:Op vrijdag 24 februari 2006 11:37 schreef methodmich het volgende:
Bigshadow, nog naar Solo vanmiddag?
* methodmich gaat wel even kijken, ook al vind ik het niks. Wellicht heeft PP één van mijn bestellingen binnen.
BUG80 is er vermoedelijk ook.
Het was inderdaad niet zo best. Gelukkig nog wel even de polonaise op het balkon kunnen doen. En dat was het tofste van het concert, ken je nagaan!quote:Op vrijdag 24 februari 2006 11:49 schreef Tom_Tom- het volgende:
[..]
En weer over Hard-Fi. Ze deden een cover van Seven Nation Army. Dat was ook héél erg.
Jamai doet het aardig in de theaters en ook Maud probeert het daar nu. Maar een echt popidool heeft het niet opgeleverd. Ik denk dat je dan toch een breder publiek nodig hebt. De enige mensen die de 'sterren' van Idols echt serieus nemen dat zijn de tieners en dat is niet echt een trouw fanpubliek.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 11:24 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Nou zegt dat laatste natuurlijk weinig, Bob Dylan of Tom Waits zouden ook die eerste ronde niet overleven.
Om nog maar even een sneer te geven naar het waardeloze oogkleppenconcept van Idols.
Is er uberhaupt één Idols-ster geweest die na het voorspelbare eerste chartsucces de hel van naamloze braderieschnabbels heeft kunnen voorkomen ten gunste van daadwerkelijk lange termijnssucces?
Okee. Zelf wel geweest.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 13:12 schreef bigshadow het volgende:
[..]
Nee, ik vind solo erg saai, dus een interesse. Daarnaast zit ik nu op de Uni te werken aan mijn afstudeerdinges, ja dinges, ik weet nog niet waar het heen gaat
Ja dat doe je goedquote:Op vrijdag 24 februari 2006 19:21 schreef methodmich het volgende:
Heb PP nog geholpen met verkopen. BUG80 aan Cago van Dead Man Ray.
Wees niet bang, ben er blij mee.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 19:25 schreef methodmich het volgende:
Absoluut. Vooral het eerste nummer is fenomenaal!
Maar vanwaar de huilsmilie? 4 euro valt wel mee toch. Ik bedoel, ik had je ook The Capitol Albums van The Beatles kunnen aansmeren voor 59,95.
Bron: kindamuzikquote:Parish houdt ook van de Belgische muziek: “De muziekscene is er zo gezond en onafhankelijk. Er leeft hier zoveel. Volgens mij ligt dEUS daarbij aan de basis. Die band heeft duidelijk een pioniersrol gespeeld. Ik zou heel graag eens met die band samenwerken. Schrijf dat maar op! (lacht)”
nou, het was niet al te best (degene met wie ik bij het concert was, had pas na een tijdje door welk liedje het wasquote:Op vrijdag 24 februari 2006 11:49 schreef Tom_Tom- het volgende:
[..]
En weer over Hard-Fi. Ze deden een cover van Seven Nation Army. Dat was ook héél erg.
Absoluut. En Daan en Trouvé zijn helden natuurlijk.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:30 schreef BUG80 het volgende:
Uitstekende productie van Steve Albini ook, trouwens. Heel goed.
Ow geen idee, maar ik zou de titels ook zo niet weten. Heb een album geluisterd. die uit 2004 geloof ik.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 12:10 schreef methodmich het volgende:
Dat is zonde. Heb je wel de juiste songs geluisterd?
Jaloersquote:Op zondag 26 februari 2006 11:54 schreef peaceman het volgende:
Magic Numbers was een geslaagd feestje!
Het voorprogramma was dubieus (er waren er 2 en de 1e hebben wij gemist). De dame die wij haar best zagen doen, waarvan ik de naam vergeten ben, deed een poging tot zingen en gitaar spelen. Haar stem is te soft voor de reletief stevige gitaarrifs die ze als begeleiding erbij had. Mijn visie bij haar was de volgende: Maak een keuze! Of een stevige gitaar met een bijbehorende stem ala Juliette Lewis of een acoustische gitaar bij de stem zoals ze die nu had. Jammer was het wel en ik heb ook niet zoals sommige zielige andere personen geroepen dat ze weg moest gaam. Immers: een voorprogramma spelen is ondankbaar werk.quote:
Welkom in het indietopic! Als je van indiemuziek houdt een absolute vereiste om te lezen en te postenquote:Op zondag 26 februari 2006 22:14 schreef AudreyHepburn het volgende:
Ik ga me hier maareens melden. Alle bandjes waar ik het al weken met vrienden over heb zie ik hier op 1 pagina voorbij komen, dus dit lijkt me wel een goeie plek om ook eens wat te zeggen.
Allereerst: Ik heb kaartjes voor de Arctic Monkeys weten te kopen zaterdag..
Ten tweede: ik ga naar Morrissey.
Ten derde: Dit nummer is echt fantastisch. En de video ook.
Hoi..
Liars. Geen verkeerde plaat trouwens, Drum's Not Dead.quote:Op maandag 27 februari 2006 09:26 schreef Z het volgende:
1 maart staat Liars in de Ekkoo overigens. Stond ook al in de concertagenda.
Is het overigens Liars of The Liars?
Kijk hier en oordeel zelf!quote:Op maandag 27 februari 2006 11:46 schreef pfaf het volgende:
Vinden we de Infadels trouwens leuk? Ik best wel.
Niet als je voor de definitie gaat van indie als een band getekend door een independent label...quote:Op maandag 27 februari 2006 11:40 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Vandaag naar de Arctic Monkeys gaan is veel Indiër![]()
Nee, maar er naartoe gaan is wel Indie..quote:Op maandag 27 februari 2006 11:42 schreef Z het volgende:
Er is weinig indie aan de AM alleen, als je het mij vraagt.
Degene die ooit besloot dat het wel okay was om voormalige indiebandjes die tekenden bij een major label toch onder de indienoemer te blijven scharen, denk ik. Daardoor verloor het haar vastomlijnde definitie, en was het hek van de dam met het oog op later misbruik.quote:Op maandag 27 februari 2006 11:59 schreef DaisyDuke het volgende:
Is Indie niet gewoon dood?
En zo ja, wie is de dader?
Dus zodra je platen verkopen ben je Indie af? Bovendien zitten ze bij Domino..quote:Op maandag 27 februari 2006 11:57 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Niet als je voor de definitie gaat van indie als een band getekend door een independent label...
Ik heb al in een eerder topic aangegeven dat "indie" allang voor een veel bredere stroming gebruikt wordt dan enkel ongetekende bandjes, maar als je me vraagt wat "Indiër" is, een concert van een band die met elke nieuwe plaat hun a-melodieuze geluid rigoreus blijft veranderen (maar daardoor veel moeite heeft een vaste fanbasis op te bouwen, en het moet doen zonder een grootse verkoopcampagne en nog grootsere contracten) of een concert van een band wiens debuutalbum in de eerste weken miljoenen exemplaren verkoopt wereldwijd, dan ga ik toch ook echt voor Liars.
Mooie manier om mijn woorden te verdraaien, maar nee. Jij was degene die begon met gradaties van indie-heid, niet waar? En dan ga ik toch voor de band die het moet doen zonder belachelijk breed uitgemeten en prijzige promotie en hype, als je het niet erg vindt. Met de hoeveelheid aandacht en promotiebedragen die er aan de AM besteed zijn, had je ook vele andere bandjes naar een vergelijkbare heldendom kunnen hypen. AM waren klaarblijkelijk precies de juiste band op de juiste plaats, maar muzikaal zijn ze ook weer niet zo spectaculair.quote:Op maandag 27 februari 2006 12:06 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
[..]
Dus zodra je platen verkopen ben je Indie af?
Ja, of de goede-smaak-politie verzoeken dit topic voortaan iets beter in de gaten te houden.quote:Op maandag 27 februari 2006 12:17 schreef Z het volgende:
Dat is natuurlijk een beetje overdreven, maar indie is wel commercieel geworden. Misschien moeten we een nieuwe term verzinnen en een nieuw topic openen. Neuzelbandjes #1 oid.
Airplay. Alles wat op MTV gedraaid wordt, wordt tegenwoordig een lievelingetje van het publiek. Een beetje een hap-slik-weg cultuur, gewoon nemen wat er wordt aangeboden en niet verder kijken dan de neus lang is. Verklaart ook de anders onverklaarbare plotse populariteit een tijdje terug van een rits middelmatige vocal jazz artiesten - en dus ook van de gitaarbandjes nu.quote:Op maandag 27 februari 2006 12:28 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Ohja, daar heb je helemaal gelijk in. Ik snap ook niet waarom AM nou ineens zo doorbreekt bij het grote publiek, en bands die identieke muziek maken, en kwalitatief gelijkwaardig zijn dat niet lukken.
Arctic Monkeys zijn groot geworden via het internet en het verspreiden van demo's. Toen hadden ze al behoorlijk wat fans. De pers kwam pas later.quote:Op maandag 27 februari 2006 14:58 schreef sxesven. het volgende:
[..]
Airplay. Alles wat op MTV gedraaid wordt, wordt tegenwoordig een lievelingetje van het publiek. Een beetje een hap-slik-weg cultuur, gewoon nemen wat er wordt aangeboden en niet verder kijken dan de neus lang is. Verklaart ook de anders onverklaarbare plotse populariteit een tijdje terug van een rits middelmatige vocal jazz artiesten - en dus ook van de gitaarbandjes nu.
Die heb ik de laatste paar dagen veel gedraaid, best apart enzo maar echt geniaal vind ik het tot dusver nog niet.quote:Op maandag 27 februari 2006 09:32 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
Liars. Geen verkeerde plaat trouwens, Drum's Not Dead.
Infadels zijn leuk! Ga er heen op de 31ste in de Melkweg.quote:Op maandag 27 februari 2006 11:46 schreef pfaf het volgende:
Vinden we de Infadels trouwens leuk? Ik best wel.
hoe heb je dat nu dan voor elkaar gekregen? dat je vnaaf ook naar Am gaatquote:Op maandag 27 februari 2006 15:42 schreef MaJo het volgende:
[..]
Infadels zijn leuk! Ga er heen op de 31ste in de Melkweg.
En Arctic Monkeys zijn ookGa er vanavond heen (love my job!) en ook in Paradiso
![]()
Infadels!quote:Op maandag 27 februari 2006 15:42 schreef MaJo het volgende:
Infadels zijn leuk! Ga er heen op de 31ste in de Melkweg.
quote:Op maandag 27 februari 2006 16:09 schreef Lieke_K het volgende:
[..]
Infadels!
31e valt midden in m'n tentamenweek... Dus geen Infadels en geen London Calling voor mij... (tegelijk wordt sowieso moeilijk...)
Ja, productief is die ouwe neuzelaar zeker. Solo, Half Japanese en een dozijn aan samenwerkingsplaten met o.a. Daniel Johnston, Teenage Fanclub, The Pastels en Phono-Comb. Ik ken zelf ook lang niet alles hoor! De platen met Johnston zijn vooral erg grillig, vooral It's Spooky is daar een goed voorbeeld van. Typisch zo'n plaat vol, op het eerste gehoor, irritant neurotisch geneuzel, dat je ze echter vanwege dat ene pareltje op de plaat direct vergeeft. Zeker de moeite waard om eens te checken. De plaat die hij met Teenage Fanclub opnam, neigt qua sound naar Velvet Underground en is wellicht een van z'n meest toegankelijke platen. Het album met Phono-Comb is surfmuziek op z'n Jad Fair's, dus denk aan vrij bizarre nasale teksten over een onsamenhangende mix van soundscapes.quote:Op maandag 27 februari 2006 16:45 schreef Z het volgende:
Daisy, ik herkende Jed Fair uit de Daniel Johnston film. Kan jij ook wat van hem of van Half Japanese aanraden? Hij is nogal productief ... Er is ook wat nieuws zag ik op de amg.
Nee, deze week nog wel even doen!quote:Op maandag 27 februari 2006 19:01 schreef methodmich het volgende:
DD, heb jij de nieuwe Maxon Blewitt al gehoord? Erg fijne plaat hoor!
Heb dat vorige album, Your Blues wel. Is wel aardig. Snel deze maar 's zien te bemachtigen dan..quote:Op dinsdag 28 februari 2006 09:37 schreef Z het volgende:
Destroyer - Destroyer's Rubies is ook een leuke plaat. Vooral mensen die bijvoorbeeld de Decemberists en de Mountain Goats leuk vinden, vinden deze plaat ook leuk denk ik.
Gooeehooeed.quote:Op maandag 27 februari 2006 13:56 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
en de nieuwe Built to Spill op stapel staat,
Als journalistquote:Op maandag 27 februari 2006 16:06 schreef lienelien het volgende:
[..]
hoe heb je dat nu dan voor elkaar gekregen? dat je vnaaf ook naar Am gaat![]()
Heb 'm nu een paar keer geluisterd en het kan mij nog niet echt pakken, vooral het laatste gedeelte van de plaat vind ik vrij zwak. Vind 'm wat richtingloos, aardige schetsen maken nog geen mooie tekening. Bovendien is de productie wel heel erg voorzichtig en hadden wat mij betreft wel iets meer registers open getrokken mogen worden. Eriksson is wel beter gaan zingen, dat wel....quote:Op maandag 27 februari 2006 19:01 schreef methodmich het volgende:
DD, heb jij de nieuwe Maxon Blewitt al gehoord? Erg fijne plaat hoor!
Zonde, ik vind het einde ook niet verkeerd. Die laatste track, daar had Moondog Jr zich niet voor hoeven schamen bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 1 maart 2006 12:47 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
Heb 'm nu een paar keer geluisterd en het kan mij nog niet echt pakken, vooral het laatste gedeelte van de plaat vind ik vrij zwak. Vind 'm wat richtingloos, aardige schetsen maken nog geen mooie tekening. Bovendien is de productie wel heel erg voorzichtig en hadden wat mij betreft wel iets meer registers open getrokken mogen worden. Eriksson is wel beter gaan zingen, dat wel....
Yes yes yesquote:Op dinsdag 28 februari 2006 09:37 schreef Z het volgende:
Destroyer - Destroyer's Rubies is ook een leuke plaat. Vooral mensen die bijvoorbeeld de Decemberists en de Mountain Goats leuk vinden, vinden deze plaat ook leuk denk ik.
Pas du probleemquote:Op donderdag 2 maart 2006 12:06 schreef pfaf het volgende:
Oe, bedankt -Dries- een door mij compleet gemiste tip.
quote:Op donderdag 2 maart 2006 15:04 schreef Z het volgende:
Zeker niet, hooguit naar een ander topic verbannen
Ik vind je nog steeds lauwer dan Frans Bauer
Klinkt gelijk goed bij de eerste luisterbeurtquote:
Er is ook bakken met indie Hip Hop!quote:Op donderdag 2 maart 2006 15:10 schreef bigshadow het volgende:
[..]
![]()
indie-afvallige!!! zo gaan we hard door de discipelen heen
Dat is waar, ik luister wel vaker naar dat genre, een zeer interessant en fijn genre als je het mij vraagt.quote:
Ja, ik zit echt te genieten, grote klasse het album. Nu meteen pete philly erachter aan, ik heb een goede dagquote:Op donderdag 2 maart 2006 15:28 schreef DaisyDuke het volgende:
Zo is 't maar net, Biggie!
En die nieuwe Opgezwolle is nu al een van de sterkste releases van 2006. Point taken.
Indeed!quote:Op donderdag 2 maart 2006 15:10 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
[..]
Klinkt gelijk goed bij de eerste luisterbeurt![]()
Brrr. Pete Philly is hiphop voor blanke mensen die 5 jaar geleden naar lounge luisterden, imho. Ik heb het er niet zo op.quote:Op donderdag 2 maart 2006 15:34 schreef bigshadow het volgende:
[..]
Ja, ik zit echt te genieten, grote klasse het album. Nu meteen pete philly erachter aan, ik heb een goede dag![]()
Op Pete Philly, hiphop, lounge of blanke mensen?quote:Op donderdag 2 maart 2006 17:49 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Brrr. Pete Philly is hiphop voor blanke mensen die 5 jaar geleden naar lounge luisterden, imho. Ik heb het er niet zo op..
quote:Op donderdag 2 maart 2006 18:02 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
Op Pete Philly, hiphop, lounge of blanke mensen?
Gelekt ja. Zag 'm begin vorige maand al rondslingeren. De officiele release is 18 april.quote:Op donderdag 2 maart 2006 18:06 schreef peaceman het volgende:
[..]
![]()
Die nieuwe plaat van Dresden Dolls is volgens mij al gelekt DD..... Of is ie al officieel uit?
Nee, nog niet. De vorige plaat greep me bij de eerste luisterbeurt direct naar de strot, maar liet me vervolgens ook snel weer keihard vallen. Daarom loop ik persoonlijk niet meer zo warm voor een nieuwe Dresden Dolls.quote:Op donderdag 2 maart 2006 18:12 schreef peaceman het volgende:
heb je m ook al geluisterd?
Eerst maar eens binnen halen, maar ben wel erg benieuwd, die vorige had ik wel een beetje hetzelfde mee als jij. Eerst veel draaien en vervolgens eigenlijk zelden tot niet... Alhoewel het toch een goede plaat blijft. En coin-operated boy is een nummer wat ik dolgraag een keer live vertolkt wil zien. Daarom was het ook zo balen dat ze niet op LL kwamen..quote:Op donderdag 2 maart 2006 18:18 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
Nee, nog niet. De vorige plaat greep me bij de eerste luisterbeurt direct naar de strot, maar liet me vervolgens ook snel weer keihard vallen. Daarom loop ik persoonlijk niet meer zo warm voor een nieuwe Dresden Dolls.
Maar hey, ik wil natuurlijk wel een gefundeerde mening kunnen spuien, dus ik zal 'm deze week nog gaan luisteren!
Jij wel al een mening klaar?
Erg leuk. Speelt toevallig nu. De recensie verwacht ik dit weekend.quote:Op donderdag 2 maart 2006 12:01 schreef DaisyDuke het volgende:
Wat vind je van die Department Of Eagles plaat, MM?
Dat is een hele goede bui. Wereldband!quote:Op donderdag 2 maart 2006 18:23 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ben momenteel even in een jayhawks bui.... mijn 2e concert ooit was van hen in een klein zaaltje in Leeuwarden (max 400 man). Ik stond vooraan en zong alles mee, als 1 van de weinigen..... nu ik het weer luister, vind ik toch echt dat ik er te weinig naar luister...Blijft mooie muziek!
Meldt!quote:Op donderdag 2 maart 2006 15:05 schreef pfaf het volgende:
Ik ken weinig mensen die de nieuwe Opgezwolle níet goed vinden. ( nog niemand gehoord eigenlijk )
quote:Op donderdag 2 maart 2006 18:49 schreef Tom_Tom- het volgende:
Opgezwolle is niet aan mij besteed. Ik houd het wel bij M.I.A., qua hiphop.
En over de Dresden Dolls.
Hun debuut.... Het duurde even voor ik het album doorhad en toen was het meteen ook erg verslavend en kon ik er heel vaak naar luisteren. En zo is het nog steeds.
De nieuwe wist me sneller te grijpen. De nummers zijn naar mijn idee diverser en het album is over het geheel wat anders. Ik vind het leuk.
En heb je de Dolls niet gezien op Werchter, peaceman?
Tom McRae was briljant op Werchter, dus dat maakte veel goed, maar het was wel een kater toen we niet op LL kwamen...quote:Op donderdag 2 maart 2006 19:19 schreef Tom_Tom- het volgende:
Ai, dat is vervelend. Ik zou graag willen zeggen dat je niets gemist hebt, maar het was m'n favoriete optreden op Werchter..
Vorig jaar op pinkpop toch, volgens mij heb ik het toen op tv gezien. 1 nummer was wel lekker, maar voor de rest kon het me nie echt boeien.quote:Op donderdag 2 maart 2006 19:19 schreef Tom_Tom- het volgende:
Ai, dat is vervelend. Ik zou graag willen zeggen dat je niets gemist hebt, maar het was m'n favoriete optreden op Werchter..
Wat vindt men hier eigenlijk van Wir Sind Helden? Ik kan er erg vrolijk van worden, een beetje de Duitse Rilo Kiley.
Hij staat op de luisterlijst bij deze!quote:Op donderdag 2 maart 2006 20:10 schreef cafca het volgende:
Is er hier iemand die deze plaat kent:
[afbeelding]
Alweer bijna een jaar uit, maar pas recentelijk leren kennen. Geweldig album
Paradiso.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 08:02 schreef peaceman het volgende:
Voor de liefhebber: 1 mei in de kleine zaal Paradiso: The Wedding Present ¤ 11,-
quote:Op vrijdag 3 maart 2006 09:42 schreef Z het volgende:
Mij wordt een mooie Paradiso maand.
Pete Philly.quote:Op donderdag 2 maart 2006 18:02 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
Op Pete Philly, hiphop, lounge of blanke mensen?
Ja dat was wel onofficieel bekend idd.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 14:16 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Pete Philly..
Verder, over de Dresden Dolls. Ik meende dat die (alsmede ook Placebo, Morrissey en Franz Ferdinand) op Pinkpop gingen komen dit jaar. Ik kon het zo snel even niet officieel terugvinden, dus pin me er niet op vast, maar ik had het wel echt al gehoord.
quote:Op vrijdag 3 maart 2006 14:33 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ja dat was wel onofficieel bekend idd.
Ik zit nu trouwens die nieuwe plaat van DD te luisteren. Klinkt oke!
Koel!quote:Op vrijdag 3 maart 2006 08:02 schreef peaceman het volgende:
Voor de liefhebber: 1 mei in de kleine zaal Paradiso: The Wedding Present ¤ 11,-
Ik ben het aan het overwegen.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 15:07 schreef Lieke_K het volgende:
Zeg, gaan er nog mensen naar Mew in de Melkweg?
Ja vorige keer was echt ontzettend gaaf. Heb veel gelachen, maar ook veel genoten op die avond. Hopelijk kunnen ze het geluid in Paradiso ook net zo goed krijgen als in de Melkweg.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 03:17 schreef MadScientist het volgende:
ik ga wel naar de Flaming Lips in Paradiso denk ik... vorige keer in Melkweg schijnt echt supertof geweest te zijn, heel happy met mensen in mascotte poppen en confetti en shit....
toch een keer kijken... dan maar niet naar Beatallica die avond in melkweg
Ze zeiden dat ze snel weer naar nederland zouden komen, dus misschien krijg je een herkansing. Het was een erg goed optreden btw.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 16:04 schreef JeroenV het volgende:
Ik zou vanavond naar Hard-Fi gaan in Rotterdam. Gaat helaas niet door omdat een vriend ziek is. Wel jammer, ook omdat dit volgens mij het laatste optreden voorlopig in Nederland was.
Nee, niet echt, maar het was natuurlijk ook maar een kort optreden. Misschien 40 minuutjes. Maar ze gingen ook nog optreden in Deventer dus ze hadden weinig tijd... Best jammer, want het klonk fraai.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 16:12 schreef methodmich het volgende:
Vertelde Michiel de party animal nog zijn vaste verhaaltjes peaceman?
Dan ga ik dan wel, als het een beetje in de buurt is. Zijn ze goed live?quote:Op zaterdag 4 maart 2006 14:44 schreef Op-zicH het volgende:
[..]
Ze zeiden dat ze snel weer naar nederland zouden komen, dus misschien krijg je een herkansing. Het was een erg goed optreden btw.
ehm..wat ik de laatste tijd veel luister incl bovenstaande:quote:[b]Op zaterdag 4 maart 2006 20:32
Maar even wat anders. Heb weer wat geld op mijn bankrekening staan en wil mijn cd collectie nog wat verder uitbreiden. Op dit moment heb ik cd's van onder andere franz ferdinand, kaiser chiefs, arctic monkeys, maxïmo park, white stripes, infadels. Hebben jullie nog aanraders voor mij? Wat een beetje in hetzelfde genre valt uiteraard
afgelopen week 2 nummers van gehoord, niet met m'n volle aandacht erbij, maar het klonk niet ongeloofelijk slecht...quote:Op zaterdag 4 maart 2006 21:43 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Dat Panic! At The Disco vind ik echt kut.
Oja!quote:Op zaterdag 4 maart 2006 21:50 schreef cafca het volgende:
Modest Mouse, Flaming Lips, Little Killers, Silver Jews, Decemberists
So what...quote:Op zaterdag 4 maart 2006 18:32 schreef Z het volgende:
Weinig indie, solo, als je het mij vraagt.
Ik dacht dat dat Woodstock vogeltje nog veel te klein was om een ei te leggenquote:Op zaterdag 4 maart 2006 21:56 schreef peaceman het volgende:
[..]
So what...wilde ff mijn spreekwoordelijke ei kwijt..
![]()
You are so WRONGquote:Op zaterdag 4 maart 2006 21:58 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik dacht dat dat Woodstock vogeltje nog veel te klein was om een ei te leggen
Classic Noodlanding is met allemaal klassiekers van vroeger en "gewone" Noodlanding met muziek van nu. Ben zelf nooit naar de classic geweest, maar de gewone Noodlanding is in ieder geval wat alternatiever dan de meeste dansavonden die ik ken. Er worden ook nummers gedraaid van White Stripes en Kaiser Chiefs bijvoorbeeld. Vind het zelf een erg leuke avondquote:Op zaterdag 4 maart 2006 21:58 schreef lienelien het volgende:
Weet iemand eigenlijk wat nou het verschil is tussen 'Noodlanding' en 'Classic Noodlanding' in Paradiso?
m.u.v het ¤2 prijsverschil....
Totaal geen indie volgens mij.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 18:32 schreef Z het volgende:
Weinig indie, solo, als je het mij vraagt.
Neee! I Write Sins, Not Tragedies is super leuk nummer! (voor de rest geen ideequote:Op zaterdag 4 maart 2006 21:43 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Dat Panic! At The Disco vind ik echt kut.
Na 3 nummers wist ik genoeg.. Fout Amerikaanse teenage-gezangquote:Op zondag 5 maart 2006 17:32 schreef Lieke_K het volgende:
[..]
Neee! I Write Sins, Not Tragedies is super leuk nummer! (voor de rest geen idee)
Ik meen ook ergens gelezen te hebben dat ze groot zijn geworden met het spelen van Blink-182 covers, en dat is er inderdaad ook wel aan af te horen.quote:Op maandag 6 maart 2006 08:41 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
[..]
Na 3 nummers wist ik genoeg.. Fout Amerikaanse teenage-gezang![]()
Een statement als deze, als ook de aanprijzing van methodmich, zien er best raar uit als je nog gewoon denkt dat OCS voor Ocean Colour Scene staat.quote:
Om eerlijk te zijn, dat dacht ik ookquote:Op maandag 6 maart 2006 10:50 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Een statement als deze, als ook de aanprijzing methodmich, zien er best raar uit als je nog gewoon denkt dat OCS voor Ocean Colour Scene staat.
Nee, kan ik me wel in vinden. Ik heb trouwens het geniale " We have the facts and we're voting Indie!" als titel aangehouden, met dank aan wepeel2. Het "central" tussen haakjes moet dan wel eenmalig wijken, maar daar zal niemand om kraaien denk ik.quote:Op maandag 6 maart 2006 11:22 schreef Z het volgende:
Mijn wens voor het volgende topic is dat het weer een tikkie 'indie' wordt. Of is dat een wat snobberige opmerking?
Ja. We gaan het gewoon weer over de Arctic Monkeys hebbenquote:Op maandag 6 maart 2006 11:22 schreef Z het volgende:
Mijn wens voor het volgende topic is dat het weer een tikkie 'indie' wordt. Of is dat een wat snobberige opmerking?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |